quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:57 schreef MTL het volgende:
Volgens nu.nl inmiddels 48 gewonden...
http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.html
Yep. De rest zal ook wel goed stuk zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:09 schreef densmee het volgende:
de eerste 3 bakken kunnen dus sowieso de schaar in. Nieuwe blikken voor Hak
Nee, toen zijn ze opgeroepen. Betekent niet dat ze er toen waren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:18 schreef sijs het volgende:
de traumaheli uit amsterdam was er om 1821 al bij en om 1955 was de traumaheli uit rotterdam er ook
nu ja onderweg dusquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, toen zijn ze opgeroepen. Betekent niet dat ze er toen waren.
Ik denk eerder 40.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Duvel het volgende:
Geen idee, net na de Singelgrachtbruggen, richting Sloterdijk. Plaatselijke snelheid 60 o.i.d.?
Ik zie op 1 van de foto's een snelheidsverlagingsbord van 60. Dan zou het daar dus nog hoger zijn geweest. Ik heb wel ergens een gedetailleerde tekening liggen van dat baanvak, maar geen zin om te zoeken.quote:
Seinen met cijferbak, dus harder dan 40.quote:
En die tekeningen heb je omdat treinspotter/machinist/...?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie op 1 van de foto's een snelheidsverlagingsbord van 60. Dan zou het daar dus nog hoger zijn geweest. Ik heb wel ergens een gedetailleerde tekening liggen van dat baanvak, maar geen zin om te zoeken.
ziggy3 is één van de mensen van de seinen en wissels in het noordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:44 schreef DrNick het volgende:
[..]
En die tekeningen heb je omdat treinspotter/machinist/...?
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
ziggy3 is één van de mensen van de seinen en wissels in het noorden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 | 21-04-1220:49:12 GHOR LOGISTIEK OPKOMEN VOOR VERZORGING ! 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120010 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 10 21-04-1220:39:59 Prio: 1 Vechtpartij Westerpark AMSTERDAM 0130007 POL Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Persalarm) 21-04-1220:37:04 ALLE AMBULANCES BIJ TREININCIDENT OVERSCHAKELEN NAAR : AAM-BYSTAND-01 (PORTO STAND 1737 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120095 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 95 21-04-1220:37:00 13-118 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:281 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120118 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-118 GGD Amsterdam) 21-04-1220:26:07 CONTACT ACTIECENTRUM :5555480 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120405 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 05 21-04-1220:24:53 13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:271 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120121 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-121 GGD Amsterdam) 1-04-1220:17:16 MET SPOED VOERTUIG VERPLAATSEN 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120104 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-104 GGD Amsterdam) 21-04-1219:50:07 13-194 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:256 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120194 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 94 21-04-1219:49:28 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (passagierstrein) (TIS: 3 , ZAANDIJKSTRAAT/ZAANSTRAAT ASD [ ALD ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100369 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Dirk-Kazernealarm) 21-04-1219:48:50 13-104 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:254 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120104 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-104 GGD Amsterdam) 21-04-1219:48:18 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (passagierstrein) (TIS: 3 , ZAANDIJKSTRAAT/ZAANSTRAAT ASD [ ASV2 RDNGC ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100119 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Lichtkrant Kazerne) 0100115 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Bemanning Tankautospuit / Waterong 0100108 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Blusgroep 3) 0100106 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Bevelvoerder van Dienst) 21-04-1219:17:20 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (slachtoffers: 12) (passa , ZAANDIJKSTRAAT/ZAANSTRAAT ASD [ ASY ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100719 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-IJsbrand-Kazernealarm) 21-04-1219:15:25 OMAC GHOR: GRIP 2: OPKOMEN ACTIECENTRUM 0120096 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 96 21-04-1218:51:56 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (slachtoffers: 12) (passa , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ ASD ASW ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101219 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Willem-Kazernealarm) 0101200 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 00 21-04-1218:49:49 13-175 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:233 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120175 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 75 21-04-1218:49:15 13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:228 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120121 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-121 GGD Amsterdam) 21-04-1218:47:20 SIGMATEAM EN AMBUTEAM AMSTERDAM: OPKOMST UITGANGSTELLING 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120630 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 30 0120430 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 30 21-04-1218:43:27 13-341 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:219 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120341 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 41 21-04-1218:40:26 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) (slachtoffers: , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ VVD ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101059 BRW Amsterdam-Amstelland (-Voorlichting) 21-04-1218:38:54 PLOEG 2 OPKOMEN HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101304 BRW Amsterdam-Amstelland (-Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading) 0101301 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 01 21-04-1218:34:39 13-813 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:215 0120813 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 13 21-04-1218:32:46 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ OVDZ ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100104 BRW Amsterdam-Amstelland (-OvD Zuid - spoed) 21-04-1218:32:44 GRIP 2 AA : D.D. FUNCTIONARISSEN CONTACT MKA 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120872 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 72 0120201 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 01 0120099 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120098 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120091 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 91 0120089 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 89 0120088 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 88 0120087 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 87 0120086 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 86 0120075 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 75 0120022 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 22 21-04-1218:30:42 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ SLB HSB HOVD2 COH ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0102664 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 64 0102661 BRW Amsterdam-Amstelland (-Coordinator Copi) 0102656 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 56 0102653 BRW Amsterdam-Amstelland (-Hoofd Sectie Brandweer Operationeel Team) 0101304 BRW Amsterdam-Amstelland (-Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading) 0101060 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 60 0101059 BRW Amsterdam-Amstelland (-Voorlichting) 0101052 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 52 0100106 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Bevelvoerder van Dienst) 0100100 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Blusgroep 1) 21-04-1218:28:40 13-901 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 WESTERPARK OP TREINSPOOR RIT:213 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120901 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Traumaheli LifeLiner 1 - MMT) 21-04-1218:28:08 13-812 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:212 0120812 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 12 21-04-1218:27:38 13-171 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:211 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120171 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 71 21-04-1218:27:17 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) , SPAARNDAMMERSTRAAT ASD [ OVDN ACPK OIO HOVD1 NET02 ALH ALN HVT AST ASH ASN ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101204 BRW Amsterdam-Amstelland (-OvD Noord - spoed) 0101058 BRW Amsterdam-Amstelland (-HOvD) 0100969 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Teunis-Lichtkrant kazerne) 0100950 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Teunis-Hulpverleningsvoertuig-577 ` 0100769 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Nico-Kazernealarm) 0100763 BRW Amsterdam-Amstelland (-Officier Informatie en Opschaling) 0100759 BRW Amsterdam-Amstelland (-Piket AC) 0100519 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Hendrik-Kazernealarm) 21-04-1218:27:06 13-163 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:210 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 |
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?quote:
Laatste geval met fatalities onder reizigers was Hoofddorp 1992 volgens mij. Verder zijn er in 2003 en 2009 nog machinisten omgekomen bij Roermond resp. Barendrecht,quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Nee, klopt absoluut.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....quote:
Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat de inspectie wel zal gaan pleiten voor de versnelde invoering van ERTMS omdat dit de kans op een dergelijk ongeval verkleint.
Heb verder ook geen zin om te speculeren over de oorzaak van het ongeval.
Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....
Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen. Dat is dus iets voor de toekomst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?
Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATBquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen.
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATB
Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.
Oh ja, ff niet goed gelezen. En vervolgens nog wat ontsporend spul aan de westkant (wagons met ballast en een IC).quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.
klopt, maar met de voortschrijding van de tijd en de technieken zou het nu wel moeten kunnen, zoals met ERTMS. Al blijft het natuurlijk een hulpmiddel bij het rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Bizar toch. Bij het belgische systeem is het ook prima mogelijk om met 160 door een rood sein te knallen. Waar ben je dan mee bezig?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Nou, NEE.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Het zou kunnen dat één van de machinisten door rood is gereden, maar dat is puur speculatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Bij die botsing in 2004 was die dubbeldekker leeg daardoor waren er maar 20 gewonden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:04 schreef blup het volgende:
Als je de foto's vergelijkt met dit ongeval
[ afbeelding ]
Hier waren lange na niet zoveel gewonden toch?
"In Amsterdam notabene" maakt niet zoveel uit. In Maastricht, Den Haag en Warffum ligt dezelfde beveiliging met dezelfde regelgeving.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Nee, dat was de machinist. Voor doden onder de reizigers moet je terug naar Hoofddorp 1992.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:16 schreef Bitlord het volgende:
In 2003 in Roermond is toch de laatste passagier omgekomen in een trein Nederland? Het is te hopen dat het 2003 blijft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 21-04-1222:17:24 13-194 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:333 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120194 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 94 21-04-1222:16:37 13-106 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:332 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120106 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-106 GGD Amsterdam) 21-04-1222:15:42 13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:331 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120121 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-121 GGD Amsterdam) 1-04-1222:04:17 13-190 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:329 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120190 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 90 21-04-1222:03:50 13-189 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:328 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120189 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 89 21-04-1222:02:26 13-101 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:327 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120101 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-101 GGD Amsterdam) 21-04-1222:02:01 13-103 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:326 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120103 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-103 GGD Amsterdam) |
Nee, ook dat was een machinist. Zoals ik al eerder postte, last passenger fatality is Hoofddorp 1992quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:16 schreef Bitlord het volgende:
In 2003 in Roermond is toch de laatste passagier omgekomen in een trein Nederland? Het is te hopen dat het 2003 blijft.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.
Maximaal aantal mensen toelaten in de trein? Wat natuurlijk niet te doen is omdat je dan veel te weinig treinen hebt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, NEE.
De vraag is meer, hoe kunnen we itvoorkomen?
Sja, als je inderdaad die kreukelzones bekijkt, zijn dan voornamelijk de balkons. En toch moet ik daar elke werkdag twee keer onvrijwillig staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.quote:
In dit geval was je morsdood.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:22 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Sja, als je inderdaad die kreukelzones bekijkt, zijn dan voornamelijk de balkons. En toch moet ik daar elke werkdag twee keer onvrijwillig staan.
true, daar is twijfel over.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.
Je moet wat... Ik heb niet de luxe om meerdere treinen voorbij te laten gaan als ik ergens naartoe moet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:25 schreef blup het volgende:
[..]
