Laatste geval met fatalities onder reizigers was Hoofddorp 1992 volgens mij. Verder zijn er in 2003 en 2009 nog machinisten omgekomen bij Roermond resp. Barendrecht,quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Nee, klopt absoluut.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....quote:
Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat de inspectie wel zal gaan pleiten voor de versnelde invoering van ERTMS omdat dit de kans op een dergelijk ongeval verkleint.
Heb verder ook geen zin om te speculeren over de oorzaak van het ongeval.
Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....
Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen. Dat is dus iets voor de toekomst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?
Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATBquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen.
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATB
Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.
Oh ja, ff niet goed gelezen. En vervolgens nog wat ontsporend spul aan de westkant (wagons met ballast en een IC).quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.
klopt, maar met de voortschrijding van de tijd en de technieken zou het nu wel moeten kunnen, zoals met ERTMS. Al blijft het natuurlijk een hulpmiddel bij het rijden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Bizar toch. Bij het belgische systeem is het ook prima mogelijk om met 160 door een rood sein te knallen. Waar ben je dan mee bezig?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Nou, NEE.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Het zou kunnen dat één van de machinisten door rood is gereden, maar dat is puur speculatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Bij die botsing in 2004 was die dubbeldekker leeg daardoor waren er maar 20 gewonden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:04 schreef blup het volgende:
Als je de foto's vergelijkt met dit ongeval
[ afbeelding ]
Hier waren lange na niet zoveel gewonden toch?
"In Amsterdam notabene" maakt niet zoveel uit. In Maastricht, Den Haag en Warffum ligt dezelfde beveiliging met dezelfde regelgeving.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |