Als ik met familie of vrienden afspreek om een bepaalde trein te nemen, dan ligt het vertrekstation sowieso vast, dus 'de trein van 13.15 u naar Utrecht' is dan voldoende info.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:05 schreef Igen het volgende:
Als het vertrekstation vast ligt ja. Anders niet. Want van Amsterdam Bijlmer vertrekt ook om 13:15 een trein naar Utrecht. En vanaf Breukelen en Bodegraven ook.
Daarnaast weet je met 'De trein van 13:15 naar Utrecht' ook nog steeds niet of dat de trein naar Maastricht is of eentje die in Eindhoven eindigt. Dan moet je de dienstregeling raadplegen. En als dan de volgende keer iemand het heeft over de trein van 13:12 vanuit Alkmaar, dan kan je weer van voren af aan beginnen. Met lijnnummers heb je dat nadeel niet.
Wij kunnen dergelijk info nog er uithalen, omdat we zoiets weten of kunnen beredeneren. Meer dan 99% van de reizigers zegt het helemaal niets. Overigens komt dat natuurlijk ook omdat treinnummers niet gebruikt worden door het normale publiek.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ik weet dan ook niet welke tijd. Ik denk dan "okee dat is een 800, dat is een IC Alkmaar - Limburg" en het oneven nummer betekent dan dat het richting Limburg is. 47 zal wel ergens midden op de dag zijn, een uur of 2 misschien?
Ik weet ook lang niet al die series hoor, toevallig weet ik de 800 zeg maarquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wij kunnen dergelijk info nog er uithalen, omdat we zoiets weten of kunnen beredeneren. Meer dan 99% van de reizigers zegt het helemaal niets. Overigens komt dat natuurlijk ook omdat treinnummers niet gebruikt worden door het normale publiek.
Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda?quote:Op maandag 4 april 2011 21:41 schreef greavy het volgende:
Ik zat vandaag eens in de Fyra Rotterdam-Breda en later weer terug. In Rotterdam stapten circa 30-40 man in, in Breda zat het rond de 20 mensen. Waarbij de meesten het ook deden vanwege toeslagvrij volgens mij..
Lijkt me wel?quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda?(Fyra van euhm, 14h54 uit Breda)
Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
Ik ken zelf wat er van en naar mijn woonplaats loopt en dan nog een paar andere. Die ken ik dan ook alleen als 8xx en bijvoorbeeld niet als 847 ofzo. Dat laatste is voor de dienstregelingliefhebbers.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet ook lang niet al die series hoor, toevallig weet ik de 800 zeg maar
Ja! Graag!quote:Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef Temlin het volgende:
Wie heeft er hier nou een spoorboekje
Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
Ook daar wordt niemand blij van. De poster niet (want teveel klopwerk) en de lezer niet (want teveel leeswerk).quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Doe het gewoon allebei (treinserie, en tijd + station), dan is iedereen tevreden!
Mooi in de buurtquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tsja... ik zit nu in de stoptrein van Almelo naar Deventer, geen idee wat voor nummer die heeft, en ik geloof dat ik om 0:33 vertrokken ben. O ja, 't is zo'n oude sprinter waar ookal geen toilet in zit!
En in de metro lees ik "Brabanders vervuld van trots om Fyra"
De HSL-Zuid is eigenlijk opgedeeld in twee delen, de noordtak (Schiphol - Rotterdam) en de zuidtak (Rotterdam - Antwerpen). De noordtak staat sinds Fyra rijdt op ERTMS Level 1 omdat de software in de Traxx-locomotieven nog niet was toegelaten voor level 2.quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Overigens, rijd Thalys nu wel nog steeds vollen bak 300 km/h tussen Rotterdam en Breda? Omdat er nu ook Fyra's rijden...
Ik vertrok wel om 14:54 uit Breda, maar ik ging voorin zitten (1e rijtuig).quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:31 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Was jij dat toevallig die door heel de trein struinde in Breda?(Fyra van euhm, 14h54 uit Breda)
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/348773quote:Op dinsdag 5 april 2011 09:25 schreef Duvel het volgende:
D'r staat een trein in de fik ergens bij Hilversum Noord.
Jammer dat het Logo van NS op de kop staatquote:
Even triest als treinspotten imho.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
Zojuist een v250 door leiden naar Schiphol :
en hans sibbel zat in de trein van duivendrecht naar leiden , celebs spotten is tof
quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
Jammer dat het Logo van NS op de kop staat
Lebbis en Jansen klinkt je wel bekend in de oren? Draai de letters van Lebbis nu eens omquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |