Die rijden toch met de Alstöm AVG's (quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:24 schreef James1988 het volgende:
Overigens: de Italianen van NTV hebben een gloednieuwe (concurrerende) treindienst met gloednieuwe treinstellen (AGV) geïntroduceerd zonder enige pijn. De punctualiteit van .Italo is zo'n 94% en de bezettingsgraad is ook goed.
Dat is dus, als je luistert, iets wat dus niet zo scheen te wijn...quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat was hij al voordat de V250 werd besteld.
Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef b2py het volgende:
Wat zou er gebeurd zijn als AnsaldoSystems ERTMS had aangelegd in Nederland!?
Jep.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die rijden toch met de Alstöm AVG's ()?
Niet zo correct doen he! Ik weet ook wel dat AnsaldoSTS een top bedrijf isquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Weinig, want Ansaldo STS is één van de beste ERTMS-leveranciers.
Gratis Tip van deze gevleugelde vriendquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:32 schreef James1988 het volgende:
Daarom wil ik nog eens een reisje naar Italië plannen.
Die dode stond niet eens.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
die treinen bij amsterdam reden maar 30 per uur, toch een dode en veel gewonden
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.quote:Waarschijnlijk een bijna ongeval dankzij Arriva bij Herfte Aansluiting vanmorgen. Een ooggetuigeverslag:
Trein 8030 van Emmen naar Zwolle vertrok op tijd uit Dalfsen. Toen we in de buurt van Hea kwamen, zag ik de trein uit Meppel door de bomen heen richting Zwolle rijden. Toen dacht ik nog, oh, daar moeten we op wachten, daar gaat onze punctualiteit.
Maar we remden niet. Ook niet een beetje. Toen dacht ik nog, oh, we gaan dan linkerspoor naast die IC rijden. Dat heb ik in 6 jaar deze rit toch al 3 keer meegemaakt, daar kan best een 4de keer bij.
En toen remden we wel. Of het een ATB remming was of een noodremming door de machinist weet ik niet. Toen we stil stonden hoorde ik wel ergens in de trein heleboel lucht ontsnappen, dus het was echt een snelremming.
Ikzelf zat in de derde bak van voren, en ik kwam naast het sein te staan. Die stond op rood, maar dat is niet per definitie gek, want er waren al 2 GTW bakken + een motorbak doorheen.
Toen we stil stonden, kwam er na ongeveer een minuutje een trein richting Emmen stapvoets voorbij rijden. Linkerspoor had dus waarschijnlijk niet eens gekund.
De mcn riep met een trillende stem iets om over een storing. Later iets over 'toestemming van diverse instanties', maar dat was zo zacht, dat kon ik niet precies volgen. Later zag ik wat mensen om de trein heen lopen. Na 40 minuten stilgestaan te hebben zijn we weer vertrokken, in Zwolle zag ik dat de trein bestuurd werd door volgens mij een andere machinist dan eerst. Daarnaast kwam er politie aan...
Mijn gevoel zegt dat de mcn hier door rood is gereden, en dat we door het oog van de naald gekropen zijn. Hopelijk heeft mijn gevoel het mis trouwens.
Bij een botsing?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die dode is met de buik tegen een tafeltje geklapt.
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.quote:
Er is buiten de spits één goederenpad per uur beschikbaar, waarbij een trein in de ene richting een trein in de andere richting uitsluit (de paden kruisen elkaar tussen Mariënberg en Ommen). Op het tijdwegdiagram kun je zien hoe dit pad loopt (het is de iets vettere lijn met CW11 of WC11). Er is dus altijd een goederenpad, tenzij de spitstrein rijdt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:00 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Het klopt wel.. Stond zelf in gramsbergen vast totdat de goederentrein langzaam en daarna de sneltrein uit coevorden voorbij kwamen. Half uur vertraging opgeleverd.
Kan iemand mij vertellen of er ergens een tijdsplan voor de goederen in coevorden te vinden is? Heb namelijk het gevoel dat er overdag meer goederen ook nog over het spoor moeten dan eerder
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:38 schreef Dalenbart het volgende:
En dan rijd de trein bij de herfte aansluiting door een rood sein gezien vanuit dalfsen.. Staan tussen het sein en de wissels...
Edit- zou gaan om verstroing volgens machinist..
Ik had er eens op gelet in de VIRM-VI (die met blauw/rode bekleding) en het betreffende tafeltje steekt daar minder uit en de bredere zijde is naar de tweezits gericht.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Spuit elfquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ook op somda gemeld door iemand: http://somda.nl/forum/127(...)+dingen+14+december/
quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
ff gemistquote:
Ben van Velperpoort weer naar huis gegaan toen ik zag dat de storing naar verwachting om 11:00 voorbij was ipv 10:00. Verstandige keuze dusquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:29 schreef b2py het volgende:
De stroomstoring te Nijmegen was 45 min geleden opgelost maar is zojuist weer ontstaan.
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij de botsing in april bij Amsterdam is een vrouw overleden. Die zat in de krappe IRM stoel bij de deur die dichterbij het tafelje staat.
Klinkt als stilgezet door ATB-vv maar ruim voor de daadwerkelijke aansluiting. Bij aansluitingen ver buiten stations is het gebruikelijk om 200 meter afstand achter het sein aan te houden tot aan het punt waar de treinen elkaar zouden raken als er eentje door rood is gereden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Lees het rapport maar: http://www.onderzoeksraad(...)NL_web_beveiligd.pdfquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hmm dat moet hard zijn gegaan dan, je zou zoiets niet verwachten.
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zelfde trein als Dalenbart; Via Somda.
Zie mijn bovenstaande post: Ja.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:37 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat voor sein stond daar? Zou ATB-vv hier een botsing hebben voorkomen?
Die post had ik net gemist. Volgens mij mogen treinen op dat punt vrij hard (100?) dus die 'buffer' is ook wel logischquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zie mijn bovenstaande post: Ja.
De woordvoerder noemt de perronlengtes maar zelfs bij Heemstede zijn de perrons 340 meter lang. Het zal dus vooral gaan om het vervangen van DDZ die nu niet langer dan 8 bakken te krijgen zijn door ander materieel. Ze wil alleen niet toegeven dat die logistiek voor NS wat lastig is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik luister dit stukje
http://nos.nl/audio/45137(...)langere-treinen.html
Waarom kan er pas in Januari verlengd worden tussen Amsterdam en Den Haag? Wachten we op de afbouw van een perronverlenging ergens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |