jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons gekniktquote:Op zondag 22 april 2012 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
Mja, in die dubbeldekker zijn volgens de berichten minder gewonden gevallen dan in de SLeTquote:Op zondag 22 april 2012 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu ik die foto's van die kreukelzones zie, snap ik waarom er zoveel gewonden zijn. Nooit bij stilgestaan dat de trein daar ook klappen krijgt, en niet alleen aan de voorkant...je zult er maar ingezeten hebben...
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?quote:Op zondag 22 april 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.quote:Op zondag 22 april 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
Was het een VIRM-6? Dan zou het kunnen ja. Al is de kopbak wel erg beschadigd.quote:Op zondag 22 april 2012 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.
De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
ik denk dat er gestart en geëindigd wordt op Duivendrecht. De stellen rijden vanaf daar leeg de Meer op.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
Je komt over een stuk onbeveiligd spoor (blauw op dat sporenplan kaartje), en naast alle regeltjes kan ik me zeker na zo'n botsing als die van gisteren goed voorstellen dat je het risico niet wilt lopen daar een gevulde passagierstrein langs te sturen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
OK. Fyra rijdt tot Duivendrecht dus Thalys waarschijnlijk ook?quote:Op zondag 22 april 2012 11:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen![]()
Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...quote:Op zondag 22 april 2012 12:14 schreef V2 het volgende:
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
hij rijdt nu volgens de livestream van at5quote:Op zondag 22 april 2012 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
ty:)quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed nog een dikke knuf voor Crientj![]()
Al heb ik die smiley nu even niet bij d hand
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
SLeT heeft dezelfde soort buffers, maar dan verstopt achter een plastic schortplaat.quote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |