quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Meer spoorhumor op omroephumor.nlquote:Ik heb eens tegen een reiziger gezegd op de vraag of ik als machinist machinist niet op de bok moest zitten: "Nee hoor, er zit een leerling voorin die ook eens alleen wil rijden!"
Die reiziger schrok zich wezenloos
Het stuk tekst na deze zin wemelt van de spel- en taalfouten. Terug naar school.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
Om toch nog even wat over die SOV te zeggen.
Je mag een scheet laten, maar alléén een stille!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:37 schreef b2py het volgende:
Ik zit alleen in een stiltecoupe, mag ik nu gek doen? :d
ik doe geen taalstudie en op het internet boeien spelfouten me ook niets. Ook is het noemen van spelfouten geen argument.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stuk tekst na deze zin wemelt van de spel- en taalfouten. Terug naar school.
Je mag tot 04:00 reizen. Vanaf 04:00 moet je dus weer een vervangend kaartje hebben.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:17 schreef JDude het volgende:
Als ik zo'n dagkaart van de Blokker op vrijdagochtend/middag afstempel, wat is dan de laatste (nacht)trein die ik die dag/nacht mag nemen? Eentje die voor 4:00 vertrekt of eentje die voor 4:00 op mijn bestemming aankomt?
Tuurlijk jongen, een pleidooi voor beter onderwijs en dan niet kunnen spellen, dat is pas gezonde argumentatie!quote:Op zondag 15 januari 2012 10:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
ik doe geen taalstudie en op het internet boeien spelfouten me ook niets. Ook is het noemen van spelfouten geen argument.
Ik ga niet al mijn berichten op fora lopen spellchecken. Dat is onzin. Ik hield ook helemaal geen pleidooi voor beter onderwijs, ik legde uit waarom afschaffing van de SOV en basisbeurs lijdt tot een verslechtering van de economische positie van Nederland. Dat is iets heel anders. Als ik ergens een officiele serieuze discussie ga houden, waarin spelling van enige relevantie is, dan ben ik prima in staat om zonder fouten iets te schrijven, maar taal is nu eenmaal niet mijn ding en op een forum als FOK! is het dan zinloos om alles te gaan herlezen. Daar had ik iig geen zin in.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, een pleidooi voor beter onderwijs en dan niet kunnen spellen, dat is pas gezonde argumentatie!
Dat laatste is niet waar, dat geldt zeker niet voor mij. Ik oordeel niet op basis van credits maar mijn eigen gezonde verstand.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ga niet al mijn berichten op fora lopen spellchecken. Dat is onzin. Ik hield ook helemaal geen pleidooi voor beter onderwijs, ik legde uit waarom afschaffing van de SOV en basisbeurs lijdt tot een verslechtering van de economische positie van Nederland. Dat is iets heel anders. Als ik ergens een officiele serieuze discussie ga houden, waarin spelling van enige relevantie is, dan ben ik prima in staat om zonder fouten iets te schrijven, maar taal is nu eenmaal niet mijn ding en op een forum als FOK! is het dan zinloos om alles te gaan herlezen. Daar had ik iig geen zin in.
Dan nog is mijn uitleg wel gewoon waar. Spelling zegt namelijk helemaal niets over de intelligentie van een persoon, omdat juist beta's vaak niet goed zijn in taal maar over het algemeen wel als intelligente personen worden beschouwd.
En als ik mensen wil overtuigen van het belang van de SOV dan ga ik dat niet doen in de PTA van FOK. Er was hier gewoon een discussie erover en ik wilde ook mijn mening laten horen, omdat fles gewoon veel tekort door de bocht ging.
Maar goed, het zegt als genoeg dat iemand die hier scheld in zijn argumentatie wel wordt geaccepteerd, maar iemand die spellfouten maakt niet, puur op de credits die die in een bepaalde reeks heeft
Noem gewoon eens man en paard? Fles?quote:Op zondag 15 januari 2012 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar goed, het zegt als genoeg dat iemand die hier scheld in zijn argumentatie wel wordt geaccepteerd, maar iemand die spellfouten maakt niet, puur op de credits die die in een bepaalde reeks heeft
quote:Op zondag 15 januari 2012 14:01 schreef James1988 het volgende:
In Nederland hebben we borden langs de sporen staan die aangeven waar de trein moet stoppen. Duitsland kent ook zoiets, maar dan... anders.
[ afbeelding ]
Meervoudig ruimtegebruik.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:01 schreef James1988 het volgende:
In Nederland hebben we borden langs de sporen staan die aangeven waar de trein moet stoppen. Duitsland kent ook zoiets, maar dan... anders.
[ afbeelding ]
Dat idd! Maar waarom is het zo'n bende op dat station?quote:
Qua bovenleiding: Omdat hier een veel beter schakelstation ligt als in Venlo (veel meer mogelijkheden met omschakelen van spanningen).quote:Op zondag 15 januari 2012 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat idd! Maar waarom is het zo'n bende op dat station?
Nee, die gaan niet gebruikt worden. Maar dat is typisch Duitsland.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Alsof ze die na het verwijderen van de wissels nog gaan gebruiken?
Dat is waar.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, die gaan niet gebruikt worden. Maar dat is typisch Duitsland.
Ik zit er nog als Webmaster, heb het klussen op een laag pitje staan.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:03 schreef dennistd het volgende:
Ik dacht trouwens dat je weg was bij de DE3 greavy?
http://www.spoorforum.com(...)c.php?p=26093#p26093
Je moet 'více...' / 'more...' aanklikken, dan opent een popup met de deelroutes en de bijbehorende afstanden. Door in die popup op een deelroute (bijv. "Breda*VENLO(GR)") te klikken opent nog een popup waarin je een alternatieve route kan aangeven, in dit geval bijv. "Emmerich(GR)".quote:Op zondag 15 januari 2012 23:41 schreef James1988 het volgende:
Hoe werkt dat Jizdenka International uit de OP? Ik vul doodleuk Breda en Willingen in als stations, maar hoe voer ik in dat ik via Arnhem ben gegaan, en niet via Venlo? En hoe krijg ik te zien hoeveel km dat is geweest?
Dit vind ik nou echt een hele mooie fotoquote:Op zondag 15 januari 2012 21:52 schreef greavy het volgende:
Één van de platen van vandaag. Een lastig tijdstip qua licht, bij deze stek. Laag staande zon, snelle trein...
[ afbeelding ]
echt heel erg gaafquote:Op zondag 15 januari 2012 22:04 schreef Duvel het volgende:
Stoer, Arnhem ziet er zo toch wel goed uit!
Yep, die Heb ik alquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:32 schreef James1988 het volgende:
Hé Fles, had je deze al?
[ afbeelding ]
Ja, foto van een foto
Iemand een idee wat er aan de hand isquote:Schiphol
Maandag 16 Januari 11:30
Oorzaak
Rond Schiphol rijden minder treinen door diverse oorzaken.
geloof dat er vanochtend wat problemen waren op de Gooilijn (Hilversum - Naarden-Bussum - Weesp) en richting Flevoland.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Iemand een idee wat er aan de hand is?
AARGH. Eerst lopen zij te zeuren om extra sporen, en nu is het wéér niet goed...quote:Vierde spoor legt bom onder bouw gemeentehuis Elst
ELST - Als ProRail het plan doorzet om bij station Elst twee extra sporen aan te leggen, is het waarschijnlijk gebeurd met de nieuwbouw van het gemeentehuis naast dat station. Het gemeentebestuur van Overbetuwe heeft afgelopen dinsdag een vertrouwelijke brief naar spoorbeheerder ProRail gestuurd.
Daarin staat dat vier sporen voor Overbetuwe 'niet acceptabel zijn'.
De gemeente wijst op de grote financiële en ruimtelijke consequenties. De grote zorg wordt gedeeld door de ambtenarij: die vrezen dat het gemeentehuis simpelweg op die locatie niet meer te bouwen is, als ProRail aan de oostzijde van het station een meter of tien van de beoogde raadhuislocatie afsnoept.
Nee, een TSS-Systeemstoring (vraag me niet wat dat is...) op Schiphol, wissel 951A/B op Hoofddorp Opstel was defect, en wissel 1087A tussen Hoofddorp en Schiphol ook defect.quote:
Precies. Het is een storm in een glas water. Ze hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
dus eigenlijk is er niet zo veel aan de hand begrijp ik
Lijkt me knap lastig om in Meppel over te stappen op een trein die daar helemaal niet stopt...quote:Op maandag 16 januari 2012 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
maar als dit betekent dat mensen vanuit Leeuwarden voortaal ALTIJD in Meppel zullen moeten overstappen op de "grote" trein Groningen - Amersfoort e.v.
http://www.nifv.nl/web/sh(...)einstilstanddetectie Geopperd door een persoon op Somda: Trein Stilstanddetectie Systeem -> TSSquote:Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, een TSS-Systeemstoring (vraag me niet wat dat is...) op Schiphol, wissel 951A/B op Hoofddorp Opstel was defect, en wissel 1087A tussen Hoofddorp en Schiphol ook defect.
Precies. Je hebt de opties van twee, drie en vier treinen per uur tussen Leeuwarden en Zwolle (Meppel)quote:Op maandag 16 januari 2012 16:42 schreef ReisT het volgende:
NS is gewoon een keertje opnieuw aan het bekijken waar die IC's allemaal wel of niet moeten stoppen. Dat speelde al veel langer en "IC stopt overal" is gewoon één van de mogelijkheden.
Niet bepaald ieder kwartier maar wel 4 keer per uur ja. Voor Belgische begrippen erg bijzonder want de meeste drukke lijnen moeten het daar doen met 2 of 3 per uur. en dan lekker verspreid 3x binnen 20 minuten en dan 40 minuten lang niets (zoals Gent-Brussel).quote:Op maandag 16 januari 2012 17:33 schreef CrashO het volgende:
Want volgens mij gaat er ieder kwartier een intercity tussen Antwerpen en Brussel Noord
Ja, werkt! Als ik me niet vergis is dat de 1634 die met een CTO-meettrein voor sloper heeft gespeeld...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zat oude kranten door te kijken en kwam dit tegen. Ik hoop dat de link werkt...
Utrecht Centraal 9:08quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:39 schreef RubenK het volgende:
Kan iemand de planning voor zondag a.s. neerzetten? Weet ik hoe laat ik moet vertrekken!
Die plannen voor een IC naar Aachen (dat is wat anders dan een doortrekking van de Euregiobahn-stoptrein) zijn er al jaren. Of die er eind dit jaar al kan zijn is nog heel onduidelijk, grote kans dat dit helemaal niet gaat lukken op zulke korte termijn omdat de infrastructuur moet worden aangepast.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn plannen om de Euregiobahn tussen Aken en Heerlen door te trekken naar Sittard. Dat kan al vanaf eind dit jaar zijn. In maart moet er duidelijkheid komen.
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht Centraal 9:08
Eindhoven 9:59 10:02
Venlo 10:43 11:05
Viersen 11:26 11:30
Essen Hbf 12:12 12:31
Bottrop Hbf 12:43 12:58
Haltern am See 13:27 13:50
Münster (Westf) Hbf 14:22 14:35
Rheine 15:08 15:48
Bad Bentheim 16:03 16:10
Hengelo 16:30 17:06
Amersfoort 18:22
Welnee, standaard mag de IC naar Maastricht bij vertraging alsnog vķķr de IC naar Venlo kruisen. Die laatste loopt hierdoor vertraging op en díe inzittenden missen de aansluiting wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.
Zoals al eerder gemeld: ik ben er pas vanaf Venlo bij, aangezien er eerder geen trein vanuit Twente gaat...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.
Zo standaard lijkt mij dat niet, want van de laatste twee keer dat ik naar Duitsland ben geweest heb ik één keer de aansluiting in Eindhoven net gehaald, ook al ging de trein naar Venlo voorlangs, en een keer heb ik 'm helemaal gemist wegens een paar minuten vertraging van de Maastricht-trein.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, standaard mag de IC naar Maastricht bij vertraging alsnog vķķr de IC naar Venlo kruisen. Die laatste loopt hierdoor vertraging op en díe inzittenden missen de aansluiting wel.
- Flesquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals al eerder gemeld: ik ben er pas vanaf Venlo bij, aangezien er eerder geen trein vanuit Twente gaat...
Klopt deze lijst trouwens nog?
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet Dragonfly
- Dennistd
- RubenK
- Peterselieman
Vind 't er niet veel beter op geworden. Blijf wel bij Bahn.de.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:18 schreef James1988 het volgende:
www.nshispeed.nl is vernieuwd... hopelijk werkt het beter dan de vorige site
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef greavy het volgende:
[..]
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet
- RubenK
- James
- Dennistd
- PSM
heb ik op mijn lijstje. 8 Man sterk. Fles, kan jij dan de treinkaarten op tijd verzorgen?
Voor 8 man is het 9 euro per persoon tussen Venlo en Rheine(2x NRW-ticket 5 personen=72 euro, delen door 8).
Voor Rheine-Bentheim-Oldenzaal dient dan wel een los kaartje gekocht te worden per persoon. LET OP: Nederlandse bankpassen worden veelal niet geaccepteerd bij de kaartautomaten in Duitsland, je kan wél met briefgeld betalen (is wisselgeld aanwezig).
Nemen we vanaf Rheine de Pimpel, vanaf Bentheim de Pimpel, of vanaf Hengelo de Pimpel?
Ik kan desgewenst het reisje nog iets aanpassen, dat we bijvoorbeeld betere aansluiting hebben op de Pimpel in Rheine.
Oja, je hebt het Schönes Wochende ook nog. Nou, dan nemen wij gewoon het SWT. Dat is dan een tientje per persoon. Goedkoper als losse kaartjes erbij.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)
Kun je die niet gewoon op het perron in Venlo kopen dan? Anders kan ik Enschede nog wel even proberen zondag, staat ook een Duitse automaat als het goed is..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef greavy het volgende:
Fles, kan jij dan de treinkaarten op tijd verzorgen?
Maar zo krijgt Fles de Bahn Bonus punten, dus hij wou het via internet aanschaffen. Via de kaartautomaat niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kun je die niet gewoon op het perron in Venlo kopen dan? Anders kan ik Enschede nog wel even proberen zondag, staat ook een Duitse automaat als het goed is..
Om aan uw reisadvies te komen, volgt u onderstaande stappen:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:20 schreef Yreal het volgende:
Hier zit vast wel iemand die het weet...
... wat is de snelste manier om van paris nord naar marne le vallee te komen? En dan hoofdzakelijk de Rer lijnen. Kan je het beste via les halles, of naar paris magneta lopen, dan de E lijn nemen en verderop overstappen op de A lijn?
Dat heb ik gemerkt ja, toen ik eens met een kinderwagen inclusief kind in Eindhoven moest zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:16 schreef greavy het volgende:
Op dit moment is er géén publiekelijke lift op Eindhoven. Enkel Servicemedewerkers hebben de sleutel van de lift, die je weer via een omweg naar buiten brengt. En dan moet je wel een Servicemedewerker kunnen bereiken als je echt met de lift moet...
Ik zie deze mogelijkheden op Bahn.de.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Yreal het volgende:
maar je kan ook overstappen op Val de Fontenay, weet jij welke sneller is?
quote:Ballen moeten treinsurfers van dak schrapen
JAKARTA - Indonesiërs die op het dak van een trein reizen, zijn hun leven niet meer zeker. Een spoorwegbedrijf hangt zware betonnen ballen aan metalen kettingen boven de spoorlijnen. Dakzitters worden zo van de trein geschraapt. Dat meldde de krant The Jakarta Post dinsdag.
De constructies worden geplaatst op het traject Bekasi-Tambun, in het westelijk deel van het eiland Java. De in potentie dodelijke ballen moeten de veiligheid van het treinverkeer bevorderen.
Volgens een woordvoerder van de staatsspoorwegmaatschappij KAI is de maatregel vooral bedoeld om treinsurfers af te schrikken. Andere initiatieven hielpen niet, aldus het bedrijf.
is een soort van bezem niet veel handiger?quote:
Af in 2016..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:16 schreef greavy het volgende:
Ze worden wakker bij ProRail/NS-Poort:
[ afbeelding ]
Moet de nieuwe tunnel van station Eindhoven worden. Een tweede tunnel van 35(!) meter breed. De huidige is 8 meter breed. De nieuwe tunnel moet roltrappen en liften krijgen.
Op dit moment is er géén publiekelijke lift op Eindhoven. Enkel Servicemedewerkers hebben de sleutel van de lift, die je weer via een omweg naar buiten brengt. En dan moet je wel een Servicemedewerker kunnen bereiken als je echt met de lift moet...
Meer informatie, met oa een filmpje als virtuele rondleiding: http://eindhoven.dichtbij(...)ichter-station-video
die val de fontenay leek, toen ik keek, wat langer te duren t.o.v. rer B -> A (via halles)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Yreal het volgende:
maar je kan ook overstappen op Val de Fontenay, weet jij welke sneller is?
acht, jezus. Dat is wel echt de limiit hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)
Bij Syntus is het Schönes Wochende geldig.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
acht, jezus. Dat is wel echt de limiit hoor![]()
Iemand al aan Bentheim - Oldenzaal gedacht?
Huh ik? Oh, okee, kan wel. Dan regel ik het morgen en moet iedereen cash bij zich hebben op zondag. En gepast.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef greavy het volgende:
Fles, kan jij dan de treinkaarten op tijd verzorgen?
En anders moet je in Duitsland een kratje pils halen en persoonlijk thuis afleverenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh ik? Oh, okee, kan wel. Dan regel ik het morgen en moet iedereen cash bij zich hebben op zondag. En gepast.
Niet dat gedonderjaag van "ik maak het wel een keertje over"
Jij wou 't toch regelen, gezien je dan de Bahn Bonus punten kreeg?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh ik? Oh, okee, kan wel. Dan regel ik het morgen en moet iedereen cash bij zich hebben op zondag. En gepast.
Niet dat gedonderjaag van "ik maak het wel een keertje over"
Vertrek was 9:08 uurquote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:11 schreef Peter het volgende:
Hoe laat in Utrecht en hoeveel cash neem ik mee?
vertrek wordt 8:53quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertrek was 9:08 uur
Cash: 20 DM
de belgen?quote:Op woensdag 18 januari 2012 01:40 schreef Bitlord het volgende:
Godverdomme. Ik heb treinkaartjes voor 30 januari van Lyon naar Parijs en van Parijs naar Rotterdam. En wie staakt er dan?
Gewoon vanaf Hengelo lijkt me, degene die nog langer willen pimpelen kunnen dan blijven zitten tot Duivendrecht en daar de pimpel weer terug pakkenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Vanaf Rheine pimpel of vanaf Hengelo de pimpel.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertrek was 9:08 uur
Cash: 20 DM
8:53 is idd. beter. Meer zekerheid voor de overstap te Eindhoven.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vertrek wordt 8:53
Cash bepaal ik wel.
als het sluitsein stuk is dan moet er een alternatief gevonden worden wil de trein mogen rijden. Het is inventief en mag in dit geval misschien niet Zichtbaarheid is belangrijk.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zag een Protos met een kapot sluitsein en de machinist had een lampje achter de ruit geplaatst (leek op fietslampje), mag dat?
Als het een noodseinlantaarn is wel. Een 'fietslamp' is niet toegestaan, gezien het voor deze functie niet goedgekeurd is door IVW.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zag een Protos met een kapot sluitsein en de machinist had een lampje achter de ruit geplaatst (leek op fietslampje), mag dat?
Ik zag 'm heel snel voorbij komen, zat in de auto. Dan zal het wel die lantaarn zijn die je bedoelt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Als het een noodseinlantaarn is wel. Een 'fietslamp' is niet toegestaan.
Dat gok ik ook. Iedere trein moet uitgerust zijn met een noodseinlantaarn.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik zag 'm heel snel voorbij komen, zat in de auto. Dan zal het wel die lantaarn zijn die je bedoelt.
wmb nemen we de Grenslandquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk is het onzin om in Rheine al de Pimpel te pakken. Het stukje Rheine - Oldenzaal is 9,50 p.p. terwijl daar nog het NRW ticket bij komt (9,38 p.p.). Met een SWT zijn we voor 10,00 p.p. helemaal klaar. Dat scheelt dus de helft qua geld. Moeten we wel de Grensland pakken.
Of willen we per se vanaf Rheine in de Pimpel? Ik dacht dat jullie allemaal arme studenten waren en zo
Goed verhaalquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.speld.nl/2012/(...)t-kortere-reizigers/
Dat we dat niet eerder bedacht hebbenquote:Op sommige plekken denkt de NS de kans op vertraging tot nul te kunnen reduceren. Door de Afsluitdijk om te bouwen tot perron 47w van station Harlingen-Den Helder, kunnen de noordelijke provincies beter bereikbaar worden gemaakt, zonder dat er een trein aan te pas komt.
quote:
Auch proficiat, doen we het zoquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mee eens, ik ben geen arme student, maar ik vind het allemaal wel prima!
Die zijn lekker altijd stuk. Op internet boeken is wel zo makkelijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:
Kun je die niet gewoon op het perron in Venlo kopen dan? Anders kan ik Enschede nog wel even proberen zondag, staat ook een Duitse automaat als het goed is..
Aangezien we TWEE Schönes Wochenendetickets gaan boeken en elk op één naam van iemand moet staan heb ik dus van 1 van jullie wat nadere gegevens nodig:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef greavy het volgende:
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet
- RubenK
- James
- Dennistd
- PSM
Dat wel natuurlijk, maar op de eTickets komt maar 1 naam te staan (per groepje van 5 personen)quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:53 schreef greavy het volgende:
--laatmaar-- Ruben was voor.
Iedereen moet z'n ID of paspoort wel meenemen. Sowieso degenen die 'm op naam hebben
Meer gegevens nodigquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:52 schreef RubenK het volgende:
Ik stuur je wel ff mijn gegevens in pm
Zondag tussen half 9 en uiterst kwart voor 9 verzamelen onder het "grote blauwe bord". Kwart voor 9 naar spoor 15 wandelen? Lijkt mij goeie tijd.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Tickets zijn geboekt en betaald. Iedereen een tientje meenemen zondag
Precies. En wie er niet is heeft pech, die gaat niet mee en moet toch betalenquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Zondag tussen half 9 en uiterst kwart voor 9 verzamelen onder het "grote blauwe bord". Kwart voor 9 naar spoor 15 wandelen? Lijkt mij goeie tijd.
Zeker. Van James weet ik dat hij in Eindhoven erbij komt(wij stappen bij hem in de trein). Ik dacht dat Dennis pas in Venlo komt, eerder lukt niet voor hem.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En wie er niet is heeft pech, die gaat niet mee en moet toch betalen
Okee in dat geval wil ik ook van tevoren van iedereen weten waar hij er bij in stapt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker. Van James weet ik dat hij in Eindhoven erbij komt(wij stappen bij hem in de trein). Ik dacht dat Dennis pas in Venlo komt, eerder lukt niet voor hem.
Ik ben om 8:13 in Utrecht.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee in dat geval wil ik ook van tevoren van iedereen weten waar hij er bij in stapt.
Scarlet en ik komen wel naar Utrecht toe
James Ehv, Dennis Vl,
Greavy?
PSM?
Peter?
Ruben?
Ach, WeekendVrij. Heb SOV&WeekendVrij voor korting. Hoewel het voor de meesten goedkoper is om losse actiekaartjes aan te schaffen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:43 schreef RubenK het volgende:
Ik kom naar utrecht toe vanaf alkmaar, kan eventueel 3 mensen met 40% korting meesleuren
ik ben nog even twee opties tegen elkaar aan het afwegen, dus ik kom er nog op terug.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben om 8:13 in Utrecht.
PSM zal wel iets alternatiefs hebben, vanuit Leeuwarden redt ie dat niet. Ben ik ook benieuwd naar.
Jups!quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Scarlet en ik komen wel naar Utrecht toe
Ja, ik heb die zaterdagavond nog een feest in Utrechtquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jups!![]()
Trein van 7:44,wel onmeunig vroeg op de zondagochtend hoor...
Ik moet nog eerder, 7:10. Dat is pas ergquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jups!![]()
Trein van 7:44,wel onmeunig vroeg op de zondagochtend hoor...
Niet naar dat feest, bedoel je?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik heb die zaterdagavond nog een feest in UtrechtDus dat wordt lachen
![]()
Denk dat ik maar heul niet ga gewoon
Niet de beste oplossing als je 't mij vraagt. Ze hadden deze fouten gewoon niet moeten maken...quote:Oplossing voor spelfouten treinrampmonument
HARMELEN - De organisatie achter het treinrampmonument in Harmelen heeft een oplossing bedacht voor de spelfouten op het gedenkteken. De ontbrekende letters zullen met een mobiel apparaat worden ingegraveerd. Dat heeft de organisatie gezegd tegen RTV Utrecht.
Er moeten ook letters gewijzigd worden maar dat is wat ingewikkelder. De verkeerde letters moeten worden opgevuld met een speciaal middel, waarna de juiste tekst er alsnog overheen wordt geplaatst.
Het is nog niet zeker of die oplossing duurzaam genoeg is. Daarom heeft de organisatie ook een alternatief plan bedacht. In een extra gravering onderaan het monument wordt dan een voetnoot geplaatst waarin de juiste spelling staat vermeld.
De gedenkplaten opnieuw slijpen en graveren is volgens de organisatie in ieder geval te kostbaar. Bovendien zitten de herdenkingsplaten verzonken in een enorm blok beton.
De treinramp, de grootste in de Nederlandse geschiedenis, was vorige week precies vijftig jaar geleden. Om te gedenken hoeveel mensen toen en nu nog steeds betrokken raakten bij het drama, werd een momument onthuld met de namen van de 93 mensen die omkwamen.
Dat met die voetnoten is idd knulligheid ten topquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet de beste oplossing als je 't mij vraagt. Ze hadden deze fouten gewoon niet moeten maken...
Huh whut? Ontbrekende namen??quote:Verkeerd gespelde namen op het herdenkingsmonument voor de treinramp bij Harmelen worden gecorrigeerd. Ontbrekende namen worden toegevoegd.
Een en ander gebeurt met een draagbaar graveerapparaat.
Dat heeft Dorpsbelang Harmelen woensdag gezegd. Het monument voor de slachtoffers van de treinramp in 1962 is vorige week onthuld, maar vrijwel direct bleek dat er fouten op de twee granieten platen met namen staan.
Het nieuwsbericht dat greavy postte had het over ontbrekende letters. Blijkbaar zijn ze bij nu.nl / het ANP ook niet helemaal wakkerquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)nument-harmelen.html
[..]
Huh whut? Ontbrekende namen??
Er klopt wel een aantal dingen niet, maar op zich staan er wel degelijk gewoon 93 op hoor
Top. Maar dat red je toch niet uit Leeuwarden? Zit je dan elders?quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:50 schreef Peterselieman het volgende:
zoals het nu staat sluit ik in Venlo bij het gezelschap aan
Ik ga op de fiets naar Meppelquote:Op woensdag 18 januari 2012 17:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Top. Maar dat red je toch niet uit Leeuwarden? Zit je dan elders?
Okee, hoelang fiets je daar dan wel niet overquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ga op de fiets naar Meppel
Je moet eens in Engeland gaan kijken, daar organiseert Mercia Charters de meest waanzinnige hobbyistenritten, tegen de meest waanzinnige prijzen. De sky is de limit daarquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:04 schreef greavy het volgende:
Een duur ritje. En sjezus. Om 5u15 al uit Göttingen, en pas 12:15 in Emden
Maar wel Rheingold rijtuigen. 180 euro om daar in te mogen. De overige rijtuigen zijn 130 euries.
Geen idee. Ik ga gewoon naar de snelweg en haak daar mijn fiets bij een auto aan. Ben ik er zoquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Okee, hoelang fiets je daar dan wel niet over![]()
Dan haal je 't ook maar net, als je trein niet te laat is, volgens mij.. 11:01 aankomst, en wij vertrekken 11:05...
Ja, die Engelsen zijn soms apart, inderdaad. Je kan ook 'vriend' van de Spoorwegen worden. Betaal je iets van 80 pond, moet je een contract ondertekenen, krijg je kleding van hun, waar in het groot een nummer (bijvoorbeeld A123) op staat, en mag je gewoon langs de sporen wandelen, voor je hobby.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet eens in Engeland gaan kijken, daar organiseert Mercia Charters de meest waanzinnige hobbyistenritten, tegen de meest waanzinnige prijzen. De sky is de limit daarMomenteel staat er niet veel boeiends in de planning trouwens, maar ze doen ook niet moeilijk over een rondreis van drie weken door India voor 10.000 pond of zo bijvoorbeeld.
Gouden zetquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:12 schreef greavy het volgende:
Maar overtreed je de regeltjes, door dat nummer vinden ze je. Je overeenkomst word beëindigd, en je komt gelijk op een zwarte lijst: Nooit meer welkom voor zoiets.
Ik ga vanuit Groningen, omdat dit met komende maandag beter uitkomt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
kom gewoon zaterdag naar Dv dan kan je met Scarlet en mij mee.
noteer maar eens wat je precies van plan bent dan, want ik snap er niks meer vanquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ga vanuit Groningen, omdat dit met komende maandag beter uitkomt.
Aha, oke. Maar dan word 't nog wel een krappe overstap op Venlo. Je moet achteraan in de trein van Veolia zitten, dat scheelt weer wandelen. Enne, de ERB staat op 1 buiten de overkapping.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ga vanuit Groningen, omdat dit met komende maandag beter uitkomt.
Volgens mij heeft PSM in Groningen een kamer. Daar gaat ie heen, reist hij via Zwolle-Nijmegen naar Venlo, aankomst 11:01. Heeft ie 4 minuten om van 4 naar 1 te komen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
noteer maar eens wat je precies van plan bent dan, want ik snap er niks meer van
En we kunnen hem NIET vragen te wachten want dan gaan we in Viersen met z'n allen de bietenbrug opquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Aha, oke. Maar dan word 't nog wel een krappe overstap op Venlo. Je moet achteraan in de trein van Veolia zitten, dat scheelt weer wandelen. Enne, de ERB staat op 1 buiten de overkapping.
Heel goed. Dennis neemt vanuit Enschede ook de eerste trein en gaat ook over Nijmegen naar Venlo.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft PSM in Groningen een kamer. Daar gaat ie heen, reist hij via Zwolle-Nijmegen naar Venlo, aankomst 11:01. Heeft ie 4 minuten om van 4 naar 1 te komen.
Moet theoretisch kunnen.
Als hij de eerste trein neemt, is tie 10:31 op Venlo. Maar ik dacht dat z'n bus dat niet redt. Die heeft dan dezelfde trein als jou vanaf Deventer, neem ik aan?quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heel goed. Dennis neemt vanuit Enschede ook de eerste trein en gaat ook over Nijmegen naar Venlo.
dat was zijn plan wel jaquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Als hij de eerste trein neemt, is tie 10:31 op Venlo. Maar ik dacht dat z'n bus dat niet redt. Die heeft dan dezelfde trein als jou vanaf Deventer, neem ik aan?
8:53 vertrekken = 8:30-8:45 onder blauwe bord?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vertrek wordt 8:53
Cash bepaal ik wel.
Tegenwoordig uit Den Haagquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doet Peter? Die komt toch ook uut t oost'n?
Ik ben vanaf 8:13 in Utrecht, bij 't blauwe bord. 8:45 lopen we uiterst van het bord naar 't perron.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:36 schreef Peter het volgende:
[..]
8:53 vertrekken = 8:30-8:45 onder blauwe bord?
Als ik weet welke trein, kan ik je al tegen komen in Gouda. Ik vertrek uit Gouda om 8:54 of 8:57 (als jij de trein van 7:38 uit Den Haag C hebt, stap ik bij jou in de trein daar).quote:
Denk het wel, anders ben ik om 8:46u over, beetje weinig spelingquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:40 schreef greavy het volgende:
Als ik weet welke trein, kan ik je al tegen komen in Gouda. Ik vertrek uit Gouda om 8:54 of 8:57 (als jij de trein van 7:38 uit Den Haag C hebt, stap ik bij jou in de trein daar).
Daarom heb ik die eerdere ook. Meestal gaat 't goed hoor. Maar ach, kunnen we Fles en Scar opwachten daarquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Den keht wel, anders ben ik om 8:46u over, beetje weinig speling
9:44 uit mijn hoofd gezegd.quote:
Als dat de trein is die om 10:02 vertrekt van Eindhoven naar Venlo, zit ik daarin.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:52 schreef greavy het volgende:
[..]
9:44 uit mijn hoofd gezegd.
Hoelaat ben jij in Eindhoven? De trein die wij naar Venlo hebben, of eerder?
Zoiets ja.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:36 schreef Peter het volgende:
[..]
8:53 vertrekken = 8:30-8:45 onder blauwe bord?
Dus de 1900?quote:
Volgens mij VIRMquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als dat de trein is die om 10:02 vertrekt van Eindhoven naar Venlo, zit ik daarin.
Hopelijk is het VIRM of SLT
Via Utrecht, zei tie net. Althans, zo begrijp ik het. Als tie via Breda gaat, scheelt het maar een half uur. Voor James anderhalf uurquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)ar-het-noorden.dhtmlquote:Ook in zomer treinen naar het noorden
Treinreizigers van en naar de noordelijke provincies hoeven in de zomer niet per bus vervoerd te worden. Er lagen plannen om in die periode station Zwolle 4 weken te sluiten wegens diverse werkzaamheden.
Spoorbeheerder ProRail en de aannemer hebben echter geconstateerd dat de omvangrijke klus niet binnen het huidige budget en planning past. Het karwei wordt nu in fases aangepakt.
Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz vandaag aan de Tweede Kamer geschreven. 'Belangrijk om te vermelden is dat de ingebruikname van de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) eind 2012 hierdoor niet in gevaar komt', aldus de VVD-bewindsvrouw.
Het verbouwingsproject in Zwolle bestaat uit drie hoofdonderdelen. Er wordt een nieuw perron aangelegd waar de treinen van de Hanzelijn kunnen arriveren en vertrekken. Ook wordt de bestaande 5 meter brede tunnel onder de perrons vervangen door een tunnel van 17 meter breed. Verder wordt het sporenplan rond het station aangepast, waardoor de snelheden kunnen toenemen.
De reizigers zullen te maken krijgen met een aantal kleinere buitendienststellingen, in plaats van de algehele sluiting van het station. 'Het project zal daardoor een langere doorlooptijd kennen', schrijft de minister. 'ProRail plant nu met NS en andere betrokkenen nieuwe buitendienststellingen'. Volgens Schultz is de nieuwe tunnel in 2014 klaar, evenals de perronaanpassingen.
CU-Kamerlid Arie Slob heeft vandaag vragen aangekondigd over de kwestie. Hij is blij dat de sluiting van een maand van de baan is, maar hij maakt zich zorgen over de financiële problemen.
De NS is blij met de andere aanpak van het karwei. 'Het is goed nieuws voor de reiziger en voor ons. We kunnen ervan uitgaan dat de Hanzelijn op tijd klaar is'.
okequote:Op woensdag 18 januari 2012 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Via Utrecht, zei tie net. Althans, zo begrijp ik het. Als tie via Breda gaat, scheelt het maar een half uur.
Als jij in de voorste bak plaats neemt (als je dat lopen niet erg vind, anders moet 't op Utrecht alsnog lopen), stap ik bij je in de trein te Gouda. Moet je me alleen laten weten hoe ik je herken. Andere bak mag ookquote:
Helemaal voorin? prima, ga ik zo ver mogelijk voorin zitten. Zwarte jas, bril, nomad-rugtas (grijs/zwart) en vast muziek aan het luisterenquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Als jij in de voorste bak plaats neemt (als je dat lopen niet erg vind, anders moet 't op Utrecht alsnog lopen), stap ik bij je in de trein te Gouda. Moet je me alleen laten weten hoe ik je herken. Andere bak mag ook
Ik zal kijken of ik je kan vinden. Als voorin maar niet de Stiltecoupé is. Dan moet je daarachter plaats nemenquote:Op woensdag 18 januari 2012 19:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Helemaal voorin? prima, ga ik zo ver mogelijk voorin zitten. Zwarte jas, bril, nomad-rugtas (grijs/zwart) en vast muziek aan het luisteren
Dat doe ik dan wel als je er bent. Ik luister vrolijk muziek in de stiltecoupé. Ik heb dan wel het volume niet te hard en goede dopjes inquote:Op woensdag 18 januari 2012 20:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik je kan vinden. Als voorin maar niet de Stiltecoupé is. Dan moet je daarachter plaats nemen![]()
Aja, dat kan ook. Ik ga ook - als ik alleen reis - in de stilte coupé zitten. Muziek nooit te luid.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat doe ik dan wel als je er bent. Ik luister vrolijk muziek in de stiltecoupé. Ik heb dan wel het volume niet te hard en goede dopjes in
Kan ziggy-the-kid zich al een beetje gedragen en stil zijn dan?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zal binnenkort de eersteklasstiltecoupé eens uitproberen. Kreeg gisteren de vervoersbewijzen eerste klas binnen voor het hele gezin.
Dat kunnen ze allebei zo af en toe.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kan ziggy-the-kid zich al een beetje gedragen en stil zijn dan?
Wat.... TEGELIJK??quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat kunnen ze allebei zo af en toe.
Nou, dan heb je mijn SX30 IS met paardelul-objectief nog niet gezienquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:07 schreef greavy het volgende:[quote]
Op woensdag 18 januari 2012 22:07 schreef greavy het volgende:
And you're warned: Zondag gaat mijn camera-uitrusting ook mee: Canon EOS1000D met 18-55mm lens, en de 55-250mm lens, en extra accu, geheugenkaartjes... Ik twijfel nog aan m'n statief.
O jee... wordt het zo'n uitje? Wie heeft de grootste*?quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dan heb je mijn SX30 IS met paardelul-objectief nog niet gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Megazoom cameraquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dan heb je mijn SX30 IS met paardelul-objectief nog niet gezien
Ja dat vond ik te veel geklooiquote:Op woensdag 18 januari 2012 22:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Megazoom camera![]()
Gewoon camera waarmee normaal objectief verwisseld kan worden
Willen ze hier in den dolder ook doen, maar komt steefs niet van de grond. Dat is maar goed ook, levert alleen maar verkeersproblemen op.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dat gaat wat problemen schelen: binnen nu en vijf jaar wordt de spoorwegovergang Paterswoldseweg in Groningen ondertunneld.
gewoon zo'n ding toch?quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Megazoom camera![]()
Gewoon camera waarmee normaal objectief verwisseld kan worden
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat doen gaan. De afslag Koeriersterweg ligt er vlak naast. Of gaat het spoor straks onder de weg door? Volgens mij kan dat ook niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dat gaat wat problemen schelen: binnen nu en vijf jaar wordt de spoorwegovergang Paterswoldseweg in Groningen ondertunneld.
als je die deels verdiept legt dan ben je al een eindje, maar die afslag is niet het grootste probleem. Die busbaan ligt meer in de weg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat doen gaan. De afslag Koeriersterweg ligt er vlak naast. Of gaat het spoor straks onder de weg door? Volgens mij kan dat ook niet.
Tenzij ze her en der een pandje slopen en de brug over het Noord-Willemskanaal verbreden. Dan kunnen ze de busbaan doortrekken naar het station. En het is bij mijn weten de bedoeling dat in de toekomst het busstation aan de zuidkant van het station komt. Dus dan ligt dat alvast goed.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je die deels verdiept legt dan ben je al een eindje, maar die afslag is niet het grootste probleem. Die busbaan ligt meer in de weg.
Bron: De Speldquote:NS experimenteert met kortere reizigers
‘Langere perrons, kleinere klanten, kortere trajecten’
De NS wil op het traject Leid
en-Schiphol uitsluitend nog korte reizigers vervoeren. Het experiment moet de vervoerscapaciteit vergroten, zonder dat het bestaande materieel uitgebreid hoeft te worden. Dat staat in het nieuwe beleidsplan ‘Spoorbreed’, dat vandaag wordt gepresenteerd. “Het gaat om het vergroten van de totale capaciteit. Dat betekent: langere perrons, kleinere klanten en kortere trajecten,” aldus Titia Cnossen, woordvoerder van de NS.
Cnossen: “Er is een positieve correlatie tussen lichaamslengte en heupbreedte. Dat betekent in gewone mensentaal dat er meer korte reizigers op een bankje passen dan lange.” Door lange reizigers te weren, denken de Spoorwegen bovendien het huidige enkeldeksmaterieel te kunnen ombouwen tot dubbeldekkers.
Cnossen kondigt verder het inzetten van kortere trajecten aan. “Na het passeren van de gemeentegrens rijden veel treinen nog ver door richting het stadscentrum. Dat is onnodig. Onze mensen hebben berekend dat bij een tien procent korter traject een winst kan worden behaald van tien procent minder reistijd. Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen.”
Bert Meerstadt, president-directeur van de NS: “We zijn ook bezig met langere perrons. Op dit moment werken we aan een perron dat zich uitstrekt van Amsterdam tot Haarlem. Een extra lange intercity hoeft op dat traject nog maar vijf meter te rijden, wat de reistijd verkort en de capaciteit vergroot. Nog langere treinen zouden zelfs helemaal geen afstand meer hoeven af te leggen. Tussen Gouda en Utrecht Centraal willen we bijvoorbeeld een veertig kilometer lange intercity plaatsen, waar men tijdens de spits doorheen kan lopen. Het verschil tussen een vertrekkende en een arriverende trein zal daarmee vervagen. Door het begrip ‘reizen’ statischer te maken, verkleinen we de kans op vertraging. Sceptici noemen dat pure winst, ik noem het een paradigmaverschuiving.”
Op sommige plekken denkt de NS de kans op vertraging tot nul te kunnen reduceren. Door de Afsluitdijk om te bouwen tot perron 47w van station Harlingen-Den Helder, kunnen de noordelijke provincies beter bereikbaar worden gemaakt, zonder dat er een trein aan te pas komt.
Naast investeringen kondigt de NS ook bezuinigingen aan. Meerstadt: “Ook wij moeten keuzes maken en in ons geval betekent dat: minder experimenteren. De proeven die we nog wel doen moeten aantoonbaar leiden tot betere dienstverlening. Een gevolg is dat het programma waarin onderzocht wordt hoe geblinddoekte proefdieren op vertraging reageren, waarschijnlijk geschrapt zal gaan worden.”
wel. Ik heb het gelezen gister en het blijft leukquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:04 schreef KapiteinT het volgende:
Werd hier gister ook al genoemd, maar hij blijft briljant.
"Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen."
Edit: oh wacht, misschien werd het toch niet genoemd.
Ik kan het mij niet heugen. Misschien was 't ook wel gemeld,kan 't zo snel niet vinden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:04 schreef KapiteinT het volgende:
Werd hier gister ook al genoemd, maar hij blijft briljant.
"Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen."
Edit: oh wacht, misschien werd het toch niet genoemd.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kan het mij niet heugen. Misschien was 't ook wel gemeld,kan 't zo snel niet vinden.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.speld.nl/2012/(...)t-kortere-reizigers/
Met de busbaan gaat van alles gebeuren. Wordt in elk geval doorgetrokken over de parkeerplaats van de post, en misschien ook wel verlegd.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je die deels verdiept legt dan ben je al een eindje, maar die afslag is niet het grootste probleem. Die busbaan ligt meer in de weg.
En de zalvende stem van Bob!quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Jungfraujochbahn dalek bij Rail Away
eh, je weet dat de post behoorlijk aan de andere kant van het station zit he?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met de busbaan gaat van alles gebeuren. Wordt in elk geval doorgetrokken over de parkeerplaats van de post, en misschien ook wel verlegd.
vanuit de werkplaats van ziggy heb je een verrekijker nodig om de gebouwen van de post te kunnen zien, mits zoals vandaag er geen VIRM voor staat. De busbaan waar het over gaat eindigt op dit moment nog aan de westzijde van de Paterswoldseweg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:27 schreef greavy het volgende:
Natuurlijk weet Ziggy dat. Hij komt er vaak
Okee daar moet ik heen. Zodra het geldschip over isquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Jungfraujochbahn dalek bij Rail Away
Zie deze Quote van Wikipedia:quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
• Brackwede Süd is blijkbaar hernoemd naar Bielefeld-Senne (mogelijk ook verplaatst?)
En dan nog een antwoord op een vraag van je:quote:Mit dem Fahrplanwechsel am 11. Dezember 2011 wurde der Haltepunkt Brackwede Süd aufgegeben. Gleichzeitig wurde der behindertengerchte Haltepunkt Bielefeld Senne in Betrieb genommen, der ab September 2011 errichtet wurde.
Zie ook: Eröffnung der neuen Station Coesfeld Schulzentrumquote:• Coesfeld heeft er een nieuw station bij: Coesfeld-Schulzentr. (misschien een s vergeten, dat het Schulzenstrasse moet zijn?)
Dat was op de oude kaarten ook niet zoquote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:44 schreef greavy het volgende:
Bij die nieuwe kaart staat niet elk station van de S-bahn meer genoteerd
quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
O jee... wordt het zo'n uitje? Wie heeft de grootste*?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*Binnenvalt met Canon450D +50mm f/1,8 / 70-200 f/2,8 ;D
Ja! Waarom ga je niet mee zondag?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:55 schreef Crientj het volgende:
[..]*Binnenvalt met Canon450D +50mm f/1,8 / 70-200 f/2,8 ;D
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja! Waarom ga je niet mee zondag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het standaardformulier voor het oplossen van storingen! Gouwe ouwe!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
altijd leuk dat Duitsland: http://nl-nl.facebook.com(...)11982&type=1&theater
Hij voer zelfs achterwaarts door de rivier, dan kunnen ze toch nooit goed zienquote:
Sarcasmus jongquote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
tuurlijk wel. Vergeet niet dat er verschillende sleepboten meehelpen om het schip door alle nauwtes te krijgen.
Is gebeurd bij de overweg Helmhorstweg. Gebeurt om 22:06.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:24 schreef Pino112 het volgende:
Noord-Nederland afgesloten van de rest, springer vlak bij de splitsing Meppel/Dalfsen.
Volgens de site geen treinen naar Groningen/Leeuwarden, en volgens de Twitter ook niet richting Emmen.
Edit: Ah, site bijgewerkt, inderdaad niks richting Emmen.
Lijkt me niet. Iig niet vanaf Zwolle.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:51 schreef MaxMark het volgende:
Als je op de Actuele spoorkaart kijkt, zie je dat de ritten naar Emmen en Leeuwarden vandaag niet meer plaats vinden, maar die naar Groningen wel?
de mensen naar Groningen moeten met een handlorrie de afstand afleggen. De mensen naar Emmen en Leeuwarden mogen een stukje per bus.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:51 schreef MaxMark het volgende:
Als je op de Actuele spoorkaart kijkt, zie je dat de ritten naar Emmen en Leeuwarden vandaag niet meer plaats vinden, maar die naar Groningen wel?
Die ene die in Apeldoorn staat zit alweer stijf onder de vingerverfquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:34 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Shunter Waalhaven. Moet nog ontdaan worden van NSR-bestickering. Komt daarna bij LOCON als 9904 te rijden
Nee, lijkt mij ook niet. Maar het staat wel zo op ns.nl.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Iig niet vanaf Zwolle.
ik denk het wel. Treinen rijden over het vanuit Zwolle gezien meest linkerspoor. Daarmee kun je een halfuursdienst tussen Zwolle en Meppel onderhouden, omdat onderweg nog wissels liggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nee, lijkt mij ook niet. Maar het staat wel zo op ns.nl.
Wat is eigenlijk het nut om dat iedere keer zo precies weer te melden? Ramptoeristen weten via p2000 de plek wel te vinden (waar jij de info ook weg hebt), de rest heeft er weinig tot niets aan.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Is gebeurd bij de overweg Helmhorstweg. Gebeurt om 22:06.
Verder was er bij Putten nog een aanrijding, die vlak hiervoor opgelost was.
Was bij de overweg Beekweg, Putten. Dat gebeurde om 19:18.
Weet jij toevallig hoe dat nu zit met wel/geen verkeer tussen Zwolle en Groningen nu?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het nut om dat iedere keer zo precies weer te melden? Ramptoeristen weten via p2000 de plek wel te vinden (waar jij de info ook weg hebt), de rest heeft er weinig tot niets aan.
Helaas, ben niet op het werk nu.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoe dat nu zit met wel/geen verkeer tussen Zwolle en Groningen nu?
Okeuj.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Helaas, ben niet op het werk nu.
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 20-01-2012 om 23:53:24Zwolle-Dalfsen: de beperkingen als gevolg van een aanrijding met een persoon zijn voorbij. Treinverkeer hervat. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 21-01-2012 om 00:01:27Zwolle-Meppel: de beperkingen als gevolg van een aanrijding met een persoon zijn voorbij. Treinverkeer wordt geleidelijk hervat. reageer retweet
Net stond er op de treinkaart van ovplaza.nl bij Meppel dat er een extra trein reed. Die melding is echter weg.quote:
Je hebt een week OV? Als je dan in het weekend een papieren kaartje koopt, hoef je toch niet in te checken?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:47 schreef Crientj het volgende:
Veel plezier
Oh en blijkbaar moet ik ook als ik in het weekend reis met mn s-ov inchecken. Terwijl ik n kaartje heb. Conducteur kon niet vertellen waarom: alleen dat het moest en dat ik daarom geld op mn s-ov moet zetten.
Nee, dat wil ik niet. Waarom koop ik anders n kaartje. 'Ja, t moet.'
Logisch? Nee.
Nee, natuurlijk niet, want dan betaal je dubbel. Wat een mongool dus, die conducteur.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je hebt een week OV? Als je dan in het weekend een papieren kaartje koopt, hoef je toch niet in te checken?
jawel want met s-ov kaart dien je in te checken, een los kaartje halen is eigenlijk gewoon zonder korting reizen..quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:47 schreef Crientj het volgende:
Veel plezier
Oh en blijkbaar moet ik ook als ik in het weekend reis met mn s-ov inchecken. Terwijl ik n kaartje heb. Conducteur kon niet vertellen waarom: alleen dat het moest en dat ik daarom geld op mn s-ov moet zetten.
Nee, dat wil ik niet. Waarom koop ik anders n kaartje. 'Ja, t moet.'
Logisch? Nee.
Als je met een week s-OV in het weekend reist, mag je gewoon met een papieren kaartje reizen. Dan is de s-OV namelijk gewoon een kortingskaartquote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:58 schreef mschol het volgende:
[..]
jawel want met s-ov kaart dien je in te checken, een los kaartje halen is eigenlijk gewoon zonder korting reizen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |