Mja, ze denken daar gewoon wat verschillend over service. Ik heb me laten vertellen dat ze de deuren op de seconde nauwkeurig gewoon dichtrossen, boeiend of mensen al klaar zijn met uit- laat staan instappen. Zo kan ik ook wel op tijd rijden jaquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:43 schreef James1988 het volgende:
Nu op Veronica: Top Gear. Shinkansen vs. auto.
Hammond vertelde net dat in Japan 87% van de treinen op rijdt, en dat je bij vertraging je geld terugkrijgt. Je hebt al vertraging bij +1...
Je kan het gewoon zelf instellen zelfs. Moet je alleen even onthouden WAT je dan ingesteld hebtquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik snap serieus niet dat heel veel users niet snappen dat er ná de OP 300 posts zijn.
Mja, die metro is natuurlijk ook niet alles, zo met die proppers die ze in dienst hebbenquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ze denken daar gewoon wat verschillend over service. Ik heb me laten vertellen dat ze de deuren op de seconde nauwkeurig gewoon dichtrossen, boeiend of mensen al klaar zijn met uit- laat staan instappen. Zo kan ik ook wel op tijd rijden ja
Ze rijden in een gemengde omloop, dus je moet mazzel hebben. De laatste dagen heb ik ze nog gezien in de IC's tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:16 schreef reinbertio het volgende:
Hallo allemaal!
Ik vroeg me iets af. De ICM is al bijna helemaal omgebouwd naar ICMm en ik las op Wikipedia dat de laatste stellen nu gemoderniseerd (gaan) worden.
Maar rijden er nog ICM's rond? Want tegenwoordig zie ik alleen nog maar de ICMm
Vind dat best jammer, want de ICM was echt zo'n oldschooltrein voor mij
Is dat al lang geleden? Want toevallig moet ik morgen van Rotterdam naar Amersfoort en dan zou het wel heel leuk zijn om er nog eens in te zittenquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze rijden in een gemengde omloop, dus je moet mazzel hebben. De laatste dagen heb ik ze nog gezien in de IC's tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht/Amersfoort.
Die reed gisteren in de IC Rotterdam - Amersfoort geloof ik.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet geluk hebben, want ik geloof dat er nog maar 9 onverbouwde stellen zijn.
Zag vandaag de Olympische 4240 toevallig in Leeuwarden staan.
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt. Welk nummer moet ik dan invullen? Want als ik bijvoorbeeld 4240 invul krijg ik een pagina over de SLT te zien.. dus daar zal ik wel een foutje gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die reed gisteren in de IC Rotterdam - Amersfoort geloof ik.
Misschien dat Somda kan helpen bij de materieelomloop.
Goed zo kerelquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:36 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt.
Somda wil je niet snappen. Wil je nog eens in een oude Koploper zitten: ga een halfuur wachten op Amersfoort. Kans groot dat er bij tussen alle Koplopers nog een onverbouwde zit.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:36 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt. Welk nummer moet ik dan invullen? Want als ik bijvoorbeeld 4240 invul krijg ik een pagina over de SLT te zien.. dus daar zal ik wel een foutje gemaakt hebben.
Ja.. de vorige keer toen ik op Amersfoort was (zomer 2009) verbaasde ik me erover hoeveel van die treinen daar wel niet reden!!! Toen was de verhouding verbouwd/onverbouwd zowat gelijk van wat daar stond, maar toch wel speciaal aangezien meestal de VIRM domineert.quote:Somda wil je niet snappen. Wil je nog eens in een oude Koploper zitten: ga een halfuur wachten op Amersfoort. Kans groot dat er bij tussen alle Koplopers nog een onverbouwde zit.
De ICMm is toch de gemoderniseerde? De ICM nog de oude?quote:
Waarom vind je dat?quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
ja precies![]()
en ik vind ICMm beter dan ICMVandaar
Ik vind vooral de bankjes beterquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:58 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Waarom vind je dat?
Ik vind de ICM beter, vanwege de lekkere oranje banken en de draairamen. Maar ik ben wel benieuwd waarom jij de ICMm beter vindt (enkel als vraag hoor, voordat er een discussie van pagina's komt over wat beter is)
Wauw, wat is het toch ook een stel humorloze personen daar.quote:Kikker in je bil! Of niet?
1 april, de dag van grappen en grollen, is in volle gang. Hier, op Opeens Had Ik Het, laten wij dat traditioneel nooit ongemerkt voorbij gaan. Sommige berichten werden meteen bestempeld als 1 april, terwijl er in andere grappen volledig in werd getuind. En omdat wij 1 april graag uitgebreid vieren, zijn wij al begonnen vanaf 30 maart. Hierbij een opsomming van onze streken:
• "Speciale spottersopleiding van start!" Een lollig gesprekje in het Team is uitgelopen op een ware 1 aprilstreek, die helaas niet uit de verf is gekomen. Jammer, maar helaas, grap mislukt.Wel met heel veel plezier aan gewerkt binnen het team, en wie weet, brengen we nog eens iemand op een idee
• NS & "NS Hispeed komen met stroomtoeslag" RoelZ1 prikte hier al na 20 minuten doorheen, waardoor er paniek in het Team ontstond. Snel maar even weggehaald dus. Complimenten dus, grap mislukt. Bij ons wel, Duitse spoorfora als Drehsheibe-online.de namen het bericht echter klakkeloos over. Daarvoor danken wij ze dan ook hartelijk,,,
• "Jacht op spoorfotograven geopend!" Ook dit bericht was hartstikke nep, maar er leidde wel een interessante discussie uit. En tot ons grote plezier waren er ook andere sites die dit bericht overnamen... Opvallend hierbij was deze website die het bericht klakkeloos heeft overgenomen en heeft gepubliceerd, met verkeerde bron (staat namelijk niet op de DB Schenker Rail Nederland website). Handig, bij een bericht dat al over copyrights en beeldrechten gaat.
• "Terug van weggeweest: Tienertoer" Tjah, voor de meesten waarschijnlijk "Jammer, maar helaas" Het Tienertoerkaartje was een populair kaartje tot het in 1994 werd afgeschaft, aangezien de terugkeer van de Tienertoer vaker is besproken op ons forum, leek het ons leuk om hier een grap over uit te halen. Mission accomplished.
• "Verlies monopoliepositie Servex dreigt" Hè, jammer, bijna goedkoper eten en drinken op de stations. Nu zullen jullie het toch met Servex moeten doen.
• NS komt met bagagetoeslag ahghermens kwam als eerste met het vermoeden dat het wel eens een 1 aprilgrap kon zijn, helemaal gelijk dus.
• "Zeeuwse lijn wordt aanbesteed" Niemand had deze door, ook dit was vaker ter sprake gekomen en was dus een ideaal onderwerp. Aangezien dit ons een redelijke discussie kan opleveren is dit topic verplaatst naar Reizigersvervoer
• "Proef met jammers mislukt jammerlijk" Weinig respons gekregen, dat betekent dat iedereen het doorhad, of dat weinig mensen wilden reageren. Deze kan dus ook in de categorie broodje aap.
• "Op stap met Deel 5: Gilles" Overduidelijk, maar daarom zeker niet minder amusant om uit te voeren en om te zien hoe erop wordt gereageerd.
Om onze grappen kracht bij te zetten kregen we hulp van twee fictieve leden, namelijk Sjoerd en Cees_van_Dam. Deze gebruikers zullen jullie dus niet terug zien in nieuwe berichten.
Wij kijken terug op een geslaagde 1 april. Neppe nieuwsberichten zullen wij voorzien van een tag, zodat die herkenbaar zijn en dat iedereen terug kan lezen dat het geen waarheid was. De auteur van die berichten zal worden gewijzigd in Redactie.
Het Team van Opeens Had Ik Het...
Ik denk dat Somda je die info niet precies kan geven. Afgaande op hun informatie rijden er nog 7 onverbouwde viertjes rond, dus met een beetje geluk moet je er nog wel een aantreffen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:36 schreef reinbertio het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe dat Somda werkt. Welk nummer moet ik dan invullen? Want als ik bijvoorbeeld 4240 invul krijg ik een pagina over de SLT te zien.. dus daar zal ik wel een foutje gemaakt hebben.
De nieuwe NS-bus.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam net dit topic tegen: http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?t=3081
Beetje vreemde plaats voor een Plan V.
WTF, zoveel fake nieuwsberichten... Hoe kan je die site nou serieus nemen?quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wauw, wat is het toch ook een stel humorloze personen daar.
In die trein heb ik laatst nog gezeten.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:19 schreef bork het volgende:
Dit is een leuke voor een ov-chipkaart
ICE 1224 München Hbf
München Hbf 10:50 - Nürnberg Hbf 11:57 - Würzburg Hbf 12:53 - Fulda 13:30 - Kassel-Wilhelmshöhe 14:00 - Warburg(Westf) 14:31 - Altenbeken 14:54 - Paderborn Hbf 15:08 - Lippstadt 15:24 - Soest 15:35 - Dortmund Hbf 16:09 - Bochum Hbf 16:22 - Essen Hbf 16:34 - Duisburg Hbf 16:47 - Düsseldorf Hbf 17:12 - Köln Messe/Deutz Gl.11-12 17:40 - Frankfurt(M) Flughafen Fernbf 18:34 - Frankfurt(Main)Hbf 18:48 - Aschaffenburg Hbf 19:22 - Würzburg Hbf 20:03 - Nürnberg Hbf 20:59 - München Hbf 22:10
Voor de duidelijkheid dit is een en dezelfde treinvan begin- tot eindpunt
Mwah, valt mee, ze hebben een paar jaar geleden een poging gedaan om 14 bakken ICM binnen te nemen op spoor 2 of 3...quote:Op zaterdag 2 april 2011 08:59 schreef Fixers het volgende:
Doen ze weer netjes: 10 bakken proberen te parkeren op spoor 3 van Utrecht CS. Een stammetje dubbeldeks aan de halzijde en er dan een trein van 3 V'tjes erop laten binnekomen. Het perron is anderhalve bak te kort.
Bij de Yamanote line ofzo ja, maar die cirkellijn (35 kilometer) in Tokyo vervoert per dag meer (3x zoveel dacht ik) dan heel de NS en daar rijden ze per 2 minuten. Dan mogen ze die deuren (wat mij betreft) wel dicht gooien. En dan is het ook niet zo strict, op de enkele lijnen waar de pushers zijn wachten ze wel tot die klaar zijn (of de forens het opgeeftquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ze denken daar gewoon wat verschillend over service. Ik heb me laten vertellen dat ze de deuren op de seconde nauwkeurig gewoon dichtrossen, boeiend of mensen al klaar zijn met uit- laat staan instappen. Zo kan ik ook wel op tijd rijden ja
Klinkt niet zo slim, ik had minstens een retourtje Brussel gemaakt met die dingen. Stel dat ze niet tegen 3000V kunnen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:38 schreef greavy het volgende:
De proefrit die gereden zou worden was niet doorgegaan vorige week, en vervolgens zijn er geen nieuwe proefritten geweest bij mijn weten.
Dit is de afdeling inhuur, niet inkoop.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:42 schreef James1988 het volgende:
Lekker professioneel van Hispeed dus. Ik dacht dat degene die bij NS de aanschaf van materieel doet wel zou zijn ontslagen na de debacles rondom V250 en SLT, niet dus.
Stoeptegels?quote:
Gaaf wel.quote:Op zondag 3 april 2011 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stoeptegels?![]()
Nee. Het was het eindpunt van het toeristentreintje door eoa turfwinningsgebied. Je stapt letterlijk uit op het turf. Heerlijk zacht wel, trouwensMaar door 2 van zulke bordjes is dus, vooral voor de crew denk ik, aangegeven waar het toeristenrondje ophoudt. Want er is dus echt helemaal niets daar. De trein rijdt een dikke 3 km het turfgebied in, keert daar, gids houdt een verhaaltje, en dan ga je weer terug naar de asfaltweg.
De pijnstillers kwamen goed van pas. DIe eerste foto was echt niet overdreven over de ligging van het spoor.
Kom jij weleens buiten?quote:Op zondag 3 april 2011 11:05 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten gewoon bij Rotterdam, Utrecht, Den haag en Amsterdam (heeft sloterdijk al) een stuk niemandsland asfalteren en voor 3 euro de hele dag parkeren + trein naar CS aanbieden. Desnoods bouw je er een station bij , het kost waarschijnlijk minder geld dan die parkeershit kost in de eerste plaats.
quote:Op zondag 3 april 2011 11:05 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten gewoon bij Rotterdam, Utrecht, Den haag en Amsterdam (heeft sloterdijk al) een stuk niemandsland asfalteren en voor 3 euro de hele dag parkeren + trein naar CS aanbieden. Desnoods bouw je er een station bij , het kost waarschijnlijk minder geld dan die parkeershit kost in de eerste plaats.
Westraven is al zo'n beetje in Utrecht. Hebben we ingestaan met de motorbeurs. Ben je al van de snelweg af, kom je de garage in, mag je eerst 10 minuten in de regen staan en dan de tram in proppen. Vervolgens zie je de rij auto's rustig door karren naar de jaarbeurs. Dat faalde echt behoorlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 11:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
![]()
Ben je bekend met P&R westraven, Capelse Brug, Amsterdam Bijlmer Arena, Kralingse zoom, Ypenburg?
Beetje zinloos om de stoptreinreizigers ook nog eens op te zadelen met een hele hoop mensen in de trein die er na 1 halte weer uitmoeten.
Zeker aangezien je in de steden die je noemt prima hoogfrequent OV hebt ipv ieder kwartier een trein.
Daarnaast leveren die parkeergarages nog steeds flink veel geld op.
Nee, de trein rijdt vanuit het noorden Visé binnen en gaat richting het zuiden gewoon verderquote:Op zondag 3 april 2011 12:22 schreef Yreal het volgende:
Trouwens
http://maps.google.nl/map(...)022077,0.066047&z=15
Rijdt de trein uit maastricht nou eerst visse binnen, en maken ze daarna die slinger terug omhoog om vervolgens weer langs visse te komen?
Je bedoelt: JIJ faalde echt behoorlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 12:20 schreef Yreal het volgende:
Westraven is al zo'n beetje in Utrecht. Hebben we ingestaan met de motorbeurs. Ben je al van de snelweg af, kom je de garage in, mag je eerst 10 minuten in de regen staan en dan de tram in proppen. Vervolgens zie je de rij auto's rustig door karren naar de jaarbeurs. Dat faalde echt behoorlijk.
Want...quote:Op zondag 3 april 2011 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: JIJ faalde echt behoorlijk.
Oh wacht, daar ligt luikquote:Op zondag 3 april 2011 12:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, de trein rijdt vanuit het noorden Visé binnen en gaat richting het zuiden gewoon verder?
Per dag volgens mij, en dan krijg je er gratis OV-kaartjes bij.quote:Op zondag 3 april 2011 12:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Amsterdam Bijlmer Arena? Nigga please, parkeren daar kost 5 euro per uur![]()
quote:Wanneer krijgt u korting?
Lever uw parkeerkaart in bij de beheerder en vraag om de korting.
Het tarief van ¤ 6 per 24 uur geldt voor maximaal vier aaneengesloten dagen, oftewel voor maximaal 96 uur. Na 96 uur betaalt u het normale parkeertarief. De beheerder geeft u maximaal twee retourkaartjes voor de trein (NS) of de tram/bus/metro (GVB). Niet geldig tijdens evenementen in de ArenA! Stempel op de terugreis het GVB kaartje en nu ook het NS kaartje af. De GVB kaartjes zijn maximaal 96 uur geldig. Lever uw parkeerkaart én de NS- of GVBkaartjes in bij de balie. Bij de beheerder kunt u afrekenen met pin of creditcard. Contante betaling kan alleen in de betaalautomaat
Lees meer op: Parkeren Transferium Amsterdam Arena http://www.parkerenindest(...)a.html#ixzz1ISO17DIR
Klopt. Alleen bij de halte Van Der Madeweg kan je gratis parkeren, het is dichter bij de stad en je hebt keuze uit 2 metrolijnen ipv 1.quote:Op zondag 3 april 2011 12:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Per dag volgens mij, en dan krijg je er gratis OV-kaartjes bij.
Oh goedemorgen , Ik was de arena zelf even vergetenquote:Op zondag 3 april 2011 12:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Per dag volgens mij, en dan krijg je er gratis OV-kaartjes bij.
Leg mij eens uit hoe je 10 minuten kan moeten blijven wachten. Er rijdt daar iedere 7.5 minuten een tram. Gemiddelde wachttijd dus 3.45 minuten.quote:Op zondag 3 april 2011 13:23 schreef Yreal het volgende:
je hebt me nog steeds niet uitgelegd waarom ik faalde bij westraven
En neu, was om 2 uur nog tv aan het kijken en vriendin moest werken om 6 uur
Het was zondag ochtendquote:Op zondag 3 april 2011 13:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe je 10 minuten kan moeten blijven wachten. Er rijdt daar iedere 7.5 minuten een tram. Gemiddelde wachttijd dus 3.45 minuten.
Nog afgezien dat je bij Westraven een factor 10 minder betaald dan in het centrum van Utrecht.
Tjah die P&R is er ook niet voor de vroege zondagochtend. Dan is de capaciteit van het wegennet in de stad immers gewoon toereikend.quote:
Jij had gewoon met al die andere auto's mee door kunnen rijden naar de Jaarbeurs?quote:
Daar betaal je wel meer dan bij de P&R.quote:Op zondag 3 april 2011 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij had gewoon met al die andere auto's mee door kunnen rijden naar de Jaarbeurs?
Ja sorry, ben bezig met een verslagje. Duurt nog wel ffquote:Op zondag 3 april 2011 13:57 schreef Duvel het volgende:
Hé wacht eens, dit gaat helemaal niet meer over treintjes.
True, maar ze verwachte zware fillesquote:Op zondag 3 april 2011 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij had gewoon met al die andere auto's mee door kunnen rijden naar de Jaarbeurs?
Als wij nou de v250 naar libie sturen, kunnen ze mooi als schietschijf gebruikt wordenquote:Op zondag 3 april 2011 14:11 schreef Bitlord het volgende:
Lol, berlusconi heeft een van de voor Denemarken bedoelde Ansaldo-Breda IC4-stellen afgeleverd bij Gaddafi in Libië..
http://www.skyscrapercity(...)04547&postcount=3059
Ja jaquote:Geachte heer Fles,
In april 2011 zal het beheer van het NS Panel door onze huidige partner Arachnea worden overgedragen aan een nieuwe partner: Newcom Research & Consultancy.
Voor u persoonlijk geen verandering, privacy en anonimiteit blijven gewaarborgd
En dat klopt zeker niet. De EERSTE rit waar reizigers in mee mochten was gister, zaterdag 2 april. En niet zondag 3 april.quote:Op zondag 3 april 2011 16:14 schreef KapiteinT het volgende:
Allereerste Fyra-rit naar Breda
[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.quote:
Jaja bijv. als je straks van Vlissingen naar Amsterdam een half uur langer onderweg bent en extra moet overstappen. Och och wat een verbeteringenquote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.
en In the year 2525 gaat er nog echt iemand in zitten ook. Gaatie op tijd rijden, gaatie winst opbrengen. Echt hoorquote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.
HSL-fappert. Fyra naar Breda brengt voor genoeg reizigers ook NAdelen met zich mee. 3 minuten sneller voor die absurde toeslag enzo..quote:Op zondag 3 april 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag vandaag ook een stukje over de FYRA op het NOS Journaal. Ze zijn goed bezig. Stap voor stap wordt de dienstregeling steeds beter en uitgebreider.
Verschuiven ze de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle) dan ook met 9 minuten?quote:Op zondag 3 april 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
Reizigers tussen Rotterdam gaan dankzij Fyra zo'n 20 minuten sneller in Den Bosch kunnen zijn, vanwege een goede aansluiting op de 3600. De totale tijdwinst die Fyra geeft op Breda - Rotterdam is zo'n 9 minuten, en 30 minuten op Breda - Amsterdam.
Als het V250 gaat rijden komt er in totaal nog zo'n 9 minuten reistijdwinst bij.
Wait, whut?quote:Op zondag 3 april 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
Reizigers tussen Rotterdam gaan dankzij Fyra zo'n 20 minuten sneller in Den Bosch kunnen zijn,
Zouden ze niet gewoon de trein 9 minuten later laten vertrekken?quote:Op zondag 3 april 2011 20:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verschuiven ze de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle) dan ook met 9 minuten?
Laan v noiquote:Op zondag 3 april 2011 20:51 schreef James1988 het volgende:
De 9 minuten tijdwinst gaat over Amsterdam - Breda trouwens, Rotterdam - Breda gaat met V250 niet heel veel sneller zijn.
En ja, Fles heeft gelijk. Dankzij Fyra worden de IC-verbindingen eromheen gedegradeerd tot sneltreinen. Als zelfs Den Haag Laan van NOI een IC-status krijgt, net als Heemstede-Aerdenhout, weet je hoe laat het is.
Bron: Treinreiziger.nlquote:NS doet voor het eerst mee met Gay Pride
zondag 3 april 2011
De Nederlandse Spoorwegen varen dit jaar voor de eerste keer mee in de Canal Parade, op 6 augustus. Ze zijn zondag ingeloot in een Amsterdams café. Dat heeft de organisatie van de Gay Pride laten weten.
In totaal waren er 220 aanmeldingen voor de Canal Parade, maar er mogen maar 80 boten meevaren. Organisaties met een homo-achtergrond hadden tweemaal zoveel kans op een inloting.
Wit/grijs? Berlijntrein?quote:Op zondag 3 april 2011 21:36 schreef dan13lv het volgende:
ik zag trouwens öbb rijtuigen rijden op station holten, tussen 2 en 3 uur ..
waren van diie witte/ grijze rijtuigen getrokken door een ns locomotief ..
iemand meer info?
<<insert inkoppertje here>>quote:Organisaties met een homo-achtergrond hadden tweemaal zoveel kans op een inloting.
ja beetje lastig uit te leggen, zag eerst de sprinter stoppen en weer wegrijden, kwam er daarna met volle vaart een ns1600 aan kachelen met icl rijtuigen volgens mijquote:
Gewoon de IC naar Berlijn dus, niks bijzondersquote:Op zondag 3 april 2011 21:43 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ja beetje lastig uit te leggen, zag eerst de sprinter stoppen en weer wegrijden, kwam er daarna met volle vaart een ns1600 aan kachelen met icl rijtuigen volgens mij
[ afbeelding ]
oude foto, rijgtuigen zagen er ongeveer zo uit ...
ah oke, ik heb het net opgezocht inderdaad is de IC naar berlijnquote:Op zondag 3 april 2011 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Gewoon de IC naar Berlijn dus, niks bijzonders. De ÖBB rijtuigen lijken er veel op ja (althans, aan de buitenkant, het interieur is volledig anders.)
fototje van binnen?quote:Op zondag 3 april 2011 21:47 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn de OBB's . Heel mooi van binnen
De lijn die hij noemt is ook een toeristische lijn, in de zomer rijdt daar zelfs een stoomtrein. Als hij niet met een normale dienst mee rijdt kan het dus wel.quote:Op zondag 3 april 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Meen je dat ja? Dat is een excursietrein hoor. Ik geloof niet dat dat nog in normale dienst rondrijdt. Maar we zien de foto's vanzelf wel
"Ik weet het nog goed, ik kwam net uit mijn plaggenhut toen ik daar in de verste een raar rommelend geluid hoorde.."quote:Op zondag 3 april 2011 22:07 schreef De_Hertog het volgende:
Leuke verslag van dat veenlijntje trouwens. Deed me eraan herinneren dat ik zelf ook nog ooit met zo iets mee geweest ben, heel lang geleden
"Ik liep in mijn berenvel naar de roestige staven, gaf een klap met mijn knots tegen de kloot van het wissel, brulde "GRUNT" en het was goed"quote:Op zondag 3 april 2011 22:15 schreef Peter het volgende:
[..]
"Ik weet het nog goed, ik kwam net uit mijn plaggenhut toen ik daar in de verste een raar rommelend geluid hoorde.."
quote:Op zondag 3 april 2011 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ik liep in mijn berenvel naar de roestige staven, gaf een klap met mijn knots tegen de kloot van het wissel, brulde "GRUNT" en het was goed"
Op zondagavond om 12 uurquote:Op maandag 4 april 2011 00:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Cool. Net even een spoedcursus BEPAC gehad en CTA's lopen instellen.
Ja, de reisinfo ging naar huis en ik moest nog wat spoorwijzigingen doorvoeren. We rijden ook op zondagavond tot een uur of twee.quote:
Oh ik dacht dat de treindienstleiders ook op zondag vrij hadden.quote:Op maandag 4 april 2011 01:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, de reisinfo ging naar huis en ik moest nog wat spoorwijzigingen doorvoeren. We rijden ook op zondagavond tot een uur of twee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |