James1988 | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:11 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ========================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ========================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. >> NS Dienstregeling 2011 NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken. Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden. Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld. >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Blijbol (Werkt niet in FF); De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden; De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen); jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar); en als joker ![]() ========================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy ========================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Socios | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:12 |
Ik typte wel Utrecht Centraal voluit. Dat is ook de naam van het station. Helaas geen "CS" meer, maar ja. | |
Watertornado | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:12 |
Heeft toch geen zin, Dr_flash heeft toch wel de beste score. ![]() rat. ![]() | |
Socios | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:13 |
De TT is zo uitstekend. Edit: ohwnee, had gewoon "deel" moeten staan i.p.v. "nummertje". | |
James1988 | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:14 |
Ik ook van jou ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:14 |
Oja, ik wilde er nog bij zetten dat je stationsnamen helemaal uit moest schrijven. Zoals ook op de stationsborden staat. Ik heb je toch nog je 2 extra punten gegeven. We zullen zien. ![]() Nog een keer de link ![]() | |
Watertornado | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:19 |
Zegt "Zet Hem Op Keetje Tippel" jullie wat? | |
Peterselieman | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:22 |
Best nog wel lastig trouwens | |
KapiteinT | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:24 |
Ja ik ga het jullie niet te makkelijk maken hè. ![]() Heb nog wat foto's klaar staan voor een volgende ronde. Die zijn iets makkelijker denk ik. De één na laatste is trouwens blijkbaar het moeilijkst. Alleen Durk heeft die tot nu toe goed. | |
Peterselieman | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:36 |
ik ben te lang geleden op de meeste stations geweest om de exacte situatie voor te kunnen stellen, maar die ene van het dieselspoor had ik wel goed ![]() | |
Socios | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:40 |
Ben jij "Hoi"? | |
Peterselieman | zaterdag 7 mei 2011 @ 23:40 |
uhuh | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 00:26 |
Ik vind dat spel toch nog niet ideaal ![]() Ik had "Utrecht centraal" en dat was dus fout, want ik had centraal niet met een hoofdletter ![]() Kan je niet gewoon alles naar lowercase forceren zodat hoofdletters niet meer uitmaken? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 00:40 |
Leuk spelletje! ![]() | |
KapiteinT | zondag 8 mei 2011 @ 00:44 |
Ja dat viel mij ook al op. Ik ga morgen wel weer even knutselen. Gooi ik gelijk een tweede ronde online. Dankje! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 01:34 |
ja ![]() Maar goed van de plaatjes die wel getoond werden wist ik ook lang niet alles hoor, het is best pittig. En jullie moeten me niet zo overschatten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 01:38 |
Vorig jaar was er trouwens wel eens een aflevering van De Slimste Belg ter Wereld waar het over stations ging, en die wist ik allemaal ![]() ![]() ![]() | |
Peter | zondag 8 mei 2011 @ 03:32 |
Wil er nog iemand een Kruidvat-kaartje overnemen? ( die in het weekend geldig is t/m 19 juni) Ik denk dat ik 1 van de 2 die ik heb niet opmaak, en dat is zonde als iemand er wèl wat aan heeft.. | |
Ofyles2 | zondag 8 mei 2011 @ 04:04 |
Dit seizoen dacht ik Het programma komt helaas pas volgend jaar weer terug. * Ofyles2 dit najaar tot neuspeuteren gedwongen is... | |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 04:36 |
Fuck die test, ik kan niet typen als ik dronken ben ![]() | |
Ofyles2 | zondag 8 mei 2011 @ 04:51 |
Dat kan. | |
Lemjur | zondag 8 mei 2011 @ 08:36 |
Lemjur is goin' Trans-Siberia! We zitten nu in Moskva en gaan straks voor een 28 uur durende treinrit naar Yekaterineburg ![]() Uiteindelijk hopen we ergens eind juni per trein aan te komen in Saigon/Ho Chi Ming Stad in Vietnam. Ik post wel foto's als ik terug ben ^^. | |
JDude | zondag 8 mei 2011 @ 09:52 |
8 punten tot het spel besloot maar geen foto's meer weer te geven. | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 09:57 |
Ja dat had ik dus ook. Toch was er eoa pipo met 20 punten ![]() ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 10:03 |
-laamaar- [ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 08-05-2011 10:29:23 ] | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 10:44 |
Binnenkort wil ik richting Lage Zwaluwe/Hooge Zwaluwe en dergelijke voor de oude stationsgebouwtjes daar. Ik weet dat er in Hooge Zwaluwe nog steeds het gebouwtje staat. Ook de (oude) spoorlijnen vind ik wel interessant. Weet iemand misschien welke stationsgebouwen nog overeind staan in die regio, en zo ja, waar moet ik die ongeveer zoeken? | |
dennistd | zondag 8 mei 2011 @ 11:16 |
Ik heb wel een lijstje met wachtposten gevonden: http://nl.wikipedia.org/w(...)_Langstraatspoorlijn | |
Duvel | zondag 8 mei 2011 @ 11:25 |
Dat had ik ook! Alleen Geldermalsen wist ik niet, en Schubbekutteveen had goed moeten worden gerekend. ![]() Oh, Nieuw Vennep werd fout gerekend, want het goede antwoord was Nieuw Vennep. Daarna waren de plaatjes stuk. ![]() | |
Duvel | zondag 8 mei 2011 @ 11:37 |
Bugje: je kunt nog een keer meedoen onder de zelfde naam. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 11:57 |
Jarenlang heb ik regelmatig met de InterRegio, tegenwoordig InterCity tussen Leer en het Ruhrgebied gereisd. Als eindbestemmingen heeft die trein plaatsnamen die enorm tot de verbeelding spreken: Norddeich Mole en Luxemburg. Hoe zou het zijn als je eens gewoon bleef zitten tot het eindpunt? Dat heb ik nog steeds niet uitgeprobeerd, maar tenminste één van de eindpunten heb ik nou met eigen ogen gezien: ![]() Hier staat een InterCity op een opstelspoor te station Norddeich: ![]() De twee stations - Norddeich Mole voor overstappers op de veerboot, Norddeich voor normale reizigers - worden slechts door een spoorwegovergang van elkaar gescheiden. Ik zou geen andere plek weten waar treinen, laat staan InterCity-treinen, zo'n korte afstand tussen twee stops hebben. | |
Temlin | zondag 8 mei 2011 @ 12:01 |
Die is ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 12:22 |
Ik ga aanstaande zomer Keulen-Luxemburg doen, was eerst van plan om vanaf Leer (Ostfriesl.) naar Luxemburg te gaan, maar dat is uiteindelijk niet door gegaan. Maar ik wil zeker nog een andere keer het hele traject doen. | |
Socios | zondag 8 mei 2011 @ 12:25 |
Toffe foto's inderdaad. Ik ga ergens in de komende maanden naar Norddeich Mole, lang geleden eerder eens geweest met de auto voor de boot naar Juist. Nu met de Intercity uiteraard. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 12:34 |
Hij was nog meer ![]() De IR-wagons hebben nog een poosje op Amsterdam-Amersfoort gereden als ICL ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2011 12:35:56 ] | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 12:36 |
De IC Norddeich Mole - Luxembourg heeft als het goed is ook nog een ex-ICL rijtuig bij hun (Volgens mij Avmz) | |
Socios | zondag 8 mei 2011 @ 12:42 |
Klopt, de samenstelling van die trein luidt alsvolgt: Rijtuig 5: Bimdz (2. Klassewagen mit Abteil- und Großraumbereich sowie 8 Fahrradstellplätzen) Rijtuig 6 & 7: Bimz (2. Klassewagen mit Abteil- und Großraumbereich) Rijtuig 8: Bpmz (Klimatisierter Großraumwagen 2. Klasse, deze rijtuigen zijn ook het meest in de 140 IC Berlin (Schiphol - Berlin Ostbahnhof) te vinden. Rijtuig 9: Bpmbz (klimatisierter 2. Klasse-Großraumwagen mit rollstuhlgerechtem Sitzbereich und WC) Rijtuig 10: Bvmz (klimatisierter 2. Klassewagen mit Abteilen und Großraumbereich) Rijtuig 11: ARkimbz (klimatisiertes Bistro mit 1. Klasse Abteil-/Großraumbereich sowie Dienstabteil) Rijtuig 12: Avmz (klimatisierter 1. Klasse-Abteilwagen (6 Sitze/Abteil), hetzelfde 1e klas rijtuig als in IC Berlin) [ Bericht 2% gewijzigd door Socios op 08-05-2011 12:55:29 ] | |
Ireyon | zondag 8 mei 2011 @ 12:44 |
Ok, ik weet dat B = 2de klas en A = 1ste klas. Wie legt de rest even uit ![]() | |
Socios | zondag 8 mei 2011 @ 12:48 |
Sorry, moment, dan zet ik ze er even achter. | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 12:55 |
Toch nog wel? ![]() | |
Socios | zondag 8 mei 2011 @ 12:56 |
Verbaasde mij ook enigszins. ![]() Nog een reden om sneller naar Norddeich Mole te gaan. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 12:57 |
Ik heb nog eens goed op mijn foto ingezoomd en in de verte, direct achter de locomotief, zitten inderdaad nog twee (dus niet drie!) ex-IR rijtuigen. | |
Socios | zondag 8 mei 2011 @ 12:59 |
Ha, dan is er één rijtuig tussenuit gehaald dus. Ik tel op de foto ook 7 rijtuigen inderdaad. | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 13:03 |
IC Norddeich-Luxemburg zijn inderdaad 7 rijtuigen. | |
KapiteinT | zondag 8 mei 2011 @ 15:33 |
Er zat een fout in, waardoor hij soms na de laatste vraag nog door ging. Dat heb ik nu verbeterd. Ook is hij niet meer hoofdlettergevoelig en kan je niet meer 2 keer met dezelfde naam spelen. Dus is het tijd voor ronde 2. ![]() En ronde 1 voor de liefhebbers. | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 15:45 |
Netjes. 14 Punten ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 15:46 |
7 punten ![]()
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2011 15:47:12 ] | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 15:47 |
Whoee, 9 punten ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 15:49 |
Ik typte Barneveld Centrum. Ik drukte op de knop, en dacht: "KUT. Moest Noord zijn" en dus had ik het fout ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 15:50 |
Je kan maar 1 keer hoor ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 15:55 |
@KapiteinT, heb ff gekeken, je moet er gewoon een IP-max op zetten. Onder een andere naam kan je gewoon opnieuw. Verder erg leuk gemaakt. | |
KapiteinT | zondag 8 mei 2011 @ 15:56 |
Ja dat weet ik, maar van mij mag je best twee keer spelen hoor. ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 16:01 |
Eventjes bij Kijfhoek Zuid geweest:![]() CT 186 149 kwam los aan vanuit richting Kijfhoek Noord (en verder?), om naar de graantrein te rijden en later te vertrekken (vertrek niet gezien) ![]() DDAR 7869 ![]() VIRM ![]() NMBS 2835 met Beneluxstam ri Brussel ![]() SLT ![]() CT 189 093 opweg naar Emmerich | |
Peterselieman | zondag 8 mei 2011 @ 16:22 |
Ben tevreden met de 16 punten. Wist slechts eentje niet te raden. | |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 16:26 |
Leuke testjes | |
Zyron | zondag 8 mei 2011 @ 16:34 |
Leuk die testjes, 15 punten op de tweede. :] | |
Yreal | zondag 8 mei 2011 @ 16:38 |
over wat voor testjes hebben jullie het nouw? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 16:38 |
dat spelletje in php..zie vorige pagina | |
Yreal | zondag 8 mei 2011 @ 16:44 |
ik begon zo lekker, eindigde met 8 ![]() | |
MrStalin | zondag 8 mei 2011 @ 16:52 |
3 punten ![]() Oke oke, van stations weet ik niets, ik beperk me maar tot de treinen. | |
Zug-Chef | zondag 8 mei 2011 @ 17:29 |
![]() De Nordwestbahn heeft via een Europese aanbesteding het treinverkeer op de lijn RE 10 "Rhein-Niers-Express" in december 2009 overgenomen van DB Regio. Met de bekende treinstellen van het type Coradia Lint41, in Nederland nog enkele jaren bij Syntus in de Achterhoek te zien, wordt het treinverkeer tussen Kleve, Krefeld en Düsseldorf in een halfuursdienst afgewikkeld. De laatste tijd gaan er weer meer stemmen op om de spoorlijn tussen Kleve en Nijmegen via Kranenburg en Groesbeek te heropenen. In een later stadium, deze concessie loopt tot 2025, is het dus eventueel mogelijk dat deze treinstellen tot Nijmegen door gaan rijden. Met name Groesbeek is niet erg gecharmeerd van deze plannen. Men is met name bang dat ook goederentreinen gebruik kunnen gaan maken van deze verbinding. Zo ver is het anno 2011 nog niet, als op vrijdag 6 mei NWB-treinstellen VT 573 en 575 als trein 75019 zojuist Meerbusch-Osterath achter zich hebben gelaten en binnen een kwartier het Düsseldorfer Hauptbahnhof bereiken. Osterath, vrijdag 6 mei 2011 ![]() Dagelijks is de NIAG onderweg met een korte bloktrein bestaande uit silowagens van het type Uacs. Op donderdag 5 mei was lokje 1 met 7 Uacs'n onderweg van Millingen/Rhein naar Düsseldorf-Reisholz. De wagens zijn beladen met natriumcarbonaat, hoewel soda de meer gangbare naam hiervoor is. Lintorf, donderdag 5 mei 2011 ![]() Lokomotion is als dochteronderneming van DB Schenker met name te zien tussen München en de Brenner. Met de Ekol en de Ewals treinen is het ook buiten dit gebied met regelmaat aan te treffen. Daarnaast is Lokomotion aan te treffen voor extra treinen zonder vaste dienstregeling. Deze treinen worden ad hoc ingelegd. Het lijkt erop dat er anno mei 2011 een nieuwe containershuttle opgezet is, want de afgelopen week is Lokomotion met regelmaat in het Ruhrgebiet aan te treffen. Op vrijdagmiddag 6 mei 2011 passeerde oudgediende 139 312 met een redelijk beladen containertrein te Rheinhausen Ost, op weg naar Neuss Gbf. Zes van deze loks zijn tussen 2004 en 2007 overgenomen van Railion Deutschland AG, het toenmalige DB Schenker. Vanwege hun 'minder' sterke krachten worden ze met name ingezet als opduwlok tussen Kufstein en Brenner. Rheinhausen-Ost, vrijdag 6 mei 2011 en een fotografisch geintje: ![]() De Co2/Eco-lok wervende 185 389 heeft op de versluierde vrijdag 6 mei 2011 te Krefeld-Uerdingen de TEC 43657 overgenomen van de DBS 189 026. De machinist had een flinke kop 'soep' gemorst waardoor de lok meteen schoongemaakt moest worden, om erger te voorkomen. Hierdoor werd de hulp ingeroepen van deze fraaie groene lok, die de trein in ieder geval tot Neuss Gbf verder mocht rijden. Met aan de haak een vrij simpel beladen Novara-shuttle wordt Bösinghoven gepasseerd. Bösinghoven, vrijdag 6 mei 2011 [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 08-05-2011 17:34:39 ] | |
Yreal | zondag 8 mei 2011 @ 17:32 |
12 punten op de eerste gehaald ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 18:40 |
'soep'? ![]() | |
trainfreak | zondag 8 mei 2011 @ 18:45 |
Ik denk dat hij het over de kleur van de loc heeft ![]() Wel leuk gevonden, maar dat kotskleurtje trekt echt op niets ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 mei 2011 @ 19:19 |
Ik ben naar Berlijn geweest, net terug. Heen met de Pimpel, terug via Leer. Dat was tof, maar acht uur met een peuter in een trein is wel lang. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 19:21 |
Ik denk toch dat het over iets anders gaat ![]() | |
Zug-Chef | zondag 8 mei 2011 @ 19:25 |
Photosoep - Photoshop dus ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 21:13 |
ah zo, okee. Nou ja, leuke plaat geworden toch ![]() | |
Peter | zondag 8 mei 2011 @ 21:22 |
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=125217 | |
Peterselieman | zondag 8 mei 2011 @ 21:23 |
Iets meer dubbelspoor op dat traject zou niet verkeerd zijn, omdat Arriva ook met extra spitstreinen wil gaan rijden die zelfs tot Coevorden gaan. | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 21:24 |
er ontstaan helemaal geen problemen ![]() Er gaan gewoon niet meer goederentreinen rijden ![]() Pak de Betuweroute maar met je zes miljard badslippers ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 mei 2011 @ 21:39 |
Goederenvervoer op enkelspoor is tof. Als treindienstleider dan... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 21:39 |
de Leerdam Deadlock ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 21:43 |
In het Noorden komt er tenminste nog overdag een goederentrein.. Op de MerwedeLingeLijn worden cargo's geweerd (mogen alleen vanaf Dordrecht naar industrie De Staart). Dit "omdat Arriva alle capaciteit nodig heeft" | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 21:49 |
Nou ja, elke 2 haltes heb je daar ook gewoon een kruisende trein, dus zo raar is dat niet ![]() | |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 21:50 |
Ja, maar waar zijn die goederentreinen voor nodig? Er is nergens meer een aansluitend spoor voor goederenvervoer op de MLL, dus alles wat nodig is kan bij Geldermalsen de betuweroute op. Daarnaast is er ook gewoon echt geen ruimte. En terecht. Ze wilden eerst de MLL opwaarderen tot grote vervoerscorridor. Midden door de dorpen | |
Temlin | zondag 8 mei 2011 @ 21:51 |
Betuweroute was geen 6 miljard. En is een betere investering geweest dat die HSL-Zuid. | |
Socios | zondag 8 mei 2011 @ 21:55 |
Ik moedig ieder nieuw stukje spoor aan. Dus leg maar aan tussen Coevorden en Zwolle. | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2011 @ 21:59 |
Dan is er ook minder kans op vertraging. ![]() | |
Ofyles2 | zondag 8 mei 2011 @ 21:59 |
Pak gewoon de auto als deze Dubai-achtige plannen jou depressief stemmen. Doe je iedereen een groot plezier mee... Altijd uitgaan van het meest negatieve, maar zelf geen aanstalten doen met vernuftigheden te komen. | |
Duvel | zondag 8 mei 2011 @ 22:04 |
Dordrecht - Geldermalsen is ooit geëlektrificeerd om als omleidingsroute te kunnen dienen, onder andere voor goederentreinen. | |
Ofyles2 | zondag 8 mei 2011 @ 22:09 |
Aan de bewoners langs die route om ervoor te zorgen dat die spoorlijn geen Grand Travaux Inutile wordt. Iedereen wil de duurste auto's, wil de duurste zwembaden en de duurste woningen, maar niemand wil de goederentrein die dat mogelijk maakt. Enkele cargovervoerders hebben het terecht verkorven, maar om iedereen dan maar te straffen... | |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 22:13 |
Dat was toch om geen dieseleiland te creëren? Maar dan nog, de betuweroute ligt er nu, dus de functie zal praktisch 0 zijn, omdat er geen aanvoer van goederen is. Heb je er argumentatie voor. Geen eens een voorbeeld wanneer het functioneel zou zijn? En zijn het hoeveelheden goederen die zo'n verdubbeling rendabel maken? Want naar Geldermalsen zit er nu buiten de spits al amper een kip in. Dat heb ik niet bedacht, dat is de realiteit. Overigens moet Gorinchem Dordrecht soiweso bij Hardinxveld helemaal dubbelspoor worden, want het gaat nu veel te krap worden. | |
Peter | zondag 8 mei 2011 @ 22:16 |
Hoe moeten goederentreinen rijden als de betuweroute geblokkeerd is? | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 22:16 |
Stimmt. En toen NS er nog een 'verneukte' DRGL had, was het ook mogelijk voor de goederentreinen. Nu worden ze geweerd. Dat was niet de insteek van elektrificatie. | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 22:17 |
Via conventioneel spoor (Emmerich-Arnhem-Driebergen-Utrecht-Gouda-Rotterdam-Kijfhoek.) | |
Peter | zondag 8 mei 2011 @ 22:18 |
En dat traject kan het aantal goederentreinen aan dat er nu via de betuweroute rijdt? | |
Temlin | zondag 8 mei 2011 @ 22:20 |
Nee, daarom zou het ook nog via Venlo kunnen. | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 22:22 |
Nee, lang niet allemaal. Daarom worden er bij stremmingen op de BR treinen omgeleid via Venlo en zo af en toe via Bentheim. Maar daar beginnen ze pas mee als het echt niet meer past tussen Arnhem en Utrecht/Rotterdam. | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 22:24 |
Ehrm..
| |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 22:32 |
Ik denk dat je je dan moet afvragen in hoeverre het economisch verantwoord om een hele lijn te verdubbelen voor de kans dat de betuweroute gestremd is. Daarnaast heeft men juist met de aanleg van de betuweroute zowel de verbreding van de A15 als de MLL praktisch onmogelijk gemaakt, omdat de corridor tussen Hardinxveld en Gorinchem nu ingeklemd zit tussen de Betuweroute en het water. | |
LWD-Godius | zondag 8 mei 2011 @ 22:34 |
Wanneer wordt de hanzelijn in gebruik genomen, dit jaar nog? | |
Peter | zondag 8 mei 2011 @ 22:34 |
Kans X kosten als het wel mis gaat vs. kosten voor backup = risicoanalyse ![]() | |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 22:34 |
Eind 2012 | |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 22:36 |
Maar denk je werkelijk dat die positief uit gaat vallen voor verbreding. Je moet die treinen daar wel kwijt kunnen en men heeft de kapitale fout gemaakt dat sommige goederentreinen op Utrecht-Den Bosch moeten kruisen bij Meteren aansluiting, waardoor ook daar helemaal geen capaciteit bestaat om de MLL op te rijden. | |
Temlin | zondag 8 mei 2011 @ 22:37 |
12 - 12 -12 | |
Peter | zondag 8 mei 2011 @ 22:37 |
Kan met een berg geld vast wel opgepakt worden ![]() | |
James1988 | zondag 8 mei 2011 @ 22:48 |
Zo, ik ben weer terug uit Noord-Frankrijk. Prachtige dag gehad, mooi weer, heel veel TGVs (Eurostar, Eurostar NOL in binnenlandse dienst, Thalys, TGV POS, TGV PSE, TGV Duplex, ...) en ook nog wat regionale treinen gezien. Allemaal dubbeldeks Coradia-treinen waarvan sommige zelfs slechts 2 bakken ![]() Helaas ben ik er op deze manier wel achter gekomen dat mijn huidige camera absoluut niet voldoet voor de dingen die ik ermee wilde doen. Leuk voor kiekjes, niet voor spotten. Binnenkort maar eens een nieuwe camera regelen en een nieuwe spottrip inplannen. De meeste foto's zijn dus ook mislukt. Scherp bovenleidingsportaal, ballast, noem maar op. En dan een bewogen TGV ![]() | |
greavy | zondag 8 mei 2011 @ 22:57 |
Je sluitertijd is erg traag dan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 23:03 |
![]() | |
Ascendancy | zondag 8 mei 2011 @ 23:06 |
Laat hem. Olyfes vindt dat ik een reactionair persoon ben omdat ik niet wil dat de staat economisch onverantwoorde investeringen doet in het OV. | |
Yreal | zondag 8 mei 2011 @ 23:06 |
Een bezoek aan xkcd.nl kan riskant zijn volgens McAfee. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 23:07 |
Hier issie wel lichtelijk van het padje ja ![]() | |
James1988 | zondag 8 mei 2011 @ 23:08 |
Mja, ik kan dat niet eens instellen. Gewoon zo'n compact camera (Casio Exilim EX-Z77). Tijd voor iets beters dus. Sowieso had ik de meest crappy camera ![]() Waarmee schieten jullie hier zoal je foto's? | |
Yreal | zondag 8 mei 2011 @ 23:09 |
een Iphone ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 mei 2011 @ 23:13 |
Canon Powershot. Allerlei verschillende modellen. Heb net een Ixus. Maar of dat nou het ei van Columbus is moet nog maar blijken. | |
Peter | zondag 8 mei 2011 @ 23:31 |
Op sportstand werkt ook niet? ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 8 mei 2011 @ 23:32 |
Het mag wat kosten: Griekse Spoorwegen (OSE) maken dagelijk 3 miljoen euro verlies | |
James1988 | zondag 8 mei 2011 @ 23:48 |
Niet echt uitgeprobeerd eigenlijk ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 8 mei 2011 @ 23:49 |
Voor een ton per jaar zou ik direct machinist worden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 00:00 |
Ik moet eigenlijk ook nog even testen met mijn nieuwe IXUS. Die heeft wel een burst mode van 8 foto's per seconde en daar verwacht ik natuurlijk wel wat van ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 00:55 |
Een TGV die aan 300 km/h passeert? Of dan juist niet? ![]() | |
Bitlord | maandag 9 mei 2011 @ 01:04 |
Canon EOS 500D. Deze foto heb ik in 2009 gemaakt, toen nog met de 350D. Sluitertijd 1/640e met ISO 400 en F11. ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 06:49 |
Ik heb een Canon EOS 1000D. Goede camera, maar zit geen film functionaliteit op. Daarvoor gebruik ik dan weer een filmcamera. | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 08:27 |
Camera meetrekken helpt ook niet? | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 09:41 |
Lijkt me wel ![]() ![]() Krijg je dit soort dingen ![]() ![]() Scherp wat je scherp wilt hebben, en de rest voorzien van wat prettige dynamiek ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 10:19 |
Scherpe kloten omgeven door prettige dynamiek. ![]() | |
dennistd | maandag 9 mei 2011 @ 10:34 |
Dan doe je toch echt wat fout met de instellingen of het resizen, als je foto's als deze krijgt: ![]() De loc is vrij onscherp en de omgeving is ook niet geweldig Dit is geen afkraken maar opbouwende kritiek | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 10:35 |
Ik had mijn camera net opgeborgen toen hij aan kwam denderen, dus camera toen weer snel gepakt. Er gaat ook iets mis met resizen.. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 10:42 |
Schopje KPD. ![]() | |
Basekid_NZ | maandag 9 mei 2011 @ 11:12 |
Wow, het is gewoon 3+ uur met de trein van Apeldoorn naar Maastricht... Balen dat je via Utrecht moet, en daar dan 30min moet wachten ![]() | |
MREn | maandag 9 mei 2011 @ 11:13 |
Uit de NVBS verzamelingen:![]() | |
MREn | maandag 9 mei 2011 @ 11:13 |
Dan ga je via Zutphen en Venlo, ook leuk ![]() | |
Basekid_NZ | maandag 9 mei 2011 @ 11:15 |
Is dat sneller? Even kijken wat de planner doet ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 11:24 |
Via Zutphen kan wel. Maar dan ben je 3u30 onderweg (als je overstapt in Den Bosch). Apeldoorn-Zutphen-Nijmegen-Roermond-Maastricht is ook 3u30. Maar als je op een los kaartje reist moet je via doen. Met een SOV/Jaarnet/Maandnet oid hoeft dat niet. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 11:34 |
Heerlijk toch? ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 11:47 |
PTA wordt steeds spannender. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 13:59 |
Via-kaartjes zijn tegenwoordig veel duurder dan `gewone´ kaartjes en overschrijden zelfs het maximumtarief van een dagkaart. ![]() Daarom koop ik bij dit soort `kleine´ `via-reizen´ geen `via-kaartjes´ meer. Ik ben er nog nooit op aangesproken in de trein, maar heb mijn verweer al klaar: "U verkoopt geen Spoorboekjes meer waarmee ik mijn reis kan plannen, ik heb op de spoorkaart op het station gekeken hoe de route ongeveer is". Moet werken. ![]() | |
lyolyrc | maandag 9 mei 2011 @ 14:25 |
Er is natuurlijk wel de reisplanner van NS op internet. Of jouw argument zo steekhoudend is, vraag ik me daarom af. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. De via-kaartjes zijn tegenwoordig gelijk aan twee enkeltjes samen. Overigens gaat die reisplanner wel weer raar doen als voor het eindstation en het viastation hetzelfde gekozen wordt. ![]() Je kunt natuurlijk ook met de OV-chipkaart reizen. Dan vermijd je al het gezeur, want ze zien alleen je opstapstation. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 14:35 |
Nooit. | |
lyolyrc | maandag 9 mei 2011 @ 14:35 |
Ik dacht al dat het vloeken in de kerk was bij jou. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 14:43 |
Ja. Je kunt natuurlijk ook een auto huren. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 9 mei 2011 @ 14:48 |
Of gewoon zwart rijden... ![]() | |
MREn | maandag 9 mei 2011 @ 15:02 |
Of thuis blijven. | |
bork | maandag 9 mei 2011 @ 15:03 |
http://kd5-lamp.de/DB-Energiesparsimulator/ Met drie ontbrekende bordjes Fles! | |
ReisT | maandag 9 mei 2011 @ 15:06 |
Niet dus. Als je de kortste route volgt (en die gaat in dit geval toch echt via Zutphen-Nijmegen-Roermond) heb je natuurlijk geen via-kaartje nodig. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 9 mei 2011 @ 15:10 |
Jawel, want je reist met een niet-NS trein, en de NS kaartautomaat berekent je reis automatisch via de langere NS-only route als je niet expliciet een via-station opneemt. ![]() | |
MREn | maandag 9 mei 2011 @ 15:27 |
Geldt niet voor de Maaslijn omdat daar wel eerste klas aan wordt geboden. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 15:28 |
![]() Hebbie een screenie? Ik moet eerst allerlei software gaan installeren hier. Kan niet gezond zijn ![]() | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 15:46 |
Inmiddels worden er wat meer details bekend over de nieuwe ICx-treinen die Deutsche Bahn bij Siemens gaat bestellen. Het ICx gaat een verouderende vloot van InterCity- en EuroCity-rijtuigen vervangen, samen met de eerste twee generaties ICE-treinen. Er is een raamwerkovereenkomst gesloten voor 300 treinstellen, waarvan de eerste optie gelicht is voor 130 treinen. Siemens is hoofdaannemer, maar een deel van het werk wordt uitbesteed aan Bombardier. Het is de bedoeling dat er in 2013 gestart wordt met de bouw, en dat vanaf 2016 de eerste treinen in dienst zullen komen. Er zullen twee uitvoeringen komen: een versie met 7 bakken (waarvan 3 aangedreven) met een maximumsnelheid van 230 km/h, en een versie met 10 bakken (waarvan 5 aangedreven) met een maximumsnelheid van 249 km/h. Beiden zullen zijn voorzien van een restauratie en ruimte voor fietsen, en er zullen prototypes worden gebouwd voor de serieproductie begint. | |
Watertornado | maandag 9 mei 2011 @ 15:59 |
Ook leuk als je via de routeplanner zonder Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart aangevinkt van Haarlem naar Utrecht Zuilen wilt. Je mag: • vanaf Amsterdam Centraal de stoptrein naar Breukelen nemen en aldaar de stoptrein naar Utrecht Zuilen; • naar Leiden reizen, van Leiden Centraal naar Utrecht Centraal, en van daaruit de stoptrein naar Utrecht Zuilen; • via Amsterdam naar Hilversum reizen, en aldaar naar Utrecht Centraal en dan naar Utrecht Zuilen. Maar je mag dus niet de snelste route nemen: Van Haarlem naar Amsterdam Centraal, en dan met de Intercity naar Utrecht Centraal en dan "terug". Want "steken" mag dus niet. ![]() Vind dat een beetje aparte benadering van de NS. | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 16:06 |
Maar je mag van Rotterdam naar Zwijndrecht wel via Dordrecht als je OV-J of NS-J hebt. Tenminste, zolang de serie 5000 Dordrecht-Leiden niet rijdt (en er dus ieder halfuur een stoptrein is). Met een normaal kaartje mag dat weer niet. Maar ik maak er wel misbruik van hoor. ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door greavy op 09-05-2011 16:12:17 ] | |
bork | maandag 9 mei 2011 @ 16:22 |
o, ik hoefde maar 1 dingetje te installeren, piccie ![]() | |
GuitarJJ | maandag 9 mei 2011 @ 17:13 |
Gisteren zag ik een trein rijden met de 2 deurtjes van de machinist open, waardoor je door de trein heen kon kijken. Blijkbaar had hij het warm ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 17:33 |
Zijn hier ook machinisten te vinden? Zo ja, waarom ben je machinist geworden? | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 18:06 |
Volgens mij niet. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 18:08 |
Op OVNL en HGBTF zitten er wel een paar ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 18:16 |
Op Spoorforum ook ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 18:30 |
danku ![]() [ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2011 18:31:17 ] | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 18:50 |
Ik wilde vroeger altijd machinist worden. ![]() | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 18:51 |
Waarom heb je het dan niet gedaan? | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 18:52 |
Het mocht niet van m'n juf op de basisschool. | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 18:54 |
![]() Ik wou vroeger ook altijd machinist worden. Tot de dag dat de middelbare school besloot iedereen op kleurenblindheid te testen. ![]() | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 18:57 |
Dat bemoeilijkt het inderdaad, maar het maakt het niet onmogelijk. Als de afwijking niet te groot is (dat wil zeggen, als je de kleuren van een sein kunt onderscheiden enzo) is er een kans dat je met een alternatieve test alsnog toegelaten kunt worden. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 19:05 |
Ik heb later voor een andere keuring een deel van de machinistentest moeten doen, en ik was geslaagd. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 19:07 |
Ik ben nu 23, en het is nu of nooit. | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 19:07 |
www.werkenbijns.nl www.despoorwegenwervenaan.be Tot uw dienst. ![]() edit: Zo te zien zoekt Hispeed nog machinisten. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 19:09 |
Ik 33, het is te laat. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 19:10 |
Leuk, iedere ochtend van Almelo naar je standplaats in Libramont of zo ![]() | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 19:10 |
Hmja, dat schiet niet op. ![]() Misschien DB? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 19:14 |
NS heeft geen vacatures vrij ![]()
![]() DB trekt mij niet, en dan mag ik een cursus duits erbij volgen ![]() | |
Ireyon | maandag 9 mei 2011 @ 19:14 |
Machinist worden heeft mij ook al sinds jonge leeftijd aangetrokken.. 'k Zou het nu eigenlijk nog best willen, maar dat zou wel behoorlijk zonde zijn van m'n studie.. Jammer dat 't niet als bijbaantje kan ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 9 mei 2011 @ 19:15 |
ja of een keer voor een hele dag. lijkt me echt wel wat. | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 19:18 |
arriva zoekt nog mensen voor dordrecht, dan moet ik maar verhuizen ![]() Nu moet er ook een motivatiebrief bij, iemand nog wat toevoegingen? Mijn motivatie om te sollicteren naar de funtie van machinist is dat ik mensen een veilig gevoel wil geven in de trein en dat ik graag met mensen in contact sta. Ook ben ik zeer geintereseerd in de techniek van treinen. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 19:22 |
Dordrecht, dan mag je 4x per dag Dordrecht-Geldermalsen doen, daar wordt je vrolijk van ![]() Mij lijkt machinist zijn helemaal niets. Het is praktisch in 1D rijden en na een tijdje heb je het wel gezien. Iedere x de dodenmansknop bevestigen en op de zoveel meter een sein zien is op het reguliere Nederlandse spoor gewoon de dagelijkse routine. Dan is trdl veel leuker en uitdagender. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 19:23 |
Waarom zou je dan machinist willen worden? | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 19:46 |
Is er dan een maximumleeftijd om aan de opleiding te beginnen? Hmm. Moet je als machinist graag contact met mensen willen? Als ik de profielbeschrijving op de NMBS-site zo lees dan krijg ik toch een iets ander idee: Of zie ik het verkeerd? | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 19:49 |
Dat is omdat die treinen in België continu stilvallen en vertraging hebt, waardoor je steeds langer dan geplanned in dat hok zit. | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 19:52 |
Machinist is meer iets voor einzelgängers, je zit daar in je eentje (soms met 2) in een hok en dat is het dan. Als conducteur ben je juist de hele dag onder de mensen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 19:56 |
Ik zou ook veiligheid en verantwoordelijkheid benadrukken. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 19:57 |
Machinist lijkt me tof. Behalve de kans op springers. Rangeermachinist lijkt me nog toffer ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 19:59 |
Ik zou wel perronopzichter of stationschef willen worden. | |
Temlin | maandag 9 mei 2011 @ 19:59 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 mei 2011 @ 20:01 |
WTF. Waar was dat? | |
Peterselieman | maandag 9 mei 2011 @ 20:02 |
In Harlingen wordt het stationsgebouw weer in gebruik genomen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 20:03 |
Ok. Tsja, ik weet het niet. De verschillende standen van een sein kan ik prima herkennen, maar daarvan (en bij stoplichten trouwens ook) zijn speciaal voor kleuren-slechtzienden de kleuren rood en groen iets aangepast richting paars en turquoise. Het vervelende is nou alleen dat ik in het donker zo'n turquoise sein nauwelijks kan onderscheiden van een gewone witte lamp. ![]() Voor treindienstleiding geldt trouwens hetzelfde. Ik geloof dat ze daar wit gebruiken voor sporen met bovenleiding, en cyaan voor sporen zonder. Maar precies dat verschil kan ik dus nauwelijks zien. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 20:05 |
Ik dacht dat die dingen fail-safe waren tegenwoordig? Of was de zwaartekracht ook buiten werking? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 20:06 |
Oei! Ik heb mezelf aangeleerd om altijd te kijken bij een overweg of er niet toch een trein aankomt. Nou, dat is dus blijkbaar niet helemaal onterecht! ![]() | |
Temlin | maandag 9 mei 2011 @ 20:12 |
Geen idee, op de 2e foto gaan ze wel naar beneden (zie de lichten) maar de trein staat al op de overweg. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 20:14 |
Lichten zeg je? ![]() | |
dennistd | maandag 9 mei 2011 @ 20:14 |
Zal wel een storing zitten op de plek waar hij gedecteerd had moeten worden, en dan gaat een overweg pas dicht als je er bijna op zit (een meter er vanaf ofzo). | |
Temlin | maandag 9 mei 2011 @ 20:22 |
Er was een sein en wisselstoring, geen overwegstoring. Alle andere overwegen waren wel naar beneden. Varsseveld ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Temlin op 09-05-2011 20:28:58 ] | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 20:25 |
Mits de overweg een middensectie heeft... | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 20:37 |
Bedankt voor de info allemaal ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2011 20:38:18 ] | |
Temlin | maandag 9 mei 2011 @ 21:02 |
MarkoAlmelo ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 21:02 |
We zijn elkaar eerder tegen gekomen he ![]() | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 21:04 |
Volgens mij hebben Marko en ik ooit ook wel eens een rondje gemaakt, alleen was ik tegen het einde van de middag zou lam dat ik geen flauw idee meer heb hoe dit is geëindigd ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 21:06 |
Jaa A'dam -> Arnhem met de ICE. Toen naar Roosendaal waar we nieuwe fyra zagen, en die goederentrein met die ![]() Vervolgens met de benelux naar Dordt. En onderweg kwamen we die fijne studente ook nog tegen ![]() | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 21:08 |
Ojah ! Ik heb nog helemaal tot Schiphol bij haar gezeten en haar koffers naar de gate gedragen en haar nummer gescoord. Toen werd ik gebeld voor een feestje waar ik mijn huidige chick ontmoette ![]() Ze was best lekker trouwens... | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 21:10 |
![]() | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 21:11 |
![]() die man zag ons dus, hij zwaaien van maak nu nog eens een foto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 21:12 |
haha ja die foto ![]() ik heb m ook nog wel ergens | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 21:22 |
Dat zijn aardige frontseinen ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 21:39 |
Het is enkelspoor daar volgens mij, dus die overweg heeft dan zeker een middensectie. Overigens mag je een open overweg berijden, als er maar een mannetje met een rode vlag bij loopt om het wegverkeer te waarschuwen. | |
Temlin | maandag 9 mei 2011 @ 21:42 |
Was niet het geval. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 21:43 |
nee, dat zien we aan de foto's ![]() Maar die lichten? ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 21:46 |
Reed hij 10 km/h en gaf hij een herhaaldelijk fluitsignaal? Dan heeft hij iig een aanwijzing aki/ahob gehad en heeft hij de overweg op de middensectie dicht gereden (geactiveerd). Een seinstoring kan vaak een vastzittende rijrichtinginstelling in de beveiliging zijn, waardoor de overweg maar van één kant een trein verwacht. | |
Temlin | maandag 9 mei 2011 @ 21:46 |
Jah op de 2 foto zie je dat de knipperlichten het doen en een aantal seconden later gaan de bomen naar beneden. | |
Temlin | maandag 9 mei 2011 @ 21:48 |
Nee, hij bleef wel aardig lang stil staan voor de overweg en ging er met een (grote sleutel?) naar toe kon niet zien wat hij toen deed. Heeft niet getoeterd in ieder geval. | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 21:53 |
Trouwens: kijk nou toch eens, er bestaat nog een AKI. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 21:55 |
Op kijfhoef staan er ook nog een stuk of 4 ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2011 21:56:02 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 mei 2011 @ 21:55 |
Ja maar, dit is een gewone spoorlijn waar gewoon reizigerstreinen rijden. Da's wel bijzonder. | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 21:56 |
Verkeersleider, mits ik mijn eigen softwarepakket mag meenemen... | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 21:57 |
@ Socios, word dan service medewerker. Lekker mensen de goede trein in bonjoeren en verder een beetje over het station wandelen. ![]() ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:00 |
Vorig week heb ik voor de derde of vierde maal gesolliciteerd naar servicemedewerker op een station (nog geen reactie gehad). De geknipte baan voor mij. Wachten tot NS dat ook inziet of iemand anders die het regelt voor mij. Dit aanbod geldt nog steeds voor een baan te station Zwolle of noordelijker daarvan: Gemiddelde Griekse bij spoorwegen verdient ¤65000 per jaar
| |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 22:14 |
Ik dacht dat er bij Corus nog een AKI met bomen staat ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:21 |
Deed hij nou daar "De Dolf"? Meer over De Dolf | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:23 |
En waarom ben jij bij uitstek geschikt als servicemedewerker? | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:25 |
Omdat hij iedereen de Fyra/Thalys/ICE in zal sturen ![]() ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:26 |
Veel verstand van treinen. Ben een `wandelend spoorboekje´. Alhoewel dat laatste door het niet meer kunnen bestuderen van een nieuw gedrukt Spoorboekje wat minder is geworden. ![]() Maar sowieso, heel vaak word ik in de trein of op het station al aangesproken door medetreinreizigers die hulp nodig hebben bij hun treinreis. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:26 |
Hangt van de `reiswens´ van betreffende reiziger af. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:27 |
Da's leuk als alles op rolletjes loopt, maar stel dat de treindienst een puinhoop is, stel je je dan net zo rigide op als hier? | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:27 |
Sociale vaardigheden zijn belangrijker. Iedereen kan op zo'n pocket zien waar wat is. Oh en geduld. Zoals mensen die vragen wat de trein naar deventer is als er heel groot DEVENTER op de CTA staat. | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 22:28 |
Oh dat kan ik wel fixen. * Yreal rent naar linkedin | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:28 |
NEE NAAR ROTTERDAM, KUTHOER, KUN JE NIET LEZEN?!? Dit is dus niet de juiste reactie. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:28 |
"nee mevrouw, ik weet het ook niet. bzzt trzt. overload. TREINEN DIENEN TEN ALLE TIJDEN OP TIJD TE RIJDEN. pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep" | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:28 |
Juist als het een `puinhoop´ is, word ik vaker aangesproken en weet ik altijd het beste advies te geven zonder dat men afhankelijk is van wat `voor hen geregeld wordt´. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:29 |
OK. Kansloos, bedankt voor het bewijs. ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:29 |
Ik heb netjes geholpen, moest toch een kwartier wachten op Amersfoort. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:29 |
Heel graag! ![]() | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 22:29 |
Dat zouden ze moeten doen ![]() ![]() ![]() Leuk is dat. Ik heb laatste nog een conductrice ingefluisterd wat ze moest omroepen bij een storing ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:30 |
Dat jij `mij niet mag´ wil niet zeggen dat treinreizigers mijn hulp niet waarderen. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:30 |
Als de ic Amersfoort - Rotterdam van richting verandert op Utrecht uitgebreid met de reisgenoot gaan praten over de mooie dag op Zandvoort die jullie tegemoet gaan. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:31 |
Oh, ik heb helemaal niet zo'n grote hekel aan je hoor, maar je moet je bedenken dat je nu als outsider van alles kunt roepen, maar dat jij daar als servicemedewerker staat als vertegenwoordiger van het systeem. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:32 |
Dat is een goede voor de volgende keer. Domste wat ik heb meegemaakt waren 2 meisjes die van Gouda naar AMsterdam gingen. Waren we bijna in Utrecht. "jaa, waar ligt dat eigenlijk? Amsterdam? En hoe komen we er?" Dus ik netjes, je moet de IC naar Alkmaar of Den Helder hebben en die vertrekt volgens mij van spoort 4. Meisje direct: "alkmaar? We moeten naar Amsterdam hoor". ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:33 |
Dat is in mijn ogen juist de verkeerde gedachte. `Systeemdenken´ sowieso. ![]() Flexibiliteit for the win. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:33 |
Je wordt niet aangenomen. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:33 |
![]() Stopt deze ook in Maarssen? | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:34 |
GIngen er vroeger directe treinen naar Garmisch-Partenkirchen? | |
Peterselieman | maandag 9 mei 2011 @ 22:34 |
Het moeilijkste is om een systeem te veranderen. Dat gaat je op die positie echt niet lukken. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:35 |
Onzin, ik ben supergemotiveerd. Als men soms ziet hoe sommige `servicemedewerkers´ erbij staan op het station. ![]() ![]() Serieus, men dient mensen aan de nemen met `hart voor de treinen´. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:35 |
Wintersporttreinen, ja. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:36 |
Tof. Ik wist wel dat daar ICE's met 60 over krakende bergspoortjes kachelen, maar dit is ook vet. | |
Duvel | maandag 9 mei 2011 @ 22:36 |
Je past niet binnen de organisatie. Bij NS werken niet heel veel mensen met een 'hart voor treinen'. Die illusie heb ik jaren geleden al laten varen. Machinisten zijn meestal machinist geworden omdat ze een vacature zagen en werk zochten. Niet omdat ze geil worden van het rijden van treintjes. En dat geldt voor heel veel NS-medewerkers. Of denk je dat iedere vuilnisman geïnteresseerd is in de hogere kunsten der afvalverwerking? | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:36 |
Ja, maar dat is allemaal `achter de schermen´. Op het station hebben sommige reizigers veel aan adequate hulp van een servicemedewerker die niet voor het meest `standaard´ gaat dat in een `railpocket´ staat. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:37 |
Ja, maar het gaat dus fout op 1, sociale skills, 2 jij gaat niet volgens een protocol werken waardoor de NS geen flauw idee heeft wat je aan het doen bent en reizigers dus tegenstrijdige info krijgen. | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 22:37 |
Voor socios http://www.consolid.nl/we(...)cht-voor-leeuwarden/ Ik dacht dat ik wat mensen kende daar, maar dat valt weer tegen.. | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 22:38 |
Daar ben ik het dan wel weer met Socios eens. Fuck het protecoll zolang mensen de goede trein in komen is het goed | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:39 |
Tegenstrijdige info? Ik stuur mensen zonder na te hoeven naar hun juiste trein op het juiste spoor en verwijs ze niet even naar het `informatiebord met de sporen´ erop. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:41 |
CityNightLine ging ook naar Garmisch-Partenkirchen. Net als inderdaad ICE vanuit München Hbf. | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:42 |
Bewijs jij maar eens dat je NIET hoeft na te denken als reiziger X van station Usquert naar 1 of ander station GOOR moet, maar eerst nog langs zijn tante in Kapelle Biezelinge waar deze persoon anderhalf uur later pas weer terug kan? Geef hem een gedetailleerd reisadvies zonder reisplanner, spoorboekje of what else, op de minuut nauwkeurig MET het spoor erbij volgens planning.
| |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:43 |
Dat lukt niemand. | |
KapiteinT | maandag 9 mei 2011 @ 22:45 |
Vergeet de gemiddelde Somda user niet. ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:45 |
Nou dan, dan moet je ook niet zeggen dat je niet hoeft na te denken. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 22:45 |
![]() 99,98 % van de reizigers wil gewoon van Breda naar Eindhoven of van Zwolle naar Groningen of zo. En 99,999999999% van de reizigers is er niet op uit om een reis te verzinnen waar een blauw poppetje geen antwoord op heeft ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 22:46 |
Ja, nu maar weer normaal doen ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 22:47 |
OK, zal dat niet meer doen. ![]() | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 22:53 |
Die chappies lopen op IC stations, niet op goor ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 22:54 |
goor ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:54 |
Maar hij moet van Usquert (staat inmiddels op Leeuwarden), moet naar Goor maar eerst nog via Kapelle Biezelinge. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:54 |
Als ik doorhad dat ik met Socios te maken had, was ik die uitzondering. Maar iemand naar Goor sturen is inderdaad wel te doen. Gewoon via Zwolle en Zutphen toch? | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 22:55 |
Klaar nu ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:56 |
Ja hoor ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:56 |
Morgen 2 boeken halen, voor 215 euro ![]() ![]() Elektrische locomotieven serie 1200 Elektrische locomotieven serie 1300 Beide van Henk Bouman | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 22:57 |
Als dat het moeilijkste is dat wat je kan verzinnen... op die 5 bakstenen staat toch geen service man. Ic naar zwolle overstappen naar Roosendaal, stoptrein naar kappele, terug naar roozendaal, ic naar zutphen en de stopper naar goor. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 22:58 |
Gut. Ik heb al problemen als m'n studieboeken gekocht moeten worden, maar iedereen lijkt hier geld te hebben. Socios die 1e klas naar Antwerpen gaat, Fles die wekelijks naar Duitsland gaat en nu zelfs een andere student die 215 euro over heeft | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 22:58 |
Maar de servicemedewerker zou juist op alle vragen snel een correct antwoord moeten kunnen geven, want daarvoor worden ze immers aangesteld. Al kan ik niet klagen. Was laatst vergeten op te zoeken wanneer de laatste treinverbinding terug van Krefeld naar Amsterdam ging, en dat konden ze bij zo'n geel informatiepunt op het perron vliegensvlug opzoeken en uitprinten. ![]() | |
greavy | maandag 9 mei 2011 @ 22:59 |
Heb mijn spaargeld moeten aanbreken ![]() Maar deze boeken zijn het meer dan waard ![]() | |
Yreal | maandag 9 mei 2011 @ 22:59 |
Ik voel je pijn, ik heb net genoeg geld om bier van te halen en mijn brommers vol te tanken. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 23:00 |
Tsja, voor het geld word ik geen `servicemedewerker´. Ik ben zelfs bereid dat te doen tegen het minumumloon, maar wel met `hart voor het vak´. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 23:00 |
Het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde servicemedewerker nog je overstap van Eindhoven naar Schiphol gaat opzoeken als je er naar vraagt. ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 23:01 |
Echt he. En als je opeens naar de dokter moet dan kan je gewoon 2 weken niet uit ofzo ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:05 |
Wekelijks? Dacht dat ik er dit jaar pas een keer of 3 geweest ben. Enneh, andere student? Noem mij eens geen student ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 23:06 |
Hoe doe je die bordjes dan iedere x? Ik dacht dat je het de man bijt hond way deed? En jij student? Dat is kut op jou leeftijd. Allemaal vrouwen en je mag er niet eens aan zitten | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:08 |
hihi ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2011 @ 23:10 |
En da's maar beter ook. Ik noemde net de laatste verbinding van Krefeld naar Amsterdam. Keurig door de servicemedewerker opgezocht in de computer. Maar vervolgens beweerde de conducteur in de trein Roermond-Eindhoven doodleuk -uit z'n hoofd- dat ik zou gaan stranden. Pas na een telefoontje met een collega kwam hij erachter dat zijn eigen trein nog zou doorrijden als nachtnettrein naar Utrecht / Amsterdam en verder. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2011 23:11:04 ] | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:12 |
Ja dat is listig inderdaad. Veel NS-medewerkers zijn gewoon NS-medewerker omdat ze dan iedere maand hun huur kunnen betalen en zo. Hobbyisten weten het vaak gewoon beter. Wel. | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 23:13 |
Naja, het studentenleven is wel een deel van de ervaring he. | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 23:16 |
Er zijn genoeg NS'ers met hart voor de zaak, of een hobbymatige interesse. Ik ben gisteren nog met eentje TGV's gaan spotten in Noord-Frankrijk. Maar er zijn er ook genoeg voor wie het niet meer is dan een baan. Prima toch? | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:16 |
Wij moeten eens een biertje gaan drinken Asc. Dan zou je eens weten waar je over praat ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:17 |
Ja hoor, prima ![]() ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 mei 2011 @ 23:18 |
Ik weet waar ik over praat. Als het gebeuren eromheen niet bestond was ik gewoon al gaan werken. | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 23:18 |
Wanneer weer eens met het hele topic een biertje drinken ergens? ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 23:19 |
Zeker, bijvoorbeeld die machinist op die foto's zojuist. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:20 |
Drie dagen voordat jij je nest uit rolt denk ik ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:21 |
Als jij over mij praat weet jij niet waar je over praat ![]() En ook niet bijna ![]() | |
Socios | maandag 9 mei 2011 @ 23:21 |
Bij avondmeets ben ik altijd op tijd, hoor. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:22 |
NS had die mensen beter kunnen opleiden of zouden de bijscholingscursussen te duur worden? Ik vind het stuitend dat Meerstadt meer geilt op zijn 'lievelingskindje' Abellio dan op de normale reiziger... | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:25 |
Mja, je hebt interesse of je hebt het niet. En ik vind het ook stuitend dat Gout meer geilt op haar eigen medewerkers dan op de normale reiziger. Het is veel mensen nog steeds niet duidelijk dat "wie betaalt, bepaalt". Dan kan Prorail wel fijn zijn kop in het zand steken en niks te maken hebben met reizigers, maar zo werkt het gewoon niet. | |
Peterselieman | maandag 9 mei 2011 @ 23:26 |
mja, dat is de kerntaak van de NS ook: treintjes rijden. Ze zullen het alleen niet zo verkopen aan de buitenwereld. | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:27 |
Dat van ProRail kan ik nog wel begrijpen... | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 23:27 |
Correctie, zo werkt het wel. ProRail is een strikt business-to-business-bedrijf, ProRail's klant is de vervoerder, niet de reiziger. De reizigers betalen niet direct aan ProRail, dat doen de vervoerders. ProRail levert alleen de infrastructuur. Als jij het leuk vindt om 100 ICK-rijtuigen te huren en een berg locs en daar nutteloos mee gaat rondrijden, boeit dat ProRail geen zak zolang je er netjes voor betaalt. ProRail handelt wel met de reiziger in het achterhoofd, maar ook de goederenvervoerders. Infrastructuur is hun kerntaak, niet de reizigers of de badslippers. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:27 |
de kerntaak van de reiziger is ook om van A naar B te komen. Dat NS vindt dat daarvoor betaald moet worden, mja. Mogen ze vinden ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:29 |
Wat ik evenmin begrijp is dat NS in het buitenland stennis schopt als hen een contract door de neus wordt geboord, maar hier kunnen Arriva en Veolia klein gehouden worden. Hetgeen SNCF (met collega's) doet in Frankrijk... | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:30 |
Zie jij graag nog meer regionale vervoerders op nog meer lijnen dan nu al het geval is? ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 mei 2011 @ 23:30 |
Dat proberen alle bedrijven op hun thuismarkt ... | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:30 |
'Kunnen' en 'mogen' zijn verschillende vormen van vrijheid. Zei mijn vriend Dieter Nuhr ook... | |
James1988 | maandag 9 mei 2011 @ 23:31 |
Ik zou graag wat regionale vervoerders in België zien. | |
lyolyrc | maandag 9 mei 2011 @ 23:32 |
Is het ook, maar ze verdienen er niet het meest aan. En dan zijn die meer winstgevende activiteiten ook opeens belangrijk. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:33 |
Ja. Op papier ja. Maar er is ook nog zoiets als maatschappelijke verantwoordelijkheid. En NS kan niet door BLIJVEN gaan met de schuld op zich nemen als prorail keer op keer op keer op keer faalt. Daar kan je natuurlijk wel je ogen voor BLIJVEN sluiten, zoals nu gebeurt, door jullie, en door de nieuwe topvrouw van Prorail, maar dat gaat heus wel ooit een keer mis ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:34 |
Ja. Mits alle overheden geen achteloosheid bedrijven. Sommige lokale overheden sturen een Programma van Eisen met mitsen en maren, anderen geven maar één A4'tje mee. Er moeten duidelijke richtlijnen komen zodat overheden, bedrijven en passagiers weten wat ze aan elkaar hebben... | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:34 |
OF dat inderdaad, OF een OV-Chipkaart. Juist daar kan dat erg goed werken omdat en zo lang je maar 1 vervoerder hebt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:35 |
Ja, dan heb je dus straks 68 verschillende vervoerders die allemaal 1 of 2 lijntjes bestieren. Kom dan nog maar eens ergens met je OV chipkaart ![]() | |
Peterselieman | maandag 9 mei 2011 @ 23:37 |
Klopt, de winkels op de stations, daar wordt geld mee verdiend. En voor buitenlandse concessies krijgen ze subsidies, waardoor daar ook een mooie winstmarge op kan zitten. | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:38 |
Vergeet niet dat landen NIET verplicht zijn hun OV-netwerk in de etalage te gooien. Maar anderzijds moet de NMBS bloeden voor jaren wanbeleid. Ik heb ze niets wereldschokkends zien verrichten voor de reiziger, het bestuur vereenzelvigt zich met chronische middelmatigheid en hun billenmaatjes op de Wetstraat vinden het geweldig. Bewijst eens te meer dat België op bijna alle terreinen dood- en doodziek is... | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:38 |
ehmm Een subsidie is om iets haalbaar te maken. Niet om er vet winst op te draaien over de rug van de belastingbetaler | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:39 |
Mijn oplossing: een landelijke assortiment dat boven het regionale geldt. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:40 |
België is een pure schijneconomie. Dat hangt aan elkaar van bezigheidstherapie, nepotisme en zakkenvullerij. En natuurlijk nog de inefficiëntie die gepaard gaat met de wafelijzerpolitiek. | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:40 |
Je vergist je: dit is hoe OV-aanbestedingen in o.a. Nederland, Denemarken, Duitsland, Zweden en zelfs Londen werken. | |
Dr_Flash | maandag 9 mei 2011 @ 23:41 |
Wie regelt dat? En welke vervoerder accepteert dat? ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 mei 2011 @ 23:41 |
Huisvrouw Melanie S. van H. G. Als ze tenminste wakker wordt... | |
Peterselieman | maandag 9 mei 2011 @ 23:44 |
Ja, dat is de bedoeling, maar een vervoerder wil winst maken op een concessie, anders schrijven ze zich niet in natuurlijk. |