Het was niet in de buurt van een spoorlijn, het was OP het emplacement Waalhaven.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar niet bij ieder willekeurig gaslek in de buurt van een spoorlijn
Oh, wat kwam de brandweer dan doen?quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij spoorincidenten heeft ProRail de coördinatie. En ook op de situatie toegespitste middelen.
Treinnummers zijn 2628(Den Haag v. 10:53) - 2647(Amsterdam v. 11:49 ofzoiets, kan enkele minuten afwijken) - 2636(Den Haag v. 12:53) - 2655(Amsterdam v. 13:49 ofzoiets).quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:38 schreef Bitlord het volgende:
Zou iemand die het bij de hand heeft de NID-treintijden kunnen plaatsen? Moet morgen om 16:00 in Asd zijn en wellicht kan ik dit via Den Haag mooi met elkaar combineren.
Die zorgden voor de koffie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, wat kwam de brandweer dan doen?
Tariefverhogingen in 3...2...1...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
Mag wel in de krant. Arriva heeft zich van zijn goede kant laten zien door 10.000 euro te schenken aan Warchild.
Als tegenprestatie moet Edwin Evers in de jury zitten die de namen kiest voor de treinen die gaan rijden op de Vechtdallijnen en in de Achterhoek
Hè, wat? Bron?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Ik verwacht van wel ja, zeker ook omdat het materieel op één plek onderhouden zal gaan worden, bij een nieuwe vestiging van Voith in Zutphen.
Geen Voith hoor. Zal Strukton niet leuk vindenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Ik verwacht van wel ja, zeker ook omdat het materieel op één plek onderhouden zal gaan worden, bij een nieuwe vestiging van Voith in Zutphen.
Ja, en in Venlo/Blerick voor Veolia.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:36 schreef dennistd het volgende:
Oh, Strukton wordt het
Ik dacht Voith, maar dat zal wel komen omdat het in Leeuwarden wel Voith is (toch?).
Dan zal het wel per regio verschillen wie de goedkoopste is, en wie bereid is het meeste te leveren voor het geld dat ervoor gevraagd wordt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:36 schreef Duvel het volgende:
Maar dan is dus een deel van de Arriva vloot in onderhoud bij VOITH, een deel bij Strukton en een deel bij NedTrain? Ik snap het niet meer.
Dat klopt. Ze gaan in zee met de partij die het goedkoopst is, maar ook een vestiging dichtbij heeft, al is dat bij NedTrain in Leidschendam relatief natuurlijkquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:36 schreef Duvel het volgende:
Maar dan is dus een deel van de Arriva vloot in onderhoud bij VOITH, een deel bij Strukton en een deel bij NedTrain? Ik snap het niet meer.
is het wel dieselspoor, want het lijken me wel masten voor de bovenleiding en het lijkt erop alsof er draden hangenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die staaldraad aan die rechtse paal wel verdacht. Rijden daar trolleybussen? Of hangt er gewoon een lamp, bord, stoplicht aan? (een lamp denk ik)
Verder ZO veel spoor en ZO weinig bovenleiding, als het Duitsland niet is ga ik voor Denemarken
Nou dat laatste is ZEKER niet het geval, hoewel ik me bij die masten op zich nog wel wat kan voorstellen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het wel dieselspoor, want het lijken me wel masten voor de bovenleiding en het lijkt erop alsof er draden hangen
Gezien de frequentie van de palen ga ik voor trolleybussen of trams ofzo.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die staaldraad aan die rechtse paal wel verdacht. Rijden daar trolleybussen? Of hangt er gewoon een lamp, bord, stoplicht aan? (een lamp denk ik)
Verder ZO veel spoor en ZO weinig bovenleiding, als het Duitsland niet is ga ik voor Denemarken
die valt af want daar zijn geen streetview fotoos van gepubliceerd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
moet denk ik in Rijnland Palts zijn of anders Saarland
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Gezien de frequentie van de palen ga ik voor trolleybussen of trams ofzo.
dat zegt niets imo. Losse foto's zouden ook kunnen toch?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:18 schreef bork het volgende:
[..]
die valt af want daar zijn geen streetview fotoos van gepubliceerd.
Dat doen we in principe niet, Essen valt af, dan is het toch bovenleiding van een tram.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zegt niets imo. Losse foto's zouden ook kunnen toch?
Er zitten sinds kort stukjes Rusland in, goede tip is het proberen waard.quote:
Daar hebben ze niet zulke strepen op de weg, die hebben meer het Nederlandse straatlettertype zeg maarquote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:53 schreef Duvel het volgende:
Spanje en Portugal hebben ook breedspoor, net als Ierland (maar daar rijden ze links). Alleen weet ik niet of ze in Spanje en Portugal ook trolleys hebben.
Die aflevering is briljantquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond op Veronica: Top Gear met "spoorse ingrediënten"
Oeh, ff opschieten met de nasi!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond op Veronica: Top Gear met "spoorse ingrediënten"
"Wheel spin at 100 mph!"quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanavond op Veronica: Top Gear met "spoorse ingrediënten"
Wilde het al zeggen, geweldige aflevering!quote:
Nou ik meen ooit gelezen te hebben dat jij ook dat certificaat 'veiligheid langs het spoor' hebt. Daar staat ook in dat fotografen van een trein onwenselijk zijn. Zal het even opzoeken.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 06:11 schreef greavy het volgende:
Gistermiddag stond ik met nog iemand op station Zwijndrecht, komen er 2 pipo's van G4S aan, ingehuurd door NS.
"Ben je aan het filmen?" was het direct. De ander met zijn filmcamera zei "Niet nu, maar wel voor goederentreinen" waarop zo'n pipo zei "Waar is je toestemming van NS?"
Euhm, toch écht niet nodig hoor, ook al heeft hij een filminstallatie waar je U tegen zegt (net zoiets als de media vaak heeft). Ze zouden wel even collega's oproepen en een boete uit laten schrijven enzovoorts...
Toen ze niet gelijk konden krijgen, liepen ze snel weg, en gingen ze ingangs- en uitgangscontrole houden...
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ik meen ooit gelezen te hebben dat jij ook dat certificaat 'veiligheid langs het spoor' hebt. Daar staat ook in dat fotografen van een trein onwenselijk zijn. Zal het even opzoeken.
Dit klopt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.
Volgens mij is een hobbyist ook een 'onbekend persoon'quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.
Dat is ook wel zo. Het staat er vrij zwart-wit. In de praktijk kan je wel zien of iemand verdacht/onbekend is of dat gedrag vertoond.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij is een hobbyist ook een 'onbekend persoon'
Veel miscommunicatie daar, wissels verkeerd gekrukt en toch maar de trein een stuk naar achter gezet omdat de IC er anders volop klapte, kleine jochies die met een colablikje op een aanrijdsectie van een overweg de overweg in werking steldequote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vertel? Buitendienst gestelde infrastructuur is altijd interessant.
klopt, er rijden enkele slagen met de oude meuk rondquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:59 schreef bloodysunday het volgende:
Op het traject Enkhuizen - Amersfoort gaan ze weer rijden met oude DDM's?
Bijna alles op het moment. Lekker een hernia oplopen met die bankjes. Opzich wel lekkerder voor in de spits die icm had gewoon te weinig plek.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, er rijden enkele slagen met de oude meuk rond
Ik denk dat je dan het beste kunt kijken naar AutoCAD-achtige programma's, deze worden ook door architecten en ingenieurs gebruikt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:18 schreef hemarookworst het volgende:
Met welke computerprogramma kan ik treinen ontwerpen?
Tof. Ben benieuwd naar de foto'squote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Proost! Groetjes uit de Pimpel, ben net vertrokken uit Hannovermooie rit gehad vandaag. Stralend weer, stuk of 35 denk ik bordjes, en iig meer dan 1000 km
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 06:11 schreef greavy het volgende:
Gistermiddag stond ik met nog iemand op station Zwijndrecht, komen er 2 pipo's van G4S aan, ingehuurd door NS.
"Ben je aan het filmen?" was het direct. De ander met zijn filmcamera zei "Niet nu, maar wel voor goederentreinen" waarop zo'n pipo zei "Waar is je toestemming van NS?"
Euhm, toch écht niet nodig hoor, ook al heeft hij een filminstallatie waar je U tegen zegt (net zoiets als de media vaak heeft). Ze zouden wel even collega's oproepen en een boete uit laten schrijven enzovoorts...
Toen ze niet gelijk konden krijgen, liepen ze snel weg, en gingen ze ingangs- en uitgangscontrole houden...
dit is natuurlijk onzin he.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?
quote:Website NS zegt hierover:
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Nee. Voor privé doeleinden mag het gewoon. Voor commerciële dingen heb je toestemming nodig. Helaas zijn de eisen voor zo'n belangrijk pakje alleen maar dat je een IQ van onder het vriespunt hebt, dus elke camera krijgt vroeg of laat last van die neukfouten. Het hoort erbij.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?
Ah zo, wel tof!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hoor ik vaker ja, is niet echt een goed antwoord op. Ik was eens door mijn foto's aan het bladeren en toen viel het me ineens op dat ik nogal eens stationsnaambordjes fotografeerde. Toen ben ik dat eens bij elkaar gaan zetten, en een weekendje rondgereden, en ik bleek dat leuk te vinden![]()
Dus nou ja, toen maar doorgegaan he![]()
Is overigens niet alleen in Duitsland hoor, maar aangezien Nederland, België en Luxemburg nu klaar zijn, en ik niet elke week in Denemarken of Oostenrijk kom....
Ja, en Nordrhein - Westfalen is ook bijna klaar. Hierna Niedersachsen en Denemarken. Daarnaast heb ik natuurlijk nog honderden bordjes uit Frankrijk, Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Zweden, Finland, Zwitserland en zo nog watquote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah zo, wel tof!
Maar je hebt dus in NL en BE en LU al alles gehad?
Ik weet ook hoe dat spoorbevoegdheid werkt, heb het zelf ook via de stichting. En ik weet wel wanneer ik veilig sta, en wanneer niet. M'n bevoegdheid misbruik ik tevens niet voor de hobby.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit klopt.
Ik heb zelf ook veiligheid langs het spoor behaald 3 maanden terug. Het werd bij ons niet vernoemd maar heb het laatst toevallig nog eens gevraagd.
Zolang je niet professioneel aan het filmen bent, en je geen gevaar veroorzaakt voor jezelf of anderen mag je er best foto's maken. Mits je op openbaar gebied bent en niet over een hek bent geklommen of iets dergelijks. Maar dat spreekt wel voor zich.
quote:Particuliere opnamen
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Oh nou. Mooi.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:15 schreef bork het volgende:
Plaatje wat we niet wisten was in Wuppertal
Heb je mijn Velp bordje al gezienquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een teleurstelling is dat Kassel Hbf zegstaan nog niet eens fatsoenlijk bordjes op de perrons. Ja ééntje. Op één perron, helemaal aan het eind. Haaks op de rails, en in een stijl die in 1960 gebruikelijk was. Verder niks.
Ja, uit het spoorwegmuseum hequote:
Hoort het smalspoor-baantje op het eiland Borkum ook bij Niedersachsen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en Nordrhein - Westfalen is ook bijna klaar. Hierna Niedersachsen en Denemarken. Daarnaast heb ik natuurlijk nog honderden bordjes uit Frankrijk, Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Zweden, Finland, Zwitserland en zo nog wat
Shit die kende je dus al, ik dacht deze zit mooi verstoptquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, uit het spoorwegmuseum he![]()
Heb je Legerplaats Oldebroek ook gezien?
Als daar bordjes zijnquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoort het smalspoor-baantje op het eiland Borkum ook bij Niedersachsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |