En dan? Gaan ze duwen of zo?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er kan nog eens iets mis gaan.
jup. zoiets dus: http://www.nufoto.nl/foto(...)oorbrug-alkmaar.htmlquote:
Ik kan me NIET voorstellen dat de rolweerstand zo laag is dat je VIRM (het zwaarste materieel van de NS) kan duwen. Maar goed, de foto liegt niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. zoiets dus: http://www.nufoto.nl/foto(...)oorbrug-alkmaar.html
Volgens die onbevestigde post op Skyscrapercity gaat de V250 ook geen midliferevisie krijgen, maar gaat het dan aan de kant. De kosten zouden te hoog zijn (want het is een zeer kleine serie, slechts 20 treinen wereldwijd, en geen onderdeel van een standaardplatform) en onderdelen zouden ongekend hard slijten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Niet alleen de dieseltractie, maar ook gekoppeld rijden levert bij de IC4 nog problemen op.
Waar ik ook op zit te wachten is dat een verkeersminister de veiligheid van de V250 dusdanig in twijfel trekt dat deze na 15-20 jaar vervangen worden. Zie ook de lagevloerstrams uit Oslo: een gemeentelijke wethouder is die Italiaanse wrakken spuugzat...
een trein heeft een erg lage rolweerstand en als je een stuk vlak spoor hebt dan kan het zomaar, ondanks dat het een onmogelijke opgave lijkt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik kan me NIET voorstellen dat de rolweerstand zo laag is dat je VIRM (het zwaarste materieel van de NS) kan duwen. Maar goed, de foto liegt niet.
jij zou beter moeten weten dan naar spoor 8 te gaan voor een trein naar amsterdamquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef greavy het volgende:
Op Leiden aankomst met de Sneltrein Dordrecht-Amsterdam...
"LEIDEN. LEIDEN CENTRAAL." kort daarna (door een ander): "Als toevoeging hierop: Hier kunt u overstappen naar X om tijd Y van spoor Z etc etc etc"
Uitgestapt op spoor 5, en begon de omroep te kakelen (de speakers lopen niet gelijk, je hoort er echt 2 omroepen door elkaar heen, met dezelfde tekst): "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5 en staat voor u op dit spoor gereed." met daarachteraan: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 8B". Minuut later: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5, en staat voor u op dit spoor gereed." gevolgd door: "Op spoor 5 staat voor u gereed de intercity naar Haarlem en Amsterdam Centraal van 10 uur 43."
Kunnen ze dan nog niet eens iets goed doen? Wel leuke fitness
Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:23 schreef Xetran het volgende:
Is de Betuwelijn soms buiten gebruik? Ik zie ineens echt tientallen extra goederentreinen passeren laatste twee dagen tussen Arnhem en de grens
Vreemd. Zijn er ineens een stuk meer namelijk. Die twee namen ga ik toch nooit uit melkaar gaan leren kunnen houden, ze zijn hier iets van 5 jaar met die route bezig geweest en ik heb het nogsteeds niet onthouden. :<quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).
Je bedoelt de Betuweroute. Nee, dat is niet buiten gebruik. Rijden nog steeds treintjes via de Betuweroute hoor.
Ze zijn er pas 3 jaar mee bezigquote:Op donderdag 15 maart 2012 01:03 schreef Monopoly het volgende:
Ik vond het al zo vreemd dat de testritten van de V250 al waren geīntensiveerd. Woon naast het spoor bij Rotterdam CS, en vooral in de late uurtjes en in de nachten behoorlijk vaak een V250 langs zien komen.
Leraar op school (o.a ook opleider bij NSR en NSHispeed) zei al dat ze in de afrondende fase zaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |