AARGH. Eerst lopen zij te zeuren om extra sporen, en nu is het wéér niet goed...quote:Vierde spoor legt bom onder bouw gemeentehuis Elst
ELST - Als ProRail het plan doorzet om bij station Elst twee extra sporen aan te leggen, is het waarschijnlijk gebeurd met de nieuwbouw van het gemeentehuis naast dat station. Het gemeentebestuur van Overbetuwe heeft afgelopen dinsdag een vertrouwelijke brief naar spoorbeheerder ProRail gestuurd.
Daarin staat dat vier sporen voor Overbetuwe 'niet acceptabel zijn'.
De gemeente wijst op de grote financiële en ruimtelijke consequenties. De grote zorg wordt gedeeld door de ambtenarij: die vrezen dat het gemeentehuis simpelweg op die locatie niet meer te bouwen is, als ProRail aan de oostzijde van het station een meter of tien van de beoogde raadhuislocatie afsnoept.
Nee, een TSS-Systeemstoring (vraag me niet wat dat is...) op Schiphol, wissel 951A/B op Hoofddorp Opstel was defect, en wissel 1087A tussen Hoofddorp en Schiphol ook defect.quote:
Precies. Het is een storm in een glas water. Ze hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.quote:Op maandag 16 januari 2012 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
dus eigenlijk is er niet zo veel aan de hand begrijp ik
Lijkt me knap lastig om in Meppel over te stappen op een trein die daar helemaal niet stopt...quote:Op maandag 16 januari 2012 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
maar als dit betekent dat mensen vanuit Leeuwarden voortaal ALTIJD in Meppel zullen moeten overstappen op de "grote" trein Groningen - Amersfoort e.v.
http://www.nifv.nl/web/sh(...)einstilstanddetectie Geopperd door een persoon op Somda: Trein Stilstanddetectie Systeem -> TSSquote:Op maandag 16 januari 2012 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, een TSS-Systeemstoring (vraag me niet wat dat is...) op Schiphol, wissel 951A/B op Hoofddorp Opstel was defect, en wissel 1087A tussen Hoofddorp en Schiphol ook defect.
Precies. Je hebt de opties van twee, drie en vier treinen per uur tussen Leeuwarden en Zwolle (Meppel)quote:Op maandag 16 januari 2012 16:42 schreef ReisT het volgende:
NS is gewoon een keertje opnieuw aan het bekijken waar die IC's allemaal wel of niet moeten stoppen. Dat speelde al veel langer en "IC stopt overal" is gewoon één van de mogelijkheden.
Niet bepaald ieder kwartier maar wel 4 keer per uur ja. Voor Belgische begrippen erg bijzonder want de meeste drukke lijnen moeten het daar doen met 2 of 3 per uur. en dan lekker verspreid 3x binnen 20 minuten en dan 40 minuten lang niets (zoals Gent-Brussel).quote:Op maandag 16 januari 2012 17:33 schreef CrashO het volgende:
Want volgens mij gaat er ieder kwartier een intercity tussen Antwerpen en Brussel Noord
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |