abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120295334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:24 schreef James1988 het volgende:

Overigens: de Italianen van NTV hebben een gloednieuwe (concurrerende) treindienst met gloednieuwe treinstellen (AGV) geïntroduceerd zonder enige pijn. De punctualiteit van .Italo is zo'n 94% en de bezettingsgraad is ook goed.
Die rijden toch met de Alstöm AVG's ( O+ )?
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:31:44 #177
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295345
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:28 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat was hij al voordat de V250 werd besteld. :')
Dat is dus, als je luistert, iets wat dus niet zo scheen te wijn...
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:32:13 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120295359
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef b2py het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als AnsaldoSystems ERTMS had aangelegd in Nederland!? :D
Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Die rijden toch met de Alstöm AVG's ( O+ )?
Jep.

Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen. :+
pi_120295435
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers. ;)

Niet zo correct doen he! Ik weet ook wel dat AnsaldoSTS een top bedrijf is :P
Wilde beetje olie op het vuur gooien! })
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:36:16 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120295458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:
Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen.
Gratis Tip van deze gevleugelde vriend

Doe dat over Nice- Monaco heen


En kom met de Thello Terug :Y
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:40:48 #181
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120295537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
Die dode stond niet eens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:42:30 #182
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120295577
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
pi_120296418
quote:
Waarschijnlijk een bijna ongeval dankzij Arriva bij Herfte Aansluiting vanmorgen. Een ooggetuigeverslag:

Trein 8030 van Emmen naar Zwolle vertrok op tijd uit Dalfsen. Toen we in de buurt van Hea kwamen, zag ik de trein uit Meppel door de bomen heen richting Zwolle rijden. Toen dacht ik nog, oh, daar moeten we op wachten, daar gaat onze punctualiteit.

Maar we remden niet. Ook niet een beetje. Toen dacht ik nog, oh, we gaan dan linkerspoor naast die IC rijden. Dat heb ik in 6 jaar deze rit toch al 3 keer meegemaakt, daar kan best een 4de keer bij.

En toen remden we wel. Of het een ATB remming was of een noodremming door de machinist weet ik niet. Toen we stil stonden hoorde ik wel ergens in de trein heleboel lucht ontsnappen, dus het was echt een snelremming.

Ikzelf zat in de derde bak van voren, en ik kwam naast het sein te staan. Die stond op rood, maar dat is niet per definitie gek, want er waren al 2 GTW bakken + een motorbak doorheen.

Toen we stil stonden, kwam er na ongeveer een minuutje een trein richting Emmen stapvoets voorbij rijden. Linkerspoor had dus waarschijnlijk niet eens gekund.

De mcn riep met een trillende stem iets om over een storing. Later iets over 'toestemming van diverse instanties', maar dat was zo zacht, dat kon ik niet precies volgen. Later zag ik wat mensen om de trein heen lopen. Na 40 minuten stilgestaan te hebben zijn we weer vertrokken, in Zwolle zag ik dat de trein bestuurd werd door volgens mij een andere machinist dan eerst. Daarnaast kwam er politie aan...

Mijn gevoel zegt dat de mcn hier door rood is gereden, en dat we door het oog van de naald gekropen zijn. Hopelijk heeft mijn gevoel het mis trouwens.
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
pi_120296423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
Bij een botsing?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120296454
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij een botsing?
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:20:36 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296471
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Er is buiten de spits één goederenpad per uur beschikbaar, waarbij een trein in de ene richting een trein in de andere richting uitsluit (de paden kruisen elkaar tussen Mariënberg en Ommen). Op het tijdwegdiagram kun je zien hoe dit pad loopt (het is de iets vettere lijn met CW11 of WC11). Er is dus altijd een goederenpad, tenzij de spitstrein rijdt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:21:36 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120296487
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Bij een botsing?
Bij dé botsing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:26:30 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296610
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:38 schreef Dalenbart het volgende:
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...

Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296656
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Ik had er eens op gelet in de VIRM-VI (die met blauw/rode bekleding) en het betreffende tafeltje steekt daar minder uit en de bredere zijde is naar de tweezits gericht.
pi_120296658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
Spuit elf
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
pi_120296668
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:41 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Spuit elf

[..]

ff gemist :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:49 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_120296730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:29 schreef b2py het volgende:
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
Ben van Velperpoort weer naar huis gegaan toen ik zag dat de storing naar verwachting om 11:00 voorbij was ipv 10:00. Verstandige keuze dus :P
pi_120296822
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:36:54 #195
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296848
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Klinkt als stilgezet door ATB-vv maar ruim voor de daadwerkelijke aansluiting. Bij aansluitingen ver buiten stations is het gebruikelijk om 200 meter afstand achter het sein aan te houden tot aan het punt waar de treinen elkaar zouden raken als er eentje door rood is gereden.
  Redactie Sport vrijdag 14 december 2012 @ 10:37:30 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120296870
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
Lees het rapport maar: http://www.onderzoeksraad(...)NL_web_beveiligd.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120296876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:38:27 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120296892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Zie mijn bovenstaande post: Ja.
pi_120296919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zie mijn bovenstaande post: Ja.
Die post had ik net gemist. Volgens mij mogen treinen op dat punt vrij hard (100?) dus die 'buffer' is ook wel logisch
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:54:51 #200
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120297244
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html

Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
De woordvoerder noemt de perronlengtes maar zelfs bij Heemstede zijn de perrons 340 meter lang. Het zal dus vooral gaan om het vervangen van DDZ die nu niet langer dan 8 bakken te krijgen zijn door ander materieel. Ze wil alleen niet toegeven dat die logistiek voor NS wat lastig is.

Ik vroeg me altijd af waar de term "persvoorlieger" vandaan komt. Nu weet ik het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')