abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:19:14 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109099769
2 machinisten(één begeleider), 3 HC's. Met minder mag het niet rijden.
pi_109099890
Jeetje, wat een hoop! Was dat ook met SLT toen dat voor het eerst kwam?
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:23:39 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109099995
Jup, ook SLT is zo gestart. Dacht toen de eerste ritten in de Spits-Sprinter Rotterdam-Gouda Goverwelle (uit mijn hoofd).
pi_109100053
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er kan nog eens iets mis gaan.

En dan? Gaan ze duwen of zo? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109100185
Ja tuurlijk! Met zijn 5 de trein de schipholtunnel uitduwen!!!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 19:28:57 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109100258
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan? Gaan ze duwen of zo? :')
jup. zoiets dus: http://www.nufoto.nl/foto(...)oorbrug-alkmaar.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109100384
Nee okee dan is het goed :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:34:46 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109100628
Bij (onder andere) Sassenheim heb je stroomloze brug ;)

Maar meer personeel is voor gewenning door personeel. Treinen hebben afgelopen 3 dagen al aantal keren in de plus gereden. Vandaag zelfs al +12 bij de eerste trein.
pi_109101220
quote:
Ik kan me NIET voorstellen dat de rolweerstand zo laag is dat je VIRM (het zwaarste materieel van de NS) kan duwen. Maar goed, de foto liegt niet.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:47:29 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109101312
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Niet alleen de dieseltractie, maar ook gekoppeld rijden levert bij de IC4 nog problemen op.

Waar ik ook op zit te wachten is dat een verkeersminister de veiligheid van de V250 dusdanig in twijfel trekt dat deze na 15-20 jaar vervangen worden. Zie ook de lagevloerstrams uit Oslo: een gemeentelijke wethouder is die Italiaanse wrakken spuugzat...
Volgens die onbevestigde post op Skyscrapercity gaat de V250 ook geen midliferevisie krijgen, maar gaat het dan aan de kant. De kosten zouden te hoog zijn (want het is een zeer kleine serie, slechts 20 treinen wereldwijd, en geen onderdeel van een standaardplatform) en onderdelen zouden ongekend hard slijten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 maart 2012 @ 19:52:40 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109101645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Ik kan me NIET voorstellen dat de rolweerstand zo laag is dat je VIRM (het zwaarste materieel van de NS) kan duwen. Maar goed, de foto liegt niet.
een trein heeft een erg lage rolweerstand en als je een stuk vlak spoor hebt dan kan het zomaar, ondanks dat het een onmogelijke opgave lijkt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109101986
Je laat natuurlijk Chuck Norris de trein duwen, kan die met zijn lul.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:59:16 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109109021
Vandaag moest ik naar Amstelveen voor een selectiebijeenkomst, en even wat extra tijd uitgetrokken...
De Vink:

DBS 1602 + Staaltrein (61601)
passeerde precies op tijd om 11:00. Wilde op het andere perron staan, maar stapte net de trein uit (vanaf Leiden) toen deze in aankomst was.

Maar voor het DDZ was ik er, en dat hield zich niet aan de planning...

DDZ/NID 7538+7529 (2628)
Kwam pas om 11:14 voorbij, dus +12.


NMBS2836+OBB (9232)
IC9232 werd vandaag verzekerd door ÖBB-rijtuigen

Vanmiddag op Zwijndrecht hoopte ik de Sloetrein van 'kwart voor vijf' te pakken. Helaas, hij reed te laat, en kon wegens andere verplichtingen niet blijven hangen. Wel kwam een LM-ritje uit Rotterdam naar Dordrecht van Arriva (tbv wassen) langs.

2x Arriva E-GTW 2/8 als LM

Toen snel naar het andere perron gewandeld voor dit treintje:

ERS 653-08 + Melzo-shuttle
Passeerde om 16:54 richting Kijfhoek en verder.

Dat was 'm wel weer.
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:10:44 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109109809
Op Leiden aankomst met de Sneltrein Dordrecht-Amsterdam...
"LEIDEN. LEIDEN CENTRAAL." kort daarna (door een ander): "Als toevoeging hierop: Hier kunt u overstappen naar X om tijd Y van spoor Z etc etc etc"
Uitgestapt op spoor 5, en begon de omroep te kakelen (de speakers lopen niet gelijk, je hoort er echt 2 omroepen door elkaar heen, met dezelfde tekst): "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 5 en staat voor u op dit spoor gereed." met daarachteraan: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 8B". Minuut later: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 5, en staat voor u op dit spoor gereed." gevolgd door: "Op spoor 5 staat voor u gereed de intercity naar Haarlem en Amsterdam Centraal van 10 uur 43."

Kunnen ze dan nog niet eens iets goed doen? Wel leuke fitness *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 14-03-2012 22:21:48 ]
pi_109110418
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef greavy het volgende:
Op Leiden aankomst met de Sneltrein Dordrecht-Amsterdam...
"LEIDEN. LEIDEN CENTRAAL." kort daarna (door een ander): "Als toevoeging hierop: Hier kunt u overstappen naar X om tijd Y van spoor Z etc etc etc"
Uitgestapt op spoor 5, en begon de omroep te kakelen (de speakers lopen niet gelijk, je hoort er echt 2 omroepen door elkaar heen, met dezelfde tekst): "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5 en staat voor u op dit spoor gereed." met daarachteraan: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 8B". Minuut later: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 vertrekt van spoor 5, en staat voor u op dit spoor gereed." gevolgd door: "Op spoor 5 staat voor u gereed de intercity naar Haarlem en Amsterdam Centraal van 10 uur 43."

Kunnen ze dan nog niet eens iets goed doen? Wel leuke fitness *O*
jij zou beter moeten weten dan naar spoor 8 te gaan voor een trein naar amsterdam :|W
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:21:14 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109110601
Ik weet het wel. Misten enkele woorden bij de omroep (naar Dordrecht). Even toegevoegd

Zelf ging ik voor de SLeT naar De Vink.
pi_109110758
Is de Betuwelijn soms buiten gebruik? Ik zie ineens echt tientallen extra goederentreinen passeren laatste twee dagen tussen Arnhem en de grens
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:24:09 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109110836
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:23 schreef Xetran het volgende:
Is de Betuwelijn soms buiten gebruik? Ik zie ineens echt tientallen extra goederentreinen passeren laatste twee dagen tussen Arnhem en de grens
Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).
Je bedoelt de Betuweroute. Nee, dat is niet buiten gebruik. Rijden nog steeds treintjes via de Betuweroute hoor.
pi_109117467
Ik vond het al zo vreemd dat de testritten van de V250 al waren geīntensiveerd. Woon naast het spoor bij Rotterdam CS, en vooral in de late uurtjes en in de nachten behoorlijk vaak een V250 langs zien komen.
Leraar op school (o.a ook opleider bij NSR en NSHispeed) zei al dat ze in de afrondende fase zaten.
pi_109117582
Wel leuk op zich, heb een opdracht op school gekregen om een TSB te maken. Kleine simpele opdracht:

- Maak een TSB week publicatie met onderstaande gegevens:
- Werkzaamheden tussen Woerden --> Vleuten (60/40)
- Borden staan niet op voorgeschreven afstand
- Bilthoven --> Den Dolder (90/60)



Beetje amateuritisch met paint gemaakt :')
Maar het klopt in ieder geval :)
pi_109117724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Betuwelijn is niet buiten gebruik, daar komen ook amper cargo (ja, enkel op Dordrecht-Dordrecht Industrie).
Je bedoelt de Betuweroute. Nee, dat is niet buiten gebruik. Rijden nog steeds treintjes via de Betuweroute hoor.
Vreemd. Zijn er ineens een stuk meer namelijk. Die twee namen ga ik toch nooit uit melkaar gaan leren kunnen houden, ze zijn hier iets van 5 jaar met die route bezig geweest en ik heb het nogsteeds niet onthouden. :<
  Redactie Sport donderdag 15 maart 2012 @ 07:52:26 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109119157
Het is jouw schuld ook niet, maar die van de media die structureel de verkeerde naam gebruik(t)en.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:06:30 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109119312
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:03 schreef Monopoly het volgende:
Ik vond het al zo vreemd dat de testritten van de V250 al waren geīntensiveerd. Woon naast het spoor bij Rotterdam CS, en vooral in de late uurtjes en in de nachten behoorlijk vaak een V250 langs zien komen.
Leraar op school (o.a ook opleider bij NSR en NSHispeed) zei al dat ze in de afrondende fase zaten.
Ze zijn er pas 3 jaar mee bezig :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 maart 2012 @ 10:27:21 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109122139
Even een geruststelling: de stofhapper zal geen midliferevisie gaan krijgen, maar dan al terzijde worden gesteld. Dit omdat het reviseren te duur zal gaan worden.

Ja, dat weten ze nu al :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109122694
Zeker op basis van ervaringen in Denemarken? :')

De Denen kunnen dat ook makkelijk doen natuurlijk. Die hebben op een order van 5 miljard Kroon bij elkaar 2,25 miljard Kroon aan schadevergoeding, boetes en kortingen geīncasseerd. :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')