Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Monopoly het volgende:
Foto's van de loc van de treinbotsing op de MAASVLAKTE vorige week.
Loc heeft een beste tik gehad, buffers hebben een hoop opgevangen. Buiten de buffers en voorkant om, visueel amper schade te bekennen. Hooguit de rubberen houders rondom de motorbehuizing.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet je, ik verbaas me er al niet eens meer over, dat is pas erg
Idd, ik stond ook vol verbazing te kijken. Wel bijzonder interessant om er zo even om heen te lopen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...
Bron?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef greavy het volgende:
De RRF-loc word waarschijnlijk gesloopt, die is enorm beschadigd geraakt op de Maasvlakte. Herstel schijnt duurder te zijn..
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.
Bij de "ongelukken" die gebeuren, is het vaak een samenloop van omstandigheden die die uitkomst geven.
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bron?
We hebben die nog even gezocht toen we er waren, hij stond niet op de put bij emplacement Maasvlakte namelijk.
nu.nlquote:NS-dienstregeling Amsterdam zondag normaal
Laatste update: 21 april 2012 22:52
AMSTERDAM - De NS hoopt dat zondag de treinen weer volgens de reguliere dienstregeling rijden. Dat meldt een woordvoerder van de NS zaterdagavond. Inspecteurs van de Inspectie Leefomgeving en Transport zijn volgens de zegsvrouw omstreeks 22.15 uur nog bezig met onderzoek bij de plek waar zaterdag in Amsterdam twee treinen botsten.
De stoptrein en de sneltrein botsten rond 18.15 uur ter hoogte van het Westerpark frontaal op elkaar. Bij het ongeval raakten dertien mensen zeer zwaargewond en 43 zwaargewond. Ook zijn er tientallen lichtgewonden. In de treinen zaten honderden passagiers. Omstreeks 21.15 uur meldde de brandweer dat alle passagiers uit de treinen waren gehaald.
Beschadigd
Bij de botsing raakten de voorkanten van de treinen zwaar beschadigd. De treinen bleven wel in de rails. Wanneer ze kunnen worden weggehaald, is echter nog onduidelijk. "Dat is afhankelijk van wanneer de inspectie klaar is met het onderzoek."
Vanwege het ongeval ligt het treinverkeer ten westen van Amsterdam Centraal zaterdagavond grotendeels plat. Tussen Amsterdam en Haarlem, Zaandam en Schiphol rijden de rest van de avond geen of zeer beperkt treinen.
Reizigers tussen deze trajecten moeten rekening houden met ruim een uur vertraging. Ook het overige treinverkeer rond Amsterdam is beperkt tot zeer beperkt, ook hiermee moeten reizigers rekening houden.
Ben ook niet boos hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.
Overigens hoor je mij niet zeggen dat het hier een haar beter is... Edit: en ook niet dat je er de klok op gelijk kon zetten..
Edit 2: En ik besef goed dat ik maar een leekje ben, en dat er Mensen zijn die vol passie en liefde hun werk/hobby uitoefenen en "vechten" op het werk voor meer/beter/kwaliteit.
Nee maar ziggy is geloof ik wel een beetje pissigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ben ook niet boos hoor
Maar het is inderdaad voor een leek vaak "hel en verdoemenis". Op zich wel logisch gezien de nieuwsberichten de laatste tijd. Dat neemt niemand jou of anderen kwalijk.
verbaast me niets. Vaak is er uiterlijk weinig schade, terwijl onderhuids de boel toch behoorlijk krom is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:03 schreef greavy het volgende:
[..]
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.
Die fotograaf heeft het mis.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Ja. Niet in de zin dat alles wat jij in de cabine zegt wordt opgenomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef lyolyrc het volgende:
Het zijn wel de weken van de ontsporingen en aanrijdingen...![]()
Ben wel benieuwd wat de oorzaak is van deze botsing. Hebben treinen eigenlijk een soort van "Black box" aan boord?
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.
Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:30 schreef sl44 het volgende:
[..]
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:
Bij Sloterdijk stonden alle treinen vanaf Zaandam op spoor 4 ingepland, wat volgens het sporenplan betekend dat ze na vertrek kort linkerspoor moeten rijden, tot precies het punt van het ongeluk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |