quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Jeej! Pie op Pi-dag!quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:47 schreef Duvel het volgende:
Treinentopic nummer VIERHONDERD!
Gefeliciteerd met deze mijlpaal allemaal!
Vet. jammer van die klote re-sampling rate van youtubequote:Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Er past een mooi filmpje over de TEE bij
Monomotordraaistel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist dat die tractiemotoren groot waren, maar zo groot
http://www.vestinggilde.n(...)delaction/view/id/4/quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:51 schreef KabulCuisine het volgende:
Ik heb een retourtje gekocht van het traject Diemen t/m Hilversum Noord. Nu ben ik rest van de dag vrij, wat kan ik eigenlijk in tussengelegen gebied doen?
http://www.flickr.com/photos/chris1971/4878910198/quote:
als je dit commentaar leest: http://www.flickr.com/pho(...)nt72157624695142252/quote:
Ja wtfquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je dit commentaar leest: http://www.flickr.com/pho(...)nt72157624695142252/
toch wel geinig
What the FUCK?!quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je dit commentaar leest: http://www.flickr.com/pho(...)nt72157624695142252/
toch wel geinig
Crien weet dat verschil wel hoorquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:27 schreef James1988 het volgende:
Volledig rode banken... dat is DDM-1 volgens mij.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:25 schreef V2 het volgende:
Nogal bizarre serie comments op die foto zeg
Uiterste best, ja dat kennen we inmiddels welquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:09 schreef James1988 het volgende:
"Van Egmond: Onze prioriteit is nu dat de treinen aan ons overgedragen worden. Daar doet AnsaldoBreda ook haar uiterste best voor.
Ze kunnen gewoon niet, omdat ze een rammelend contract afgesloten hebben met die deegmakers.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uiterste best, ja dat kennen we inmiddels wel
Resonantieproblemen, noem het maar een kleinigheid...quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:09 schreef James1988 het volgende:
Details
De vervoerder geeft aan dat de treinen voor 97 procent gereed zijn. Het gaat om detais. Zo bleek recent bij een testrit prullenbakken met snelheden tussen de 180 en 195 kilometer per uur gaan rammelen. "Dat probleem speelde niet als de trein harder reed, en niet als de trein zachter rijdt. Over dat soort vraagstukken gaat het" zegt Van Egmond. Maar voegt ze er aan toe: "Wij gaan niet over de goedkeuring. Dat is een vraagstuk tussen AnsaldoBreda en de inspectie". Waarom de treinen nog niet zijn goedgekeurd, kan de woordvoerdster daarom ook niet zeggen.
Ja, een afscheurende prullenbak kan zomaar dodelijk zijnquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Resonantieproblemen, noem het maar een kleinigheid...
Charlie Aptroot staat alweer te klapperen van vreugdequote:Op woensdag 14 maart 2012 17:38 schreef b2py het volgende:
Omdat dit toch ook een beetje het OV topic is, de RET heeft de busconcessie gewonnnen in Rotterdam!
Vermoeiingsverschijnselen bij 250 km/u wel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:35 schreef V2 het volgende:
[..]
Ja, een afscheurende prullenbak kan zomaar dodelijk zijn
Aptroot moet naar UWV geschopt worden. Die waardeloze lobbyer moet alles kwijtraken wat hij onrechtmatig verkregen heeft...quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Charlie Aptroot staat alweer te klapperen van vreugde
Hij kijkt helaas alleen naar de plus en niet wat er onder de streep geschrapt wordt
Niet alleen de dieseltractie, maar ook gekoppeld rijden levert bij de IC4 nog problemen op.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit net in OdR even dat verhaal over de DSB IC4 te lezen. Het lijkt erop dat we nog niet aan het eind van de martelgang zijn met onze railhummers
Ze zijn straks vijf jaar oud bij indienststelling, tel uit je verlies.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet alleen de dieseltractie, maar ook gekoppeld rijden levert bij de IC4 nog problemen op.
Waar ik ook op zit te wachten is dat een verkeersminister de veiligheid van de V250 dusdanig in twijfel trekt dat deze na 15-20 jaar vervangen worden. Zie ook de lagevloerstrams uit Oslo: een gemeentelijke wethouder is die Italiaanse wrakken spuugzat...
Toen een OV-bedrijf in München in 1981 zes metrostellen (prototypes) bestelde, duurde het zes jaar voordat deze vrijgegeven werden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn straks vijf jaar oud bij indienststelling, tel uit je verlies.
er kan nog eens iets mis gaan.quote:
En dan? Gaan ze duwen of zo?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er kan nog eens iets mis gaan.
jup. zoiets dus: http://www.nufoto.nl/foto(...)oorbrug-alkmaar.htmlquote:
Ik kan me NIET voorstellen dat de rolweerstand zo laag is dat je VIRM (het zwaarste materieel van de NS) kan duwen. Maar goed, de foto liegt niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. zoiets dus: http://www.nufoto.nl/foto(...)oorbrug-alkmaar.html
Volgens die onbevestigde post op Skyscrapercity gaat de V250 ook geen midliferevisie krijgen, maar gaat het dan aan de kant. De kosten zouden te hoog zijn (want het is een zeer kleine serie, slechts 20 treinen wereldwijd, en geen onderdeel van een standaardplatform) en onderdelen zouden ongekend hard slijten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet alleen de dieseltractie, maar ook gekoppeld rijden levert bij de IC4 nog problemen op.
Waar ik ook op zit te wachten is dat een verkeersminister de veiligheid van de V250 dusdanig in twijfel trekt dat deze na 15-20 jaar vervangen worden. Zie ook de lagevloerstrams uit Oslo: een gemeentelijke wethouder is die Italiaanse wrakken spuugzat...
een trein heeft een erg lage rolweerstand en als je een stuk vlak spoor hebt dan kan het zomaar, ondanks dat het een onmogelijke opgave lijkt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik kan me NIET voorstellen dat de rolweerstand zo laag is dat je VIRM (het zwaarste materieel van de NS) kan duwen. Maar goed, de foto liegt niet.
jij zou beter moeten weten dan naar spoor 8 te gaan voor een trein naar amsterdamquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef greavy het volgende:
Op Leiden aankomst met de Sneltrein Dordrecht-Amsterdam...
"LEIDEN. LEIDEN CENTRAAL." kort daarna (door een ander): "Als toevoeging hierop: Hier kunt u overstappen naar X om tijd Y van spoor Z etc etc etc"
Uitgestapt op spoor 5, en begon de omroep te kakelen (de speakers lopen niet gelijk, je hoort er echt 2 omroepen door elkaar heen, met dezelfde tekst): "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5 en staat voor u op dit spoor gereed." met daarachteraan: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 8B". Minuut later: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5, en staat voor u op dit spoor gereed." gevolgd door: "Op spoor 5 staat voor u gereed de intercity naar Haarlem en Amsterdam Centraal van 10 uur 43."
Kunnen ze dan nog niet eens iets goed doen? Wel leuke fitness
Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:23 schreef Xetran het volgende:
Is de Betuwelijn soms buiten gebruik? Ik zie ineens echt tientallen extra goederentreinen passeren laatste twee dagen tussen Arnhem en de grens
Vreemd. Zijn er ineens een stuk meer namelijk. Die twee namen ga ik toch nooit uit melkaar gaan leren kunnen houden, ze zijn hier iets van 5 jaar met die route bezig geweest en ik heb het nogsteeds niet onthouden. :<quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).
Je bedoelt de Betuweroute. Nee, dat is niet buiten gebruik. Rijden nog steeds treintjes via de Betuweroute hoor.
Ze zijn er pas 3 jaar mee bezigquote:Op donderdag 15 maart 2012 01:03 schreef Monopoly het volgende:
Ik vond het al zo vreemd dat de testritten van de V250 al waren geïntensiveerd. Woon naast het spoor bij Rotterdam CS, en vooral in de late uurtjes en in de nachten behoorlijk vaak een V250 langs zien komen.
Leraar op school (o.a ook opleider bij NSR en NSHispeed) zei al dat ze in de afrondende fase zaten.
Waar staat dit? die zogenaamde bron op ssc vermeld niks over een midliferevisie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
Even een geruststelling: de stofhapper zal geen midliferevisie gaan krijgen, maar dan al terzijde worden gesteld. Dit omdat het reviseren te duur zal gaan worden.
Ja, dat weten ze nu al
Dat klopt, maar laatste tijd heel veel. 2 maanden terug nog maar 3 per week gezien in de late uurtjes ongeveer, Laatste 2-3 weken toch al snel 8-9 per week.quote:
Maar dat is een stukkie verder weg. Dit was echt op het emplacement, en het enige wat binnen bereik stond waarde hulpdiensten bezig waren, was een Class66 en een G1206...quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker weer een lek bij Odfjell of zo
quote:In 2009 kwam de functie van conducteur weer terug. Daarvoor heette deze functie vertrekassistent. De conducteur is ondergeschikt aan de hoofdconducteur, heeft geen opsporingsbevoegdheden en heeft als hoofdtaak het assisteren bij de vertrekprocedure.
Bij spoorincidenten heeft ProRail de coördinatie. En ook op de situatie toegespitste middelen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel leuk, al die prorail belangrijkdoeners die in de weg komen lopen
Ja, maar niet bij ieder willekeurig gaslek in de buurt van een spoorlijnquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij spoorincidenten heeft ProRail de coördinatie. En ook op de situatie toegespitste middelen.
Het was niet in de buurt van een spoorlijn, het was OP het emplacement Waalhaven.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar niet bij ieder willekeurig gaslek in de buurt van een spoorlijn
Oh, wat kwam de brandweer dan doen?quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij spoorincidenten heeft ProRail de coördinatie. En ook op de situatie toegespitste middelen.
Treinnummers zijn 2628(Den Haag v. 10:53) - 2647(Amsterdam v. 11:49 ofzoiets, kan enkele minuten afwijken) - 2636(Den Haag v. 12:53) - 2655(Amsterdam v. 13:49 ofzoiets).quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:38 schreef Bitlord het volgende:
Zou iemand die het bij de hand heeft de NID-treintijden kunnen plaatsen? Moet morgen om 16:00 in Asd zijn en wellicht kan ik dit via Den Haag mooi met elkaar combineren.
Die zorgden voor de koffie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, wat kwam de brandweer dan doen?
Tariefverhogingen in 3...2...1...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Mag wel in de krant. Arriva heeft zich van zijn goede kant laten zien door 10.000 euro te schenken aan Warchild.
Als tegenprestatie moet Edwin Evers in de jury zitten die de namen kiest voor de treinen die gaan rijden op de Vechtdallijnen en in de Achterhoek
Hè, wat? Bron?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Ik verwacht van wel ja, zeker ook omdat het materieel op één plek onderhouden zal gaan worden, bij een nieuwe vestiging van Voith in Zutphen.
Geen Voith hoor. Zal Strukton niet leuk vindenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Ik verwacht van wel ja, zeker ook omdat het materieel op één plek onderhouden zal gaan worden, bij een nieuwe vestiging van Voith in Zutphen.
Ja, en in Venlo/Blerick voor Veolia.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:36 schreef dennistd het volgende:
Oh, Strukton wordt het
Ik dacht Voith, maar dat zal wel komen omdat het in Leeuwarden wel Voith is (toch?).
Dan zal het wel per regio verschillen wie de goedkoopste is, en wie bereid is het meeste te leveren voor het geld dat ervoor gevraagd wordt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:36 schreef Duvel het volgende:
Maar dan is dus een deel van de Arriva vloot in onderhoud bij VOITH, een deel bij Strukton en een deel bij NedTrain? Ik snap het niet meer.
Dat klopt. Ze gaan in zee met de partij die het goedkoopst is, maar ook een vestiging dichtbij heeft, al is dat bij NedTrain in Leidschendam relatief natuurlijkquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:36 schreef Duvel het volgende:
Maar dan is dus een deel van de Arriva vloot in onderhoud bij VOITH, een deel bij Strukton en een deel bij NedTrain? Ik snap het niet meer.
is het wel dieselspoor, want het lijken me wel masten voor de bovenleiding en het lijkt erop alsof er draden hangenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die staaldraad aan die rechtse paal wel verdacht. Rijden daar trolleybussen? Of hangt er gewoon een lamp, bord, stoplicht aan? (een lamp denk ik)
Verder ZO veel spoor en ZO weinig bovenleiding, als het Duitsland niet is ga ik voor Denemarken
Nou dat laatste is ZEKER niet het geval, hoewel ik me bij die masten op zich nog wel wat kan voorstellen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het wel dieselspoor, want het lijken me wel masten voor de bovenleiding en het lijkt erop alsof er draden hangen
Gezien de frequentie van de palen ga ik voor trolleybussen of trams ofzo.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die staaldraad aan die rechtse paal wel verdacht. Rijden daar trolleybussen? Of hangt er gewoon een lamp, bord, stoplicht aan? (een lamp denk ik)
Verder ZO veel spoor en ZO weinig bovenleiding, als het Duitsland niet is ga ik voor Denemarken
die valt af want daar zijn geen streetview fotoos van gepubliceerd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
moet denk ik in Rijnland Palts zijn of anders Saarland
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gezien de frequentie van de palen ga ik voor trolleybussen of trams ofzo.
dat zegt niets imo. Losse foto's zouden ook kunnen toch?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:18 schreef bork het volgende:
[..]
die valt af want daar zijn geen streetview fotoos van gepubliceerd.
Dat doen we in principe niet, Essen valt af, dan is het toch bovenleiding van een tram.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zegt niets imo. Losse foto's zouden ook kunnen toch?
Er zitten sinds kort stukjes Rusland in, goede tip is het proberen waard.quote:
Daar hebben ze niet zulke strepen op de weg, die hebben meer het Nederlandse straatlettertype zeg maarquote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:53 schreef Duvel het volgende:
Spanje en Portugal hebben ook breedspoor, net als Ierland (maar daar rijden ze links). Alleen weet ik niet of ze in Spanje en Portugal ook trolleys hebben.
Die aflevering is briljantquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond op Veronica: Top Gear met "spoorse ingrediënten"
Oeh, ff opschieten met de nasi!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond op Veronica: Top Gear met "spoorse ingrediënten"
"Wheel spin at 100 mph!"quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond op Veronica: Top Gear met "spoorse ingrediënten"
Wilde het al zeggen, geweldige aflevering!quote:
Nou ik meen ooit gelezen te hebben dat jij ook dat certificaat 'veiligheid langs het spoor' hebt. Daar staat ook in dat fotografen van een trein onwenselijk zijn. Zal het even opzoeken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 06:11 schreef greavy het volgende:
Gistermiddag stond ik met nog iemand op station Zwijndrecht, komen er 2 pipo's van G4S aan, ingehuurd door NS.
"Ben je aan het filmen?" was het direct. De ander met zijn filmcamera zei "Niet nu, maar wel voor goederentreinen" waarop zo'n pipo zei "Waar is je toestemming van NS?"
Euhm, toch écht niet nodig hoor, ook al heeft hij een filminstallatie waar je U tegen zegt (net zoiets als de media vaak heeft). Ze zouden wel even collega's oproepen en een boete uit laten schrijven enzovoorts...
Toen ze niet gelijk konden krijgen, liepen ze snel weg, en gingen ze ingangs- en uitgangscontrole houden...
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ik meen ooit gelezen te hebben dat jij ook dat certificaat 'veiligheid langs het spoor' hebt. Daar staat ook in dat fotografen van een trein onwenselijk zijn. Zal het even opzoeken.
Dit klopt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.
Volgens mij is een hobbyist ook een 'onbekend persoon'quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.
Dat is ook wel zo. Het staat er vrij zwart-wit. In de praktijk kan je wel zien of iemand verdacht/onbekend is of dat gedrag vertoond.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij is een hobbyist ook een 'onbekend persoon'
Veel miscommunicatie daar, wissels verkeerd gekrukt en toch maar de trein een stuk naar achter gezet omdat de IC er anders volop klapte, kleine jochies die met een colablikje op een aanrijdsectie van een overweg de overweg in werking steldequote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vertel? Buitendienst gestelde infrastructuur is altijd interessant.
klopt, er rijden enkele slagen met de oude meuk rondquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:59 schreef bloodysunday het volgende:
Op het traject Enkhuizen - Amersfoort gaan ze weer rijden met oude DDM's?
Bijna alles op het moment. Lekker een hernia oplopen met die bankjes. Opzich wel lekkerder voor in de spits die icm had gewoon te weinig plek.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, er rijden enkele slagen met de oude meuk rond
Ik denk dat je dan het beste kunt kijken naar AutoCAD-achtige programma's, deze worden ook door architecten en ingenieurs gebruikt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:18 schreef hemarookworst het volgende:
Met welke computerprogramma kan ik treinen ontwerpen?
Tof. Ben benieuwd naar de foto'squote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Proost! Groetjes uit de Pimpel, ben net vertrokken uit Hannovermooie rit gehad vandaag. Stralend weer, stuk of 35 denk ik bordjes, en iig meer dan 1000 km
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 06:11 schreef greavy het volgende:
Gistermiddag stond ik met nog iemand op station Zwijndrecht, komen er 2 pipo's van G4S aan, ingehuurd door NS.
"Ben je aan het filmen?" was het direct. De ander met zijn filmcamera zei "Niet nu, maar wel voor goederentreinen" waarop zo'n pipo zei "Waar is je toestemming van NS?"
Euhm, toch écht niet nodig hoor, ook al heeft hij een filminstallatie waar je U tegen zegt (net zoiets als de media vaak heeft). Ze zouden wel even collega's oproepen en een boete uit laten schrijven enzovoorts...
Toen ze niet gelijk konden krijgen, liepen ze snel weg, en gingen ze ingangs- en uitgangscontrole houden...
dit is natuurlijk onzin he.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?
quote:Website NS zegt hierover:
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Nee. Voor privé doeleinden mag het gewoon. Voor commerciële dingen heb je toestemming nodig. Helaas zijn de eisen voor zo'n belangrijk pakje alleen maar dat je een IQ van onder het vriespunt hebt, dus elke camera krijgt vroeg of laat last van die neukfouten. Het hoort erbij.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?
Ah zo, wel tof!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hoor ik vaker ja, is niet echt een goed antwoord op. Ik was eens door mijn foto's aan het bladeren en toen viel het me ineens op dat ik nogal eens stationsnaambordjes fotografeerde. Toen ben ik dat eens bij elkaar gaan zetten, en een weekendje rondgereden, en ik bleek dat leuk te vinden![]()
Dus nou ja, toen maar doorgegaan he![]()
Is overigens niet alleen in Duitsland hoor, maar aangezien Nederland, België en Luxemburg nu klaar zijn, en ik niet elke week in Denemarken of Oostenrijk kom....
Ja, en Nordrhein - Westfalen is ook bijna klaar. Hierna Niedersachsen en Denemarken. Daarnaast heb ik natuurlijk nog honderden bordjes uit Frankrijk, Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Zweden, Finland, Zwitserland en zo nog watquote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah zo, wel tof!
Maar je hebt dus in NL en BE en LU al alles gehad?
Ik weet ook hoe dat spoorbevoegdheid werkt, heb het zelf ook via de stichting. En ik weet wel wanneer ik veilig sta, en wanneer niet. M'n bevoegdheid misbruik ik tevens niet voor de hobby.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit klopt.
Ik heb zelf ook veiligheid langs het spoor behaald 3 maanden terug. Het werd bij ons niet vernoemd maar heb het laatst toevallig nog eens gevraagd.
Zolang je niet professioneel aan het filmen bent, en je geen gevaar veroorzaakt voor jezelf of anderen mag je er best foto's maken. Mits je op openbaar gebied bent en niet over een hek bent geklommen of iets dergelijks. Maar dat spreekt wel voor zich.
quote:Particuliere opnamen
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Oh nou. Mooi.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:15 schreef bork het volgende:
Plaatje wat we niet wisten was in Wuppertal
Heb je mijn Velp bordje al gezienquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een teleurstelling is dat Kassel Hbf zegstaan nog niet eens fatsoenlijk bordjes op de perrons. Ja ééntje. Op één perron, helemaal aan het eind. Haaks op de rails, en in een stijl die in 1960 gebruikelijk was. Verder niks.
Ja, uit het spoorwegmuseum hequote:
Hoort het smalspoor-baantje op het eiland Borkum ook bij Niedersachsen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en Nordrhein - Westfalen is ook bijna klaar. Hierna Niedersachsen en Denemarken. Daarnaast heb ik natuurlijk nog honderden bordjes uit Frankrijk, Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Zweden, Finland, Zwitserland en zo nog wat
Shit die kende je dus al, ik dacht deze zit mooi verstoptquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, uit het spoorwegmuseum he![]()
Heb je Legerplaats Oldebroek ook gezien?
Als daar bordjes zijnquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoort het smalspoor-baantje op het eiland Borkum ook bij Niedersachsen?
Je "bevoegdheid" geldt alleen voor de taak waarvoor hij is afgegeven.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet ook hoe dat spoorbevoegdheid werkt, heb het zelf ook via de stichting. En ik weet wel wanneer ik veilig sta, en wanneer niet. M'n bevoegdheid misbruik ik tevens niet voor de hobby.
Klopt, en dat is voor de DE3 115. En om die reden gebruik ik 'm ook niet elders.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je "bevoegdheid" geldt alleen voor de taak waarvoor hij is afgegeven.
Zelfs als je voor die club op dat moment niets in het spoor te zoeken hebt, mag je er niet komen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, en dat is voor de DE3 115. En om die reden gebruik ik 'm ook niet elders.
Sommige doen het toch. Onacceptabel, we moeten er filmpjes over maken voor ProRail!quote:Op zondag 18 maart 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
iedereen moet gewoon opsodemieteren uit het spoor want het blijkt al moeilijk zat om treintjes te laten rijden ZONDER lastig volk in het spoor. Hup, wegwezen
Welk gebied ben jij Trdl ?quote:Op zondag 18 maart 2012 10:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelfs als je voor die club op dat moment niets in het spoor te zoeken hebt, mag je er niet komen.
Ik heb ook een BvT, maar mag onder werktijd nog steeds niet zomaar het spoor in.
Groningen/Leeuwarden dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:47 schreef Duvel het volgende:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
Plus alles wat daar aan vast zit. Alles achter Grouw en Assen zeg maar.quote:
GROU. Geen Grouwquote:Op zondag 18 maart 2012 18:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Plus alles wat daar aan vast zit. Alles achter Grouw en Assen zeg maar.
Gwquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Wat dacht je van conducteurs die Leeuwarden uitspreken met de klemtoon op de tweede lettergreep: Leeuw-AR-den...quote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef greavy het volgende:
Altijd leuk dat het treinpersoneel Grou-Jirnsum vaak niet uit kan spreken. Heb al eens gehoord "Grou nogwat", "Grou-Jierntzoem ofzoiets", "Grou", "Grou Jernsen", "Grou Wensen", "Grou IJrnsen" ....
Kan je nagaan wat een achtergebleven volk het is. Stelletje boeren.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:27 schreef greavy het volgende:
Ik hoor op het station vaak genoeg reizigers zeggen "Ik moet nog even bliepen".
dat is te merkenquote:Op zondag 18 maart 2012 18:23 schreef greavy het volgende:
"Ljouwert, dit is ut einpunt van disse trein. Kinne jo graag ûtstappe, en de bagage meinimme. Reise jo mei de bliepbliep, ferjit dan net te bliepen. NS weensket jim nog een fijne daai ta" ofzoiets. Fries spreek ik vloeiend, maar schrijven is wat lastiger
Niet in het spoor, maar hoe heb je die foto dan wel gemaakt?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem. In de verte komt de ICE aan onder een enorme wirwar van draden en stangen. En nee ik sta niet in het spoor
[ afbeelding ]
Nee, gewoon vet ingezoomd (wat je ook aan de foto kan zien trouwens). Het perron van spoor 10 maakt een bochtjequote:Op zondag 18 maart 2012 18:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet in het spoor, maar hoe heb je die foto dan wel gemaakt?
Het is niet zo dat er tussen spoor 9 en 10 nou echt nog iets anders dan spoor te vinden is in Arnhem
Of is dit vanuit het openstaande raampje gemaakt van een trein die stil stond op spoor 9?
O ja, kijk, daar valt mijn 'kennis' van station Arnhem door de mand...quote:Op zondag 18 maart 2012 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, gewoon vet ingezoomd (wat je ook aan de foto kan zien trouwens). Het perron van spoor 10 maakt een bochtje
No ja, Fryske stavering is ek net 't makkelijkste, wol?quote:
Ja klopt. Dat is "omdat je dan waarschijnlijk wel zal proberen zwart te rijden".quote:Op zondag 18 maart 2012 20:15 schreef Xetran het volgende:
Als ik in en uitcheck op een station word 50 cent afgeschreven. Mag dit eigenlijk wel? Aangezien ze zelfs nog van plan waren om stations af te sluiten ben ik niet echt een fan van om 50(80 zonder korting) te moeten betalen om door het station te kunnen..
Dat hoort niet te gebeuren. Als je binnen 60 minuten uitcheckt op hetzelfde station als waar je hebt ingecheckt, dan kost dat je niks. Check je pas na 60 minuten uit, dan ben je je borg kwijt. Afhankelijk van je abonnementen kost dat je ¤ 10 of ¤ 20.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:15 schreef Xetran het volgende:
Als ik in en uitcheck op een station word 50 cent afgeschreven. Mag dit eigenlijk wel? Aangezien ze zelfs nog van plan waren om stations af te sluiten ben ik niet echt een fan van om 50(80 zonder korting) te moeten betalen om door het station te kunnen..
Een mooie actie van NS RIB om bij de naamwijziging de verkorting gelijk te houden.quote:
Driehonderd!quote:Op zondag 18 maart 2012 22:26 schreef b2py het volgende:
Gaat de Thalys tegenwoordig harder dan 160 km/h? Reed gister op de A4 en werd keihard ingehaald. Reed richting Rotterdam.
Het is zelfs nog verder gegaan dan dat. Ik kan me herinneren dat de NS een keer een loc Grouw wilde noemen, maar dat iedereen uit het dorp zelf wilde dat het Grou werd. Daarom is er geen loc met die naam gekomen, maar is er besloten om dan maar Akkrum op de loc te zetten.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een mooie actie van NS RIB om bij de naamwijziging de verkorting gelijk te houden.
Kom opquote:Op zondag 18 maart 2012 22:26 schreef b2py het volgende:
Gaat de Thalys tegenwoordig harder dan 160 km/h? Reed gister op de A4 en werd keihard ingehaald. Reed richting Rotterdam.
ze moeten het materieel 's nachts toch ergens kwijt hequote:Op zondag 18 maart 2012 22:43 schreef Duvel het volgende:
Waarom NS überhaupt Friesland nog bedient, is me een raadsel.
Makkelijk. Ik heb 314,10 km/h geklokt boven het Hollandsch Diep.quote:
Oh nee het was eigenlijk 42,8 km/h nou goed?quote:Op zondag 18 maart 2012 23:04 schreef dennistd het volgende:
Maar of die GPS van jou nou zo betrouwbaar is...
Ik heb ook wel eens een snelheid van 171,nogwat km/h geklokt in de Fyra. Die 314 km/h en die 171 km/h zijn meetfouten, dat kan niet anders.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Makkelijk. Ik heb 314,10 km/h geklokt boven het Hollandsch Diep.
Thalys rijdt toch pas na Rotterdam 300 km/h en tot met 160 km/h?quote:Op zondag 18 maart 2012 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Makkelijk. Ik heb 314,10 km/h geklokt boven het Hollandsch Diep.
Nee, niet meer.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Thalys rijdt toch pas na Rotterdam 300 km/h en tot met 160 km/h?
Bijgewerkt.quote:Op maandag 19 maart 2012 07:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, niet meer.
De OP moet bijgewerkt worden
Maar dan wel midden in het water, net als DE-II 186quote:Op zondag 18 maart 2012 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee het was eigenlijk 42,8 km/h nou goed?
twitter:tijstummers twitterde op maandag 19-03-2012 om 07:59:31Vreemd #treinongeluk Nijmegen CS: machinist leek vergeten te remmen en rijdt zo perron op #metschrikvrij http://t.co/kuxlDNJ5
reageer retweet
Die is stuk!quote:Op maandag 19 maart 2012 08:23 schreef Pino112 het volgende:
twitter:tijstummers twitterde op maandag 19-03-2012 om 07:59:31Vreemd #treinongeluk Nijmegen CS: machinist leek vergeten te remmen en rijdt zo perron op #metschrikvrij http://t.co/kuxlDNJ5 [ afbeelding ] reageer retweet
En hoe check ik dan uit?quote:Op maandag 19 maart 2012 11:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Die is stuk!
Ik stel voor dat ze een heel groot elastiek spannen, rijdt ' ie meteen de andere kant op.
Sneller dan met de auto, dat is een ding dat zeker is. Op dat traject rijdt toch ook een autonachttrein, als ik het goed heb? Ooit wel eens naar zitten te kijkenquote:Op maandag 19 maart 2012 14:27 schreef bork het volgende:
Kende jullie deze gratis Eurail railmap -> railmap europe al?
Is niet fijnmazig maar wel lekker overzichtelijk en inzichtelijk (en, ja er zitten wat foutjes in) ik wist bijvoorbeeld niet dat Helsinki-Rovaniemi in 9.30 ging, best strakke tijd.
Klopt ja, die heb ik weleens genomenquote:Op maandag 19 maart 2012 15:12 schreef V2 het volgende:
[..]
Sneller dan met de auto, dat is een ding dat zeker is. Op dat traject rijdt toch ook een autonachttrein, als ik het goed heb? Ooit wel eens naar zitten te kijken
quote:Op maandag 19 maart 2012 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
die laatste 2 heb ik gisteren allebeie besteld ja
Onvoldoende nauwkeurigquote:Op maandag 19 maart 2012 17:07 schreef bork het volgende:
@Fles jij zocht spoorkaarten van heel Europa? Die heb ik niet dat is toch -> europeanrailwayatlas van meneer Ball,
ok, dat wist ik dus niet.quote:
Komt niet vaak voor, derhalve keurig.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:44 schreef greavy het volgende:
Scheelt weer een metertje of wat lopen voor je overstap. Machinist dacht met de reizigers mee
Bahn.de denk ik wel. Is veel beter als nshispeed.nlquote:Op maandag 19 maart 2012 19:49 schreef Beardslasher het volgende:
Wat is een goede reisplanner om een reis naar kroatie uit te zoeken?
NS Hispeed wil niet echt meewerken
Wat is dit nu weer voor nonsens, daar rijdt gewoon een LINT en da's toch echt geen tram.quote:De lichte tramtrein van de NordWestBahn, die tussen Düsseldorf en Kleef rijdt, zou als lightrailverbinding doorgetrokken kunnen worden via Kranenburg en Groesbeek naar Nijmegen-Heyendaal.
Moet je even bij plan een reis de internationale planner pakken.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:49 schreef Beardslasher het volgende:
Wat is een goede reisplanner om een reis naar kroatie uit te zoeken?
NS Hispeed wil niet echt meewerken
Quer Durchs Land of Schönes Wochenende Ticket.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:52 schreef Beardslasher het volgende:
Thanks!
Nog een vraagje: bestaat er ook een jongeren voordeel actie in Duitsland (zoiets als de go-pass in België)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |