gewoon zo'n ding toch?quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Megazoom camera![]()
Gewoon camera waarmee normaal objectief verwisseld kan worden
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat doen gaan. De afslag Koeriersterweg ligt er vlak naast. Of gaat het spoor straks onder de weg door? Volgens mij kan dat ook niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Dat gaat wat problemen schelen: binnen nu en vijf jaar wordt de spoorwegovergang Paterswoldseweg in Groningen ondertunneld.
als je die deels verdiept legt dan ben je al een eindje, maar die afslag is niet het grootste probleem. Die busbaan ligt meer in de weg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd hoe ze dat doen gaan. De afslag Koeriersterweg ligt er vlak naast. Of gaat het spoor straks onder de weg door? Volgens mij kan dat ook niet.
Tenzij ze her en der een pandje slopen en de brug over het Noord-Willemskanaal verbreden. Dan kunnen ze de busbaan doortrekken naar het station. En het is bij mijn weten de bedoeling dat in de toekomst het busstation aan de zuidkant van het station komt. Dus dan ligt dat alvast goed.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je die deels verdiept legt dan ben je al een eindje, maar die afslag is niet het grootste probleem. Die busbaan ligt meer in de weg.
Bron: De Speldquote:NS experimenteert met kortere reizigers
‘Langere perrons, kleinere klanten, kortere trajecten’
De NS wil op het traject Leid
en-Schiphol uitsluitend nog korte reizigers vervoeren. Het experiment moet de vervoerscapaciteit vergroten, zonder dat het bestaande materieel uitgebreid hoeft te worden. Dat staat in het nieuwe beleidsplan ‘Spoorbreed’, dat vandaag wordt gepresenteerd. “Het gaat om het vergroten van de totale capaciteit. Dat betekent: langere perrons, kleinere klanten en kortere trajecten,” aldus Titia Cnossen, woordvoerder van de NS.
Cnossen: “Er is een positieve correlatie tussen lichaamslengte en heupbreedte. Dat betekent in gewone mensentaal dat er meer korte reizigers op een bankje passen dan lange.” Door lange reizigers te weren, denken de Spoorwegen bovendien het huidige enkeldeksmaterieel te kunnen ombouwen tot dubbeldekkers.
Cnossen kondigt verder het inzetten van kortere trajecten aan. “Na het passeren van de gemeentegrens rijden veel treinen nog ver door richting het stadscentrum. Dat is onnodig. Onze mensen hebben berekend dat bij een tien procent korter traject een winst kan worden behaald van tien procent minder reistijd. Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen.”
Bert Meerstadt, president-directeur van de NS: “We zijn ook bezig met langere perrons. Op dit moment werken we aan een perron dat zich uitstrekt van Amsterdam tot Haarlem. Een extra lange intercity hoeft op dat traject nog maar vijf meter te rijden, wat de reistijd verkort en de capaciteit vergroot. Nog langere treinen zouden zelfs helemaal geen afstand meer hoeven af te leggen. Tussen Gouda en Utrecht Centraal willen we bijvoorbeeld een veertig kilometer lange intercity plaatsen, waar men tijdens de spits doorheen kan lopen. Het verschil tussen een vertrekkende en een arriverende trein zal daarmee vervagen. Door het begrip ‘reizen’ statischer te maken, verkleinen we de kans op vertraging. Sceptici noemen dat pure winst, ik noem het een paradigmaverschuiving.”
Op sommige plekken denkt de NS de kans op vertraging tot nul te kunnen reduceren. Door de Afsluitdijk om te bouwen tot perron 47w van station Harlingen-Den Helder, kunnen de noordelijke provincies beter bereikbaar worden gemaakt, zonder dat er een trein aan te pas komt.
Naast investeringen kondigt de NS ook bezuinigingen aan. Meerstadt: “Ook wij moeten keuzes maken en in ons geval betekent dat: minder experimenteren. De proeven die we nog wel doen moeten aantoonbaar leiden tot betere dienstverlening. Een gevolg is dat het programma waarin onderzocht wordt hoe geblinddoekte proefdieren op vertraging reageren, waarschijnlijk geschrapt zal gaan worden.”
wel. Ik heb het gelezen gister en het blijft leukquote:Op donderdag 19 januari 2012 11:04 schreef KapiteinT het volgende:
Werd hier gister ook al genoemd, maar hij blijft briljant.
"Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen."
Edit: oh wacht, misschien werd het toch niet genoemd.
Ik kan het mij niet heugen. Misschien was 't ook wel gemeld,kan 't zo snel niet vinden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:04 schreef KapiteinT het volgende:
Werd hier gister ook al genoemd, maar hij blijft briljant.
"Op die manier hebben we op het traject Ede-Wageningen al veel vertraging kunnen voorkomen."
Edit: oh wacht, misschien werd het toch niet genoemd.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kan het mij niet heugen. Misschien was 't ook wel gemeld,kan 't zo snel niet vinden.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.speld.nl/2012/(...)t-kortere-reizigers/
Met de busbaan gaat van alles gebeuren. Wordt in elk geval doorgetrokken over de parkeerplaats van de post, en misschien ook wel verlegd.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je die deels verdiept legt dan ben je al een eindje, maar die afslag is niet het grootste probleem. Die busbaan ligt meer in de weg.
En de zalvende stem van Bob!quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Jungfraujochbahn dalek bij Rail Away
eh, je weet dat de post behoorlijk aan de andere kant van het station zit he?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Met de busbaan gaat van alles gebeuren. Wordt in elk geval doorgetrokken over de parkeerplaats van de post, en misschien ook wel verlegd.
vanuit de werkplaats van ziggy heb je een verrekijker nodig om de gebouwen van de post te kunnen zien, mits zoals vandaag er geen VIRM voor staat. De busbaan waar het over gaat eindigt op dit moment nog aan de westzijde van de Paterswoldseweg.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:27 schreef greavy het volgende:
Natuurlijk weet Ziggy dat. Hij komt er vaak
Okee daar moet ik heen. Zodra het geldschip over isquote:Op donderdag 19 januari 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Jungfraujochbahn dalek bij Rail Away
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |