Mja, ze denken daar gewoon wat verschillend over service. Ik heb me laten vertellen dat ze de deuren op de seconde nauwkeurig gewoon dichtrossen, boeiend of mensen al klaar zijn met uit- laat staan instappen. Zo kan ik ook wel op tijd rijden jaquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:43 schreef James1988 het volgende:
Nu op Veronica: Top Gear. Shinkansen vs. auto.
Hammond vertelde net dat in Japan 87% van de treinen op rijdt, en dat je bij vertraging je geld terugkrijgt. Je hebt al vertraging bij +1...
Je kan het gewoon zelf instellen zelfs. Moet je alleen even onthouden WAT je dan ingesteld hebtquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap serieus niet dat heel veel users niet snappen dat er ná de OP 300 posts zijn.
Mja, die metro is natuurlijk ook niet alles, zo met die proppers die ze in dienst hebbenquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ze denken daar gewoon wat verschillend over service. Ik heb me laten vertellen dat ze de deuren op de seconde nauwkeurig gewoon dichtrossen, boeiend of mensen al klaar zijn met uit- laat staan instappen. Zo kan ik ook wel op tijd rijden ja
Ze rijden in een gemengde omloop, dus je moet mazzel hebben. De laatste dagen heb ik ze nog gezien in de IC's tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:16 schreef reinbertio het volgende:
Hallo allemaal!
Ik vroeg me iets af. De ICM is al bijna helemaal omgebouwd naar ICMm en ik las op Wikipedia dat de laatste stellen nu gemoderniseerd (gaan) worden.
Maar rijden er nog ICM's rond? Want tegenwoordig zie ik alleen nog maar de ICMm
Vind dat best jammer, want de ICM was echt zo'n oldschooltrein voor mij
Is dat al lang geleden? Want toevallig moet ik morgen van Rotterdam naar Amersfoort en dan zou het wel heel leuk zijn om er nog eens in te zittenquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze rijden in een gemengde omloop, dus je moet mazzel hebben. De laatste dagen heb ik ze nog gezien in de IC's tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort.
Die reed gisteren in de IC Rotterdam - Amersfoort geloof ik.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet geluk hebben, want ik geloof dat er nog maar 9 onverbouwde stellen zijn.
Zag vandaag de Olympische 4240 toevallig in Leeuwarden staan.
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt. Welk nummer moet ik dan invullen? Want als ik bijvoorbeeld 4240 invul krijg ik een pagina over de SLT te zien.. dus daar zal ik wel een foutje gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die reed gisteren in de IC Rotterdam - Amersfoort geloof ik.
Misschien dat Somda kan helpen bij de materieelomloop.
Goed zo kerelquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:36 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt.
Somda wil je niet snappen. Wil je nog eens in een oude Koploper zitten: ga een halfuur wachten op Amersfoort. Kans groot dat er bij tussen alle Koplopers nog een onverbouwde zit.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:36 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt. Welk nummer moet ik dan invullen? Want als ik bijvoorbeeld 4240 invul krijg ik een pagina over de SLT te zien.. dus daar zal ik wel een foutje gemaakt hebben.
Ja.. de vorige keer toen ik op Amersfoort was (zomer 2009) verbaasde ik me erover hoeveel van die treinen daar wel niet reden!!! Toen was de verhouding verbouwd/onverbouwd zowat gelijk van wat daar stond, maar toch wel speciaal aangezien meestal de VIRM domineert.quote:Somda wil je niet snappen. Wil je nog eens in een oude Koploper zitten: ga een halfuur wachten op Amersfoort. Kans groot dat er bij tussen alle Koplopers nog een onverbouwde zit.
De ICMm is toch de gemoderniseerde? De ICM nog de oude?quote:
Waarom vind je dat?quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
ja precies![]()
en ik vind ICMm beter dan ICMVandaar
Ik vind vooral de bankjes beterquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:58 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Waarom vind je dat?
Ik vind de ICM beter, vanwege de lekkere oranje banken en de draairamen. Maar ik ben wel benieuwd waarom jij de ICMm beter vindt (enkel als vraag hoor, voordat er een discussie van pagina's komt over wat beter is)
Wauw, wat is het toch ook een stel humorloze personen daar.quote:Kikker in je bil! Of niet?
1 april, de dag van grappen en grollen, is in volle gang. Hier, op Opeens Had Ik Het, laten wij dat traditioneel nooit ongemerkt voorbij gaan. Sommige berichten werden meteen bestempeld als 1 april, terwijl er in andere grappen volledig in werd getuind. En omdat wij 1 april graag uitgebreid vieren, zijn wij al begonnen vanaf 30 maart. Hierbij een opsomming van onze streken:
• "Speciale spottersopleiding van start!" Een lollig gesprekje in het Team is uitgelopen op een ware 1 aprilstreek, die helaas niet uit de verf is gekomen. Jammer, maar helaas, grap mislukt.Wel met heel veel plezier aan gewerkt binnen het team, en wie weet, brengen we nog eens iemand op een idee
• NS & "NS Hispeed komen met stroomtoeslag" RoelZ1 prikte hier al na 20 minuten doorheen, waardoor er paniek in het Team ontstond. Snel maar even weggehaald dus. Complimenten dus, grap mislukt. Bij ons wel, Duitse spoorfora als Drehsheibe-online.de namen het bericht echter klakkeloos over. Daarvoor danken wij ze dan ook hartelijk,,,
• "Jacht op spoorfotograven geopend!" Ook dit bericht was hartstikke nep, maar er leidde wel een interessante discussie uit. En tot ons grote plezier waren er ook andere sites die dit bericht overnamen... Opvallend hierbij was deze website die het bericht klakkeloos heeft overgenomen en heeft gepubliceerd, met verkeerde bron (staat namelijk niet op de DB Schenker Rail Nederland website). Handig, bij een bericht dat al over copyrights en beeldrechten gaat.
• "Terug van weggeweest: Tienertoer" Tjah, voor de meesten waarschijnlijk "Jammer, maar helaas" Het Tienertoerkaartje was een populair kaartje tot het in 1994 werd afgeschaft, aangezien de terugkeer van de Tienertoer vaker is besproken op ons forum, leek het ons leuk om hier een grap over uit te halen. Mission accomplished.
• "Verlies monopoliepositie Servex dreigt" Hè, jammer, bijna goedkoper eten en drinken op de stations. Nu zullen jullie het toch met Servex moeten doen.
• NS komt met bagagetoeslag ahghermens kwam als eerste met het vermoeden dat het wel eens een 1 aprilgrap kon zijn, helemaal gelijk dus.
• "Zeeuwse lijn wordt aanbesteed" Niemand had deze door, ook dit was vaker ter sprake gekomen en was dus een ideaal onderwerp. Aangezien dit ons een redelijke discussie kan opleveren is dit topic verplaatst naar Reizigersvervoer
• "Proef met jammers mislukt jammerlijk" Weinig respons gekregen, dat betekent dat iedereen het doorhad, of dat weinig mensen wilden reageren. Deze kan dus ook in de categorie broodje aap.
• "Op stap met Deel 5: Gilles" Overduidelijk, maar daarom zeker niet minder amusant om uit te voeren en om te zien hoe erop wordt gereageerd.
Om onze grappen kracht bij te zetten kregen we hulp van twee fictieve leden, namelijk Sjoerd en Cees_van_Dam. Deze gebruikers zullen jullie dus niet terug zien in nieuwe berichten.
Wij kijken terug op een geslaagde 1 april. Neppe nieuwsberichten zullen wij voorzien van een tag, zodat die herkenbaar zijn en dat iedereen terug kan lezen dat het geen waarheid was. De auteur van die berichten zal worden gewijzigd in Redactie.
Het Team van Opeens Had Ik Het...
Ik denk dat Somda je die info niet precies kan geven. Afgaande op hun informatie rijden er nog 7 onverbouwde viertjes rond, dus met een beetje geluk moet je er nog wel een aantreffen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:36 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt. Welk nummer moet ik dan invullen? Want als ik bijvoorbeeld 4240 invul krijg ik een pagina over de SLT te zien.. dus daar zal ik wel een foutje gemaakt hebben.
De nieuwe NS-bus.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam net dit topic tegen: http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?t=3081
Beetje vreemde plaats voor een Plan V.
WTF, zoveel fake nieuwsberichten... Hoe kan je die site nou serieus nemen?quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wauw, wat is het toch ook een stel humorloze personen daar.
In die trein heb ik laatst nog gezeten.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:19 schreef bork het volgende:
Dit is een leuke voor een ov-chipkaart
ICE 1224 München Hbf
München Hbf 10:50 - Nürnberg Hbf 11:57 - Würzburg Hbf 12:53 - Fulda 13:30 - Kassel-Wilhelmshöhe 14:00 - Warburg(Westf) 14:31 - Altenbeken 14:54 - Paderborn Hbf 15:08 - Lippstadt 15:24 - Soest 15:35 - Dortmund Hbf 16:09 - Bochum Hbf 16:22 - Essen Hbf 16:34 - Duisburg Hbf 16:47 - Düsseldorf Hbf 17:12 - Köln Messe/Deutz Gl.11-12 17:40 - Frankfurt(M) Flughafen Fernbf 18:34 - Frankfurt(Main)Hbf 18:48 - Aschaffenburg Hbf 19:22 - Würzburg Hbf 20:03 - Nürnberg Hbf 20:59 - München Hbf 22:10
Voor de duidelijkheid dit is een en dezelfde treinvan begin- tot eindpunt
Mwah, valt mee, ze hebben een paar jaar geleden een poging gedaan om 14 bakken ICM binnen te nemen op spoor 2 of 3...quote:Op zaterdag 2 april 2011 08:59 schreef Fixers het volgende:
Doen ze weer netjes: 10 bakken proberen te parkeren op spoor 3 van Utrecht CS. Een stammetje dubbeldeks aan de halzijde en er dan een trein van 3 V'tjes erop laten binnekomen. Het perron is anderhalve bak te kort.
Bij de Yamanote line ofzo ja, maar die cirkellijn (35 kilometer) in Tokyo vervoert per dag meer (3x zoveel dacht ik) dan heel de NS en daar rijden ze per 2 minuten. Dan mogen ze die deuren (wat mij betreft) wel dicht gooien. En dan is het ook niet zo strict, op de enkele lijnen waar de pushers zijn wachten ze wel tot die klaar zijn (of de forens het opgeeftquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ze denken daar gewoon wat verschillend over service. Ik heb me laten vertellen dat ze de deuren op de seconde nauwkeurig gewoon dichtrossen, boeiend of mensen al klaar zijn met uit- laat staan instappen. Zo kan ik ook wel op tijd rijden ja
Klinkt niet zo slim, ik had minstens een retourtje Brussel gemaakt met die dingen. Stel dat ze niet tegen 3000V kunnen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:38 schreef greavy het volgende:
De proefrit die gereden zou worden was niet doorgegaan vorige week, en vervolgens zijn er geen nieuwe proefritten geweest bij mijn weten.
Dit is de afdeling inhuur, niet inkoop.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:42 schreef James1988 het volgende:
Lekker professioneel van Hispeed dus. Ik dacht dat degene die bij NS de aanschaf van materieel doet wel zou zijn ontslagen na de debacles rondom V250 en SLT, niet dus.
Stoeptegels?quote:
Gaaf wel.quote:Op zondag 3 april 2011 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stoeptegels?![]()
Nee. Het was het eindpunt van het toeristentreintje door eoa turfwinningsgebied. Je stapt letterlijk uit op het turf. Heerlijk zacht wel, trouwensMaar door 2 van zulke bordjes is dus, vooral voor de crew denk ik, aangegeven waar het toeristenrondje ophoudt. Want er is dus echt helemaal niets daar. De trein rijdt een dikke 3 km het turfgebied in, keert daar, gids houdt een verhaaltje, en dan ga je weer terug naar de asfaltweg.
De pijnstillers kwamen goed van pas. DIe eerste foto was echt niet overdreven over de ligging van het spoor.
Kom jij weleens buiten?quote:Op zondag 3 april 2011 11:05 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten gewoon bij Rotterdam, Utrecht, Den haag en Amsterdam (heeft sloterdijk al) een stuk niemandsland asfalteren en voor 3 euro de hele dag parkeren + trein naar CS aanbieden. Desnoods bouw je er een station bij , het kost waarschijnlijk minder geld dan die parkeershit kost in de eerste plaats.
quote:Op zondag 3 april 2011 11:05 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten gewoon bij Rotterdam, Utrecht, Den haag en Amsterdam (heeft sloterdijk al) een stuk niemandsland asfalteren en voor 3 euro de hele dag parkeren + trein naar CS aanbieden. Desnoods bouw je er een station bij , het kost waarschijnlijk minder geld dan die parkeershit kost in de eerste plaats.
Westraven is al zo'n beetje in Utrecht. Hebben we ingestaan met de motorbeurs. Ben je al van de snelweg af, kom je de garage in, mag je eerst 10 minuten in de regen staan en dan de tram in proppen. Vervolgens zie je de rij auto's rustig door karren naar de jaarbeurs. Dat faalde echt behoorlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 11:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
![]()
Ben je bekend met P&R westraven, Capelse Brug, Amsterdam Bijlmer Arena, Kralingse zoom, Ypenburg?
Beetje zinloos om de stoptreinreizigers ook nog eens op te zadelen met een hele hoop mensen in de trein die er na 1 halte weer uitmoeten.
Zeker aangezien je in de steden die je noemt prima hoogfrequent OV hebt ipv ieder kwartier een trein.
Daarnaast leveren die parkeergarages nog steeds flink veel geld op.
Nee, de trein rijdt vanuit het noorden Visé binnen en gaat richting het zuiden gewoon verderquote:Op zondag 3 april 2011 12:22 schreef Yreal het volgende:
Trouwens
http://maps.google.nl/map(...)022077,0.066047&z=15
Rijdt de trein uit maastricht nou eerst visse binnen, en maken ze daarna die slinger terug omhoog om vervolgens weer langs visse te komen?
Je bedoelt: JIJ faalde echt behoorlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 12:20 schreef Yreal het volgende:
Westraven is al zo'n beetje in Utrecht. Hebben we ingestaan met de motorbeurs. Ben je al van de snelweg af, kom je de garage in, mag je eerst 10 minuten in de regen staan en dan de tram in proppen. Vervolgens zie je de rij auto's rustig door karren naar de jaarbeurs. Dat faalde echt behoorlijk.
Want...quote:Op zondag 3 april 2011 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: JIJ faalde echt behoorlijk.
Oh wacht, daar ligt luikquote:Op zondag 3 april 2011 12:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, de trein rijdt vanuit het noorden Visé binnen en gaat richting het zuiden gewoon verder?
Per dag volgens mij, en dan krijg je er gratis OV-kaartjes bij.quote:Op zondag 3 april 2011 12:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Amsterdam Bijlmer Arena? Nigga please, parkeren daar kost 5 euro per uur![]()
quote:Wanneer krijgt u korting?
Lever uw parkeerkaart in bij de beheerder en vraag om de korting.
Het tarief van ¤ 6 per 24 uur geldt voor maximaal vier aaneengesloten dagen, oftewel voor maximaal 96 uur. Na 96 uur betaalt u het normale parkeertarief. De beheerder geeft u maximaal twee retourkaartjes voor de trein (NS) of de tram/bus/metro (GVB). Niet geldig tijdens evenementen in de ArenA! Stempel op de terugreis het GVB kaartje en nu ook het NS kaartje af. De GVB kaartjes zijn maximaal 96 uur geldig. Lever uw parkeerkaart én de NS- of GVBkaartjes in bij de balie. Bij de beheerder kunt u afrekenen met pin of creditcard. Contante betaling kan alleen in de betaalautomaat
Lees meer op: Parkeren Transferium Amsterdam Arena http://www.parkerenindest(...)a.html#ixzz1ISO17DIR
Klopt. Alleen bij de halte Van Der Madeweg kan je gratis parkeren, het is dichter bij de stad en je hebt keuze uit 2 metrolijnen ipv 1.quote:Op zondag 3 april 2011 12:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Per dag volgens mij, en dan krijg je er gratis OV-kaartjes bij.
Oh goedemorgen , Ik was de arena zelf even vergetenquote:Op zondag 3 april 2011 12:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Per dag volgens mij, en dan krijg je er gratis OV-kaartjes bij.
Leg mij eens uit hoe je 10 minuten kan moeten blijven wachten. Er rijdt daar iedere 7.5 minuten een tram. Gemiddelde wachttijd dus 3.45 minuten.quote:Op zondag 3 april 2011 13:23 schreef Yreal het volgende:
je hebt me nog steeds niet uitgelegd waarom ik faalde bij westraven
En neu, was om 2 uur nog tv aan het kijken en vriendin moest werken om 6 uur
Het was zondag ochtendquote:Op zondag 3 april 2011 13:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe je 10 minuten kan moeten blijven wachten. Er rijdt daar iedere 7.5 minuten een tram. Gemiddelde wachttijd dus 3.45 minuten.
Nog afgezien dat je bij Westraven een factor 10 minder betaald dan in het centrum van Utrecht.
Tjah die P&R is er ook niet voor de vroege zondagochtend. Dan is de capaciteit van het wegennet in de stad immers gewoon toereikend.quote:
Jij had gewoon met al die andere auto's mee door kunnen rijden naar de Jaarbeurs?quote:
Daar betaal je wel meer dan bij de P&R.quote:Op zondag 3 april 2011 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij had gewoon met al die andere auto's mee door kunnen rijden naar de Jaarbeurs?
Ja sorry, ben bezig met een verslagje. Duurt nog wel ffquote:Op zondag 3 april 2011 13:57 schreef Duvel het volgende:
Hé wacht eens, dit gaat helemaal niet meer over treintjes.
True, maar ze verwachte zware fillesquote:Op zondag 3 april 2011 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij had gewoon met al die andere auto's mee door kunnen rijden naar de Jaarbeurs?
Als wij nou de v250 naar libie sturen, kunnen ze mooi als schietschijf gebruikt wordenquote:Op zondag 3 april 2011 14:11 schreef Bitlord het volgende:
Lol, berlusconi heeft een van de voor Denemarken bedoelde Ansaldo-Breda IC4-stellen afgeleverd bij Gaddafi in Libië..
http://www.skyscrapercity(...)04547&postcount=3059
Ja jaquote:Geachte heer Fles,
In april 2011 zal het beheer van het NS Panel door onze huidige partner Arachnea worden overgedragen aan een nieuwe partner: Newcom Research & Consultancy.
Voor u persoonlijk geen verandering, privacy en anonimiteit blijven gewaarborgd
En dat klopt zeker niet. De EERSTE rit waar reizigers in mee mochten was gister, zaterdag 2 april. En niet zondag 3 april.quote:Op zondag 3 april 2011 16:14 schreef KapiteinT het volgende:
Allereerste Fyra-rit naar Breda
[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.quote:
Jaja bijv. als je straks van Vlissingen naar Amsterdam een half uur langer onderweg bent en extra moet overstappen. Och och wat een verbeteringenquote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.
en In the year 2525 gaat er nog echt iemand in zitten ook. Gaatie op tijd rijden, gaatie winst opbrengen. Echt hoorquote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.
HSL-fappert. Fyra naar Breda brengt voor genoeg reizigers ook NAdelen met zich mee. 3 minuten sneller voor die absurde toeslag enzo..quote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.
Verschuiven ze de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle) dan ook met 9 minuten?quote:Op zondag 3 april 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
Reizigers tussen Rotterdam gaan dankzij Fyra zo'n 20 minuten sneller in Den Bosch kunnen zijn, vanwege een goede aansluiting op de 3600. De totale tijdwinst die Fyra geeft op Breda - Rotterdam is zo'n 9 minuten, en 30 minuten op Breda - Amsterdam.
Als het V250 gaat rijden komt er in totaal nog zo'n 9 minuten reistijdwinst bij.
Wait, whut?quote:Op zondag 3 april 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
Reizigers tussen Rotterdam gaan dankzij Fyra zo'n 20 minuten sneller in Den Bosch kunnen zijn,
Zouden ze niet gewoon de trein 9 minuten later laten vertrekken?quote:Op zondag 3 april 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verschuiven ze de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle) dan ook met 9 minuten?
Laan v noiquote:Op zondag 3 april 2011 20:51 schreef James1988 het volgende:
De 9 minuten tijdwinst gaat over Amsterdam - Breda trouwens, Rotterdam - Breda gaat met V250 niet heel veel sneller zijn.
En ja, Fles heeft gelijk. Dankzij Fyra worden de IC-verbindingen eromheen gedegradeerd tot sneltreinen. Als zelfs Den Haag Laan van NOI een IC-status krijgt, net als Heemstede-Aerdenhout, weet je hoe laat het is.
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS doet voor het eerst mee met Gay Pride
zondag 3 april 2011
De Nederlandse Spoorwegen varen dit jaar voor de eerste keer mee in de Canal Parade, op 6 augustus. Ze zijn zondag ingeloot in een Amsterdams café. Dat heeft de organisatie van de Gay Pride laten weten.
In totaal waren er 220 aanmeldingen voor de Canal Parade, maar er mogen maar 80 boten meevaren. Organisaties met een homo-achtergrond hadden tweemaal zoveel kans op een inloting.
Wit/grijs? Berlijntrein?quote:Op zondag 3 april 2011 21:36 schreef dan13lv het volgende:
ik zag trouwens öbb rijtuigen rijden op station holten, tussen 2 en 3 uur ..
waren van diie witte/ grijze rijtuigen getrokken door een ns locomotief ..
iemand meer info?
<<insert inkoppertje here>>quote:Organisaties met een homo-achtergrond hadden tweemaal zoveel kans op een inloting.
ja beetje lastig uit te leggen, zag eerst de sprinter stoppen en weer wegrijden, kwam er daarna met volle vaart een ns1600 aan kachelen met icl rijtuigen volgens mijquote:
Gewoon de IC naar Berlijn dus, niks bijzondersquote:Op zondag 3 april 2011 21:43 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ja beetje lastig uit te leggen, zag eerst de sprinter stoppen en weer wegrijden, kwam er daarna met volle vaart een ns1600 aan kachelen met icl rijtuigen volgens mij
[ afbeelding ]
oude foto, rijgtuigen zagen er ongeveer zo uit ...
ah oke, ik heb het net opgezocht inderdaad is de IC naar berlijnquote:Op zondag 3 april 2011 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gewoon de IC naar Berlijn dus, niks bijzonders. De ÖBB rijtuigen lijken er veel op ja (althans, aan de buitenkant, het interieur is volledig anders.)
fototje van binnen?quote:Op zondag 3 april 2011 21:47 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn de OBB's . Heel mooi van binnen
De lijn die hij noemt is ook een toeristische lijn, in de zomer rijdt daar zelfs een stoomtrein. Als hij niet met een normale dienst mee rijdt kan het dus wel.quote:Op zondag 3 april 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Meen je dat ja? Dat is een excursietrein hoor. Ik geloof niet dat dat nog in normale dienst rondrijdt. Maar we zien de foto's vanzelf wel
"Ik weet het nog goed, ik kwam net uit mijn plaggenhut toen ik daar in de verste een raar rommelend geluid hoorde.."quote:Op zondag 3 april 2011 22:07 schreef De_Hertog het volgende:
Leuke verslag van dat veenlijntje trouwens. Deed me eraan herinneren dat ik zelf ook nog ooit met zo iets mee geweest ben, heel lang geleden
"Ik liep in mijn berenvel naar de roestige staven, gaf een klap met mijn knots tegen de kloot van het wissel, brulde "GRUNT" en het was goed"quote:Op zondag 3 april 2011 22:15 schreef Peter het volgende:
[..]
"Ik weet het nog goed, ik kwam net uit mijn plaggenhut toen ik daar in de verste een raar rommelend geluid hoorde.."
quote:Op zondag 3 april 2011 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ik liep in mijn berenvel naar de roestige staven, gaf een klap met mijn knots tegen de kloot van het wissel, brulde "GRUNT" en het was goed"
Op zondagavond om 12 uurquote:Op maandag 4 april 2011 00:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Cool. Net even een spoedcursus BEPAC gehad en CTA's lopen instellen.
Ja, de reisinfo ging naar huis en ik moest nog wat spoorwijzigingen doorvoeren. We rijden ook op zondagavond tot een uur of twee.quote:
Oh ik dacht dat de treindienstleiders ook op zondag vrij hadden.quote:Op maandag 4 april 2011 01:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, de reisinfo ging naar huis en ik moest nog wat spoorwijzigingen doorvoeren. We rijden ook op zondagavond tot een uur of twee.
Hoi, er is zelfs een apart modelspoortopic!quote:Op maandag 4 april 2011 02:07 schreef springer1980 het volgende:
Hier even een vraagje van een modelbouwer, hopelijk zit ik goed in dit topic.
Ik heb via Marktplaats een startersset gekocht van een modeltrein. In de set zit een NS 1220 met 2 passagiers rijtuigen en 2 goederen wagons. Maar voor welke ritten werdt / wordt deze lok in het echt voor gebruikt, passagiers ritten of goederen ritten???
En om soms een verdwaalde nachttrein op te halen in Arnhem.quote:Op maandag 4 april 2011 08:30 schreef dennistd het volgende:
NS zet geen 1200-locs meer in, deze zijn eind jaren '90 (als ik het goed heb) naar de sloper gegaan, met uitzondering van een aantal exemplaren. Die zijn ingezet door de goederenvervoerder ACTS, tot een jaar of twee geleden denk ik. Inmiddels rijden er een aantal rond voor EETC, die ze op dit moment gebruikt om de nachttreinen van Amsterdam Centraal naar de Watergraafsmeer te slepen.
Van spoor 12 naar spoor 13 is niet cross-platformquote:Op maandag 4 april 2011 03:33 schreef James1988 het volgende:
Hm, interessant. Fyra gaat vanuit Breda in Rotterdam een cross-platform overstap bieden op de trein naar Amersfoort/Deventer (2800). Het is een overstap van 2 minuten, maar die zou haalbaar moeten zijn als de Fyra tenminste op tijd rijdt.
De reisplanner toont 'm niet, omdat het maar 2 minuten is (Fyra komt aan om x:48, 2800 vertrekt om x:50) maar het is crossplatform, zou dus in theorie haalbaar moeten zijn mits je slim bent en alvast op het balkon gaat staan voordat de meeste reizigers opstaan.
Zijn die dingen helemaal vrij in te stellen? Of heb je gewoon een aantal standaard opties zodat alleen stations langs de route zouden moeten verschijnen? (Storingen daargelaten)quote:Op maandag 4 april 2011 00:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Cool. Net even een spoedcursus BEPAC gehad en CTA's lopen instellen.
Heeft dat station wel een CTA?quote:
Daar heb je de keuze: verder de lege wereld in of rechts ook lege wereld en paar energiecentralesquote:Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Heeft dat station wel een CTA?
De meest Noordelijke CTA van Nederland bevindt zich op station Sauwerd.
Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.quote:Op maandag 4 april 2011 12:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daar heb je de keuze: verder de lege wereld in of rechts ook lege wereld en paar energiecentrales.
De hele materieelomloop en treinen zijn volgens mij ook weer gewijzigd, Zwolle - Roosendaal was weer veel ICMm en ICRm. In Den Bosch - NIjmegen SGMm zal zeker te maken hebben met de uitstroom van Plan V. Maar volgens mij zag ik een Plan V in de 3500 maar lijkt mij zo vreemd :s.
Sorrie +100 = 3600quote:Op maandag 4 april 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.
die plan V in de 3500 klopt niet denk ik hoor
Nee, je hebt een beperkt aantal keuzes. Het zou ook raar zijn om in Harlingen in te kunnen stellen dat de trein naar Den Helder gaat.quote:Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zijn die dingen helemaal vrij in te stellen? Of heb je gewoon een aantal standaard opties zodat alleen stations langs de route zouden moeten verschijnen? (Storingen daargelaten)
Ja, de hele lijn naar Nieuweschans heeft CTA's. En ik meen dat ze ook de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl gaan voorzien van CTA's, dus dan is Sauwerd die eer kwijt.quote:Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Heeft dat station wel een CTA?
De meest Noordelijke CTA van Nederland bevindt zich op station Sauwerd.
Crap, je hebt gelijk. Dat wordt hollen dus.quote:Op maandag 4 april 2011 10:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Van spoor 12 naar spoor 13 is niet cross-platform
Dat vroeg ik mij ook al af, ja. In oktober 2010 voor het laatst van Groningen naar Nieuweschans gegaan met de trein. Toen hongen ze er nog niet...quote:Op maandag 4 april 2011 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Sinds wanneer zijn er dan CTA's op het traject tussen Groningen en Nieuweschans? Kan ze me op dat traject niet herinneren namelijk
Er reed ook nog Plan V in de stroptrein Gouda - Den Haag vanmorgen.quote:Op maandag 4 april 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.
die plan V in de 3500 klopt niet denk ik hoor
Hingen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook al af, ja. In oktober 2010 voor het laatst van Groningen naar Nieuweschans gegaan met de trein. Toen hongen ze er nog niet...
Dit komt terug op het volgende bedrijfsuitje.quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hingen.
Maar goed, WTF? Wat heb ik dan vannacht lopen instellen... alleen de Automatische Omroep?
Probably yesquote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hingen.
Maar goed, WTF? Wat heb ik dan vannacht lopen instellen... alleen de Automatische Omroep?
'k Deelde vanochtend een rijtuig met maar liefst 2 anderenquote:Op maandag 4 april 2011 15:53 schreef Temlin het volgende:
Iemand die weet of er veel mensen van de Fyra gebruik maken in Breda?
Die was zeker ook niet drukquote:Op maandag 4 april 2011 17:29 schreef Yreal het volgende:
Net een v250 gespot op spoor 2 of 3 op Schiphol !
De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.quote:
Dan was die helemaal niet druk dusquote:Op maandag 4 april 2011 17:40 schreef Socios het volgende:
[..]
De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.
Ik ben benieuwd hoeveel tegenslagen er nog komen met de V250.quote:
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:quote:Op maandag 4 april 2011 19:19 schreef James1988 het volgende:
Overigens rijdt er sinds vandaag ook ICM (Koplopers dus) in de 1900 (IC Den Haag - Venlo).
Simon Sluitsein door de bocht hoorquote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..quote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Je doet het er gewoon om he, halve autist dat je d'r bent?quote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRMquote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
'k Vind het wel leuk om te zien hoor, vooral nu er eindelijk zichtbare vooruitgang in zit. Had geen idee dat ze al zo ver waren met overkapping e.d.quote:Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef Temlin het volgende:
Wie heeft er hier nou een spoorboekje
Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
Maar naar Groningen zou er toch sowieso altijd "Stoptrein naar Assen, Haren en Groningen" op staan? De enige toegevoegde waarde die een CTA daar heeft is dan om vertraging aan te geven.quote:Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af wanneer het tweede perron in Beilen een CTA krijgt. Voor de trein richting Zwolle hangen er namelijk twee, maar richting Groningen hangt er niets
Zie je dat heus gebeuren ja?quote:Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:
Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM. Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
In de 3600 zat inderdaad 2 of 3x Plan V gekoppeld.. Lekker druk zal het geweest zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 12:26 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sorrie +100 = 3600. Nou ja het was geel en niet erg lang
.
Spitslengte betreft 11 bakken, IV+IV+III. Buiten de spits tref je IV+IV aan, maar er kan ook 6 bakken voorbij komen. Althans, dat is het zover ik weet.quote:Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..
Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht.quote:Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM. Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
Vanmorgen had ik een VIRM-viertje in de 1900. Capaciteit genoeg en ik hoefde er maar 2 kilometer in te zitten.quote:Op maandag 4 april 2011 20:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht.
Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.quote:
En toch heb je maar weinig zitplaatsverschil. ICRm heb zelfs meer staplaatsen beschikbaar, dus je moet rekenen dat je meer voordeel hebt aan ICRm-TD10 dan een VIRM met 10 bakken. Maar het Nederlandse klootjesvolk wil allemaal zoveel mogelijk bij dezelfde plaatsen zijn, dus krijg je zulke taferelen. Die duidelijk voor een deel aan de reiziger zijn te wijten.quote:Op maandag 4 april 2011 21:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.
Nou daar merk ik over het algemeen eigenlijk niks vanquote:Op maandag 4 april 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
VIRM vind ik fijn materieel om in te reizen, om onderin te zitten en uit het raam te kijken terwijl de machinist goed doorrijdt... het voelt sneller aan dan ICRm op precies hetzelfde baanvak met dezelfde snelheid, waarschijnlijk komt het door het hoogteverschil.
Bovenin lijkt VIRM namelijk weer trager te zijn.
Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.quote:Op maandag 4 april 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
100 meer vind ik al heel wat.
Hoe heb je trouwens meer staanplaatsen bij ICRm? VIRM heeft 2x zoveel gangpaden en de balkons zijn praktisch even ruim. Daarnaast kan je op de trappen en de deuren zitten bij VIRM.
Als ICRm beter is in de spits, waarom zetten ze dat dan niet in rond schiphol. Kan je tenminste ook je reiskoffer normaal kwijt.
Ik vind ICRm ook fijner als trein. Maar in de spits is virm naar mijn ervaring beter.
Het is maar een gevoel he, tussen Geldermalsen en Den Bosch gaat VIRM wanneer ik onderin zit (90% van de gevallen) voor mijn gevoel harder dan ICRm... baanvaksnelheid is echter 130.quote:Op maandag 4 april 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou daar merk ik over het algemeen eigenlijk niks van
Daar heb je ook wel een punt, maar ik had niet verwacht dat daar zo'n specifieke piekbelasting is. Het is natuurlijk wel zo dat de assen naar Nijmegen en Eindhoven voornamelijk piekbelasting zijn en Den Haag ed meer zakelijke reizigers trekt, maar toch ben ik blij dat er in de spits soms VIRM komtquote:Op maandag 4 april 2011 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.
Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.
21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3
En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit.
Ik zou eigenlijk wel eens wat meer gevoel voor snelheid willen hebben zo van "okee dit is 130" "en dit is 160" "en dit 200". want puur op uit het raam kijken is dat nog best lastig. Enige waar je wat aan hebt is als je langs een snelweg rijdt of zo, daar kun je wat meer aan zien.quote:Op maandag 4 april 2011 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is maar een gevoel he, tussen Geldermalsen en Den Bosch gaat VIRM wanneer ik onderin zit (90% van de gevallen) voor mijn gevoel harder dan ICRm... baanvaksnelheid is echter 130.
quote:Op maandag 4 april 2011 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.
Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.
21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3
En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit. En ja, op gedeeltes is er in de spits gewoon tegen de Vol-norm(met een marge van +- 5 tot 10%) gepland als ICR een VIRM omloop met 10 bakken vervangt.
We hadden gewoon even een persoonlijke discussie die te kort was om maar over te stappen op PM. Geen probleem toch? Ik snap in de auto en vliegtuigtopics ook niet alles en juist door nu direct de aandacht er op te vestigen wordt het een probleem.quote:
Precies, dat leest ook het prettigste.quote:Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
Onzin, het gebruik van een treinnummer is vele malen handiger. In het buitenland gebeurt het volop, 't is echt iets typisch Nederlands dat je zoiets simpels nergens terug kunt vinden.quote:Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Je moet zeker dan het volledige treinnummer niet gebruiken, aangezien materieelnummers en veel treinnummers viercijferig zijn. Dat zou natuurlijk al een enorme bron van verwarring vormen.
Overigens zijn treinnummers natuurlijk alleen van belang voor rijdend personeel en treinliefhebbers. De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
Dat was ook wat er in Amersfoort gedaan was op de kaart. In Duitsland staat gewoon het volledige treinnummer op CTA's, net als in Frankrijk. RB 18012, om maar wat te noemen.quote:Op maandag 4 april 2011 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het systeem kan best toegevoegde waarde hebben lijkt me. Je hoeft niet het hele treinnummer dan te gebruiken, maar bijvoorbeeld IC5 of ST44. Zo kun je voor de meer incidentele reizigers mogelijk een beter beeld scheppen waar de trein langs rijdt en welke ze moeten hebben.
Over dat laatste: overbodige series er uit halen en de rest omroepen. Communicatie is het toverwoord.quote:Op maandag 4 april 2011 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was ook wat er in Amersfoort gedaan was op de kaart. In Duitsland staat gewoon het volledige treinnummer op CTA's, net als in Frankrijk. RB 18012, om maar wat te noemen.
Dat zou hier in Nederland ook wel kunnen, maar de vraag is wat voor meerwaarde het biedt. Pas wanneer je alle treinen ondubbelzinnig van zulke informatie kunt voorzien is er een kans dat je afkomt van de mensen die "Is dit de trein naar Utrecht?" vragen. Maar dan moet het dus op iedere CTA, vertrekstaat, kaart en trein staan en ook consequent worden omgeroepen.
En dan is de vraag hoe je omgaat met een serie als de stoptrein Breda - Utrecht, die in Den Bosch van serienummer wisselt.
Aan zo'n omschrijving heb je niks, omdat je er alleen iets mee kan als je weet over welk vertrekstation het gaat en je dan nog steeds de dienstregeling erbij moet pakken om uit te vogelen wat voor trein (route? ic of stoptrein?) het is.quote:Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Overigens zijn treinnummers natuurlijk alleen van belang voor rijdend personeel en treinliefhebbers. De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
In Duitsland zijn ze schizofreen. Op treinkaartjes staat alleen het treinnummer, op de CTA's staat meestal het volledige treinnummer (soms ook juist het lijnnummer) en een poetische naam ('Hellweg-Express' o.i.d.), op de netkaarten alleen het lijnnummer, en op de vertrekstaten alledrie.quote:Op maandag 4 april 2011 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was ook wat er in Amersfoort gedaan was op de kaart. In Duitsland staat gewoon het volledige treinnummer op CTA's, net als in Frankrijk. RB 18012, om maar wat te noemen.
Ik haakte vooral ook even in op het gebruik van nummers als 1900, 3500 etc. Ik voorzie dan verwarring met viercijferige materieelnummers. Als je dan toch treinnummers gaat invoeren voor het gewone publiek, dan is bijvoorbeeld A18 of M55 bruikbaarder.quote:Op maandag 4 april 2011 23:11 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, het gebruik van een treinnummer is vele malen handiger. In het buitenland gebeurt het volop, 't is echt iets typisch Nederlands dat je zoiets simpels nergens terug kunt vinden.
Het is toch veel logischer om met ICE 121 te reizen, en niet de ICE die om 10:34 uit Amsterdam vertrekt. De trein van 10:34, met zulke informatie kun je gewoon niks.
Als ik afspreek om samen te reizen met anderen, dan spreken we altijd in termen van "de trein van 13.15 u naar Utrecht." Voor forenzen zijn dergelijke termen waarschijnlijk ook goed genoeg. Alleen de incidentele reiziger zal echt voordeel putten uit treinnummers.quote:Op maandag 4 april 2011 23:15 schreef Igen het volgende:
Aan zo'n omschrijving heb je niks, omdat je er alleen iets mee kan als je weet over welk vertrekstation het gaat en je dan nog steeds de dienstregeling erbij moet pakken om uit te vogelen wat voor trein (route? ic of stoptrein?) het is.
Dan is een lijnnummer veel handiger. Met de tram zeg je ook niet 'Ja, vanaf Amsterdam CS neem je dan de tram van 17:34 naar het VU Medisch Centrum' maar gewoon 'Pak lijn 24'.
Volgens mij gebruikt bijna iedereen dat wel en dat is ook goed genoeg. .quote:
Niet de intercity van Arnhem naar Utrecht want die gaat 13:16quote:Op maandag 4 april 2011 23:53 schreef Igen het volgende:
Kan iemand mij nou dan vertellen welke trein dat dan precies is, de trein van 13:15 naar Utrecht?
Ja klopt, als je onderin een dubbeldekker zit, en dus lager bij de grond dan een normale trein, dan lijkt het veel sneller te gaan. Bovenin lijk je juist niet boven de 80 uit te komen. Dat heeft met je blikveld te maken (onderin kan je vlak naast je kijken en flits dus van alles langs: dat effect gebruiken ze ook in racespellen en films, met een camera dicht bij de grond). Ook de egaalheid van het spoor maakt uit, als je bij Diemen met 140 onderin een VIRM over de wissels geslingerd wordt, waarbij het tevens wat hobbelig is, dan voelt dat sneller. En dat terwijl ICR/ICM doorgaans veel sneller van z'n plaats is.quote:Op maandag 4 april 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
VIRM vind ik fijn materieel om in te reizen, om onderin te zitten en uit het raam te kijken terwijl de machinist goed doorrijdt... het voelt sneller aan dan ICRm op precies hetzelfde baanvak met dezelfde snelheid, waarschijnlijk komt het door het hoogteverschil.
Bovenin lijkt VIRM namelijk weer trager te zijn.
Oplossing 1: GPS (op je telefoon) Oplossing 2: stopwatch en tel tijd voor 10 bovenleidingmasten (meestal 600m, ook in het buitenland, sommige stukken in Nederland, zoals Amersfoort-Zwolle-Leeuwarden/Groningen is het 700m, moet je van te voren even nakijken in Google Earth). Niet meten als er een kruising of station tussen zit, dan kunnen de afstanden anders zijn. Reken meter per seconde om naar kmh. Voila.quote:Op maandag 4 april 2011 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk wel eens wat meer gevoel voor snelheid willen hebben zo van "okee dit is 130" "en dit is 160" "en dit 200". want puur op uit het raam kijken is dat nog best lastig. Enige waar je wat aan hebt is als je langs een snelweg rijdt of zo, daar kun je wat meer aan zien.
Die vertrekt uit Amsterdam Amstel, dus het treinnummer zal wel ergens in de 800 zitten.quote:Op maandag 4 april 2011 23:53 schreef Igen het volgende:
Kan iemand mij nou dan vertellen welke trein dat dan precies is, de trein van 13:15 naar Utrecht?
Natuurlijk, voor insiders is het genoeg, maar ik word er niet wijs uit. Nog minder dan ik wijs word uit 'de 3500' o.i.d.
Als het vertrekstation vast ligt ja. Anders niet. Want van Amsterdam Bijlmer vertrekt ook om 13:15 een trein naar Utrecht. En vanaf Amersfoort, Breukelen en Bodegraven ook.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:01 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Die vertrekt uit Amsterdam Amstel, dus het treinnummer zal wel ergens in de 800 zitten.
Ik zie overigens het probleem niet om te spreken over de trein van xx.xx u naar xxx, op voorwaarde dat het vertrekstation vastligt.
Ja. GPS op mn telefoon heb ik ja. Wat snap je niet aan "gevoel"?quote:Op maandag 4 april 2011 23:56 schreef davidov2009 het volgende:
Oplossing 1: GPS (op je telefoon) Oplossing 2: stopwatch en tel tijd voor 10 bovenleidingmasten (meestal 600m, ook in het buitenland, sommige stukken in Nederland, zoals Amersfoort-Zwolle-Leeuwarden/Groningen is het 700m, moet je van te voren even nakijken in Google Earth). Niet meten als er een kruising of station tussen zit, dan kunnen de afstanden anders zijn. Reken meter per seconde om naar kmh. Voila.
Als ik met familie of vrienden afspreek om een bepaalde trein te nemen, dan ligt het vertrekstation sowieso vast, dus 'de trein van 13.15 u naar Utrecht' is dan voldoende info.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Igen het volgende:
Als het vertrekstation vast ligt ja. Anders niet. Want van Amsterdam Bijlmer vertrekt ook om 13:15 een trein naar Utrecht. En vanaf Breukelen en Bodegraven ook.
Daarnaast weet je met 'De trein van 13:15 naar Utrecht' ook nog steeds niet of dat de trein naar Maastricht is of eentje die in Eindhoven eindigt. Dan moet je de dienstregeling raadplegen. En als dan de volgende keer iemand het heeft over de trein van 13:12 vanuit Alkmaar, dan kan je weer van voren af aan beginnen. Met lijnnummers heb je dat nadeel niet.
Wij kunnen dergelijk info nog er uithalen, omdat we zoiets weten of kunnen beredeneren. Meer dan 99% van de reizigers zegt het helemaal niets. Overigens komt dat natuurlijk ook omdat treinnummers niet gebruikt worden door het normale publiek.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ik weet dan ook niet welke tijd. Ik denk dan "okee dat is een 800, dat is een IC Alkmaar - Limburg" en het oneven nummer betekent dan dat het richting Limburg is. 47 zal wel ergens midden op de dag zijn, een uur of 2 misschien?
Ik weet ook lang niet al die series hoor, toevallig weet ik de 800 zeg maarquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wij kunnen dergelijk info nog er uithalen, omdat we zoiets weten of kunnen beredeneren. Meer dan 99% van de reizigers zegt het helemaal niets. Overigens komt dat natuurlijk ook omdat treinnummers niet gebruikt worden door het normale publiek.
Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda?quote:Op maandag 4 april 2011 21:41 schreef greavy het volgende:
Ik zat vandaag eens in de Fyra Rotterdam-Breda en later weer terug. In Rotterdam stapten circa 30-40 man in, in Breda zat het rond de 20 mensen. Waarbij de meesten het ook deden vanwege toeslagvrij volgens mij..
Lijkt me wel?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda?(Fyra van euhm, 14h54 uit Breda)
Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
Ik ken zelf wat er van en naar mijn woonplaats loopt en dan nog een paar andere. Die ken ik dan ook alleen als 8xx en bijvoorbeeld niet als 847 ofzo. Dat laatste is voor de dienstregelingliefhebbers.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet ook lang niet al die series hoor, toevallig weet ik de 800 zeg maar
Ja! Graag!quote:Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef Temlin het volgende:
Wie heeft er hier nou een spoorboekje
Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
Ook daar wordt niemand blij van. De poster niet (want teveel klopwerk) en de lezer niet (want teveel leeswerk).quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Doe het gewoon allebei (treinserie, en tijd + station), dan is iedereen tevreden!
Mooi in de buurtquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tsja... ik zit nu in de stoptrein van Almelo naar Deventer, geen idee wat voor nummer die heeft, en ik geloof dat ik om 0:33 vertrokken ben. O ja, 't is zo'n oude sprinter waar ookal geen toilet in zit!
En in de metro lees ik "Brabanders vervuld van trots om Fyra"
De HSL-Zuid is eigenlijk opgedeeld in twee delen, de noordtak (Schiphol - Rotterdam) en de zuidtak (Rotterdam - Antwerpen). De noordtak staat sinds Fyra rijdt op ERTMS Level 1 omdat de software in de Traxx-locomotieven nog niet was toegelaten voor level 2.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
Ik vertrok wel om 14:54 uit Breda, maar ik ging voorin zitten (1e rijtuig).quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda?(Fyra van euhm, 14h54 uit Breda)
Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/348773quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:25 schreef Duvel het volgende:
D'r staat een trein in de fik ergens bij Hilversum Noord.
Jammer dat het Logo van NS op de kop staatquote:
Even triest als treinspotten imho.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
Zojuist een v250 door leiden naar Schiphol :
en hans sibbel zat in de trein van duivendrecht naar leiden , celebs spotten is tof
quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
Jammer dat het Logo van NS op de kop staat
Lebbis en Jansen klinkt je wel bekend in de oren? Draai de letters van Lebbis nu eens omquote:
Omdat de NS de NS niet zou zijn als de v250 niet nog minimaal 10 tegenslagen gaat krijgenquote:
Wie zegt dat ze het proberen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
jaaaaa dat is wel erg makkelijk natuurlijkJe gaat er toch vanuit dat er bij mensen die het serieus proberen goed te doen, er ook weleens iets, al was het maar bij toeval, ook echt LUKT. Toch?
Iedere lamlul kan berekenen dat de HSA onmogelijk rendabel de HSL kan exploiteren met deze concessie.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, als ze het niet eens proberen komt het er in feite op neer dat ze willens en wetens iets van 2 miljard euro belastinggeld in de sloot flikkerenZeker in deze tijd heb ik er toch moeite mee om daar geloof aan te hechten
Als de HSA weer onrechtmatige staatssteun krijgt niet.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
nee okee, maar is dat dan een reden om nu alsnog "maar niet naar Brussel" te gaan rijden?
Delftquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet morgen naar Delft. Eens zien of ik daarna nog ff gauw kan
Ik geloof niet dat dat het gelijknamige station is.quote:
Okee Delft Zuid strikt genomenquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Delft
Het enige station dat tijdens verbouwingen juist beter bereikbaar wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |