abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110616979
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:33 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordig :)
quote:
Wanneer: zaterdag 21 en zondag 22 april
Oorzaak: door de bouw van een tunnel
Advies: U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de omreisroute
Zaterdag tot 23.15 uur rijden er minder treinen tussen Zaandam en Amsterdam Centraal
u kunt gebruikmaken van de overig treinen
Zaterdag na 23.15 uur en zondag de hele dag rijden er NS-bussen in plaats van treinen tussen Amsterdam Sloterdijk en Zaandam
doorgaande reizigers tussen Alkmaar, Uitgeest en Amsterdam Centraal kunnen gebruikmaken van omgeleide Intercity's, deze stoppen ook te Heiloo, Uitgeest, Beverwijk en Haarlem
Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?
pi_110617497
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:45 schreef ddx het volgende:

[..]

[..]

Ik neem aan dat hierdoor aantal sporen op sloterdijk niet gebruikt worden ?
Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goed ;)
Maar het ongeluk is niet bij Sloterdijk gebeurd, maar bij de Singelgracht.
pi_110617539
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zou kunnen, aannames zijn sowieso nooit goed ;)
Maar het ongeluk is niet bij Sloterdijk gebeurd, maar bij de Singelgracht.
Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)
pi_110617558
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:59 schreef sl44 het volgende:

[..]

Zoals de bron al zegt, moest er een flink stuk links enkelspoors gereden ivm de werkzaamheden, en de spoorwijzigingen op sloterdijk.(perron4)
Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2012 00:00:34 ]
pi_110617623
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:00 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Er stond niets in de TSB week/dag publicatie over dat gebied meen ik.
Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben he ;)
pi_110617729
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 00:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Beperkt spoorgebruik hoeft natuurlijk niet meteen een Tijdelijke Snelheids Beperking als gevolg te hebben he ;)
Je hebt een Tijdelijke Snelheids Beperking, en je hebt een TSB week/dag publicatie. Dat zijn 2 compleet verschillende dingen!

Een TSB week/dag publicatie geeft niet alleen snelheidsbeperkingen aan, ook werkzaamheden/sporen die uit dienst worden genomen voor een bepaalde tijd/bijzonderheden etc. ;)
  zondag 22 april 2012 @ 00:07:57 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110617858
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 00:04 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Een TSB week/dag publicatie geeft niet alleen snelheidsbeperkingen aan, ook werkzaamheden/sporen die uit dienst worden genomen voor een bepaalde tijd/bijzonderheden etc. ;)
Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110617994
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 00:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ook als je op normale seinbeelden rijdt? Het zou kunnen dat vandaag een afwijkende rijweg is gereden, via een sein dat niet van ATB-Vv is voorzien. Dat sein had geen ATB-Vv omdat het niet in een normale rijweg ligt, en dus niet snel op de rode lijst van ProRail terecht komt.
Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.

Het blijft natuurlijk speculeren: Heeft MCN sts gepasseerd/technisch defect/Trdl fout met rijweg instelling/beveiliging die niet werkt etc etc...

Misschien dat het vandaag wel anders was, ik ben er vannacht rond 23.50 over heen gereden, en er waren geen bijzonderheden iig.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 00:12:16 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110618000
We hadden in het vorige topic het nog even kort over schuddende treinen. Het zou komen door 'gebrekkig onderhoud'. In dat ligt bezien is het volgende wel opvallend.

quote:
ProRail gaat onderhoudscontract Eemland opnieuw gunnen

ProRail heeft besloten het prestatiegericht onderhoudscontract (PGO) Eemland niet te gunnen. De inschrijvingen waren niet realistisch voor zowel de beloofde kwaliteit als de geboden prijs. Dit is inmiddels aan Strukton, de belangrijkste gegadigde, en de andere aannemers kenbaar gemaakt. Het PGO-contract wordt binnenkort opnieuw aanbesteed.

Onze zorgen over de inschrijvingen voor PGO Eemland staan niet op zichzelf. ProRail ziet bij recente aanbestedingen de beloofde kwaliteit steeds beter worden en de prijs lager. Dit kan tot ongewenste situaties leiden, zoals conflicten over afspraken die niet worden nagekomen. Uiteindelijk kan daardoor de kwaliteit van het onderhoud onder druk komen staan. ProRail wil daarom deze trend van onrealistische inschrijvingen een halt toeroepen.

In goed overleg met onze aannemers gaat ProRail de balans tussen reële kosten en prestaties verbeteren.
http://www.prorail.nl/Bed(...)ndopnieuwgunnen.aspx
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110618460
Je zou maar in zo bakovergang zitten, normaal maak ik de deur open, loop ik naar de deur en maak ik de volgende deur open, maar als precies daar tussen dit gebeurt dan zit je erin, en ben je aardig de lul.
  zondag 22 april 2012 @ 00:36:25 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110619053
Aanrijding Amsterdam

Verberg extra tekst
Zaterdagavond heeft ten westen van Amsterdam Centraal een aanrijding plaatsgevonden tussen twee treinen. Helaas zijn hierbij gewonden gevallen.

Onze aandacht en medeleven gaan uit naar de gewonden, hun familie en direct betrokkenen. De hulpdiensten hebben alle inzittenden uit de treinen gehaald. Waar nodig zijn mensen overgebracht naar het ziekenhuis.

Voor mensen die vragen hebben over het ongeluk heeft de gemeente Amsterdam een telefoonnummer geopend: 020 – 2539200.



Gevolgen voor de dienstregeling

Door de aanrijding rijden er tenminste tot zondagmiddag 13:00 uur geen treinen tussen Amsterdam-Zaandam, Amsterdam-Haarlem en Amsterdam-Schiphol.

Reisadviezen voor zondagmorgen:

Amsterdam Centraal-Schiphol: reis om via Duivendrecht; tussen Amsterdam Centraal en Leiden (of verder verder) kunt u ook reizen via Utrecht.

Amsterdam Centraal-Amsterdam Sloterdijk: met de metro reist u met lijnen 51 en 50 via Amsterdam Zuid. Met de trein kunt u via Duivendrecht en Schiphol naar Amsterdam Sloterdijk of vice versa.

Amsterdam Sloterdijk-Haarlem: hier rijden NS-bussen.

De Reisplanner is ongeveer een uur vooruit bijgewerkt met actuele informatie, dus plan uw reis kort voor vertrek. Bent u onderweg online, raadpleeg dan m.ns.nl.
  zondag 22 april 2012 @ 01:54:50 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110621046
Vandaag maar eens wat kilometers knallen: Breda - Rotterdam - Utrecht - Frankfurt v.v., goed voor 1107 km om precies te zijn :s)
pi_110621218
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 01:54 schreef James1988 het volgende:
Vandaag maar eens wat kilometers knallen: Breda - Rotterdam - Utrecht - Frankfurt v.v., goed voor 1107 km om precies te zijn :s)
I see what you did there...
pi_110621421
Is dit trouwens niet de derde serieuze botsing tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk in nog geen 10 jaar?
  zondag 22 april 2012 @ 05:52:17 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110622528
Ik ben niet pissig hoor. :* D_D klonk alleen als een gemiddelde FOK!ker die zonder kennis van zaken kwam trollen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 22 april 2012 @ 06:38:44 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110622603
Hmm, eens even kijken wat het handigste is om in Hoorn te komen vandaag...
Ik zit zelf te denken aan Amsterdam Zuid-metro-Sloterdijk, of zou Zuid-Schiphol-Sloterdijk sneller zijn. Zit natuurlijk liever in de trein, maar ik heb geen idee of er op Schiphol-Sloterdijk nog wel wat rijdt en zo ja welke treinseries, zal vast in gesneden zijn dan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 22 april 2012 @ 06:44:04 #117
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110622607
Asd-Ass zou na 13 uur weer gaan rijden. Is de prognose.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 07:13:03 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_110622652
Nu ik die foto's van die kreukelzones zie, snap ik waarom er zoveel gewonden zijn. Nooit bij stilgestaan dat de trein daar ook klappen krijgt, en niet alleen aan de voorkant... -O- je zult er maar ingezeten hebben...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 22 april 2012 @ 09:25:30 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110623171
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 00:12 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Je krijgt op dat spoor (alle sporen naast elkaar op Singelgracht) een code 40 op je ATB als je richting Amsterdam CS rijdt. Voor elke rijweg die wordt ingesteld.
Dat is dan na de bruggen, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 09:43:35 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110623342
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 06:38 schreef dennistd het volgende:
Hmm, eens even kijken wat het handigste is om in Hoorn te komen vandaag...
Ik zit zelf te denken aan Amsterdam Zuid-metro-Sloterdijk, of zou Zuid-Schiphol-Sloterdijk sneller zijn. Zit natuurlijk liever in de trein, maar ik heb geen idee of er op Schiphol-Sloterdijk nog wel wat rijdt en zo ja welke treinseries, zal vast in gesneden zijn dan...
Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
  zondag 22 april 2012 @ 09:46:53 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110623382
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
Rijdt de stoptrein naar Kersenboogerd niet gewoon van Schiphol?
Reguliere wzh, goede timing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 10:11:48 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110623669
Herinnert u zich de Zefiro-hogesnelheidstrein nog, het paradepaardje van Bombardier met een maximumsnelheid van 380 km/h? Voor InnoTrans 2010 had Bombardier een mock-up gebouwd van een koprijtuig, en deze stond in het middelpunt van de Bombardier-stand:



De eerste treinen zijn gebouwd en ondergaan momenteel toelatingsproeven in China. Zo ziet het ding eruit in CRH-kleurstelling:





Bron foto's: Skyscrapercity
pi_110623727
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 10:11 schreef James1988 het volgende:
Herinnert u zich de Zefiro-hogesnelheidstrein nog, het paradepaardje van Bombardier met een maximumsnelheid van 380 km/h? Voor InnoTrans 2010 had Bombardier een mock-up gebouwd van een koprijtuig, en deze stond in het middelpunt van de Bombardier-stand:

[ link | afbeelding ]

De eerste treinen zijn gebouwd en ondergaan momenteel toelatingsproeven in China. Zo ziet het ding eruit in CRH-kleurstelling:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bron foto's: Skyscrapercity
Ziet er een stuk mooier uit dan "onze" V250. Over dat ding gesproken, wanneer gaat hij diensten rijden? Want ik zie hem dagelijks langsrijden maar dat zijn neem ik aan geen diensten?
Beter onethisch dan oneetbaar
  Redactie Sport zondag 22 april 2012 @ 10:31:06 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110623903
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Vanaf Schiphol kan je wel met de trein naar Sloterdijk elk halfuur, en vanaf Sloterdijk met de bus naar Zaandam en verder met de trein.
heb de metro vanaf zuid genomen, kon in sloterdijk meteen in de bus (van syntus gelderland :?) Stappen en in zaandam zo door de intercity naar enkhuizen in. Totaal maar en half uur extra tem opzichte van een normale dag, valt me nog hard mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 22 april 2012 @ 10:31:51 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110623915
De V250 is nog niet toegelaten voor reizigersvervoer. De ritten die je ziet zijn opleidingsritten voor de machinisten die er in die toekomst mee gaan rijden.

Een definitieve datum voor de indienststelling is nog niet bekend, NS Hispeed heeft het over "de tweede helft van 2012". Dat zal eerder naar december neigen dan naar juli. Ik neem dat met een korreltje zout: NS Hispeed heeft al regelmatig gecommuniceerd over de indienststellingsdatum, en keer op keer bleek dat niet gehaald te worden.

Maar het zal wel moeten: er zijn géén paden aangevraagd voor een intercity over Roosendaal. De serie 9200 is voor dienstregeling 2013 ingelegd als Fyra Internationaal over de HSL. Mocht de V250 dus niet tijdig in dienst kunnen komen, dan is het heel goed mogelijk dat er géén Beneluxtrein meer zal zijn, omdat er geen capaciteit is voor de klassieke Beneluxtrein.

Daarnaast gaan er per ingang drgl 2013 een aantal zaken wijzigen: de Hanzelijn komt in dienst wat gevolgen heeft voor de treinen die nu rijden. Het baanvak Amsterdam - Schiphol zit al helemaal vol, ook Schiphol - Den Haag - Rotterdam zit zo goed als vol. Mocht men op één of andere manier dus toch wel een klassieke intercity gaan rijden, dan is het niet uitgesloten dat die slechts Rotterdam - Brussel gaat aandoen, en reizigers in Rotterdam moeten overstappen.

Heel erg slecht zou dat niet zijn: het speelt 4 stammen vrij, waardoor men de ÖBB'ers retour kan doen, en er wat meer reservematerieel beschikbaar zou zijn voor zowel Beneluxtrein als Fyra V160.
  zondag 22 april 2012 @ 10:39:22 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110623995
Ik was ook even op pad. Ben begonnen met Gieltjesdorp, dacht ik. Zou vanaf Breukelen even fietsen, maar toen werkte mijn OV-fiets koppeling met de OVChip niet meer... Dan maar lopen naar Kortrijk.

DBS 189 + beladen PON-trein (47734)


DBS 1604 + Staaltrein (61601)

Toen even naar Gouda, naar de oude Losweg. Toestemming aan het bedrijf aldaar gevraagd. Het mocht, zolang wij maar niks gingen stelen. Er kwamen wel vaker mensen zonder te vragen fotograferen.

NMBS2803 + ÖBB-rtgn

Toen nog even vanaf 3/4/5 een foto gemaakt (puntje perron langs sp5)

NMBS2834+Benelux

Een HTRS-Busto shuttle, gereden door de SBBCD 186 103 kwam ook even kijken

SBBCD 186 103+HTRS-Busto shuttle (340200)

Uiteindelijk de Olympische BNL weer even vanaf de Losweg geplaat

NMBS2835+Olympische BNL (9225)

Toen ik en een kennis de trein wilden nemen, kreeg ik een SMS van een kennis die ook te Gouda was, dat er een werktrein aan kwam. Snel rennen naar andere kant perron, klikje maken, en konden instappen. Loc deed omlopen en vertrok naar Rotterdam. Kwam vanaf Den Haag HS.

SR G1206+werktrein

Uiteindelijk nog even de EETC 1254+EuroNight+NSR 1730 geplaat te Muiderpoort

EETC 1254+EuroNight+NSR 1730

Had ik dit niet gedaan, had ik bij die treinbotsing betrokken geweest, oorspronkelijk zou ik die trein nemen naar Uitgeest..
  zondag 22 april 2012 @ 10:55:47 #127
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110624279
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 10:58:09 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110624320
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo die foto's van die VIRM uit die crash! De eerste bak is total-loss lijkt me?
jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 10:58:55 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110624336
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu ik die foto's van die kreukelzones zie, snap ik waarom er zoveel gewonden zijn. Nooit bij stilgestaan dat de trein daar ook klappen krijgt, en niet alleen aan de voorkant... -O- je zult er maar ingezeten hebben...
Mja, in die dubbeldekker zijn volgens de berichten minder gewonden gevallen dan in de SLeT
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 11:16:04 #130
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110624641
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup en ook van de tweede en derde bak zijn balkons geknikt
Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 22 april 2012 @ 11:17:46 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110624682
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 11:18:39 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110624700
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 11:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dus die hele VIRM wordt nu weggezet voor reserve-onderdelen of wordt 'ie gesloopt?
dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.

De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 11:20:21 #133
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110624732
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 11:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is nog te vroeg om te zeggen, maar het kan best dat ie na de nodige reparaties en bakwisselingen weer als viertje op de baan komt.

De echt zwaar beschadigde bakken gaan richting sloper
Was het een VIRM-6? Dan zou het kunnen ja. Al is de kopbak wel erg beschadigd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_110625513
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110625603
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen :)

Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 11:57:04 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110625609
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:53 schreef Aether het volgende:
Geen reisinformatie voor de Thalys. Laten ze die via Zuid-Amstel naar Centraal rijden?
ik denk dat er gestart en geëindigd wordt op Duivendrecht. De stellen rijden vanaf daar leeg de Meer op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110625714
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
pi_110625827
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
Je komt over een stuk onbeveiligd spoor (blauw op dat sporenplan kaartje), en naast alle regeltjes kan ik me zeker na zo'n botsing als die van gisteren goed voorstellen dat je het risico niet wilt lopen daar een gevulde passagierstrein langs te sturen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 12:06:50 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110625840
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:01 schreef Ireyon het volgende:
Waarom mag er niet met passagiers via Watergraafsmeer naar Centraal gereden worden eigenlijk?
is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 12:14:36 #140
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110626023
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_110626037
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 11:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, er ligt geen spoor-boog om bij Duivendrecht vanuit Zuid richting Amstel en Centraal te rijden.
Als ze de Thalys echt in Centraal willen hebben zal die via Zuid, Duivendrecht, Diemen Zuid en dan via de Watergraafsmeer door moeten rijden. Maar zelfs bij gebrek aan reisinformatie lijkt het me waarschijnlijker dat die dat leeg doet, en hij voor reizigers niet rijdt tussen Centraal en Schiphol..
--edit-- of Duivendrecht zoals Peterselieman zegt, is ook wel handiger voor de mensen die wel naar Centraal willen :)

Zie dit kaartje maar: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/asd.gif
OK. Fyra rijdt tot Duivendrecht dus Thalys waarschijnlijk ook?
Op thalys.com staat nu ‘Vertrekstation gewijzigd’ maar niet welke het dan wel is.

Edit: nshispeed.nl is nu aangepast. Vertrek vanaf Schiphol; richting Amsterdam tot Duivendrecht.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 12:16:16 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110626053
quote:
11s.gif Op zondag 22 april 2012 12:14 schreef V2 het volgende:
Hm, de SLT is inmiddels weggesleept lees ik. Blijkbaar stond die nog op een rijdbare manier in de rails. Bij die VIRM lijkt het alsof er ook een paar draaistellen krom staan, of is dat optisch?
viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110626326
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

viel me gister ook al op. Toch wordt gehoopt dat de schommelboot op eigen kracht nog een paar meter kan rijden ...
hij rijdt nu volgens de livestream van at5
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 22 april 2012 @ 12:28:38 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110626388
Wordt geduwd naar Asd. Door G2000 diesel van RTS.

[ Bericht 20% gewijzigd door Duvel op 22-04-2012 12:48:14 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110627823
Maar die VIRM ligt in kreukels terwijl de SLT op het oog alleen schade heeft aan de voorkant?
  zondag 22 april 2012 @ 13:23:59 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110628079
Op het oog ja. Je weet niet hoe de geledingen tussen de bakken er aan toe zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 13:24:37 #147
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110628095
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_110628350
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Even goed nog een dikke knuf voor Crientj O+

Al heb ik die smiley nu even niet bij d hand :@
ty:)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 13:38:07 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110628511
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 13:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat verklaart misschien ook de slachtoffers. De kreukelzones bij de VIRM hebben de klap misschien beter opgevangen.
jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 13:41:09 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110628612
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup. Door die kreukelzones kan de energie deels zijwaarts afgevoerd worden, terwijl bij het SLeT dit meer in de lengterichting gebeurt. De buffers van laatstgenoemde stellen moeten veel van de klap opvangen. Vandaar dat bij bijvoorheeld de GTW die sprieten ook zover uitsteken.
SLeT heeft dezelfde soort buffers, maar dan verstopt achter een plastic schortplaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 13:41:32 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110628624
Alleen heb je daar geen reet aan als je tegen een treinstel met AK botst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport / Supervogel zondag 22 april 2012 @ 14:16:11 #152
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110630120
Nu persco @ NED1.
  zondag 22 april 2012 @ 14:37:49 #153
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_110631179
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is erg omslachtig en tijdrovend. Je komt midden op een emplacement uit namelijk waarbij je de hele route stapvoets rijdt. Er liggen weinig vaste treinpaden daar en ook geen beveiliging, dus echt handig is het doorrijden niet. Het is dan sneller om de passagiers vanaf Duivendrecht met de metro te vervoeren.
En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
pi_110632704
is dit normaal in een bocht bijvoorbeeld of is dit ook ontzet?
die bakken staan vrij scheel tegenover elkaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110633022
Je foto doet het niet:

pi_110633085
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:14 schreef Anne het volgende:
Je foto doet het niet:

[ afbeelding ]
dank je
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 22 april 2012 @ 15:16:27 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110633111
Zo te zien staat het achterste deel van de trein nog in een wissel. Of er is wat ontspoord, niet raar met zo'n klap.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 15:42:19 #158
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_110634182
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:17 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk beide: eruithalen wat herbruikbaar is, de rest verwerken tot nieuwe blikjes voor Hak-groentes ofzo.
Hak-groenten zitten in glas.

Weet iemand wat het treinnummer van die VIRM is? De SLT was de 3658 maar bij de VIRM is het minder zichtbaar.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 22 april 2012 @ 15:44:30 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110634283
SleT was 2658, VIRM 8711.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 22 april 2012 @ 15:50:53 #160
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_110634583
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 15:44 schreef Duvel het volgende:
SleT was 2658, VIRM 8711.
Ahkijk. Waar heb je dat zo snel vandaan? :)
Mijn vader geeft i.i.g. aan daar in gereden te hebben, de betreffende slt nooit.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zondag 22 april 2012 @ 15:55:54 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110634820
Op een foto gezien gisteravond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110635519
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
klopt... ik had een volkstuin bij diemen langs die boog ( van diemen zuid langs de studentenflats over het bruggetje bij diemen noord) en incidenteel kwamen er wel bezette passagierstreinen over die dijk...stapvoets weliswaar
  zondag 22 april 2012 @ 16:23:21 #163
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110636000
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 16:25:52 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110636145
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Punt in zo'n NCBG is dat de machinist zelf de wissels goed moet leggen. Daarvoor moet hij steeds de trein uit en dan kan zo'n ritje dus wel even duren.
Het lullige is inderdaad dat je boog tussen Duivendrecht en de Watergraafsmeer eindigt bij een S-bord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 16:40:10 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110636679
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:37 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

En toch is het in het verleden wel eens gebeurd.
Een lange tijd geleden, toen ik samen met mijn vriendin op vakantie ging, pakte we de laatste trein vanuit het rustieke Twente naar, het kille westen.
Vlak voor Duivendrecht, was er een storing aan een wissel. Na een half uur zagen we de machinist door het stel lopen richting de andere kant , na het kopmaken zijn we via de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal alsnog met een half uur vertraging op Schiphol beland.

Wat maakt het eigenlijk ook uit, een treinstel leeg, of vol met reizigers, ze moeten zich aandezelfde regels houden.
voor een enkele rit is het geen probleem natuurlijk. planmatig wordt al een ander verhaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 16:57:47 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110637294
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110637318
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 16:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Inmiddels is een van de slachtoffers van gisteren overleden.
Dat is niet zo mooi -O-

Eén dode door treinbotsing Amsterdam
pi_110637330
Bah, verschrikkelijk nieuws.
  zondag 22 april 2012 @ 16:58:48 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110637336
-O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 22 april 2012 @ 17:02:24 #170
67174 Dos37
Come on Twente
pi_110637449
Vreselijk zeg.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_110637667
Shit zeg, voor het eerst sinds 30 november 1992 dat er een reiziger is omgekomen in een trein in Nederland.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 17:12:45 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_110637789
-O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110637859
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?
quote:
'Verkeersleidingssystemen functioneerden bij treinongeluk’
UTRECHT – Ten tijde van het ongeluk tussen een dubbeldekker en een sprinter zaterdagavond functioneerde het verkeersleidingssysteem naar behoren.

Dat meldt ProRail aan NU.nl. Naast de lopende onderzoeken zijn ook NS en ProRail een onderzoek gestart.

Dat bleek tijdens de persconferentie van NS en ProRail zondagmiddag naar aanleiding van het spoorwegongeluk bij het Westerpark. Daar reden twee treinen op hetzelfde spoor.

Volgens Bert Meerstadt, President-Directeur van de Nederlandse Spoorwegen, is het niet ongebruikelijk dat het spoor op dat punt, een emplacement, in twee richtingen wordt gebruikt

Verkeersleiding
Om ongelukken te voorkomen bewaakt de verkeersleiding van ProRail het spoor dat is opgedeeld in sectoren. Daarbij is niet zichtbaar waar een trein precies is, maar wel dat er een trein op een bepaald baanvak aanwezig is, stelt de spoorbeheerder.

Volgens Marion Gout functioneerden de computersystemen van de verkeersleiding naar behoren. “Als dat niet zo zou zijn dan rijden er geen treinen”, stelt zij tegenover NU.nl. “Dat hebben we bijvoorbeeld op 22 maart gezien.”

Daarmee doelt ze op de problemen op het spoor toen verkeersleidingssystemen onderuit gingen en het treinverkeer werd stilgelegd.

Onderzoeken
Ook werd duidelijk dat zowel de NS als Prorail een eigen onderzoek naar het ongeluk zijn gestart. Die onderzoeken moeten duidelijk maken wat er precies is misgegaan en wat er beter kan.

“Er zit volgens mij een team van zes of zeven man op”, stelt Meerstadt tegenover NU.nl. “Ik weet niet welke informatie ze hebben, want zij doen hun onderzoek onafhankelijk.”

Volgens Gout is ook het Prorail-onderzoek op gang gekomen. “Alles wordt gelogd”, stelt ze. “Gisteren is deze data meteen opgehaald en wordt geanalyseerd.” Ook zijn de zwarte dozen van beide treinen geborgen.

NS en Prorail willen geen openheid van basale feiten geven tot het moment dat alle onderzoeken zijn afgerond. Zo blijft onduidelijk of beide treinen reden op het moment van botsing, met welke snelheden er werd gereden en of er seinen zijn genegeerd.

Veiliger
Meerstadt maakt zich over de veiligheid geen zorgen. Volgens hem is de trein veiliger dan lopen, autorijden of vliegen. “Ik neem na de persconferentie ook gewoon de trein naar huis.”

Naast de onderzoeken van Prorail en NS lopen er ook onderzoeken van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, het team Spoorwegpolitie van de KLPD en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Daarmee komt het aantal onderzoeken op vijf.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110637921
Als ik dit zo lees heb ik het vermoeden dat één van de machinisten door rood is gereden.
  zondag 22 april 2012 @ 17:16:34 #175
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110637935
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 17:17:05 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_110637975
Wat me trouwens opvalt, is dat er geen foto's van in de trein zijn opgedoken. Of in ieder geval heb ik ze nog niet gezien. Ben wel een beetje benieuwd hoe dat eruit ziet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110638117
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:16 schreef Fiorano het volgende:
Bluh, toch een dode te betreuren. Bijdeze mijn medeleven aan de nabestaande
Vrouw van 68, die zijn nogal fragiel helaas.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 17:27:31 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110638385
bah ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110638635
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110638930
Wat mij opvalt is dat er nog nergens iets gezegd is over de beide machinisten van de treinen. Neem aan dat ze het zagen aankomen en gevlucht zijn, maar daarover is dus niets terug te lezen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 17:47:50 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110639095
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij opvalt is dat er nog nergens iets gezegd is over de beide machinisten van de treinen. Neem aan dat ze het zagen aankomen en gevlucht zijn, maar daarover is dus niets terug te lezen.
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=361170#p361170

Als dit klopt, dan is er aan personeelskant slechts één gewonde gevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 18:02:06 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110639631
De VIRM is inmiddels ook weggehaald. staat nu enkele honderden meters dichterbij Amsterdam Centraal.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 april 2012 @ 18:07:03 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110639850
quote:
2s.gif Op zondag 22 april 2012 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
De VIRM is inmiddels ook weggehaald. staat nu enkele honderden meters dichterbij Amsterdam Centraal.
...waar iedereen hem goed kan zien :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 april 2012 @ 18:08:25 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_110639912
Weet iemand het treinnummer van de intercity die bij de botsing in Amsterdam was betrokken?
Ik hoop niet dat het de 8670 was, dat is mijn favoriet.
  zondag 22 april 2012 @ 18:09:03 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_110639951
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 15:44 schreef Duvel het volgende:
SleT was 2658, VIRM 8711.
Ah de 8711 dus?
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 18:15:40 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_110640249
quote:
5s.gif Op zondag 22 april 2012 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

...waar iedereen hem goed kan zien :X
Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 22 april 2012 @ 18:17:17 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110640314
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 18:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, het is niet dat ie nog niet gezien is...?
Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigers :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110640388
Vrijdagmiddag begonnen in Amsterdam Westhaven, kolentrein laden voor Duitsland.
Class'66 :7 Naar Emmerich vertrokken.
Hotel overnachting en Zaterdag om 14.00 vertrokken vanaf Emmerich naar Pernis over de Betuwelijn.
Zelf gereden hele stuk. Dat ERTMS level 2 is wel verdomd fijn _O_

Mentormachinist besloot halverwege de Betuwelijn zijn veiligheidsvestje voor het raam te hangen. Dus zonder zicht nog 20 km gereden. Best vreemd. Maar je moet vertrouwen op je scherm.
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 18:20:41 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_110640442
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuke PR-actie tegenover wachtende reizigers :')
Ik snap dat het niet ideaal is, maar ik denk dat de gemiddelde treinreiziger nuchter genoeg is om zich er niet bang door te laten maken. Ik zou het in ieder geval gen probleem vinden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 18:36:15 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110640941
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Vrijdagmiddag begonnen in Amsterdam Westhaven, kolentrein laden voor Duitsland.
Class'66 :7 Naar Emmerich vertrokken.
Hotel overnachting en Zaterdag om 14.00 vertrokken vanaf Emmerich naar Pernis over de Betuwelijn.
Zelf gereden hele stuk. Dat ERTMS level 2 is wel verdomd fijn _O_

Mentormachinist besloot halverwege de Betuwelijn zijn veiligheidsvestje voor het raam te hangen. Dus zonder zicht nog 20 km gereden. Best vreemd. Maar je moet vertrouwen op je scherm.
Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMS :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110640991
quote:
12s.gif Op zondag 22 april 2012 18:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wel knap dat ze de Betuwelijn in één nacht omgebouwd hebben voor ERTMS :P
:D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 april 2012 @ 18:39:53 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110641070
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

:D
Betuwelijn versus Betuweroute he ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110641119
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Betuwelijn versus Betuweroute he ;)
Ja idd. Beste typo van me :')



Zit wel krap overigens.
  zondag 22 april 2012 @ 18:52:18 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110641567
quote:
14s.gif Op zondag 22 april 2012 18:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja idd. Beste typo van me :')

[ afbeelding ]

Zit wel krap overigens.
Kijk mam! Zonder handjes *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110641605
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2012 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk mam! Zonder handjes *O*
Hahaha :D Ja dat is het voordeel van treinen rijden ipv auto's. Je kan er comfortabel bij gaan zitten en rustig alles in de gaten houden :D
pi_110642368
Peukie erbij in de kabine! ;)

Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is. :(
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
pi_110642666
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine! ;)

Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is. :(
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Ja toch, een man moet kunnen genieten op zijn werk.
  zondag 22 april 2012 @ 19:22:49 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110642683
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:15 schreef b2py het volgende:
Peukie erbij in de kabine! ;)

Verder echt dramatisch dat er een dode te betreuren is. :(
Wat voor gevolgen zal dit voor de spoorwegveiligheid hebben? Treinen nog meer crashbestendig?
Gewoon ERTMS versneld invoeren.
  zondag 22 april 2012 @ 19:27:35 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110642900
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef Aether het volgende:
Lijkt me dat nu.nl het wat ruim interpreteert?

[..]

Toe maar, vijf onderzoeken.

Waarom is dit niet centraal geregeld?
pi_110642969
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gewoon ERTMS versneld invoeren.
Lijkt me wel een goede inderdaad, zeker op plekken waar vak rond de 40 wordt gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')