abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 19:52:40 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109101645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ik kan me NIET voorstellen dat de rolweerstand zo laag is dat je VIRM (het zwaarste materieel van de NS) kan duwen. Maar goed, de foto liegt niet.
een trein heeft een erg lage rolweerstand en als je een stuk vlak spoor hebt dan kan het zomaar, ondanks dat het een onmogelijke opgave lijkt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109101986
Je laat natuurlijk Chuck Norris de trein duwen, kan die met zijn lul.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:59:16 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109109021
Vandaag moest ik naar Amstelveen voor een selectiebijeenkomst, en even wat extra tijd uitgetrokken...
De Vink:

DBS 1602 + Staaltrein (61601)
passeerde precies op tijd om 11:00. Wilde op het andere perron staan, maar stapte net de trein uit (vanaf Leiden) toen deze in aankomst was.

Maar voor het DDZ was ik er, en dat hield zich niet aan de planning...

DDZ/NID 7538+7529 (2628)
Kwam pas om 11:14 voorbij, dus +12.


NMBS2836+OBB (9232)
IC9232 werd vandaag verzekerd door ÖBB-rijtuigen

Vanmiddag op Zwijndrecht hoopte ik de Sloetrein van 'kwart voor vijf' te pakken. Helaas, hij reed te laat, en kon wegens andere verplichtingen niet blijven hangen. Wel kwam een LM-ritje uit Rotterdam naar Dordrecht van Arriva (tbv wassen) langs.

2x Arriva E-GTW 2/8 als LM

Toen snel naar het andere perron gewandeld voor dit treintje:

ERS 653-08 + Melzo-shuttle
Passeerde om 16:54 richting Kijfhoek en verder.

Dat was 'm wel weer.
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:10:44 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109109809
Op Leiden aankomst met de Sneltrein Dordrecht-Amsterdam...
"LEIDEN. LEIDEN CENTRAAL." kort daarna (door een ander): "Als toevoeging hierop: Hier kunt u overstappen naar X om tijd Y van spoor Z etc etc etc"
Uitgestapt op spoor 5, en begon de omroep te kakelen (de speakers lopen niet gelijk, je hoort er echt 2 omroepen door elkaar heen, met dezelfde tekst): "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 5 en staat voor u op dit spoor gereed." met daarachteraan: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 8B". Minuut later: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 5, en staat voor u op dit spoor gereed." gevolgd door: "Op spoor 5 staat voor u gereed de intercity naar Haarlem en Amsterdam Centraal van 10 uur 43."

Kunnen ze dan nog niet eens iets goed doen? Wel leuke fitness *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 14-03-2012 22:21:48 ]
pi_109110418
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef greavy het volgende:
Op Leiden aankomst met de Sneltrein Dordrecht-Amsterdam...
"LEIDEN. LEIDEN CENTRAAL." kort daarna (door een ander): "Als toevoeging hierop: Hier kunt u overstappen naar X om tijd Y van spoor Z etc etc etc"
Uitgestapt op spoor 5, en begon de omroep te kakelen (de speakers lopen niet gelijk, je hoort er echt 2 omroepen door elkaar heen, met dezelfde tekst): "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5 en staat voor u op dit spoor gereed." met daarachteraan: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 8B". Minuut later: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5, en staat voor u op dit spoor gereed." gevolgd door: "Op spoor 5 staat voor u gereed de intercity naar Haarlem en Amsterdam Centraal van 10 uur 43."

Kunnen ze dan nog niet eens iets goed doen? Wel leuke fitness *O*
jij zou beter moeten weten dan naar spoor 8 te gaan voor een trein naar amsterdam :|W
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:21:14 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109110601
Ik weet het wel. Misten enkele woorden bij de omroep (naar Dordrecht). Even toegevoegd

Zelf ging ik voor de SLeT naar De Vink.
pi_109110758
Is de Betuwelijn soms buiten gebruik? Ik zie ineens echt tientallen extra goederentreinen passeren laatste twee dagen tussen Arnhem en de grens
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:24:09 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109110836
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:23 schreef Xetran het volgende:
Is de Betuwelijn soms buiten gebruik? Ik zie ineens echt tientallen extra goederentreinen passeren laatste twee dagen tussen Arnhem en de grens
Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).
Je bedoelt de Betuweroute. Nee, dat is niet buiten gebruik. Rijden nog steeds treintjes via de Betuweroute hoor.
pi_109117467
Ik vond het al zo vreemd dat de testritten van de V250 al waren geïntensiveerd. Woon naast het spoor bij Rotterdam CS, en vooral in de late uurtjes en in de nachten behoorlijk vaak een V250 langs zien komen.
Leraar op school (o.a ook opleider bij NSR en NSHispeed) zei al dat ze in de afrondende fase zaten.
pi_109117582
Wel leuk op zich, heb een opdracht op school gekregen om een TSB te maken. Kleine simpele opdracht:

- Maak een TSB week publicatie met onderstaande gegevens:
- Werkzaamheden tussen Woerden --> Vleuten (60/40)
- Borden staan niet op voorgeschreven afstand
- Bilthoven --> Den Dolder (90/60)



Beetje amateuritisch met paint gemaakt :')
Maar het klopt in ieder geval :)
pi_109117724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).
Je bedoelt de Betuweroute. Nee, dat is niet buiten gebruik. Rijden nog steeds treintjes via de Betuweroute hoor.
Vreemd. Zijn er ineens een stuk meer namelijk. Die twee namen ga ik toch nooit uit melkaar gaan leren kunnen houden, ze zijn hier iets van 5 jaar met die route bezig geweest en ik heb het nogsteeds niet onthouden. :<
  Redactie Sport donderdag 15 maart 2012 @ 07:52:26 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109119157
Het is jouw schuld ook niet, maar die van de media die structureel de verkeerde naam gebruik(t)en.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:06:30 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109119312
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:03 schreef Monopoly het volgende:
Ik vond het al zo vreemd dat de testritten van de V250 al waren geïntensiveerd. Woon naast het spoor bij Rotterdam CS, en vooral in de late uurtjes en in de nachten behoorlijk vaak een V250 langs zien komen.
Leraar op school (o.a ook opleider bij NSR en NSHispeed) zei al dat ze in de afrondende fase zaten.
Ze zijn er pas 3 jaar mee bezig :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 maart 2012 @ 10:27:21 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109122139
Even een geruststelling: de stofhapper zal geen midliferevisie gaan krijgen, maar dan al terzijde worden gesteld. Dit omdat het reviseren te duur zal gaan worden.

Ja, dat weten ze nu al :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109122694
Zeker op basis van ervaringen in Denemarken? :')

De Denen kunnen dat ook makkelijk doen natuurlijk. Die hebben op een order van 5 miljard Kroon bij elkaar 2,25 miljard Kroon aan schadevergoeding, boetes en kortingen geïncasseerd. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles donderdag 15 maart 2012 @ 10:56:45 #76
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109123093
Dan wil ik ook wel een paar treintjes kopen!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:46:09 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109124809
NS houdt personeel in de gaten

Het personeel van de Nederlandse Spoorwegen (NS) wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Medewerkers worden op de vingers getikt als zij iets negatiefs op sociale media plaatsen

Sp!ts schrijft vandaag over een kioskmedewerker met ongeveer tachtig volgers, die een tweet plaatste waarin hij klaagde over een kapotte koffieautomaat. Zijn leidinggevende stelde hem prompt een officiële waarschuwing in het vooruitzicht. De medewerker moet voortaan zwijgen over NS en Kioskexploiteur Servex.

Een conducteur werd door drie verschillende managers van de NS gewaarschuwd niets op sociale media te publiceren.

De NS wil volgens de krant niet zeggen hoeveel werknemers zijn aangesproken na negatieve uitlatingen op Facebook of Twitter. Volgens de spoorwegen zijn werknemers als 'privépersoon' helemaal vrij in wat ze via internet delen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:50:53 #78
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109124946
Laat NS zich bezighouden met het rijden van treintjes en het beheren van stations. Dat zijn de kerntaken, niet het najagen van klokkenluiders.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 maart 2012 @ 11:52:08 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109124984
Dat zijn de gevolgen van het PR-apparaat wat je steeds meer ziet. Ipv de problemen zelf aan te pakken wordt er iets gedaan aan de communicatie. Mensen mogen niets meer zeggen zonder de woordvoerders te raadplegen of het wel door de beugel kan :r

Het gebeurt niet alleen bij de NS, maar bij veel meer bedrijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109125552
Zojuist vanuit de VIRM een DDZ zien rijden. Best strak ding, lijkt groter dan een DDAR.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:32:19 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109136223
Vanmiddag was er enorme hektiek op de Waalhaven Zuid emplacement. Incident Gevaarlijke Stoffen.
Heb er 7 brandweerauto's gezien, 4 politie auto's, en toen kwam ook ProRail Ongevallenbestrijding en ProRail Calamiteitenorganisatie en de OvD Rail kijken.
Dat onder het toeziend oog van een motorrijder die hierdoor niet oplette en 100 meter verder op zijn bek ging, en hij door de ambu meegenomen moest worden....
Wel leuk, al die prioriteitsvoertuigen van ProRail voor je neus langs zien gaan.
pi_109136946
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
Even een geruststelling: de stofhapper zal geen midliferevisie gaan krijgen, maar dan al terzijde worden gesteld. Dit omdat het reviseren te duur zal gaan worden.

Ja, dat weten ze nu al :P
Waar staat dit? die zogenaamde bron op ssc vermeld niks over een midliferevisie.
pi_109137060
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze zijn er pas 3 jaar mee bezig :s)
Dat klopt, maar laatste tijd heel veel. 2 maanden terug nog maar 3 per week gezien in de late uurtjes ongeveer, Laatste 2-3 weken toch al snel 8-9 per week.
pi_109137098
Wel leuk, al die prorail belangrijkdoeners die in de weg komen lopen :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 15-03-2012 18:15:56 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:16:11 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109137488
Sta je rustig te wachten bij Shunter Waalhaven, omdat er een lok uitgehaald zou worden...


Hektiek in de Waalhaven
Vanmiddag was het op de Albert Plesmanweg hektisch. Er kwam eerst een melding binnen van Incident Gevaarlijke Stoffen op emplacement Waalhaven Zuid. Brandweer en politie gingen er met loeiende sirenes heen. Even later ging er een motorrijder onderuit, en werd ook hiervoor politie opgeroepen, net als een ambulance. Alsof dat nog niet genoeg was, kwam even later nog ProRail Ongevallenbestrijding met loeiende sirenes naar het emplacement gereden.


ProRail Calamiteitenorganisatie en Ongevallenbestrijding
Nadat er al brandweer aanwezig was, kwam ook ProRail met groot materieel aangerukt naar de Waalhaven Zuid. De OvD Rail, ProRail Calamiteitenorganisatie en ProRail Ongevallenbestrijding waren van de partij met totaal 7 wagens, waarbij ook loeiende sirenes werden gebruikt.


ProRail Ongevallenbestrijding
Omdat de Brandweer nog met 4 wagens op het terrein stond, en enkele ProRail voertuigen, was er voor deze vrachtwagen geen plaats. Hij werd tijdelijk hier geparkeerd, en de Brandweer verliet met 3 wagens het terrein, en gingen hier langs de weg staan. Zo kom de Ongevallenbestrijding toch nog naar locatie.


ProRail Ongevallenbestrijding en OvD Rail
Net nadat ik mij had omgedraaid, kwam er nog een wagen(de negende inmiddels...) van ProRail Ongevallenbestrijding aangereden.


Politie, ProRail Ongevallenbestrijding en ProRail Calamiteitenorganisatie
Vanwege een Incident Gevaarlijke Stoffen was er met groot materieel uitgerukt, en staan hier enkele voertuigen buiten de poort. Personeel is binnen de poort van het emplkacement, op de agenten die zojuist arriveerden na.
pi_109137593
Ben wel benieuwd wat er is gebeurd!
pi_109138090
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:19 schreef Monopoly het volgende:
Ben wel benieuwd wat er is gebeurd!
Zeker weer een lek bij Odfjell of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 maart 2012 @ 18:49:56 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109138427
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zeker weer een lek bij Odfjell of zo :)
Maar dat is een stukkie verder weg. Dit was echt op het emplacement, en het enige wat binnen bereik stond waarde hulpdiensten bezig waren, was een Class66 en een G1206...
pi_109139172
Niks op P2000 erover?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:14:43 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109139312
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Niks op P2000 erover?
Alleen 'Incident Gevaarlijke Stof'. Meer niet.. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')