abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2012 @ 20:45:18 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar komt het idee vandaan dat treinen goed zijn voor het milieu? rijden ze tegenwoordig op lucht?
Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...
pi_118993798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus een verpleegster kan jouw behandeling in een ziekenhuis ook wel vanuit haar luie stoel aanbieden? En de fabrieksmedewerker kan z'n taken ook wel vanuit z'n schuurtje uitvoeren? Cool :s)
alsof jij alles kan overzien. maar een nieuw evenwicht komt er vanzelf. een verpleegster kan prima in de buurt van een ziekenhuis gaan wonen, en fabrieken staan meestal ook niet op de duurste plekken van het land.
pi_118993843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...
dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:50:20 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.
De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
pi_118994146
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
pi_118994220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.
pi_118994248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.
Ja, dat doe je in de auto nooit wou je zeggen.
pi_118994308
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.
ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:54:34 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118994310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118994364
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggen :+
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:55:40 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.

Uiteindelijk is het OV geen liefdadigheidsinstelling, maar zijn het bedrijven waar een balans moet worden gevonden tussen een betrouwbare dienst leveren en kostenefficiënt werken.

Trouwens, vergeet niet dat sommige treinen al aan hun maximale lengte zitten. Dit komt dan bijvoorbeeld door technische beperkingen (je kan maar 5 koplopers koppelen) of omdat de perrons niet langer zijn.
pi_118994458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.

Uiteindelijk is het OV geen liefdadigheidsinstelling, maar zijn het bedrijven waar een balans moet worden gevonden tussen een betrouwbare dienst leveren en kostenefficiënt werken.

Trouwens, vergeet niet dat sommige treinen al aan hun maximale lengte zitten. Dit komt dan bijvoorbeeld door technische beperkingen (je kan maar 5 koplopers koppelen) of omdat de perrons niet langer zijn.
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.
pi_118994486
je overige argumenten geven trouwens mooi aan hoe een belachelijk concept een trein vandaag de dag geworden is.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:57:37 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.
Jammer dan. Emigreer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 november 2012 @ 20:57:59 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994518
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je overige argumenten geven trouwens mooi aan hoe een belachelijk concept een trein vandaag de dag geworden is.
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118994523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
Volgens mij missen we het bewijs hiervan nog steeds. Dat linkje wat je net stuurde snijdt geen hout
pi_118994525
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jammer dan. Emigreer.
nee. we gaan nederland weer beter maken. ^O^
pi_118994538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel? :') Er zijn mensen afhankelijk van de trein en dat kan je niet zomaar veranderen, alleen de studenten al.
pi_118994550
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?
leuk dat je een mening hebt gevonden. van mij mag je hem houden ^O^
pi_118994571
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef Xetran het volgende:

[..]

Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel? :') Er zijn mensen afhankelijk van de trein en dat kan je niet zomaar veranderen, alleen de studenten al.
onzin. dat is een gekozen afhankelijkheid.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:59:43 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994603
Ga lekker ergens anders trollen. Zelfs de meest verstokte autorijdende VVD'er weet wel beter dan die onzin die jij hier loopt te spuien. Dit is een TREINENtopic. Voor mensen met interesse in TREINEN en OV. Het autotopic is een stukje verderop.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:59:43 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee. we gaan nederland weer beter maken. ^O^
Ah, gedwongen emigratie?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118994664
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, gedwongen emigratie?
hoezo, ga je niet vrijwillig?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:02:02 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118994740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118994771
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.
ja. magische kosten.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:03:36 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994820
Maatschappelijk belang, het mede oplossen van het fileprobleem, een alternatief bieden, bereikbaarheid bieden, comfort, service... zoveel dingen waar niet direct een prijskaartje op te plakken is.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:04:00 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994835
Zullen we stoppen de trol te voeren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118994881
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef Duvel het volgende:
Zullen we stoppen de trol te voeren?
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoop :')
  donderdag 8 november 2012 @ 21:07:04 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118995024
Overigens, vandaag extra service in de Fyra... een gratis bilmassage!

Helaas niet gegeven door een vrouwelijke Fyra-trainmanager, maar door het rijtuig dat nogal aan het trillen en schommelen was toen de trein met 160 km/h over de HSL ging. Volgens de TM was dat niets ernstigs, maar toch voelde ik me niet op mijn gemak :{
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:07:12 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118995034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoop :')
ik denk dat het eerder andersom is :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:10:52 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118995216
maar goed, het is opvallend om te zien dat er niet veel mat'64 gesloopt is ondanks dat er veel materieel terzijde staat. De reden zou liggen in het feit dat de NS en de sloper ruzie hebben gekregen. Waarover is me niet duidelijk.

Hopelijk is het volgend jaar opgelost, want er komen steeds meer stellen aan hun uiterste revisietermijn. Daarnaast is ook lang niet al het beschikbare materieel meer nodig voor de dienst, waardoor een stel na onderhoud in Maastricht rustig nog een tijdje kan staan voordat het weer eens ingezet wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118996642
Sterker nog, afgelopen week kwam juist het bericht dat de ruzie was bijgelegd en dat er weer gesloopt ging worden. Treinstellen 841-896 komen aan de beurt.

Nadat dit weg is, komen de 896-921 aan de beurt. Reden dat het in tweeen is gedeeld: deze treinstellen hebben nog een geldige revisietermijn. Stel dat de nood heel hoog zou zijn*, kunnen ze na heeel grondig onderhoud nog in dienst.

*Van de benodigd aantal V'tjes staat er ongeveer hetzelfde aantal werkloos aan de kant. De helft daarvan is de reserve tbv bijsturing, de andere helft staat tijdelijk terzijde in Maastricht en kunnen na klein onderhoud de volgende dag in dienst. Daarnaast staat er nog DDM-1 tijdelijk terzijde en in een week tijd kunnen er 10 stammen in dienst. Dus voordat die tweede serie sloopVtjes in dienst komen, moet zo ongeveer al het SLT uitvallen en VIRM een slechte dag hebben.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:46:15 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118997076
:W sloopmat, tot ziens in het museum
  donderdag 8 november 2012 @ 21:48:56 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997219
Vandaag heeft CapTrain 3x Class66 van Roosendaal naar Electo Motive Diesels (EMD) bij SSN gebracht. Deze 3 Class66'en word de ATB, PZB en Memor verwijderd. De oorzaak: Binnen deze 3 landen hebben ze geen bedrijf gevonden met interesse, en gaan "terug" naar Engeland.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:49:05 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118997226
Ik reed vandaag nog langs het park DDM1, ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk zo snel inzetbaar hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:50:10 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997275
dat is nog eens goed nieuws dat de sloop weer aangevangen kan worden. Niets is erger dan het spul jarenlang terzijde te hebben staan, waardoor het verpietert en je ook allerlei ongewenste zaken kunt gaan krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 21:51:44 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118997373
Is er al iets bekend over wat er met het ICK dat al jaren bij Nijmegen staat te verpieteren gaat gebeuren?
  Redactie Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:52:18 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118997409
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:52:20 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997411
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Duvel het volgende:
Ik reed vandaag nog langs het park DDM1, ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk zo snel inzetbaar hebben.
dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 21:55:27 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:00:01 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
dan acht ik het niet uitgesloten dat dit volgend jaar na een serie V'tjes tot conservenblikjes geknipt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 22:03:15 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997944
We gaan 't zien. Ze zijn vaak erg "wispelturig". Probleem is nu dat er veel wegrot, en dat daardoor niemand het nog hebben wilt...
pi_118998063
die pipo's met die honden die er dagelijks omheen lopen kosten ook niks zeker? :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 november 2012 @ 22:06:19 #284
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118998126
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)



Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.

Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.

De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:06:58 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118998163
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
Vier locs zijn nog regelmatig in gebruik (die zitten nu in de Sandite-treinen), verder staat er drie op de Watergraafsmeer en 5 geconserveerd in de loods in Amersfoort. Hoe het met de DDM-stammen zelf staat zou ik zo niet weten (behalve dat ze op de DIjksgracht staan dan).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118998737
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..
IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57 Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
pi_118999048
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:06 schreef bork het volgende:
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)

[ afbeelding ]

Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.

Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.

De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
Daar ben ik doorheen gescheurd volgens mij naar Parijs! :D
pi_118999720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur! :D

[..]

En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..
IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57 Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
Dat is wat ze in de Formule 1 KERS noemen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118999859
Krijgt de machinist dan ook HANS om zijn nek? :P
pi_118999908
geen idee. Wat is het?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:44:39 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119000118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
geen idee. Wat is het?
Head and Neck Support
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119000164
oh, lijkt me een goed idee :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:50:15 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119000413
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119000439
Wel bij een botsing ;)
pi_119000597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Dat zijn toch die voormalige BM235 rijtuigen van DB uit begin jaren 60? ICK ziet er nieuwer uit dan het is.
pi_119000906
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119000907
Het gaat trouwens best goed rond Schiphol de laatste tijd.
Die defecte trein van vanmiddag was in ieder geval binnen 8 minuten opgelost :).
pi_119000943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
Zit dat niet al in de SLT's en de laatste serie IRM's?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 23:03:08 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119001039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
uhuh. Bij het in beweging krijgen van de massa is het absoluut handig.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')