abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 21:27:35 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110649801
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, speculeren is niet goed.

Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.

Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.

Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
Ik doe mee, veiligheid heeft geen topprioriteit bij de NS, op tijd rijden wel :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 21:28:30 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110649872
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, speculeren is niet goed.

Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.

Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.

Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
dat laatste hoeft niet onwaar zoals je stelt. ATB is namelijk ontwikkeld als hulpmiddel bij het veilig rijden van de treinen, niet als middel om alle ongevallen te voorkomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 21:29:41 #228
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110649983
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:27 schreef bork het volgende:

[..]

Ik doe mee, veiligheid heeft geen topprioriteit bij de NS, op tijd rijden wel :Y
De eerste spoorman/vrouw die daar achter staat, moet ik nog tegenkomen, hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110650434
Wat kost het uitrollen van ERTMS?
Aanpassen treinstellen en baanvakken?
pi_110650499
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:36 schreef b2py het volgende:
Wat kost het uitrollen van ERTMS?
Aanpassen treinstellen en baanvakken?
Rond de 5 miljard heb ik ooit eens opgevangen.
Weet niet of dat klopt overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 21:37:11 ]
  zondag 22 april 2012 @ 21:41:16 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110650816
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 21:36 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Rond de 5 miljard heb ik ooit eens opgevangen.
Weet niet of dat klopt overigens.
ROVER heeft een tijd terug een rondvraag gedaan bij een paar leveranciers, daar kwam een bedrag van 800 miljoen euro uit voor trein + baan. bron
pi_110650922
Ik wilde net naar hetzelfde artikel linken..
Maar dat is niet heel veel, vind ik tenminste..
  zondag 22 april 2012 @ 21:47:14 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110651246
Maar die 800 miljoen euro zal alleen de kosten voor materiaal + certificering zijn. Daar zullen nog wel kosten bij komen zoals projectmanagement, arbeidsloon, onderhoud, enz. enz.
  zondag 22 april 2012 @ 21:49:59 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110651419
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110651445
en dan heb je ook alleen maar ns treinen, ik weet niet hoe ver de andere (goederen)vervoerders hier mee zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 22 april 2012 @ 21:52:16 #236
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110651579
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 21:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De eerste spoorman/vrouw die daar achter staat, moet ik nog tegenkomen, hoor.
Je moet het hogerop zoeken Ziggy op de werkvloer zul je de mening inderdaad niet vinden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 22 april 2012 @ 21:53:07 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110651633
drie op een rij O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 21:57:00 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110651860
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:50 schreef densmee het volgende:
en dan heb je ook alleen maar ns treinen, ik weet niet hoe ver de andere (goederen)vervoerders hier mee zijn
ik denk dat goederenvervoerders er blijer mee zijn dan de NS, omdat zij qua materieel al veel meer voorbereidingen voor ERTMS hebben getroffen en ik me voor kan stellen dat ze liever een systeem minder aan boord hebben dan eentje meer. Kan er immers ook weer minder stuk gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110651901
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk dat goederenvervoerders er blijer mee zijn dan de NS, omdat zij qua materieel al veel meer voorbereidingen voor ERTMS hebben getroffen en ik me voor kan stellen dat ze liever een systeem minder aan boord hebben dan eentje meer. Kan er immers ook weer minder stuk gaan.
Volgens mij hebben veel goederenvervoerders de ERTMS al in hun locs zitten. Veel rijden al over de Betuweroute of naar Duitsland. Zij juichen dit wel toe.
  zondag 22 april 2012 @ 21:59:38 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110652017
De meeste goederenvervoerders rijden nu toch rond met BR189 of Traxx-locomotieven, die al ERTMS aan boord hebben. Een deel van de 6400-locs is met subsidie van de EU van ERTMS voorzien, dus ook die kunnen ermee overweg. Er zijn nog wat 1600-locomotieven in omloop, maar ik denk dat de goederenvervoerders die locs of buitenschoppen, of laten aanpassen, wanneer ERTMS landelijk wordt ingevoerd.

Voor internationale treinen is ERTMS alleen maar een zegen: een ERTMS-installatie is anno nu vele malen makkelijker te verkrijgen dan een ATB-installatie.
  zondag 22 april 2012 @ 22:10:25 #241
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110652742
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:52 schreef bork het volgende:

[..]

Je moet het hogerop zoeken Ziggy op de werkvloer zul je de mening inderdaad niet vinden.
Ik hou niet van het hogerop zoeken. ;)

Maar goed, uiteindelijk buigt iedereen in de spoorwereld voor de eisen en de oordelen van IL&T en dat is meestal maar goed ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110653126
Stagedag 21-04-2012

Dienst: Awhv-Em (Amsterdam Westelijk Haven gebied - Emmerich (D))
Materieel: Class'66
Lading: Kolen

Om 17.30 stopte mijn mentormachinist voor mijn deur in Rotterdam. Vanaf daar zijn we naar emplacement Westhaven gereden.
Toen we daar aankwamen moesten we nog een half uurtje wachten op de Class'66 met lege kolenwagens.
Ondertussen een beetje over het emplacement gewandeld, wat wissels omgegooid zodat onze collega zo binnen kon rijden.



Vanaf het Emplacement zijn we geduwd naar het bedrijf gereden om de kolen te laden. Ik en mijn mentormachinist stonden op de achterkant van de trein en door middel van een telefoonverbinding hielden we contact met de machinist in de loc.
Zelf de overweg geactiveerd, en weer op de achterste wagon gaan staan. Na 15 minuten tot stilstand gekomen op het terrein. Het was er verdacht rustig en mijn mentormachinist gaf het groene sein voor: Schaften!
Lekker kapsalon gegeten in de personeelskantine van de kolenboer. Na de schaft zijn we op de loc gestapt en hielden we contact met de "toren". Zij gaven door als we een stuk naar voren moesten rijden om zo de wagon vol te laden.
Best interessant, maar 40 wagens op die manier laden wordt uiteindelijk wel wat saai. Maar goed, ook dat hoort erbij.



Toen we eenmaal klaar waren mocht ik de 300 meter terug naar het emplacement terug rijden omdat mijn mentor de overweg moest activeren en de wissels in de goede stand moest leggen. Op z'n stand 2 gezet en rustig aan tot de vrijbalk gereden en hem daar stilgezet. Gelijk pad aangevraagd, en we hadden toen nog 3 kwartier voor vertrek. Tijd genoeg om een rondje om de trein te lopen (in de regen) en een inspectie doen.
Na 3 kwartier waren we er helemaal klaar voor en kon de rit naar Emmerich beginnen. Via Amsterdam Centraal naar Duivendrecht en door Utrecht en Arnhem, de grens over bij Zevenaar.
Vlak voor Amsterdam CS kregen we een rood sein. Rustig laten uitrollen en vlak voordat we tot stilstand kwamen schoot het sein op groen. Mijn mentormachinist sprong zowat een gat in de lucht, hij vond het prachtig om binnen Amsterdam CS fink tractie te geven om zo het centraal station uit te roken met dieselwalm. Ja niets leuker dan Amsterdammers pesten zei die. Wat hebben we daar hard om gelachen!
Aankomsttijd: 1.30 uur in Emmerich. Overdracht aan onze Duitse collega, en even kort wat informatie besproken. Het was tijd voor een welverdiende rust. Het hotel was geregeld en dat was keurig. Naast het station!

Volgende dag om 12 uur wakker geworden en op het gemak een warme maaltijd gehad. Even langs de ALDI gelopen om nog een pakje sigaretten te kopen, en iets te drinken voor onderweg. Mentormachinist was al naar de trein gelopen en toen ik aan kwam mocht ik in de stoel gaan zitten en hij zei: Succes vandaag, jij gaat ons veilig naar Pernis brengen. Geweldig natuurlijk!



Vanaf Emmerich over de Betuwe route terug naar Rotterdam. ERTMS level 2 tot aan Kijfhoek, daar ATB, en over de Havenlijn op ERTMS level 1 gereden. Een waar genot dat ERTMS. Heerlijk systeem. Heb 20 km lang met een veiligheidshestje voor het raam hangende gereden. Geen zicht voor mij, dus ik moest vertrouwen op het systeem. Heel bijzonder dat.

Bij aankomst in Pernis een aankomstcontrole gedaan en daarna naar de zaak gegaan. Na een kop thee zijn we in de auto gestapt en hebben we een rondje gemaakt langs wat bedrijven waar we vaak komen om te laden/lossen. Ook over de nieuwe Maasvlakte gereden, wat een immens terrein!
We reden langs de put en die bundel van sporen had een eigen systeem met automatisch bediende wissels die je vanuit een hokje zelf kon bedienen. Zo kan je met een radio loc zelf ook wissels omgooien (en vrijgave rangeren krijgen).



Op de put stond een loc die vorige week betrokken was bij dat ongeluk op de Maasvlakte. De buffers hebben hun werk gedaan. Ik kon gelukkig 3 foto's schieten. Daarna zijn we naar de Macdonalds gegaan en hebben we een lekker menu gehaald om de maag te vullen na een intensieve zeer interessante dag.

Die laatste 3 had ik al gepost, maar alsnog voor degene die het gemist hadden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 22:22:04 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110653507
mooi stukje om te lezen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110653554
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:16 schreef Monopoly het volgende:
-knip-
Leuk stukje idd, ik zit er zelf over te denken om machinist te worden, en het is erg leuk zo te lezen ^O^
pi_110653610
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 22:22 schreef DrNick het volgende:

[..]

Leuk stukje idd, ik zit er zelf over te denken om machinist te worden, en het is erg leuk zo te lezen ^O^
Het is een geweldig vak *O*
Bij mij op school hebben we een open dag woensdag. Ik sta er zelf ook, kan een hoop vertellen voor je dan. Kom langs zou ik zeggen!
pi_110653754
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:23 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is een geweldig vak *O*
Bij mij op school hebben we een open dag woensdag. Ik sta er zelf ook, kan een hoop vertellen voor je dan. Kom langs zou ik zeggen!
Leuk ^O^, helaas komt het dan een beetje lastig uit voor mij met school enzo.

Maar ik zou ook piloot kunnen worden, nu 4VWO, dus ik ben er nog niet uit. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 22:25:59 ]
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 22:26:33 #247
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110653811
Leuk die verslagen! moar! ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 22 april 2012 @ 22:28:41 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110653954
Leuk verslag hoor!

Ik mag donderdag aanstaande mij om 9:00 melden in Amersfoort voor de psychologische test. In de brief staat dat dat tot 17:00 duurt :o
pi_110654027
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 22:28 schreef greavy het volgende:
Leuk verslag hoor!

Ik mag donderdag aanstaande mij om 9:00 melden in Amersfoort voor de psychologische test. In de brief staat dat dat tot 17:00 duurt :o
Dat duurt best lang. Bij mij duurde het maar 3 uurtjes ofzo.
pi_110654090
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:29 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat duurt best lang. Bij mij duurde het maar 3 uurtjes ofzo.
Hoe zit het met de opleiding eigenlijk? (Hoe lang, duur, etc) en is er goed werk te vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')