abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:50:10 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997275
dat is nog eens goed nieuws dat de sloop weer aangevangen kan worden. Niets is erger dan het spul jarenlang terzijde te hebben staan, waardoor het verpietert en je ook allerlei ongewenste zaken kunt gaan krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 21:51:44 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118997373
Is er al iets bekend over wat er met het ICK dat al jaren bij Nijmegen staat te verpieteren gaat gebeuren?
  Redactie Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:52:18 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118997409
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:52:20 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997411
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Duvel het volgende:
Ik reed vandaag nog langs het park DDM1, ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk zo snel inzetbaar hebben.
dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 21:55:27 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:00:01 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
dan acht ik het niet uitgesloten dat dit volgend jaar na een serie V'tjes tot conservenblikjes geknipt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 22:03:15 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997944
We gaan 't zien. Ze zijn vaak erg "wispelturig". Probleem is nu dat er veel wegrot, en dat daardoor niemand het nog hebben wilt...
pi_118998063
die pipo's met die honden die er dagelijks omheen lopen kosten ook niks zeker? :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 november 2012 @ 22:06:19 #284
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118998126
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)



Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.

Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.

De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:06:58 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118998163
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
Vier locs zijn nog regelmatig in gebruik (die zitten nu in de Sandite-treinen), verder staat er drie op de Watergraafsmeer en 5 geconserveerd in de loods in Amersfoort. Hoe het met de DDM-stammen zelf staat zou ik zo niet weten (behalve dat ze op de DIjksgracht staan dan).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118998737
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..
IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57 Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
pi_118999048
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:06 schreef bork het volgende:
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)

[ afbeelding ]

Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.

Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.

De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
Daar ben ik doorheen gescheurd volgens mij naar Parijs! :D
pi_118999720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur! :D

[..]

En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..
IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57 Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
Dat is wat ze in de Formule 1 KERS noemen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118999859
Krijgt de machinist dan ook HANS om zijn nek? :P
pi_118999908
geen idee. Wat is het?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:44:39 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119000118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
geen idee. Wat is het?
Head and Neck Support
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119000164
oh, lijkt me een goed idee :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:50:15 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119000413
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119000439
Wel bij een botsing ;)
pi_119000597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Dat zijn toch die voormalige BM235 rijtuigen van DB uit begin jaren 60? ICK ziet er nieuwer uit dan het is.
pi_119000906
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119000907
Het gaat trouwens best goed rond Schiphol de laatste tijd.
Die defecte trein van vanmiddag was in ieder geval binnen 8 minuten opgelost :).
pi_119000943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
Zit dat niet al in de SLT's en de laatste serie IRM's?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 23:03:08 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119001039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
uhuh. Bij het in beweging krijgen van de massa is het absoluut handig.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')