Ik doe het via school ipv interne opleiding.quote:Op zondag 22 april 2012 22:30 schreef DrNick het volgende:
[..]
Hoe zit het met de opleiding eigenlijk? (Hoe lang, duur, etc) en is er goed werk te vinden?
Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Goederenvervoer lijkt mij persoonlijk leuker, veel meer afwisseling.
Nee, precies.quote:Op zondag 22 april 2012 22:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.
Ah okquote:Op zondag 22 april 2012 22:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik doe het via school ipv interne opleiding.
Doe er 2 jaar over, studiekosten ongeveer 1500 wat ik heb betaald voor de 2 jaar.
Werk is er genoeg te vinden, er gaan de komende jaren veel machinisten uit ivm de vergrijzing. Dus haast zeker baangarantie na behalen van diploma
Dat zou een probleem kunnen zijn natuurlijkquote:Op zondag 22 april 2012 22:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.
Bij mij op het stagebedrijf is het zo geregeld dat je in principe 5 dagen werkt en dan 2 dagen achter elkaar vrij hebt. Kan doordeweeks zijn, maar ook in het weekend.quote:Op zondag 22 april 2012 22:37 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dat zou een probleem kunnen zijn natuurlijkMaar hoe zit het met aantal dagen vrij in de week? Want je werkt ook weekeinden toch?
Op dat stuk omheind niemandsland genaamd de Betuweroute?quote:Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Ik neem aan dat de mentormachinist wel naar buiten ging kijkenquote:Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar eh... een veiligheidshesje voor het raam? Ik begrijp dat je qua beveiliging niet meer naar buiten hoeft te kijken, maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwenquote:Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar eh... een veiligheidshesje voor het raam? Ik begrijp dat je qua beveiliging niet meer naar buiten hoeft te kijken, maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
ERTMS is cabinesein toch?quote:Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen
Oh ja, natuurlijk had je je mentor nog. Even vergeten.quote:Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen
moet je daar blind op vertrouwen dus?quote:Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee zo niet, maar die beveiliging met ERTMS geeft al ver van te voren aan waar een snelheidsverlaging is. Ik zat lekker naar buiten te kijken. Maar volgens hem moet je meer op je scherm kijken en zodoendequote:Op zondag 22 april 2012 22:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
moet je daar blind op vertrouwen dus?Je eigen waarneming van een sein is ondergeschikt aan wat de beveiliging zegt?
Je hebt gelijkquote:Op zondag 22 april 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
ERTMS en ATB zijn heel anders.
ERTMS lvl 1 moet je eerst een baken passeren voordat de beveiliging een ander seinbeeld waar kan nemen, en bij lvl 2 krijg je de seinbeelden live op je scherm te zien. Dat gaat via GSM-Rail.
Nadeel bij lvl 1 is bijvoorbeeld dat je sein al groen kan zijn, terwijl dat nog geel was. Pas als je dat baken gepasseerd bent, mag je weer sneller...
Tot zover mijn kennis zonder het exact te weten / geleerd te hebben..
Je hebt gelijk, maar...quote:Op zondag 22 april 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
ERTMS en ATB zijn heel anders.
ERTMS lvl 1 moet je eerst een baken passeren voordat de beveiliging een ander seinbeeld waar kan nemen, en bij lvl 2 krijg je de seinbeelden live op je scherm te zien. Dat gaat via GSM-Rail.
Nadeel bij lvl 1 is bijvoorbeeld dat je sein al groen kan zijn, terwijl dat nog geel was. Pas als je dat baken gepasseerd bent, mag je weer sneller...
Tot zover mijn kennis zonder het exact te weten / geleerd te hebben..
De regionale vervoerders verzorgen hun eigen interne opleidingen.quote:Op zondag 22 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Werkgelegenheid zal er altijd wel zijn, tenminste zolang er railvervoerders zijn
Het verschilt wel per vervoerder: bij NS Reizigers kun je binnenkomen als niet-machinist en het daar leren, bij NS Hispeed moet je al volledig bevoegd machinist zijn voor je wordt aangenomen. Hoe dat bij de regionale vervoerders, goederenvervoerders en bijvoorbeeld NMBS, DB en Eurostar zit weet ik niet.
Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.quote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar...
Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.
Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
Nederland heeft bij ATB-NG hier en daar ook al iets dergelijks. Dit wordt met name in de buurt van stations gebruikt, waardoor treinen niet helemaal meer op hoeven rijden tot het sein om al te kunnen profiteren van het betere seinbeeld.quote:Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar...
Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.
Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
ERTMS is dan ook ontworpen met als uitgangspunt het combineren van de beste eigenschappen van de reeds bestaande beveiligingssystemen, zonder de slechte dingen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.
was te verwachten. Alleen de onderzoeken kunnen uitwijzen wat er precies gebeurd is.quote:Op zondag 22 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ak-in-amsterdam.html
Wauw, een bron uit de spoorsector!quote:Op zondag 22 april 2012 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ak-in-amsterdam.html
Zo kan ik ook een artikel schrijven ja.quote:
dat weten wij ja, dat weet de rest van nederland niet.quote:Op zondag 22 april 2012 23:25 schreef Duvel het volgende:
Da's nog vrij lastig, er liggen rondom Amsterdam zo veel wissels dat het helemaal niet zo makkelijk is om de rijweg te achterhalen.
Says enough.quote:Janssen bevond zich tijdens het ongeluk in de eersteklascoupé direct achter de machinist.
1e klas zit toch nooit direct achter de machinist bij de virm ?quote:Op maandag 23 april 2012 08:23 schreef Crientj het volgende:
Wat een eikel. Roep maar dingen in t rond, maar vergeet er even niet bij te noemen dat ze, nadat ze haar cabine heeft verlaten; wel hulp heeft verleend aan mensen. Wauw. Het is een mens.![]()
Eikel.
[..]
Says enough.
Wat een toeval dat hij precies op dat moment, in die trein aanwezig was en dat ze meteen die opmerking maakte...quote:Op maandag 23 april 2012 08:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn eruit hoor:
Machinist stoptrein miste rood sein
Oftewel: de machinist ziet een trein voor zich opdoemen, realiseert zich dat er "iets" mis gegaan moet zijn, en denkt dan aan een rood sein.
Oftewel: Het hele artikel zegt precies niks![]()
Wel weer typisch dat er een redacteur van de Volkskrant op de eerste rang zat...
Ik kan wel wat namen noemen. Los van dit ongeluk overigens.quote:
Scheelt gekut voor rangeerbewegingen, en tevens kun je dan emplacementen zonder ATB-code uitvoeren. Aangezien ATB in wissels complex en duur is, scheelt dat een hoop!quote:Op maandag 23 april 2012 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat van die 40 heb ik ook nooit begrepen eigenlijk.
112 Teletekst ma 23 aprquote:Op maandag 23 april 2012 09:18 schreef Fixers het volgende:
Zullen we de onderzoeksraad een exemplaar van de telegraaf geven? Dan kunnen ze die conclusies overnemen en kan het onderzoek worden afgerond. Want de krant van wakker nederland heeft alle feiten al:
-De machinst van de sprinter IS door rood gereden.
-Hij/zij is daarbij verblind door de laagstaande zon.
-Het beveiligingssysteem is verouderd.
-De gedeelelijke upgrade daarvan is niet genoeg.
-De ministers van verkeer hadden ongelimiteerde sommen geld moeten uitgeven aan verbetering.
Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.quote:Op maandag 23 april 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, de minister doet dus ook al mee aan speculeren ...
eerste onderzoek? Hebben ze de Volkskrant gelezen?quote:Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |