Je "bevoegdheid" geldt alleen voor de taak waarvoor hij is afgegeven.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet ook hoe dat spoorbevoegdheid werkt, heb het zelf ook via de stichting. En ik weet wel wanneer ik veilig sta, en wanneer niet. M'n bevoegdheid misbruik ik tevens niet voor de hobby.
Klopt, en dat is voor de DE3 115. En om die reden gebruik ik 'm ook niet elders.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je "bevoegdheid" geldt alleen voor de taak waarvoor hij is afgegeven.
Zelfs als je voor die club op dat moment niets in het spoor te zoeken hebt, mag je er niet komen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, en dat is voor de DE3 115. En om die reden gebruik ik 'm ook niet elders.
Sommige doen het toch. Onacceptabel, we moeten er filmpjes over maken voor ProRail!quote:Op zondag 18 maart 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
iedereen moet gewoon opsodemieteren uit het spoor want het blijkt al moeilijk zat om treintjes te laten rijden ZONDER lastig volk in het spoor. Hup, wegwezen
Welk gebied ben jij Trdl ?quote:Op zondag 18 maart 2012 10:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelfs als je voor die club op dat moment niets in het spoor te zoeken hebt, mag je er niet komen.
Ik heb ook een BvT, maar mag onder werktijd nog steeds niet zomaar het spoor in.
Groningen/Leeuwarden dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:47 schreef Duvel het volgende:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
Plus alles wat daar aan vast zit. Alles achter Grouw en Assen zeg maar.quote:
GROU. Geen Grouwquote:Op zondag 18 maart 2012 18:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Plus alles wat daar aan vast zit. Alles achter Grouw en Assen zeg maar.
Gwquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Wat dacht je van conducteurs die Leeuwarden uitspreken met de klemtoon op de tweede lettergreep: Leeuw-AR-den...quote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef greavy het volgende:
Altijd leuk dat het treinpersoneel Grou-Jirnsum vaak niet uit kan spreken. Heb al eens gehoord "Grou nogwat", "Grou-Jierntzoem ofzoiets", "Grou", "Grou Jernsen", "Grou Wensen", "Grou IJrnsen" ....
Kan je nagaan wat een achtergebleven volk het is. Stelletje boeren.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:27 schreef greavy het volgende:
Ik hoor op het station vaak genoeg reizigers zeggen "Ik moet nog even bliepen".
dat is te merkenquote:Op zondag 18 maart 2012 18:23 schreef greavy het volgende:
"Ljouwert, dit is ut einpunt van disse trein. Kinne jo graag ûtstappe, en de bagage meinimme. Reise jo mei de bliepbliep, ferjit dan net te bliepen. NS weensket jim nog een fijne daai ta" ofzoiets. Fries spreek ik vloeiend, maar schrijven is wat lastiger
Niet in het spoor, maar hoe heb je die foto dan wel gemaakt?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Arnhem. In de verte komt de ICE aan onder een enorme wirwar van draden en stangen. En nee ik sta niet in het spoor
[ afbeelding ]
Nee, gewoon vet ingezoomd (wat je ook aan de foto kan zien trouwens). Het perron van spoor 10 maakt een bochtjequote:Op zondag 18 maart 2012 18:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet in het spoor, maar hoe heb je die foto dan wel gemaakt?
Het is niet zo dat er tussen spoor 9 en 10 nou echt nog iets anders dan spoor te vinden is in Arnhem
Of is dit vanuit het openstaande raampje gemaakt van een trein die stil stond op spoor 9?
O ja, kijk, daar valt mijn 'kennis' van station Arnhem door de mand...quote:Op zondag 18 maart 2012 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, gewoon vet ingezoomd (wat je ook aan de foto kan zien trouwens). Het perron van spoor 10 maakt een bochtje
No ja, Fryske stavering is ek net 't makkelijkste, wol?quote:
Ja klopt. Dat is "omdat je dan waarschijnlijk wel zal proberen zwart te rijden".quote:Op zondag 18 maart 2012 20:15 schreef Xetran het volgende:
Als ik in en uitcheck op een station word 50 cent afgeschreven. Mag dit eigenlijk wel? Aangezien ze zelfs nog van plan waren om stations af te sluiten ben ik niet echt een fan van om 50(80 zonder korting) te moeten betalen om door het station te kunnen..
Dat hoort niet te gebeuren. Als je binnen 60 minuten uitcheckt op hetzelfde station als waar je hebt ingecheckt, dan kost dat je niks. Check je pas na 60 minuten uit, dan ben je je borg kwijt. Afhankelijk van je abonnementen kost dat je ¤ 10 of ¤ 20.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:15 schreef Xetran het volgende:
Als ik in en uitcheck op een station word 50 cent afgeschreven. Mag dit eigenlijk wel? Aangezien ze zelfs nog van plan waren om stations af te sluiten ben ik niet echt een fan van om 50(80 zonder korting) te moeten betalen om door het station te kunnen..
Een mooie actie van NS RIB om bij de naamwijziging de verkorting gelijk te houden.quote:
Driehonderd!quote:Op zondag 18 maart 2012 22:26 schreef b2py het volgende:
Gaat de Thalys tegenwoordig harder dan 160 km/h? Reed gister op de A4 en werd keihard ingehaald. Reed richting Rotterdam.
Het is zelfs nog verder gegaan dan dat. Ik kan me herinneren dat de NS een keer een loc Grouw wilde noemen, maar dat iedereen uit het dorp zelf wilde dat het Grou werd. Daarom is er geen loc met die naam gekomen, maar is er besloten om dan maar Akkrum op de loc te zetten.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een mooie actie van NS RIB om bij de naamwijziging de verkorting gelijk te houden.
Kom opquote:Op zondag 18 maart 2012 22:26 schreef b2py het volgende:
Gaat de Thalys tegenwoordig harder dan 160 km/h? Reed gister op de A4 en werd keihard ingehaald. Reed richting Rotterdam.
ze moeten het materieel 's nachts toch ergens kwijt hequote:Op zondag 18 maart 2012 22:43 schreef Duvel het volgende:
Waarom NS überhaupt Friesland nog bedient, is me een raadsel.
Makkelijk. Ik heb 314,10 km/h geklokt boven het Hollandsch Diep.quote:
Oh nee het was eigenlijk 42,8 km/h nou goed?quote:Op zondag 18 maart 2012 23:04 schreef dennistd het volgende:
Maar of die GPS van jou nou zo betrouwbaar is...
Ik heb ook wel eens een snelheid van 171,nogwat km/h geklokt in de Fyra. Die 314 km/h en die 171 km/h zijn meetfouten, dat kan niet anders.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Makkelijk. Ik heb 314,10 km/h geklokt boven het Hollandsch Diep.
Thalys rijdt toch pas na Rotterdam 300 km/h en tot met 160 km/h?quote:Op zondag 18 maart 2012 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Makkelijk. Ik heb 314,10 km/h geklokt boven het Hollandsch Diep.
Nee, niet meer.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Thalys rijdt toch pas na Rotterdam 300 km/h en tot met 160 km/h?
Bijgewerkt.quote:Op maandag 19 maart 2012 07:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, niet meer.
De OP moet bijgewerkt worden
Maar dan wel midden in het water, net als DE-II 186quote:Op zondag 18 maart 2012 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee het was eigenlijk 42,8 km/h nou goed?
twitter:tijstummers twitterde op maandag 19-03-2012 om 07:59:31Vreemd #treinongeluk Nijmegen CS: machinist leek vergeten te remmen en rijdt zo perron op #metschrikvrij http://t.co/kuxlDNJ5
reageer retweet
Die is stuk!quote:Op maandag 19 maart 2012 08:23 schreef Pino112 het volgende:
twitter:tijstummers twitterde op maandag 19-03-2012 om 07:59:31Vreemd #treinongeluk Nijmegen CS: machinist leek vergeten te remmen en rijdt zo perron op #metschrikvrij http://t.co/kuxlDNJ5 [ afbeelding ] reageer retweet
En hoe check ik dan uit?quote:Op maandag 19 maart 2012 11:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Die is stuk!
Ik stel voor dat ze een heel groot elastiek spannen, rijdt ' ie meteen de andere kant op.
Sneller dan met de auto, dat is een ding dat zeker is. Op dat traject rijdt toch ook een autonachttrein, als ik het goed heb? Ooit wel eens naar zitten te kijkenquote:Op maandag 19 maart 2012 14:27 schreef bork het volgende:
Kende jullie deze gratis Eurail railmap -> railmap europe al?
Is niet fijnmazig maar wel lekker overzichtelijk en inzichtelijk (en, ja er zitten wat foutjes in) ik wist bijvoorbeeld niet dat Helsinki-Rovaniemi in 9.30 ging, best strakke tijd.
Klopt ja, die heb ik weleens genomenquote:Op maandag 19 maart 2012 15:12 schreef V2 het volgende:
[..]
Sneller dan met de auto, dat is een ding dat zeker is. Op dat traject rijdt toch ook een autonachttrein, als ik het goed heb? Ooit wel eens naar zitten te kijken
quote:Op maandag 19 maart 2012 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
die laatste 2 heb ik gisteren allebeie besteld ja
Onvoldoende nauwkeurigquote:Op maandag 19 maart 2012 17:07 schreef bork het volgende:
@Fles jij zocht spoorkaarten van heel Europa? Die heb ik niet dat is toch -> europeanrailwayatlas van meneer Ball,
ok, dat wist ik dus niet.quote:
Komt niet vaak voor, derhalve keurig.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:44 schreef greavy het volgende:
Scheelt weer een metertje of wat lopen voor je overstap. Machinist dacht met de reizigers mee
Bahn.de denk ik wel. Is veel beter als nshispeed.nlquote:Op maandag 19 maart 2012 19:49 schreef Beardslasher het volgende:
Wat is een goede reisplanner om een reis naar kroatie uit te zoeken?
NS Hispeed wil niet echt meewerken
Wat is dit nu weer voor nonsens, daar rijdt gewoon een LINT en da's toch echt geen tram.quote:De lichte tramtrein van de NordWestBahn, die tussen Düsseldorf en Kleef rijdt, zou als lightrailverbinding doorgetrokken kunnen worden via Kranenburg en Groesbeek naar Nijmegen-Heyendaal.
Moet je even bij plan een reis de internationale planner pakken.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:49 schreef Beardslasher het volgende:
Wat is een goede reisplanner om een reis naar kroatie uit te zoeken?
NS Hispeed wil niet echt meewerken
Quer Durchs Land of Schönes Wochenende Ticket.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:52 schreef Beardslasher het volgende:
Thanks!
Nog een vraagje: bestaat er ook een jongeren voordeel actie in Duitsland (zoiets als de go-pass in België)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |