en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Ja dat is de OLDO, daar is veel over bekendquote:Op woensdag 7 november 2012 17:47 schreef Duvel het volgende:
Er heeft wel veel straatspoor door Deventer gelopen ooit. Maar niet via die route volgens mij. Op oude kaarten vind ik nog wel een lijn tussen Deventer en Hellendoorn terug, maar die takte aan de andere kant af.
Die heeft ervoor gezorgd dat de spoorbruggen ten westen van Deventer (richting Zwolle) nog allemaal twee-sporig zijn uitgevoerd ookal ligt er maar 1 spoor overheenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is de OLDO, daar is veel over bekend
Prachtigquote:Op woensdag 7 november 2012 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat is de OLDO, daar is veel over bekend
Volgens mij wisten ze destijds van gekkigheid niet waar ze spoor neer moesten leggenquote:Het voornaamste probleem van de lijn was, dat er geen plaatsen met veel inwoners of fabrieken aan de lijn lagen, afgezien van Deventer, Raalte en Ommen die al een rechtstreekse verbinding met Zwolle hadden.
daar komt het wel wat op neer ja. De auto en de autobus hebben de al niet erg rendabele lijntjes de nek omgedraaidquote:Op woensdag 7 november 2012 17:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Prachtig
[..]
Volgens mij wisten ze destijds van gekkigheid niet waar ze spoor neer moesten leggen
Het is toch geen oud tracé. Althans in 1868 liep het spoor daar ook al in een boog.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben
De nieuwe kaartautomaten van de NMBS gaan loketten vervangen. Via de nieuwe kaartautomaten kan je straks zelfs met je Nederlandse bankpas betalen (MAESTRO gaan ze accepteren). Automaten zijn identiek aan die van de DB, enkel een verneukte software erin. Zo kan je geen reisadviezen zoeken, en kan er geen briefgeld in. Wel muntgeld tot een maximum van ¤10,00quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
Dan heeft het nooit anders gelopen want in 1865 kwam het spoor pas "aan"quote:Op woensdag 7 november 2012 18:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het is toch geen oud tracé. Althans in 1868 liep het spoor daar ook al in een boog.
http://www.atlas1868.nl/ov/deventerstad.html
Nog niet. In de toekomst wel? Vraag me af hoe dat in de praktijk zal uitwerken.quote:Vervoerbewijzen naar het buitenland kunnen nog niet op de OV-chipkaart worden geladen.
gewoon paaltjes bij de overstapstations plaatsen, dus bijvoorbeeld Antwerpen of Brussel-Zuidquote:Op woensdag 7 november 2012 18:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
Dus ik zat net nog eens die oefeningen met de nieuwe kaartautomaat te bekijken...
Dit staat er aan het einde van de oefening "hoe koop ik een kaartje naar het buitenland":
[..]
Nog niet. In de toekomst wel? Vraag me af hoe dat in de praktijk zal uitwerken.
Hey tof, hier zit ik bijna elke week inquote:Op woensdag 7 november 2012 16:24 schreef Bitlord het volgende:
Ik had ze wel in model gezien en op video's, maar eergisteren kon ik ze voor het eerst met eigen ogen waarnemen (en filmen): deze altijd wat apart ogende Baureihe 472 van de S-Bahn Hamburg. Hier rijdt een stelletje Hamburg Hauptbahnhof binnen.
In Leeuwarden is op industrieterrein Schenkenschans niet veel meer te zien van het spoor. Enkele jaren geleden is de boel namelijk gesaneerd bij het opknappen van het terrein.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Spoorzoeken is altijd leuk. Ik heb toen in Amersfoort wat gezocht naar het lijntje op het industrieterrein daar (De Isselt). Er ligt nu nog een klein stukje maar aan het stratenplan kun je wel zien waar de rest lag.
in Westeinde in Leeuwarden ligt als het goed is het spoor er nog. Verder heeft Marrum een opgeknapt stationsgebouwquote:Op woensdag 7 november 2012 18:40 schreef greavy het volgende:
Ik ga zaterdag wat van oa het Dokkumer Lokaeltsje proberen "op te snuiven", en wat oude stationsgebouwen te vinden.
