abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 10:39:22 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110623995
Ik was ook even op pad. Ben begonnen met Gieltjesdorp, dacht ik. Zou vanaf Breukelen even fietsen, maar toen werkte mijn OV-fiets koppeling met de OVChip niet meer... Dan maar lopen naar Kortrijk.

DBS 189 + beladen PON-trein (47734)


DBS 1604 + Staaltrein (61601)

Toen even naar Gouda, naar de oude Losweg. Toestemming aan het bedrijf aldaar gevraagd. Het mocht, zolang wij maar niks gingen stelen. Er kwamen wel vaker mensen zonder te vragen fotograferen.

NMBS2803 + ÖBB-rtgn

Toen nog even vanaf 3/4/5 een foto gemaakt (puntje perron langs sp5)

NMBS2834+Benelux

Een HTRS-Busto shuttle, gereden door de SBBCD 186 103 kwam ook even kijken

SBBCD 186 103+HTRS-Busto shuttle (340200)

Uiteindelijk de Olympische BNL weer even vanaf de Losweg geplaat

NMBS2835+Olympische BNL (9225)

Toen ik en een kennis de trein wilden nemen, kreeg ik een SMS van een kennis die ook te Gouda was, dat er een werktrein aan kwam. Snel rennen naar andere kant perron, klikje maken, en konden instappen. Loc deed omlopen en vertrok naar Rotterdam. Kwam vanaf Den Haag HS.

SR G1206+werktrein

Uiteindelijk nog even de EETC 1254+EuroNight+NSR 1730 geplaat te Muiderpoort

EETC 1254+EuroNight+NSR 1730

Had ik dit niet gedaan, had ik bij die treinbotsing betrokken geweest, oorspronkelijk zou ik die trein nemen naar Uitgeest..
  zondag 22 april 2012 @ 10:55:47 #127
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110624279
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 10:58:09 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110624320
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 10:58:55 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110624336
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu ik die foto's van die kreukelzones zie, snap ik waarom er zoveel gewonden zijn. Nooit bij stilgestaan dat de trein daar ook klappen krijgt, en niet alleen aan de voorkant... -O- je zult er maar ingezeten hebben...
Mja, in die dubbeldekker zijn volgens de berichten minder gewonden gevallen dan in de SLeT
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 11:16:04 #130
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110624641
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 22 april 2012 @ 11:17:46 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110624682
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 11:18:39 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110624700
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.

De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 11:20:21 #133
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110624732
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.

De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Was het een VIRM-6? Dan zou het kunnen ja. Al is de kopbak wel erg beschadigd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_110625513
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110625603
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen :)

Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 11:57:04 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110625609
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
ik denk dat er gestart en geëindigd wordt op Duivendrecht. De stellen rijden vanaf daar leeg de Meer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110625714
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
pi_110625827
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
Je komt over een stuk onbeveiligd spoor (blauw op dat sporenplan kaartje), en naast alle regeltjes kan ik me zeker na zo'n botsing als die van gisteren goed voorstellen dat je het risico niet wilt lopen daar een gevulde passagierstrein langs te sturen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 12:06:50 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110625840
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 12:14:36 #140
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110626023
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_110626037
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 11:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen :)

Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
OK. Fyra rijdt tot Duivendrecht dus Thalys waarschijnlijk ook?
Op thalys.com staat nu ‘Vertrekstation gewijzigd’ maar niet welke het dan wel is.

Edit: nshispeed.nl is nu aangepast. Vertrek vanaf Schiphol; richting Amsterdam tot Duivendrecht.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 12:16:16 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110626053
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 12:14 schreef V2 het volgende:
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110626326
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
hij rijdt nu volgens de livestream van at5
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 22 april 2012 @ 12:28:38 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110626388
Wordt geduwd naar Asd. Door G2000 diesel van RTS.

[ Bericht 20% gewijzigd door Duvel op 22-04-2012 12:48:14 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110627823
Maar die VIRM ligt in kreukels terwijl de SLT op het oog alleen schade heeft aan de voorkant?
  zondag 22 april 2012 @ 13:23:59 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110628079
Op het oog ja. Je weet niet hoe de geledingen tussen de bakken er aan toe zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 13:24:37 #147
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110628095
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_110628350
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed nog een dikke knuf voor Crientj O+

Al heb ik die smiley nu even niet bij d hand :@
ty:)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 13:38:07 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110628511
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 13:41:09 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110628612
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
SLeT heeft dezelfde soort buffers, maar dan verstopt achter een plastic schortplaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')