abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 03:33:06 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95010799
Hm, interessant. Fyra gaat vanuit Breda in Rotterdam een cross-platform overstap bieden op de trein naar Amersfoort/Deventer (2800). Het is een overstap van 2 minuten, maar die zou haalbaar moeten zijn als de Fyra tenminste op tijd rijdt.

De reisplanner toont 'm niet, omdat het maar 2 minuten is (Fyra komt aan om x:48, 2800 vertrekt om x:50) maar het is crossplatform, zou dus in theorie haalbaar moeten zijn mits je slim bent en alvast op het balkon gaat staan voordat de meeste reizigers opstaan.
  maandag 4 april 2011 @ 07:02:59 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_95011502
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 02:07 schreef springer1980 het volgende:
Hier even een vraagje van een modelbouwer, hopelijk zit ik goed in dit topic.
Ik heb via Marktplaats een startersset gekocht van een modeltrein. In de set zit een NS 1220 met 2 passagiers rijtuigen en 2 goederen wagons. Maar voor welke ritten werdt / wordt deze lok in het echt voor gebruikt, passagiers ritten of goederen ritten??? :?
Hoi, er is zelfs een apart modelspoortopic!
Modelspoor, deel VIII
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 4 april 2011 @ 08:30:18 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_95012099
NS zet geen 1200-locs meer in, deze zijn eind jaren '90 (als ik het goed heb) naar de sloper gegaan, met uitzondering van een aantal exemplaren. Die zijn ingezet door de goederenvervoerder ACTS, tot een jaar of twee geleden denk ik. Inmiddels rijden er een aantal rond voor EETC, die ze op dit moment gebruikt om de nachttreinen van Amsterdam Centraal naar de Watergraafsmeer te slepen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 4 april 2011 @ 08:33:46 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_95012135
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 08:30 schreef dennistd het volgende:
NS zet geen 1200-locs meer in, deze zijn eind jaren '90 (als ik het goed heb) naar de sloper gegaan, met uitzondering van een aantal exemplaren. Die zijn ingezet door de goederenvervoerder ACTS, tot een jaar of twee geleden denk ik. Inmiddels rijden er een aantal rond voor EETC, die ze op dit moment gebruikt om de nachttreinen van Amsterdam Centraal naar de Watergraafsmeer te slepen.
En om soms een verdwaalde nachttrein op te halen in Arnhem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_95014276
quote:
Op maandag 4 april 2011 03:33 schreef James1988 het volgende:
Hm, interessant. Fyra gaat vanuit Breda in Rotterdam een cross-platform overstap bieden op de trein naar Amersfoort/Deventer (2800). Het is een overstap van 2 minuten, maar die zou haalbaar moeten zijn als de Fyra tenminste op tijd rijdt.

De reisplanner toont 'm niet, omdat het maar 2 minuten is (Fyra komt aan om x:48, 2800 vertrekt om x:50) maar het is crossplatform, zou dus in theorie haalbaar moeten zijn mits je slim bent en alvast op het balkon gaat staan voordat de meeste reizigers opstaan.
Van spoor 12 naar spoor 13 is niet cross-platform ;)
pi_95015601
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Cool. Net even een spoedcursus BEPAC gehad en CTA's lopen instellen. :s)
Zijn die dingen helemaal vrij in te stellen? Of heb je gewoon een aantal standaard opties zodat alleen stations langs de route zouden moeten verschijnen? (Storingen daargelaten)
pi_95015604
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 00:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Yup. In Kropswolde. ;)
Heeft dat station wel een CTA?

De meest Noordelijke CTA van Nederland bevindt zich op station Sauwerd. :D
pi_95017836
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Heeft dat station wel een CTA?

De meest Noordelijke CTA van Nederland bevindt zich op station Sauwerd. :D
Daar heb je de keuze: verder de lege wereld in of rechts ook lege wereld en paar energiecentrales :').

De hele materieelomloop en treinen zijn volgens mij ook weer gewijzigd, Zwolle - Roosendaal was weer veel ICMm en ICRm. In Den Bosch - NIjmegen SGMm zal zeker te maken hebben met de uitstroom van Plan V *O*. Maar volgens mij zag ik een Plan V in de 3500 maar lijkt mij zo vreemd :s.
pi_95017897
Klopt, vandaag is een nieuw wijzigingsblad ingegaan.
  maandag 4 april 2011 @ 12:23:11 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95018159
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:10 schreef Brembo het volgende:

[..]

Daar heb je de keuze: verder de lege wereld in of rechts ook lege wereld en paar energiecentrales :').

De hele materieelomloop en treinen zijn volgens mij ook weer gewijzigd, Zwolle - Roosendaal was weer veel ICMm en ICRm. In Den Bosch - NIjmegen SGMm zal zeker te maken hebben met de uitstroom van Plan V *O*. Maar volgens mij zag ik een Plan V in de 3500 maar lijkt mij zo vreemd :s.
Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.
die plan V in de 3500 klopt niet denk ik hoor ;)
pi_95018256
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.
die plan V in de 3500 klopt niet denk ik hoor ;)
Sorrie +100 = 3600 :'). Nou ja het was geel en niet erg lang :).
  maandag 4 april 2011 @ 13:05:32 #163
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_95019495
quote:
5s.gif Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zijn die dingen helemaal vrij in te stellen? Of heb je gewoon een aantal standaard opties zodat alleen stations langs de route zouden moeten verschijnen? (Storingen daargelaten)
Nee, je hebt een beperkt aantal keuzes. Het zou ook raar zijn om in Harlingen in te kunnen stellen dat de trein naar Den Helder gaat.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Heeft dat station wel een CTA?

De meest Noordelijke CTA van Nederland bevindt zich op station Sauwerd. :D
Ja, de hele lijn naar Nieuweschans heeft CTA's. En ik meen dat ze ook de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl gaan voorzien van CTA's, dus dan is Sauwerd die eer kwijt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 april 2011 @ 13:10:37 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95019675
Sinds wanneer zijn er dan CTA's op het traject tussen Groningen en Nieuweschans? Kan ze me op dat traject niet herinneren namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 april 2011 @ 13:11:41 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95019710
quote:
Op maandag 4 april 2011 10:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Van spoor 12 naar spoor 13 is niet cross-platform ;)
Crap, je hebt gelijk. Dat wordt hollen dus. _O-
pi_95019735
quote:
11s.gif Op maandag 4 april 2011 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Sinds wanneer zijn er dan CTA's op het traject tussen Groningen en Nieuweschans? Kan ze me op dat traject niet herinneren namelijk
Dat vroeg ik mij ook al af, ja. In oktober 2010 voor het laatst van Groningen naar Nieuweschans gegaan met de trein. Toen hongen ze er nog niet...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 april 2011 @ 13:14:59 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95019833
Ik vraag me trouwens ook af wanneer het tweede perron in Beilen een CTA krijgt. Voor de trein richting Zwolle hangen er namelijk twee, maar richting Groningen hangt er niets
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 april 2011 @ 13:38:12 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_95020668
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.
die plan V in de 3500 klopt niet denk ik hoor ;)
Er reed ook nog Plan V in de stroptrein Gouda - Den Haag vanmorgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 april 2011 @ 13:40:28 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_95020769
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:12 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook al af, ja. In oktober 2010 voor het laatst van Groningen naar Nieuweschans gegaan met de trein. Toen hongen ze er nog niet...
Hingen.

Maar goed, WTF? Wat heb ik dan vannacht lopen instellen... alleen de Automatische Omroep?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_95021562
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hingen.
"Hongen" is `Hulluvusums´. Net als "ik heb getonken" of "ik ben wezen looien".
  maandag 4 april 2011 @ 14:04:21 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_95021879
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hingen.

Maar goed, WTF? Wat heb ik dan vannacht lopen instellen... alleen de Automatische Omroep?
Dit komt terug op het volgende bedrijfsuitje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 april 2011 @ 14:15:48 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95022295
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hingen.

Maar goed, WTF? Wat heb ik dan vannacht lopen instellen... alleen de Automatische Omroep?
Probably yes
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 april 2011 @ 14:25:45 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95022606
"Dames en heren, Fyra naar Berlijn, Brussel-Zuid, Moskou en Bourg St.-Maurice van 4 uur 17 vertrekt van spoor 35a", om 4 uur 's nachts te Kropswolde :')
  maandag 4 april 2011 @ 14:35:20 #174
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_95022917
Welke trein rijdt er eigenlijk (direct) op Bourg-St.-Maurice? Ik ging het even invoeren in de planner, de autocomplete vulde het wél aan, maar er kwam geen advies uit rollen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 4 april 2011 @ 14:37:31 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95023018
De Ski-Thalys, afgelopen zaterdag is de laatste terug vertrokken naar Nederland :)
  maandag 4 april 2011 @ 14:39:50 #176
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_95023101
Ah, zo zie je maar weer dat ik een wintersportnoob ben, ik wist niet eens dat die plaats in een skigebied ligt :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 4 april 2011 @ 14:43:19 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95023223
En in de zomermaanden is er een Zon-Thalys, van Amsterdam Centraal naar Valence, Avignon, Aix-en-Provence en Marseille.
pi_95025862


Iemand die weet of er veel mensen van de Fyra gebruik maken in Breda?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95027023
quote:
6s.gif Op maandag 4 april 2011 15:53 schreef Temlin het volgende:

Iemand die weet of er veel mensen van de Fyra gebruik maken in Breda?
'k Deelde vanochtend een rijtuig met maar liefst 2 anderen
pi_95029238
Ik heb vanmiddag ook even een slagje Rotterdam gedaan per Fyra vanuit Breda, er zaten vrij weinig passagiers in.
pi_95029474
Veel treinreizigers zeuren altijd dat het `zo druk´ is in de trein. Is het een keer lekker rustig in een trein, is het wéér niet goed?
  maandag 4 april 2011 @ 17:29:25 #182
258802 Yreal
henk..!
pi_95030319
Net een v250 gespot op spoor 2 of 3 op Schiphol !
pi_95030634
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:29 schreef Yreal het volgende:
Net een v250 gespot op spoor 2 of 3 op Schiphol !
Die was zeker ook niet druk :').
pi_95030731
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:37 schreef Brembo het volgende:
Die was zeker ook niet druk :').
De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.
pi_95031307
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:40 schreef Socios het volgende:

[..]

De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.
Dan was die helemaal niet druk dus :+
dag
  maandag 4 april 2011 @ 17:54:47 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95031321
Er vinden weer proefritten plaats. :)
pi_95032806
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:54 schreef James1988 het volgende:
Er vinden weer proefritten plaats. :)
Ik ben benieuwd hoeveel tegenslagen er nog komen met de V250.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 19:19:31 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95035595
Het schijnt nogal goed te lopen de laatste tijd, maar je weet maar nooit met die Italiaanse meuk.

Overigens rijdt er sinds vandaag ook ICM (Koplopers dus) in de 1900 (IC Den Haag - Venlo).
pi_95036123
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:19 schreef James1988 het volgende:
Overigens rijdt er sinds vandaag ook ICM (Koplopers dus) in de 1900 (IC Den Haag - Venlo).
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 19:33:14 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95036522
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Simon Sluitsein door de bocht hoor :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95036585
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..
  maandag 4 april 2011 @ 19:37:11 #192
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_95036826
quote:
Op maandag 4 april 2011 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Simon Sluitsein door de bocht hoor :')
:D
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 4 april 2011 @ 19:38:57 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95036939
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Je doet het er gewoon om he, halve autist dat je d'r bent? :')
pi_95037092
Wie heeft er hier nou een spoorboekje :')

Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95037165
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM *O* . Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
pi_95037256
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef Temlin het volgende:
Wie heeft er hier nou een spoorboekje :')

Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
'k Vind het wel leuk om te zien hoor, vooral nu er eindelijk zichtbare vooruitgang in zit. Had geen idee dat ze al zo ver waren met overkapping e.d. :)
pi_95037689
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af wanneer het tweede perron in Beilen een CTA krijgt. Voor de trein richting Zwolle hangen er namelijk twee, maar richting Groningen hangt er niets
Maar naar Groningen zou er toch sowieso altijd "Stoptrein naar Assen, Haren en Groningen" op staan? De enige toegevoegde waarde die een CTA daar heeft is dan om vertraging aan te geven.

Nou goed, misschien kun je daarvoor zo'n ding ophangen:

Niet mijn plaatje, weet dus niet of hotlinken goed gaat?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2011 20:06:20 ]
  maandag 4 april 2011 @ 20:04:42 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95038841
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:

Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM *O* . Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
Zie je dat heus gebeuren ja? :? Lijkt me toch niet :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 april 2011 @ 20:06:38 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95038990
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:26 schreef Brembo het volgende:

[..]

Sorrie +100 = 3600 :'). Nou ja het was geel en niet erg lang :).
In de 3600 zat inderdaad 2 of 3x Plan V gekoppeld.. Lekker druk zal het geweest zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 20:09:17 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95039179
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..
Spitslengte betreft 11 bakken, IV+IV+III. Buiten de spits tref je IV+IV aan, maar er kan ook 6 bakken voorbij komen. Althans, dat is het zover ik weet.
pi_95039282
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM *O* . Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht. :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 20:22:19 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95040106
VIRM :r
ICRm *O*
  maandag 4 april 2011 @ 21:41:22 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95045788
Ik zat vandaag eens in de Fyra Rotterdam-Breda en later weer terug. In Rotterdam stapten circa 30-40 man in, in Breda zat het rond de 20 mensen. Waarbij de meesten het ook deden vanwege toeslagvrij volgens mij..
pi_95045912
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
VIRM :r
ICRm *O*
VIRM in de spits *O*.

Tot wanneer is de Fyra toeslag vrij tussen Bd - Rtd :?
  maandag 4 april 2011 @ 21:46:44 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046222
Hele maand April. Maar VIRM in de spits is nog kut. Liever ICRm. Gewoon zo ver mogelijk bij de drukte vandaan gaan. Doe ik thans als het maar even kan. De meesten gaan altijd naar vaste plaatsen, en dan heb je vooraan (of achteraan) nog veel ruimte over..
pi_95046654
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht. :{
Vanmorgen had ik een VIRM-viertje in de 1900. Capaciteit genoeg en ik hoefde er maar 2 kilometer in te zitten.
  maandag 4 april 2011 @ 21:52:05 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046676
Even ter vergelijking: ICR-TD10 bied met 8 tweede klas rijtuigen zitplaats voor meer dan 550 man (geen klapzittingen). VIRM-VI+IV heeft plusminus 750 zitplaatsen (incl klapzittingen). Bij ICRm-TD10 heb je plusminus 80 tot 100 klapzittingen Je hebt dus een verschil van plusminus 100 zitplaatsen. Maar je mag de klapzittingen bij de eerste klas ook onder tweede klas rekenen, en dat zijn er ook weer 20. Je hebt dus nog minder dan 80 zitplaatsen verschil..

Ik weet echt niet waarom iedereen loopt te miepen dat ICRm véél minder capaciteit heeft dan VIRM..
pi_95046758
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
VIRM :r
ICRm *O*
Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 21:55:22 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046907
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.
En toch heb je maar weinig zitplaatsverschil. ICRm heb zelfs meer staplaatsen beschikbaar, dus je moet rekenen dat je meer voordeel hebt aan ICRm-TD10 dan een VIRM met 10 bakken. Maar het Nederlandse klootjesvolk wil allemaal zoveel mogelijk bij dezelfde plaatsen zijn, dus krijg je zulke taferelen. Die duidelijk voor een deel aan de reiziger zijn te wijten.
pi_95047070
100 meer vind ik al heel wat.
Hoe heb je trouwens meer staanplaatsen bij ICRm? VIRM heeft 2x zoveel gangpaden en de balkons zijn praktisch even ruim. Daarnaast kan je op de trappen en de deuren zitten bij VIRM.

Als ICRm beter is in de spits, waarom zetten ze dat dan niet in rond schiphol. Kan je tenminste ook je reiskoffer normaal kwijt.
Ik vind ICRm ook fijner als trein. Maar in de spits is virm naar mijn ervaring beter.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 22:01:37 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95047335
VIRM vind ik fijn materieel om in te reizen, om onderin te zitten en uit het raam te kijken terwijl de machinist goed doorrijdt... het voelt sneller aan dan ICRm op precies hetzelfde baanvak met dezelfde snelheid, waarschijnlijk komt het door het hoogteverschil.

Bovenin lijkt VIRM namelijk weer trager te zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 22:02:30 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95047393
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
VIRM vind ik fijn materieel om in te reizen, om onderin te zitten en uit het raam te kijken terwijl de machinist goed doorrijdt... het voelt sneller aan dan ICRm op precies hetzelfde baanvak met dezelfde snelheid, waarschijnlijk komt het door het hoogteverschil.

Bovenin lijkt VIRM namelijk weer trager te zijn.
Nou daar merk ik over het algemeen eigenlijk niks van :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 april 2011 @ 22:03:08 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95047441
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
100 meer vind ik al heel wat.
Hoe heb je trouwens meer staanplaatsen bij ICRm? VIRM heeft 2x zoveel gangpaden en de balkons zijn praktisch even ruim. Daarnaast kan je op de trappen en de deuren zitten bij VIRM.

Als ICRm beter is in de spits, waarom zetten ze dat dan niet in rond schiphol. Kan je tenminste ook je reiskoffer normaal kwijt.
Ik vind ICRm ook fijner als trein. Maar in de spits is virm naar mijn ervaring beter.
Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.

Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.

21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3

En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit. En ja, op gedeeltes is er in de spits gewoon tegen de Vol-norm(met een marge van +- 5 tot 10%) gepland als ICR een VIRM omloop met 10 bakken vervangt.
  maandag 4 april 2011 @ 22:05:15 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95047602
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou daar merk ik over het algemeen eigenlijk niks van :')
Het is maar een gevoel he, tussen Geldermalsen en Den Bosch gaat VIRM wanneer ik onderin zit (90% van de gevallen) voor mijn gevoel harder dan ICRm... baanvaksnelheid is echter 130.
pi_95047988
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.

Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.

21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3

En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit.
Daar heb je ook wel een punt, maar ik had niet verwacht dat daar zo'n specifieke piekbelasting is. Het is natuurlijk wel zo dat de assen naar Nijmegen en Eindhoven voornamelijk piekbelasting zijn en Den Haag ed meer zakelijke reizigers trekt, maar toch ben ik blij dat er in de spits soms VIRM komt :6
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 22:14:22 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95048225
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is maar een gevoel he, tussen Geldermalsen en Den Bosch gaat VIRM wanneer ik onderin zit (90% van de gevallen) voor mijn gevoel harder dan ICRm... baanvaksnelheid is echter 130.
Ik zou eigenlijk wel eens wat meer gevoel voor snelheid willen hebben zo van "okee dit is 130" "en dit is 160" "en dit 200". want puur op uit het raam kijken is dat nog best lastig. Enige waar je wat aan hebt is als je langs een snelweg rijdt of zo, daar kun je wat meer aan zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 april 2011 @ 22:27:39 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_95049118
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.

Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.

21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3

En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit. En ja, op gedeeltes is er in de spits gewoon tegen de Vol-norm(met een marge van +- 5 tot 10%) gepland als ICR een VIRM omloop met 10 bakken vervangt.

Somda...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 april 2011 @ 22:29:23 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95049231
doe die rok omlaag, drag queen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95049935
quote:
4s.gif Op maandag 4 april 2011 22:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Somda...?
We hadden gewoon even een persoonlijke discussie die te kort was om maar over te stappen op PM. Geen probleem toch? Ik snap in de auto en vliegtuigtopics ook niet alles en juist door nu direct de aandacht er op te vestigen wordt het een probleem.
Daarnaast spreek het in de post voor zich dat die treinen langs schiphol komen en dat de 800 naar maastricht rijdt. Geen rocketscience lijkt me zo. ICM dient ook wel bekend te zijn en romeinse letters lezen van 3 t/m 6 lijkt me ook niet bijzonder :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_95050096
Maar 2100? 3500? 3100? :?

Wat me ineens op een heel andere vraag brengt: waarom is NS eigenlijk weer gestopt met de lijnennetkaarten waar de treinserienummers op aangegeven waren?
  maandag 4 april 2011 @ 22:46:32 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95050349
Dat was volgens mij een proef die alleen op station Amersfoort werd gedaan, en alleen op de netkaarten. Niet op de CTA's, niet op de omroepberichten, niet op de reisplanner.

Bij voorbaat kansloos dus.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 april 2011 @ 22:54:01 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95050829
Mja, het systeem kan best toegevoegde waarde hebben lijkt me. Je hoeft niet het hele treinnummer dan te gebruiken, maar bijvoorbeeld IC5 of ST44. Zo kun je voor de meer incidentele reizigers mogelijk een beter beeld scheppen waar de trein langs rijdt en welke ze moeten hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95051544
Ik ben inmiddels afgehaakt in deze discussie, snap er niet veel meer van als leek.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95051607
Je moet zeker dan het volledige treinnummer niet gebruiken, aangezien materieelnummers en veel treinnummers viercijferig zijn. Dat zou natuurlijk al een enorme bron van verwarring vormen.

Overigens zijn treinnummers natuurlijk alleen van belang voor rijdend personeel en treinliefhebbers. De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
  maandag 4 april 2011 @ 23:08:49 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95051749
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
Precies, dat leest ook het prettigste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95051925
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Je moet zeker dan het volledige treinnummer niet gebruiken, aangezien materieelnummers en veel treinnummers viercijferig zijn. Dat zou natuurlijk al een enorme bron van verwarring vormen.

Overigens zijn treinnummers natuurlijk alleen van belang voor rijdend personeel en treinliefhebbers. De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
Onzin, het gebruik van een treinnummer is vele malen handiger. In het buitenland gebeurt het volop, 't is echt iets typisch Nederlands dat je zoiets simpels nergens terug kunt vinden.

Het is toch veel logischer om met ICE 121 te reizen, en niet de ICE die om 10:34 uit Amsterdam vertrekt. De trein van 10:34, met zulke informatie kun je gewoon niks.
  maandag 4 april 2011 @ 23:12:18 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95051953
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het systeem kan best toegevoegde waarde hebben lijkt me. Je hoeft niet het hele treinnummer dan te gebruiken, maar bijvoorbeeld IC5 of ST44. Zo kun je voor de meer incidentele reizigers mogelijk een beter beeld scheppen waar de trein langs rijdt en welke ze moeten hebben.
Dat was ook wat er in Amersfoort gedaan was op de kaart. In Duitsland staat gewoon het volledige treinnummer op CTA's, net als in Frankrijk. RB 18012, om maar wat te noemen.

Dat zou hier in Nederland ook wel kunnen, maar de vraag is wat voor meerwaarde het biedt. Pas wanneer je alle treinen ondubbelzinnig van zulke informatie kunt voorzien is er een kans dat je afkomt van de mensen die "Is dit de trein naar Utrecht?" vragen. Maar dan moet het dus op iedere CTA, vertrekstaat, kaart en trein staan en ook consequent worden omgeroepen.

En dan is de vraag hoe je omgaat met een serie als de stoptrein Breda - Utrecht, die in Den Bosch van serienummer wisselt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 april 2011 @ 23:15:06 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95052091
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat was ook wat er in Amersfoort gedaan was op de kaart. In Duitsland staat gewoon het volledige treinnummer op CTA's, net als in Frankrijk. RB 18012, om maar wat te noemen.

Dat zou hier in Nederland ook wel kunnen, maar de vraag is wat voor meerwaarde het biedt. Pas wanneer je alle treinen ondubbelzinnig van zulke informatie kunt voorzien is er een kans dat je afkomt van de mensen die "Is dit de trein naar Utrecht?" vragen. Maar dan moet het dus op iedere CTA, vertrekstaat, kaart en trein staan en ook consequent worden omgeroepen.

En dan is de vraag hoe je omgaat met een serie als de stoptrein Breda - Utrecht, die in Den Bosch van serienummer wisselt.
Over dat laatste: overbodige series er uit halen en de rest omroepen. Communicatie is het toverwoord.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95052120
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
Overigens zijn treinnummers natuurlijk alleen van belang voor rijdend personeel en treinliefhebbers. De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
Aan zo'n omschrijving heb je niks, omdat je er alleen iets mee kan als je weet over welk vertrekstation het gaat en je dan nog steeds de dienstregeling erbij moet pakken om uit te vogelen wat voor trein (route? ic of stoptrein?) het is.

Dan is een lijnnummer veel handiger. Met de tram zeg je ook niet 'Ja, vanaf Amsterdam CS neem je dan de tram van 17:34 naar het VU Medisch Centrum' maar gewoon 'Pak lijn 24'.
  maandag 4 april 2011 @ 23:16:40 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95052174
nou ja, ik snap het probleem ook niet zo. In Duitsland hebben alle lijnen een lijnnummer, en alle treinen ook nog een treinnummer. Die twee nummers hebben niks met elkaar te maken. Toch kan iedereen er mee overweg.

In België ongeveer hetzelfde, al is het lijnnummer daar meer gebonden aan het spoor zelf. Maar ga maar op HGBTF kijken: Iedereen post "Ik heb vandaag staan spotten langs lijn zoveel" en iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt. Ook de half geīnteresseerden.

In Nederland weigeren ze gewoon zo'n systeem in te voeren omdat het gewone publiek voor kakdom versleten wordt. Ja, dan krijg je dit soort onduidelijkheid. Jammer, en niet nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95052205
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat was ook wat er in Amersfoort gedaan was op de kaart. In Duitsland staat gewoon het volledige treinnummer op CTA's, net als in Frankrijk. RB 18012, om maar wat te noemen.
In Duitsland zijn ze schizofreen. Op treinkaartjes staat alleen het treinnummer, op de CTA's staat meestal het volledige treinnummer (soms ook juist het lijnnummer) en een poetische naam ('Hellweg-Express' o.i.d.), op de netkaarten alleen het lijnnummer, en op de vertrekstaten alledrie. 8)7

Maar in de praktijk werkt het prima en kun je een lijn in het dagelijks spraakgebruik gewoon bij het lijnnummer noemen zonder dat je raar wordt aangekeken zoals hier in NL. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2011 23:18:03 ]
pi_95052871
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:11 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, het gebruik van een treinnummer is vele malen handiger. In het buitenland gebeurt het volop, 't is echt iets typisch Nederlands dat je zoiets simpels nergens terug kunt vinden.

Het is toch veel logischer om met ICE 121 te reizen, en niet de ICE die om 10:34 uit Amsterdam vertrekt. De trein van 10:34, met zulke informatie kun je gewoon niks.
Ik haakte vooral ook even in op het gebruik van nummers als 1900, 3500 etc. Ik voorzie dan verwarring met viercijferige materieelnummers. Als je dan toch treinnummers gaat invoeren voor het gewone publiek, dan is bijvoorbeeld A18 of M55 bruikbaarder.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:15 schreef Igen het volgende:
Aan zo'n omschrijving heb je niks, omdat je er alleen iets mee kan als je weet over welk vertrekstation het gaat en je dan nog steeds de dienstregeling erbij moet pakken om uit te vogelen wat voor trein (route? ic of stoptrein?) het is.

Dan is een lijnnummer veel handiger. Met de tram zeg je ook niet 'Ja, vanaf Amsterdam CS neem je dan de tram van 17:34 naar het VU Medisch Centrum' maar gewoon 'Pak lijn 24'.
Als ik afspreek om samen te reizen met anderen, dan spreken we altijd in termen van "de trein van 13.15 u naar Utrecht." Voor forenzen zijn dergelijke termen waarschijnlijk ook goed genoeg. Alleen de incidentele reiziger zal echt voordeel putten uit treinnummers.
  maandag 4 april 2011 @ 23:40:56 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95053274
Ach het heeft er ook mee te maken voor welk publiek je schrijft denk ik. Bijvoorbeeld:

Fok:

Ik zag vanochtend een goederentrein met oude steentjes naar het zuiden rijden bij Utrecht :)

OVNL:

Een cargo richting Ht hield mijn s3000 naar Ed op waardoor ik +10 opliep :(

Rolandrail:

Strukton 300304 + 23 x Fallns met oude ballast door Lak ri Ht :~

Zo zie je maar weer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95053784
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:31 schreef lyolyrc het volgende:
"de trein van 13.15 u naar Utrecht."
Volgens mij gebruikt bijna iedereen dat wel en dat is ook goed genoeg. .
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95053807
Kan iemand mij nou dan vertellen welke trein dat dan precies is, de trein van 13:15 naar Utrecht? ;)

Natuurlijk, voor insiders is het genoeg, maar ik word er niet wijs uit. Nog minder dan ik wijs word uit 'de 3500' o.i.d.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2011 23:55:27 ]
pi_95053867
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:53 schreef Igen het volgende:
Kan iemand mij nou dan vertellen welke trein dat dan precies is, de trein van 13:15 naar Utrecht? ;)
Niet de intercity van Arnhem naar Utrecht want die gaat 13:16 ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95053922
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
VIRM vind ik fijn materieel om in te reizen, om onderin te zitten en uit het raam te kijken terwijl de machinist goed doorrijdt... het voelt sneller aan dan ICRm op precies hetzelfde baanvak met dezelfde snelheid, waarschijnlijk komt het door het hoogteverschil.

Bovenin lijkt VIRM namelijk weer trager te zijn.
Ja klopt, als je onderin een dubbeldekker zit, en dus lager bij de grond dan een normale trein, dan lijkt het veel sneller te gaan. Bovenin lijk je juist niet boven de 80 uit te komen. Dat heeft met je blikveld te maken (onderin kan je vlak naast je kijken en flits dus van alles langs: dat effect gebruiken ze ook in racespellen en films, met een camera dicht bij de grond). Ook de egaalheid van het spoor maakt uit, als je bij Diemen met 140 onderin een VIRM over de wissels geslingerd wordt, waarbij het tevens wat hobbelig is, dan voelt dat sneller. En dat terwijl ICR/ICM doorgaans veel sneller van z'n plaats is.

quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk wel eens wat meer gevoel voor snelheid willen hebben zo van "okee dit is 130" "en dit is 160" "en dit 200". want puur op uit het raam kijken is dat nog best lastig. Enige waar je wat aan hebt is als je langs een snelweg rijdt of zo, daar kun je wat meer aan zien.
Oplossing 1: GPS (op je telefoon) Oplossing 2: stopwatch en tel tijd voor 10 bovenleidingmasten (meestal 600m, ook in het buitenland, sommige stukken in Nederland, zoals Amersfoort-Zwolle-Leeuwarden/Groningen is het 700m, moet je van te voren even nakijken in Google Earth). Niet meten als er een kruising of station tussen zit, dan kunnen de afstanden anders zijn. Reken meter per seconde om naar kmh. Voila.

[ Bericht 14% gewijzigd door davidov2009 op 05-04-2011 00:04:14 ]
Killing as few patients as possible.
pi_95054089
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:53 schreef Igen het volgende:
Kan iemand mij nou dan vertellen welke trein dat dan precies is, de trein van 13:15 naar Utrecht? ;)

Natuurlijk, voor insiders is het genoeg, maar ik word er niet wijs uit. Nog minder dan ik wijs word uit 'de 3500' o.i.d.
Die vertrekt uit Amsterdam Amstel, dus het treinnummer zal wel ergens in de 800 zitten. :P
Ik zie overigens het probleem niet om te spreken over de trein van xx.xx u naar xxx, op voorwaarde dat het vertrekstation vastligt.
pi_95054241
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:01 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die vertrekt uit Amsterdam Amstel, dus het treinnummer zal wel ergens in de 800 zitten. :P
Ik zie overigens het probleem niet om te spreken over de trein van xx.xx u naar xxx, op voorwaarde dat het vertrekstation vastligt.
Als het vertrekstation vast ligt ja. Anders niet. Want van Amsterdam Bijlmer vertrekt ook om 13:15 een trein naar Utrecht. En vanaf Amersfoort, Breukelen en Bodegraven ook.

Daarnaast weet je met 'De trein van 13:15 naar Utrecht' ook nog steeds niet of dat de trein naar Maastricht is of eentje die in Eindhoven eindigt, danwel of 'ie in Den Helder of Alkmaar begon. Dan moet je de dienstregeling raadplegen. En als dan de volgende keer iemand het heeft over de trein van 13:12 vanuit Alkmaar, dan kan je weer van voren af aan beginnen. Met lijnnummers heb je dat nadeel niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2011 00:09:05 ]
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:08:20 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95054362
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:56 schreef davidov2009 het volgende:

Oplossing 1: GPS (op je telefoon) Oplossing 2: stopwatch en tel tijd voor 10 bovenleidingmasten (meestal 600m, ook in het buitenland, sommige stukken in Nederland, zoals Amersfoort-Zwolle-Leeuwarden/Groningen is het 700m, moet je van te voren even nakijken in Google Earth). Niet meten als er een kruising of station tussen zit, dan kunnen de afstanden anders zijn. Reken meter per seconde om naar kmh. Voila.

Ja. GPS op mn telefoon heb ik ja. Wat snap je niet aan "gevoel"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95054674
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Igen het volgende:
Als het vertrekstation vast ligt ja. Anders niet. Want van Amsterdam Bijlmer vertrekt ook om 13:15 een trein naar Utrecht. En vanaf Breukelen en Bodegraven ook.

Daarnaast weet je met 'De trein van 13:15 naar Utrecht' ook nog steeds niet of dat de trein naar Maastricht is of eentje die in Eindhoven eindigt. Dan moet je de dienstregeling raadplegen. En als dan de volgende keer iemand het heeft over de trein van 13:12 vanuit Alkmaar, dan kan je weer van voren af aan beginnen. Met lijnnummers heb je dat nadeel niet.
Als ik met familie of vrienden afspreek om een bepaalde trein te nemen, dan ligt het vertrekstation sowieso vast, dus 'de trein van 13.15 u naar Utrecht' is dan voldoende info.

Als ik zou gaan spreken over 'trein 847' (ja, ik heb hem op Somda opgezocht :') ) of een ander treinnummer als ze dat zouden invoeren, dan creëer ik een hoop onduidelijkheid. Dan weet je nog niet welke tijd.
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:19:07 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95054787
ik weet dan ook niet welke tijd. Ik denk dan "okee dat is een 800, dat is een IC Alkmaar - Limburg" en het oneven nummer betekent dan dat het richting Limburg is. 47 zal wel ergens midden op de dag zijn, een uur of 2 misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95055066
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ik weet dan ook niet welke tijd. Ik denk dan "okee dat is een 800, dat is een IC Alkmaar - Limburg" en het oneven nummer betekent dan dat het richting Limburg is. 47 zal wel ergens midden op de dag zijn, een uur of 2 misschien?
Wij kunnen dergelijk info nog er uithalen, omdat we zoiets weten of kunnen beredeneren. Meer dan 99% van de reizigers zegt het helemaal niets. Overigens komt dat natuurlijk ook omdat treinnummers niet gebruikt worden door het normale publiek.
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:30:04 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95055091
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:29 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wij kunnen dergelijk info nog er uithalen, omdat we zoiets weten of kunnen beredeneren. Meer dan 99% van de reizigers zegt het helemaal niets. Overigens komt dat natuurlijk ook omdat treinnummers niet gebruikt worden door het normale publiek.
Ik weet ook lang niet al die series hoor, toevallig weet ik de 800 zeg maar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95055136
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:41 schreef greavy het volgende:
Ik zat vandaag eens in de Fyra Rotterdam-Breda en later weer terug. In Rotterdam stapten circa 30-40 man in, in Breda zat het rond de 20 mensen. Waarbij de meesten het ook deden vanwege toeslagvrij volgens mij..
Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda? :P (Fyra van euhm, 14h54 uit Breda)

Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:35:42 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95055234
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda? :P (Fyra van euhm, 14h54 uit Breda)

Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
Lijkt me wel?

Wat moet er helemaal over die lijn? 2 postkoetsen en een Thalys per uur. Hoe lang zijn de blokken? Als de blokken korter zijn dan een kilometer of 40 lijkt het me geen probleem :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95055239
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet ook lang niet al die series hoor, toevallig weet ik de 800 zeg maar :)
Ik ken zelf wat er van en naar mijn woonplaats loopt en dan nog een paar andere. Die ken ik dan ook alleen als 8xx en bijvoorbeeld niet als 847 ofzo. Dat laatste is voor de dienstregelingliefhebbers.
pi_95055468
Wauw, wat een geouwehoer over nummertjes en treinseries weer...
Doe het gewoon allebei (treinserie, en tijd + station), dan is iedereen tevreden! ^O^

quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef Temlin het volgende:
Wie heeft er hier nou een spoorboekje :')

Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
Ja! Graag! :Y Dat lijkt me een mooie afwisseling tussen alle wiskunde door! :7
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:45:48 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95055515
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Doe het gewoon allebei (treinserie, en tijd + station), dan is iedereen tevreden! ^O^
Ook daar wordt niemand blij van. De poster niet (want teveel klopwerk) en de lezer niet (want teveel leeswerk).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95055578
Tsja... ik zit nu in de stoptrein van Almelo naar Deventer, geen idee wat voor nummer die heeft, en ik geloof dat ik om 0:33 vertrokken ben. O ja, 't is zo'n oude sprinter waar ookal geen toilet in zit!

En in de metro lees ik "Brabanders vervuld van trots om Fyra" :o
pi_95055613
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tsja... ik zit nu in de stoptrein van Almelo naar Deventer, geen idee wat voor nummer die heeft, en ik geloof dat ik om 0:33 vertrokken ben. O ja, 't is zo'n oude sprinter waar ookal geen toilet in zit!

En in de metro lees ik "Brabanders vervuld van trots om Fyra" :o
Mooi in de buurt :P
  dinsdag 5 april 2011 @ 00:50:19 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95055642
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
De HSL-Zuid is eigenlijk opgedeeld in twee delen, de noordtak (Schiphol - Rotterdam) en de zuidtak (Rotterdam - Antwerpen). De noordtak staat sinds Fyra rijdt op ERTMS Level 1 omdat de software in de Traxx-locomotieven nog niet was toegelaten voor level 2.

De zuidtak heeft altijd al in level 2 gestaan (m.u.v. een paar weken terug toen er een storing was?) en staat dat nu nog steeds. Een tak kan niet halverwege worden opgesplitst in Level 1 of 2, het is in Nederland een of/of-situatie. Ķf het hele gedeelte in Level 1, of het hele gedeelte in Level 2.

De software in de Traxx-locomotieven is de afgelopen weken bijgewerkt naar softwareversie 7 die wél toegelaten is voor level 2, waardoor Thalys 300 km/h kan blijven rijden en de Fyra 160 km/h. De boord-wal-communicatie onder level 2 zorgt vervolgens voor precies uitgerekende movement authorities, remcurves (adhv gewicht), enzovoorts.

De noordtak van de baan staat op dit moment nog in Level 1, het is de bedoeling dat eind deze maand dat gedeelte ook permanent wordt omgeschakeld naar Level 2. Echter, de dienstregeling zal voor Thalys nog even ongewijzigd blijven. Thalys zal Rotterdam - Hoofddorp (v.v.) dus afleggen aan 160 km/h, behalve wanneer de Thalys vertraagd is, dan kan er een paar minuten worden gewonnen.

Thalys kan al wel 300 km/h gaan rijden (en dat zal ook wel gebeuren denk ik) maar bij Hoofddorp zal de trein dan toch waarschijnlijk enkele minuten voor een rood sein komen te staan: ARI is er nog niet op ingesteld terwijl wel andere treinen zijn ingepland.

Pas wanneer het V250 de dienst uitmaakt (en de Traxx-locomotieven weer verdwenen zijn) zal er een aanpassing plaatsvinden aan de dienstregeling: de rijtijden tussen Hoofddorp en Rotterdam zijn zo'n met 250 km/h zo'n 7 minuten korter dan met 160 km/h, het verschil tussen 250 en 300 is secondenwerk. De hele dienstregeling zal dan worden aangepast.

De huidige verwachting van NS Hispeed is dat dit met de dienstregeling 2012 zal plaatsvinden, maar de bepalende factor hiervoor is de beschikbaarheid van V250. Dit valt ook samen met het vervangen van de Benelux door een Fyra en de omklap van de oude lijn (langs Den Haag / Leiden).

ERTMS Level 1 is slechts toegelaten met een maximumsnelheid van 160 km/h. Dit is geen technische beperking, maar een procedurele: het IVW staat het niet toe. In België is het wél mogelijk om tegelijkertijd ERTMS Level 1 en 2 actief te hebben, vandaar dat de Noorderkempenshuttle kan rijden zonder dat Thalys hoeft af te remmen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 06:03:17 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95057321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda? :P (Fyra van euhm, 14h54 uit Breda)

Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
Ik vertrok wel om 14:54 uit Breda, maar ik ging voorin zitten (1e rijtuig).
pi_95058966
Niet alleen CTA's geven opmerkelijke routes aan. Ik zit volgens de conducteur in de de stoptrein naar Utrecht Overvecht, Horst-Sevenum, Hilversum Sportpark en Hilversum. :P
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:25:07 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_95059107
D'r staat een trein in de fik ergens bij Hilversum Noord.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:58:10 #256
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_95059935
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 april 2011 09:25 schreef Duvel het volgende:
D'r staat een trein in de fik ergens bij Hilversum Noord.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/348773
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 april 2011 @ 13:57:29 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95068220
Eurostar, de TGV-dienst tussen Londen en Brussel/Parijs, heeft vandaag een nieuw logo onthuld.

Oud:


Nieuw:
pi_95068388
't Mocht inderdaad weleens wat moderner worden :)
pi_95068575

_O-
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:48:44 #260
258802 Yreal
henk..!
pi_95073406
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 14:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
:D !
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:14:18 #261
258802 Yreal
henk..!
pi_95074586
Zojuist een v250 door leiden naar Schiphol :

en hans sibbel zat in de trein van duivendrecht naar leiden , celebs spotten is tof :P
pi_95078027
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Jammer dat het Logo van NS op de kop staat ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:45:26 #263
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_95078630
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
Zojuist een v250 door leiden naar Schiphol :

en hans sibbel zat in de trein van duivendrecht naar leiden , celebs spotten is tof :P
Even triest als treinspotten imho.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_95079003
Hans Sibbel wie is dat nou weer?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95079005
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:28 schreef Temlin het volgende:

[..]

Jammer dat het Logo van NS op de kop staat ;(
:o Weet je dat me dat nog helemaal niet opgevallen was? Ik volg deze satire op de NS al een hele tijd, maar zo goed heb ik nooit naar dat logo gekeken blijkbaar!

quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:55 schreef Temlin het volgende:
Hans Sibbel wie is dat nou weer?
Lebbis en Jansen klinkt je wel bekend in de oren? Draai de letters van Lebbis nu eens om ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:56:35 #266
258802 Yreal
henk..!
pi_95079054
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:55 schreef Temlin het volgende:
Hans Sibbel wie is dat nou weer?
Lebbis
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:07:31 #268
258802 Yreal
henk..!
pi_95080107
Net ff geteld in de Fyra 18:08 van Rotterdam naar Breda. Ik telde 135 reizigers, waarvan 6 in de 1e klas. Wat vinden jullie van deze aantallen in een spitsrit?
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:26:38 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95080247
Best goed voor een dienst die nog maar net 4 dagen bezig is. Althans, door naar Breda.
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:36:20 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95080698
De ÖBB rijtuigen die vrijdag na een defect (die al langer aanwezig was) uit de dienst zijn gehaald, zijn tot op heden niet ingezet. Woensdag moet je ze zeker niet verwachten, er word gehoopt op donderdag.
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:23:50 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95083085
Dat zijn zeker geen slechte reizigersaantallen op de tweede officiële dag van Fyra naar Breda. De vraag is natuurlijk hoe het er over 2 maanden uitziet wanneer er toeslagen betaald moeten worden, dan is de vraag natuurlijk of reizigers het waard vinden.
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:34:13 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95083761
Mijn aardrijkskundeleraar van weleer (ja ja :Y ) was al helemaal aan het soppen in de krant gisteren:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:59:25 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95085378
Als die verbinding vanuit Breda naar Antwerpen en Brussel er ooit komt :')
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:03:06 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95085668
tuurlijk wel. Waarom niet? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95085903
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
tuurlijk wel. Waarom niet? :?
Omdat de NS de NS niet zou zijn als de v250 niet nog minimaal 10 tegenslagen gaat krijgen _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:11:52 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95086182
jaaaaa dat is wel erg makkelijk natuurlijk :P Je gaat er toch vanuit dat er bij mensen die het serieus proberen goed te doen, er ook weleens iets, al was het maar bij toeval, ook echt LUKT. Toch? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:15:01 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95086328
NS en NMBS hebben anders niet echt zin in die verbinding (niet rendabel) en de politiek heeft invloed moeten uitoefenen op de NMBS om dat 20e stel te laten bestellen, maar volgens mij is dat nog niet gebeurd.
pi_95086964
Zou me niets verbazen als ze stellen overhouden. 6x per uur Asd-Rtd is naast het conventionele net i.m.o. Iets te veel van het goede. Zolang er toeslag geheven wordt is er altijd een (klein) deel van de reizigers die via Den Haag blijft reizen.
pi_95087197
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
jaaaaa dat is wel erg makkelijk natuurlijk :P Je gaat er toch vanuit dat er bij mensen die het serieus proberen goed te doen, er ook weleens iets, al was het maar bij toeval, ook echt LUKT. Toch? :P
Wie zegt dat ze het proberen?
Er zijn toch geen andere opties dan de concessies aan de NS gunnen. Al is het maar protectionisme.
Daarnaast is de NS voor de staat veel meer waard om te verkopen dan de concessie aan iemand anders te gunnen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:32:14 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95087574
Nou ja, als ze het niet eens proberen komt het er in feite op neer dat ze willens en wetens iets van 2 miljard euro belastinggeld in de sloot flikkeren -O- Zeker in deze tijd heb ik er toch moeite mee om daar geloof aan te hechten :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95087773
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, als ze het niet eens proberen komt het er in feite op neer dat ze willens en wetens iets van 2 miljard euro belastinggeld in de sloot flikkeren -O- Zeker in deze tijd heb ik er toch moeite mee om daar geloof aan te hechten :N
Iedere lamlul kan berekenen dat de HSA onmogelijk rendabel de HSL kan exploiteren met deze concessie.
Dan kan ik niet geloven dat die economen daar hun best doen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 20:37:58 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95087957
nee okee, maar is dat dan een reden om nu alsnog "maar niet naar Brussel" te gaan rijden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95088180
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
nee okee, maar is dat dan een reden om nu alsnog "maar niet naar Brussel" te gaan rijden? :?
Als de HSA weer onrechtmatige staatssteun krijgt niet.
Anders zal niemand een reden hebben om geld in die bodemloze put te gooien.
Want Breda kan NOOIT de reizigersaantalles brengen die nodig zijn voor een rendabele exploitatie, tenzij er heel veel bijgebouwd wordt.
En Burssel en Antwerpen gaan echt niet opeens meer Nederlandse reizigers trekken. Aangezienhet Zuiden van het land nog beter de bus kan pakken nu en het door de hoge prijzen voor dagjesmensen ook niet meer interessant is.
Nee, alleen de Thalys en de Eurostar zijn gebaat bij de HSL op deze manier.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_95090241
Sowieso HSL langs Breda :')
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:29:40 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95091355



We hebben amper 2 minuten tegen de 160 aangezeten, waarna we weer afzakten richting de 150 km/h.

[ Bericht 24% gewijzigd door greavy op 05-04-2011 21:35:56 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2011 @ 21:30:45 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95091432
Ik zie twee kikkers. Gaarne een betere plaatjesboer uitzoeken aub
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:32:25 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95091569
Ik ben al bezig met aanpassen. Had ze via Twitter (for iPhone) geupload. Maar op Fok! doen die linkjes het niet..
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:37:08 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95091885
Heb ze nu aangepast.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2011 @ 21:38:10 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95091933
Dat ziet er een stuk beter uit ja :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:53:55 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95092942
Wat is WYPT? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95093022
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is WYPT? :?
Waypoint
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:00:14 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95093381
Ik ga van de week nog een keer Breda op en neer. Dan ga ik wel eens de gemiddelde tijd/snelheid meten enzo.
pi_95093686
Ik ga 'm morgen eens pakken. Via Dordrecht en Breda naar Utrecht
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:05:44 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95093817
Ik moet morgen naar Delft. Eens zien of ik daarna nog ff gauw kan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95093843


:o
Hooray for beer.
pi_95094304
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet morgen naar Delft. Eens zien of ik daarna nog ff gauw kan :)
Delft :')
Het enige station dat tijdens verbouwingen juist beter bereikbaar wordt :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:12:32 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95094308
De Fyra Amsterdam - Brussel zal er wel komen te rijden, en alle rechtstreekse treinen tussen Rotterdam en Schiphol zullen worden geknipt in Leiden, dat is iets wat zeker is. De Fyra Den Haag - Breda - Brussel is het onzekere.

En nee, het is zo goed als onmogelijk om de HSL met winst te exploiteren, dat heeft NS Hispeed al toegegeven. Men verwacht niet winstgevend te zijn voor 2024 (einde concessie HSL).
pi_95094328
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef Zyron het volgende:
[ afbeelding ]

:o
ziet er beter uit dan hoe het was.
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:30:56 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95095786
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef Zyron het volgende:
[ afbeelding ]

:o
Ik geloof niet dat dat het gelijknamige station is.

Okee een betonnen loopbrug in de buurt. Ik zal er eens op letten als ik er ben :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Delft :')
Het enige station dat tijdens verbouwingen juist beter bereikbaar wordt :{
Okee Delft Zuid strikt genomen :') Maar via ROtterdam iig :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Dr_Flash op 05-04-2011 22:36:01 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95096245
Fietsbrug zelfs! Ik ga morgen even een uitgebreide fotoreportage maken.
Hooray for beer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')