Dat is waar, maar probeer voor de grap eens een keer met vier man in een vierzitje plaats nemen...quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V.
Ik hoor toch van veel mensen (niet-treinkenners) dat ze die SLT echt maar niks vinden. Die vragen waarom ze tegenwoordig van Houten naar Utrecht met zo'n tram moeten in plaats van met een echte trein.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
Als het onoverkomelijk is, wordt er terecht over gezeken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks.
Dat is drie miljoen per geprognosticeerd levensjaar. Je kunt de plee ook via een euromunt toegankelijk maken, als er drie miljoen keer iemand in trapt ieder jaar, heb je de kosten er uit. Verder is al aangegeven dat die 90 miljoen door de treinenbouwers met een vork berekend was.quote:En die toilettendicussie mag hier ook wel eens afgelopen zijn. De minister heeft een domme fout gemaakt door niet in te grijpen en 90 miljoen is veel teveel om die even te herstellen.
Rijdt er Plan V?quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, iedereen zijn mening![]()
Gaat er nog iemand mee naar het Noord-Duitse veen morgen?
Nee.quote:
Daar proberen ze vast niet met 100 km/u overheen te gaan.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding ]
(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
Daar mag een trein over?quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding ]
(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar mag een trein over?![]()
Dan ben je genaaid als forens. Iedere dag geshaked op je werk aankomen en op de terugweg niet eens kunnen slapen
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.quote:
Gelukkig hoef je ook niet veel moeite te doen om je stomheid aan te tonen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.
quote:Beroep Student(geen faalHBO'er)
quote:Wat exact de oorzaak is van de problemen, is nog onduidelijk, vertelt een woordvoerder van Prorail.
"Wat we weten is dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation. Of dat station van ons is of van een energieleverancier, weten we niet. Dat zijn we nog aan het uitzoeken."
Het is natuurlijk vooral verbazend dat Prorail dit niet weet, of het station van hen is of niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
Bel Prorail ff zou ik zeggenquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
DAT zou nog te verklaren zijnquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:25 schreef Duvel het volgende:
OK, dus er is iets stuk, maar ze weten niet of hun eigen deel stuk is, of dat van de lokale netbeheerder. Snugger.
Maar nu de volgende stap:quote:Een woordvoerder van Prorail laat weten dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation van Nuon bij Vijfhuizen. Door de storing werken de seinen en wissels niet.
Geprobeerd. Juist ja. Er liggen niet een soort standby-contracten klaar om in dit soort gevallen snel te kunnen overschakelen? Misschien moeten we daar toch maar eens naar gaan kijken dan.quote:Geprobeerd wordt stroom van een andere leverancier te betrekken, zegt de woordvoerder.
Zo, daar moeten we overheen morgen? Dat wordt lekker schommelen dan. Scheelt natuurlijk wel dat de topsnelheid van het soort apparaten dat er overheen rijdt nogal beperkt is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:44 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is dat niet een zaak van contracten, maar van technische mogelijkheden.
Dat klopt, of de leverancier heet Aggreko, Bredenoord, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Daarom zal men het willen proberen. Ander aansluitpunt om stroom in het netwerk te voeden en kijken hoe het systeem zich houdt. In het ergste geval is er iets beschadigd/kortgesloten/doorgebrand en moeten de pogingen gestaakt worden, anders kan men vanuit dat andere punt blijven voeden tot het oorspronkelijke punt hersteld is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Boel ligt jaren stof te happen, nou wordt het eindelijk in dienst genomen, en NOG VOORDAT er iets rijdt weten ze al dat ze het binnen een week weer op de schop gaan gooienquote:Amsterdam Centraal-Breda Fyra zaterdag 9 en zondag 10 april
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Aangepaste dienstregeling:
* Fyra rijdt niet tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam Centraal en Breda
Tja, het is misschien lullig, maar waarom niet? Je kunt toch gewoon doordeweeks rijden?quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat blijkt ja. Maar ga dan niet maandag al rijdenWacht dan tot je er klaar voor bent of zo
Ik heb een paar glazen wijn op, ik kan niet rijden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal wel een simpele os zijn, maar kun je rijden of kun je niet rijden?
Waar vind je al die info??quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:32 schreef James1988 het volgende:
Er is al eerder een probleem geweest met elektromagnetische compatibiliteit, wat inhield dat de beveiligingssystemen aan boord van passerende treinen op het naastgelegen 1500V-baanvak, de eerste generatie VIRM is hier vatbaar voor. Daarom is ook al het elektrisch NS-materieel naar Wildenrath geweest, om te testen.
Een tijdelijke oplossing is de hoeveelheid treinen beperken, een permanente oplossing de extra transformators. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Autotransformator voor wat meer informatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |