abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120280343

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Vanaf 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  donderdag 13 december 2012 @ 20:12:34 #2
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120280373
Steeds verassend, nooit eens voordelig
  donderdag 13 december 2012 @ 20:13:02 #3
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_120280401
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:08 schreef Flodder450 het volgende: [..] "Bedankt dat we onze vrachtcapacitiet mochten uittesten"
Het was dan ook wel self-loading cargo :X
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:13:03 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120280402
Over dat verhaal wel/niet reserveren in Duitsland in het kameroverleg: volgens mij kun je reserveren voor IC's en ICE's, maar is het niet verplicht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120280404
Zorgt dit er juist niet voor dat je een vertraging hebt in de IC als die achter de stoptrein moet rijden?
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_gaan_delen__.html
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_120280412
"Matig". _O-.
For great justice!
pi_120280444
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag
Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.
pi_120280457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
Zorgt dit er juist niet voor dat je een vertraging hebt in de IC als die achter de stoptrein moet rijden?
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_gaan_delen__.html
Ze krijgen gewoon paden die niet conflicteren met de IC en daar moeten ze in blijven. Kan prima.
For great justice!
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:14:19 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120280469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef De_Dakgoot het volgende:
Zorgt dit er juist niet voor dat je een vertraging hebt in de IC als die achter de stoptrein moet rijden?
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_gaan_delen__.html
Dat gebeurt nu ook al regelmatig, en over het algemeen gaat de trein die op tijd is voor als het goed is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120280485
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.
Daar ben ik zondag gekeerd *O* enige station waar ik uitgestapt ben op die lijn }>

De vleok van Fles :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120280501
vloek. dinges, typgriep.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 20:14:50 #12
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120280506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef dennistd het volgende:
Over dat verhaal wel/niet reserveren in Duitsland in het kameroverleg: volgens mij kun je reserveren voor IC's en ICE's, maar is het niet verplicht.
Internationaal verplicht, maar een binnenlandse rit, zowel in Holland als in Duitland niet toch?
pi_120280507
Ironisch, ik zie een ICE bovenin het topic :P

quote:
NS moet spoor in Limburg gaan delen

DEN HAAG -
Op het spoor tussen Roermond-Maastricht Randwyck en Heerlen-Sittard mag vanaf 2016 een regionale vervoerder de stoptreinen gaan rijden. De NS blijft daar wel de intercity's verzorgen. Tijdens een overleg in de Tweede Kamer bleek donderdag een meerderheid te zijn voor dit plan van staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor).

De PvdA gaf aan nog één keer in te stemmen met een zogeheten decentralisatie, omdat Limburg zelf om een andere vervoerder voor de stoptreinen heeft gevraagd. Maar hierna moet volgens Kamerlid Duco Hoogland niet meer aan de afspraken met de NS worden getornd. Hij vreest te veel versnippering op het spoor.

De VVD, die voorstander is van vergaande decentralisatie van het spoor, is blij met de decentralisatie van de lijnen in Limburg. Kamerlid Betty de Boer wil dat de staatssecretaris de komende tijd verder onderzoekt welke lijnen nog meer naar een regionale vervoerder zouden kunnen.

Mansveld zei te willen kijken naar de lijn Groningen-Zwolle, maar daar wel steun van de Tweede Kamer voor nodig te hebben. De staatssecretaris baseert haar besluiten op het advies van een commissie, die eerder dit jaar voorstelde om gefaseerd kleinere lijnen over te dragen aan regionale vervoerders. Op die manier kan ervaring worden opgedaan voor de toekomst, omdat het tot nog toe niet voorkwam dat de NS het spoor deelde met een andere vervoerder.

De commissie gaf in haar advies het groene licht voor de overdracht van de lijnen in Limburg. Ook was ze positief over de trajecten Zwolle-Enschede en Groningen-Zwolle. Voor die laatste lijn moet nog wel worden gekeken of de provincie bereid is het traject over te nemen, stelde de commissie.

Voor decentralisatie van het traject Zwolle-Enschede is het besluit volgens Mansveld in 2005 al genomen. Daar kan vanaf 2014 een regionale vervoerder gaan rijden. Die uitspraak zorgde voor verzet van SP-Kamerlid Farshad Bashir, die stelde dat er helemaal nog geen sprake is van instemming door de Tweede Kamer. Ook ChristenUnie-Kamerlid Carla Dik-Faber vroeg zich hardop af of het wel handig is de lijn te decentraliseren.
Het gaat mij nu vooral even over de lijn Zwolle-Enschede, want daar reis ik dagelijks over. Gaat daar dus al per 2014 een andere vervoerder rijden? Wanneer gaan ze dan eens beginnen met een aanbesteding daarvan, want als er voor die tijd ook nog nieuwe treinen besteld en getest moeten worden, wordt het wel erg kort dag lijkt me.

Of gaan ze dan eerst andere treinen leasen?
pi_120280551
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef ArnosL het volgende:
Ironisch, ik zie een ICE bovenin het topic :P

[..]

Het gaat mij nu vooral even over de lijn Zwolle-Enschede, want daar reis ik dagelijks over. Gaat daar dus al per 2014 een andere vervoerder rijden? Wanneer gaan ze dan eens beginnen met een aanbesteding daarvan, want als er voor die tijd ook nog nieuwe treinen besteld en getest moeten worden, wordt het wel erg kort dag lijkt me.

Of gaan ze dan eerst andere treinen leasen?
Ik hoop dat ze daar gewoon DM'90 houden, dat materieel is nog lang niet op en perfect geschikt voor die lijn.
For great justice!
  donderdag 13 december 2012 @ 20:15:57 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120280569
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef ArnosL het volgende:
Of gaan ze dan eerst andere treinen leasen?
ICK *O*
pi_120280637
Lijkt me wel fijn als er een trein komt met airco en wifi. M'n mobiele internet is namelijk nogal ruk op driekwart van de lijn en als het buiten warm is brandt je de trein zowat uit.

quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ICK *O*
Die kan toch alleen icm een elektrische loc?
pi_120280643
Wtf, ik kijk echt met verbazing hoe die Fyra-ramptreinen uitvallen. Ik zou haast een verband gaan leggen met een Italiaanse rederij...
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:17:29 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120280658
Zwolle-Enschede zal op zijn vroegst december 2014 worden denk ik, anders is het wel weer een typisch voorbeeld van een te korte aanbestedingsperiode.
quote:
3s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze daar gewoon DM'90 houden, dat materieel is nog lang niet op en perfect geschikt voor die lijn.
Het is hogevloersmaterieel, dus ga daar maar niet van uit... (tenzij er een lagevloers-middenbak of zo gebouwd gaat worden). Maar dan nog: DM'90 is trager en minder zuinig in verbruik dan Lint of GTW.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 december 2012 @ 20:17:55 #19
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120280679
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef ArnosL het volgende:
Lijkt me wel fijn als er een trein komt met airco en wifi. M'n mobiele internet is namelijk nogal ruk op driekwart van de lijn en als het buiten warm is brandt je de trein zowat uit.

[..]

Die kan toch alleen icm een elektrische loc?
Dat zou toch niks uit moeten maken? als een loc lucht en spanning levert.. komt het toch goed, of denk ik te simpel?
pi_120280738
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar ben ik zondag gekeerd *O* enige station waar ik uitgestapt ben op die lijn }>

De vleok van Fles :P
Het zijn ook altijd dezelfden!!!
pi_120280744
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat zou toch niks uit moeten maken? als een loc lucht en spanning levert.. komt het toch goed, of denk ik te simpel?
Waar moet ie dan op rijden? Het is een enkelsporig stuk zonder bovenleiding :P
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:19:00 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120280749
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef ArnosL het volgende:
Lijkt me wel fijn als er een trein komt met airco en wifi. M'n mobiele internet is namelijk nogal ruk op driekwart van de lijn
Mja, het blijft mobiel internet, alleen niet via je eigen telefoon maar via de ontvanger in de trein.
quote:
en als het buiten warm is brandt je de trein zowat uit.
Dat is inderdaad het nadeel van DM'90...
quote:
Die kan toch alleen icm een elektrische loc?
Geen probleem hoor, stoom-/dieselloc ervoor en knallen maar *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 december 2012 @ 20:19:31 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120280764
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja maar hoeveel zijn er

op tijd
+5-15
+15-30
+30-60
+60-120
Uitgevallen

:?
Uitgevallen: 8 treinen
Vertraagd 5-15 minuten: 38
Vertraagd 15-30: 15
Vertraagd 30-45: 10
Vertraagd 45-60: 4
Vertraagd 60 en >: 5
Op tijd: 18
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:19:43 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120280775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.
Geen vloek van Fles, maar van Edwin Evers die daar woont :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120280785
En nu? :?

Hoop geblaat, iedereen is ontevreden, in zo'n beetje elke buitenland wat je kan verzinnen gaat het beter, of dat land nou überhaupt een spoornet heeft of niet, en volgende week moddert NSH gewoon sorrysorry vrolijk voort. En de week daarna weer. En daarna gaat het echt vriezen en breekt pas echt de pleuris uit. Baby you just ain't seen nothing yet. :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:20:25 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120280815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:13 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Het vreemde is dat die alleen op station Hardenberg lijken te ontstaan.
Zijn het problemen met de deuren zelf dan of zijn het net als in de achterhoek problemen met de treeplank?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120280820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Uitgevallen: 8 treinen
Vertraagd 5-15 minuten: 38
Vertraagd 15-30: 15
Vertraagd 30-45: 10
Vertraagd 45-60: 4
Vertraagd 60 en >: 5
Op tijd: 18
samen 98? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120280835
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Mja, het blijft mobiel internet, alleen niet via je eigen telefoon maar via de ontvanger in de trein.

[..]

Dat is inderdaad het nadeel van DM'90...

[..]

Geen probleem hoor, stoom-/dieselloc ervoor en knallen maar *O*
Ohja, das waar. Zijn de perrons wel lang genoeg voor zo'n ICK? :P
  donderdag 13 december 2012 @ 20:20:55 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120280839
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

samen 98? :?
Hm, ergens zit een foutje ja. Eventjes tjecken.
pi_120280861
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En nu? :?

Hoop geblaat, iedereen is ontevreden, in zo'n beetje elke buitenland wat je kan verzinnen gaat het beter, of dat land nou überhaupt een spoornet heeft of niet, en volgende week modders NSH gewoon sorrysorry vrolijk voort. En de week daarna weer. En daarna gaat het echt vriezen en breekt pas echt de peluris uit. Baby you just ain't seen nothing yet. :{
De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen in :P
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:21:24 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120280874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

samen 98? :?
zondag 20
maandag 20
dinsdag 20
woensdag 20
donderdag 18 (tot nu)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120280890
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ohja, das waar. Zijn de perrons wel lang genoeg voor zo'n ICK? :P
Tuurlijk. Bakje of 3-4 moet kunnen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120280902
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef ArnosL het volgende:
Ironisch, ik zie een ICE bovenin het topic :P

[..]

Het gaat mij nu vooral even over de lijn Zwolle-Enschede, want daar reis ik dagelijks over. Gaat daar dus al per 2014 een andere vervoerder rijden? Wanneer gaan ze dan eens beginnen met een aanbesteding daarvan, want als er voor die tijd ook nog nieuwe treinen besteld en getest moeten worden, wordt het wel erg kort dag lijkt me.

Of gaan ze dan eerst andere treinen leasen?
Op dit tempo rijd er in 2018 een arriva treintje tussen Amsterdam en Utrecht...
  donderdag 13 december 2012 @ 20:22:28 #34
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120280932
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:

[..]

De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen in :P
De trein is niet nieuw en het staat al slecht bekend. Dit gezeik blijft gewoon
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 13 december 2012 @ 20:22:38 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120280943
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Hm, ergens zit een foutje ja. Eventjes tjecken.
quote:
donderdag 13 december 2012 20:21 schreef dennistd het volgende:[/b]

[..]

zondag 20
maandag 20
dinsdag 20
woensdag 20
donderdag 18 (tot nu)
Ohja, die 18 van vandaag zijn ook al meegerekend.
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:23:07 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120280968
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ohja, das waar. Zijn de perrons wel lang genoeg voor zo'n ICK? :P
Perrons zijn allemaal minimaal 157 meter (3xDM'90), ICK is 26,4 meter, vijf bakken moet passen dus met een loc erbij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120280970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:

[..]

De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen in :P
En nu iets waarvan je zelf hoopt dat ik het geloof? :? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120281005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:

[..]

Op dit tempo rijd er in 2018 een arriva treintje tussen Amsterdam en Utrecht...
Ik mag het toch hopen van niet. Wil bij NSR werken over twee jaar en dan is het wel zo leuk als ze gewoon nog alle concessies hebben die ze nu ook nog hebben. Die andere bedrijfjes hebben al zoveel weggekaapt :{
pi_120281026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef the-it het volgende:

[..]

De trein is nieuw, ding heeft 'gewoon wat kinderziekten'. Net als de nieuwe dienstregeling. Ik heb er vertrouwen in :P
Hij rijdt al een aantal jaar hier in Nederland en hij gaat maar maximaal vijftien jaar mee, dus hij is al bijna halverwege z'n levensduur.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk. Bakje of 3-4 moet kunnen ^O^
Oh, dat zou natuurlijk ook nog kunnen ja :)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Perrons zijn allemaal minimaal 157 meter (3xDM'90)
Waarom zetten ze die nu nog niet in in de spits eigenlijk? De treinen zitten in de spits altijd echt overvol.
pi_120281029
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:22 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

De trein is niet nieuw en het staat al slecht bekend. Dit gezeik blijft gewoon
En de oplossing? Die is er niet. Terug sturen lijkt me ook niet een optie. Dit project heeft zooooo veel geld gekost, denk niet dat je even je geld terug krijgt.

Natuurlijk hadden ze beter gewoon een setje ice's of tgv's moeten kopen. Of voor een degelijke fabrikant kiezen.. maar goed als als.. als as meel was, aten we elke dag pannenkoeken! ;)
pi_120281079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zijn het problemen met de deuren zelf dan of zijn het net als in de achterhoek problemen met de treeplank?
Eerste keer kwam de treeplank niet naar binnen waardoor de deur gestoord raakte. Die moest daadwerkelijk afgesloten worden. Tweede keer was het wederom een deurstoring , maar daar was een reset van de deur voldoende. Nadeel is dat de kans groot is dat je met een aanwijzing AKI/AHOB/AOB verder moet omdat het overpad op 42.3 en de overweg op 42.2 in de storing schieten.
  donderdag 13 december 2012 @ 20:26:09 #42
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120281088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:24 schreef the-it het volgende:

[..]

En de oplossing? Die is er niet. Terug sturen lijkt me ook niet een optie. Dit project heeft zooooo veel geld gekost, denk niet dat je even je geld terug krijgt.

Natuurlijk hadden ze beter gewoon een setje ice's of tgv's moeten kopen. Of voor een degelijke fabrikant kiezen.. maar goed als als.. als as meel was, aten we elke dag pannenkoeken! ;)
Waarom zeg je dan dat je er vertrouwen in hebt ? op basis van wat?
RED ONS HENNIEGOD
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:26:18 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120281097
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:24 schreef ArnosL het volgende:
Waarom zetten ze die nu nog niet in in de spits eigenlijk? De treinen zitten in de spits altijd echt overvol.
Geen idee, maar vanaf april zullen er zeker weer een aantal treinen met drie stellen gaan rijden. Ik hoop dat dat genoeg is, want meer ruimte is er gewoon niet op Zwolle-Wierden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:26:59 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120281127
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:25 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Eerste keer kwam de treeplank niet naar binnen waardoor de deur gestoord raakte. Die moest daadwerkelijk afgesloten worden. Tweede keer was het wederom een deurstoring , maar daar was een reset van de deur voldoende. Nadeel is dat de kans groot is dat je met een aanwijzing AKI/AHOB/AOB verder moet omdat het overpad op 42.3 en de overweg op 42.2 in de storing schieten.
Is het een heel gek idee om de treeplanken tijdelijk buiten dienst te stellen en dan te kijken of het beter gaat?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120281145
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:26 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat je er vertrouwen in hebt ? op basis van wat?
Ze komen er echt wel uit hoor, ze gaan niet zomaar stoppen :p
  donderdag 13 december 2012 @ 20:29:06 #46
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120281222
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:27 schreef the-it het volgende:

[..]

Ze komen er echt wel uit hoor, ze gaan niet zomaar stoppen :p
Nee ze willen alles dood laten negeren. En ja ze kunnen niet meer terug nu .
RED ONS HENNIEGOD
pi_120281276
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
En nu? :?
Nu is duidelijk dat Wilma net zoveel maling heeft aan de Tweede Kamer als Melanie. Of NSH aan zijn rijzigers trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_120281347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is het een heel gek idee om de treeplanken tijdelijk buiten dienst te stellen en dan te kijken of het beter gaat?
Opzich een mogelijkheid maar daar is/was een probleem mee. Het is of was zo dat wanneer de treeplank afgesloten wordt de deur automatisch niet meer mee doet. Een foutje in de software. Zal morgen eens vragen of de monteur van Voith, die hier standby staat, hier meer over weet. Vanmorgen adviseerde hij in ieder geval dat wanneer we een deurstoring hebben die gewoon gelijk maar moeten afsluiten om de vertraging te beperken.
pi_120281439
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat zou toch niks uit moeten maken? als een loc lucht en spanning levert.. komt het toch goed, of denk ik te simpel?
Er reden vroeger regelmatig getrokken treinen met twee 2200'en op Zwolle - Wierden hoor. :7
For great justice!
  donderdag 13 december 2012 @ 20:38:11 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120281652
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Er reden vroeger regelmatig getrokken treinen met twee 2200'en op Zwolle - Wierden hoor. :7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_120281686
zit eens her en der wat te bladeren, kom je leuke dingen tegen af en toe. Uit de Railway Byelaws bijvoorbeeld komt deze passage:

quote:
Unacceptable behaviour
(1) No person shall use any threatening, abusive, obscene or offensive language on the railway.
Dus "Sterf met je waardeloze hoerige kuttrein" is vier overtredingen :P

Rochel je daarnaast nog een fluim op de baan, dan is dat nummer vijf :')

Er is ook een regel waarin staat dat je niet tegen een roltrap in mag lopen. Tuurlijk is het vrij debiel om zoiets te doen, maar daar is het gewoon echt strafbaar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 20:39:32 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120281703
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:24 schreef ArnosL het volgende:

Waarom zetten ze die nu nog niet in in de spits eigenlijk? De treinen zitten in de spits altijd echt overvol.
waslijn, spoorverdubbeling, sneltreinen, etc _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120281754
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De zogenaamde Klompentrein. Kan nog steeds hoor: SHD
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 20:44:49 #54
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120281964
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De zogenaamde Klompentrein. Kan nog steeds hoor: SHD
Leuke site: nee klikken op de cookiewaarschuwing, en hij stuurt je door naar google.com :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_120282067
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Helaas voor mijn tijd.
For great justice!
pi_120282179
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waslijn, spoorverdubbeling, sneltreinen, etc _O-
Ach, de lange-afstand-reizigers hebben ze toch al lang weggejaagd met die schandalige knip in Nijverdal. Je moet eens proberen 3 jaar lang de N35 op te knippen, dan word je levend gevild. :')
For great justice!
pi_120282950
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waslijn, spoorverdubbeling, sneltreinen, etc _O-
Zijn daar niet al plannen voor? :P

quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:49 schreef Q. het volgende:

[..]

Ach, de lange-afstand-reizigers hebben ze toch al lang weggejaagd met die schandalige knip in Nijverdal. Je moet eens proberen 3 jaar lang de N35 op te knippen, dan word je levend gevild. :')
En dan maken ze er alsnog een enkelbaans N-weg van, terwijl ze een paar kilometer verder waarschijnlijk binnenkort gaan beginnen aan dubbelbaans 100 :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 21:20:28 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120283609
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:06 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Zijn daar niet al plannen voor? :P
ja, maar het geld nog niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 december 2012 @ 21:30:17 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120284085
Fyra is trending topic op Twitter, en niet omdat reizigers er zo blij mee zijn :')
  donderdag 13 december 2012 @ 21:31:34 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120284139
En nu is de derde Fyra Brussel opgeheven! Vandaag totaal 2 treinen op tijd.
De rest is vertraagd.
  donderdag 13 december 2012 @ 21:45:09 #61
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
  donderdag 13 december 2012 @ 21:51:34 #62
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120285039
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Internationaal verplicht, maar een binnenlandse rit, zowel in Holland als in Duitland niet toch?
Helemaal niks verplicht gewoon gaan zitten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 december 2012 @ 21:51:40 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120285046
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een vette foto, tot wanneer heeft dat zo gereden?
  donderdag 13 december 2012 @ 21:51:48 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120285060
Oké. MVBOV "vraagt rijverbod V250 bij IL&T". WTF schieten wij daar mee op?
WAT proberen zij dáár mee te bereiken?
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
pi_120285089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:31 schreef greavy het volgende:
En nu is de derde Fyra Brussel opgeheven! Vandaag totaal 2 treinen op tijd.
De rest is vertraagd.
Zo. Rijverbod gevraagd bij de Inspectie voor die troep!

http://www.voorbeterov.nl/121213.php

Hatseflats!
  donderdag 13 december 2012 @ 21:52:44 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120285118
quote:
4s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:51 schreef bork het volgende:

[..]

Helemaal niks verplicht gewoon gaan zitten.
Dus als ik een ticket Utrecht Oberhausen koop zit daar niet perse een stoelnummer aan vastgeknoopt?
pi_120285292
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
Oké. MVBOV "vraagt rijverbod V250 bij IL&T". WTF schieten wij daar mee op?
WAT probeert Rikus dáár mee te bereiken?
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Wij willen dat er een eind komt aan de inzet van een levensgevaarlijke trein die vaker stilstaat dan dat 'ie rijdt. Laat NSR voorlopig maar de Benelux weer gaan rijden, NSH op de fles en in de toekomst een fatsoenlijke exploitant voor de HSL. Beter nu effe pijn lijden dan zo blijven doormodderen. Na jarenlang voorbereiding en oefenen nog steeds niet iets fatsoenijks kunnen neerzetten? Dan wordt het nooit meer wat.
  donderdag 13 december 2012 @ 21:56:16 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120285315
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus als ik een ticket Utrecht Oberhausen koop zit daar niet perse een stoelnummer aan vastgeknoopt?
Ja, dat wel bij Hispeed. Dacht dat je bij DB kon kiezen of je ook zitplaatsreservatie wilde bijboeken.
  donderdag 13 december 2012 @ 21:57:05 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120285353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij willen dat er een eind komt aan de inzet van een levensgevaarlijke trein die vaker stilstaat dan dat 'ie rijdt. Laat NSR voorlopig maar de Benelux weer gaan rijden, NSH op de fles en in de toekomst een fatsoenlijke exploitant voor de HSL. Beter nu effe pijn lijden dan zo blijven doormodderen. Na jarenlang voorbereiding en oefenen nog steeds niet iets fatsoenijks kunnen neerzetten? Dan wordt het nooit meer wat.
Per 9 juni 2013 zou er theoretisch een BNL kunnen gaan rijden. Daarvoor wordt hem niet, enkel "per bijsturing" en dat wil je niet met zo'n trein.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:00:30 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120285560
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus als ik een ticket Utrecht Oberhausen koop zit daar niet perse een stoelnummer aan vastgeknoopt?
Geen idee van Hispeed bij de DB online gekochte kaartjes kan je een reservering nemen, niks verplicht.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120285603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Per 9 juni 2013 zou er theoretisch een BNL kunnen gaan rijden. Daarvoor wordt hem niet, enkel "per bijsturing" en dat wil je niet met zo'n trein.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Moet jij zien wat er gebeurt als dat rijverbod er komt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 22:01:32 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120285604
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:52 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zo. Rijverbod gevraagd bij de Inspectie voor die troep!

http://www.voorbeterov.nl/121213.php

Hatseflats!
ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120285611
Moeten ze eerst ook nog ergens locs vandaan toveren...
pi_120285613
NSCommunicatie twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:51:00 We horen net dat de Belastingdienst een reis met Fyra als gokken beschouwt, dus de kaartjes worden 29% duurder vanwege de kansspelbelasting. reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 22:02:01 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120285624
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar. Moet jij zien wat er gebeurt als dat rijverbod er komt.
ik denk dat er mee dreigen al veel gaat helpen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120285627
NSCommunicatie twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:51:00 We horen net dat de Belastingdienst een reis met Fyra als gokken beschouwt, dus de kaartjes worden 29% duurder vanwege de kansspelbelasting. reageer retweet
  donderdag 13 december 2012 @ 22:03:12 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120285677
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wat een vette foto, tot wanneer heeft dat zo gereden?
Tot ergens in de jaren '80 volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 december 2012 @ 22:03:30 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120285691
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:01 schreef b2py het volgende:
Moeten ze eerst ook nog ergens locs vandaan toveren...
NMBS Logistics wil niet weer Traxx'en afstaan. Er gaan zelfs 3 retour Alpha Trains (leasetoko).
  donderdag 13 december 2012 @ 22:04:59 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120285754
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:03 schreef greavy het volgende:

[..]

NMBS Logistics wil niet weer Traxx'en afstaan. Er gaan zelfs 3 retour Alpha Trains (leasetoko).
Asytrits huren! *O*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 december 2012 @ 22:08:00 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120285888
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Onder druk wordt alles vloeibaar. Moet jij zien wat er gebeurt als dat rijverbod er komt.
Een internationale trein inplannen volgens een uurdienst lukt je niet zomaar via de bijsturing. Mocht de V250 een rijverbod krijgen dan zijn reizigers nog veel verder van huis.

Overigens: de tweede kamer overweegt alsnog juridische stappen tegen België ivm het niet nakomen van afspraken, ondanks het akkoord van Mansveld met de deal.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:08:57 #81
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120285933
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Asytrits huren! *O*
Durf te wedden dat de NS die wagons van de benelux ook al heeft verkocht :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120285968
Die rijtuigen staan netjes op de Dijksgracht en op de Zaanstraat. Benelux stickers er nog op, incl een olympische stam. Lijkt me geen kunst, loc ervoor en goan met die banoan. v250 is toch op 160 ingelegd, fyra loc ervoor en skeuren naar bruxxelles.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:10:16 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120285979
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:08 schreef bork het volgende:
Asytrits
Asytrits? Daar kan google niks mee :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120286025
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:10 schreef bork het volgende:

[..]

Asytrits? Daar kan google niks mee :(
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_120
  donderdag 13 december 2012 @ 22:12:04 #85
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120286042
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een internationale trein inplannen volgens een uurdienst lukt je niet zomaar via de bijsturing. Mocht de V250 een rijverbod krijgen dan zijn reizigers nog veel verder van huis.

Overigens: de tweede kamer overweegt alsnog juridische stappen tegen België ivm het niet nakomen van afspraken, ondanks het akkoord van Mansveld met de deal.
Dat wordt dus niet ontpolderen :P, mooi compromis _O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120286113
Volgens mij nog niet gemeld overigens. Er zijn momenteel 13 DD-AR met Locs terzijde gezet, waarvan 3 definitief. 10 zijn er waarschijnlijk op winter reserve. Daar komt wellicht ook het materieel tekort vandaan.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:15:37 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120286168
quote:
Net die loc waarmee je niks kunt in Nederland en België.

Deze bedoel ik:

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 december 2012 @ 22:16:49 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120286211
Astride ;)

Prima locs, Thello rijdt ermee tussen Frankrijk en Italië.
pi_120286282
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Net die loc waarmee je niks kunt in Nederland en België.

Met de V250 ook niet dusja..
  donderdag 13 december 2012 @ 22:20:25 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120286356
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:16 schreef James1988 het volgende:
Astride ;)
Dat bekt makkelijker, maar Asytrit klinkt toffer.

Op plaatjes van Astride googlen levert o.a. paarden op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 december 2012 @ 22:20:52 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120286371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Met de V250 ook niet dusja..
We waren bezig met oplossingen, niet met nog meer zooi.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 december 2012 @ 22:21:20 #92
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120286385
Zo'n 120'er is dan wel weer prima te combineren met NS-rijtuigen:

  donderdag 13 december 2012 @ 22:21:32 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120286393
Werkt niet meer

[ Bericht 31% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-12-2012 22:33:39 ]
pi_120286395
Ik zeg, leen gewoon een paar TGV's uit frankrijk. Die rijden al jaren zonder problemen over dat stukje spoor.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:22:47 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120286447
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:21 schreef ReisT het volgende:
Zo'n 120'er is dan wel weer prima te combineren met NS-rijtuigen:

[ afbeelding ]
Dit was vrij stoer.

Er schijnen al 30 Asytrits ( :6 ) van ERTMS te zijn voorzien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 december 2012 @ 22:32:25 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120286875
Akiem verhuurt ze.
pi_120286957
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:22 schreef Duvel het volgende:
Asytrits ( :6 )
Dwangbuis in jij :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 22:43:40 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_120287427
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Akiem verhuurt ze.
Jammer dat ze hier niet gehomologeerd zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 22:51:22 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120287796
Tja, die kun je natuurlijk ook nog de schuld geven van je vertragingen....
Arriva_NL twitterde op donderdag 13-12-2012 om 21:15:57 Vanwege een goederentrein op het traject Zwolle - Emmen dient u rekening te houden met enige vertraging. Excuses voor het ongemak. reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120287878
Tja maar bleek wel gegrond dit keer, de BE stond kort defect met de containertrein Coevorden - Maasvlakte West.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')