In dit geval was je morsdood.
http://www.nifv.nl/upload/158608_657_1247821108637-1.JPG
Dus beter niet meer daar staan.
Inderdad, er was al helaas een mcn bij Barendrecht omgekomen. Die ander had het overleeft, maar wel veel "kapot".quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
true, daar is twijfel over.
Maar die mcn die bij barendrecht omgekomen is dan?
ALs ik me het rapport over Roermond kan herinneren had de mcn een aanval gehad en was net voordat het systeem in zou grijpen weer wat bij bewustzijn gekomen. Hij zette toen een (lichte) remming in, waardoor het systeem niet verder ingreep en de trein in botsing kwam met die goederenloc.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.
Daarvan is het vermoeden ook dat hij onwel werd voorafgaand aan de crash, omdat er al enkele ATB-remmingen waren geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
true, daar is twijfel over.
Maar die mcn die bij barendrecht omgekomen is dan?
Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Monopoly het volgende:
Foto's van de loc van de treinbotsing op de MAASVLAKTE vorige week.
Loc heeft een beste tik gehad, buffers hebben een hoop opgevangen. Buiten de buffers en voorkant om, visueel amper schade te bekennen. Hooguit de rubberen houders rondom de motorbehuizing.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet je, ik verbaas me er al niet eens meer over, dat is pas erg
Idd, ik stond ook vol verbazing te kijken. Wel bijzonder interessant om er zo even om heen te lopen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...
Bron?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef greavy het volgende:
De RRF-loc word waarschijnlijk gesloopt, die is enorm beschadigd geraakt op de Maasvlakte. Herstel schijnt duurder te zijn..
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.
Bij de "ongelukken" die gebeuren, is het vaak een samenloop van omstandigheden die die uitkomst geven.
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bron?
We hebben die nog even gezocht toen we er waren, hij stond niet op de put bij emplacement Maasvlakte namelijk.
nu.nlquote:NS-dienstregeling Amsterdam zondag normaal
Laatste update: 21 april 2012 22:52
AMSTERDAM - De NS hoopt dat zondag de treinen weer volgens de reguliere dienstregeling rijden. Dat meldt een woordvoerder van de NS zaterdagavond. Inspecteurs van de Inspectie Leefomgeving en Transport zijn volgens de zegsvrouw omstreeks 22.15 uur nog bezig met onderzoek bij de plek waar zaterdag in Amsterdam twee treinen botsten.
De stoptrein en de sneltrein botsten rond 18.15 uur ter hoogte van het Westerpark frontaal op elkaar. Bij het ongeval raakten dertien mensen zeer zwaargewond en 43 zwaargewond. Ook zijn er tientallen lichtgewonden. In de treinen zaten honderden passagiers. Omstreeks 21.15 uur meldde de brandweer dat alle passagiers uit de treinen waren gehaald.
Beschadigd
Bij de botsing raakten de voorkanten van de treinen zwaar beschadigd. De treinen bleven wel in de rails. Wanneer ze kunnen worden weggehaald, is echter nog onduidelijk. "Dat is afhankelijk van wanneer de inspectie klaar is met het onderzoek."
Vanwege het ongeval ligt het treinverkeer ten westen van Amsterdam Centraal zaterdagavond grotendeels plat. Tussen Amsterdam en Haarlem, Zaandam en Schiphol rijden de rest van de avond geen of zeer beperkt treinen.
Reizigers tussen deze trajecten moeten rekening houden met ruim een uur vertraging. Ook het overige treinverkeer rond Amsterdam is beperkt tot zeer beperkt, ook hiermee moeten reizigers rekening houden.
Ben ook niet boos hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.
Overigens hoor je mij niet zeggen dat het hier een haar beter is... Edit: en ook niet dat je er de klok op gelijk kon zetten..
Edit 2: En ik besef goed dat ik maar een leekje ben, en dat er Mensen zijn die vol passie en liefde hun werk/hobby uitoefenen en "vechten" op het werk voor meer/beter/kwaliteit.
Nee maar ziggy is geloof ik wel een beetje pissigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ben ook niet boos hoor
Maar het is inderdaad voor een leek vaak "hel en verdoemenis". Op zich wel logisch gezien de nieuwsberichten de laatste tijd. Dat neemt niemand jou of anderen kwalijk.
verbaast me niets. Vaak is er uiterlijk weinig schade, terwijl onderhuids de boel toch behoorlijk krom is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:03 schreef greavy het volgende:
[..]
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.
Die fotograaf heeft het mis.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Ja. Niet in de zin dat alles wat jij in de cabine zegt wordt opgenomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef lyolyrc het volgende:
Het zijn wel de weken van de ontsporingen en aanrijdingen...![]()
Ben wel benieuwd wat de oorzaak is van deze botsing. Hebben treinen eigenlijk een soort van "Black box" aan boord?
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.
Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:30 schreef sl44 het volgende:
[..]
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:
Bij Sloterdijk stonden alle treinen vanaf Zaandam op spoor 4 ingepland, wat volgens het sporenplan betekend dat ze na vertrek kort linkerspoor moeten rijden, tot precies het punt van het ongeluk.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordig
Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?quote:Wanneer: zaterdag 21 en zondag 22 april
Oorzaak: door de bouw van een tunnel
Advies: U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de omreisroute
Zaterdag tot 23.15 uur rijden er minder treinen tussen Zaandam en Amsterdam Centraal
u kunt gebruikmaken van de overig treinen
Zaterdag na 23.15 uur en zondag de hele dag rijden er NS-bussen in plaats van treinen tussen Amsterdam Sloterdijk en Zaandam
doorgaande reizigers tussen Alkmaar, Uitgeest en Amsterdam Centraal kunnen gebruikmaken van omgeleide Intercity's, deze stoppen ook te Heiloo, Uitgeest, Beverwijk en Haarlem
Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goedquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef ddx het volgende:
[..]
[..]
Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?
Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goed
Maar het ongeluk is niet bij Sloterdijk gebeurd, maar bij de Singelgracht.
Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef sl44 het volgende:
[..]
Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)
Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben hequote:Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.
Je hebt een Tijdelijke Snelheids Beperking, en je hebt een TSB week/dag publicatie. Dat zijn 2 compleet verschillende dingen!quote:Op zondag 22 april 2012 00:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben he
Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.quote:Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een TSB week/dag publicatie geeft niet alleen snelheidsbeperkingen aan, ook werkzaamheden/sporen die uit dienst worden genomen voor een bepaalde tijd/bijzonderheden etc.
Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.quote:Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.
http://www.prorail.nl/Bed(...)ndopnieuwgunnen.aspxquote:ProRail gaat onderhoudscontract Eemland opnieuw gunnen
ProRail heeft besloten het prestatiegericht onderhoudscontract (PGO) Eemland niet te gunnen. De inschrijvingen waren niet realistisch voor zowel de beloofde kwaliteit als de geboden prijs. Dit is inmiddels aan Strukton, de belangrijkste gegadigde, en de andere aannemers kenbaar gemaakt. Het PGO-contract wordt binnenkort opnieuw aanbesteed.
Onze zorgen over de inschrijvingen voor PGO Eemland staan niet op zichzelf. ProRail ziet bij recente aanbestedingen de beloofde kwaliteit steeds beter worden en de prijs lager. Dit kan tot ongewenste situaties leiden, zoals conflicten over afspraken die niet worden nagekomen. Uiteindelijk kan daardoor de kwaliteit van het onderhoud onder druk komen staan. ProRail wil daarom deze trend van onrealistische inschrijvingen een halt toeroepen.
In goed overleg met onze aannemers gaat ProRail de balans tussen reële kosten en prestaties verbeteren.
I see what you did there...quote:Op zondag 22 april 2012 01:54 schreef James1988 het volgende:
Vandaag maar eens wat kilometers knallen: Breda - Rotterdam - Utrecht - Frankfurt v.v., goed voor 1107 km om precies te zijn
Dat is dan na de bruggen, toch?quote:Op zondag 22 april 2012 00:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.quote:Op zondag 22 april 2012 06:38 schreef dennistd het volgende:
Hmm, eens even kijken wat het handigste is om in Hoorn te komen vandaag...
Ik zit zelf te denken aan Amsterdam Zuid-metro-Sloterdijk, of zou Zuid-Schiphol-Sloterdijk sneller zijn. Zit natuurlijk liever in de trein, maar ik heb geen idee of er op Schiphol-Sloterdijk nog wel wat rijdt en zo ja welke treinseries, zal vast in gesneden zijn dan...
Rijdt de stoptrein naar Kersenboogerd niet gewoon van Schiphol?quote:Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
Ziet er een stuk mooier uit dan "onze" V250. Over dat ding gesproken, wanneer gaat hij diensten rijden? Want ik zie hem dagelijks langsrijden maar dat zijn neem ik aan geen diensten?quote:Op zondag 22 april 2012 10:11 schreef James1988 het volgende:
Herinnert u zich de Zefiro-hogesnelheidstrein nog, het paradepaardje van Bombardier met een maximumsnelheid van 380 km/h? Voor InnoTrans 2010 had Bombardier een mock-up gebouwd van een koprijtuig, en deze stond in het middelpunt van de Bombardier-stand:
[ link | afbeelding ]
De eerste treinen zijn gebouwd en ondergaan momenteel toelatingsproeven in China. Zo ziet het ding eruit in CRH-kleurstelling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron foto's: Skyscrapercity
heb de metro vanaf zuid genomen, kon in sloterdijk meteen in de bus (van syntus gelderlandquote:Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons gekniktquote:Op zondag 22 april 2012 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
Mja, in die dubbeldekker zijn volgens de berichten minder gewonden gevallen dan in de SLeTquote:Op zondag 22 april 2012 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu ik die foto's van die kreukelzones zie, snap ik waarom er zoveel gewonden zijn. Nooit bij stilgestaan dat de trein daar ook klappen krijgt, en niet alleen aan de voorkant...je zult er maar ingezeten hebben...
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?quote:Op zondag 22 april 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.quote:Op zondag 22 april 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
Was het een VIRM-6? Dan zou het kunnen ja. Al is de kopbak wel erg beschadigd.quote:Op zondag 22 april 2012 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.
De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
ik denk dat er gestart en geëindigd wordt op Duivendrecht. De stellen rijden vanaf daar leeg de Meer op.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
Je komt over een stuk onbeveiligd spoor (blauw op dat sporenplan kaartje), en naast alle regeltjes kan ik me zeker na zo'n botsing als die van gisteren goed voorstellen dat je het risico niet wilt lopen daar een gevulde passagierstrein langs te sturen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
OK. Fyra rijdt tot Duivendrecht dus Thalys waarschijnlijk ook?quote:Op zondag 22 april 2012 11:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen![]()
Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...quote:Op zondag 22 april 2012 12:14 schreef V2 het volgende:
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
hij rijdt nu volgens de livestream van at5quote:Op zondag 22 april 2012 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
ty:)quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed nog een dikke knuf voor Crientj![]()
Al heb ik die smiley nu even niet bij d hand
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
SLeT heeft dezelfde soort buffers, maar dan verstopt achter een plastic schortplaat.quote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.quote:Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
Hak-groenten zitten in glas.quote:Op zondag 22 april 2012 11:17 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
Ahkijk. Waar heb je dat zo snel vandaan?quote:
klopt... ik had een volkstuin bij diemen langs die boog ( van diemen zuid langs de studentenflats over het bruggetje bij diemen noord) en incidenteel kwamen er wel bezette passagierstreinen over die dijk...stapvoets weliswaarquote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.
Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
Het lullige is inderdaad dat je boog tussen Duivendrecht en de Watergraafsmeer eindigt bij een S-bord.quote:Op zondag 22 april 2012 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
voor een enkele rit is het geen probleem natuurlijk. planmatig wordt al een ander verhaal.quote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.
Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
Dat is niet zo mooiquote:Op zondag 22 april 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
quote:'Verkeersleidingssystemen functioneerden bij treinongeluk’
UTRECHT – Ten tijde van het ongeluk tussen een dubbeldekker en een sprinter zaterdagavond functioneerde het verkeersleidingssysteem naar behoren.
Dat meldt ProRail aan NU.nl. Naast de lopende onderzoeken zijn ook NS en ProRail een onderzoek gestart.
Dat bleek tijdens de persconferentie van NS en ProRail zondagmiddag naar aanleiding van het spoorwegongeluk bij het Westerpark. Daar reden twee treinen op hetzelfde spoor.
Volgens Bert Meerstadt, President-Directeur van de Nederlandse Spoorwegen, is het niet ongebruikelijk dat het spoor op dat punt, een emplacement, in twee richtingen wordt gebruikt
Verkeersleiding
Om ongelukken te voorkomen bewaakt de verkeersleiding van ProRail het spoor dat is opgedeeld in sectoren. Daarbij is niet zichtbaar waar een trein precies is, maar wel dat er een trein op een bepaald baanvak aanwezig is, stelt de spoorbeheerder.
Volgens Marion Gout functioneerden de computersystemen van de verkeersleiding naar behoren. “Als dat niet zo zou zijn dan rijden er geen treinen”, stelt zij tegenover NU.nl. “Dat hebben we bijvoorbeeld op 22 maart gezien.”
Daarmee doelt ze op de problemen op het spoor toen verkeersleidingssystemen onderuit gingen en het treinverkeer werd stilgelegd.
Onderzoeken
Ook werd duidelijk dat zowel de NS als Prorail een eigen onderzoek naar het ongeluk zijn gestart. Die onderzoeken moeten duidelijk maken wat er precies is misgegaan en wat er beter kan.
“Er zit volgens mij een team van zes of zeven man op”, stelt Meerstadt tegenover NU.nl. “Ik weet niet welke informatie ze hebben, want zij doen hun onderzoek onafhankelijk.”
Volgens Gout is ook het Prorail-onderzoek op gang gekomen. “Alles wordt gelogd”, stelt ze. “Gisteren is deze data meteen opgehaald en wordt geanalyseerd.” Ook zijn de zwarte dozen van beide treinen geborgen.
NS en Prorail willen geen openheid van basale feiten geven tot het moment dat alle onderzoeken zijn afgerond. Zo blijft onduidelijk of beide treinen reden op het moment van botsing, met welke snelheden er werd gereden en of er seinen zijn genegeerd.
Veiliger
Meerstadt maakt zich over de veiligheid geen zorgen. Volgens hem is de trein veiliger dan lopen, autorijden of vliegen. “Ik neem na de persconferentie ook gewoon de trein naar huis.”
Naast de onderzoeken van Prorail en NS lopen er ook onderzoeken van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, het team Spoorwegpolitie van de KLPD en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Daarmee komt het aantal onderzoeken op vijf.
Vrouw van 68, die zijn nogal fragiel helaas.quote:Op zondag 22 april 2012 17:16 schreef Fiorano het volgende:
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=361170#p361170quote:Op zondag 22 april 2012 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij opvalt is dat er nog nergens iets gezegd is over de beide machinisten van de treinen. Neem aan dat ze het zagen aankomen en gevlucht zijn, maar daarover is dus niets terug te lezen.
...waar iedereen hem goed kan zienquote:Op zondag 22 april 2012 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
De VIRM is inmiddels ook weggehaald. staat nu enkele honderden meters dichterbij Amsterdam Centraal.
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?quote:
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigersquote:Op zondag 22 april 2012 18:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?
Ik snap dat het niet ideaal is, maar ik denk dat de gemiddelde treinreiziger nuchter genoeg is om zich er niet bang door te laten maken. Ik zou het in ieder geval gen probleem vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigers
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMSquote:Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdagmiddag begonnen in Amsterdam Westhaven, kolentrein laden voor Duitsland.
Class'66Naar Emmerich vertrokken.
Hotel overnachting en Zaterdag om 14.00 vertrokken vanaf Emmerich naar Pernis over de Betuwelijn.
Zelf gereden hele stuk. Dat ERTMS level 2 is wel verdomd fijn
Mentormachinist besloot halverwege de Betuwelijn zijn veiligheidsvestje voor het raam te hangen. Dus zonder zicht nog 20 km gereden. Best vreemd. Maar je moet vertrouwen op je scherm.
quote:Op zondag 22 april 2012 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMS
Ja idd. Beste typo van mequote:Op zondag 22 april 2012 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Betuwelijn versus Betuweroute he
Kijk mam! Zonder handjesquote:Op zondag 22 april 2012 18:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja idd. Beste typo van me
[ afbeelding ]
Zit wel krap overigens.
Hahahaquote:
Ja toch, een man moet kunnen genieten op zijn werk.quote:Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine!
Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is.
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Gewoon ERTMS versneld invoeren.quote:Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine!
Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is.
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Toe maar, vijf onderzoeken.quote:Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef Aether het volgende:
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?
[..]
Suggereren is de kunst om iets te zeggen zonder het daadwerkelijk te zeggen...quote:Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik suggereer niks, ik zeg niet eens iets over STS-passage.
Nou, wat erg.quote:Op zondag 22 april 2012 20:38 schreef b2py het volgende:
Toch wel jammer dat iedereen het over een stoptrein en een sneltrein heeft, terwijl NS die heeft afgeschaft met dienstregeling 2012
In dit wereldje zitten sommigen met meer informatie dan anderen. Zij vinden dat ze tot de elite behoren. Zo is het al jaren en zo zal het ook nog jaren blijven.quote:Op zondag 22 april 2012 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen heeft overal vriendjes zitten, niemand weet ooit een naam natuurlijk. Hartstikke hip allemaal, maar tot het verschijnen van een ILT rapport is het niets meer dan interessantdoenerij. Ophouden.
Ik heb mijn medeleven al betuigd daarover hoor.quote:Op zondag 22 april 2012 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, wat erg.
Er liggen mensen half dood in het ziekenhuis en jij gaat een beetje lopen mierenneuken over zoiets.
Ik denk niet dat de mensen voor wie dat medeleven bestemd is, hier meelezen. Misschien kun je ze een kaartje sturen?quote:Op zondag 22 april 2012 20:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb mijn medeleven al betuigd daarover hoor.
Mjaquote:Op zondag 22 april 2012 20:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb mijn medeleven al betuigd daarover hoor.
En verder viel het me gewoon op ..
Waarom?quote:Op zondag 22 april 2012 21:21 schreef Monopoly het volgende:
Zullen we het anders gewoon weer over treinen hebben ipv de ellende van dit ongeluk ?
Ja, speculeren is niet goed.quote:Op zondag 22 april 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik heb er zelf wel genoeg van nu over dat ongeluk. Het blijft anders maar speculeren...
Daar heb je wel één goed punt.quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, speculeren is niet goed.
Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.
Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.
Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
Dat 'naar behoren' heb ik nog niet gehoord hoor!quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
Ik doe mee, veiligheid heeft geen topprioriteit bij de NS, op tijd rijden welquote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, speculeren is niet goed.
Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.
Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.
Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
dat laatste hoeft niet onwaar zoals je stelt. ATB is namelijk ontwikkeld als hulpmiddel bij het veilig rijden van de treinen, niet als middel om alle ongevallen te voorkomen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, speculeren is niet goed.
Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.
Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.
Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
De eerste spoorman/vrouw die daar achter staat, moet ik nog tegenkomen, hoor.quote:Op zondag 22 april 2012 21:27 schreef bork het volgende:
[..]
Ik doe mee, veiligheid heeft geen topprioriteit bij de NS, op tijd rijden wel
Rond de 5 miljard heb ik ooit eens opgevangen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:36 schreef b2py het volgende:
Wat kost het uitrollen van ERTMS?
Aanpassen treinstellen en baanvakken?
ROVER heeft een tijd terug een rondvraag gedaan bij een paar leveranciers, daar kwam een bedrag van 800 miljoen euro uit voor trein + baan. bronquote:Op zondag 22 april 2012 21:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Rond de 5 miljard heb ik ooit eens opgevangen.
Weet niet of dat klopt overigens.
Je moet het hogerop zoeken Ziggy op de werkvloer zul je de mening inderdaad niet vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 21:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De eerste spoorman/vrouw die daar achter staat, moet ik nog tegenkomen, hoor.
ik denk dat goederenvervoerders er blijer mee zijn dan de NS, omdat zij qua materieel al veel meer voorbereidingen voor ERTMS hebben getroffen en ik me voor kan stellen dat ze liever een systeem minder aan boord hebben dan eentje meer. Kan er immers ook weer minder stuk gaan.quote:Op zondag 22 april 2012 21:50 schreef densmee het volgende:
en dan heb je ook alleen maar ns treinen, ik weet niet hoe ver de andere (goederen)vervoerders hier mee zijn
Volgens mij hebben veel goederenvervoerders de ERTMS al in hun locs zitten. Veel rijden al over de Betuweroute of naar Duitsland. Zij juichen dit wel toe.quote:Op zondag 22 april 2012 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat goederenvervoerders er blijer mee zijn dan de NS, omdat zij qua materieel al veel meer voorbereidingen voor ERTMS hebben getroffen en ik me voor kan stellen dat ze liever een systeem minder aan boord hebben dan eentje meer. Kan er immers ook weer minder stuk gaan.
Ik hou niet van het hogerop zoeken.quote:Op zondag 22 april 2012 21:52 schreef bork het volgende:
[..]
Je moet het hogerop zoeken Ziggy op de werkvloer zul je de mening inderdaad niet vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk stukje idd, ik zit er zelf over te denken om machinist te worden, en het is erg leuk zo te lezenquote:
Het is een geweldig vakquote:Op zondag 22 april 2012 22:22 schreef DrNick het volgende:
[..]
Leuk stukje idd, ik zit er zelf over te denken om machinist te worden, en het is erg leuk zo te lezen
Leukquote:Op zondag 22 april 2012 22:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het is een geweldig vak![]()
Bij mij op school hebben we een open dag woensdag. Ik sta er zelf ook, kan een hoop vertellen voor je dan. Kom langs zou ik zeggen!
Dat duurt best lang. Bij mij duurde het maar 3 uurtjes ofzo.quote:Op zondag 22 april 2012 22:28 schreef greavy het volgende:
Leuk verslag hoor!
Ik mag donderdag aanstaande mij om 9:00 melden in Amersfoort voor de psychologische test. In de brief staat dat dat tot 17:00 duurt
Hoe zit het met de opleiding eigenlijk? (Hoe lang, duur, etc) en is er goed werk te vinden?quote:Op zondag 22 april 2012 22:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat duurt best lang. Bij mij duurde het maar 3 uurtjes ofzo.
Ik doe het via school ipv interne opleiding.quote:Op zondag 22 april 2012 22:30 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe zit het met de opleiding eigenlijk? (Hoe lang, duur, etc) en is er goed werk te vinden?
Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Goederenvervoer lijkt mij persoonlijk leuker, veel meer afwisseling.
Nee, precies.quote:Op zondag 22 april 2012 22:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.
Ah okquote:Op zondag 22 april 2012 22:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik doe het via school ipv interne opleiding.
Doe er 2 jaar over, studiekosten ongeveer 1500 wat ik heb betaald voor de 2 jaar.
Werk is er genoeg te vinden, er gaan de komende jaren veel machinisten uit ivm de vergrijzing. Dus haast zeker baangarantie na behalen van diploma
Dat zou een probleem kunnen zijn natuurlijkquote:Op zondag 22 april 2012 22:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.
Bij mij op het stagebedrijf is het zo geregeld dat je in principe 5 dagen werkt en dan 2 dagen achter elkaar vrij hebt. Kan doordeweeks zijn, maar ook in het weekend.quote:Op zondag 22 april 2012 22:37 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dat zou een probleem kunnen zijn natuurlijkMaar hoe zit het met aantal dagen vrij in de week? Want je werkt ook weekeinden toch?
Op dat stuk omheind niemandsland genaamd de Betuweroute?quote:Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Ik neem aan dat de mentormachinist wel naar buiten ging kijkenquote:Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar eh... een veiligheidshesje voor het raam? Ik begrijp dat je qua beveiliging niet meer naar buiten hoeft te kijken, maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwenquote:Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar eh... een veiligheidshesje voor het raam? Ik begrijp dat je qua beveiliging niet meer naar buiten hoeft te kijken, maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
ERTMS is cabinesein toch?quote:Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen
Oh ja, natuurlijk had je je mentor nog. Even vergeten.quote:Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen
moet je daar blind op vertrouwen dus?quote:Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen
Nee zo niet, maar die beveiliging met ERTMS geeft al ver van te voren aan waar een snelheidsverlaging is. Ik zat lekker naar buiten te kijken. Maar volgens hem moet je meer op je scherm kijken en zodoendequote:Op zondag 22 april 2012 22:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
moet je daar blind op vertrouwen dus?Je eigen waarneming van een sein is ondergeschikt aan wat de beveiliging zegt?
Je hebt gelijkquote:Op zondag 22 april 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
ERTMS en ATB zijn heel anders.
ERTMS lvl 1 moet je eerst een baken passeren voordat de beveiliging een ander seinbeeld waar kan nemen, en bij lvl 2 krijg je de seinbeelden live op je scherm te zien. Dat gaat via GSM-Rail.
Nadeel bij lvl 1 is bijvoorbeeld dat je sein al groen kan zijn, terwijl dat nog geel was. Pas als je dat baken gepasseerd bent, mag je weer sneller...
Tot zover mijn kennis zonder het exact te weten / geleerd te hebben..
Je hebt gelijk, maar...quote:Op zondag 22 april 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
ERTMS en ATB zijn heel anders.
ERTMS lvl 1 moet je eerst een baken passeren voordat de beveiliging een ander seinbeeld waar kan nemen, en bij lvl 2 krijg je de seinbeelden live op je scherm te zien. Dat gaat via GSM-Rail.
Nadeel bij lvl 1 is bijvoorbeeld dat je sein al groen kan zijn, terwijl dat nog geel was. Pas als je dat baken gepasseerd bent, mag je weer sneller...
Tot zover mijn kennis zonder het exact te weten / geleerd te hebben..
De regionale vervoerders verzorgen hun eigen interne opleidingen.quote:Op zondag 22 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Werkgelegenheid zal er altijd wel zijn, tenminste zolang er railvervoerders zijn
Het verschilt wel per vervoerder: bij NS Reizigers kun je binnenkomen als niet-machinist en het daar leren, bij NS Hispeed moet je al volledig bevoegd machinist zijn voor je wordt aangenomen. Hoe dat bij de regionale vervoerders, goederenvervoerders en bijvoorbeeld NMBS, DB en Eurostar zit weet ik niet.
Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.quote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar...
Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.
Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
Nederland heeft bij ATB-NG hier en daar ook al iets dergelijks. Dit wordt met name in de buurt van stations gebruikt, waardoor treinen niet helemaal meer op hoeven rijden tot het sein om al te kunnen profiteren van het betere seinbeeld.quote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar...
Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.
Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
ERTMS is dan ook ontworpen met als uitgangspunt het combineren van de beste eigenschappen van de reeds bestaande beveiligingssystemen, zonder de slechte dingen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.
was te verwachten. Alleen de onderzoeken kunnen uitwijzen wat er precies gebeurd is.quote:Op zondag 22 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ak-in-amsterdam.html
Wauw, een bron uit de spoorsector!quote:Op zondag 22 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ak-in-amsterdam.html
Zo kan ik ook een artikel schrijven ja.quote:
dat weten wij ja, dat weet de rest van nederland niet.quote:Op zondag 22 april 2012 23:25 schreef Duvel het volgende:
Da's nog vrij lastig, er liggen rondom Amsterdam zo veel wissels dat het helemaal niet zo makkelijk is om de rijweg te achterhalen.
Says enough.quote:Janssen bevond zich tijdens het ongeluk in de eersteklascoupé direct achter de machinist.
1e klas zit toch nooit direct achter de machinist bij de virm ?quote:Op maandag 23 april 2012 08:23 schreef Crientj het volgende:
Wat een eikel. Roep maar dingen in t rond, maar vergeet er even niet bij te noemen dat ze, nadat ze haar cabine heeft verlaten; wel hulp heeft verleend aan mensen. Wauw. Het is een mens.![]()
Eikel.
[..]
Says enough.
Wat een toeval dat hij precies op dat moment, in die trein aanwezig was en dat ze meteen die opmerking maakte...quote:Op maandag 23 april 2012 08:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn eruit hoor:
Machinist stoptrein miste rood sein
Oftewel: de machinist ziet een trein voor zich opdoemen, realiseert zich dat er "iets" mis gegaan moet zijn, en denkt dan aan een rood sein.
Oftewel: Het hele artikel zegt precies niks![]()
Wel weer typisch dat er een redacteur van de Volkskrant op de eerste rang zat...
Ik kan wel wat namen noemen. Los van dit ongeluk overigens.quote:
Scheelt gekut voor rangeerbewegingen, en tevens kun je dan emplacementen zonder ATB-code uitvoeren. Aangezien ATB in wissels complex en duur is, scheelt dat een hoop!quote:Op maandag 23 april 2012 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat van die 40 heb ik ook nooit begrepen eigenlijk.
112 Teletekst ma 23 aprquote:Op maandag 23 april 2012 09:18 schreef Fixers het volgende:
Zullen we de onderzoeksraad een exemplaar van de telegraaf geven? Dan kunnen ze die conclusies overnemen en kan het onderzoek worden afgerond. Want de krant van wakker nederland heeft alle feiten al:
-De machinst van de sprinter IS door rood gereden.
-Hij/zij is daarbij verblind door de laagstaande zon.
-Het beveiligingssysteem is verouderd.
-De gedeelelijke upgrade daarvan is niet genoeg.
-De ministers van verkeer hadden ongelimiteerde sommen geld moeten uitgeven aan verbetering.
Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.quote:Op maandag 23 april 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, de minister doet dus ook al mee aan speculeren ...
eerste onderzoek? Hebben ze de Volkskrant gelezen?quote:Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.
Dat kun je in principe natuurlijk ook een 'onderzoek' noemenquote:Op maandag 23 april 2012 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eerste onderzoek? Hebben ze de Volkskrant gelezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |