en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Ja dat is de OLDO, daar is veel over bekendquote:Op woensdag 7 november 2012 17:47 schreef Duvel het volgende:
Er heeft wel veel straatspoor door Deventer gelopen ooit. Maar niet via die route volgens mij. Op oude kaarten vind ik nog wel een lijn tussen Deventer en Hellendoorn terug, maar die takte aan de andere kant af.
Die heeft ervoor gezorgd dat de spoorbruggen ten westen van Deventer (richting Zwolle) nog allemaal twee-sporig zijn uitgevoerd ookal ligt er maar 1 spoor overheenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is de OLDO, daar is veel over bekend
Prachtigquote:Op woensdag 7 november 2012 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is de OLDO, daar is veel over bekend
Volgens mij wisten ze destijds van gekkigheid niet waar ze spoor neer moesten leggenquote:Het voornaamste probleem van de lijn was, dat er geen plaatsen met veel inwoners of fabrieken aan de lijn lagen, afgezien van Deventer, Raalte en Ommen die al een rechtstreekse verbinding met Zwolle hadden.
daar komt het wel wat op neer ja. De auto en de autobus hebben de al niet erg rendabele lijntjes de nek omgedraaidquote:Op woensdag 7 november 2012 17:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Prachtig
[..]
Volgens mij wisten ze destijds van gekkigheid niet waar ze spoor neer moesten leggen
Het is toch geen oud tracé. Althans in 1868 liep het spoor daar ook al in een boog.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben
De nieuwe kaartautomaten van de NMBS gaan loketten vervangen. Via de nieuwe kaartautomaten kan je straks zelfs met je Nederlandse bankpas betalen (MAESTRO gaan ze accepteren). Automaten zijn identiek aan die van de DB, enkel een verneukte software erin. Zo kan je geen reisadviezen zoeken, en kan er geen briefgeld in. Wel muntgeld tot een maximum van ¤10,00quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
Dan heeft het nooit anders gelopen want in 1865 kwam het spoor pas "aan"quote:Op woensdag 7 november 2012 18:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het is toch geen oud tracé. Althans in 1868 liep het spoor daar ook al in een boog.
http://www.atlas1868.nl/ov/deventerstad.html
Nog niet. In de toekomst wel? Vraag me af hoe dat in de praktijk zal uitwerken.quote:Vervoerbewijzen naar het buitenland kunnen nog niet op de OV-chipkaart worden geladen.
gewoon paaltjes bij de overstapstations plaatsen, dus bijvoorbeeld Antwerpen of Brussel-Zuidquote:Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
Dus ik zat net nog eens die oefeningen met de nieuwe kaartautomaat te bekijken...
Dit staat er aan het einde van de oefening "hoe koop ik een kaartje naar het buitenland":
[..]
Nog niet. In de toekomst wel? Vraag me af hoe dat in de praktijk zal uitwerken.
Hey tof, hier zit ik bijna elke week inquote:Op woensdag 7 november 2012 16:24 schreef Bitlord het volgende:
Ik had ze wel in model gezien en op video's, maar eergisteren kon ik ze voor het eerst met eigen ogen waarnemen (en filmen): deze altijd wat apart ogende Baureihe 472 van de S-Bahn Hamburg. Hier rijdt een stelletje Hamburg Hauptbahnhof binnen.
In Leeuwarden is op industrieterrein Schenkenschans niet veel meer te zien van het spoor. Enkele jaren geleden is de boel namelijk gesaneerd bij het opknappen van het terrein.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Spoorzoeken is altijd leuk. Ik heb toen in Amersfoort wat gezocht naar het lijntje op het industrieterrein daar (De Isselt). Er ligt nu nog een klein stukje maar aan het stratenplan kun je wel zien waar de rest lag.
in Westeinde in Leeuwarden ligt als het goed is het spoor er nog. Verder heeft Marrum een opgeknapt stationsgebouwquote:Op woensdag 7 november 2012 18:40 schreef greavy het volgende:
Ik ga zaterdag wat van oa het Dokkumer Lokaeltsje proberen "op te snuiven", en wat oude stationsgebouwen te vinden.
En in de middag ergens rond Leeuwarden proberen de Sandite 1700+container+1700 vast te leggen.
ik las het ja. Onder meer De Rooy Transport zou een grote klant wordenquote:Op woensdag 7 november 2012 18:43 schreef greavy het volgende:
In Roosendaal wordt er zelfs een nieuwe stamlijn aangelegd
"Stamlijn Borchwerf II" gaat die heten
Oké, zeker even kijken dan!quote:Op woensdag 7 november 2012 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Westeinde in Leeuwarden ligt als het goed is het spoor er nog. Verder heeft Marrum een opgeknapt stationsgebouw
Er zijn diverse fietspaden door dorpen heen ook ja, die heb ik ook ergens op een lijstje staan.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
tussen Finkum en Hijum ligt een fietspad op de spoordijk en verder weet ik niet wat er nog aan restanten zijn
quote:AgentX op somda:
ik heb zojuist antwoord gehad van Veolia Limburg naar aanleiding van mijn restitutieverzoek van het ten onrechte afgeschreven saldo van een reisje over de Heuvellandlijn, eerder beschreven.
"Wanneer het door u verloren voorwerp bij ons terecht is zullen wij met u hierover contact opnemen."
Maar een leuke: Gemeente Roosendaal staat transport van gevaarlijke stoffen niet toe op de stamlijn, zoals in het 'Regels Borchwerf' valt te lezen...quote:Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik las het ja. Onder meer De Rooy Transport zou een grote klant worden
Daarnaast is het "hinderlijk voor de buurt als er avond- en/of nachttransporten plaats vinden, inclusief rangeren op het raccordement. Deze transporten moeten beperkt worden tot de dag."quote:i. transport/vervoer van gevaarlijke stoffen over de stamlijn niet is toegestaan;
voor dat soort mensen is het volgende uitgevonden:quote:Op woensdag 7 november 2012 19:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar een leuke: Gemeente Roosendaal staat transport van gevaarlijke stoffen niet toe op de stamlijn, zoals in het 'Regels Borchwerf' valt te lezen...
[..]
Daarnaast is het "hinderlijk voor de buurt als er avond- en/of nachttransporten plaats vinden, inclusief rangeren op het raccordement. Deze transporten moeten beperkt worden tot de dag."
En een geluidsonderzoek "Om overlast voor de buurt te beperken is het wenselijk dat er geluids werende middelen worden geplaatst. Raildempers werken met deze matige snelheden beperkt, waardoor een afscheiding in hoogte wenselijk is"
Kan je eens nazoeken hoe vaak je in die periode op dat traject gereden hebt? Ik heb zo'n brief niet namelijkquote:Op woensdag 7 november 2012 19:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wauw, moet ik alweer NS een complimentje geven! Deze brief vond ik zojuist op mijn deurmat:
[ link | afbeelding ]
Tsja, het belang van de permanente buurtbewoner is nou eenmaal groter dan dat van een eenmalige fotootjeskieker.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:09 schreef greavy het volgende:
"Om overlast voor de buurt te beperken is het wenselijk dat er geluids werende middelen worden geplaatst. Raildempers werken met deze matige snelheden beperkt, waardoor een afscheiding in hoogte wenselijk is"
Euh, ze zijn al bezig met de aanleg, maar vandaag was er een uitspraak van de rechter. Er was een zaak aangespannen dat de stamlijn niet de "juiste" route volgt ivm geluidsoverlast, maar de Raad vind zelfs in hoger beroep dat hij aangelegd mag worden (waar ze al mee bezig zijn).quote:Op woensdag 7 november 2012 19:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe willen ze die stamlijn laten lopen dan?
quote:4.4.4 Stamlijn
Het plangebied wordt voorzien van een stamlijn. De geluidbelasting vanwege de stamlijn is door
middel van een onderzoek bepaald. De resultaten van het uitgevoerde onderzoek zijn beschreven in
de akoestische rapportage.
Uit het onderzoek is gebleken, dat het mogelijk is om in de avondperiode 50 bakken naar en van veld
B te rijden, zonder de voorkeursgrenswaarde (Lden = 55 dB) te overschrijden. Om de geluidbelasting
van de stamlijn te reduceren kunnen maatregelen aan de spoorlijn en in de overdracht getroffen
worden.
Precies nul keerquote:Op woensdag 7 november 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je eens nazoeken hoe vaak je in die periode op dat traject gereden hebt? Ik heb zo'n brief niet namelijkWel "interessant" waar de OVC gegevens allemaal voor gebruikt worden
Dus? "Er hoeft geen geluidswal te komen"?quote:
Het Advies van de gemeente Roosendaal was van wél, maar na hoger beroep is gebleken dat het niet noodzakelijk is. Het wordt dan ook niet aangelegd als het aan ProRail ligt.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus? "Er hoeft geen geluidswal te komen"?
Wel godverdommequote:Op woensdag 7 november 2012 19:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Precies nul keerIk heb in die periode alleen Deventer-Enschede gedaan. Dus als ze OVC gegevens hiervoor 'misbruiken' doen ze het nog fout ook
-- ik heb een dalvrij abonnement, zouden ze op abonnement-type filteren? --
En aan wie ligt het?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Het Advies van de gemeente Roosendaal was van wél, maar na hoger beroep is gebleken dat het niet noodzakelijk is. Het wordt dan ook niet aangelegd als het aan ProRail ligt.
Kan er even geen meer platen over vinden, helaas.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Meer pics!
Wel koel dat er nog steeds industrielijnen worden aangelegd ipv gesaneerd.
Jammer.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Kan er even geen meer platen over vinden, helaas.
Oh, WEL eerst even alles schilderen nog, 2 weken van tevorenquote:Op woensdag 7 november 2012 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, slopen kun je aan Nederlanders wel overlaten. Zodra iets half niet meer nodig lijkt te zijn.. WEG ermee
Bron: Ad V. uit Roosendaalquote:De suikerunie stopte het gebruik in 1995 en hun stamlijn werd in 2005 afgebroken.
De stamlijn voor Henk Hentzen werd in 2001 afgebroken.
Philips stopte in 2001 met het gebruik
en hun stamlijn werd tussen 2005 en 2009 afgebroken.
De fa. Löhr stopte in 2008 met gebruik van hun stamlijn langs de Bosstraat.
Ook Jan de Rijk stopte in 2008.
Er ligt nog wel een stamlijn langs de straat Borchwerf naar DHL
maar de roest en het onkruid maken duidelijk dat het wacht op betere tijden, en is in 2009 afgebroken
Dat is toch heel normaal?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, WEL eerst even alles schilderen nog, 2 weken van tevoren![]()
geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijfquote:Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef greavy het volgende:
De oude stamlijn:
[..]
Bron: Ad V. uit Roosendaal
En even met Google gevonden:
Maar omdat Jan de Rooy 11 hectare aan grond opkocht in Roosendaal voor het nieuwe distributiecentrum, onder de eis dat er een spooraansluiting komt en bruikbaar in 2013, is in 2010 begonnen met de Planstudie. Gezien er bedrijven en particulieren niet mee wilden werken heeft de gemeente grond moeten onteigenen.
Gerard mag ook. Ik dacht dat het nog steeds Jan was.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijf
Waarbij er voor die tweede nog wel wat heeft moeten wijken zo te zien op streetview:quote:Op woensdag 7 november 2012 19:23 schreef greavy het volgende:
Foto van de nieuwe stamlijn(juni 2012):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan de trein best tegenquote:Op woensdag 7 november 2012 19:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
Altijd gezellig, zo'n springer tussen Rijswijk en Delft.
Wat. Cool.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:14 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)e-op-utrecht-cs.html
Darwin award.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Yup:quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Voor zover ik weet (als inwoner van Roosendaal) heeft daar nooit spoor gelegen. Dat gehele industrieterrein is pas sinds enkele jaren opgeleverd.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
Het erge is, ze hebben paar jaar geleden juist daar spoor gesaneerd. Een deel daarvan komt weer terug.
Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zoquote:Op woensdag 7 november 2012 21:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...
Ik lees het net in het artikel inderdaad. Hoe haal je zoiets überhaupt in je hoofd...quote:Op woensdag 7 november 2012 21:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zo
Was jij toevallig?quote:Geen blunder van mij, maar van een reiziger gisteren op Ledn.
Nadat ik had gefloten en de sleutel had omgedraaid, de automatische sluitfluit klonk en de deuren zich sloten, besloot een reiziger zich alsnog tussen de sluitende deuren te werken, door deze met de handen open te trekken en de trein in te springen.
Vervolgens ben ik naar die reiziger toegelopen en heb deze toch maar even vriendelijk toegesproken. Nadat hij dit had aangehoord en excuus had aangeboden, vroeg hij mij hoe laat we op Shl zouden aankomen.
Na deze vraag moest ik dus heel veel moeite doen om niet in de lach te schieten, om vervolgens die kerel te vertellen dat wij daar helemaal niet zouden aankomen, omdat hij in de trein via Hlm was gesprongen.
Daarom dus maar het spreekwoord van de dag: Haastige spoed, maakt de dag van de conducteur weer goed!
Ik heb even wat lijntjes in Google getekend hoe ze liggen en/of lagen.quote:
Nee hoor, ik was ruim op tijd in de trein en ik was gewoon braaf gaan zittenquote:Op woensdag 7 november 2012 22:16 schreef b2py het volgende:
Van een ander forum van zondag:
[..]
Was jij toevallig?
via Schiphol is zeven minuten snellerquote:Op woensdag 7 november 2012 22:35 schreef b2py het volgende:
De reistijd leiden - Amsterdam C is volgens mij via Schiphol evenveel als via Haarlem? Of niet?
Want veel korter maar mochten niet minder tariefkilometers zijn bla bla blaquote:Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
via Schiphol is zeven minuten sneller
Met regionalverkehr is dat he. Met de Pimpel kan het al lang, en veel sneller.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:58 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december mogelijk op zaterdag, leuk om een keer te doen: een retourtje Bad Bentheim-Berlijn
Bad Bentheim 06:58
Berlin Hbf 14:48
Berlin Hbf 15:11
Bad Bentheim 23:03
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )quote:Op woensdag 7 november 2012 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uit![]()
Wat wil je nog meer weten?
Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)quote:Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )
Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)quote:En is er de halve nacht een bar open of iets?
Er is geen bar, je kan per wagon drinken kopen bij de desbetreffende purser (heet dat zo?) afijn de persoon die een wagon beheert. In de Tsjechische kan je dus Budvar kopen en in de andere wagons pools/duits/wit Russisch bier, of dat laatste nog kan weet ik niet. Uit ervaring weet ik dat de Budvar snel op kan zijnquote:Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )
En is er de halve nacht een bar open of iets?
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?quote:Op woensdag 7 november 2012 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)
NIET via NSHiSpeed boeken
NOOIT via De Treinreiswinkel boeken
Or prepare to enter a world of pain
[..]
Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)
Let wel: Dat was een paar jaar geleden, weet niet of dat nu nog zo is![]()
En reken er maar op dat het bier niet echt koud is, ook het dure Becks niet. Als je koud bier wil kan je beter vlak voor instappen een Kiosk opzoeken
Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:42 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?
Een maatje woont daar nu dus qua dagen maakt het niet uit ( voor mijn bijbaan welquote:Op woensdag 7 november 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.
Oh en via Bahn.de kan je ook boeken vanaf Koudum-Molkwerum, als je dat liever doet![]()
quote:Op woensdag 7 november 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik hoorde net nog van iemand dat er meer stations in de Randstad lagen
Hmm, nee nu ineens wel. ( als je 6x overstapt en dergelijke niet ) maar heb nu gewoon die Citynightline vanaf Utrecht. Kom dan inderdaad op zo'n ¤180,- voor 2 personen en retour ( neem aan dat je dan een coupe heb met normale stoelen ipv bedden en bij elkaar zit ). Wat een prijsverschilquote:Op woensdag 7 november 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, zo geweldig is de wereld ook weer niet. Nee dan kan het niet idd. Je kunt alleen een reisadvies krijgen van elk station in Europa naar elk ander station in Europa.
hmmm, morgen maar goed kijken. Lijkt dan ineens weer 500 euro duurder te wordenquote:Op woensdag 7 november 2012 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan moet je de accomodatie nog kiezen he. De couchettes-4 zijn meestal de laatste die nog beschikbaar zijn ( want EN niet heel goedkoop EN niet heel comfortabel, maar van allebei toch wel een beetje)
Dat klinkt wel interessant,waar heb jij die trein geboekt als ik vragen mag?quote:Op donderdag 8 november 2012 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb 26 oktober geboekt. Heen vlieg ik met.Wizzair vanuit Eindhoven naar Praag op 31 december voor ¤66 voor twee personen.
Terug ga ik 3 januari met de nachttrein Praag - Utrecht. ¤99 voor twee personen in een zespersoons ligcoupé.
Gewoon ter vergelijking.
Oké, bedankt!quote:Op woensdag 7 november 2012 22:30 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik heb even wat lijntjes in Google getekend hoe ze liggen en/of lagen.
https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.045313,0.111494
Het is niet helemaal accuraat maar geeft je wel een idee.
Praat niet zo raarquote:Op donderdag 8 november 2012 08:00 schreef James1988 het volgende:
ICE-tickets voor Frankrijk - Duitsland aan lage prijzen.
Kun je je voor laten behandelen hequote:
quote:Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
via Schiphol is zeven minuten sneller
hmm, je hebt gelijk. Ik dacht altijd dat via Schiphol een stuk sneller was ...quote:Op donderdag 8 november 2012 09:59 schreef ReisT het volgende:
[..]Leiden-Haarlem-Amsterdam duurt 35 minuten, Leiden-Schiphol-Amsterdam duurt tegenwoordig 34 minuten. Dat scheelt dus maar één minuut.
Wat gebeurt er? Ik ga niet eerst een halve MINUUT naar een kutfilmpje over Windows 8 zitten kijkenquote:Op donderdag 8 november 2012 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk niet dat deze loc meer zal gaan rijden
het antwoord staat in de post boven die van jouquote:Op donderdag 8 november 2012 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er? Ik ga niet eerst een halve MINUUT naar een kutfilmpje over Windows 8 zitten kijken
jupquote:Op donderdag 8 november 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Uit een kraan geflikkerd bij het ontschepen of zo?
Je hebt vast nog het verschil in gedachten tussen de oude en nieuwe versie van de IC Amsterdam-Vlissingen. Dat is een verschil van 7 minuten tussen Amsterdam en Rotterdam. Dat grote verschil komt alleen niet doordat die nu via Haarlem rijdt.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hmm, je hebt gelijk. Ik dacht altijd dat via Schiphol een stuk sneller was ...
Bahn.dequote:Op donderdag 8 november 2012 02:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat klinkt wel interessant,waar heb jij die trein geboekt als ik vragen mag?
http://www.citynightline.(...)infos/polen_nl.shtmlquote:
Soepquote:Op donderdag 8 november 2012 12:46 schreef dennistd het volgende:
Is gewoon een soep, hij staat ook bij Nico Spilt op de site, ongeveer op 2/3e van deze pagina: http://www.nicospilt.com/index_automobielen.htm
Ah daar staat het wel inderdaad, dan kan het toch gewoon. Dat eten ziet er erg lekker uit, bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen!quote:Op donderdag 8 november 2012 13:07 schreef bork het volgende:
[..]
http://www.citynightline.(...)infos/polen_nl.shtml
in het pdf staat dat er vanaf Berlijn een restauratiewagon aanhangt ik kan je de Kotlet schabowy van harte aan bevelen, en beginnen met barszcz met een eitje er in!
quote:Op donderdag 8 november 2012 12:38 schreef V2 het volgende:
Ik hoor dat de foto van de facebookpagina van Volkswagen Nederland af komt, dus dat zal wel niet geshopt zijn
Ja, naīef, ik weet het. Toch, ik zie dat Nico ook niks over photoshop zegt...quote:
http://www.nicospilt.com/index_duitsland_railbussen.htmquote:Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja, naīef, ik weet het. Toch, ik zie dat Nico ook niks over photoshop zegt...
Dat doetie om te kijken hoeveel mensen erin trappen. Spooromanen nemen zichzelf altijd veel te serieus namelijk.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:34 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja, naīef, ik weet het. Toch, ik zie dat Nico ook niks over photoshop zegt...
quote:Op donderdag 8 november 2012 12:38 schreef V2 het volgende:
[...] dus dat zal wel niet geshopt zijn ....... toch?
Daar staat die lange railbus niet bij. Ik twijfel ook hoor, want die draaistellen lijken me nogal lastig/onmogelijk...quote:Op donderdag 8 november 2012 13:37 schreef Flodder450 het volgende:
't is nog waar ook
http://auto-en-vervoer.in(...)ls-op-het-spoor.html!
Okee Duvel kom maar door met dat filmpje.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:37 schreef Flodder450 het volgende:
't is nog waar ook
http://auto-en-vervoer.in(...)ls-op-het-spoor.html!
Gast, het is nep. En onthou de naam "Henk Koster". Dat is een enthousiast en creatief fotoshopper. staat wel meer van hem op nico z'n site.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:40 schreef V2 het volgende:
[..]
Daar staat die lange railbus niet bij. Ik twijfel ook hoor, want die draaistellen lijken me nogal lastig/onmogelijk...
Ok dudequote:Op donderdag 8 november 2012 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gast, het is nep. En onthou de naam "Henk Koster". Dat is een enthousiast en creatief fotoshopper. staat wel meer van hem op nico z'n site.
DAT wel. Maar ja, zo gaat het altijd met die dingen. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook meestal nietquote:Op donderdag 8 november 2012 13:54 schreef V2 het volgende:
[..]
Ok dudeprima
laten we 't er maar op houden dat het gewoon te cool was geweest als het echt was
Krijgen we nog een verslagje? Ik ben wel benieuwd of ze daar nog met echte pannen in die wagon staan te swingen i.p.v. magnetron rommel in IC, ICE, Thalys en Eurostar.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Ah daar staat het wel inderdaad, dan kan het toch gewoon. Dat eten ziet er erg lekker uit, bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen!
Haha ja is wel de bedoeling, als het kan maak ik ook nog wat foto'squote:Op donderdag 8 november 2012 14:07 schreef bork het volgende:
[..]
Krijgen we nog een verslagje? Ik ben wel benieuwd of ze daar nog met echte pannen in die wagon staan te swingen i.p.v. magnetron rommel in IC, ICE, Thalys en Eurostar.![]()
o, Ja volgens mij kan je gewoon in euro betalen bij die gast.
hier van te voren kopen ook, zoveel scheelt dat niet, gewoon daar pinnen.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
krijg je wel een ballenkoers, maar okee, wat rukt het![]()
9 december?quote:Op donderdag 8 november 2012 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's het beste ja. Overigens moet ik zeggen dat ik 'smorgens tussen 6 en half 10, als dat barrijtuig eraan hangt, niet echt zin heb in een kotlet schabowy, maar goed, misschien dat dat aan mij ligt of zo![]()
Ff wat anders borkie, wanneer gaan we weer eens een rondje maken?
Ik ga denk ik, in Erfurt 3 nachtjes slapen van daaruit alles doen, groen licht dan kan het, mag het, planning etc.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
allemaal?Die oberweisbacher zooi duurt al een dag man
Ik heb cabineritten van dat ding, mijn Hemel wat gaat dat traaaaaaaaaag
![]()
En 9 december is nieuwjaarsdag he, dan moeten we langs de nieuwe stations en zo![]()
Enneh, "groen licht"?![]()
precies en die stopplaats in Hengelo misschien?quote:Op donderdag 8 november 2012 14:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga sowieso Zwolle Emmen doen, mn nieuwe werkgever gaat daar met gave nieuwe blauwe treinen rijden dus dat moeten we wel ff zien. En uiteraard de Hanzelijn.
Moet ik anders ff met Frau H. gaan praten of zo?quote:Op donderdag 8 november 2012 14:41 schreef bork het volgende:
Ik ga denk ik, in Erfurt 3 nachtjes slapen van daaruit alles doen, groen licht dan kan het, mag het, planning etc.
Oh ja, en we moeten Björn in promo-team-pakje even gaan bekijkenquote:Op donderdag 8 november 2012 14:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ga sowieso Zwolle Emmen doen, mn nieuwe werkgever gaat daar met gave nieuwe blauwe treinen rijden dus dat moeten we wel ff zien. En uiteraard de Hanzelijn.
En Halfweg-Zwanenburg en Hoevelaken en de Hanzelijnstations, en telkens eruit want witte letters op het dak. Hard werkenquote:Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef bork het volgende:
[..]
precies en die stopplaats in Hengelo misschien?
Toch, ik krijg het maar niet voor elkaarquote:
neuh, het is dus geregeld Fles.quote:Op donderdag 8 november 2012 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet ik anders ff met Frau H. gaan praten of zo?
[..]
Oh ja, en we moeten Björn in promo-team-pakje even gaan bekijken![]()
Van zes naar vier uur reistijd, kijk, dat zijn dingen waar je wat aan hebtquote:Op donderdag 8 november 2012 15:34 schreef bork het volgende:
Lückenschluss an der Rehtalbrücke
Laatste gaatje op Thuringer grondgebied gedicht voor het ICE-traject Belijn - Munchen.
Die neue ICE-Schnelltrasse soll 2017 fertig sein. Dann soll sich die Fahrzeit von Berlin nach München von sechs auf vier Stunden verkürzen. Das Verkehrsprojekt kostet Bahnangaben zufolge etwa zehn Milliarden Euro und wird vom Bund, der Europäischen Union und der Bahn finanziert.
bron: mdr
Ja, in plaats van 2 miljard voor 7 minuten die er eigenlijk toch niet eens gaan komen.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:37 schreef V2 het volgende:
[..]
Van zes naar vier uur reistijd, kijk, dat zijn dingen waar je wat aan hebt
Nou, dat klinkt niet bestquote:Op donderdag 8 november 2012 16:35 schreef Flodder450 het volgende:
Trein van 15:00 van Groningen->Delfzijl reed tussen Stedum en Loppersum iets aan, wat was dat een kabaal zeg
iedereen gelijk van "Iemand onder de trein gekomen?", ik dacht zelf eerder aan een schaap ofzo, of een bult stoeptegels die op t spoor lag
iemand die ķķk in de trein zat/bij de arriva werkt die het wél weet?
klonk een beetje alsof er stokken van een bult werden afgerukt
valt mee, Fles, want het rijdt allemaal nogquote:Op donderdag 8 november 2012 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dat klinkt niet bestReken maar op 2-2Ŋ uur
Oh okee. nou. Ik bedoel, als IK stokken uit een bult ruk dan klinkt het alsquote:Op donderdag 8 november 2012 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
valt mee, Fles, want het rijdt allemaal nog
Wel tof, op draaistellen van een 1200.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:35 schreef V2 het volgende:
Vet:
[ afbeelding ]
Weet iemand meer van dit mooie railbusje? Is hier vast al eens langsgekomen trouwens, bedenk ik me :$ maar te mooi om niet nog eens te linken.
Even F5 en je hoeft niet naar kutfilmpjes te kijkenquote:Op donderdag 8 november 2012 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er? Ik ga niet eerst een halve MINUUT naar een kutfilmpje over Windows 8 zitten kijken
Dat is niet om bladvrij te maken hoor. Die zijn voor de sandite installatie die er tussen zit. Dit spuit een soort zandmengsel op het spoor waardoor de treinen meer grip hebbenquote:Op donderdag 8 november 2012 18:25 schreef Flodder450 het volgende:
Trouwens, vandaag stond de combinatie om rails bladvrij te maken in groningen, locs 1778 en 1774, geen foto's helaas
Kan niet anders bedenken dan dat de goedkope plaatsen inmiddels uitverkocht zijn. Heb je nog naar vliegmogelijkheden gekeken of misschien met het vliegtuig voordelig naar een nabijgelegen stad en dan met de trein naar Praag.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Toch, ik krijg het maar niet voor elkaarOf geen prijsindicatie, of ik zie prijzen van 200+ euro staan
Die dwergseintjes in Loppersum en Appingedamquote:Op donderdag 8 november 2012 18:45 schreef Flodder450 het volgende:
trouwens, de trein naar Delfzijl vanuit Groningen, is wel een paar jaar oud al, veeel dingen veranderd
Ja, ik ga denk heen vliegen wat totaal 105 kost en dan terug met de trein wat volgens de NS voor 69,- kan. Ben ik 30 eu goedkoper uit als heen- en terug met de trein. Mja had wel zin in een leuk treinritjequote:Op donderdag 8 november 2012 19:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kan niet anders bedenken dan dat de goedkope plaatsen inmiddels uitverkocht zijn. Heb je nog naar vliegmogelijkheden gekeken of misschien met het vliegtuig voordelig naar een nabijgelegen stad en dan met de trein naar Praag.
Net of dat überhaupt voorspelbaar isquote:Op donderdag 8 november 2012 19:35 schreef James1988 het volgende:
Nieuw van Somda, de Reisplanner waarbij je ook materieel kunt kiezen. Speciaal voor alle mensen met een hekel aan VIRM
http://www.somda.nl/reisplanner/
En in reality is 1 + 1 dan gewoon 2quote:Op donderdag 8 november 2012 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelinzet ligt gewoon vast per treinnummer hoor. Alleen als er een verstoring is, kan het door de war raken.
die verstoringen zijn er dagelijks genoegquote:Op donderdag 8 november 2012 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelinzet ligt gewoon vast per treinnummer hoor. Alleen als er een verstoring is, kan het door de war raken.
En het onderhoudsvrije wissel in Appingedam is er ook nog niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die dwergseintjes in Loppersum en Appingedam
mja, dat kun je zo echt niet stellen. Het hangt echt van je definitie en van de lijnen af of het zo is.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn, het openbaar vervoer is het meest onrendabele vervoer dat er is.
niet zo moeilijk hoor. overall moeten er bergen geld bij.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat kun je zo echt niet stellen. Het hangt echt van je definitie en van de lijnen af of het zo is.
Het hoofdrailnet is bijvoorbeeld winstgevend. Bij de andere lijntjes wordt subsidie verstrekt, waardoor je in zekere zin kunt stellen dat het onrendabel is, maar je moet in de berekening ook de kosten voor de alternatieven en andere aanverwante zaken meenemen.
alle vormen van vervoer kosten geld.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niet zo moeilijk hoor. overall moeten er bergen geld bij.
Nou en?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
netto levert autovervoer de nederlandse staat bergen geld op itt het ov, wat de staat bergen geld kost.
wel eens gehoord van parasitisme? dat is het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en?
Ik bedoel, aangenomen dat het waar zou zijn wat jij zegt.
Als je alleen naar kosten en opbrengsten kijkt wellicht wel, maar het OV vervult ook een maatschappelijke functie. Het maakt reizen mogelijk voor mensen die niet in staat zijn om voor eigen vervoer te zorgen, het biedt alternatieve reisroutes en biedt daarnaast de mogelijkheid om een biertje of drie te drinken met je beste vriend zonder dat je moet denken aan de risico's van op pad gaan met een slokje te veel op.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn, het openbaar vervoer is het meest onrendabele vervoer dat er is.
Efteling?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand een gokje waar dit is toevallig?
[ afbeelding ]
Wel eens gehoord van trollen? Dat ben jij.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wel eens gehoord van parasitisme? dat is het openbaar vervoer.
Ja rechtstreekse belastinginkomsten wel, maar moet ook veel aan worden uitgegeven: asfalt, medische kosten (dagelijks tientallen ongevallen), milieuschade (leidt ook weer tot medische kosten) en ga zo maar door... Het ligt niet zo simpel.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
netto levert autovervoer de nederlandse staat bergen geld op itt het ov, wat de staat bergen geld kost.
blij dat je zo van ons belastinggeld genoten hebt. als het je echt wat waard is betaal je maar gewoon de kostprijs / marktprijs. my 2 cents.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je alleen naar kosten en opbrengsten kijkt wellicht wel, maar het OV vervult ook een maatschappelijke functie. Het maakt reizen mogelijk voor mensen die niet in staat zijn om voor eigen vervoer te zorgen, het biedt alternatieve reisroutes en biedt daarnaast de mogelijkheid om een biertje of drie te drinken met je beste vriend zonder dat je moet denken aan de risico's van op pad gaan met een slokje te veel op.
Ik reis momenteel dagelijks op en neer tussen Breda en Delft. Van deur tot deur met de auto duurt onder normale omstandigheden ongeveer 60 minuten, met OV 1u15. Tijdens een normale spits loopt de reistijd met de auto op tot 1u10. Vanochtend was er een ongeval gebeurd op de A13, samen met andere files zou mijn reistijd met de auto bijna 1u30 hebben bedragen.
Ik was er vanochtend in 1u18, want een aansluitende bus wat iets te laat. Tijdens mijn reis heb ik lekker naar buiten gekeken, koffie gedronken, op FOK! gezeten, in Delft op het station meteen nog even een flesje jus d'orange gehaald (had ik zin in), een beetje kunnen ontspannen, en ik heb nog wat beweging gekregen ook.
Al met al vind ik het OV dus niet zo onrendabel, en voor mijn gevoel verlies ik minder tijd dan wanneer ik in de auto zou zitten.
nou dat denk ik van niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:22 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ja rechtstreekse belastinginkomsten wel, maar moet ook veel aan worden uitgegeven: asfalt, medische kosten (dagelijks tientallen ongevallen), milieuschade (leidt ook weer tot medische kosten) en ga zo maar door... Het ligt niet zo simpel.
Ander interessant voorbeeld waar dit me aan doet denken is de discussie over de zgn. torenhoge kosten van fietsinfrastructuur: http://www.fietsberaad.nl(...)r+als+fietskilometer
Denk dat als je OV en auto tegenover elkaar zet de kosten ook wel eens anders uit kunnen vallen dan je verwacht.
Dat vind ik prima, maar dan vind ik dat als tegenprestatie allerlei flat-fee-belastingen (zoals wegenbelasting) dient te worden afgeschaft en dat rekeningrijden alsnog dient te worden ingevoerd. Je betaalt maar mooi een kostendekkende kilometerprijs, afhankelijk van de hoeveelheid wielen onder je auto en het gewicht.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
blij dat je zo van ons belastinggeld genoten hebt. als het je echt wat waard is betaal je maar gewoon de kostprijs / marktprijs. my 2 cents.
quote:
autorijden kost de Nederlandse burger veel geldquote:Op donderdag 8 november 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
netto levert autovervoer de nederlandse staat bergen geld op itt het ov, wat de staat bergen geld kost.
je gaat te veel uit van echte kosten, maar vergeet de verborgen kosten mee te rekenen. Daarmee bedoel ik de alternatieven die je ook had kunnen uitvoeren.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
blij dat je zo van ons belastinggeld genoten hebt. als het je echt wat waard is betaal je maar gewoon de kostprijs / marktprijs. my 2 cents.
In de kilometerbeprijzing uiteraard ook rekening houden met medische kosten die de maatschappij draagt via verzekeringen (dus alleen automobilisten zelf), milieuschade, kosten voor inrichting openbare ruimte (parkeervakken = ruimteverspilling), etc.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat vind ik prima, maar dan vind ik dat als tegenprestatie allerlei flat-fee-belastingen (zoals wegenbelasting en accijns) dient te worden afgeschaft en dat rekeningrijden alsnog dient te worden ingevoerd. Je betaalt maar mooi een kostendekkende kilometerprijs, afhankelijk van de hoeveelheid wielen onder je auto en het gewicht.
de kilometerprijs is uitgedrukt in wegenbelasting en benzine accijns is al meer dan kostendekkend.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat vind ik prima, maar dan vind ik dat als tegenprestatie allerlei flat-fee-belastingen (zoals wegenbelasting) dient te worden afgeschaft en dat rekeningrijden alsnog dient te worden ingevoerd. Je betaalt maar mooi een kostendekkende kilometerprijs, afhankelijk van de hoeveelheid wielen onder je auto en het gewicht.
het enige goede alternatief is iets dat je efficiënt van deur tot deur brengt, en dat is er gewoon niet atm.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
autorijden kost de Nederlandse burger veel geld
[..]
je gaat te veel uit van echte kosten, maar vergeet de verborgen kosten mee te rekenen. Daarmee bedoel ik de alternatieven die je ook had kunnen uitvoeren.
whoopsie, bedankt voor de correctie!quote:Op donderdag 8 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet om bladvrij te maken hoor. Die zijn voor de sandite installatie die er tussen zit. Dit spuit een soort zandmengsel op het spoor waardoor de treinen meer grip hebben
Of jij nou 10 km of 10.000 km per maand rijdt, je blijft evenveel wegenbelasting betalen. Dat vind ik krom, je maakt immers veel meer gebruik van het wegennet. Over de accijnzen heb je gelijk, daarom heb ik dat ook weggehaald.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de kilometerprijs is uitgedrukt in wegenbelasting en benzine accijns is al meer dan kostendekkend.
parkeervakken leveren gemiddeld genomen meer op dan de grond waar jouw huis opstaat - overheidstechnisch bekeken. netto is autorijden gewoon een dikke melkkoe, als dat je niet duidelijk is moet je wat minder in de trein rondhangen misschien.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
In de kilometerbeprijzing uiteraard ook rekening houden met medische kosten die de maatschappij draagt via verzekeringen (dus alleen automobilisten zelf), milieuschade, kosten voor inrichting openbare ruimte (parkeervakken = ruimteverspilling), etc.
benzine is 40% accijns ofzo. da's al een flinke belasting, itt treinreizigers, waar per km juist nog geld bijmoet.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of jij nou 10 km of 10.000 km per maand rijdt, je blijft evenveel wegenbelasting betalen. Dat vind ik krom, je maakt immers veel meer gebruik van het wegennet. Over de accijnzen heb je gelijk, daarom heb ik dat ook weggehaald.
Die zijn juist koel manquote:Op donderdag 8 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die dwergseintjes in Loppersum en Appingedam
Het is niet in Nederland en ook niet in een pretparkquote:Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef V2 het volgende:
[..]sorry. Ik weet niet waarom, ik had een associatie.
In de stad met P-zones levert het uiteraard geld op, maar zelfs daar worden ze steeds vaker gesaneerd ten gunste van groenstroken, fietsrekken etc. In het gros van Nederland zijn sowieso geen betaald parkeerzones. Daar neemt het ruimte in die wel beter benut had kunnen worden (woningen, betere/veiligere fietspaden en trottoirs; noem maar op).quote:Op donderdag 8 november 2012 20:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
parkeervakken leveren gemiddeld genomen meer op dan de grond waar jouw huis opstaat - overheidstechnisch bekeken. netto is autorijden gewoon een dikke melkkoe, als dat je niet duidelijk is moet je wat minder in de trein rondhangen misschien.
klopt en daarom moet je het beste alternatief dat jou ter beschikking staat kiezen. Dat kunnen vele vormen van vervoer zijnquote:Op donderdag 8 november 2012 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het enige goede alternatief is iets dat je efficiënt van deur tot deur brengt, en dat is er gewoon niet atm.
als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt en daarom moet je het beste alternatief dat jou ter beschikking staat kiezen. Dat kunnen vele vormen van vervoer zijn
Dan dus ook geen cent belastinggeld voor het wegennetwerk.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.
dan kun je simpelgezegd ook niet autorijden, want wie betaalt de wegen? Preciesquote:Op donderdag 8 november 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.
Daar komt kennelijk geen cent belastinggeld aan te pas, hoor ik net. Ook alle andere neveneffecten kunnen blijkbaar puur uit accijnzen worden betaald, tot de aanleg van ecoducten aan toe.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan dus ook geen cent belastinggeld voor het wegennetwerk.
Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt mequote:Op donderdag 8 november 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.
dat levert juist geld op guppie.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan dus ook geen cent belastinggeld voor het wegennetwerk.
Volgens mij zouden jullie gewoon een eigen spoorwegmaatschappij oprichten als er geen OV zou bestaan.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt me
Bron? En dan niet "ik denk dat" maar harde cijfers.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat levert juist geld op guppie.
En waar zou je in dat geval kriebel aan hebben dan?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Volgens mij zouden jullie gewoon een eigen spoorwegmaatschappij oprichten als er geen OV zou bestaan.
De rijksbijdrage voor het openbaar vervoer is in Nederland een subsidie voor vervoersautoriteiten om stads- en streekvervoer en OV te water onder de kostprijs en met een groter aanbod te kunnen aanbieden aan haar burgers. Zonder deze rijksbijdrage zou het stads- en streekvervoer duurder zijn en/of alleen te vinden in grotere steden. In 2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten. Daarmee wordt zo'n 63% van de totale kosten van het stads- en streekvervoer door de overheid betaald.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt me
Ho ho, ik heb nergens kriebel aan. It wasn't me!quote:Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waar zou je in dat geval kriebel aan hebben dan?
je vergeet de inkomsten en uitgaven van elkaar te scheidenquote:Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat levert juist geld op guppie.
En de landelijke overheid geeft jaarlijks ongeveer 2 miljard euro aan ProRail om de spoorweginfrastructuur te onderhouden. Aan de andere kant: NS keert wel jaarlijks dividend uit, 2 jaar terug bedroeg dat een superdividend van een paar miljard euro...quote:Op donderdag 8 november 2012 20:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De rijksbijdrage voor het openbaar vervoer is in Nederland een subsidie voor vervoersautoriteiten om stads- en streekvervoer en OV te water onder de kostprijs en met een groter aanbod te kunnen aanbieden aan haar burgers. Zonder deze rijksbijdrage zou het stads- en streekvervoer duurder zijn en/of alleen te vinden in grotere steden. In 2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten. Daarmee wordt zo'n 63% van de totale kosten van het stads- en streekvervoer door de overheid betaald.
Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen?quote:Nee hoor kom er maar gewoon bij op de weg. Geen subsidie op het openbaar vervoer en er blijft genoeg over van de opbrengsten van benzine accijns etc om betere wegencapaciteit aan te leggen
http://www.autoblog.nl/ar(...)e-melkkoe-van-europaquote:Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron? En dan niet "ik denk dat" maar harde cijfers.
dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
En de landelijke overheid geeft jaarlijks ongeveer 2 miljard euro aan ProRail om de spoorweginfrastructuur te onderhouden. Aan de andere kant: NS keert wel jaarlijks dividend uit, 2 jaar terug bedroeg dat een superdividend van een paar miljard euro...
[..]
Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen?
Ja want die brengen genoeg accijns op om elk polderweggetje dubbel vierbaans aan te leggen en de rest van het land ook te asfalterenquote:Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef James1988 het volgende:
Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen?
Dus een verpleegster kan jouw behandeling in een ziekenhuis ook wel vanuit haar luie stoel aanbieden? En de fabrieksmedewerker kan z'n taken ook wel vanuit z'n schuurtje uitvoeren? Coolquote:Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
Ja hoor, tuurlijk. Weet je, Het hele OV is een linkse hobbyquote:Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
waar komt het idee vandaan dat treinen goed zijn voor het milieu? rijden ze tegenwoordig op lucht?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja want die brengen genoeg accijns op om elk polderweggetje dubbel vierbaans aan te leggen en de rest van het land ook te asfalterenDrie lagen dik als het kan
En fuk het milieu weetje
Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...quote:Op donderdag 8 november 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waar komt het idee vandaan dat treinen goed zijn voor het milieu? rijden ze tegenwoordig op lucht?
alsof jij alles kan overzien. maar een nieuw evenwicht komt er vanzelf. een verpleegster kan prima in de buurt van een ziekenhuis gaan wonen, en fabrieken staan meestal ook niet op de duurste plekken van het land.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus een verpleegster kan jouw behandeling in een ziekenhuis ook wel vanuit haar luie stoel aanbieden? En de fabrieksmedewerker kan z'n taken ook wel vanuit z'n schuurtje uitvoeren? Cool
dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...
De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.
Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.
Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
Ja, dat doe je in de auto nooit wou je zeggen.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.
ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef Xetran het volgende:
[..]
En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.
in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggenquote:Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggen
Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.
Uiteindelijk is het OV geen liefdadigheidsinstelling, maar zijn het bedrijven waar een balans moet worden gevonden tussen een betrouwbare dienst leveren en kostenefficiënt werken.
Trouwens, vergeet niet dat sommige treinen al aan hun maximale lengte zitten. Dit komt dan bijvoorbeeld door technische beperkingen (je kan maar 5 koplopers koppelen) of omdat de perrons niet langer zijn.
Jammer dan. Emigreer.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je overige argumenten geven trouwens mooi aan hoe een belachelijk concept een trein vandaag de dag geworden is.
Volgens mij missen we het bewijs hiervan nog steeds. Dat linkje wat je net stuurde snijdt geen houtquote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
leuk dat je een mening hebt gevonden. van mij mag je hem houdenquote:Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?
onzin. dat is een gekozen afhankelijkheid.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef Xetran het volgende:
[..]
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel?Er zijn mensen afhankelijk van de trein en dat kan je niet zomaar veranderen, alleen de studenten al.
Ah, gedwongen emigratie?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee. we gaan nederland weer beter maken.
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
ja. magische kosten.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoopquote:
ik denk dat het eerder andersom isquote:Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoop
dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenenquote:Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Duvel het volgende:
Ik reed vandaag nog langs het park DDM1, ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk zo snel inzetbaar hebben.
Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
dan acht ik het niet uitgesloten dat dit volgend jaar na een serie V'tjes tot conservenblikjes geknipt wordtquote:Op donderdag 8 november 2012 21:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
Vier locs zijn nog regelmatig in gebruik (die zitten nu in de Sandite-treinen), verder staat er drie op de Watergraafsmeer en 5 geconserveerd in de loods in Amersfoort. Hoe het met de DDM-stammen zelf staat zou ik zo niet weten (behalve dat ze op de DIjksgracht staan dan).quote:Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
twitter:IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
Daar ben ik doorheen gescheurd volgens mij naar Parijs!quote:Op donderdag 8 november 2012 22:06 schreef bork het volgende:
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)
[ afbeelding ]
Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.
Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.
De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
Dat is wat ze in de Formule 1 KERS noemenquote:Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur!
[..]
En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..twitter:IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
Dat zijn toch die voormalige BM235 rijtuigen van DB uit begin jaren 60? ICK ziet er nieuwer uit dan het is.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijkquote:Op donderdag 8 november 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Zit dat niet al in de SLT's en de laatste serie IRM's?quote:Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk
uhuh. Bij het in beweging krijgen van de massa is het absoluut handig.quote:Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |