abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110609041
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Laatste geval met fatalities onder reizigers was Hoofddorp 1992 volgens mij. Verder zijn er in 2003 en 2009 nog machinisten omgekomen bij Roermond resp. Barendrecht,
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110609148
Om 20.45 nog 11 gewonden in de trein
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:05:58 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110609251
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Aantal loopt steeds verder op..lijkt dan toch wel een van de ernstigste treinongevallen sinds jaren te worden of heb ik het dan mis?
Nee, klopt absoluut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110609364
Zeg, waarom lopen we eigenlijk zo te pietlutten over homologeren van treinstellen? Sinds een jaar of 20 mag blijkbaar elke rol aluminiumfolie men een motor erin, gewoon klakkeloos de baan op *O*

Dus wat zeiken we nou? Hier met die Westfalenbahn-Flirt, gaan met die halfgare pizaabodem annex stofzuiger, hup. Niet zo moeilijk doen allemaal hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 april 2012 @ 21:09:32 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110609418
ik denk dat de inspectie wel zal gaan pleiten voor de versnelde invoering van ERTMS omdat dit de kans op een dergelijk ongeval verkleint.

Heb verder ook geen zin om te speculeren over de oorzaak van het ongeval.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110609455
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:05 schreef Duvel het volgende:

[..]


Nee, klopt absoluut.
Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110609525
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat de inspectie wel zal gaan pleiten voor de versnelde invoering van ERTMS omdat dit de kans op een dergelijk ongeval verkleint.

Heb verder ook geen zin om te speculeren over de oorzaak van het ongeval.
Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:11:47 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110609537
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Paar jaar geleden stond er ten westen van Asd toch ook wat ICR schuinomhoog? Dat was ook best nasty....
Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 april 2012 @ 21:12:56 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110609601
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou. Beetje strijdige post, vind je zelf ook niet?
Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen. Dat is dus iets voor de toekomst.

Voor nu geldt: hoe heeft het ongeval kunnen gebeuren en dat moet onderzocht gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110609751
Ik zie tweets voorbij komen dat een woordvoerder zojuist op radio 1 heeft gezegd dat het om 136 gewonden gaat.
pi_110609752
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:12 schreef Peterselieman het volgende:

Nee, zeker niet. ERTMS KAN voorkomen dat twee treinen die op hetzelfde spoor terecht komen botsen.
Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATB -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:16:56 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110609796
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja, dat beloofden ze een halve eeuw geleden ook over ATB -O-
ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:17:14 #43
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110609813
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar minder gewonden. Was de 1838 met ICRm contra VIRM.
Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:18:41 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110609874
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:17 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Was niet ten westen, maar ten oosten, ongeveer waar nu de OBA is.
Oh ja, ff niet goed gelezen. En vervolgens nog wat ontsporend spul aan de westkant (wagons met ballast en een IC).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 april 2012 @ 21:19:29 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110609921
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
klopt, maar met de voortschrijding van de tijd en de technieken zou het nu wel moeten kunnen, zoals met ERTMS. Al blijft het natuurlijk een hulpmiddel bij het rijden.

Goed voorbeeldje is op de Betuweroute waar twee goederentreinen per ongeluk op hetzelfde spoor terecht waren gekomen. ERTMS heeft ze tijdig tot stilstand gebracht.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110610011
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

ATB lost het missen van een geel sein op d.m.v. remdwang. Er is bewust geen stop bij rood ingebouwd.
Bizar toch. Bij het belgische systeem is het ook prima mogelijk om met 160 door een rood sein te knallen. Waar ben je dan mee bezig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110610153
Plaatselijke baanvaksnelheid is daar 80, liggen daar ook 80 km/h wissels bij de aansluiting.
Mijn vriendin was in utrecht gestrand, op schiphol opgehaald. Best wel serieus, en ben benieuwd of er morgen alweer gereden zal worden.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:02:11 #48
178444 DenS
Crientj <3
pi_110612323
Brr, naar. Doet me deels denken aan mn eigen ongeluk. Maar zoveel gewonden.. damn.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:02:48 #49
178444 DenS
Crientj <3
pi_110612348
Oh fuck. Verkeerde account. sorry
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:04:31 #50
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110612429
Als je de foto's vergelijkt met dit ongeval


Hier waren lange na niet zoveel gewonden toch?
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:08:07 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110612598
Zag er niet uit. VIRM zijn alle bakken inelkaar geschoven bij de Kreukelzone. SLT alleen de kopbak. Hoe het binnen was, geen idee. Straks een paar foto's. Toen ik aankwam(was eerst zelf bij Muiderpoort) was alles al goed afgezet. Ook aan 1 kant schuttrein(DBS kalktrein die minuut later daar passeerde).

Oorspronkelijk had ik het plan in die SLT te zitten naar Uitgeest, maar had toch gekozen voor de EuroNight ipv de Kalktrein op Uitgeest.
  PR/Manusje van alles zaterdag 21 april 2012 @ 22:09:43 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110612669
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:10:38 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110612723
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110612784
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Nou, NEE.

De vraag is meer, hoe kunnen we itvoorkomen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110612803
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
There are only 151 Pokémon.
pi_110612856
Even goed nog een dikke knuf voor Crientj O+

Al heb ik die smiley nu even niet bij d hand :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110612900
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Het zou kunnen dat één van de machinisten door rood is gereden, maar dat is puur speculatie.

Gewoon onderzoek afwachten....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2012 22:14:08 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:15:33 #58
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110612965
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:04 schreef blup het volgende:
Als je de foto's vergelijkt met dit ongeval
[ afbeelding ]

Hier waren lange na niet zoveel gewonden toch?
Bij die botsing in 2004 was die dubbeldekker leeg daardoor waren er maar 20 gewonden.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:16:25 #59
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110613005
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
"In Amsterdam notabene" maakt niet zoveel uit. In Maastricht, Den Haag en Warffum ligt dezelfde beveiliging met dezelfde regelgeving.

Maar goed, het is puur speculeren. Het kan een menselijke fout zijn (machinist, treindienstleider), of een fout in de beveiliging. Het onderzoek zal het uitwijzen, maar dat kan nog wel een paar maanden duren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110613015
In 2003 in Roermond is toch de laatste passagier omgekomen in een trein Nederland? Het is te hopen dat het 2003 blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')