abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 november 2012 @ 20:22:34 #201
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118992477
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand een gokje waar dit is toevallig?
[ afbeelding ]
Efteling? :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_118992488
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wel eens gehoord van parasitisme? dat is het openbaar vervoer.
Wel eens gehoord van trollen? Dat ben jij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118992490
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
netto levert autovervoer de nederlandse staat bergen geld op itt het ov, wat de staat bergen geld kost.
Ja rechtstreekse belastinginkomsten wel, maar moet ook veel aan worden uitgegeven: asfalt, medische kosten (dagelijks tientallen ongevallen), milieuschade (leidt ook weer tot medische kosten) en ga zo maar door... Het ligt niet zo simpel.

Ander interessant voorbeeld waar dit me aan doet denken is de discussie over de zgn. torenhoge kosten van fietsinfrastructuur: http://www.fietsberaad.nl(...)r+als+fietskilometer
Denk dat als je OV en auto tegenover elkaar zet de kosten ook wel eens anders uit kunnen vallen dan je verwacht.
pi_118992495
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:22 schreef V2 het volgende:

[..]

Efteling? :D
:D nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118992506
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je alleen naar kosten en opbrengsten kijkt wellicht wel, maar het OV vervult ook een maatschappelijke functie. Het maakt reizen mogelijk voor mensen die niet in staat zijn om voor eigen vervoer te zorgen, het biedt alternatieve reisroutes en biedt daarnaast de mogelijkheid om een biertje of drie te drinken met je beste vriend zonder dat je moet denken aan de risico's van op pad gaan met een slokje te veel op.

Ik reis momenteel dagelijks op en neer tussen Breda en Delft. Van deur tot deur met de auto duurt onder normale omstandigheden ongeveer 60 minuten, met OV 1u15. Tijdens een normale spits loopt de reistijd met de auto op tot 1u10. Vanochtend was er een ongeval gebeurd op de A13, samen met andere files zou mijn reistijd met de auto bijna 1u30 hebben bedragen.

Ik was er vanochtend in 1u18, want een aansluitende bus wat iets te laat. Tijdens mijn reis heb ik lekker naar buiten gekeken, koffie gedronken, op FOK! gezeten, in Delft op het station meteen nog even een flesje jus d'orange gehaald (had ik zin in), een beetje kunnen ontspannen, en ik heb nog wat beweging gekregen ook.

Al met al vind ik het OV dus niet zo onrendabel, en voor mijn gevoel verlies ik minder tijd dan wanneer ik in de auto zou zitten. :)
blij dat je zo van ons belastinggeld genoten hebt. als het je echt wat waard is betaal je maar gewoon de kostprijs / marktprijs. my 2 cents.
pi_118992547
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:22 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Ja rechtstreekse belastinginkomsten wel, maar moet ook veel aan worden uitgegeven: asfalt, medische kosten (dagelijks tientallen ongevallen), milieuschade (leidt ook weer tot medische kosten) en ga zo maar door... Het ligt niet zo simpel.

Ander interessant voorbeeld waar dit me aan doet denken is de discussie over de zgn. torenhoge kosten van fietsinfrastructuur: http://www.fietsberaad.nl(...)r+als+fietskilometer
Denk dat als je OV en auto tegenover elkaar zet de kosten ook wel eens anders uit kunnen vallen dan je verwacht.
nou dat denk ik van niet.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:25:27 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118992613
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

blij dat je zo van ons belastinggeld genoten hebt. als het je echt wat waard is betaal je maar gewoon de kostprijs / marktprijs. my 2 cents.
Dat vind ik prima, maar dan vind ik dat als tegenprestatie allerlei flat-fee-belastingen (zoals wegenbelasting) dient te worden afgeschaft en dat rekeningrijden alsnog dient te worden ingevoerd. Je betaalt maar mooi een kostendekkende kilometerprijs, afhankelijk van de hoeveelheid wielen onder je auto en het gewicht.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:26:11 #208
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_118992648
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D nee.
:P sorry. Ik weet niet waarom, ik had een associatie.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:26:14 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118992651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
netto levert autovervoer de nederlandse staat bergen geld op itt het ov, wat de staat bergen geld kost.
autorijden kost de Nederlandse burger veel geld
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

blij dat je zo van ons belastinggeld genoten hebt. als het je echt wat waard is betaal je maar gewoon de kostprijs / marktprijs. my 2 cents.
je gaat te veel uit van echte kosten, maar vergeet de verborgen kosten mee te rekenen. Daarmee bedoel ik de alternatieven die je ook had kunnen uitvoeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118992664
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vind ik prima, maar dan vind ik dat als tegenprestatie allerlei flat-fee-belastingen (zoals wegenbelasting en accijns) dient te worden afgeschaft en dat rekeningrijden alsnog dient te worden ingevoerd. Je betaalt maar mooi een kostendekkende kilometerprijs, afhankelijk van de hoeveelheid wielen onder je auto en het gewicht.
In de kilometerbeprijzing uiteraard ook rekening houden met medische kosten die de maatschappij draagt via verzekeringen (dus alleen automobilisten zelf), milieuschade, kosten voor inrichting openbare ruimte (parkeervakken = ruimteverspilling), etc.
pi_118992679
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat vind ik prima, maar dan vind ik dat als tegenprestatie allerlei flat-fee-belastingen (zoals wegenbelasting) dient te worden afgeschaft en dat rekeningrijden alsnog dient te worden ingevoerd. Je betaalt maar mooi een kostendekkende kilometerprijs, afhankelijk van de hoeveelheid wielen onder je auto en het gewicht.
de kilometerprijs is uitgedrukt in wegenbelasting en benzine accijns is al meer dan kostendekkend.
pi_118992735
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

autorijden kost de Nederlandse burger veel geld

[..]

je gaat te veel uit van echte kosten, maar vergeet de verborgen kosten mee te rekenen. Daarmee bedoel ik de alternatieven die je ook had kunnen uitvoeren.
het enige goede alternatief is iets dat je efficiënt van deur tot deur brengt, en dat is er gewoon niet atm.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:28:19 #213
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118992754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet om bladvrij te maken hoor. Die zijn voor de sandite installatie die er tussen zit. Dit spuit een soort zandmengsel op het spoor waardoor de treinen meer grip hebben ;)
whoopsie, bedankt voor de correctie! :)
  donderdag 8 november 2012 @ 20:28:20 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118992757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de kilometerprijs is uitgedrukt in wegenbelasting en benzine accijns is al meer dan kostendekkend.
Of jij nou 10 km of 10.000 km per maand rijdt, je blijft evenveel wegenbelasting betalen. Dat vind ik krom, je maakt immers veel meer gebruik van het wegennet. Over de accijnzen heb je gelijk, daarom heb ik dat ook weggehaald.
pi_118992784
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

In de kilometerbeprijzing uiteraard ook rekening houden met medische kosten die de maatschappij draagt via verzekeringen (dus alleen automobilisten zelf), milieuschade, kosten voor inrichting openbare ruimte (parkeervakken = ruimteverspilling), etc.
parkeervakken leveren gemiddeld genomen meer op dan de grond waar jouw huis opstaat - overheidstechnisch bekeken. netto is autorijden gewoon een dikke melkkoe, als dat je niet duidelijk is moet je wat minder in de trein rondhangen misschien.
pi_118992831
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Of jij nou 10 km of 10.000 km per maand rijdt, je blijft evenveel wegenbelasting betalen. Dat vind ik krom, je maakt immers veel meer gebruik van het wegennet. Over de accijnzen heb je gelijk, daarom heb ik dat ook weggehaald.
benzine is 40% accijns ofzo. da's al een flinke belasting, itt treinreizigers, waar per km juist nog geld bijmoet.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:30:08 #217
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118992856
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die dwergseintjes in Loppersum en Appingedam :X
Die zijn juist koel man
pi_118992864
quote:
16s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:26 schreef V2 het volgende:

[..]

:P sorry. Ik weet niet waarom, ik had een associatie.
Het is niet in Nederland en ook niet in een pretpark :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118992927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

parkeervakken leveren gemiddeld genomen meer op dan de grond waar jouw huis opstaat - overheidstechnisch bekeken. netto is autorijden gewoon een dikke melkkoe, als dat je niet duidelijk is moet je wat minder in de trein rondhangen misschien.
In de stad met P-zones levert het uiteraard geld op, maar zelfs daar worden ze steeds vaker gesaneerd ten gunste van groenstroken, fietsrekken etc. In het gros van Nederland zijn sowieso geen betaald parkeerzones. Daar neemt het ruimte in die wel beter benut had kunnen worden (woningen, betere/veiligere fietspaden en trottoirs; noem maar op).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:32:00 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118992961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het enige goede alternatief is iets dat je efficiënt van deur tot deur brengt, en dat is er gewoon niet atm.
klopt en daarom moet je het beste alternatief dat jou ter beschikking staat kiezen. Dat kunnen vele vormen van vervoer zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118993041
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt en daarom moet je het beste alternatief dat jou ter beschikking staat kiezen. Dat kunnen vele vormen van vervoer zijn
als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:36:22 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993235
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.
Dan dus ook geen cent belastinggeld voor het wegennetwerk. ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:36:47 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118993260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.
dan kun je simpelgezegd ook niet autorijden, want wie betaalt de wegen? Precies
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118993291
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan dus ook geen cent belastinggeld voor het wegennetwerk. ;)
Daar komt kennelijk geen cent belastinggeld aan te pas, hoor ik net. Ook alle andere neveneffecten kunnen blijkbaar puur uit accijnzen worden betaald, tot de aanleg van ecoducten aan toe.
pi_118993294
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als er maar geen belastinggeld bij moet lijkt me dat een prima uitgangspunt.
Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt me ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118993295
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan dus ook geen cent belastinggeld voor het wegennetwerk. ;)
dat levert juist geld op guppie.
pi_118993357
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt me ^O^
Volgens mij zouden jullie gewoon een eigen spoorwegmaatschappij oprichten als er geen OV zou bestaan.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:38:18 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993360
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat levert juist geld op guppie.
Bron? En dan niet "ik denk dat" maar harde cijfers.
pi_118993383
Dan vind ik dat fietsers ook belasting moeten gaan betalen :( Want zij betalen niks voor hun mooie fietspaden

Extra belasting op brood en melk! Toch een soort van fiets brandstof :P
pi_118993399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Volgens mij zouden jullie gewoon een eigen spoorwegmaatschappij oprichten als er geen OV zou bestaan.
En waar zou je in dat geval kriebel aan hebben dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118993406
quote:
3s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als jij nou eens gewoon blij bent dat er openbaar vervoer bestaat. Anders zaten mensen zoals wij OOK nog op jouw duurbetaalde snelweg, met NOG langere files. Net zoals wij blij zijn dat jullie lekker op je eigen asfalt blijven rondharken en niet onze toch al overvolle treinen nodeloos komen belasten met jullie nogal corpulente ego's. Iedereen blij lijkt me ^O^
De rijksbijdrage voor het openbaar vervoer is in Nederland een subsidie voor vervoersautoriteiten om stads- en streekvervoer en OV te water onder de kostprijs en met een groter aanbod te kunnen aanbieden aan haar burgers. Zonder deze rijksbijdrage zou het stads- en streekvervoer duurder zijn en/of alleen te vinden in grotere steden. In 2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten. Daarmee wordt zo'n 63% van de totale kosten van het stads- en streekvervoer door de overheid betaald.

Nee hoor kom er maar gewoon bij op de weg. Geen subsidie op het openbaar vervoer en er blijft genoeg over van de opbrengsten van benzine accijns etc om betere wegencapaciteit aan te leggen ^O^
pi_118993451
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waar zou je in dat geval kriebel aan hebben dan? :?
Ho ho, ik heb nergens kriebel aan. It wasn't me!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:40:07 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118993467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat levert juist geld op guppie.
je vergeet de inkomsten en uitgaven van elkaar te scheiden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 20:40:25 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De rijksbijdrage voor het openbaar vervoer is in Nederland een subsidie voor vervoersautoriteiten om stads- en streekvervoer en OV te water onder de kostprijs en met een groter aanbod te kunnen aanbieden aan haar burgers. Zonder deze rijksbijdrage zou het stads- en streekvervoer duurder zijn en/of alleen te vinden in grotere steden. In 2004 betaalde rijksoverheid in totaal zo'n 1,08 miljard euro aan de 19 vervoersautoriteiten. Daarmee wordt zo'n 63% van de totale kosten van het stads- en streekvervoer door de overheid betaald.
En de landelijke overheid geeft jaarlijks ongeveer 2 miljard euro aan ProRail om de spoorweginfrastructuur te onderhouden. Aan de andere kant: NS keert wel jaarlijks dividend uit, 2 jaar terug bedroeg dat een superdividend van een paar miljard euro...
quote:
Nee hoor kom er maar gewoon bij op de weg. Geen subsidie op het openbaar vervoer en er blijft genoeg over van de opbrengsten van benzine accijns etc om betere wegencapaciteit aan te leggen ^O^
Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen? :')
pi_118993534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron? En dan niet "ik denk dat" maar harde cijfers.
http://www.autoblog.nl/ar(...)e-melkkoe-van-europa
pi_118993588
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

En de landelijke overheid geeft jaarlijks ongeveer 2 miljard euro aan ProRail om de spoorweginfrastructuur te onderhouden. Aan de andere kant: NS keert wel jaarlijks dividend uit, 2 jaar terug bedroeg dat een superdividend van een paar miljard euro...

[..]

Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen? :')
dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
pi_118993597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef James1988 het volgende:

Jij wil dat de dagelijkse 1,2 miljoen treinreizigers op het wegennet erbij komen? :')
Ja want die brengen genoeg accijns op om elk polderweggetje dubbel vierbaans aan te leggen en de rest van het land ook te asfalteren :Y Drie lagen dik als het kan :D En fuk het milieu weetje :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 november 2012 @ 20:43:48 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
Dus een verpleegster kan jouw behandeling in een ziekenhuis ook wel vanuit haar luie stoel aanbieden? En de fabrieksmedewerker kan z'n taken ook wel vanuit z'n schuurtje uitvoeren? Cool :s)
pi_118993707
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat gebeurt niet. meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc zijn allemaal alternatieven die worden tegengehouden door veel te goedkoop - gesubsidieerd immers! - openbaar vervoer.
Ja hoor, tuurlijk. Weet je, Het hele OV is een linkse hobby *O*

Laat ook maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118993750
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja want die brengen genoeg accijns op om elk polderweggetje dubbel vierbaans aan te leggen en de rest van het land ook te asfalteren :Y Drie lagen dik als het kan :D En fuk het milieu weetje :')
waar komt het idee vandaan dat treinen goed zijn voor het milieu? rijden ze tegenwoordig op lucht?
  donderdag 8 november 2012 @ 20:45:18 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118993782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar komt het idee vandaan dat treinen goed zijn voor het milieu? rijden ze tegenwoordig op lucht?
Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...
pi_118993798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus een verpleegster kan jouw behandeling in een ziekenhuis ook wel vanuit haar luie stoel aanbieden? En de fabrieksmedewerker kan z'n taken ook wel vanuit z'n schuurtje uitvoeren? Cool :s)
alsof jij alles kan overzien. maar een nieuw evenwicht komt er vanzelf. een verpleegster kan prima in de buurt van een ziekenhuis gaan wonen, en fabrieken staan meestal ook niet op de duurste plekken van het land.
pi_118993843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, maar of er nou 1 of 2000 reizigers in zitten, de uitstoot wordt er niet significant meer door. Het verschil tussen 1 en 2000 auto's daarentegen...
dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:50:20 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat komt omdat als er maar 1 reiziger inzit de uitstoot al belachelijk hoog is. gemiddeld genomen mag je blij zijn als je een trein met halve bezetting rijdt.
De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
pi_118994146
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
pi_118994220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De gemiddelde bezetting van een NSR-trein buiten de spits is 29%. Dat is niet bijzonder hoog (daarom probeert NS die stoelen ook te vullen met bijvoorbeeld de Spoordeelwinkel), maar in de spits zitten de meeste treinen echt goed gevuld. Al die reizigers in auto's stoppen zou een verkeersinfarct veroorzaken.

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.
pi_118994248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is gewoon een belachelijk achterhaald idee om zoveel ton metaal over een rails te laten lopen, even op snelheid te laten komen en dan weer af te remmen. google cars oid, zoiets gaat het worden komende jaren. treinen hebben hun langste tijd gehad.
Ja, dat doe je in de auto nooit wou je zeggen.
pi_118994308
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

En wat moeten mensen zoals bijvoorbeeld ons dan? Wij hebben nog nooit een auto gehad en met de trein kom je nog eens ergens.
ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 20:54:34 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118994310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118994364
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de spits staan de wegen vol omdat het te duur is om voor iedere auto een eigen asfaltstrook aan te leggen :+
netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:55:40 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in de spits zitten de treinen goed gevuld omdat het te duur is om fatsoenlijke zitplaatsen te bieden in de spits (lees: de winst voor de treinbedrijven wordt dan te laag). nog een argument om dat armen vervoer gewoon uit de subsidie te gooien, het is tijdens de spits meer veevervoer dan wat ook.
Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.

Uiteindelijk is het OV geen liefdadigheidsinstelling, maar zijn het bedrijven waar een balans moet worden gevonden tussen een betrouwbare dienst leveren en kostenefficiënt werken.

Trouwens, vergeet niet dat sommige treinen al aan hun maximale lengte zitten. Dit komt dan bijvoorbeeld door technische beperkingen (je kan maar 5 koplopers koppelen) of omdat de perrons niet langer zijn.
pi_118994458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd. Het aanbieden van meer zitplaatsen kost veel geld (weet je wat één treinstel kost?) terwijl de capaciteit maar op een klein deel van de dag benodigd is. Daarnaast reizen veel reizigers slechts op middellange afstanden waardoor een kwartiertje staan nog te overzien is. Daarna is er meestal wel weer gestopt en een zitplaats beschikbaar. Ook probeert NS reizigers meer over de treinen te spreiden, onder andere met kortingstarieven, samenwerking met het bedrijfsleven, faciliteiten als Seats2Meet, enzovoorts.

Uiteindelijk is het OV geen liefdadigheidsinstelling, maar zijn het bedrijven waar een balans moet worden gevonden tussen een betrouwbare dienst leveren en kostenefficiënt werken.

Trouwens, vergeet niet dat sommige treinen al aan hun maximale lengte zitten. Dit komt dan bijvoorbeeld door technische beperkingen (je kan maar 5 koplopers koppelen) of omdat de perrons niet langer zijn.
het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.
pi_118994486
je overige argumenten geven trouwens mooi aan hoe een belachelijk concept een trein vandaag de dag geworden is.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:57:37 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is wel een liefdadigheidsinstelling, waar ik met veel tegenzin via de belastingdienst een flinke bijdrage aan mag leveren.
Jammer dan. Emigreer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 november 2012 @ 20:57:59 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994518
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je overige argumenten geven trouwens mooi aan hoe een belachelijk concept een trein vandaag de dag geworden is.
Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118994523
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
Volgens mij missen we het bewijs hiervan nog steeds. Dat linkje wat je net stuurde snijdt geen hout
pi_118994525
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jammer dan. Emigreer.
nee. we gaan nederland weer beter maken. ^O^
pi_118994538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik hoef toch niet te betalen omdat jij dan nog eens ergens komt? ga lekker fietsen ofzo luilak. spaar je voor 1 x per jaar een leuk uitje, of je gooit je internet eruit en je kunt elke 2 maanden een leuk uitje doen.
Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel? :') Er zijn mensen afhankelijk van de trein en dat kan je niet zomaar veranderen, alleen de studenten al.
pi_118994550
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jouw posts laten een moreel failliet zien. En nu?
leuk dat je een mening hebt gevonden. van mij mag je hem houden ^O^
pi_118994571
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef Xetran het volgende:

[..]

Kon je niet een nog slechtere reactie verzinnen dan dit gebazel? :') Er zijn mensen afhankelijk van de trein en dat kan je niet zomaar veranderen, alleen de studenten al.
onzin. dat is een gekozen afhankelijkheid.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:59:43 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994603
Ga lekker ergens anders trollen. Zelfs de meest verstokte autorijdende VVD'er weet wel beter dan die onzin die jij hier loopt te spuien. Dit is een TREINENtopic. Voor mensen met interesse in TREINEN en OV. Het autotopic is een stukje verderop.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:59:43 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee. we gaan nederland weer beter maken. ^O^
Ah, gedwongen emigratie?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118994664
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, gedwongen emigratie?
hoezo, ga je niet vrijwillig?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:02:02 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118994740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

netto levert de auto voldoende op hoor. alleen gaat een groot deel naar andere dingen dan het wegennet.
oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118994771
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh, maar dat ontken ik ook niet. Alle vervoersvormen kunnen gewoon niet zonder elkaar. Dat moet je wel beseffen. Hierbij kun je gewoon niet puur naar alle zichtbare kosten kijken. Er is meer dan dat en dat wordt helaas vaak vergeten.
ja. magische kosten.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:03:36 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118994820
Maatschappelijk belang, het mede oplossen van het fileprobleem, een alternatief bieden, bereikbaarheid bieden, comfort, service... zoveel dingen waar niet direct een prijskaartje op te plakken is.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:04:00 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118994835
Zullen we stoppen de trol te voeren?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118994881
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef Duvel het volgende:
Zullen we stoppen de trol te voeren?
je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoop :')
  donderdag 8 november 2012 @ 21:07:04 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118995024
Overigens, vandaag extra service in de Fyra... een gratis bilmassage!

Helaas niet gegeven door een vrouwelijke Fyra-trainmanager, maar door het rijtuig dat nogal aan het trillen en schommelen was toen de trein met 160 km/h over de HSL ging. Volgens de TM was dat niets ernstigs, maar toch voelde ik me niet op mijn gemak :{
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:07:12 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118995034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je kunt je gelijk niet halen dus dan maar over deze boeg gooien? tjonge jonge je bent goedkoop :')
ik denk dat het eerder andersom is :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:10:52 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118995216
maar goed, het is opvallend om te zien dat er niet veel mat'64 gesloopt is ondanks dat er veel materieel terzijde staat. De reden zou liggen in het feit dat de NS en de sloper ruzie hebben gekregen. Waarover is me niet duidelijk.

Hopelijk is het volgend jaar opgelost, want er komen steeds meer stellen aan hun uiterste revisietermijn. Daarnaast is ook lang niet al het beschikbare materieel meer nodig voor de dienst, waardoor een stel na onderhoud in Maastricht rustig nog een tijdje kan staan voordat het weer eens ingezet wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118996642
Sterker nog, afgelopen week kwam juist het bericht dat de ruzie was bijgelegd en dat er weer gesloopt ging worden. Treinstellen 841-896 komen aan de beurt.

Nadat dit weg is, komen de 896-921 aan de beurt. Reden dat het in tweeen is gedeeld: deze treinstellen hebben nog een geldige revisietermijn. Stel dat de nood heel hoog zou zijn*, kunnen ze na heeel grondig onderhoud nog in dienst.

*Van de benodigd aantal V'tjes staat er ongeveer hetzelfde aantal werkloos aan de kant. De helft daarvan is de reserve tbv bijsturing, de andere helft staat tijdelijk terzijde in Maastricht en kunnen na klein onderhoud de volgende dag in dienst. Daarnaast staat er nog DDM-1 tijdelijk terzijde en in een week tijd kunnen er 10 stammen in dienst. Dus voordat die tweede serie sloopVtjes in dienst komen, moet zo ongeveer al het SLT uitvallen en VIRM een slechte dag hebben.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:46:15 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118997076
:W sloopmat, tot ziens in het museum
  donderdag 8 november 2012 @ 21:48:56 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997219
Vandaag heeft CapTrain 3x Class66 van Roosendaal naar Electo Motive Diesels (EMD) bij SSN gebracht. Deze 3 Class66'en word de ATB, PZB en Memor verwijderd. De oorzaak: Binnen deze 3 landen hebben ze geen bedrijf gevonden met interesse, en gaan "terug" naar Engeland.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:49:05 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118997226
Ik reed vandaag nog langs het park DDM1, ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk zo snel inzetbaar hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:50:10 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997275
dat is nog eens goed nieuws dat de sloop weer aangevangen kan worden. Niets is erger dan het spul jarenlang terzijde te hebben staan, waardoor het verpietert en je ook allerlei ongewenste zaken kunt gaan krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 21:51:44 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118997373
Is er al iets bekend over wat er met het ICK dat al jaren bij Nijmegen staat te verpieteren gaat gebeuren?
  Redactie Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:52:18 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118997409
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 21:52:20 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997411
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Duvel het volgende:
Ik reed vandaag nog langs het park DDM1, ik vraag me af of ze dat daadwerkelijk zo snel inzetbaar hebben.
dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 21:55:27 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:00:01 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118997764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt. Alleen NSR / NSFS kan geen koper vinden. Staat op sloop-nominatie.
dan acht ik het niet uitgesloten dat dit volgend jaar na een serie V'tjes tot conservenblikjes geknipt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 november 2012 @ 22:03:15 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118997944
We gaan 't zien. Ze zijn vaak erg "wispelturig". Probleem is nu dat er veel wegrot, en dat daardoor niemand het nog hebben wilt...
pi_118998063
die pipo's met die honden die er dagelijks omheen lopen kosten ook niks zeker? :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 november 2012 @ 22:06:19 #284
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118998126
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)



Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.

Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.

De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:06:58 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118998163
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het zeker twee weken duurt voordat je de eerste stam(men) op de baan kunt hebben. Wil je meer stammen in dienst nemen dan moet je op misschien wel twee maanden totaal gaan rekenen
Vier locs zijn nog regelmatig in gebruik (die zitten nu in de Sandite-treinen), verder staat er drie op de Watergraafsmeer en 5 geconserveerd in de loods in Amersfoort. Hoe het met de DDM-stammen zelf staat zou ik zo niet weten (behalve dat ze op de DIjksgracht staan dan).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118998737
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Tevens, de meeste treinen rijden op elektriciteit en dat kun je overal vandaan halen. In België hebben ze zonnepanelen op de HSL-tunnel bij Antwerpen gelegd, de energie die daarmee wordt gewonnen wordt teruggeleverd aan het net. En ook in Nederland zijn we bezig met energie-efficiëntie: machinisten zetten eerder de tractie uit en treinen kunnen elektriciteit terugleveren aan het netwerk zodat treinen die in de buurt zijn deze kunnen hergebruiken.
En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..
IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57 Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
pi_118999048
quote:
15s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:06 schreef bork het volgende:
Triest verhaal over het voormalig station Halle (nieuw voor mij in ieder geval)

[ afbeelding ]

Dit decoratieve station in neo-Vlaamse Renaissancestijl werd in 1887 gebouwd naar ontwerp van architect H. Fouquet.

Het station moest in 1995 plaatsmaken voor de hogesnelheidslijn. Op aandringen van monumentenzorg- en architectuurverenigingen werd het z.g. voorzichtig gedemonteerd en werden plannen en beloften gedaan voor wederopbouw voor culturele doeleinden.

De onderdelen van het station werden echter niet op een beveiligde plek voorzichtig gestapeld, maar gedumpt op een weide. Uiteindelijk werden ze deels gebruikt als sculpturen op het nieuwe stationsplein en als brokstukken in bloembakken. De rest ligt nog steeds op een weide tegenover het containerpark van Halle.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Halle_(Belgi%C3%AB)
Daar ben ik doorheen gescheurd volgens mij naar Parijs! :D
pi_118999720
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
Ik heb samen met Babi ketjap, foe yong hai en nasi genoten van de discussie van afgelopen 2 uur! :D

[..]

En sinds vandaag is er weer iets aan toegevoegd. Samenwerking Ministerie, NS en Veolia.
Alleen wat het inhoudt ben ik nog niet achtergekomen..
IngridThijssen twitterde op donderdag 08-11-2012 om 16:45:57 Start pilot terugwinnen rem-energie door Ministerie, Veolia en NS. De trein nog groener. #greendeal reageer retweet
Dat is wat ze in de Formule 1 KERS noemen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118999859
Krijgt de machinist dan ook HANS om zijn nek? :P
pi_118999908
geen idee. Wat is het?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:44:39 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119000118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
geen idee. Wat is het?
Head and Neck Support
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119000164
oh, lijkt me een goed idee :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 22:50:15 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119000413
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119000439
Wel bij een botsing ;)
pi_119000597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:52 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij staat het nog altijd te koop..
Dat zijn toch die voormalige BM235 rijtuigen van DB uit begin jaren 60? ICK ziet er nieuwer uit dan het is.
pi_119000906
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
ach, een beetje trein haalt maar een versnelling van maximaal 1,2 m/s2 dus daar is het niet voor nodig en ook bij het remmen komt het echt niet gauw boven een dergelijke waarde uit
Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119000907
Het gaat trouwens best goed rond Schiphol de laatste tijd.
Die defecte trein van vanmiddag was in ieder geval binnen 8 minuten opgelost :).
pi_119000943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
Zit dat niet al in de SLT's en de laatste serie IRM's?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2012 @ 23:03:08 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119001039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja HANS heb je dan niet nodig idd. Maar gezien de enorme massa van een trein kan een KERS-achtig systeem wel degelijk zin hebben natuurlijk :Y
uhuh. Bij het in beweging krijgen van de massa is het absoluut handig.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')