quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordig
Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?quote:Wanneer: zaterdag 21 en zondag 22 april
Oorzaak: door de bouw van een tunnel
Advies: U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de omreisroute
Zaterdag tot 23.15 uur rijden er minder treinen tussen Zaandam en Amsterdam Centraal
u kunt gebruikmaken van de overig treinen
Zaterdag na 23.15 uur en zondag de hele dag rijden er NS-bussen in plaats van treinen tussen Amsterdam Sloterdijk en Zaandam
doorgaande reizigers tussen Alkmaar, Uitgeest en Amsterdam Centraal kunnen gebruikmaken van omgeleide Intercity's, deze stoppen ook te Heiloo, Uitgeest, Beverwijk en Haarlem
Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goedquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef ddx het volgende:
[..]
[..]
Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?
Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goed
Maar het ongeluk is niet bij Sloterdijk gebeurd, maar bij de Singelgracht.
Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef sl44 het volgende:
[..]
Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)
Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben hequote:Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.
Je hebt een Tijdelijke Snelheids Beperking, en je hebt een TSB week/dag publicatie. Dat zijn 2 compleet verschillende dingen!quote:Op zondag 22 april 2012 00:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben he
Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.quote:Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een TSB week/dag publicatie geeft niet alleen snelheidsbeperkingen aan, ook werkzaamheden/sporen die uit dienst worden genomen voor een bepaalde tijd/bijzonderheden etc.
Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.quote:Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.
http://www.prorail.nl/Bed(...)ndopnieuwgunnen.aspxquote:ProRail gaat onderhoudscontract Eemland opnieuw gunnen
ProRail heeft besloten het prestatiegericht onderhoudscontract (PGO) Eemland niet te gunnen. De inschrijvingen waren niet realistisch voor zowel de beloofde kwaliteit als de geboden prijs. Dit is inmiddels aan Strukton, de belangrijkste gegadigde, en de andere aannemers kenbaar gemaakt. Het PGO-contract wordt binnenkort opnieuw aanbesteed.
Onze zorgen over de inschrijvingen voor PGO Eemland staan niet op zichzelf. ProRail ziet bij recente aanbestedingen de beloofde kwaliteit steeds beter worden en de prijs lager. Dit kan tot ongewenste situaties leiden, zoals conflicten over afspraken die niet worden nagekomen. Uiteindelijk kan daardoor de kwaliteit van het onderhoud onder druk komen staan. ProRail wil daarom deze trend van onrealistische inschrijvingen een halt toeroepen.
In goed overleg met onze aannemers gaat ProRail de balans tussen reële kosten en prestaties verbeteren.
I see what you did there...quote:Op zondag 22 april 2012 01:54 schreef James1988 het volgende:
Vandaag maar eens wat kilometers knallen: Breda - Rotterdam - Utrecht - Frankfurt v.v., goed voor 1107 km om precies te zijn
Dat is dan na de bruggen, toch?quote:Op zondag 22 april 2012 00:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.quote:Op zondag 22 april 2012 06:38 schreef dennistd het volgende:
Hmm, eens even kijken wat het handigste is om in Hoorn te komen vandaag...
Ik zit zelf te denken aan Amsterdam Zuid-metro-Sloterdijk, of zou Zuid-Schiphol-Sloterdijk sneller zijn. Zit natuurlijk liever in de trein, maar ik heb geen idee of er op Schiphol-Sloterdijk nog wel wat rijdt en zo ja welke treinseries, zal vast in gesneden zijn dan...
Rijdt de stoptrein naar Kersenboogerd niet gewoon van Schiphol?quote:Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
Ziet er een stuk mooier uit dan "onze" V250. Over dat ding gesproken, wanneer gaat hij diensten rijden? Want ik zie hem dagelijks langsrijden maar dat zijn neem ik aan geen diensten?quote:Op zondag 22 april 2012 10:11 schreef James1988 het volgende:
Herinnert u zich de Zefiro-hogesnelheidstrein nog, het paradepaardje van Bombardier met een maximumsnelheid van 380 km/h? Voor InnoTrans 2010 had Bombardier een mock-up gebouwd van een koprijtuig, en deze stond in het middelpunt van de Bombardier-stand:
[ link | afbeelding ]
De eerste treinen zijn gebouwd en ondergaan momenteel toelatingsproeven in China. Zo ziet het ding eruit in CRH-kleurstelling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron foto's: Skyscrapercity
heb de metro vanaf zuid genomen, kon in sloterdijk meteen in de bus (van syntus gelderlandquote:Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons gekniktquote:Op zondag 22 april 2012 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
Mja, in die dubbeldekker zijn volgens de berichten minder gewonden gevallen dan in de SLeTquote:Op zondag 22 april 2012 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu ik die foto's van die kreukelzones zie, snap ik waarom er zoveel gewonden zijn. Nooit bij stilgestaan dat de trein daar ook klappen krijgt, en niet alleen aan de voorkant...je zult er maar ingezeten hebben...
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?quote:Op zondag 22 april 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.quote:Op zondag 22 april 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
Was het een VIRM-6? Dan zou het kunnen ja. Al is de kopbak wel erg beschadigd.quote:Op zondag 22 april 2012 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.
De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
ik denk dat er gestart en geëindigd wordt op Duivendrecht. De stellen rijden vanaf daar leeg de Meer op.quote:Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
Je komt over een stuk onbeveiligd spoor (blauw op dat sporenplan kaartje), en naast alle regeltjes kan ik me zeker na zo'n botsing als die van gisteren goed voorstellen dat je het risico niet wilt lopen daar een gevulde passagierstrein langs te sturen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.quote:Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
OK. Fyra rijdt tot Duivendrecht dus Thalys waarschijnlijk ook?quote:Op zondag 22 april 2012 11:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen![]()
Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...quote:Op zondag 22 april 2012 12:14 schreef V2 het volgende:
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
hij rijdt nu volgens de livestream van at5quote:Op zondag 22 april 2012 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
ty:)quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed nog een dikke knuf voor Crientj![]()
Al heb ik die smiley nu even niet bij d hand
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.quote:Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
SLeT heeft dezelfde soort buffers, maar dan verstopt achter een plastic schortplaat.quote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.quote:Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
Hak-groenten zitten in glas.quote:Op zondag 22 april 2012 11:17 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
Ahkijk. Waar heb je dat zo snel vandaan?quote:
klopt... ik had een volkstuin bij diemen langs die boog ( van diemen zuid langs de studentenflats over het bruggetje bij diemen noord) en incidenteel kwamen er wel bezette passagierstreinen over die dijk...stapvoets weliswaarquote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.
Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
Het lullige is inderdaad dat je boog tussen Duivendrecht en de Watergraafsmeer eindigt bij een S-bord.quote:Op zondag 22 april 2012 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
voor een enkele rit is het geen probleem natuurlijk. planmatig wordt al een ander verhaal.quote:Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.
Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
Dat is niet zo mooiquote:Op zondag 22 april 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
quote:'Verkeersleidingssystemen functioneerden bij treinongeluk’
UTRECHT – Ten tijde van het ongeluk tussen een dubbeldekker en een sprinter zaterdagavond functioneerde het verkeersleidingssysteem naar behoren.
Dat meldt ProRail aan NU.nl. Naast de lopende onderzoeken zijn ook NS en ProRail een onderzoek gestart.
Dat bleek tijdens de persconferentie van NS en ProRail zondagmiddag naar aanleiding van het spoorwegongeluk bij het Westerpark. Daar reden twee treinen op hetzelfde spoor.
Volgens Bert Meerstadt, President-Directeur van de Nederlandse Spoorwegen, is het niet ongebruikelijk dat het spoor op dat punt, een emplacement, in twee richtingen wordt gebruikt
Verkeersleiding
Om ongelukken te voorkomen bewaakt de verkeersleiding van ProRail het spoor dat is opgedeeld in sectoren. Daarbij is niet zichtbaar waar een trein precies is, maar wel dat er een trein op een bepaald baanvak aanwezig is, stelt de spoorbeheerder.
Volgens Marion Gout functioneerden de computersystemen van de verkeersleiding naar behoren. “Als dat niet zo zou zijn dan rijden er geen treinen”, stelt zij tegenover NU.nl. “Dat hebben we bijvoorbeeld op 22 maart gezien.”
Daarmee doelt ze op de problemen op het spoor toen verkeersleidingssystemen onderuit gingen en het treinverkeer werd stilgelegd.
Onderzoeken
Ook werd duidelijk dat zowel de NS als Prorail een eigen onderzoek naar het ongeluk zijn gestart. Die onderzoeken moeten duidelijk maken wat er precies is misgegaan en wat er beter kan.
“Er zit volgens mij een team van zes of zeven man op”, stelt Meerstadt tegenover NU.nl. “Ik weet niet welke informatie ze hebben, want zij doen hun onderzoek onafhankelijk.”
Volgens Gout is ook het Prorail-onderzoek op gang gekomen. “Alles wordt gelogd”, stelt ze. “Gisteren is deze data meteen opgehaald en wordt geanalyseerd.” Ook zijn de zwarte dozen van beide treinen geborgen.
NS en Prorail willen geen openheid van basale feiten geven tot het moment dat alle onderzoeken zijn afgerond. Zo blijft onduidelijk of beide treinen reden op het moment van botsing, met welke snelheden er werd gereden en of er seinen zijn genegeerd.
Veiliger
Meerstadt maakt zich over de veiligheid geen zorgen. Volgens hem is de trein veiliger dan lopen, autorijden of vliegen. “Ik neem na de persconferentie ook gewoon de trein naar huis.”
Naast de onderzoeken van Prorail en NS lopen er ook onderzoeken van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, het team Spoorwegpolitie van de KLPD en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Daarmee komt het aantal onderzoeken op vijf.
Vrouw van 68, die zijn nogal fragiel helaas.quote:Op zondag 22 april 2012 17:16 schreef Fiorano het volgende:
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=361170#p361170quote:Op zondag 22 april 2012 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij opvalt is dat er nog nergens iets gezegd is over de beide machinisten van de treinen. Neem aan dat ze het zagen aankomen en gevlucht zijn, maar daarover is dus niets terug te lezen.
...waar iedereen hem goed kan zienquote:Op zondag 22 april 2012 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
De VIRM is inmiddels ook weggehaald. staat nu enkele honderden meters dichterbij Amsterdam Centraal.
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?quote:
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigersquote:Op zondag 22 april 2012 18:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?
Ik snap dat het niet ideaal is, maar ik denk dat de gemiddelde treinreiziger nuchter genoeg is om zich er niet bang door te laten maken. Ik zou het in ieder geval gen probleem vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigers
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMSquote:Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdagmiddag begonnen in Amsterdam Westhaven, kolentrein laden voor Duitsland.
Class'66Naar Emmerich vertrokken.
Hotel overnachting en Zaterdag om 14.00 vertrokken vanaf Emmerich naar Pernis over de Betuwelijn.
Zelf gereden hele stuk. Dat ERTMS level 2 is wel verdomd fijn
Mentormachinist besloot halverwege de Betuwelijn zijn veiligheidsvestje voor het raam te hangen. Dus zonder zicht nog 20 km gereden. Best vreemd. Maar je moet vertrouwen op je scherm.
quote:Op zondag 22 april 2012 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMS
Ja idd. Beste typo van mequote:Op zondag 22 april 2012 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Betuwelijn versus Betuweroute he
Kijk mam! Zonder handjesquote:Op zondag 22 april 2012 18:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja idd. Beste typo van me
[ afbeelding ]
Zit wel krap overigens.
Hahahaquote:
Ja toch, een man moet kunnen genieten op zijn werk.quote:Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine!
Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is.
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Gewoon ERTMS versneld invoeren.quote:Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine!
Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is.
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Toe maar, vijf onderzoeken.quote:Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef Aether het volgende:
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |