quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:57 schreef MTL het volgende:
Volgens nu.nl inmiddels 48 gewonden...
http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.html
Yep. De rest zal ook wel goed stuk zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:09 schreef densmee het volgende:
de eerste 3 bakken kunnen dus sowieso de schaar in. Nieuwe blikken voor Hak
Nee, toen zijn ze opgeroepen. Betekent niet dat ze er toen waren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:18 schreef sijs het volgende:
de traumaheli uit amsterdam was er om 1821 al bij en om 1955 was de traumaheli uit rotterdam er ook
nu ja onderweg dusquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, toen zijn ze opgeroepen. Betekent niet dat ze er toen waren.
Ik denk eerder 40.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:07 schreef Duvel het volgende:
Geen idee, net na de Singelgrachtbruggen, richting Sloterdijk. Plaatselijke snelheid 60 o.i.d.?
Ik zie op 1 van de foto's een snelheidsverlagingsbord van 60. Dan zou het daar dus nog hoger zijn geweest. Ik heb wel ergens een gedetailleerde tekening liggen van dat baanvak, maar geen zin om te zoeken.quote:
Seinen met cijferbak, dus harder dan 40.quote:
En die tekeningen heb je omdat treinspotter/machinist/...?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie op 1 van de foto's een snelheidsverlagingsbord van 60. Dan zou het daar dus nog hoger zijn geweest. Ik heb wel ergens een gedetailleerde tekening liggen van dat baanvak, maar geen zin om te zoeken.
ziggy3 is één van de mensen van de seinen en wissels in het noordenquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:44 schreef DrNick het volgende:
[..]
En die tekeningen heb je omdat treinspotter/machinist/...?
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
ziggy3 is één van de mensen van de seinen en wissels in het noorden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 | 21-04-1220:49:12 GHOR LOGISTIEK OPKOMEN VOOR VERZORGING ! 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120010 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 10 21-04-1220:39:59 Prio: 1 Vechtpartij Westerpark AMSTERDAM 0130007 POL Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Persalarm) 21-04-1220:37:04 ALLE AMBULANCES BIJ TREININCIDENT OVERSCHAKELEN NAAR : AAM-BYSTAND-01 (PORTO STAND 1737 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120095 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 95 21-04-1220:37:00 13-118 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:281 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120118 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-118 GGD Amsterdam) 21-04-1220:26:07 CONTACT ACTIECENTRUM :5555480 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120405 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 05 21-04-1220:24:53 13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:271 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120121 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-121 GGD Amsterdam) 1-04-1220:17:16 MET SPOED VOERTUIG VERPLAATSEN 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120104 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-104 GGD Amsterdam) 21-04-1219:50:07 13-194 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:256 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120194 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 94 21-04-1219:49:28 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (passagierstrein) (TIS: 3 , ZAANDIJKSTRAAT/ZAANSTRAAT ASD [ ALD ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100369 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Dirk-Kazernealarm) 21-04-1219:48:50 13-104 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:254 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120104 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-104 GGD Amsterdam) 21-04-1219:48:18 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (passagierstrein) (TIS: 3 , ZAANDIJKSTRAAT/ZAANSTRAAT ASD [ ASV2 RDNGC ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100119 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Lichtkrant Kazerne) 0100115 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Bemanning Tankautospuit / Waterong 0100108 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Blusgroep 3) 0100106 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Bevelvoerder van Dienst) 21-04-1219:17:20 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (slachtoffers: 12) (passa , ZAANDIJKSTRAAT/ZAANSTRAAT ASD [ ASY ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100719 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-IJsbrand-Kazernealarm) 21-04-1219:15:25 OMAC GHOR: GRIP 2: OPKOMEN ACTIECENTRUM 0120096 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 96 21-04-1218:51:56 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (GRIP: 2) (slachtoffers: 12) (passa , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ ASD ASW ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101219 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Willem-Kazernealarm) 0101200 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 00 21-04-1218:49:49 13-175 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:233 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120175 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 75 21-04-1218:49:15 13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:228 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120121 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-121 GGD Amsterdam) 21-04-1218:47:20 SIGMATEAM EN AMBUTEAM AMSTERDAM: OPKOMST UITGANGSTELLING 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120630 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 30 0120430 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 30 21-04-1218:43:27 13-341 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:219 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120341 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 41 21-04-1218:40:26 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) (slachtoffers: , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ VVD ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101059 BRW Amsterdam-Amstelland (-Voorlichting) 21-04-1218:38:54 PLOEG 2 OPKOMEN HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101304 BRW Amsterdam-Amstelland (-Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading) 0101301 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 01 21-04-1218:34:39 13-813 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:215 0120813 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 13 21-04-1218:32:46 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ OVDZ ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0100104 BRW Amsterdam-Amstelland (-OvD Zuid - spoed) 21-04-1218:32:44 GRIP 2 AA : D.D. FUNCTIONARISSEN CONTACT MKA 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120872 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 72 0120201 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 01 0120099 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120098 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120091 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 91 0120089 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 89 0120088 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 88 0120087 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 87 0120086 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 86 0120075 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 75 0120022 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 22 21-04-1218:30:42 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) , HOUTMANKADE/WESTERPARK ASD [ SLB HSB HOVD2 COH ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0102664 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 64 0102661 BRW Amsterdam-Amstelland (-Coordinator Copi) 0102656 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 56 0102653 BRW Amsterdam-Amstelland (-Hoofd Sectie Brandweer Operationeel Team) 0101304 BRW Amsterdam-Amstelland (-Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading) 0101060 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 60 0101059 BRW Amsterdam-Amstelland (-Voorlichting) 0101052 regio 13 Amsterdam-Amstelland BRANDWEER 52 0100106 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Bevelvoerder van Dienst) 0100100 BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen-Blusgroep 1) 21-04-1218:28:40 13-901 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 WESTERPARK OP TREINSPOOR RIT:213 0120999 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 99 0120901 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Traumaheli LifeLiner 1 - MMT) 21-04-1218:28:08 13-812 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:212 0120812 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 12 21-04-1218:27:38 13-171 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:211 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120171 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 71 21-04-1218:27:17 HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) , SPAARNDAMMERSTRAAT ASD [ OVDN ACPK OIO HOVD1 NET02 ALH ALN HVT AST ASH ASN ] 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland (-Monitorcode) 0101204 BRW Amsterdam-Amstelland (-OvD Noord - spoed) 0101058 BRW Amsterdam-Amstelland (-HOvD) 0100969 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Teunis-Lichtkrant kazerne) 0100950 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Teunis-Hulpverleningsvoertuig-577 ` 0100769 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Nico-Kazernealarm) 0100763 BRW Amsterdam-Amstelland (-Officier Informatie en Opschaling) 0100759 BRW Amsterdam-Amstelland (-Piket AC) 0100519 BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam-Hendrik-Kazernealarm) 21-04-1218:27:06 13-163 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:210 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 |
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?quote:
Laatste geval met fatalities onder reizigers was Hoofddorp 1992 volgens mij. Verder zijn er in 2003 en 2009 nog machinisten omgekomen bij Roermond resp. Barendrecht,quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Nee, klopt absoluut.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....quote:
Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat de inspectie wel zal gaan pleiten voor de versnelde invoering van ERTMS omdat dit de kans op een dergelijk ongeval verkleint.
Heb verder ook geen zin om te speculeren over de oorzaak van het ongeval.
Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....
Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen. Dat is dus iets voor de toekomst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?
Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATBquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen.
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATB
Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.
Oh ja, ff niet goed gelezen. En vervolgens nog wat ontsporend spul aan de westkant (wagons met ballast en een IC).quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.
klopt, maar met de voortschrijding van de tijd en de technieken zou het nu wel moeten kunnen, zoals met ERTMS. Al blijft het natuurlijk een hulpmiddel bij het rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Bizar toch. Bij het belgische systeem is het ook prima mogelijk om met 160 door een rood sein te knallen. Waar ben je dan mee bezig?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Nou, NEE.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Het zou kunnen dat één van de machinisten door rood is gereden, maar dat is puur speculatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Bij die botsing in 2004 was die dubbeldekker leeg daardoor waren er maar 20 gewonden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:04 schreef blup het volgende:
Als je de foto's vergelijkt met dit ongeval
[ afbeelding ]
Hier waren lange na niet zoveel gewonden toch?
"In Amsterdam notabene" maakt niet zoveel uit. In Maastricht, Den Haag en Warffum ligt dezelfde beveiliging met dezelfde regelgeving.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Nee, dat was de machinist. Voor doden onder de reizigers moet je terug naar Hoofddorp 1992.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:16 schreef Bitlord het volgende:
In 2003 in Roermond is toch de laatste passagier omgekomen in een trein Nederland? Het is te hopen dat het 2003 blijft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 21-04-1222:17:24 13-194 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:333 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120194 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 94 21-04-1222:16:37 13-106 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:332 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120106 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-106 GGD Amsterdam) 21-04-1222:15:42 13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:331 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120121 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-121 GGD Amsterdam) 1-04-1222:04:17 13-190 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:329 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120190 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 90 21-04-1222:03:50 13-189 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:328 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120189 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 89 21-04-1222:02:26 13-101 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:327 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120101 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-101 GGD Amsterdam) 21-04-1222:02:01 13-103 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:326 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120103 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-103 GGD Amsterdam) |
Nee, ook dat was een machinist. Zoals ik al eerder postte, last passenger fatality is Hoofddorp 1992quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:16 schreef Bitlord het volgende:
In 2003 in Roermond is toch de laatste passagier omgekomen in een trein Nederland? Het is te hopen dat het 2003 blijft.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.
Maximaal aantal mensen toelaten in de trein? Wat natuurlijk niet te doen is omdat je dan veel te weinig treinen hebt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, NEE.
De vraag is meer, hoe kunnen we itvoorkomen?
Sja, als je inderdaad die kreukelzones bekijkt, zijn dan voornamelijk de balkons. En toch moet ik daar elke werkdag twee keer onvrijwillig staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.quote:
In dit geval was je morsdood.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:22 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Sja, als je inderdaad die kreukelzones bekijkt, zijn dan voornamelijk de balkons. En toch moet ik daar elke werkdag twee keer onvrijwillig staan.
true, daar is twijfel over.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.
Je moet wat... Ik heb niet de luxe om meerdere treinen voorbij te laten gaan als ik ergens naartoe moet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:25 schreef blup het volgende:
[..]
In dit geval was je morsdood.
http://www.nifv.nl/upload/158608_657_1247821108637-1.JPG
Dus beter niet meer daar staan.
Inderdad, er was al helaas een mcn bij Barendrecht omgekomen. Die ander had het overleeft, maar wel veel "kapot".quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
true, daar is twijfel over.
Maar die mcn die bij barendrecht omgekomen is dan?
ALs ik me het rapport over Roermond kan herinneren had de mcn een aanval gehad en was net voordat het systeem in zou grijpen weer wat bij bewustzijn gekomen. Hij zette toen een (lichte) remming in, waardoor het systeem niet verder ingreep en de trein in botsing kwam met die goederenloc.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.
Daarvan is het vermoeden ook dat hij onwel werd voorafgaand aan de crash, omdat er al enkele ATB-remmingen waren geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
true, daar is twijfel over.
Maar die mcn die bij barendrecht omgekomen is dan?
Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Monopoly het volgende:
Foto's van de loc van de treinbotsing op de MAASVLAKTE vorige week.
Loc heeft een beste tik gehad, buffers hebben een hoop opgevangen. Buiten de buffers en voorkant om, visueel amper schade te bekennen. Hooguit de rubberen houders rondom de motorbehuizing.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet je, ik verbaas me er al niet eens meer over, dat is pas erg
Idd, ik stond ook vol verbazing te kijken. Wel bijzonder interessant om er zo even om heen te lopen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...
Bron?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef greavy het volgende:
De RRF-loc word waarschijnlijk gesloopt, die is enorm beschadigd geraakt op de Maasvlakte. Herstel schijnt duurder te zijn..
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.
Bij de "ongelukken" die gebeuren, is het vaak een samenloop van omstandigheden die die uitkomst geven.
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bron?
We hebben die nog even gezocht toen we er waren, hij stond niet op de put bij emplacement Maasvlakte namelijk.
nu.nlquote:NS-dienstregeling Amsterdam zondag normaal
Laatste update: 21 april 2012 22:52
AMSTERDAM - De NS hoopt dat zondag de treinen weer volgens de reguliere dienstregeling rijden. Dat meldt een woordvoerder van de NS zaterdagavond. Inspecteurs van de Inspectie Leefomgeving en Transport zijn volgens de zegsvrouw omstreeks 22.15 uur nog bezig met onderzoek bij de plek waar zaterdag in Amsterdam twee treinen botsten.
De stoptrein en de sneltrein botsten rond 18.15 uur ter hoogte van het Westerpark frontaal op elkaar. Bij het ongeval raakten dertien mensen zeer zwaargewond en 43 zwaargewond. Ook zijn er tientallen lichtgewonden. In de treinen zaten honderden passagiers. Omstreeks 21.15 uur meldde de brandweer dat alle passagiers uit de treinen waren gehaald.
Beschadigd
Bij de botsing raakten de voorkanten van de treinen zwaar beschadigd. De treinen bleven wel in de rails. Wanneer ze kunnen worden weggehaald, is echter nog onduidelijk. "Dat is afhankelijk van wanneer de inspectie klaar is met het onderzoek."
Vanwege het ongeval ligt het treinverkeer ten westen van Amsterdam Centraal zaterdagavond grotendeels plat. Tussen Amsterdam en Haarlem, Zaandam en Schiphol rijden de rest van de avond geen of zeer beperkt treinen.
Reizigers tussen deze trajecten moeten rekening houden met ruim een uur vertraging. Ook het overige treinverkeer rond Amsterdam is beperkt tot zeer beperkt, ook hiermee moeten reizigers rekening houden.
Ben ook niet boos hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.
Overigens hoor je mij niet zeggen dat het hier een haar beter is... Edit: en ook niet dat je er de klok op gelijk kon zetten..
Edit 2: En ik besef goed dat ik maar een leekje ben, en dat er Mensen zijn die vol passie en liefde hun werk/hobby uitoefenen en "vechten" op het werk voor meer/beter/kwaliteit.
Nee maar ziggy is geloof ik wel een beetje pissigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ben ook niet boos hoor
Maar het is inderdaad voor een leek vaak "hel en verdoemenis". Op zich wel logisch gezien de nieuwsberichten de laatste tijd. Dat neemt niemand jou of anderen kwalijk.
verbaast me niets. Vaak is er uiterlijk weinig schade, terwijl onderhuids de boel toch behoorlijk krom is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:03 schreef greavy het volgende:
[..]
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.
Die fotograaf heeft het mis.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Ja. Niet in de zin dat alles wat jij in de cabine zegt wordt opgenomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef lyolyrc het volgende:
Het zijn wel de weken van de ontsporingen en aanrijdingen...![]()
Ben wel benieuwd wat de oorzaak is van deze botsing. Hebben treinen eigenlijk een soort van "Black box" aan boord?
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.
Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:30 schreef sl44 het volgende:
[..]
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:
Bij Sloterdijk stonden alle treinen vanaf Zaandam op spoor 4 ingepland, wat volgens het sporenplan betekend dat ze na vertrek kort linkerspoor moeten rijden, tot precies het punt van het ongeluk.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordig
Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?quote:Wanneer: zaterdag 21 en zondag 22 april
Oorzaak: door de bouw van een tunnel
Advies: U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de omreisroute
Zaterdag tot 23.15 uur rijden er minder treinen tussen Zaandam en Amsterdam Centraal
u kunt gebruikmaken van de overig treinen
Zaterdag na 23.15 uur en zondag de hele dag rijden er NS-bussen in plaats van treinen tussen Amsterdam Sloterdijk en Zaandam
doorgaande reizigers tussen Alkmaar, Uitgeest en Amsterdam Centraal kunnen gebruikmaken van omgeleide Intercity's, deze stoppen ook te Heiloo, Uitgeest, Beverwijk en Haarlem
Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goedquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef ddx het volgende:
[..]
[..]
Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?
Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goed
Maar het ongeluk is niet bij Sloterdijk gebeurd, maar bij de Singelgracht.
Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef sl44 het volgende:
[..]
Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)
Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben hequote:Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.
Je hebt een Tijdelijke Snelheids Beperking, en je hebt een TSB week/dag publicatie. Dat zijn 2 compleet verschillende dingen!quote:Op zondag 22 april 2012 00:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben he
Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.quote:Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een TSB week/dag publicatie geeft niet alleen snelheidsbeperkingen aan, ook werkzaamheden/sporen die uit dienst worden genomen voor een bepaalde tijd/bijzonderheden etc.
Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.quote:Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.
http://www.prorail.nl/Bed(...)ndopnieuwgunnen.aspxquote:ProRail gaat onderhoudscontract Eemland opnieuw gunnen
ProRail heeft besloten het prestatiegericht onderhoudscontract (PGO) Eemland niet te gunnen. De inschrijvingen waren niet realistisch voor zowel de beloofde kwaliteit als de geboden prijs. Dit is inmiddels aan Strukton, de belangrijkste gegadigde, en de andere aannemers kenbaar gemaakt. Het PGO-contract wordt binnenkort opnieuw aanbesteed.
Onze zorgen over de inschrijvingen voor PGO Eemland staan niet op zichzelf. ProRail ziet bij recente aanbestedingen de beloofde kwaliteit steeds beter worden en de prijs lager. Dit kan tot ongewenste situaties leiden, zoals conflicten over afspraken die niet worden nagekomen. Uiteindelijk kan daardoor de kwaliteit van het onderhoud onder druk komen staan. ProRail wil daarom deze trend van onrealistische inschrijvingen een halt toeroepen.
In goed overleg met onze aannemers gaat ProRail de balans tussen reële kosten en prestaties verbeteren.
I see what you did there...quote:Op zondag 22 april 2012 01:54 schreef James1988 het volgende:
Vandaag maar eens wat kilometers knallen: Breda - Rotterdam - Utrecht - Frankfurt v.v., goed voor 1107 km om precies te zijn
Dat is dan na de bruggen, toch?quote:Op zondag 22 april 2012 00:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.quote:Op zondag 22 april 2012 06:38 schreef dennistd het volgende:
Hmm, eens even kijken wat het handigste is om in Hoorn te komen vandaag...
Ik zit zelf te denken aan Amsterdam Zuid-metro-Sloterdijk, of zou Zuid-Schiphol-Sloterdijk sneller zijn. Zit natuurlijk liever in de trein, maar ik heb geen idee of er op Schiphol-Sloterdijk nog wel wat rijdt en zo ja welke treinseries, zal vast in gesneden zijn dan...
Rijdt de stoptrein naar Kersenboogerd niet gewoon van Schiphol?quote:Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
Ziet er een stuk mooier uit dan "onze" V250. Over dat ding gesproken, wanneer gaat hij diensten rijden? Want ik zie hem dagelijks langsrijden maar dat zijn neem ik aan geen diensten?quote:Op zondag 22 april 2012 10:11 schreef James1988 het volgende:
Herinnert u zich de Zefiro-hogesnelheidstrein nog, het paradepaardje van Bombardier met een maximumsnelheid van 380 km/h? Voor InnoTrans 2010 had Bombardier een mock-up gebouwd van een koprijtuig, en deze stond in het middelpunt van de Bombardier-stand:
[ link | afbeelding ]
De eerste treinen zijn gebouwd en ondergaan momenteel toelatingsproeven in China. Zo ziet het ding eruit in CRH-kleurstelling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron foto's: Skyscrapercity
heb de metro vanaf zuid genomen, kon in sloterdijk meteen in de bus (van syntus gelderlandquote:Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons gekniktquote:Op zondag 22 april 2012 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
Mja, in die dubbeldekker zijn volgens de berichten minder gewonden gevallen dan in de SLeTquote:Op zondag 22 april 2012 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu ik die foto's van die kreukelzones zie, snap ik waarom er zoveel gewonden zijn. Nooit bij stilgestaan dat de trein daar ook klappen krijgt, en niet alleen aan de voorkant...je zult er maar ingezeten hebben...
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?quote:Op zondag 22 april 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.quote:Op zondag 22 april 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
Was het een VIRM-6? Dan zou het kunnen ja. Al is de kopbak wel erg beschadigd.quote:Op zondag 22 april 2012 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.
De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
ik denk dat er gestart en geëindigd wordt op Duivendrecht. De stellen rijden vanaf daar leeg de Meer op.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
Je komt over een stuk onbeveiligd spoor (blauw op dat sporenplan kaartje), en naast alle regeltjes kan ik me zeker na zo'n botsing als die van gisteren goed voorstellen dat je het risico niet wilt lopen daar een gevulde passagierstrein langs te sturen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
OK. Fyra rijdt tot Duivendrecht dus Thalys waarschijnlijk ook?quote:Op zondag 22 april 2012 11:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen![]()
Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...quote:Op zondag 22 april 2012 12:14 schreef V2 het volgende:
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
hij rijdt nu volgens de livestream van at5quote:Op zondag 22 april 2012 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
ty:)quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed nog een dikke knuf voor Crientj![]()
Al heb ik die smiley nu even niet bij d hand
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
SLeT heeft dezelfde soort buffers, maar dan verstopt achter een plastic schortplaat.quote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.quote:Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |