abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2012 @ 19:47:43 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110643721
De TRDL op dat stuk heeft het zien gebeuren op zijn scherm, dat 2 treinen door reed naar 1 spoor. Toen hij noodoproep uitzond was het al te laat.
Daarop is alles stilgelegd. Ook aan de Oostkant.
Dit lijkt mij voor de TRDL ook niet fijn.

Bron: kennis die gister dienst had in de Vissenkom Amsterdam.

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 22-04-2012 20:20:00 ]
pi_110644492
Suggereer jij hiermee een STS passage?
  zondag 22 april 2012 @ 20:08:43 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110644668
Laten we nou maar gewoon afwachten tot de resultaten van het onderzoek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110644846
Video: http://nos.nl/video/36518(...)ek-treinongeluk.html
Machinist was er behoorlijk aan toe zo te horen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 22 april 2012 @ 20:13:31 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110644934
Greavy heeft ook overal kennissen zitten, hč?

Kijk, ik weet ook meer dan in de pers is gekomen, maar daar houd ik gewoon mijn mond over zolang ik ook niet zeker weet wat er van waar is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 20:18:07 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110645165
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:05 schreef b2py het volgende:
Suggereer jij hiermee een STS passage?
Ik suggereer niks, ik zeg niet eens iets over STS-passage.
pi_110645198
"Dat trein door reed"

maar Flash heeft gelijk, laten we maar afwachten.
  zondag 22 april 2012 @ 20:22:40 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110645385
Iedereen heeft overal vriendjes zitten, niemand weet ooit een naam natuurlijk. Hartstikke hip allemaal, maar tot het verschijnen van een ILT rapport is het niets meer dan interessantdoenerij. Ophouden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 april 2012 @ 20:28:00 #211
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110645683
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik suggereer niks, ik zeg niet eens iets over STS-passage.
Suggereren is de kunst om iets te zeggen zonder het daadwerkelijk te zeggen... ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110646404
Toch wel jammer dat iedereen het over een stoptrein en een sneltrein heeft, terwijl NS die heeft afgeschaft met dienstregeling 2012 :')
  zondag 22 april 2012 @ 20:41:19 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110646583
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:38 schreef b2py het volgende:
Toch wel jammer dat iedereen het over een stoptrein en een sneltrein heeft, terwijl NS die heeft afgeschaft met dienstregeling 2012 :')
Nou, wat erg.

Er liggen mensen half dood in het ziekenhuis en jij gaat een beetje lopen mierenneuken over zoiets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110646597
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen heeft overal vriendjes zitten, niemand weet ooit een naam natuurlijk. Hartstikke hip allemaal, maar tot het verschijnen van een ILT rapport is het niets meer dan interessantdoenerij. Ophouden.
In dit wereldje zitten sommigen met meer informatie dan anderen. Zij vinden dat ze tot de elite behoren. Zo is het al jaren en zo zal het ook nog jaren blijven.

Of ik het daar mee eens ben, is uiteraard een tweede.
pi_110646828
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, wat erg.

Er liggen mensen half dood in het ziekenhuis en jij gaat een beetje lopen mierenneuken over zoiets.
Ik heb mijn medeleven al betuigd daarover hoor.
En verder viel het me gewoon op ..
  zondag 22 april 2012 @ 20:45:41 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110646905
Hier, voor jou :)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 april 2012 @ 21:14:27 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110648899
Met 300 km/h over de Schnellfahrstrecke tussen Keulen en Frankfurt is best wel gaaf, zeker in de (achterste) kopbak O+

Het nieuws over de overleden vrouw is wel een domper -O-
  zondag 22 april 2012 @ 21:14:47 #218
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110648924
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb mijn medeleven al betuigd daarover hoor.
Ik denk niet dat de mensen voor wie dat medeleven bestemd is, hier meelezen. Misschien kun je ze een kaartje sturen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 21:20:02 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110649263
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb mijn medeleven al betuigd daarover hoor.
En verder viel het me gewoon op ..
Mja :{

"Sorry sorry rip aan de nabestaanden _O_
zo, dat hebben we gehad :P

Wel jammer dat ze het over een sneltrein hebben :P "

}:|

" :o ik zei toch sorry ;( "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110649364
Zullen we het anders gewoon weer over treinen hebben ipv de ellende van dit ongeluk ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 21:21:33 ]
  zondag 22 april 2012 @ 21:22:11 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110649421
quote:
5s.gif Op zondag 22 april 2012 21:21 schreef Monopoly het volgende:
Zullen we het anders gewoon weer over treinen hebben ipv de ellende van dit ongeluk ?
Waarom?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110649446
quote:
5s.gif Op zondag 22 april 2012 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom?
Ik heb er zelf wel genoeg van nu over dat ongeluk. Het blijft anders maar speculeren...
  zondag 22 april 2012 @ 21:25:20 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110649638
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 21:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb er zelf wel genoeg van nu over dat ongeluk. Het blijft anders maar speculeren...
Ja, speculeren is niet goed.

Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.

Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.

Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110649734
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, speculeren is niet goed.

Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.

Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.

Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
Daar heb je wel één goed punt.
pi_110649761
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
Dat 'naar behoren' heb ik nog niet gehoord hoor! :o Ze hebben alleen gezegd dat de veiligheidssystemen gefunctioneerd hebben. En het resultaat is ook duidelijk: ze hebben niet voorkomen dat twee treinen gebotst zijn. Wiens schuld dat nou is, dat is een tweede natuurlijk
  zondag 22 april 2012 @ 21:27:35 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110649801
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, speculeren is niet goed.

Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.

Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.

Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
Ik doe mee, veiligheid heeft geen topprioriteit bij de NS, op tijd rijden wel :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 21:28:30 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110649872
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, speculeren is niet goed.

Patsen "ik heb een vriendje die ALLES weet en die zegt er dit of dat van" is nog veel slechter.

Op die grond zouden we erover kunnen ophouden tot er een rapport ligt.

Aan de andere kant komt men ZELF binnen de kortst mogelijke tijd met "de veiligheidssystemen hebben naar behoren gefunctioneerd". Terwijl als er IETS zeker is, het is dat DAT onwaar is.
dat laatste hoeft niet onwaar zoals je stelt. ATB is namelijk ontwikkeld als hulpmiddel bij het veilig rijden van de treinen, niet als middel om alle ongevallen te voorkomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 21:29:41 #228
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110649983
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:27 schreef bork het volgende:

[..]

Ik doe mee, veiligheid heeft geen topprioriteit bij de NS, op tijd rijden wel :Y
De eerste spoorman/vrouw die daar achter staat, moet ik nog tegenkomen, hoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110650434
Wat kost het uitrollen van ERTMS?
Aanpassen treinstellen en baanvakken?
pi_110650499
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:36 schreef b2py het volgende:
Wat kost het uitrollen van ERTMS?
Aanpassen treinstellen en baanvakken?
Rond de 5 miljard heb ik ooit eens opgevangen.
Weet niet of dat klopt overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 21:37:11 ]
  zondag 22 april 2012 @ 21:41:16 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110650816
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 21:36 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Rond de 5 miljard heb ik ooit eens opgevangen.
Weet niet of dat klopt overigens.
ROVER heeft een tijd terug een rondvraag gedaan bij een paar leveranciers, daar kwam een bedrag van 800 miljoen euro uit voor trein + baan. bron
pi_110650922
Ik wilde net naar hetzelfde artikel linken..
Maar dat is niet heel veel, vind ik tenminste..
  zondag 22 april 2012 @ 21:47:14 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110651246
Maar die 800 miljoen euro zal alleen de kosten voor materiaal + certificering zijn. Daar zullen nog wel kosten bij komen zoals projectmanagement, arbeidsloon, onderhoud, enz. enz.
  zondag 22 april 2012 @ 21:49:59 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110651419
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110651445
en dan heb je ook alleen maar ns treinen, ik weet niet hoe ver de andere (goederen)vervoerders hier mee zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 22 april 2012 @ 21:52:16 #236
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110651579
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 21:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De eerste spoorman/vrouw die daar achter staat, moet ik nog tegenkomen, hoor.
Je moet het hogerop zoeken Ziggy op de werkvloer zul je de mening inderdaad niet vinden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 22 april 2012 @ 21:53:07 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110651633
drie op een rij O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 21:57:00 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110651860
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:50 schreef densmee het volgende:
en dan heb je ook alleen maar ns treinen, ik weet niet hoe ver de andere (goederen)vervoerders hier mee zijn
ik denk dat goederenvervoerders er blijer mee zijn dan de NS, omdat zij qua materieel al veel meer voorbereidingen voor ERTMS hebben getroffen en ik me voor kan stellen dat ze liever een systeem minder aan boord hebben dan eentje meer. Kan er immers ook weer minder stuk gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110651901
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk dat goederenvervoerders er blijer mee zijn dan de NS, omdat zij qua materieel al veel meer voorbereidingen voor ERTMS hebben getroffen en ik me voor kan stellen dat ze liever een systeem minder aan boord hebben dan eentje meer. Kan er immers ook weer minder stuk gaan.
Volgens mij hebben veel goederenvervoerders de ERTMS al in hun locs zitten. Veel rijden al over de Betuweroute of naar Duitsland. Zij juichen dit wel toe.
  zondag 22 april 2012 @ 21:59:38 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110652017
De meeste goederenvervoerders rijden nu toch rond met BR189 of Traxx-locomotieven, die al ERTMS aan boord hebben. Een deel van de 6400-locs is met subsidie van de EU van ERTMS voorzien, dus ook die kunnen ermee overweg. Er zijn nog wat 1600-locomotieven in omloop, maar ik denk dat de goederenvervoerders die locs of buitenschoppen, of laten aanpassen, wanneer ERTMS landelijk wordt ingevoerd.

Voor internationale treinen is ERTMS alleen maar een zegen: een ERTMS-installatie is anno nu vele malen makkelijker te verkrijgen dan een ATB-installatie.
  zondag 22 april 2012 @ 22:10:25 #241
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110652742
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:52 schreef bork het volgende:

[..]

Je moet het hogerop zoeken Ziggy op de werkvloer zul je de mening inderdaad niet vinden.
Ik hou niet van het hogerop zoeken. ;)

Maar goed, uiteindelijk buigt iedereen in de spoorwereld voor de eisen en de oordelen van IL&T en dat is meestal maar goed ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110653126
Stagedag 21-04-2012

Dienst: Awhv-Em (Amsterdam Westelijk Haven gebied - Emmerich (D))
Materieel: Class'66
Lading: Kolen

Om 17.30 stopte mijn mentormachinist voor mijn deur in Rotterdam. Vanaf daar zijn we naar emplacement Westhaven gereden.
Toen we daar aankwamen moesten we nog een half uurtje wachten op de Class'66 met lege kolenwagens.
Ondertussen een beetje over het emplacement gewandeld, wat wissels omgegooid zodat onze collega zo binnen kon rijden.



Vanaf het Emplacement zijn we geduwd naar het bedrijf gereden om de kolen te laden. Ik en mijn mentormachinist stonden op de achterkant van de trein en door middel van een telefoonverbinding hielden we contact met de machinist in de loc.
Zelf de overweg geactiveerd, en weer op de achterste wagon gaan staan. Na 15 minuten tot stilstand gekomen op het terrein. Het was er verdacht rustig en mijn mentormachinist gaf het groene sein voor: Schaften!
Lekker kapsalon gegeten in de personeelskantine van de kolenboer. Na de schaft zijn we op de loc gestapt en hielden we contact met de "toren". Zij gaven door als we een stuk naar voren moesten rijden om zo de wagon vol te laden.
Best interessant, maar 40 wagens op die manier laden wordt uiteindelijk wel wat saai. Maar goed, ook dat hoort erbij.



Toen we eenmaal klaar waren mocht ik de 300 meter terug naar het emplacement terug rijden omdat mijn mentor de overweg moest activeren en de wissels in de goede stand moest leggen. Op z'n stand 2 gezet en rustig aan tot de vrijbalk gereden en hem daar stilgezet. Gelijk pad aangevraagd, en we hadden toen nog 3 kwartier voor vertrek. Tijd genoeg om een rondje om de trein te lopen (in de regen) en een inspectie doen.
Na 3 kwartier waren we er helemaal klaar voor en kon de rit naar Emmerich beginnen. Via Amsterdam Centraal naar Duivendrecht en door Utrecht en Arnhem, de grens over bij Zevenaar.
Vlak voor Amsterdam CS kregen we een rood sein. Rustig laten uitrollen en vlak voordat we tot stilstand kwamen schoot het sein op groen. Mijn mentormachinist sprong zowat een gat in de lucht, hij vond het prachtig om binnen Amsterdam CS fink tractie te geven om zo het centraal station uit te roken met dieselwalm. Ja niets leuker dan Amsterdammers pesten zei die. Wat hebben we daar hard om gelachen!
Aankomsttijd: 1.30 uur in Emmerich. Overdracht aan onze Duitse collega, en even kort wat informatie besproken. Het was tijd voor een welverdiende rust. Het hotel was geregeld en dat was keurig. Naast het station!

Volgende dag om 12 uur wakker geworden en op het gemak een warme maaltijd gehad. Even langs de ALDI gelopen om nog een pakje sigaretten te kopen, en iets te drinken voor onderweg. Mentormachinist was al naar de trein gelopen en toen ik aan kwam mocht ik in de stoel gaan zitten en hij zei: Succes vandaag, jij gaat ons veilig naar Pernis brengen. Geweldig natuurlijk!



Vanaf Emmerich over de Betuwe route terug naar Rotterdam. ERTMS level 2 tot aan Kijfhoek, daar ATB, en over de Havenlijn op ERTMS level 1 gereden. Een waar genot dat ERTMS. Heerlijk systeem. Heb 20 km lang met een veiligheidshestje voor het raam hangende gereden. Geen zicht voor mij, dus ik moest vertrouwen op het systeem. Heel bijzonder dat.

Bij aankomst in Pernis een aankomstcontrole gedaan en daarna naar de zaak gegaan. Na een kop thee zijn we in de auto gestapt en hebben we een rondje gemaakt langs wat bedrijven waar we vaak komen om te laden/lossen. Ook over de nieuwe Maasvlakte gereden, wat een immens terrein!
We reden langs de put en die bundel van sporen had een eigen systeem met automatisch bediende wissels die je vanuit een hokje zelf kon bedienen. Zo kan je met een radio loc zelf ook wissels omgooien (en vrijgave rangeren krijgen).



Op de put stond een loc die vorige week betrokken was bij dat ongeluk op de Maasvlakte. De buffers hebben hun werk gedaan. Ik kon gelukkig 3 foto's schieten. Daarna zijn we naar de Macdonalds gegaan en hebben we een lekker menu gehaald om de maag te vullen na een intensieve zeer interessante dag.

Die laatste 3 had ik al gepost, maar alsnog voor degene die het gemist hadden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 22:22:04 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110653507
mooi stukje om te lezen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110653554
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:16 schreef Monopoly het volgende:
-knip-
Leuk stukje idd, ik zit er zelf over te denken om machinist te worden, en het is erg leuk zo te lezen ^O^
pi_110653610
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 22:22 schreef DrNick het volgende:

[..]

Leuk stukje idd, ik zit er zelf over te denken om machinist te worden, en het is erg leuk zo te lezen ^O^
Het is een geweldig vak *O*
Bij mij op school hebben we een open dag woensdag. Ik sta er zelf ook, kan een hoop vertellen voor je dan. Kom langs zou ik zeggen!
pi_110653754
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:23 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is een geweldig vak *O*
Bij mij op school hebben we een open dag woensdag. Ik sta er zelf ook, kan een hoop vertellen voor je dan. Kom langs zou ik zeggen!
Leuk ^O^, helaas komt het dan een beetje lastig uit voor mij met school enzo.

Maar ik zou ook piloot kunnen worden, nu 4VWO, dus ik ben er nog niet uit. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 22:25:59 ]
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 22:26:33 #247
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110653811
Leuk die verslagen! moar! ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 22 april 2012 @ 22:28:41 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110653954
Leuk verslag hoor!

Ik mag donderdag aanstaande mij om 9:00 melden in Amersfoort voor de psychologische test. In de brief staat dat dat tot 17:00 duurt :o
pi_110654027
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 22:28 schreef greavy het volgende:
Leuk verslag hoor!

Ik mag donderdag aanstaande mij om 9:00 melden in Amersfoort voor de psychologische test. In de brief staat dat dat tot 17:00 duurt :o
Dat duurt best lang. Bij mij duurde het maar 3 uurtjes ofzo.
pi_110654090
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:29 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat duurt best lang. Bij mij duurde het maar 3 uurtjes ofzo.
Hoe zit het met de opleiding eigenlijk? (Hoe lang, duur, etc) en is er goed werk te vinden?
pi_110654186
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 22:30 schreef DrNick het volgende:

[..]

Hoe zit het met de opleiding eigenlijk? (Hoe lang, duur, etc) en is er goed werk te vinden?
Ik doe het via school ipv interne opleiding.
Doe er 2 jaar over, studiekosten ongeveer 1500 wat ik heb betaald voor de 2 jaar.
Werk is er genoeg te vinden, er gaan de komende jaren veel machinisten uit ivm de vergrijzing. Dus haast zeker baangarantie na behalen van diploma :)
  zondag 22 april 2012 @ 22:32:30 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110654203
Werkgelegenheid zal er altijd wel zijn, tenminste zolang er railvervoerders zijn ;)

Het verschilt wel per vervoerder: bij NS Reizigers kun je binnenkomen als niet-machinist en het daar leren, bij NS Hispeed moet je al volledig bevoegd machinist zijn voor je wordt aangenomen. Hoe dat bij de regionale vervoerders, goederenvervoerders en bijvoorbeeld NMBS, DB en Eurostar zit weet ik niet.
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 22:33:28 #253
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110654267
Goederenvervoer lijkt mij persoonlijk leuker, veel meer afwisseling. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_110654327
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Goederenvervoer lijkt mij persoonlijk leuker, veel meer afwisseling. :o
Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.
  zondag 22 april 2012 @ 22:34:36 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110654349
Als allround-machinist bij een detacheringsbureau zoals het voormalige Spoorflex zal je aan afwisseling ook niks tekortkomen hoor. Of als allround machinist bij NS Hispeed of NMBS: Duitsland, Frankrijk, Nederland, België, wellicht zelfs Engeland.
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 22:35:08 #256
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110654386
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.
Nee, precies. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_110654424
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik doe het via school ipv interne opleiding.
Doe er 2 jaar over, studiekosten ongeveer 1500 wat ik heb betaald voor de 2 jaar.
Werk is er genoeg te vinden, er gaan de komende jaren veel machinisten uit ivm de vergrijzing. Dus haast zeker baangarantie na behalen van diploma :)
Ah ok ^O^ Dat valt zeker mee! Fijn dat je baangarantie (zo goed als) hebt ook.
pi_110654511
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Nadeel is dan weer wel, dat je soms volgens het rooster om 20.00 klaar bent en je uiteindelijk pas om 03.00 thuis komt. Dus je moet wel een partner hebben die daar mee om kan gaan en je moet het zelf ook niet zo'n probleem vinden.
Dat zou een probleem kunnen zijn natuurlijk :+ Maar hoe zit het met aantal dagen vrij in de week? Want je werkt ook weekeinden toch?
  zondag 22 april 2012 @ 22:38:10 #259
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110654572
Maar eh... een veiligheidshesje voor het raam? Ik begrijp dat je qua beveiliging niet meer naar buiten hoeft te kijken, maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110654590
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 22:37 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat zou een probleem kunnen zijn natuurlijk :+ Maar hoe zit het met aantal dagen vrij in de week? Want je werkt ook weekeinden toch?
Bij mij op het stagebedrijf is het zo geregeld dat je in principe 5 dagen werkt en dan 2 dagen achter elkaar vrij hebt. Kan doordeweeks zijn, maar ook in het weekend.

Sowieso heb je 12 uur rust tussen 2 diensten in. En ja je zult nachtdiensten krijgen, en dat is niet verkeerd vind ik zelf. Ik ben wel een nachtdier. En in de nacht rijden is best prettig omdat je seinen veel beter waarneembaar zijn. En je krijgt veel meer groene seinen :+
  zondag 22 april 2012 @ 22:38:56 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110654622
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Op dat stuk omheind niemandsland genaamd de Betuweroute?
  zondag 22 april 2012 @ 22:39:06 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110654632
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar eh... een veiligheidshesje voor het raam? Ik begrijp dat je qua beveiliging niet meer naar buiten hoeft te kijken, maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Ik neem aan dat de mentormachinist wel naar buiten ging kijken ;)
pi_110654645
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar eh... een veiligheidshesje voor het raam? Ik begrijp dat je qua beveiliging niet meer naar buiten hoeft te kijken, maar blijft het niet handig om toch naar buiten te kijken, bijvoorbeeld qua spoorlopers?
Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen :)
pi_110654708
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen :)
ERTMS is cabinesein toch?
  zondag 22 april 2012 @ 22:40:27 #265
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110654713
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen :)
Oh ja, natuurlijk had je je mentor nog. Even vergeten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 22:41:26 #266
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110654774
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 22:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Hij kon wel uit zijn raam kijken naar voren, het was meer om mij even een idee te geven dat je eigenlijk op je beveiliging moet vertrouwen :)
moet je daar blind op vertrouwen dus? :o Je eigen waarneming van een sein is ondergeschikt aan wat de beveiliging zegt? :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_110654871
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 22:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

moet je daar blind op vertrouwen dus? :o Je eigen waarneming van een sein is ondergeschikt aan wat de beveiliging zegt? :P
Nee zo niet, maar die beveiliging met ERTMS geeft al ver van te voren aan waar een snelheidsverlaging is. Ik zat lekker naar buiten te kijken. Maar volgens hem moet je meer op je scherm kijken en zodoende ;)

Je eigen waarneming is nog altijd belangrijker, al moet je wel veel op je scherm kijken omdat je geen lichtseinen langs het spoor hebt staan :)
  zondag 22 april 2012 @ 22:44:42 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110654954
ERTMS en ATB zijn heel anders.
ERTMS lvl 1 moet je eerst een baken passeren voordat de beveiliging een ander seinbeeld waar kan nemen, en bij lvl 2 krijg je de seinbeelden live op je scherm te zien. Dat gaat via GSM-Rail.
Nadeel bij lvl 1 is bijvoorbeeld dat je sein al groen kan zijn, terwijl dat nog geel was. Pas als je dat baken gepasseerd bent, mag je weer sneller...

Tot zover mijn kennis zonder het exact te weten / geleerd te hebben..
pi_110654994
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
ERTMS en ATB zijn heel anders.
ERTMS lvl 1 moet je eerst een baken passeren voordat de beveiliging een ander seinbeeld waar kan nemen, en bij lvl 2 krijg je de seinbeelden live op je scherm te zien. Dat gaat via GSM-Rail.
Nadeel bij lvl 1 is bijvoorbeeld dat je sein al groen kan zijn, terwijl dat nog geel was. Pas als je dat baken gepasseerd bent, mag je weer sneller...

Tot zover mijn kennis zonder het exact te weten / geleerd te hebben..
Je hebt gelijk :)
  zondag 22 april 2012 @ 22:55:59 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110655585
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:44 schreef greavy het volgende:
ERTMS en ATB zijn heel anders.
ERTMS lvl 1 moet je eerst een baken passeren voordat de beveiliging een ander seinbeeld waar kan nemen, en bij lvl 2 krijg je de seinbeelden live op je scherm te zien. Dat gaat via GSM-Rail.
Nadeel bij lvl 1 is bijvoorbeeld dat je sein al groen kan zijn, terwijl dat nog geel was. Pas als je dat baken gepasseerd bent, mag je weer sneller...

Tot zover mijn kennis zonder het exact te weten / geleerd te hebben..
Je hebt gelijk, maar...

Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.

Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 22:56:47 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110655635
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Werkgelegenheid zal er altijd wel zijn, tenminste zolang er railvervoerders zijn ;)

Het verschilt wel per vervoerder: bij NS Reizigers kun je binnenkomen als niet-machinist en het daar leren, bij NS Hispeed moet je al volledig bevoegd machinist zijn voor je wordt aangenomen. Hoe dat bij de regionale vervoerders, goederenvervoerders en bijvoorbeeld NMBS, DB en Eurostar zit weet ik niet.
De regionale vervoerders verzorgen hun eigen interne opleidingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 23:01:00 #272
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110655879
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar...

Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.

Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 23:02:13 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110655958
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar...

Er bestaat een technologie om ervoor te zorgen dat je bij ERTMS Level 1 bij een seinverbetering ook meteen harder kunt gaan rijden. Dit wordt een 'infill loop' genoemd, de technische implementatie is EUROLOOP: er ligt een kabel tussen het spoor die de signalen doorgeeft aan de trein. Dit is te vergelijken met hoe de dataoverdracht plaatsvindt bij LZB.

Verschil tussen LZB en EUROLOOP is dat het laatste gestandaardiseerd is, zodat iedereen het kan implementeren.
Nederland heeft bij ATB-NG hier en daar ook al iets dergelijks. Dit wordt met name in de buurt van stations gebruikt, waardoor treinen niet helemaal meer op hoeven rijden tot het sein om al te kunnen profiteren van het betere seinbeeld.

Arriva wil iets dergelijks nu ook in de Achterhoek hebben zodat bij diverse stations sneller vertrokken kan worden. Het langzaam oprijden naar de seinen kost namelijk relatief veel tijd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 23:03:17 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110656021
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 23:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Grappig dat het principe hetzelfde is als bij ATB-NG.
ERTMS is dan ook ontworpen met als uitgangspunt het combineren van de beste eigenschappen van de reeds bestaande beveiligingssystemen, zonder de slechte dingen.

De Movement Authority kennen we bijvoorbeeld van TVM-430, bakens kennen we van KVB (Frans) en PZB (Duits), het voortdurend informatie geven (maar dan nu via GSM-R) is dan weer afgeleid van o.a. ATB en LZB. :)
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 23:12:01 #275
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110656551
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 23:17:57 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110656868
quote:
was te verwachten. Alleen de onderzoeken kunnen uitwijzen wat er precies gebeurd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 23:20:02 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110656962
quote:
Wauw, een bron uit de spoorsector!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 23:22:17 #278
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110657071
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 23:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wauw, een bron uit de spoorsector!
Zo kan ik ook een artikel schrijven ja. :')

als ik het spoorboekje en het sporenplan d'r bij pak kan ik zo zeggen welke trein daar niet hoorde te rijden. En dan kan ik zo zeggen dat pietje schuldig is!

gooi ik er een leuke quote bij met als bron 'de kantine dame van prorail' ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 22 april 2012 @ 23:25:05 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110657207
Da's nog vrij lastig, er liggen rondom Amsterdam zo veel wissels dat het helemaal niet zo makkelijk is om de rijweg te achterhalen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110657356
Het is vast al gepost, maar mocht dat niet zo zijn: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_leven_vrouw__.html
  PR/Manusje van alles zondag 22 april 2012 @ 23:31:09 #281
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110657487
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 23:25 schreef Duvel het volgende:
Da's nog vrij lastig, er liggen rondom Amsterdam zo veel wissels dat het helemaal niet zo makkelijk is om de rijweg te achterhalen.
dat weten wij ja, dat weet de rest van nederland niet. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_110662526
Mijn ma vroeg zich af of je niet een soort geluid kan produceren in de cabine als je door rood rijdt. Dus ik zeg, onder de 40 heb je geen beveiligingssysteem die dat kan activeren. 'Nou nou, moet er komen dan, we kunnnen ook naar de maan.' :P
  maandag 23 april 2012 @ 08:09:10 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110662930
Ja dat van die 40 heb ik ook nooit begrepen eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 08:16:16 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110662995
Nou we zijn eruit hoor:

Machinist stoptrein miste rood sein

Oftewel: de machinist ziet een trein voor zich opdoemen, realiseert zich dat er "iets" mis gegaan moet zijn, en denkt dan aan een rood sein.

Oftewel: Het hele artikel zegt precies niks ^O^

Wel weer typisch dat er een redacteur van de Volkskrant op de eerste rang zat...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110663062
Wat een eikel. Roep maar dingen in t rond, maar vergeet er even niet bij te noemen dat ze, nadat ze haar cabine heeft verlaten; wel hulp heeft verleend aan mensen. Wauw. Het is een mens. :{

Eikel.

quote:
Janssen bevond zich tijdens het ongeluk in de eersteklascoupé direct achter de machinist.
Says enough.
  maandag 23 april 2012 @ 08:26:33 #286
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_110663104
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 08:23 schreef Crientj het volgende:
Wat een eikel. Roep maar dingen in t rond, maar vergeet er even niet bij te noemen dat ze, nadat ze haar cabine heeft verlaten; wel hulp heeft verleend aan mensen. Wauw. Het is een mens. :{

Eikel.

[..]

Says enough.
1e klas zit toch nooit direct achter de machinist bij de virm ?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_110663262
Nee, maar bij de Sprinter wel.
  maandag 23 april 2012 @ 08:48:08 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110663319
Maar wacht eens, die heeft dus ten tijde van de klap in de cabine gezeten en is er ongedeerd uit gekomen. :o

SLT - Virm 1 - 0
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110663443
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2012 08:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou we zijn eruit hoor:

Machinist stoptrein miste rood sein

Oftewel: de machinist ziet een trein voor zich opdoemen, realiseert zich dat er "iets" mis gegaan moet zijn, en denkt dan aan een rood sein.

Oftewel: Het hele artikel zegt precies niks ^O^

Wel weer typisch dat er een redacteur van de Volkskrant op de eerste rang zat...
Wat een toeval dat hij precies op dat moment, in die trein aanwezig was en dat ze meteen die opmerking maakte...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110663832
Zullen we de onderzoeksraad een exemplaar van de telegraaf geven? Dan kunnen ze die conclusies overnemen en kan het onderzoek worden afgerond. Want de krant van wakker nederland heeft alle feiten al:
-De machinst van de sprinter IS door rood gereden.
-Hij/zij is daarbij verblind door de laagstaande zon.
-Het beveiligingssysteem is verouderd.
-De gedeelelijke upgrade daarvan is niet genoeg.
-De ministers van verkeer hadden ongelimiteerde sommen geld moeten uitgeven aan verbetering.
  maandag 23 april 2012 @ 09:44:53 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110664393
en iets met koppen die moeten rollen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 09:49:40 #292
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110664483
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
en iets met koppen die moeten rollen ^O^
Ik kan wel wat namen noemen. Los van dit ongeluk overigens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 april 2012 @ 10:20:12 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110665281
Ovchippoortjes op Zwijndrecht zijn al sinds gisteravond over de zeik. "Inchecken niet mogelijk" met rode achtergrond blijft er op staan. Bij uitchecken zegt ie " Probeer opnieuw "...
Krijg m'n tientje terug van WeekendVrij.
  maandag 23 april 2012 @ 10:21:45 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110665320
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat van die 40 heb ik ook nooit begrepen eigenlijk.
Scheelt gekut voor rangeerbewegingen, en tevens kun je dan emplacementen zonder ATB-code uitvoeren. Aangezien ATB in wissels complex en duur is, scheelt dat een hoop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110666266
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:18 schreef Fixers het volgende:
Zullen we de onderzoeksraad een exemplaar van de telegraaf geven? Dan kunnen ze die conclusies overnemen en kan het onderzoek worden afgerond. Want de krant van wakker nederland heeft alle feiten al:
-De machinst van de sprinter IS door rood gereden.
-Hij/zij is daarbij verblind door de laagstaande zon.
-Het beveiligingssysteem is verouderd.
-De gedeelelijke upgrade daarvan is niet genoeg.
-De ministers van verkeer hadden ongelimiteerde sommen geld moeten uitgeven aan verbetering.
112 Teletekst ma 23 apr
***************************************
Schultz:sprinter reed door rood

***************************************
` De machinist van de sprinter die
zaterdag in Amsterdam op een intercity
botste,is waarschijnlijk door een rood
sein gereden.Dat schrijft minister
Schultz van Haegen aan de Kamer
.Verder
onderzoek moet uitwijzen of dat ook
bevestigd kan worden,zegt de minister.

Schultz schrijft dat haar gedachten
uitgaan naar de nabestaanden van de
slachtoffers van het ongeluk,waarbij
één passagier is overleden.Voor zover
bekend liggen er nog 42 mensen met
ernstig letsel in het ziekenhuis.

De minister is vol lof voor de manier
waarop de hulpverlening na het ongeluk
in Amsterdam op gang is gekomen.
t
  Redactie Sport maandag 23 april 2012 @ 10:58:53 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110666516
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 11:01:01 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110666576
mja, de minister doet dus ook al mee aan speculeren ...

De VIRM staat inmiddels ook in Haarlem.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 11:03:14 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110666646
Vanochtend trouwens nog +25 opgelopen. Viel me mee, want de stremming op Leeuwarden - Groningen was net voorbij toen ik in de trein stapte. Reden nog geen sneltreinen, maar dat is logisch.

ziggy of zijn collega had het tussen 9.50 en 10.10 maar druk aan de westzijde van station Groningen. Spoorwijzigingen, rangerende treinen, stellen die voor de rooie liepen en kleine vertragingen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 11:04:21 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110666676
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
mja, de minister doet dus ook al mee aan speculeren ...
Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 11:05:37 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110666718
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, is op basis van eerste onderzoek IL&T.
eerste onderzoek? Hebben ze de Volkskrant gelezen? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110667003
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2012 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eerste onderzoek? Hebben ze de Volkskrant gelezen? :P
Dat kun je in principe natuurlijk ook een 'onderzoek' noemen c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')