Hoi, er is zelfs een apart modelspoortopic!quote:Op maandag 4 april 2011 02:07 schreef springer1980 het volgende:
Hier even een vraagje van een modelbouwer, hopelijk zit ik goed in dit topic.
Ik heb via Marktplaats een startersset gekocht van een modeltrein. In de set zit een NS 1220 met 2 passagiers rijtuigen en 2 goederen wagons. Maar voor welke ritten werdt / wordt deze lok in het echt voor gebruikt, passagiers ritten of goederen ritten???
En om soms een verdwaalde nachttrein op te halen in Arnhem.quote:Op maandag 4 april 2011 08:30 schreef dennistd het volgende:
NS zet geen 1200-locs meer in, deze zijn eind jaren '90 (als ik het goed heb) naar de sloper gegaan, met uitzondering van een aantal exemplaren. Die zijn ingezet door de goederenvervoerder ACTS, tot een jaar of twee geleden denk ik. Inmiddels rijden er een aantal rond voor EETC, die ze op dit moment gebruikt om de nachttreinen van Amsterdam Centraal naar de Watergraafsmeer te slepen.
Van spoor 12 naar spoor 13 is niet cross-platformquote:Op maandag 4 april 2011 03:33 schreef James1988 het volgende:
Hm, interessant. Fyra gaat vanuit Breda in Rotterdam een cross-platform overstap bieden op de trein naar Amersfoort/Deventer (2800). Het is een overstap van 2 minuten, maar die zou haalbaar moeten zijn als de Fyra tenminste op tijd rijdt.
De reisplanner toont 'm niet, omdat het maar 2 minuten is (Fyra komt aan om x:48, 2800 vertrekt om x:50) maar het is crossplatform, zou dus in theorie haalbaar moeten zijn mits je slim bent en alvast op het balkon gaat staan voordat de meeste reizigers opstaan.
Zijn die dingen helemaal vrij in te stellen? Of heb je gewoon een aantal standaard opties zodat alleen stations langs de route zouden moeten verschijnen? (Storingen daargelaten)quote:Op maandag 4 april 2011 00:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Cool. Net even een spoedcursus BEPAC gehad en CTA's lopen instellen.
Heeft dat station wel een CTA?quote:
Daar heb je de keuze: verder de lege wereld in of rechts ook lege wereld en paar energiecentralesquote:Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Heeft dat station wel een CTA?
De meest Noordelijke CTA van Nederland bevindt zich op station Sauwerd.
Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.quote:Op maandag 4 april 2011 12:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Daar heb je de keuze: verder de lege wereld in of rechts ook lege wereld en paar energiecentrales.
De hele materieelomloop en treinen zijn volgens mij ook weer gewijzigd, Zwolle - Roosendaal was weer veel ICMm en ICRm. In Den Bosch - NIjmegen SGMm zal zeker te maken hebben met de uitstroom van Plan V. Maar volgens mij zag ik een Plan V in de 3500 maar lijkt mij zo vreemd :s.
Sorrie +100 = 3600quote:Op maandag 4 april 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.
die plan V in de 3500 klopt niet denk ik hoor
Nee, je hebt een beperkt aantal keuzes. Het zou ook raar zijn om in Harlingen in te kunnen stellen dat de trein naar Den Helder gaat.quote:Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zijn die dingen helemaal vrij in te stellen? Of heb je gewoon een aantal standaard opties zodat alleen stations langs de route zouden moeten verschijnen? (Storingen daargelaten)
Ja, de hele lijn naar Nieuweschans heeft CTA's. En ik meen dat ze ook de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl gaan voorzien van CTA's, dus dan is Sauwerd die eer kwijt.quote:Op maandag 4 april 2011 11:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Heeft dat station wel een CTA?
De meest Noordelijke CTA van Nederland bevindt zich op station Sauwerd.
Crap, je hebt gelijk. Dat wordt hollen dus.quote:Op maandag 4 april 2011 10:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Van spoor 12 naar spoor 13 is niet cross-platform
Dat vroeg ik mij ook al af, ja. In oktober 2010 voor het laatst van Groningen naar Nieuweschans gegaan met de trein. Toen hongen ze er nog niet...quote:Op maandag 4 april 2011 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Sinds wanneer zijn er dan CTA's op het traject tussen Groningen en Nieuweschans? Kan ze me op dat traject niet herinneren namelijk
Er reed ook nog Plan V in de stroptrein Gouda - Den Haag vanmorgen.quote:Op maandag 4 april 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Serie 4400/9600 Stoptrein Nijmegen - Eindhoven - Deurne gaat nu met SGMm rijden maar vandaag reed er ook nog PlanV.
die plan V in de 3500 klopt niet denk ik hoor
Hingen.quote:Op maandag 4 april 2011 13:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook al af, ja. In oktober 2010 voor het laatst van Groningen naar Nieuweschans gegaan met de trein. Toen hongen ze er nog niet...
Dit komt terug op het volgende bedrijfsuitje.quote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hingen.
Maar goed, WTF? Wat heb ik dan vannacht lopen instellen... alleen de Automatische Omroep?
Probably yesquote:Op maandag 4 april 2011 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hingen.
Maar goed, WTF? Wat heb ik dan vannacht lopen instellen... alleen de Automatische Omroep?
'k Deelde vanochtend een rijtuig met maar liefst 2 anderenquote:Op maandag 4 april 2011 15:53 schreef Temlin het volgende:
Iemand die weet of er veel mensen van de Fyra gebruik maken in Breda?
Die was zeker ook niet drukquote:Op maandag 4 april 2011 17:29 schreef Yreal het volgende:
Net een v250 gespot op spoor 2 of 3 op Schiphol !
De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.quote:
Dan was die helemaal niet druk dusquote:Op maandag 4 april 2011 17:40 schreef Socios het volgende:
[..]
De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.
Ik ben benieuwd hoeveel tegenslagen er nog komen met de V250.quote:
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:quote:Op maandag 4 april 2011 19:19 schreef James1988 het volgende:
Overigens rijdt er sinds vandaag ook ICM (Koplopers dus) in de 1900 (IC Den Haag - Venlo).
Simon Sluitsein door de bocht hoorquote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..quote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Je doet het er gewoon om he, halve autist dat je d'r bent?quote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRMquote:Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
'k Vind het wel leuk om te zien hoor, vooral nu er eindelijk zichtbare vooruitgang in zit. Had geen idee dat ze al zo ver waren met overkapping e.d.quote:Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef Temlin het volgende:
Wie heeft er hier nou een spoorboekje
Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
Maar naar Groningen zou er toch sowieso altijd "Stoptrein naar Assen, Haren en Groningen" op staan? De enige toegevoegde waarde die een CTA daar heeft is dan om vertraging aan te geven.quote:Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af wanneer het tweede perron in Beilen een CTA krijgt. Voor de trein richting Zwolle hangen er namelijk twee, maar richting Groningen hangt er niets
Zie je dat heus gebeuren ja?quote:Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:
Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM. Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
In de 3600 zat inderdaad 2 of 3x Plan V gekoppeld.. Lekker druk zal het geweest zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 12:26 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sorrie +100 = 3600. Nou ja het was geel en niet erg lang
.
Spitslengte betreft 11 bakken, IV+IV+III. Buiten de spits tref je IV+IV aan, maar er kan ook 6 bakken voorbij komen. Althans, dat is het zover ik weet.quote:Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |