abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 november 2012 @ 19:34:09 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118947923
quote:
4s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, WEL eerst even alles schilderen nog, 2 weken van tevoren :Y _O-
Dat is toch heel normaal? :')
Net als spoor afbreken: 3 maanden van te voren nog opknappen. Devisies bij Prorail die langs elkaar heen lopen ;(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 19:35:45 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118947996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:33 schreef greavy het volgende:
De oude stamlijn:

[..]

Bron: Ad V. uit Roosendaal

En even met Google gevonden:
Maar omdat Jan de Rooy 11 hectare aan grond opkocht in Roosendaal voor het nieuwe distributiecentrum, onder de eis dat er een spooraansluiting komt en bruikbaar in 2013, is in 2010 begonnen met de Planstudie. Gezien er bedrijven en particulieren niet mee wilden werken heeft de gemeente grond moeten onteigenen.
geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijf :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118948050
Hoe hard iedereen ook loopt te huilen dat het zooooo slecht gaat in de transportsector, die De Rooys hebben geld als water jonge :Y _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118948143

Altijd gezellig, zo'n springer tussen Rijswijk en Delft.
  woensdag 7 november 2012 @ 19:39:36 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118948179
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geen Jan maar Gerard de Rooy. Hij leidt nu het familiebedrijf :+
Gerard mag ook. Ik dacht dat het nog steeds Jan was.

Maar geld hebben ze wel. En dus macht. Het DC moet een geautomatiseerd DC worden, met computergestuurde heftrucks voor pallets ed uit de stellingen te halen en er in te plaatsen.
  Redactie Sport woensdag 7 november 2012 @ 19:39:48 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118948186
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:23 schreef greavy het volgende:
Foto van de nieuwe stamlijn(juni 2012):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarbij er voor die tweede nog wel wat heeft moeten wijken zo te zien op streetview:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,205.96,,0,2.57
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118949940
Nou kom ik zelden aan de jaarbeurskant van Utrecht, maar wat zit daar nu voor een verschrikkelijk iets dan? Een skihut met lederhosenmuziek? Het leek een wachtruimte.
pi_118950022
Oh weeniet? Sounds like fun :9
  Redactie Sport woensdag 7 november 2012 @ 20:14:05 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118950036
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118950047
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[ link | afbeelding ]
Altijd gezellig, zo'n springer tussen Rijswijk en Delft.
kan de trein best tegen ^O^
pi_118950119
De trein wel, 't zijn de tere zieltjes die op de stations staan te wachten waarom ze zo'n ding eerst even schoon willen spoelen.
  Redactie Sport woensdag 7 november 2012 @ 20:15:38 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118950123
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...

Ik zeg altijd maar zo: hardlopers zijn doodlopers :X
PM mij!
pi_118950240
quote:
Wat. Cool. _O_

Nou nog een Glühweintent en Bratwurst met Sauerkraut, en ik ga daar wonen tot eind januari O+
pi_118950556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:15 schreef dennistd het volgende:
Het was trouwens een hardloper die nog snel voor de trein langs wilde. Hij liep alleen niet hard genoeg...

Darwin award.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:37:45 #65
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118951422
quote:

Yup:
http://www.destentor.nl/n(...)raakt-door-trein.ece
pi_118951660
En waarom moet een stremming zo lang duren als iemand in 1 stuk naar het ziekenhuis kan worden afgevoerd? ;(
  woensdag 7 november 2012 @ 20:54:17 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118952507
Analyse van de situatie, onderzoek naar de toedracht, materieel, enz, aflossen van de machinist, bijsturen (materieel+personeel ontregeld), slachtofferhulp...
pi_118954450
En na al die personen op het spoor nu tijd voor wat anders.
Tussen Haarlem en Leiden geen treinen door een auto op het spoor.
pi_118955146
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef greavy het volgende:
Het erge is, ze hebben paar jaar geleden juist daar spoor gesaneerd. Een deel daarvan komt weer terug.
Voor zover ik weet (als inwoner van Roosendaal) heeft daar nooit spoor gelegen. Dat gehele industrieterrein is pas sinds enkele jaren opgeleverd.
Die andere lijnen liggen ergens anders.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:32:55 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118955311
Was dat dan Borchwerf 1?
pi_118955868
quote:

Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...
pi_118956720
quote:
15s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:41 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij een leuke prent krijgt. Zulk soort mensen beseffen niet dat het 1) levensgevaarlijk is en 2) honderden mensen de dupe zijn als er iets fout gaat. Uiteindelijk twee uur over een traject van één uur gedaan. Fijn als je denkt op tijd naar huis te gaan...
Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zo
pi_118957716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:53 schreef Viezze het volgende:

[..]

Gezien het feit dat hij zwaargewond is denk ik dat hij nooit meer aan hardlopen of misschien wel lopen toekomt dus een boete voegt niet veel toe gok ik zo
Ik lees het net in het artikel inderdaad. Hoe haal je zoiets überhaupt in je hoofd...

Gisteren kwam ik erachter dat er 2 IC's naar Adam CS rijden, via Haarlem en via Schiphol.
Mooi de verkeerde gepakt _O-
pi_118958514
Van een ander forum van zondag:
quote:
Geen blunder van mij, maar van een reiziger gisteren op Ledn.

Nadat ik had gefloten en de sleutel had omgedraaid, de automatische sluitfluit klonk en de deuren zich sloten, besloot een reiziger zich alsnog tussen de sluitende deuren te werken, door deze met de handen open te trekken en de trein in te springen.

Vervolgens ben ik naar die reiziger toegelopen en heb deze toch maar even vriendelijk toegesproken. Nadat hij dit had aangehoord en excuus had aangeboden, vroeg hij mij hoe laat we op Shl zouden aankomen.

Na deze vraag moest ik dus heel veel moeite doen om niet in de lach te schieten, om vervolgens die kerel te vertellen dat wij daar helemaal niet zouden aankomen, omdat hij in de trein via Hlm was gesprongen.

Daarom dus maar het spreekwoord van de dag: Haastige spoed, maakt de dag van de conducteur weer goed!
Was jij toevallig? ;)
pi_118959597
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:32 schreef greavy het volgende:
Was dat dan Borchwerf 1?
Ik heb even wat lijntjes in Google getekend hoe ze liggen en/of lagen.

https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.045313,0.111494

Het is niet helemaal accuraat maar geeft je wel een idee.
pi_118959818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:16 schreef b2py het volgende:
Van een ander forum van zondag:

[..]

Was jij toevallig? ;)
Nee hoor, ik was ruim op tijd in de trein en ik was gewoon braaf gaan zitten :P
Uiteindelijk scheelde het qua reistijd maar een kwartier, dus het viel allemaal wel mee.
pi_118960012
De reistijd leiden - Amsterdam C is volgens mij via Schiphol evenveel als via Haarlem? Of niet?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2012 @ 22:36:23 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118960085
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:35 schreef b2py het volgende:
De reistijd leiden - Amsterdam C is volgens mij via Schiphol evenveel als via Haarlem? Of niet?
via Schiphol is zeven minuten sneller
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118960350
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

via Schiphol is zeven minuten sneller
Want veel korter maar mochten niet minder tariefkilometers zijn bla bla bla :+
pi_118960352
Liefhebbers van reizigerstreinen mogen de komende vijf minuten even de andere kant op kijken, want die staan vandaag niet op de plaat. Wel veel herfstgekleurde bomen :-)

Met een goedgemutste Andre Korevaar op de 189 112 en zijn collega op de meewerkende 1648 moest de beladen kolentrein 47721 vanuit Amsterdam Westhaven als gevolg van een spoorstaafbreuk op woensdag 7 november aan de kant worden genomen in Zevenaar. Voor hem stonden nog de lege Flandersbach-kalk en de Alublokken-trein. Beide DB Schenker treinen mochten linkerspoor naar Emmerich maar de kolentrein van Captrain mocht pas een kleine twee uur later (toen de verstoring blijkbaar was verholpen) zijn weg naar Voerde (D) vervolgen.

Als gevolg van een spoorstaafbreuk op het Regelgleis tussen Zevenaar Oost en Emmerich moesten op 7 november 2012 rond het middaguur enkele treinen linkerspoor passeren. De eerste betrof de DBS 189 066 met aan de haak 15 Falns en 8 Talns als lege kalktrein 47751 van Beverwijk naar Rohdenhaus. Nadat ik de trein in Arnhem al zag passeren moest er als gevolg van de storing in Zevenaar Oost gewacht worden totdat onder andere de ICE uit Duitsland gepasseerd was. Zo werd de trein na een fietstocht van ruim een half uur in het herfstachtige Elten op de gevoelige plaat gezet.

Het graanvervoer is jaren door Rail4Chem en Captrain gereden maar het contract is ondertussen al weer enige tijd in handen van LTE. Terwijl LTE zelf verantwoordelijk is voor het vervoer tussen Duitsland en Hongarije, heeft het CRS ingehuurd om van/naar Nederland te rijden. Met 24 identieke Millet graanwagens van het type Tagnpps is de 186 239 op woensdag 7 november 2012 onderweg richting de Rotterdamse Europoort.

In de loop van de middag passeerde de ex-Captrain 104 nu in dienst bij RRF als lok 24 zonder aanhang richting Emmerich. Zoals verwacht moest er iets worden opgehaald voor de richting Nederland, maar dat dit de Eurailscout UST 02 betrof, was onverwacht. Deze ultrasoontrein (in 2005 gedoopt als "Karla Peijs" verwijzende naar haar periode als Minister van Verkeer en Waterstaat) inspecteert de spoorstaven op eventuele scheurtjes. Wetende dat er eerder op de middag een spoorstaafbreuk was, zou het 1+1=2 kunnen zijn, ware het niet dat deze breuk op het spoor richting Emmerich was. Gelukkig reed de nog in Captrain kleuren rondrijdende V100 langzamer dan de Unit Cargo, waardoor een kruising uitbleef.
pi_118960486
Zoveel tijd heb ik niet nodig hoor, vijf minuten ;)
Leuke platen!
En er hoeft geen nieuwe ultrasoon meting uitgevoerd te worden hoor als er een stuk spoorstaaf is vervangen. Puur toeval dus. ;)
  Redactie Sport woensdag 7 november 2012 @ 22:58:07 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118961300
Vanaf december mogelijk op zaterdag, leuk om een keer te doen: een retourtje Bad Bentheim-Berlijn :P

Bad Bentheim 06:58
Berlin Hbf 14:48

Berlin Hbf 15:11
Bad Bentheim 23:03
PM mij!
pi_118962133
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:58 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december mogelijk op zaterdag, leuk om een keer te doen: een retourtje Bad Bentheim-Berlijn :P

Bad Bentheim 06:58
Berlin Hbf 14:48

Berlin Hbf 15:11
Bad Bentheim 23:03
Met regionalverkehr is dat he. Met de Pimpel kan het al lang, en veel sneller.
pi_118962319
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uit *O*

Wat wil je nog meer weten? :s)
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )

En is er de halve nacht een bar open of iets? :P
pi_118963194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:
Klinkt goed. Nja, over het kopen van een ticket. Wij schrokken nogal van de prijs ¤135,-p.p. voor een retour en dan heb je normale stoelen ipv bedden ( prima opzich want geen gezeik in mensen die willen slapen in hun slaapcoupe..). Maar is dit een redelijke prijs of kan het op de een of andere manier goedkoper? (Neem aan dat de prijs niet goedkoper wordt als je wacht met het kopen van tickets? )
Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)

NIET via NSHiSpeed boeken
NOOIT via De Treinreiswinkel boeken

Or prepare to enter a world of pain :')
quote:
Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)

Let wel: Dat was een paar jaar geleden, weet niet of dat nu nog zo is ;)

En reken er maar op dat het bier niet echt koud is, ook het dure Becks niet. Als je koud bier wil kan je beter vlak voor instappen een Kiosk opzoeken ^O^
pi_118963265
Oh en opletten dat je op tijd voor het splitsen van de rijtuigen weer terug in het gedeelte met de juiste eindbestemming bent :X O-) _O- Tenzij je avontuurlijk ingesteld bent, dan is dit een geweldige kans :D
  woensdag 7 november 2012 @ 23:40:55 #87
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118963268
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Er is geen bar, je kan per wagon drinken kopen bij de desbetreffende purser (heet dat zo?) afijn de persoon die een wagon beheert. In de Tsjechische kan je dus Budvar kopen en in de andere wagons pools/duits/wit Russisch bier, of dat laatste nog kan weet ik niet. Uit ervaring weet ik dat de Budvar snel op kan zijn :P .
Als je 3 of 4 maanden van te voren koopt kan het veel goedkoper, wij hebben met z'n 3-en een slaapcoupe voor 207 euro enkele reis (wel DB kortingskaart)
O, ja er is een douche achterin de wagon naar Praag, en geen verkeerde!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_118963320
quote:
4s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar heb je geboekt? Als je op tijd boekt en het is geen heel bijzondere datum (rond kerst bijv is het natuurlijk flink duurder) dan is voor een ligstoel 39 euro p.p. enkele reis normaal dus 78 retour. Te boeken via www.bahn.de (en "zolang de voorraad strekt" natuurlijk)

NIET via NSHiSpeed boeken
NOOIT via De Treinreiswinkel boeken

Or prepare to enter a world of pain :')

[..]

Nee. Elk slaaprijtuig heeft een eigen conducteur die in een eigen coupeetje drankjes en snacks verkoopt (zakje pinda's zegmaar). Naar Praag ging je he? Dan niet in het Duitse rijtuig bier halen (Becks 0,33 voor ¤ 3,30) maar doorlopen naar het rijtuig voor Minsk (halve liters lokaal spul voor 1 euro)

Let wel: Dat was een paar jaar geleden, weet niet of dat nu nog zo is ;)

En reken er maar op dat het bier niet echt koud is, ook het dure Becks niet. Als je koud bier wil kan je beter vlak voor instappen een Kiosk opzoeken ^O^
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?

Oh en bedankt voor die biertip ^O^
pi_118963338
@bork: Hee dat zei ik ook al *O* :s)
pi_118963383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:42 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb nog niet geboekt, de bedoeling is om 29/30 december richting Praag te gaan en dan 1/2 januari weer terug. Neem aan dat ik dan in de zieke prijzen zit? En via die bahn.de kan je gewoon de tickets boeken waarmee je vanaf Utrecht kan vertrekken?
Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.

Oh en via Bahn.de kan je ook boeken vanaf Koudum-Molkwerum, als je dat liever doet ^O^
pi_118963462
quote:
4s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan loont het serieus om te kijken of een hosteltje in Praag PLUS een dag later teruggaan, goedkoper is.

Oh en via Bahn.de kan je ook boeken vanaf Koudum-Molkwerum, als je dat liever doet ^O^
Een maatje woont daar nu dus qua dagen maakt het niet uit ( voor mijn bijbaan wel :P ). Nja ik woon in de Randstad dus Utrecht is wel lekker makkelijk...
pi_118963508
Oh ik hoorde net nog van iemand dat er meer stations in de Randstad lagen :P
pi_118963604
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik hoorde net nog van iemand dat er meer stations in de Randstad lagen :P
:+
Ik heb gekeken op NShispeed en daar gaat alles vanaf Utrecht Centraal ivm die nachttrein. Via Bahn.de zie ik wel ritten met 6x overstappen maar ze kunnen geen prijsindicatie geven...doe ik wat verkeerd? :P
pi_118963743
Oh okee, zo geweldig is de wereld ook weer niet. Nee dan kan het niet idd. Je kunt alleen een reisadvies krijgen van elk station in Europa naar elk ander station in Europa.
pi_118963891
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, zo geweldig is de wereld ook weer niet. Nee dan kan het niet idd. Je kunt alleen een reisadvies krijgen van elk station in Europa naar elk ander station in Europa.
Hmm, nee nu ineens wel. ( als je 6x overstapt en dergelijke niet ) maar heb nu gewoon die Citynightline vanaf Utrecht. Kom dan inderdaad op zo'n ¤180,- voor 2 personen en retour ( neem aan dat je dan een coupe heb met normale stoelen ipv bedden en bij elkaar zit ). Wat een prijsverschil :o

Meteen weer meer vertrouwen erin en een juichende bankrekening ;) Je zou bijna een Interrail kopen met die NS prijzen :r
pi_118963999
Dan moet je de accomodatie nog kiezen he. De couchettes-4 zijn meestal de laatste die nog beschikbaar zijn ( want EN niet heel goedkoop EN niet heel comfortabel, maar van allebei toch wel een beetje :P )
pi_118964232
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan moet je de accomodatie nog kiezen he. De couchettes-4 zijn meestal de laatste die nog beschikbaar zijn ( want EN niet heel goedkoop EN niet heel comfortabel, maar van allebei toch wel een beetje :P )
hmmm, morgen maar goed kijken. Lijkt dan ineens weer 500 euro duurder te worden :')
pi_118964375
Geen idee wat er aangeboden wordt, moet je ff zelf naar kijken. Succes iig ^O^
pi_118965895
Ik heb 26 oktober geboekt. Heen vlieg ik met.Wizzair vanuit Eindhoven naar Praag op 31 december voor ¤66 voor twee personen.

Terug ga ik 3 januari met de nachttrein Praag - Utrecht. ¤99 voor twee personen in een zespersoons ligcoupé.

Gewoon ter vergelijking.
pi_118966223
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 01:32 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb 26 oktober geboekt. Heen vlieg ik met.Wizzair vanuit Eindhoven naar Praag op 31 december voor ¤66 voor twee personen.

Terug ga ik 3 januari met de nachttrein Praag - Utrecht. ¤99 voor twee personen in een zespersoons ligcoupé.

Gewoon ter vergelijking.
Dat klinkt wel interessant,waar heb jij die trein geboekt als ik vragen mag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')