Liège Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waarquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Liège Guillemins vind ik persoonlijk vreselijk en overdreven. Het past totaal niet bij de stad.
Liège Guillemins is het resultaat van wafelijzerpolitiek, dat kan niet anders. Ieder weldenkend mens zou voor een veel bescheidener station hebben gekozen, want inderdaad: het station is bizar in vergelijking met de rest van de stad.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Liège Guillemins ga toch weg man. Dat is zo zwaar overbodig, het is daar altijd uitgestorven en het is een onprettig tochthol om op je trein te staan wachten. Oh ja, voor de aliens die ons vanuit Saturnus komen bezoeken is het een leuke eerste indruk van planeet Aarde, dat is waar![]()
Er worden daar gewoon fundamenteel verkeerde keuzes gemaakt in het beantwoorden van de vraag "Voor wie bouwen we dit station?".
Is dat voor een publiciteitsgeile architect? Is dat om federale gelden op te maken in het kader van de wafelijzerpolitiek? Of heeft de reiziger er misschien ook nog ergens belang bij?
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar je kunt er WEL snel en makkelijk het juiste kaartje kopen, en dat is nou eenmaal waar 99% van de reizigers belang aan hecht
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Ik kom vaak in Luik, dit omdat mijn vrouw er vandaan komt. Ik woonde vroeger in Eijsden(in een erg ver verleden), Maar het is een vieze stad, maar toch trok me dit altijd al wel. En als je nu die witte puist ziet dan schrik je toch wel dat dit helemaal niet past bij deze stad. Een station zoals Luik zou je meer in een moderne stad verwachten.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind het station prachtig, maar zodra je 2 stappen voorbij de ingang hebt gezet zie je een afbraakstad. Het station is een vlag op een modderschip, in dat opzicht.
Nou dat weerquote:Op woensdag 7 november 2012 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zeg je nu wel, maar nu straks de kaartautomaten aangepast worden zal het wel een stuk lastiger worden om het kaartje ook tegen het juiste tarief te krijgen
Dat paard is mooi man.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, in Nederland zijn we ook goed in het verneuken van mooie stations. In Groningen zie je als je uit de trein stapt het stationsgebouw nauwelijks en aan de andere zijde staan dat lelijke paard en de fietsenkelder ervoor.
En dat is nog maar één voorbeeld
neuh. Daar hebben ze eigen problemen met de loketten en kaartautomatenquote:Op woensdag 7 november 2012 10:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat weer![]()
Nee, dat doet een besnorde pennenlikker in Antwerpen Centraal dan toch een stuk beter wou je zeggen?
geen idee welk gebouw je bedoeltquote:Op woensdag 7 november 2012 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat paard is mooi man.Beter dan die gevangenis met van die half-onder-water-cellblocks even verderop.
Hij bedoeld denk ik dit gekke ding aan de van Swietenlaan in de stad.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee welk gebouw je bedoelt
dat is net 100 meter of zo ook man. Zien te overleven jajaquote:Op woensdag 7 november 2012 11:07 schreef JDude het volgende:
Och, da's in elk geval een blikvanger. Beter dan de troosteloze straat met coffeeshop, leegstaande kantoren en voorbijrazende taxi's en bussen die je in Breda moet overleven tussen station en centrum.
Al schijnt dat ook wel opgeknapt te gaan worden samen met het nieuwe station.
Dat zal dan wel weer minder worden als de verbinding met België opgeheven wordtquote:Op woensdag 7 november 2012 11:17 schreef JDude het volgende:
Echt hoor. Manshoge stapels dode toeristen.
Tuurlijk wel. Maar ja, onwil hequote:Op woensdag 7 november 2012 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
zou zeggen. Zou het geen optie zijn om het ding over de Maaslijn te fietsen ...
het kan twee dingen zijn: wegbekendheid of een financiële kwestie.quote:
als je bij de IT-afdeling van de politie werktquote:Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe kan het toch, dat dat telkens weer mis gaat. Eerst de huidige situatie slopen en dan over een tijdje gaan we weleens aan een nieuwe situatie werken. Eerst dat gezeik met die Beneluxtrein, nou dit bij het museum weer. Hoe hard faal je dan? In welke andere bedrijfstak kom je daarmee weg?
Dit telt ook als "onwil" bij mij he, dat snap jequote:Op woensdag 7 november 2012 11:53 schreef dennistd het volgende:
Verkeerd spoor rijden vanuit Blauwkapel mag niet van ProRail om één of andere reden (ze zullen de briefjes met lastgevingen wel kwijt zijn)
Dat is het ook.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:51 schreef Duvel het volgende:
Dat lijkt wel de verneukte versie van de 1600P?
[ afbeelding ]
Er zijn in België zeker mooie stations, maar - voor zover ik met mijn beperkte treinervaring in België mag zeggen - een ander deel lijdt aan achterstallig onderhoud. Daar lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan, maar dan niet in goede zin...quote:Op woensdag 7 november 2012 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
België heeft inderdaad mooie stations, zoals Antwerpen Centraal en Liège Guillemins. Maar Nederland heeft ook genoeg mooie stations of krijgt ze, zoals Amsterdam Centraal, het gloednieuwe Rotterdam Centraal, Arnhem, Utrecht, Groningen, nieuwbouw Breda, enz.
Jaaaaa, die is hilarischquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lees is ook uit het wiki-artikel inderdaad. Overigens: de loc was uitgerust met één aangedreven as voor zover ik weet.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische locquote:Op woensdag 7 november 2012 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kwam in Berlin trouwens ook nog dit monsterlijke geval tegen. Gelukkig blijft het binnen de muren van het museumn, zullen we maar zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eierkop heeft idd wel wat van de BR103 op zich, qua ramen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:55 schreef MPG het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Er zijn drie prototypes gebouwd door Henschel, waarvan er 1 naar NL is gegaan als 1600P. UIteindelijk is dat niet de 1600 serie geworden omdat de levertijd te lang was.
Degene die Fles postte, was later gestroomlijnd, om als prototype voor een hogesnelheidsloc te dienen. En volgens mij is dat zelfs exact dezelfde loc...
http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel-BBC_DE2500
In die zin het prototype van de 6400.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Meeste dildo's hebben gewoon een klein koolborstelmotortje inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
Lees: "Huu dit is een goeie trein!quote:. The NS was very pleased with the results of the test cycles, but ultimately chose to acquire its serial-production Class 1600 from French manufacturers, based on the BB 7200, for both budget and delivery time considerations.
Oh ehm.. Leuk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:59 schreef MPG het volgende:
[..]
Heuj, dat is wel een klein technisch wonder hoor! De eerste asynchrone draaistroominrichting in een dieselelektrische loc![]()
.
onzin. je mag wel degelijk contant betalen bij de conducteur. qua prijs maakt het alleen niets uit want je betaald nog steeds de 35 euro extra. je hoeft als "zwartrijder" echter geen ID gegevens op te geven dit is alleen voor voor UvB.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Een conductrice mag geen contant geld aannemen. Die regeling geld alleen op de Fyra en de Benelux.
Bij NSR is het gelijk een UvB, of uit de trein zetten. Maar geen regeling treffen met gelijk betalen.
Prima. Je kan de hele avond je kop eraf zuipen en je hoeft er pas om half tien uitquote:Op woensdag 7 november 2012 16:46 schreef kurk_droog het volgende:
Heeft een van jullie misschien wel eens de nachttrein vanaf Utrecht naar Praag genomen? Zit er namelijk over te denken om die te nemen ( goedkoopste optie tussen vliegtuig/.auto en trein ¤135,-) om naar Praag te gaan in December. Maar is dat goed te doen?
Kwestie van optijd reserveren; overigens zijn dat wel hele fijne couchette rijtuigen van de HZ.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:07 schreef Bitlord het volgende:
Ik neem hem 3 januari 2013. Ben benieuwd naar deze nachttrein. De vorige twee ervaringen waren niet zo fijn (Zagreb-Munchen geen ligplaatsen meer; Podgorica-Belgrado kut oud druk en warm. Dat waren nog van die oude Franse slaaprijtuigen zoals deze:
Mij niks van bekendquote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef Bitlord het volgende:
Fles, weet jij of het spoor net ten oosten van Deventer vroeger rechtdoor liep>? Als je nu naar de kaart kijkt zit er een lichte knik richting het noorden in.
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebbenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Er heeft vroeger wel spoor gelegen naar de havens, maar ik denk niet dat die grote slinger ooit anders is geweest.
Meestal is het daar wel zo rumoerig dat je rustiger op het balkon kan bellen, jaquote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd.
Het wordt nog weleens wat mejjou boerkequote:Op woensdag 7 november 2012 17:42 schreef b2py het volgende:
Net gewoon opgestaan uit stilte coupe toen ik gebeld werd. Trots op mezelf!
Er heeft wel veel straatspoor door Deventer gelopen ooit. Maar niet via die route volgens mij. Op oude kaarten vind ik nog wel een lijn tussen Deventer en Hellendoorn terug, maar die takte aan de andere kant af.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap het op zich wel hoor, als je naar de kaart kijkt ligt het voor de hand dat er via het tracé Snipperlingsdijk - Holterweg ooit wat gelopen zou kunnen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |