Welnee, standaard mag de IC naar Maastricht bij vertraging alsnog vóór de IC naar Venlo kruisen. Die laatste loopt hierdoor vertraging op en díe inzittenden missen de aansluiting wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.
Zoals al eerder gemeld: ik ben er pas vanaf Venlo bij, aangezien er eerder geen trein vanuit Twente gaat...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.
Zo standaard lijkt mij dat niet, want van de laatste twee keer dat ik naar Duitsland ben geweest heb ik één keer de aansluiting in Eindhoven net gehaald, ook al ging de trein naar Venlo voorlangs, en een keer heb ik 'm helemaal gemist wegens een paar minuten vertraging van de Maastricht-trein.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, standaard mag de IC naar Maastricht bij vertraging alsnog vóór de IC naar Venlo kruisen. Die laatste loopt hierdoor vertraging op en díe inzittenden missen de aansluiting wel.
- Flesquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals al eerder gemeld: ik ben er pas vanaf Venlo bij, aangezien er eerder geen trein vanuit Twente gaat...
Klopt deze lijst trouwens nog?
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet Dragonfly
- Dennistd
- RubenK
- Peterselieman
Vind 't er niet veel beter op geworden. Blijf wel bij Bahn.de.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:18 schreef James1988 het volgende:
www.nshispeed.nl is vernieuwd... hopelijk werkt het beter dan de vorige site
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef greavy het volgende:
[..]
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet
- RubenK
- James
- Dennistd
- PSM
heb ik op mijn lijstje. 8 Man sterk. Fles, kan jij dan de treinkaarten op tijd verzorgen?
Voor 8 man is het 9 euro per persoon tussen Venlo en Rheine(2x NRW-ticket 5 personen=72 euro, delen door 8).
Voor Rheine-Bentheim-Oldenzaal dient dan wel een los kaartje gekocht te worden per persoon. LET OP: Nederlandse bankpassen worden veelal niet geaccepteerd bij de kaartautomaten in Duitsland, je kan wél met briefgeld betalen (is wisselgeld aanwezig).
Nemen we vanaf Rheine de Pimpel, vanaf Bentheim de Pimpel, of vanaf Hengelo de Pimpel?
Ik kan desgewenst het reisje nog iets aanpassen, dat we bijvoorbeeld betere aansluiting hebben op de Pimpel in Rheine.
Oja, je hebt het Schönes Wochende ook nog. Nou, dan nemen wij gewoon het SWT. Dat is dan een tientje per persoon. Goedkoper als losse kaartjes erbij.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)
Kun je die niet gewoon op het perron in Venlo kopen dan? Anders kan ik Enschede nog wel even proberen zondag, staat ook een Duitse automaat als het goed is..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef greavy het volgende:
Fles, kan jij dan de treinkaarten op tijd verzorgen?
Maar zo krijgt Fles de Bahn Bonus punten, dus hij wou het via internet aanschaffen. Via de kaartautomaat niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kun je die niet gewoon op het perron in Venlo kopen dan? Anders kan ik Enschede nog wel even proberen zondag, staat ook een Duitse automaat als het goed is..
Om aan uw reisadvies te komen, volgt u onderstaande stappen:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:20 schreef Yreal het volgende:
Hier zit vast wel iemand die het weet...
... wat is de snelste manier om van paris nord naar marne le vallee te komen? En dan hoofdzakelijk de Rer lijnen. Kan je het beste via les halles, of naar paris magneta lopen, dan de E lijn nemen en verderop overstappen op de A lijn?
Dat heb ik gemerkt ja, toen ik eens met een kinderwagen inclusief kind in Eindhoven moest zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:16 schreef greavy het volgende:
Op dit moment is er géén publiekelijke lift op Eindhoven. Enkel Servicemedewerkers hebben de sleutel van de lift, die je weer via een omweg naar buiten brengt. En dan moet je wel een Servicemedewerker kunnen bereiken als je echt met de lift moet...
Ik zie deze mogelijkheden op Bahn.de.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Yreal het volgende:
maar je kan ook overstappen op Val de Fontenay, weet jij welke sneller is?
quote:Ballen moeten treinsurfers van dak schrapen
JAKARTA - Indonesiërs die op het dak van een trein reizen, zijn hun leven niet meer zeker. Een spoorwegbedrijf hangt zware betonnen ballen aan metalen kettingen boven de spoorlijnen. Dakzitters worden zo van de trein geschraapt. Dat meldde de krant The Jakarta Post dinsdag.
De constructies worden geplaatst op het traject Bekasi-Tambun, in het westelijk deel van het eiland Java. De in potentie dodelijke ballen moeten de veiligheid van het treinverkeer bevorderen.
Volgens een woordvoerder van de staatsspoorwegmaatschappij KAI is de maatregel vooral bedoeld om treinsurfers af te schrikken. Andere initiatieven hielpen niet, aldus het bedrijf.
is een soort van bezem niet veel handiger?quote:
Af in 2016..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:16 schreef greavy het volgende:
Ze worden wakker bij ProRail/NS-Poort:
[ afbeelding ]
Moet de nieuwe tunnel van station Eindhoven worden. Een tweede tunnel van 35(!) meter breed. De huidige is 8 meter breed. De nieuwe tunnel moet roltrappen en liften krijgen.
Op dit moment is er géén publiekelijke lift op Eindhoven. Enkel Servicemedewerkers hebben de sleutel van de lift, die je weer via een omweg naar buiten brengt. En dan moet je wel een Servicemedewerker kunnen bereiken als je echt met de lift moet...
Meer informatie, met oa een filmpje als virtuele rondleiding: http://eindhoven.dichtbij(...)ichter-station-video
die val de fontenay leek, toen ik keek, wat langer te duren t.o.v. rer B -> A (via halles)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Yreal het volgende:
maar je kan ook overstappen op Val de Fontenay, weet jij welke sneller is?
acht, jezus. Dat is wel echt de limiit hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)
Bij Syntus is het Schönes Wochende geldig.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
acht, jezus. Dat is wel echt de limiit hoor![]()
Iemand al aan Bentheim - Oldenzaal gedacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |