quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Meer spoorhumor op omroephumor.nlquote:Ik heb eens tegen een reiziger gezegd op de vraag of ik als machinist machinist niet op de bok moest zitten: "Nee hoor, er zit een leerling voorin die ook eens alleen wil rijden!"
Die reiziger schrok zich wezenloos
Het stuk tekst na deze zin wemelt van de spel- en taalfouten. Terug naar school.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
Om toch nog even wat over die SOV te zeggen.
Je mag een scheet laten, maar alléén een stille!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:37 schreef b2py het volgende:
Ik zit alleen in een stiltecoupe, mag ik nu gek doen? :d
ik doe geen taalstudie en op het internet boeien spelfouten me ook niets. Ook is het noemen van spelfouten geen argument.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stuk tekst na deze zin wemelt van de spel- en taalfouten. Terug naar school.
Je mag tot 04:00 reizen. Vanaf 04:00 moet je dus weer een vervangend kaartje hebben.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:17 schreef JDude het volgende:
Als ik zo'n dagkaart van de Blokker op vrijdagochtend/middag afstempel, wat is dan de laatste (nacht)trein die ik die dag/nacht mag nemen? Eentje die voor 4:00 vertrekt of eentje die voor 4:00 op mijn bestemming aankomt?
Tuurlijk jongen, een pleidooi voor beter onderwijs en dan niet kunnen spellen, dat is pas gezonde argumentatie!quote:Op zondag 15 januari 2012 10:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
ik doe geen taalstudie en op het internet boeien spelfouten me ook niets. Ook is het noemen van spelfouten geen argument.
Ik ga niet al mijn berichten op fora lopen spellchecken. Dat is onzin. Ik hield ook helemaal geen pleidooi voor beter onderwijs, ik legde uit waarom afschaffing van de SOV en basisbeurs lijdt tot een verslechtering van de economische positie van Nederland. Dat is iets heel anders. Als ik ergens een officiele serieuze discussie ga houden, waarin spelling van enige relevantie is, dan ben ik prima in staat om zonder fouten iets te schrijven, maar taal is nu eenmaal niet mijn ding en op een forum als FOK! is het dan zinloos om alles te gaan herlezen. Daar had ik iig geen zin in.quote:Op zondag 15 januari 2012 11:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, een pleidooi voor beter onderwijs en dan niet kunnen spellen, dat is pas gezonde argumentatie!
Dat laatste is niet waar, dat geldt zeker niet voor mij. Ik oordeel niet op basis van credits maar mijn eigen gezonde verstand.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ga niet al mijn berichten op fora lopen spellchecken. Dat is onzin. Ik hield ook helemaal geen pleidooi voor beter onderwijs, ik legde uit waarom afschaffing van de SOV en basisbeurs lijdt tot een verslechtering van de economische positie van Nederland. Dat is iets heel anders. Als ik ergens een officiele serieuze discussie ga houden, waarin spelling van enige relevantie is, dan ben ik prima in staat om zonder fouten iets te schrijven, maar taal is nu eenmaal niet mijn ding en op een forum als FOK! is het dan zinloos om alles te gaan herlezen. Daar had ik iig geen zin in.
Dan nog is mijn uitleg wel gewoon waar. Spelling zegt namelijk helemaal niets over de intelligentie van een persoon, omdat juist beta's vaak niet goed zijn in taal maar over het algemeen wel als intelligente personen worden beschouwd.
En als ik mensen wil overtuigen van het belang van de SOV dan ga ik dat niet doen in de PTA van FOK. Er was hier gewoon een discussie erover en ik wilde ook mijn mening laten horen, omdat fles gewoon veel tekort door de bocht ging.
Maar goed, het zegt als genoeg dat iemand die hier scheld in zijn argumentatie wel wordt geaccepteerd, maar iemand die spellfouten maakt niet, puur op de credits die die in een bepaalde reeks heeft
Noem gewoon eens man en paard? Fles?quote:Op zondag 15 januari 2012 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar goed, het zegt als genoeg dat iemand die hier scheld in zijn argumentatie wel wordt geaccepteerd, maar iemand die spellfouten maakt niet, puur op de credits die die in een bepaalde reeks heeft
quote:Op zondag 15 januari 2012 14:01 schreef James1988 het volgende:
In Nederland hebben we borden langs de sporen staan die aangeven waar de trein moet stoppen. Duitsland kent ook zoiets, maar dan... anders.
[ afbeelding ]
Meervoudig ruimtegebruik.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:01 schreef James1988 het volgende:
In Nederland hebben we borden langs de sporen staan die aangeven waar de trein moet stoppen. Duitsland kent ook zoiets, maar dan... anders.
[ afbeelding ]
Dat idd! Maar waarom is het zo'n bende op dat station?quote:
Qua bovenleiding: Omdat hier een veel beter schakelstation ligt als in Venlo (veel meer mogelijkheden met omschakelen van spanningen).quote:Op zondag 15 januari 2012 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat idd! Maar waarom is het zo'n bende op dat station?
Nee, die gaan niet gebruikt worden. Maar dat is typisch Duitsland.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Alsof ze die na het verwijderen van de wissels nog gaan gebruiken?
Dat is waar.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, die gaan niet gebruikt worden. Maar dat is typisch Duitsland.
Ik zit er nog als Webmaster, heb het klussen op een laag pitje staan.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:03 schreef dennistd het volgende:
Ik dacht trouwens dat je weg was bij de DE3 greavy?
http://www.spoorforum.com(...)c.php?p=26093#p26093
Je moet 'více...' / 'more...' aanklikken, dan opent een popup met de deelroutes en de bijbehorende afstanden. Door in die popup op een deelroute (bijv. "Breda*VENLO(GR)") te klikken opent nog een popup waarin je een alternatieve route kan aangeven, in dit geval bijv. "Emmerich(GR)".quote:Op zondag 15 januari 2012 23:41 schreef James1988 het volgende:
Hoe werkt dat Jizdenka International uit de OP? Ik vul doodleuk Breda en Willingen in als stations, maar hoe voer ik in dat ik via Arnhem ben gegaan, en niet via Venlo? En hoe krijg ik te zien hoeveel km dat is geweest?
Dit vind ik nou echt een hele mooie fotoquote:Op zondag 15 januari 2012 21:52 schreef greavy het volgende:
Één van de platen van vandaag. Een lastig tijdstip qua licht, bij deze stek. Laag staande zon, snelle trein...
[ afbeelding ]
echt heel erg gaafquote:Op zondag 15 januari 2012 22:04 schreef Duvel het volgende:
Stoer, Arnhem ziet er zo toch wel goed uit!
Yep, die Heb ik alquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:32 schreef James1988 het volgende:
Hé Fles, had je deze al?
[ afbeelding ]
Ja, foto van een foto
Iemand een idee wat er aan de hand isquote:Schiphol
Maandag 16 Januari 11:30
Oorzaak
Rond Schiphol rijden minder treinen door diverse oorzaken.
geloof dat er vanochtend wat problemen waren op de Gooilijn (Hilversum - Naarden-Bussum - Weesp) en richting Flevoland.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Iemand een idee wat er aan de hand is?
AARGH. Eerst lopen zij te zeuren om extra sporen, en nu is het wéér niet goed...quote:Vierde spoor legt bom onder bouw gemeentehuis Elst
ELST - Als ProRail het plan doorzet om bij station Elst twee extra sporen aan te leggen, is het waarschijnlijk gebeurd met de nieuwbouw van het gemeentehuis naast dat station. Het gemeentebestuur van Overbetuwe heeft afgelopen dinsdag een vertrouwelijke brief naar spoorbeheerder ProRail gestuurd.
Daarin staat dat vier sporen voor Overbetuwe 'niet acceptabel zijn'.
De gemeente wijst op de grote financiële en ruimtelijke consequenties. De grote zorg wordt gedeeld door de ambtenarij: die vrezen dat het gemeentehuis simpelweg op die locatie niet meer te bouwen is, als ProRail aan de oostzijde van het station een meter of tien van de beoogde raadhuislocatie afsnoept.
Nee, een TSS-Systeemstoring (vraag me niet wat dat is...) op Schiphol, wissel 951A/B op Hoofddorp Opstel was defect, en wissel 1087A tussen Hoofddorp en Schiphol ook defect.quote:
Precies. Het is een storm in een glas water. Ze hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
dus eigenlijk is er niet zo veel aan de hand begrijp ik
Lijkt me knap lastig om in Meppel over te stappen op een trein die daar helemaal niet stopt...quote:Op maandag 16 januari 2012 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
maar als dit betekent dat mensen vanuit Leeuwarden voortaal ALTIJD in Meppel zullen moeten overstappen op de "grote" trein Groningen - Amersfoort e.v.
http://www.nifv.nl/web/sh(...)einstilstanddetectie Geopperd door een persoon op Somda: Trein Stilstanddetectie Systeem -> TSSquote:Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, een TSS-Systeemstoring (vraag me niet wat dat is...) op Schiphol, wissel 951A/B op Hoofddorp Opstel was defect, en wissel 1087A tussen Hoofddorp en Schiphol ook defect.
Precies. Je hebt de opties van twee, drie en vier treinen per uur tussen Leeuwarden en Zwolle (Meppel)quote:Op maandag 16 januari 2012 16:42 schreef ReisT het volgende:
NS is gewoon een keertje opnieuw aan het bekijken waar die IC's allemaal wel of niet moeten stoppen. Dat speelde al veel langer en "IC stopt overal" is gewoon één van de mogelijkheden.
Niet bepaald ieder kwartier maar wel 4 keer per uur ja. Voor Belgische begrippen erg bijzonder want de meeste drukke lijnen moeten het daar doen met 2 of 3 per uur. en dan lekker verspreid 3x binnen 20 minuten en dan 40 minuten lang niets (zoals Gent-Brussel).quote:Op maandag 16 januari 2012 17:33 schreef CrashO het volgende:
Want volgens mij gaat er ieder kwartier een intercity tussen Antwerpen en Brussel Noord
Ja, werkt! Als ik me niet vergis is dat de 1634 die met een CTO-meettrein voor sloper heeft gespeeld...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 04:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zat oude kranten door te kijken en kwam dit tegen. Ik hoop dat de link werkt...
Utrecht Centraal 9:08quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:39 schreef RubenK het volgende:
Kan iemand de planning voor zondag a.s. neerzetten? Weet ik hoe laat ik moet vertrekken!
Die plannen voor een IC naar Aachen (dat is wat anders dan een doortrekking van de Euregiobahn-stoptrein) zijn er al jaren. Of die er eind dit jaar al kan zijn is nog heel onduidelijk, grote kans dat dit helemaal niet gaat lukken op zulke korte termijn omdat de infrastructuur moet worden aangepast.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:37 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn plannen om de Euregiobahn tussen Aken en Heerlen door te trekken naar Sittard. Dat kan al vanaf eind dit jaar zijn. In maart moet er duidelijkheid komen.
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht Centraal 9:08
Eindhoven 9:59 10:02
Venlo 10:43 11:05
Viersen 11:26 11:30
Essen Hbf 12:12 12:31
Bottrop Hbf 12:43 12:58
Haltern am See 13:27 13:50
Münster (Westf) Hbf 14:22 14:35
Rheine 15:08 15:48
Bad Bentheim 16:03 16:10
Hengelo 16:30 17:06
Amersfoort 18:22
Welnee, standaard mag de IC naar Maastricht bij vertraging alsnog vóór de IC naar Venlo kruisen. Die laatste loopt hierdoor vertraging op en díe inzittenden missen de aansluiting wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.
Zoals al eerder gemeld: ik ben er pas vanaf Venlo bij, aangezien er eerder geen trein vanuit Twente gaat...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik al een keer gezegd, maar zouden jullie (ik heb echt geen tijd om mee te gaan) niet een kwartiertje eerder van Utrecht Centraal vertrekken? Dikke kans namelijk dat die aansluiting in Eindhoven fout gaat.
Zo standaard lijkt mij dat niet, want van de laatste twee keer dat ik naar Duitsland ben geweest heb ik één keer de aansluiting in Eindhoven net gehaald, ook al ging de trein naar Venlo voorlangs, en een keer heb ik 'm helemaal gemist wegens een paar minuten vertraging van de Maastricht-trein.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, standaard mag de IC naar Maastricht bij vertraging alsnog vóór de IC naar Venlo kruisen. Die laatste loopt hierdoor vertraging op en díe inzittenden missen de aansluiting wel.
- Flesquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zoals al eerder gemeld: ik ben er pas vanaf Venlo bij, aangezien er eerder geen trein vanuit Twente gaat...
Klopt deze lijst trouwens nog?
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet Dragonfly
- Dennistd
- RubenK
- Peterselieman
Vind 't er niet veel beter op geworden. Blijf wel bij Bahn.de.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:18 schreef James1988 het volgende:
www.nshispeed.nl is vernieuwd... hopelijk werkt het beter dan de vorige site
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:26 schreef greavy het volgende:
[..]
- Fles
- Greavy
- Peter
- Scarlet
- RubenK
- James
- Dennistd
- PSM
heb ik op mijn lijstje. 8 Man sterk. Fles, kan jij dan de treinkaarten op tijd verzorgen?
Voor 8 man is het 9 euro per persoon tussen Venlo en Rheine(2x NRW-ticket 5 personen=72 euro, delen door 8).
Voor Rheine-Bentheim-Oldenzaal dient dan wel een los kaartje gekocht te worden per persoon. LET OP: Nederlandse bankpassen worden veelal niet geaccepteerd bij de kaartautomaten in Duitsland, je kan wél met briefgeld betalen (is wisselgeld aanwezig).
Nemen we vanaf Rheine de Pimpel, vanaf Bentheim de Pimpel, of vanaf Hengelo de Pimpel?
Ik kan desgewenst het reisje nog iets aanpassen, dat we bijvoorbeeld betere aansluiting hebben op de Pimpel in Rheine.
Oja, je hebt het Schönes Wochende ook nog. Nou, dan nemen wij gewoon het SWT. Dat is dan een tientje per persoon. Goedkoper als losse kaartjes erbij.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon de pimpel vanaf Hengelo lijkt me? En het lijkt me niet dat je voor een euro Rheine-Bentheim kunt pakken, dus neem gewoon 2x schönes Wochenende van 40 euro (totaal is 80/8= ¤ 10 p.p.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |