Dat is niet om bladvrij te maken hoor. Die zijn voor de sandite installatie die er tussen zit. Dit spuit een soort zandmengsel op het spoor waardoor de treinen meer grip hebbenquote:Op donderdag 8 november 2012 18:25 schreef Flodder450 het volgende:
Trouwens, vandaag stond de combinatie om rails bladvrij te maken in groningen, locs 1778 en 1774, geen foto's helaas
Kan niet anders bedenken dan dat de goedkope plaatsen inmiddels uitverkocht zijn. Heb je nog naar vliegmogelijkheden gekeken of misschien met het vliegtuig voordelig naar een nabijgelegen stad en dan met de trein naar Praag.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:18 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Toch, ik krijg het maar niet voor elkaarOf geen prijsindicatie, of ik zie prijzen van 200+ euro staan
Die dwergseintjes in Loppersum en Appingedamquote:Op donderdag 8 november 2012 18:45 schreef Flodder450 het volgende:
trouwens, de trein naar Delfzijl vanuit Groningen, is wel een paar jaar oud al, veeel dingen veranderd
Ja, ik ga denk heen vliegen wat totaal 105 kost en dan terug met de trein wat volgens de NS voor 69,- kan. Ben ik 30 eu goedkoper uit als heen- en terug met de trein. Mja had wel zin in een leuk treinritjequote:Op donderdag 8 november 2012 19:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kan niet anders bedenken dan dat de goedkope plaatsen inmiddels uitverkocht zijn. Heb je nog naar vliegmogelijkheden gekeken of misschien met het vliegtuig voordelig naar een nabijgelegen stad en dan met de trein naar Praag.
Net of dat überhaupt voorspelbaar isquote:Op donderdag 8 november 2012 19:35 schreef James1988 het volgende:
Nieuw van Somda, de Reisplanner waarbij je ook materieel kunt kiezen. Speciaal voor alle mensen met een hekel aan VIRM
http://www.somda.nl/reisplanner/
En in reality is 1 + 1 dan gewoon 2quote:Op donderdag 8 november 2012 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelinzet ligt gewoon vast per treinnummer hoor. Alleen als er een verstoring is, kan het door de war raken.
die verstoringen zijn er dagelijks genoegquote:Op donderdag 8 november 2012 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelinzet ligt gewoon vast per treinnummer hoor. Alleen als er een verstoring is, kan het door de war raken.
En het onderhoudsvrije wissel in Appingedam is er ook nog niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die dwergseintjes in Loppersum en Appingedam
mja, dat kun je zo echt niet stellen. Het hangt echt van je definitie en van de lijnen af of het zo is.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn, het openbaar vervoer is het meest onrendabele vervoer dat er is.
niet zo moeilijk hoor. overall moeten er bergen geld bij.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat kun je zo echt niet stellen. Het hangt echt van je definitie en van de lijnen af of het zo is.
Het hoofdrailnet is bijvoorbeeld winstgevend. Bij de andere lijntjes wordt subsidie verstrekt, waardoor je in zekere zin kunt stellen dat het onrendabel is, maar je moet in de berekening ook de kosten voor de alternatieven en andere aanverwante zaken meenemen.
alle vormen van vervoer kosten geld.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niet zo moeilijk hoor. overall moeten er bergen geld bij.
Nou en?quote:Op donderdag 8 november 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
netto levert autovervoer de nederlandse staat bergen geld op itt het ov, wat de staat bergen geld kost.
wel eens gehoord van parasitisme? dat is het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en?
Ik bedoel, aangenomen dat het waar zou zijn wat jij zegt.
Als je alleen naar kosten en opbrengsten kijkt wellicht wel, maar het OV vervult ook een maatschappelijke functie. Het maakt reizen mogelijk voor mensen die niet in staat zijn om voor eigen vervoer te zorgen, het biedt alternatieve reisroutes en biedt daarnaast de mogelijkheid om een biertje of drie te drinken met je beste vriend zonder dat je moet denken aan de risico's van op pad gaan met een slokje te veel op.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
laten we eerlijk zijn, het openbaar vervoer is het meest onrendabele vervoer dat er is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |