abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95039282
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM *O* . Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht. :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 20:22:19 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95040106
VIRM :r
ICRm *O*
  maandag 4 april 2011 @ 21:41:22 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95045788
Ik zat vandaag eens in de Fyra Rotterdam-Breda en later weer terug. In Rotterdam stapten circa 30-40 man in, in Breda zat het rond de 20 mensen. Waarbij de meesten het ook deden vanwege toeslagvrij volgens mij..
pi_95045912
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
VIRM :r
ICRm *O*
VIRM in de spits *O*.

Tot wanneer is de Fyra toeslag vrij tussen Bd - Rtd :?
  maandag 4 april 2011 @ 21:46:44 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046222
Hele maand April. Maar VIRM in de spits is nog kut. Liever ICRm. Gewoon zo ver mogelijk bij de drukte vandaan gaan. Doe ik thans als het maar even kan. De meesten gaan altijd naar vaste plaatsen, en dan heb je vooraan (of achteraan) nog veel ruimte over..
pi_95046654
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht. :{
Vanmorgen had ik een VIRM-viertje in de 1900. Capaciteit genoeg en ik hoefde er maar 2 kilometer in te zitten.
  maandag 4 april 2011 @ 21:52:05 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046676
Even ter vergelijking: ICR-TD10 bied met 8 tweede klas rijtuigen zitplaats voor meer dan 550 man (geen klapzittingen). VIRM-VI+IV heeft plusminus 750 zitplaatsen (incl klapzittingen). Bij ICRm-TD10 heb je plusminus 80 tot 100 klapzittingen Je hebt dus een verschil van plusminus 100 zitplaatsen. Maar je mag de klapzittingen bij de eerste klas ook onder tweede klas rekenen, en dat zijn er ook weer 20. Je hebt dus nog minder dan 80 zitplaatsen verschil..

Ik weet echt niet waarom iedereen loopt te miepen dat ICRm véél minder capaciteit heeft dan VIRM..
pi_95046758
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
VIRM :r
ICRm *O*
Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 21:55:22 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046907
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.
En toch heb je maar weinig zitplaatsverschil. ICRm heb zelfs meer staplaatsen beschikbaar, dus je moet rekenen dat je meer voordeel hebt aan ICRm-TD10 dan een VIRM met 10 bakken. Maar het Nederlandse klootjesvolk wil allemaal zoveel mogelijk bij dezelfde plaatsen zijn, dus krijg je zulke taferelen. Die duidelijk voor een deel aan de reiziger zijn te wijten.
pi_95047070
100 meer vind ik al heel wat.
Hoe heb je trouwens meer staanplaatsen bij ICRm? VIRM heeft 2x zoveel gangpaden en de balkons zijn praktisch even ruim. Daarnaast kan je op de trappen en de deuren zitten bij VIRM.

Als ICRm beter is in de spits, waarom zetten ze dat dan niet in rond schiphol. Kan je tenminste ook je reiskoffer normaal kwijt.
Ik vind ICRm ook fijner als trein. Maar in de spits is virm naar mijn ervaring beter.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 22:01:37 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95047335
VIRM vind ik fijn materieel om in te reizen, om onderin te zitten en uit het raam te kijken terwijl de machinist goed doorrijdt... het voelt sneller aan dan ICRm op precies hetzelfde baanvak met dezelfde snelheid, waarschijnlijk komt het door het hoogteverschil.

Bovenin lijkt VIRM namelijk weer trager te zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 22:02:30 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95047393
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
VIRM vind ik fijn materieel om in te reizen, om onderin te zitten en uit het raam te kijken terwijl de machinist goed doorrijdt... het voelt sneller aan dan ICRm op precies hetzelfde baanvak met dezelfde snelheid, waarschijnlijk komt het door het hoogteverschil.

Bovenin lijkt VIRM namelijk weer trager te zijn.
Nou daar merk ik over het algemeen eigenlijk niks van :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 april 2011 @ 22:03:08 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95047441
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
100 meer vind ik al heel wat.
Hoe heb je trouwens meer staanplaatsen bij ICRm? VIRM heeft 2x zoveel gangpaden en de balkons zijn praktisch even ruim. Daarnaast kan je op de trappen en de deuren zitten bij VIRM.

Als ICRm beter is in de spits, waarom zetten ze dat dan niet in rond schiphol. Kan je tenminste ook je reiskoffer normaal kwijt.
Ik vind ICRm ook fijner als trein. Maar in de spits is virm naar mijn ervaring beter.
Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.

Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.

21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3

En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit. En ja, op gedeeltes is er in de spits gewoon tegen de Vol-norm(met een marge van +- 5 tot 10%) gepland als ICR een VIRM omloop met 10 bakken vervangt.
  maandag 4 april 2011 @ 22:05:15 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95047602
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou daar merk ik over het algemeen eigenlijk niks van :')
Het is maar een gevoel he, tussen Geldermalsen en Den Bosch gaat VIRM wanneer ik onderin zit (90% van de gevallen) voor mijn gevoel harder dan ICRm... baanvaksnelheid is echter 130.
pi_95047988
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.

Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.

21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3

En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit.
Daar heb je ook wel een punt, maar ik had niet verwacht dat daar zo'n specifieke piekbelasting is. Het is natuurlijk wel zo dat de assen naar Nijmegen en Eindhoven voornamelijk piekbelasting zijn en Den Haag ed meer zakelijke reizigers trekt, maar toch ben ik blij dat er in de spits soms VIRM komt :6
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 22:14:22 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95048225
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is maar een gevoel he, tussen Geldermalsen en Den Bosch gaat VIRM wanneer ik onderin zit (90% van de gevallen) voor mijn gevoel harder dan ICRm... baanvaksnelheid is echter 130.
Ik zou eigenlijk wel eens wat meer gevoel voor snelheid willen hebben zo van "okee dit is 130" "en dit is 160" "en dit 200". want puur op uit het raam kijken is dat nog best lastig. Enige waar je wat aan hebt is als je langs een snelweg rijdt of zo, daar kun je wat meer aan zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 april 2011 @ 22:27:39 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_95049118
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:03 schreef greavy het volgende:

[..]

Hoe wil je ICRm inzetten rondom Schiphol? Altijd met veel lege bakken rijden? Regelmatig zijn solo viertjes voldoende buiten de spits in de 2100/3500/3100. Dan is het meer dan doodzonde om er ICR in te zetten. Serie 800 is zeker geen kanshebber, want hoe wil je ICR gaan splitsen? En een viertje buiten de spits naar Maastricht en Sittard elk is ook voldoende.

Er zijn treinen die nog krapper gepland staan dan de 1900, ik kan er zo een paar opnoemen. Trein 21723 te Rotterdam(ri Utrecht-Enschede): Solo drietje of viertje, en op diwodo 4+4. Maar toch is de 21723 op ma en vr erg krap gepland. En die reizigers hoor je niet zeuren.

21723:
ma: 4
diwodo: 4+4 (word mogelijk 4+3 of 3+3)
vr: 3
za: 3

En nog even over de 1900: De treinen staan zo gepland dat ICRm ook in een omloop van VIRM-VI+IV (=tien bakken) kan rijden. Pas wanneer er VI+VI rijdt, biedt ICRm in de planning te weinig capaciteit. En ja, op gedeeltes is er in de spits gewoon tegen de Vol-norm(met een marge van +- 5 tot 10%) gepland als ICR een VIRM omloop met 10 bakken vervangt.

Somda...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 april 2011 @ 22:29:23 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95049231
doe die rok omlaag, drag queen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95049935
quote:
4s.gif Op maandag 4 april 2011 22:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Somda...?
We hadden gewoon even een persoonlijke discussie die te kort was om maar over te stappen op PM. Geen probleem toch? Ik snap in de auto en vliegtuigtopics ook niet alles en juist door nu direct de aandacht er op te vestigen wordt het een probleem.
Daarnaast spreek het in de post voor zich dat die treinen langs schiphol komen en dat de 800 naar maastricht rijdt. Geen rocketscience lijkt me zo. ICM dient ook wel bekend te zijn en romeinse letters lezen van 3 t/m 6 lijkt me ook niet bijzonder :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_95050096
Maar 2100? 3500? 3100? :?

Wat me ineens op een heel andere vraag brengt: waarom is NS eigenlijk weer gestopt met de lijnennetkaarten waar de treinserienummers op aangegeven waren?
  maandag 4 april 2011 @ 22:46:32 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95050349
Dat was volgens mij een proef die alleen op station Amersfoort werd gedaan, en alleen op de netkaarten. Niet op de CTA's, niet op de omroepberichten, niet op de reisplanner.

Bij voorbaat kansloos dus.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 april 2011 @ 22:54:01 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95050829
Mja, het systeem kan best toegevoegde waarde hebben lijkt me. Je hoeft niet het hele treinnummer dan te gebruiken, maar bijvoorbeeld IC5 of ST44. Zo kun je voor de meer incidentele reizigers mogelijk een beter beeld scheppen waar de trein langs rijdt en welke ze moeten hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95051544
Ik ben inmiddels afgehaakt in deze discussie, snap er niet veel meer van als leek.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95051607
Je moet zeker dan het volledige treinnummer niet gebruiken, aangezien materieelnummers en veel treinnummers viercijferig zijn. Dat zou natuurlijk al een enorme bron van verwarring vormen.

Overigens zijn treinnummers natuurlijk alleen van belang voor rijdend personeel en treinliefhebbers. De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
  maandag 4 april 2011 @ 23:08:49 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95051749
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 23:06 schreef lyolyrc het volgende:
De gewone man heeft het toch eerder over bijvoorbeeld de trein van 13.15 u naar Utrecht.
Precies, dat leest ook het prettigste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')