abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95029474
Veel treinreizigers zeuren altijd dat het `zo druk´ is in de trein. Is het een keer lekker rustig in een trein, is het wéér niet goed?
  maandag 4 april 2011 @ 17:29:25 #182
258802 Yreal
henk..!
pi_95030319
Net een v250 gespot op spoor 2 of 3 op Schiphol !
pi_95030634
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:29 schreef Yreal het volgende:
Net een v250 gespot op spoor 2 of 3 op Schiphol !
Die was zeker ook niet druk :').
pi_95030731
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:37 schreef Brembo het volgende:
Die was zeker ook niet druk :').
De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.
pi_95031307
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:40 schreef Socios het volgende:

[..]

De V250 wordt nog niet ingezet in de reizigersdienst. Het zal ongetwijfeld om een proefrit of overbrengingsrit gegaan zijn.
Dan was die helemaal niet druk dus :+
dag
  maandag 4 april 2011 @ 17:54:47 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95031321
Er vinden weer proefritten plaats. :)
pi_95032806
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:54 schreef James1988 het volgende:
Er vinden weer proefritten plaats. :)
Ik ben benieuwd hoeveel tegenslagen er nog komen met de V250.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 19:19:31 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95035595
Het schijnt nogal goed te lopen de laatste tijd, maar je weet maar nooit met die Italiaanse meuk.

Overigens rijdt er sinds vandaag ook ICM (Koplopers dus) in de 1900 (IC Den Haag - Venlo).
pi_95036123
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:19 schreef James1988 het volgende:
Overigens rijdt er sinds vandaag ook ICM (Koplopers dus) in de 1900 (IC Den Haag - Venlo).
Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 19:33:14 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95036522
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Simon Sluitsein door de bocht hoor :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_95036585
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..
  maandag 4 april 2011 @ 19:37:11 #192
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_95036826
quote:
Op maandag 4 april 2011 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Simon Sluitsein door de bocht hoor :')
:D
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 4 april 2011 @ 19:38:57 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95036939
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Je doet het er gewoon om he, halve autist dat je d'r bent? :')
pi_95037092
Wie heeft er hier nou een spoorboekje :')

Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95037165
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt, ja. Betreft onderstaande treinen:

Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
----V-- 1919 ICM
MDWDVZ- 1920 ICM
MDWD-Z- 1921 ICM
-----ZZ 1922 ICM
MDWDVZZ1925 ICM
------Z 1928 ICM
----V-Z 1930 ICM
MDWDV-Z 1931 ICM
MDWD-ZZ 1932 ICM
MDWDVZ- 1933 ICM
-----Z- 1935 ICM
MDWDVZZ1936 ICM
----V-Z 1941 ICM
MDWDV-Z 1942 ICM
----V-Z 1943 ICM
MDWDVZ- 1944 ICM
MDWD-ZZ 1945 ICM
-----Z- 1946 ICM
MDWDVZZ1949 ICM
----V-Z 1952 ICM
----V-Z 1954 ICM
------Z 1955 ICM
MDWD-ZZ 1956 ICM
-----Z- 1957 ICM
-----Z- 1959 ICM
MDWDVZZ1960 ICM
MDWDV-- 1963 ICM
----V-Z 1965 ICM
------Z 1966 ICM
-----Z- 1968 ICM
MDWD-ZZ 1969 ICM
-----Z- 1970 ICM
MDWDVZZ1973 ICM
MDWDV-- 1974 ICM
----V-Z 1976 ICM
----V-- 1978 ICM
------Z 1979 ICM
MDWD-ZZ 1980 ICM
-----ZZ 1981 ICM
-----Z- 1983 ICM
MDWDVZZ1984 ICM
MDWDV-- 1985 ICM
MDWDV-Z 1987 ICM

In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM *O* . Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
pi_95037256
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 19:41 schreef Temlin het volgende:
Wie heeft er hier nou een spoorboekje :')

Oh trouwens dit is wel een goed moment zijn af en toe foto's van Arnhem een toevoeging of niet?? Zo nee dan stop ik er mee.
'k Vind het wel leuk om te zien hoor, vooral nu er eindelijk zichtbare vooruitgang in zit. Had geen idee dat ze al zo ver waren met overkapping e.d. :)
pi_95037689
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af wanneer het tweede perron in Beilen een CTA krijgt. Voor de trein richting Zwolle hangen er namelijk twee, maar richting Groningen hangt er niets
Maar naar Groningen zou er toch sowieso altijd "Stoptrein naar Assen, Haren en Groningen" op staan? De enige toegevoegde waarde die een CTA daar heeft is dan om vertraging aan te geven.

Nou goed, misschien kun je daarvoor zo'n ding ophangen:

Niet mijn plaatje, weet dus niet of hotlinken goed gaat?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2011 20:06:20 ]
  maandag 4 april 2011 @ 20:04:42 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_95038841
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:

Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM *O* . Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
Zie je dat heus gebeuren ja? :? Lijkt me toch niet :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 april 2011 @ 20:06:38 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95038990
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 12:26 schreef Brembo het volgende:

[..]

Sorrie +100 = 3600 :'). Nou ja het was geel en niet erg lang :).
In de 3600 zat inderdaad 2 of 3x Plan V gekoppeld.. Lekker druk zal het geweest zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 20:09:17 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95039179
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Weet je ook hoe lang? 'k Mag toch hopen op minstens 3 treinstellen..
Spitslengte betreft 11 bakken, IV+IV+III. Buiten de spits tref je IV+IV aan, maar er kan ook 6 bakken voorbij komen. Althans, dat is het zover ik weet.
pi_95039282
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zo even gauw scannen en 't lijkt me vooral ter vervanging van VIRM *O* . Nu nog het laatste beetje VIRM uit de 1900 en 3600 elimineren en dagelijks Rsd - Ehv wordt weer echt een feest
Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht. :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 20:22:19 #202
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95040106
VIRM :r
ICRm *O*
  maandag 4 april 2011 @ 21:41:22 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95045788
Ik zat vandaag eens in de Fyra Rotterdam-Breda en later weer terug. In Rotterdam stapten circa 30-40 man in, in Breda zat het rond de 20 mensen. Waarbij de meesten het ook deden vanwege toeslagvrij volgens mij..
pi_95045912
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
VIRM :r
ICRm *O*
VIRM in de spits *O*.

Tot wanneer is de Fyra toeslag vrij tussen Bd - Rtd :?
  maandag 4 april 2011 @ 21:46:44 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046222
Hele maand April. Maar VIRM in de spits is nog kut. Liever ICRm. Gewoon zo ver mogelijk bij de drukte vandaan gaan. Doe ik thans als het maar even kan. De meesten gaan altijd naar vaste plaatsen, en dan heb je vooraan (of achteraan) nog veel ruimte over..
pi_95046654
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk altijd best blij als de 1900 met 10 bakken VIRM ipv 10 bakken ICRm kwam aanrijden om 8 uur 's ochtends in Dordrecht. :{
Vanmorgen had ik een VIRM-viertje in de 1900. Capaciteit genoeg en ik hoefde er maar 2 kilometer in te zitten.
  maandag 4 april 2011 @ 21:52:05 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046676
Even ter vergelijking: ICR-TD10 bied met 8 tweede klas rijtuigen zitplaats voor meer dan 550 man (geen klapzittingen). VIRM-VI+IV heeft plusminus 750 zitplaatsen (incl klapzittingen). Bij ICRm-TD10 heb je plusminus 80 tot 100 klapzittingen Je hebt dus een verschil van plusminus 100 zitplaatsen. Maar je mag de klapzittingen bij de eerste klas ook onder tweede klas rekenen, en dat zijn er ook weer 20. Je hebt dus nog minder dan 80 zitplaatsen verschil..

Ik weet echt niet waarom iedereen loopt te miepen dat ICRm véél minder capaciteit heeft dan VIRM..
pi_95046758
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:22 schreef greavy het volgende:
VIRM :r
ICRm *O*
Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 4 april 2011 @ 21:55:22 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_95046907
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 21:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Ik heb het over de ochtendspits. Dan zit dat kreng in Breda al helemaal vol en dan staat heel Dordrecht ook nog afgeladen met passagiers en dat weet je best. In de ICRm wordt het dan al gauw heen en weer geslingerd worden op het balkom terwijl dat bij VIRM een stuk minder is met dezelfde baklengte.
En toch heb je maar weinig zitplaatsverschil. ICRm heb zelfs meer staplaatsen beschikbaar, dus je moet rekenen dat je meer voordeel hebt aan ICRm-TD10 dan een VIRM met 10 bakken. Maar het Nederlandse klootjesvolk wil allemaal zoveel mogelijk bij dezelfde plaatsen zijn, dus krijg je zulke taferelen. Die duidelijk voor een deel aan de reiziger zijn te wijten.
pi_95047070
100 meer vind ik al heel wat.
Hoe heb je trouwens meer staanplaatsen bij ICRm? VIRM heeft 2x zoveel gangpaden en de balkons zijn praktisch even ruim. Daarnaast kan je op de trappen en de deuren zitten bij VIRM.

Als ICRm beter is in de spits, waarom zetten ze dat dan niet in rond schiphol. Kan je tenminste ook je reiskoffer normaal kwijt.
Ik vind ICRm ook fijner als trein. Maar in de spits is virm naar mijn ervaring beter.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')