En in de middag ergens rond Leeuwarden proberen de Sandite 1700+container+1700 vast te leggen.
ik las het ja. Onder meer De Rooy Transport zou een grote klant wordenquote:Op woensdag 7 november 2012 18:43 schreef greavy het volgende:
In Roosendaal wordt er zelfs een nieuwe stamlijn aangelegd
"Stamlijn Borchwerf II" gaat die heten
Oké, zeker even kijken dan!quote:Op woensdag 7 november 2012 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Westeinde in Leeuwarden ligt als het goed is het spoor er nog. Verder heeft Marrum een opgeknapt stationsgebouw
Er zijn diverse fietspaden door dorpen heen ook ja, die heb ik ook ergens op een lijstje staan.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
tussen Finkum en Hijum ligt een fietspad op de spoordijk en verder weet ik niet wat er nog aan restanten zijn
quote:AgentX op somda:
ik heb zojuist antwoord gehad van Veolia Limburg naar aanleiding van mijn restitutieverzoek van het ten onrechte afgeschreven saldo van een reisje over de Heuvellandlijn, eerder beschreven.
"Wanneer het door u verloren voorwerp bij ons terecht is zullen wij met u hierover contact opnemen."
Maar een leuke: Gemeente Roosendaal staat transport van gevaarlijke stoffen niet toe op de stamlijn, zoals in het 'Regels Borchwerf' valt te lezen...quote:Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik las het ja. Onder meer De Rooy Transport zou een grote klant worden
Daarnaast is het "hinderlijk voor de buurt als er avond- en/of nachttransporten plaats vinden, inclusief rangeren op het raccordement. Deze transporten moeten beperkt worden tot de dag."quote:i. transport/vervoer van gevaarlijke stoffen over de stamlijn niet is toegestaan;
voor dat soort mensen is het volgende uitgevonden:quote:Op woensdag 7 november 2012 19:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar een leuke: Gemeente Roosendaal staat transport van gevaarlijke stoffen niet toe op de stamlijn, zoals in het 'Regels Borchwerf' valt te lezen...
[..]
Daarnaast is het "hinderlijk voor de buurt als er avond- en/of nachttransporten plaats vinden, inclusief rangeren op het raccordement. Deze transporten moeten beperkt worden tot de dag."
En een geluidsonderzoek "Om overlast voor de buurt te beperken is het wenselijk dat er geluids werende middelen worden geplaatst. Raildempers werken met deze matige snelheden beperkt, waardoor een afscheiding in hoogte wenselijk is"
Kan je eens nazoeken hoe vaak je in die periode op dat traject gereden hebt? Ik heb zo'n brief niet namelijkquote:Op woensdag 7 november 2012 19:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wauw, moet ik alweer NS een complimentje geven! Deze brief vond ik zojuist op mijn deurmat:
[ link | afbeelding ]
Tsja, het belang van de permanente buurtbewoner is nou eenmaal groter dan dat van een eenmalige fotootjeskieker.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:09 schreef greavy het volgende:
"Om overlast voor de buurt te beperken is het wenselijk dat er geluids werende middelen worden geplaatst. Raildempers werken met deze matige snelheden beperkt, waardoor een afscheiding in hoogte wenselijk is"
Euh, ze zijn al bezig met de aanleg, maar vandaag was er een uitspraak van de rechter. Er was een zaak aangespannen dat de stamlijn niet de "juiste" route volgt ivm geluidsoverlast, maar de Raad vind zelfs in hoger beroep dat hij aangelegd mag worden (waar ze al mee bezig zijn).quote:Op woensdag 7 november 2012 19:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe willen ze die stamlijn laten lopen dan?
quote:4.4.4 Stamlijn
Het plangebied wordt voorzien van een stamlijn. De geluidbelasting vanwege de stamlijn is door
middel van een onderzoek bepaald. De resultaten van het uitgevoerde onderzoek zijn beschreven in
de akoestische rapportage.
Uit het onderzoek is gebleken, dat het mogelijk is om in de avondperiode 50 bakken naar en van veld
B te rijden, zonder de voorkeursgrenswaarde (Lden = 55 dB) te overschrijden. Om de geluidbelasting
van de stamlijn te reduceren kunnen maatregelen aan de spoorlijn en in de overdracht getroffen
worden.
Precies nul keerquote:Op woensdag 7 november 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je eens nazoeken hoe vaak je in die periode op dat traject gereden hebt? Ik heb zo'n brief niet namelijkWel "interessant" waar de OVC gegevens allemaal voor gebruikt worden
Dus? "Er hoeft geen geluidswal te komen"?quote:
Het Advies van de gemeente Roosendaal was van wél, maar na hoger beroep is gebleken dat het niet noodzakelijk is. Het wordt dan ook niet aangelegd als het aan ProRail ligt.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus? "Er hoeft geen geluidswal te komen"?
Wel godverdommequote:Op woensdag 7 november 2012 19:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Precies nul keerIk heb in die periode alleen Deventer-Enschede gedaan. Dus als ze OVC gegevens hiervoor 'misbruiken' doen ze het nog fout ook
-- ik heb een dalvrij abonnement, zouden ze op abonnement-type filteren? --
En aan wie ligt het?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Het Advies van de gemeente Roosendaal was van wél, maar na hoger beroep is gebleken dat het niet noodzakelijk is. Het wordt dan ook niet aangelegd als het aan ProRail ligt.
Kan er even geen meer platen over vinden, helaas.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Meer pics!
Wel koel dat er nog steeds industrielijnen worden aangelegd ipv gesaneerd.
Jammer.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Kan er even geen meer platen over vinden, helaas.
Oh, WEL eerst even alles schilderen nog, 2 weken van tevorenquote:Op woensdag 7 november 2012 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, slopen kun je aan Nederlanders wel overlaten. Zodra iets half niet meer nodig lijkt te zijn.. WEG ermee
Bron: Ad V. uit Roosendaalquote:De suikerunie stopte het gebruik in 1995 en hun stamlijn werd in 2005 afgebroken.
De stamlijn voor Henk Hentzen werd in 2001 afgebroken.
Philips stopte in 2001 met het gebruik
en hun stamlijn werd tussen 2005 en 2009 afgebroken.
De fa. Löhr stopte in 2008 met gebruik van hun stamlijn langs de Bosstraat.
Ook Jan de Rijk stopte in 2008.
Er ligt nog wel een stamlijn langs de straat Borchwerf naar DHL
maar de roest en het onkruid maken duidelijk dat het wacht op betere tijden, en is in 2009 afgebroken
Dat is toch heel normaal?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, WEL eerst even alles schilderen nog, 2 weken van tevoren![]()
geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijfquote:Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef greavy het volgende:
De oude stamlijn:
[..]
Bron: Ad V. uit Roosendaal
En even met Google gevonden:
Maar omdat Jan de Rooy 11 hectare aan grond opkocht in Roosendaal voor het nieuwe distributiecentrum, onder de eis dat er een spooraansluiting komt en bruikbaar in 2013, is in 2010 begonnen met de Planstudie. Gezien er bedrijven en particulieren niet mee wilden werken heeft de gemeente grond moeten onteigenen.
Gerard mag ook. Ik dacht dat het nog steeds Jan was.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijf
Waarbij er voor die tweede nog wel wat heeft moeten wijken zo te zien op streetview:quote:Op woensdag 7 november 2012 19:23 schreef greavy het volgende:
Foto van de nieuwe stamlijn(juni 2012):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan de trein best tegenquote:Op woensdag 7 november 2012 19:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
Altijd gezellig, zo'n springer tussen Rijswijk en Delft.
Wat. Cool.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:14 schreef dennistd het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)e-op-utrecht-cs.html
Darwin award.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Yup:quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Voor zover ik weet (als inwoner van Roosendaal) heeft daar nooit spoor gelegen. Dat gehele industrieterrein is pas sinds enkele jaren opgeleverd.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
Het erge is, ze hebben paar jaar geleden juist daar spoor gesaneerd. Een deel daarvan komt weer terug.
Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...quote:Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...
Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers![]()
Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zoquote:Op woensdag 7 november 2012 21:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...
Ik lees het net in het artikel inderdaad. Hoe haal je zoiets überhaupt in je hoofd...quote:Op woensdag 7 november 2012 21:53 schreef Viezze het volgende:
[..]
Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zo
Was jij toevallig?quote:Geen blunder van mij, maar van een reiziger gisteren op Ledn.
Nadat ik had gefloten en de sleutel had omgedraaid, de automatische sluitfluit klonk en de deuren zich sloten, besloot een reiziger zich alsnog tussen de sluitende deuren te werken, door deze met de handen open te trekken en de trein in te springen.
Vervolgens ben ik naar die reiziger toegelopen en heb deze toch maar even vriendelijk toegesproken. Nadat hij dit had aangehoord en excuus had aangeboden, vroeg hij mij hoe laat we op Shl zouden aankomen.
Na deze vraag moest ik dus heel veel moeite doen om niet in de lach te schieten, om vervolgens die kerel te vertellen dat wij daar helemaal niet zouden aankomen, omdat hij in de trein via Hlm was gesprongen.
Daarom dus maar het spreekwoord van de dag: Haastige spoed, maakt de dag van de conducteur weer goed!
Ik heb even wat lijntjes in Google getekend hoe ze liggen en/of lagen.quote:
Nee hoor, ik was ruim op tijd in de trein en ik was gewoon braaf gaan zittenquote:Op woensdag 7 november 2012 22:16 schreef b2py het volgende:
Van een ander forum van zondag:
[..]
Was jij toevallig?
via Schiphol is zeven minuten snellerquote:Op woensdag 7 november 2012 22:35 schreef b2py het volgende:
De reistijd leiden - Amsterdam C is volgens mij via Schiphol evenveel als via Haarlem? Of niet?
Want veel korter maar mochten niet minder tariefkilometers zijn bla bla blaquote:Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
via Schiphol is zeven minuten sneller
Met regionalverkehr is dat he. Met de Pimpel kan het al lang, en veel sneller.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:58 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december mogelijk op zaterdag, leuk om een keer te doen: een retourtje Bad Bentheim-Berlijn
Bad Bentheim 06:58
Berlin Hbf 14:48
Berlin Hbf 15:11
Bad Bentheim 23:03
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )quote:Op woensdag 7 november 2012 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uit![]()
Wat wil je nog meer weten?
Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)quote:Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )
Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)quote:En is er de halve nacht een bar open of iets?
Er is geen bar, je kan per wagon drinken kopen bij de desbetreffende purser (heet dat zo?) afijn de persoon die een wagon beheert. In de Tsjechische kan je dus Budvar kopen en in de andere wagons pools/duits/wit Russisch bier, of dat laatste nog kan weet ik niet. Uit ervaring weet ik dat de Budvar snel op kan zijnquote:Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )
En is er de halve nacht een bar open of iets?
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?quote:Op woensdag 7 november 2012 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)
NIET via NSHiSpeed boeken
NOOIT via De Treinreiswinkel boeken
Or prepare to enter a world of pain
[..]
Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)
Let wel: Dat was een paar jaar geleden, weet niet of dat nu nog zo is![]()
En reken er maar op dat het bier niet echt koud is, ook het dure Becks niet. Als je koud bier wil kan je beter vlak voor instappen een Kiosk opzoeken
Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.quote:Op woensdag 7 november 2012 23:42 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?
Een maatje woont daar nu dus qua dagen maakt het niet uit ( voor mijn bijbaan welquote:Op woensdag 7 november 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.
Oh en via Bahn.de kan je ook boeken vanaf Koudum-Molkwerum, als je dat liever doet![]()
quote:Op woensdag 7 november 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik hoorde net nog van iemand dat er meer stations in de Randstad lagen
Hmm, nee nu ineens wel. ( als je 6x overstapt en dergelijke niet ) maar heb nu gewoon die Citynightline vanaf Utrecht. Kom dan inderdaad op zo'n ¤180,- voor 2 personen en retour ( neem aan dat je dan een coupe heb met normale stoelen ipv bedden en bij elkaar zit ). Wat een prijsverschilquote:Op woensdag 7 november 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, zo geweldig is de wereld ook weer niet. Nee dan kan het niet idd. Je kunt alleen een reisadvies krijgen van elk station in Europa naar elk ander station in Europa.
hmmm, morgen maar goed kijken. Lijkt dan ineens weer 500 euro duurder te wordenquote:Op woensdag 7 november 2012 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan moet je de accomodatie nog kiezen he. De couchettes-4 zijn meestal de laatste die nog beschikbaar zijn ( want EN niet heel goedkoop EN niet heel comfortabel, maar van allebei toch wel een beetje)
Dat klinkt wel interessant,waar heb jij die trein geboekt als ik vragen mag?quote:Op donderdag 8 november 2012 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb 26 oktober geboekt. Heen vlieg ik met.Wizzair vanuit Eindhoven naar Praag op 31 december voor ¤66 voor twee personen.
Terug ga ik 3 januari met de nachttrein Praag - Utrecht. ¤99 voor twee personen in een zespersoons ligcoupé.
Gewoon ter vergelijking.
Oké, bedankt!quote:Op woensdag 7 november 2012 22:30 schreef Gutz het volgende:
[..]
Ik heb even wat lijntjes in Google getekend hoe ze liggen en/of lagen.
https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.045313,0.111494
Het is niet helemaal accuraat maar geeft je wel een idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |