abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2012 @ 10:47:31 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109081439
Treinentopic nummer VIERHONDERD!

Gefeliciteerd met deze mijlpaal allemaal!




Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..


[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 19-03-2012 07:42:28 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_109081552
400 *O* *O* *O*
  Redactie Sport woensdag 14 maart 2012 @ 10:58:59 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109081795
Eens even mijn archief ingedoken, en nog een foto uit 2005 gevonden in een Londens techniekmuseum, gemaakt tijdens een excursie van de middelbare school toen ik nog helemaal niet met treinen bezig was:


Ik heb even verder gezocht, en is locomotief Columbine van de Grand Junction Railway uit 1845

[ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 14-03-2012 11:05:25 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_109081858
Duuf topic *O*

Wauw. KSC topic 4900 en Treintopic 400 _O_

Not only beide honderdtallen, tevens beide kwadraten O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109082021
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 10:47 schreef Duvel het volgende:
Treinentopic nummer VIERHONDERD!

Gefeliciteerd met deze mijlpaal allemaal!


Jeej! Pie op Pi-dag! :9
pi_109083205
Treinentaart *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109083234
Nog veel mooiere treinentaart *O* _O_ O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 12:10:40 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109084262
Er past een mooi filmpje over de TEE bij

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:22:23 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109084640
*O*

Weer een mijlpaal :s)
pi_109084818
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:10 schreef Peterselieman het volgende:
Er past een mooi filmpje over de TEE bij

Vet. jammer van die klote re-sampling rate van youtube :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109085504


Ik wist dat die tractiemotoren groot waren, maar zo groot :o
pi_109085531
Ik heb een retourtje gekocht van het traject Diemen t/m Hilversum Noord. Nu ben ik rest van de dag vrij, wat kan ik eigenlijk in tussengelegen gebied doen? :)
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:03:38 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109085910
quote:
11s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wist dat die tractiemotoren groot waren, maar zo groot :o
Monomotordraaistel.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:11:52 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_109086188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:51 schreef KabulCuisine het volgende:
Ik heb een retourtje gekocht van het traject Diemen t/m Hilversum Noord. Nu ben ik rest van de dag vrij, wat kan ik eigenlijk in tussengelegen gebied doen? :)
http://www.vestinggilde.n(...)delaction/view/id/4/

kan je het 400e topic vieren!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_109086219
Gefeliciteerd allen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 13:18:06 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109086426
bestaat er een trein met het nummer 400? Jazeker. Een vrachttrein rijdt in de VS onder dat nummertje

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109086572
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Monomotordraaistel.

[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/chris1971/4878910198/

Volgens de laatste comment onderaan de pagina weegt de tractiemotor alleen al 7,5 ton. _O-
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:25:30 #18
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_109086737
Nogal bizarre serie comments op die foto zeg _O-
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_109086782
Wtf.. Icm van Bilthoven naar Utrecht Cs, nu in een ddar met volledig rode banken (1e en 2e klas) die tevens geen stelnummer heeft.

Nog meer verrassingen?
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:27:16 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109086806
Volledig rode banken... dat is DDM-1 volgens mij.
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:27:53 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109086824
Verdwaald, leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:28:23 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109086840
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:29:13 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109086867
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:27 schreef Duvel het volgende:
Verdwaald, leuk!
En iets te laat, verrassend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 13:29:24 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109086877
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Monomotordraaistel.

[ afbeelding ]
als je dit commentaar leest: http://www.flickr.com/pho(...)nt72157624695142252/

toch wel geinig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109086899
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als je dit commentaar leest: http://www.flickr.com/pho(...)nt72157624695142252/

toch wel geinig
Ja wtf

Hij verlaat als mcn wel snel het schip, lijkt wel een Italiaanse kapitein: http://www.flickr.com/photos/chris1971/5194850872/in/photostream/
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:31:40 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109086952
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als je dit commentaar leest: http://www.flickr.com/pho(...)nt72157624695142252/

toch wel geinig
What the FUCK?! :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_109087013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:27 schreef James1988 het volgende:
Volledig rode banken... dat is DDM-1 volgens mij.
Crien weet dat verschil wel hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109087123
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:25 schreef V2 het volgende:
Nogal bizarre serie comments op die foto zeg _O-
_O- :D die gast is echt een eind van het padje :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109089784


Een NS VIRM-4 van Lego :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:09:09 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109092343
NS Hispeed klaar voor ontvangst V250


NS Hispeed en NMBS wachten nog altijd op de overdracht van de hogesnelheidstrein V250. De treinen zijn nu nog eigendom van de italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda. Als de Inspectie Leefomgeving en Transport (voorheen Inspectie Verkeer en Waterstaat) de treinen heeft goedgekeurd, kunnen de treinen overgedragen worden aan NS Hispeed.

Alhoewel de treinen nog niet zijn overgedragen aan NS Hispeed, mag de vervoerder wel enkele stellen gebruiken om haar personeel op te leiden. Binnen een paar weken zullen de eerste machinisten de opleiding afronden. "Wij staan in de startblokken" zegt woordvoerdster Annelou van Egmond.

Details
De vervoerder geeft aan dat de treinen voor 97 procent gereed zijn. Het gaat om detais. Zo bleek recent bij een testrit prullenbakken met snelheden tussen de 180 en 195 kilometer per uur gaan rammelen. "Dat probleem speelde niet als de trein harder reed, en niet als de trein zachter rijdt. Over dat soort vraagstukken gaat het" zegt Van Egmond. Maar voegt ze er aan toe: "Wij gaan niet over de goedkeuring. Dat is een vraagstuk tussen AnsaldoBreda en de inspectie". Waarom de treinen nog niet zijn goedgekeurd, kan de woordvoerdster daarom ook niet zeggen.

Leveringsdatum onbekend
Zodra de treinen in Nederland en België zijn goedgekeurt, zullen de V250 treinen ingezet worden als Fyra tussen Amsterdam en Breda en tussen Amsterdam en Brussel. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de treinen medio 2007 in dienst zouden komen, maar keer op keer werd de levering uitgesteld. Uiteindelijk rolde in 2009 het eerste testtreinstel uit de fabriek. Na alle vertraging durft NS Hispeed nu geen datum meer te noemen. Uit andere bronnen van treinreiziger.nl blijkt dat de vervoerder mikt op medio juni.

Schadeclaim
De vervoerder is nog niet bezig met een schadeclaim vanwege de late levering. "Van Egmond: Onze prioriteit is nu dat de treinen aan ons overgedragen worden. Daar doet AnsaldoBreda ook haar uiterste best voor. Daarom heeft nu praten over een schadeclaim geen zin". Wel geeft ze aan dat als de treinen geleverd zijn, er gekeken kan worden naar een schadeclaim. Het contract biedt daar mogelijkheden toe.

Denemarken
NS Hispeed is niet bang dat er een zelfde drama volgt als in Denemarken, waarbij de door AnsaldoBreda geleverde treinen weer uit de reizigersdienst zijn genomen vanwegeveiligheidsissues. NS Hispeed wijst erop dat het in Denemarken om dieseltreinen gaat, waarmee AnsaldoBreda geen ervaring heeft. Met elektrische hogesnelheidstreinen heeft het bedrijf wel ervaring. Zo maakte het bedrijf samen met Fiat de ETR500 voor de Italiaanse spoorwegen.

AnsaldoBreda
Treinreiziger.nl heeft ook aan AnsaldoBreda om een reactie gevraagd over de leveringsproblemen. De frabikant huld zich sindsdien al maanden in stilzwijgen.
pi_109092598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:09 schreef James1988 het volgende:
"Van Egmond: Onze prioriteit is nu dat de treinen aan ons overgedragen worden. Daar doet AnsaldoBreda ook haar uiterste best voor.
Uiterste best, ja dat kennen we inmiddels wel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109092897
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 16:30:16 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109093234
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uiterste best, ja dat kennen we inmiddels wel :')
Ze kunnen gewoon niet, omdat ze een rammelend contract afgesloten hebben met die deegmakers.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:34:17 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109095743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:09 schreef James1988 het volgende:

Details
De vervoerder geeft aan dat de treinen voor 97 procent gereed zijn. Het gaat om detais. Zo bleek recent bij een testrit prullenbakken met snelheden tussen de 180 en 195 kilometer per uur gaan rammelen. "Dat probleem speelde niet als de trein harder reed, en niet als de trein zachter rijdt. Over dat soort vraagstukken gaat het" zegt Van Egmond. Maar voegt ze er aan toe: "Wij gaan niet over de goedkeuring. Dat is een vraagstuk tussen AnsaldoBreda en de inspectie". Waarom de treinen nog niet zijn goedgekeurd, kan de woordvoerdster daarom ook niet zeggen.
Resonantieproblemen, noem het maar een kleinigheid...

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:35:06 #35
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_109095778
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Resonantieproblemen, noem het maar een kleinigheid...

Ja, een afscheurende prullenbak kan zomaar dodelijk zijn ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_109095844
Je kan beter gewoon geen prullebakken monteren, dan heb je dat probleem niet. Ik hoor ook nooit iemand over rammelende WC-brillen in een SLT ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109095918
Omdat dit toch ook een beetje het OV topic is, de RET heeft de busconcessie gewonnnen in Rotterdam!
pi_109096031
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109096043
Ow, ken dat topic helemaal niet :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 17:43:41 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109096096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:38 schreef b2py het volgende:
Omdat dit toch ook een beetje het OV topic is, de RET heeft de busconcessie gewonnnen in Rotterdam!
Charlie Aptroot staat alweer te klapperen van vreugde :')
Hij kijkt helaas alleen naar de plus en niet wat er onder de streep geschrapt wordt -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:08:30 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109096976
quote:
16s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:35 schreef V2 het volgende:

[..]

Ja, een afscheurende prullenbak kan zomaar dodelijk zijn ;)
Vermoeiingsverschijnselen bij 250 km/u wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:36:54 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109097928
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Charlie Aptroot staat alweer te klapperen van vreugde :')
Hij kijkt helaas alleen naar de plus en niet wat er onder de streep geschrapt wordt -O-
Aptroot moet naar UWV geschopt worden. Die waardeloze lobbyer moet alles kwijtraken wat hij onrechtmatig verkregen heeft...
pi_109097975
Ik zit net in OdR even dat verhaal over de DSB IC4 te lezen. Het lijkt erop dat we nog niet aan het eind van de martelgang zijn met onze railhummers -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:42:46 #44
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109098117
quote:
15s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit net in OdR even dat verhaal over de DSB IC4 te lezen. Het lijkt erop dat we nog niet aan het eind van de martelgang zijn met onze railhummers -O-
Niet alleen de dieseltractie, maar ook gekoppeld rijden levert bij de IC4 nog problemen op.

Waar ik ook op zit te wachten is dat een verkeersminister de veiligheid van de V250 dusdanig in twijfel trekt dat deze na 15-20 jaar vervangen worden. Zie ook de lagevloerstrams uit Oslo: een gemeentelijke wethouder is die Italiaanse wrakken spuugzat...
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:43:20 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109098135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Niet alleen de dieseltractie, maar ook gekoppeld rijden levert bij de IC4 nog problemen op.

Waar ik ook op zit te wachten is dat een verkeersminister de veiligheid van de V250 dusdanig in twijfel trekt dat deze na 15-20 jaar vervangen worden. Zie ook de lagevloerstrams uit Oslo: een gemeentelijke wethouder is die Italiaanse wrakken spuugzat...
Ze zijn straks vijf jaar oud bij indienststelling, tel uit je verlies.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:48:24 #46
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109098324
quote:
13s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zijn straks vijf jaar oud bij indienststelling, tel uit je verlies.
Toen een OV-bedrijf in München in 1981 zes metrostellen (prototypes) bestelde, duurde het zes jaar voordat deze vrijgegeven werden.
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 19:09:58 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_109099292
Met ICE onderweg naar huis. Is overwerken nog ergens goed voor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:12:01 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109099395
DDZ-inzet voorlopig treinen 2628-2647-2636-2655. Op Deze site van de DB kan je de treinnummers met bijhorende DRGL's van stopplaatsen opzoeken.
Gister en vandaag hield hij zich hier ook aan.

Inzet in het weekend zal NIET plaats vinden heb ik doorgekregen. DDZ rijdt doordeweeks nog begeleid, dus met extra personeel. Dit is het prognose voor in ieder geval volgende week ook.
pi_109099504
Extra personeel? Met welk doel? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 19:17:54 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109099711
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Extra personeel? Met welk doel? :?
er kan nog eens iets mis gaan.

Geloof dat vandaag van het extra personeel niet veel te merken was, want een van de twee stellen was tijdens de eerste twee ritten afgesloten.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')