de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 06:11 schreef greavy het volgende:
Gistermiddag stond ik met nog iemand op station Zwijndrecht, komen er 2 pipo's van G4S aan, ingehuurd door NS.
"Ben je aan het filmen?" was het direct. De ander met zijn filmcamera zei "Niet nu, maar wel voor goederentreinen" waarop zo'n pipo zei "Waar is je toestemming van NS?"
Euhm, toch écht niet nodig hoor, ook al heeft hij een filminstallatie waar je U tegen zegt (net zoiets als de media vaak heeft). Ze zouden wel even collega's oproepen en een boete uit laten schrijven enzovoorts...
Toen ze niet gelijk konden krijgen, liepen ze snel weg, en gingen ze ingangs- en uitgangscontrole houden...
dit is natuurlijk onzin he.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is alleen als jij op professionele gronden aan het werk bent. Niet voor je hobby.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?
quote:Website NS zegt hierover:
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Nee. Voor privé doeleinden mag het gewoon. Voor commerciële dingen heb je toestemming nodig. Helaas zijn de eisen voor zo'n belangrijk pakje alleen maar dat je een IQ van onder het vriespunt hebt, dus elke camera krijgt vroeg of laat last van die neukfouten. Het hoort erbij.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
de ns heeft het toch verboden? filmen op stations?
Ah zo, wel tof!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat hoor ik vaker ja, is niet echt een goed antwoord op. Ik was eens door mijn foto's aan het bladeren en toen viel het me ineens op dat ik nogal eens stationsnaambordjes fotografeerde. Toen ben ik dat eens bij elkaar gaan zetten, en een weekendje rondgereden, en ik bleek dat leuk te vinden![]()
Dus nou ja, toen maar doorgegaan he![]()
Is overigens niet alleen in Duitsland hoor, maar aangezien Nederland, België en Luxemburg nu klaar zijn, en ik niet elke week in Denemarken of Oostenrijk kom....
Ja, en Nordrhein - Westfalen is ook bijna klaar. Hierna Niedersachsen en Denemarken. Daarnaast heb ik natuurlijk nog honderden bordjes uit Frankrijk, Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Zweden, Finland, Zwitserland en zo nog watquote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah zo, wel tof!
Maar je hebt dus in NL en BE en LU al alles gehad?
Ik weet ook hoe dat spoorbevoegdheid werkt, heb het zelf ook via de stichting. En ik weet wel wanneer ik veilig sta, en wanneer niet. M'n bevoegdheid misbruik ik tevens niet voor de hobby.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit klopt.
Ik heb zelf ook veiligheid langs het spoor behaald 3 maanden terug. Het werd bij ons niet vernoemd maar heb het laatst toevallig nog eens gevraagd.
Zolang je niet professioneel aan het filmen bent, en je geen gevaar veroorzaakt voor jezelf of anderen mag je er best foto's maken. Mits je op openbaar gebied bent en niet over een hek bent geklommen of iets dergelijks. Maar dat spreekt wel voor zich.
quote:Particuliere opnamen
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Oh nou. Mooi.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:15 schreef bork het volgende:
Plaatje wat we niet wisten was in Wuppertal
Heb je mijn Velp bordje al gezienquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een teleurstelling is dat Kassel Hbf zegstaan nog niet eens fatsoenlijk bordjes op de perrons. Ja ééntje. Op één perron, helemaal aan het eind. Haaks op de rails, en in een stijl die in 1960 gebruikelijk was. Verder niks.
Ja, uit het spoorwegmuseum hequote:
Hoort het smalspoor-baantje op het eiland Borkum ook bij Niedersachsen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en Nordrhein - Westfalen is ook bijna klaar. Hierna Niedersachsen en Denemarken. Daarnaast heb ik natuurlijk nog honderden bordjes uit Frankrijk, Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Zweden, Finland, Zwitserland en zo nog wat
Shit die kende je dus al, ik dacht deze zit mooi verstoptquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, uit het spoorwegmuseum he![]()
Heb je Legerplaats Oldebroek ook gezien?
Als daar bordjes zijnquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoort het smalspoor-baantje op het eiland Borkum ook bij Niedersachsen?
Je "bevoegdheid" geldt alleen voor de taak waarvoor hij is afgegeven.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet ook hoe dat spoorbevoegdheid werkt, heb het zelf ook via de stichting. En ik weet wel wanneer ik veilig sta, en wanneer niet. M'n bevoegdheid misbruik ik tevens niet voor de hobby.
Klopt, en dat is voor de DE3 115. En om die reden gebruik ik 'm ook niet elders.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je "bevoegdheid" geldt alleen voor de taak waarvoor hij is afgegeven.
Zelfs als je voor die club op dat moment niets in het spoor te zoeken hebt, mag je er niet komen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, en dat is voor de DE3 115. En om die reden gebruik ik 'm ook niet elders.
Sommige doen het toch. Onacceptabel, we moeten er filmpjes over maken voor ProRail!quote:Op zondag 18 maart 2012 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
iedereen moet gewoon opsodemieteren uit het spoor want het blijkt al moeilijk zat om treintjes te laten rijden ZONDER lastig volk in het spoor. Hup, wegwezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |