En ja hoor, weer het aloude riedeltje:quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Tweede Kamer wil hoofdspoor weer aan NS gunnen
Als ze het op deze manier doen zal het wel tot protesten gaan leiden ...
In Engeland lag het drama óók bij RailTrack, de Engelse ProRail.quote:"Kijk naar Engeland. Daar is de privatisering een drama geworden. Bij ons doet de NS het steeds beter, de problemen liggen vooral bij spoorbeheerder Prorail", aldus Monasch.
Dank u, het een en ander besteld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:55 schreef Crientj het volgende:
http://www.ns.nl/spoordeelweken/
Enzovoort.
Is dat de verdienste van Prorail dan of zo?quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:59 schreef Ascendancy het volgende:
Wat is dat toch allemaal met het huidige beeld dat de pro-rail alles fout doet, maar de NS niet. Op alle geprivatiseerde spoorlijnen is het vervoer nu veel beter dan voor de privatisering. Goede frequenties, goed materieel, minder vertraging en een grote reizigersgroei.
Nee, van die vervoerders. Het arrivapersoneel is naar mijn ervaring tenminste ook duidelijk aanwezig in de trein. Als ik om 11 uur 's avonds van Den haag naar Dordrecht reis in een SLT IV die overal stopt en geen enkele keer de conducteur zie, dan klopt er imo toch niet iets aan de veiligheid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat de verdienste van Prorail dan of zo?
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, van die vervoerders. Het arrivapersoneel is naar mijn ervaring tenminste ook duidelijk aanwezig in de trein. Als ik om 11 uur 's avonds van Den haag naar Dordrecht reis in een SLT IV die overal stopt en geen enkele keer de conducteur zie, dan klopt er imo toch niet iets aan de veiligheid.
Ik kan ook prima beter doen dan de NS op den haag -> gouda zolang de subsidie goed isquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie?
Indirect wordt de NS daar ook mee gesubsidieerd, want zonder al die lijntjes waren de NS-treinen ook leger. Wat de kosten baten precies zijn weet ik niet, maar het feit is dat NS relatief gezien een veel lager serviceniveau hebbenquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie?
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:16 schreef Ascendancy het volgende:
het feit is dat NS relatief gezien een veel lager serviceniveau hebben
Iets op Roosendaal - Den Bosch - Arnhem - Zwolle.quote:
Waarom groeit het treinverkeer op de aanbestedingslijnen harder dan de regio? Omdat het serviceniveau als hoger wordt ervaren. Of heb jij een andere verklaring? Hier is de A15 bijvoorbeeld relatief goed bereikbaar dus de file gaat het niet om.quote:
Dat moet leuk zijn geweestquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iets op Roosendaal - Den Bosch - Arnhem - Zwolle.
Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het wegsnijden van parallelle buslijnen
Woohooquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Woohoo![]()
Nou nog een Taurus ipv een Traxx en het gaat echt ergens op lijken
Dan wel de rijtuigen er ook bij..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Personeel en materieel overnemen en ik zie het probleem niet...quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:08 schreef Fixers het volgende:
Mwah. Versnippering van het spoornet lijkt me niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit. Zoals in dat nieuwsbercit staat: de alternatieven voor de NS zijn staatsbedrijven uit buurlanden. Het lijkt mij ook nogal kapitaalvernietiging om een ander bedrijf vanaf het begin op te starten. Terwijl aan de andere kant een complete treinvloot de shredder in kan omdat de partijen het niet eens kunnen worden over een overname. Daarnaast moet er ook nog een compleet administratief apparaat uit de grond gestampt worden. Of neemt de nieuwe vervoerder de complete ns tot en met de voorraad paperclips en elastiekjs over?
Kortom vergunning van het hoofdspoor aan een of meer andere aanbieder kost alleen maar geld. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het opengooien van de markt geld bespaart, betere kwaliteit voor de reiziger geeft of de boel goedkoper danwel makkelijker maakt.
Sommige zaken moeten gewoon in staatshanden blijven.
V250 weer uitgesteld dusquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:
[ link | afbeelding ]
Ik heb het hier niet over paarse-krokodil-taferelen ofzo. Dat is nog tot daaraantoe. Maar het ÖBB-personeel geeft mij echt de indruk dat ze actief en opzettelijk proberen om niet met jou als klant mee te denken, om niet behulpzaam te zijn, en je ook niet te geven waar je juridisch recht op hebt. Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik
Niet?? Wat raarquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb geen kwartetspel gekregen.
bronquote:Verkeerde kaartje: conducteur slaat grootmoeder
den helder -
Een controleur in de trein vanuit Den Helder heeft maandag een 58-jarige grootmoeder een harde vuistslag gegeven en haar bagage op het perron gegooid. Reden: ze had geen eerste-klaskaartje.
Mevrouw P. van den Brand uit Den Helder stapte maandagmiddag, samen met haar driejarige kleinzoon en diens au-pair, op de trein. Het reisdoel was Den Haag, maar ze kwamen niet ver. In Schagen stonden de drie alweer op het ijskoude perron.
,,We hadden de verkeerde kaartjes'', geeft de Helderse direct toe. Aan haar loket had ze om eerste-klaskaartjes gevraagd, maar ze had niet goed opgelet of ze die wel kreeg. Ter hoogte van Anna Paulowna kwam de controleur. ,,Een Hollandse man van een jaar of veertig. Ik vond hem vanaf het begin erg belangrijk doen, vól ego.''
Zodra de man zag dat het drietal de verkeerde kaartjes had, verklaarde hij dat dit een boete van 90 euro betekende. Kon het niet bij een waarschuwing blijven? vroeg de Helderse. Nee, zei de man en vroeg haar paspoort, wat ze hem, samen met haar kortingkaart gaf. Wel protesteerde ze en zei dat ze een klacht zou indienen. ,,Ik zei dat hij discrimineerde. Want ik had de indruk dat hij zo streng was omdat hij hoorde dat ik niet Hollands ben'', zegt de geboren Chileense.
Wat later vroeg ze haar paspoort terug. Toen de conducteur het vast bleef houden, trok ze het uit zijn handen. Even later had ze een vuistslag in haar gezicht te pakken. Ze viel hard tegen de hoek van een stoel, waardoor ze een grote bult op haar achterhoofd opliep. De conducteur pakte de spullen van haar en haar kleinzoon, zei 'Jullie gaan nú mijn trein uit!'', en gooide de tassen op het perron van Schagen, waar de trein net was gearriveerd. De drie stapten geschrokken uit. En kochten noodgedwongen nieuwe kaartjes naar Den Haag. Zonder kortingkaart, want die had de controleur nog.
Mevrouw van den Brand heeft aangifte van mishandeling gedaan. ,,Wat bezielde die man'', vraagt ze zich af. ,,Ik vind het verschrikkelijk, alleen al voor mijn kleinzoon. Hij stond te huilen. Een conducteur die zijn oma slaat!?''
De controleur heeft ook aangifte gedaan, wegens belediging. De NS had dinsdag geen commentaar.
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
bron
Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonenquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
Maar ze reist met kind en au-pair. dan moet je wel op stand reizen hoor..quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen.
Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopenJe reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50
Nee, het gaat erom dat mensen die vroeger een directe buslijn naar hun bestemming hadden, nu vaak halverwege op de trein moeten overstappen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is?. Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is?. Als je dat nou eens vrijgeeft...
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoerquote:
Wat een groen idee!quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Wat maakt dat nou uit? Er zijn mensen die de eerste klas verkiezen vanwege de rust bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen.
Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopenJe reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.
Het is dat de Trdl op zit te letten. Dienstregeling technisch worden de extra sporen niet gebruikt. Dat zal pas goed gaan per DRGL 2011, wanneer alles ook in de systemen (ARIE enzo) verwerkt is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef Fixers het volgende:
Oeh ze hebben door dat treinen elkaar bij houten kunnen inhalen.
Beetje jammer alleen dat ze de IC naar Maastricht net voor Houten Castellum stilzetten op het buitenste spoor en op het middenspoor laten inhalen door een stoptrein.
Hoezo? Er is toch geen concurrentie en die arrivatrein in de spits met 4x 50 man vullen is toch best rendabel? Nu zijn de extra stellen vooral nodig voor Dordrecht-Gorinchem en rijden ze in de spits continu leeg terug en halen ze in op Hardinxveld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.
Het is in gebruik. Maar wat mij laatst werd verteld door een Trdl word dit nu door het dagplan (?) gedaan. Later word het standaard opgenomen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef Fixers het volgende:
Nou de intercity's waar ik inzit gaan toch dagelijks netjes over de buitenste sporen terwijl de stoppers over de binnenste gaan om bij de perrons te komen. Gebruikt worden ze zeker wel dus.
Ik vond vanavond op mijn deurmat een grote envelop van de NS. Ik heb op een van mijn GTbV formulieren van laatst vergeten een tijd in te vullen. Krijg dus mijn ingevulde formulier, met aangeniet kopietje van vervoerbewijs terug gestuurd tezamen met een verst formulier en een begeleidende brief. Of ik even alles opnieuw wilde invullen en opsturen, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen.
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.quote:
heNzelf denk ik dan eerderquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.
Boeit ook lekker veel ja, die 2 kilometerquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Dat is wel heel treurig. Je zal hooguit moeten rennen voor de IC naar Venlo, maar voor de rest zijn er ook geen aansluitingen die korter dan 8 minuten ofzo zijn. En 3/4 keert toch op Dordrecht. En die kering is ruim zat.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Mja, echt zoiets van "Why didn't I think of that?"quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:27 schreef Peter het volgende:
Even onder de aandacht brengen: FOK!kers Helpen FOK!kers!
Vergeet het filmpje niet van goed Limburgs commentaar te voorzien. Gegarandeerd een YouTube hit!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak de volgende keer gewoon een filmpje en zet het op youtube.
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en anders zeggen jullie dat maar. Ik kom volgende week dinsdag om 9.35 op Paris Nord aan en vertrek om 10.24 van Paris Est. Is dat een beetje haalbaar? Zal vast niet de enige zijn die die trip vaker heeft gedaan
En dan de trip van Paris est naar Zurich en van Zurich naar Milaan. Is er op die lijn normaliter veel vertraging?
Hmm. Dank voor de berichten tot dusver. Ik ben op dit moment een soort van plan B aan het maken mocht het mis gaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:07 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.
Oh ja, onder mijn 'hey vul je formulier even opnieuw in'-brief staat een handtekening en naam van Ernst Japikse. Ze lijken bij elkaar te passen ook. Volgens de titel is 'ie Directeur Klantenservice.quote:
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?quote:Op woensdag 1 december 2010 12:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in een sgmm met led verlichting, is dat nieuw?
De frontseinen sowieso, sluitseinen niet op geletquote:Op woensdag 1 december 2010 14:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?
De front- en sluitseinen hebben een aantal met LED, volgens mij 2. DD-AR(1 stuk) heeft dat ook, en er zijn 3 V's die dat hebben.
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:54 schreef greavy het volgende:
Helleuw,
Ik ben van plan (na een weddenschap met een paar vrienden) om vrijdag 14 januari rond 22:00 in de trein te stappen. Ik moet eindigen rond 22:00 of later de volgende dag. Startplaats is Zwijndrecht, kan bij problemen qua tijd Dordrecht worden.
Wat de verdienste zijn met de weddenschap? Iedereen zet zeg maar ¤20,00 in. Haal ik de weddenschap, gaat het totaalbedrag naar een goed doel. Denk aan KiKa, of iets vergelijkends. Dit is een weddenschap met 14 man, dus kan best wat opbrengen.
Ja, dat is opzich makkelijk. Een paar stations een uur rondhangen. Maar dat is niet volgens deze weddenschap. De route moet aaneengesloten zijn, en (indien mogelijk) zo weinig mogelijk dezelfde stukken afleggen. Treinvervangend vervoer is zeker uitgesloten. Ook is het doel om zoveel mogelijk kilometers te maken. De 1.000 moet overschreden worden.
Heeft iemand ideeën?
Ik heb zelf wel wat zitten bedenken, maar toch nog even een vraag hier
Oftewel: 1000km in 24 uur.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen?
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:20 schreef James1988 het volgende:
Cisalpino rijdt per 31/12/2009 niet meer, SBB en Trenitalia voeren de diensten nu onder eigen naam uit.
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zienquote:Op woensdag 1 december 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
zwijndrecht -> dord -> haarlem -> Amsterdam -> dan het rondje nachtnet 2x maken tot aan tilburg ofzo, -> zwolle -> groningen -> leeuwarden -> zwolle -> eindhoven -> maastricht -> brussel -> Dord -> zwijndrecht?
zomaar een idee, geen idee hoeveel tijd of km het is maar je maakt volgens mij toch echt wel 1000 km en je ziet het hele land
Gelukkig heb ik er niet al te veel geld voor betaald. 39 euro voor ticket Parijs - Zurich en Zurich - Milaan. Als ik dus ergens vertraging heb of mis en het duurt ons te lang voordat we naar Milaan kunnen stap ik denk ik maar in het vliegtuig. Ook al las ik op de website dat er ook gewoon nacht treinen zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.
Van de nieuwe dienstregeling zul je vrijwel niks merken hoor.. dat tijden en overstappen hetzelfde zijn, klopt gewoon.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:49 schreef Assassin92 het volgende:
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom...
quote:Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)quote:Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Woensdag 1 December 17:44
Oorzaak
Tussen Zwolle en Leeuwarden rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
Ik zou op Rotterdam een slagje naar hvh doen, dan stel je de nachtnetrein uit en heb je korter de tijd tot de 1e gewone treinen weer rijdenquote:Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien
Huh, maar vorig jaar veranderde alles wel helemaal? Vrij klote iig, dat betekent dat de NS niets met de klachten heeft gedaan tussen het traject Gouda - Leiden, welke vrij veel en zeker niet ongegrond waren.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Ik ben ook aan het werk, maar heb het lekker rustig, want vandaag heb ik ncbg (het rangeerwerk).quote:Op woensdag 1 december 2010 18:13 schreef Peter het volgende:
[..]
[..]
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
Vannochtend gewoon ingecheckt met de bus, toen is er gelukkig niks afgeschreven. Toen ik vanmiddag weer met de bus ging, wist de buschauffeur niks van de problemen, maar gelukkig geloofde hij mij wel.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:43 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde.![]()
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn.
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:12 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
Dat wist ik nietquote:Op woensdag 1 december 2010 23:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwdquote:Het treinstation Hengelo moet een aansluiting op het hogesnelheidsnet van Duitsland krijgen. De nieuwste ICE-treinen van de Duitse spoorwegen zouden dan vanuit Hengelo naar Duitsland kunnen rijden, bijvoorbeeld richting Berlijn, Hamburg of Frankfurt.
ICE-trein naar Hengelo
Dat heeft de Tweede Kamerfractie van het CDA woensdag bepleit in het debat over de begroting Infrastructuur en Milieu. Volgens CDA-Kamerlid Omtzigt is een goede verbinding met Duitsland essentieel en moet het nieuwe Centraal Station Twente in Hengelo ook internationaal gebruikt gaan worden. Dat kan door naast de 6 intercities naar Berlijn per dag, ook de hogesnelheidstreinen door te trekken naar Hengelo. De Duitse spoorwegen doen dat al in andere grenssteden van Duitsland zoals Straatsburg en Zurich. Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu gaat samen met haar Duitse collega kijken of en hoe dit mogelijk gemaakt kan worden.
Word nou hengelo vergeleken met strassburg?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd
Met die pleuris bende daar rond dat station?quote:
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan wordenquote:Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden.
Kan alleen als het een multisystem-ICE is, gezien de andere bovenleidingsspanning. En dat zijn ze lang niet allemaalquote:Op donderdag 2 december 2010 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
Hebben ze daar niet zo'n warmte paal? Niet dat die dingen gek veel verschil maken trouwens, de achterliggende gedachte van NS bij die dingen is volgens mij om de kudde reizigers zo dicht mogelijk bij elkaar te drijven opdat iedereen van elkaars lichaamswarmte profiteert.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:16 schreef Fixers het volgende:
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
Nee, hoe kom je daar nou bij? DB is wel van plan op termijn alle getrokken IC's door treinstellen te vervangen maar dat duurt nog wel even.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE?
Te duur (of je moet alle binnenlandse reizigers toeslag laten betalen), te weinig capaciteit (IC is nu al krap met 9 rijtuigen: een ICE heeft er maar 8) en DB wil het niet omdat een trein met zo veel stops niet in het ICE-concept past.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:30 schreef greavy het volgende:
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
Ze waren vrij snel 'op eigen kracht' weggehaald, en richting Rotterdam als LM gegaan met volle snelheid (een setje van 2 viertjes en een setje van een zesje en viertje). Stonden eerst op spoor 20 en ergens op 6/7/8quote:Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits
Intercity Hdr-Nm, vertrektijd 9:11 Sloterdijk, was zo vertraagd dat ik bij aankomst op Sloterdijk niet hoefde te wachten op de volgende van 9:41.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef greavy het volgende:
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
Die bronnen heb ik zeker. NS-medewerkers op Somda. Afgelopen 4 dagen stonden er 2 keer een I6/I10 stam klaar in Brussel voor de 9200 naar Amsterdam. Maar NS heeft de trein toen in Nederland geweigerd, waardoor deze trein in Brussel al opgeheven werd. Reden van weigering was vanwege de rijtuigen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
En vergeet ook het Duitse gedeelte niet hè. Daar gaat het pas snel vanaf dat de trein bij Löhne op de 'hoofdroute' komt. Het stuk tussen Löhne en de Nederlandse grens is nou ook niet bepaald ICE-waardig.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.
Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...
Mja tussen Assen en Groningen geen trein. Wat een gezellige sfeer zal dat zo zijn. Hutjemutje vanuit Assen de bus in naar Grunn.quote:
Ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat Grunn, Gronings is voor Groningen.quote:
Glimmen, da's Drenthe hè.quote:
Net op Amsterdam vertrok rond 21:00 een trein naar Brussel, bestaande uit I6-/I10-rijtuigen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
quote:Spoorwegen 2011
Richard Latten
Zojuist verschenen: editie 33 van het bekende spoorwegjaarboek dat met 576 bladzijden ten opzichte van de vorige editie 32 bladzijden dikker is geworden. Belangrijke ontwikkeling in 2010 was de liberalisering van het grensoverschrijdende reizigersvervoer in Europa en in sommige landen ook het binnenlandse reizigersvervoer over lange afstand. In diverse landen verschijnen nieuwe spelers op de markt van het (internationale) reizigersvervoer over lange afstand waaraan in Spoorwegen 2011 bijzondere aandacht is besteed. Na het voor het railgoederenvervoer catastrofaal verlopen jaar 2009 kwam in 2010 herstel op gang. Niettemin staakten diverse railgoederen- vervoerders hun activiteiten of gingen failliet. Anderen werden overgenomen in het voortgaande proces van consolidatie van railgoederenvervoerders. Weet u welke railgoederen-vervoerders in 2010 in bijvoorbeeld Duitsland actief waren? U vindt een overzicht in Spoorwegen 2011. In Spoorwegen 2011 wordt in full colour verslag gedaan van de belangrijkste ontwikkelingen op spoorweggebied het afgelopen jaar en met een blik vooruit in vrijwel geheel Europa. Het jaarboek is onderverdeeld in landenhoofdstukken met per hoofdstuk een beschrijving van algemene ontwikkelingen, investeringen in verbetering en uitbreiding van spoorweginfrastructuur, de reizigersdienst en het rollend materieel. Ontwikkelingen bij de leasemaatschappijen en bij de industrie-toeleveranciers worden in aparte hoofdstukken beschreven.
Aanbevolen voor iedereen die een up-to-date overzicht op prijs stelt van alle belangrijke ontwikkelingen op spoorweggebied binnen Europa.
Auteur: Richard Latten, Uitgever De Alk, Alkmaar
ISBN: 978 90 6013 364 4, Verkrijgbaar in de boekhandel
quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:58 schreef Yreal het volgende:
sappige shit over rellen tussen NSH en nbms
Er zijn 44 van die stellen beschikbaar gebouwd, maar er zijn er nog niet zo veel uit dienst.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar.
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.
Dan hebben wij het over verschillende dingen. Met beveiliging bedoel ik een seinstelsel an sich. Jij hebt het over de beveiliging op de naleving daarvan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.
Uit het feit dat die locs er mogen komen kan je niets afleiden: misschien hebben die wel een ontheffing. Inderdaad ligt er geen ATB tussen Roosendaal en Essen, maar als het goed is zou het Belgische memor hier kort geleden geïnstalleerd moeten zijn (ik weet alleen niet of die planning gehaald is).quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:04 schreef greavy het volgende:
Roosendaal-Essen moet wel onbeveiligd zijn aangezien:
HLE11,12,13 etc gewoon in Roosendaal mogen komen, terwijl die ook geen ATB enzo hebben.
Vijf of zes minuten inhalen op de veluwe en de trein staat 10 minuten stil in Zwolle, dus dan kan +2 idd wel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:08 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag de 12759 (Spitstrein Rotterdam-Leeuwarden) had in Amersfoort minimaal +15. Te Zwolle hadden we nog geen 2 minuten vertraging bij vertrek.. Hoe bedoel je, op de veluwe even de snelheid opkrikken
Er werd zeker goed doorgescheurd. Stopper naar Zwolle werd bij Amersfoort Schothorst wat langer opgehouden volgens mij. TRDL trad goed op dus
Leeuwarden, here I come
Edit: En met +8 te Heerenveen...![]()
Ik zag laatst een inhaalactie op station Dr Ic (spoor 2) vs Sp (spoor 1), om nog wat tijd goed te maken richting zp en dv, het had de aansluitingen bij Zp al niet gehaald. Maar wel grappig om te zien, hoe men op allerlei manieren probeert toch nog op tijd te laten rijden, door stations over te slaan (3600) of een linksrijden etc...quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vorige week met de stoptrein ook een vlotte rit gehad Amersfoort +5, Zwolle -3
Is niet echt heel erg nuttig volgens mij: tussen Dieren en Zutphen zit alleen station Brummen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik zag laatst een inhaalactie op station Dr Ic (spoor 2) vs Sp (spoor 1), om nog wat tijd goed te maken richting zp en dv, het had de aansluitingen bij Zp al niet gehaald. Maar wel grappig om te zien, hoe men op allerlei manieren probeert toch nog op tijd te laten rijden, door stations over te slaan (3600) of een linksrijden etc...
Zo onverwacht vind ik dat niet meer eigenlijkquote:Op zaterdag 4 december 2010 08:30 schreef Fixers het volgende:
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina
Dat ligt natuurlijk gewoon aan het zoekmechanisme van je browser. De site zelf doet het namelijk prima.quote:Op zaterdag 4 december 2010 08:30 schreef Fixers het volgende:
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina
Niet heel nuttig maar de stoptrein duurt er wel wat langer over dan de IC tussen deze twee steden. Waarbij de IC in deventer misschien nog ergens kan op aansluiten?quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is niet echt heel erg nuttig volgens mij: tussen Dieren en Zutphen zit alleen station Brummen.
Mja, als je Groningen op de spoorkaart opzoekt, zijn de afkortingen op zich makkelijk verklaarbaar. Maar je hebt gelijk: ik moest gisteren ook even denken wat met Dr werd bedoeld.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom bij Cijfers en Letters, met uw presentator Robert ten Brink!
Dat wordt de trein naar Veendam van Arriva. Heeft nu een kering van een minuut of twintig op Zuidbroek.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je
Ik wist trouwens niet dat er een trein in Zuidbroek ophield. Is dat een spitsversterkertje of zo? Of een goederentrein richting Veendam?
Hee wacht eens, gaat dat ook per aankomende Fahrplanwechsel al rijden?? Dat zou vet zijnquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat wordt de trein naar Veendam van Arriva. Heeft nu een kering van een minuut of twintig op Zuidbroek.
Nope, de android browser zoekt eerst in je zelf bezochte sites. De foutmeldingpagina staat daar hoger dan de /planneraction.asp want die wordt vaker bezocht.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk gewoon aan het zoekmechanisme van je browser. De site zelf doet het namelijk prima.
"onverwacht" dan dus natuurlijkquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nope, de android browser zoekt eerst in je zelf bezochte sites. De foutmeldingpagina staat daar hoger dan de /planneraction.asp want die wordt vaker bezocht.
Het heeft er minstens de schijn van jaquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:41 schreef Mkr het volgende:
Zo, het sneeuwt wat harder een gelijk ligt heel Noord en Zuid Holland in een wisselstoring? [ afbeelding ]
Toch vergeten de verwarming aan te zetten?![]()
Nope. 29 april las ik ergens.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wacht eens, gaat dat ook per aankomende Fahrplanwechsel al rijden?? Dat zou vet zijn
Mooi. Anders wordt het wel een enorme slinger voor 1 dagquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nope. 29 april las ik ergens.
quote:Het spoor heeft in het westen en oosten van het land door de sneeuwval te maken met een aantal wisselstoringen. Ook staat een aantal defecte treinen stil op het spoor door de winterse omstandigheden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Wedden van niet?quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:56 schreef Ascendancy het volgende:
Wedden dat het allemaal sletjes zijn die stilstaan![]()
Beetje veilig, kaartje opmaken zit dus fyra bij en ontbijten in de Pimpel die vanaf Utrecht vandaag en morgen vertrekt!quote:
De directeur heeft inderdaad heel wat uit te leggen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:09 schreef Peter het volgende:
De HTM rijdt ook met een aangepast netwerk, de helft van de tramlijnen zijn opgeheven ( www.htm.net )
En maar pochen dat ze winterklaar zijn..
quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:02 schreef bork het volgende:
[..]
Beetje veilig, kaartje opmaken zit dus fyra bij en ontbijten in de Pimpel die vanaf Utrecht vandaag en morgen vertrekt!
om 7.12 vertrek naar deventer dan naar roosendaal dan rotterdam dan fyra schiphol en dan weer naar Utrecht CS of Overvecht dat moet ik even nog checken. Om 15.00 moet ik weer binnen zijn ivm Sinterklaas dus uiterlijk 14.30 dien ik weer in de Domstad te zijn
Ga je mee ontbijten?
Ik denk het. Je kunt toch moeilijk bevatten dat ze die lulkoek zelf echt geloofd hebben na 10 oktober. Dan is het nu een gevalletje "You create misery, have your cake and eat it"quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:08 schreef FredvZ het volgende:
Wat zou "winterklaar" eigenlijk inhouden?
Dat ze de erwtensoep al klaar hebben staan voor de 100-en mensen die alsnog op pad moeten voor wisselstoringen?
[ afbeelding ]
Overigens, over kaartjes opmaken gesproken: ik moet nog steeds 2 ICE-kaartjes gebruiken. Asd - Frankfurt v.v., 1e klas.quote:Door diverse storingen rijden er van en naar Eindhoven, van en naar Schiphol, van en naar Amsterdam Centraal, van en naar Utrecht Centraal, van en naar Den Haag Centraal, van en naar Den Bosch, van en naar Rotterdam Centraal en van en naar Amersfoort minder treinen.
Houdt u rekening met vertraging en uitval van treinen.
De prognose is dat dit rond 17:00 uur is verholpen.
Dit betekent:
* De treinen rijden minder vaak tussen Utrecht Centraal en Den Bosch.
* De treinen rijden minder vaak tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal.
* De treinen rijden minder vaak tussen Den Haag Centraal en Utrecht Centraal.
* De treinen rijden minder vaak tussen Den Bosch en Eindhoven.
* De treinen rijden minder vaak tussen Utrecht Centraal en Arnhem.
* De treinen rijden minder vaak tussen Geldermalsen en Tiel.
* De treinen rijden minder vaak tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland Haven.
* De treinen rijden minder vaak tussen Amersfoort en Zwolle.
* De treinen rijden niet tussen Gouda en Alphen aan den Rijn.
* De treinen rijden niet tussen Hoorn en Obdam.
*verkapt kijk mij eens twee 1ste Klas ICE kaartjes hebben. Die van mij zijn nog tot juli 2011 geldigquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Overigens, over kaartjes opmaken gesproken: ik moet nog steeds 2 ICE-kaartjes gebruiken. Asd - Frankfurt v.v., 1e klas.
Het is niet best inderdaad.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Gaat lekker op het spoor, wat nou, 2300 verwarmde wissels die helemaal winterklaar zijn?
NS.nl meldt inmiddels:
[..]
Ja hoor, en ik ben de Paashaasquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Gaat lekker op het spoor, wat nou, 2300 verwarmde wissels die helemaal winterklaar zijn?
NS.nl meldt inmiddels:
De prognose is dat dit rond 17:00 uur is verholpen.
Ga je blikken erwtensoep verstoppen?quote:
Ja. Eerst mooie kleurtjes erop verven trouwensquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ga je blikken erwtensoep verstoppen?
Ik heb ze al sinds januari liggenquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
*verkapt kijk mij eens twee 1ste Klas ICE kaartjes hebben. Die van mij zijn nog tot juli 2011 geldig
Bron: FNVquote:Ultimatum toiletvoorziening in de Sprinter Lighttrain
zaterdag, 04 december 2010 09:08
Geachte heer Meerstadt, In het Directie P&O vakbonden overleg van 14 oktober 2010 is het ontbreken van de toiletvoorziening Sprinter Lighttrain (SLT) besproken. FNV Bondgenoten heeft aangegeven dat dit indertijd een slecht besluit is geweest en niet in het belang van de reizigers en het treinpersoneel. In een bericht van 12 oktober 2010 aan het treinpersoneel heeft u de volgende tekst geschreven: De mogelijkheid voor rijdend personeel om overeenkomstig ARBO-maatstaven tijdens de dienst gebruik te kunnen maken van toiletten, heeft de directie NS Reizigers met de inzet van SLT niet goed onderkend en onderschat. Onze excuses daarvoor.
Het alsnog inbouwen van toiletten in de 131 Sprinters Lighttrain zou 100 miljoen euro kosten. Het ontbreken van toiletten in de 131 Sprinters hebben wij een tekentafel besluit genoemd. FNV Bondgenoten is van mening dat u de belangen niet goed heeft afgewogen. Het ontbreken van een toilet is uiterst onaangenaam en onacceptabel voor het treinpersoneel en reizigers. NS wil aan de klant excellente service geven en alles moet om de klant draaien. Dat is natuurlijk een zeer goed streven! Maar u gooit nu voor de klant in hoge nood, het toilet op slot!
Wij zijn van mening dat er in de huidige en toekomstige series Sprinters Lighttrain een toiletvoorziening op de trein moet komen. Dit hebben wij u ook in het overleg van 14 oktober jl. laten weten. Graag vernemen wij vóór 16 december 2010 of u bereid bent dit verzoek in te willigen. Indien u hier niet op ingaat, of wij niet van u horen, voor 16 december 2010 dan betekent dit dat wij uitonderhandeld zijn. Wij zullen dan op donderdag 16 december a.s. in de sectorraad van NS Reizigers FNV Bondgenoten deze kwestie bespreken.
Vervolgens zullen wij onze leden een ultimatum voorleggen waarbij onze eis is dat u in de huidige en toekomstige Sprinters Lighttrain een toiletvoorziening gaat inbouwen. U dient er dan rekening mee te houden dat dit kan leiden tot het organiseren van acties in allerlei vormen.
Hoogachtend,
Roel Berghuis
Bestuurder
E r.berghuis@bg.fnv.nl
Ik heb de verf op mijn werk laten liggen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Eerst mooie kleurtjes erop verven trouwensMet vingerverf. Misschien heb je zin om te helpen?
Dan stop je onderweg bij een tankstation, of des noods in de berm met een kind. Dat kan dan in de trein niet meer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:12 schreef FredvZ het volgende:
Wat een gezeik om die toiletten...
Als je met de auto gaat, kan je toch niet "on board" naar het toilet?
Tuurlijk wel. Bij elke boom ongeveer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:12 schreef FredvZ het volgende:
Wat een gezeik om die toiletten...
Als je met de auto gaat, kan je toch niet "on board" naar het toilet?
Bij een trein kan je ook uitstappen op het eerstvolgende station...quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Dan stop je onderweg bij een tankstation, of des noods in de berm met een kind. Dat kan dan in de trein niet meer.
Ja hoor, het is goed met je. Trollquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bij een trein kan je ook uitstappen op het eerstvolgende station...
En waar is dan de WC?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bij een trein kan je ook uitstappen op het eerstvolgende station...
Maar bij de trein wacht je dan soms een half uur.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bij een trein kan je ook uitstappen op het eerstvolgende station...
En als je in de file staat valt er ook weinig te stoppen om te plassen.
en met de auto sta je ook wel eens een half uur in de file... en dan valt er ook weinig te toileteren.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:17 schreef Ascendancy het volgende:
Maar bij de trein wacht je dan soms een half uur.
En genoeg tankstations op de snelweg hoor.
Interliners zoals Breda-utrecht v.v zijn een ander verhaal.
Nee, hoor, ik ben alleen van mening dat een toilet op een stoptrein (met als doel een korte rit) een overbodige luxe is.quote:
Dat is het ook.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:24 schreef FredvZ het volgende:
Nee, hoor, ik ben alleen van mening dat een toilet op een stoptrein (met als doel een korte rit) een overbodige luxe is.
Als er op de stations goede voorzieningen zijn wel. Anders helaas niet.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee, hoor, ik ben alleen van mening dat een toilet op een stoptrein (met als doel een korte rit) een overbodige luxe is.
KTHNXBYquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bij een trein kan je ook uitstappen op het eerstvolgende station...
En als je in de file staat valt er ook weinig te stoppen om te plassen.
Je kunt ook overstappen op een sneltrein of intercity met toiletten aan boord. Als je geen uurtje zonder pissen kunt, heb je daar maar rekening mee te houden als je een reis plant.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:25 schreef Yreal het volgende:
Zoetermeer -> amsterdam moet ik in een SLT doen , lolbroek. Dat is echt wel meer dan een kort ritje
Okee. Dus ik kan mijn huis kopen, en dat van mijn buurman, en dat van zijn buurman. OF ik kan in EEN treinstel een plee laten bouwen. Juist.quote:Het alsnog inbouwen van toiletten in de 131 Sprinters Lighttrain zou 100 miljoen euro kosten.
Je jaagt wel ouderen en chronisch zieken de trein uit.. erg sociaal.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kunt ook overstappen op een sneltrein of intercity met toiletten aan boord. Als je geen uurtje zonder pissen kunt, heb je daar maar rekening mee te houden als je een reis plant.
Overigens zijn de toiletten op de stations inderdaad te triest voor woorden. Ook daarom; België![]()
Dat dus. Of kinderen, leer die maar een plannen wanneer ze moeten plassen. Dat duurt ffquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Je jaagt wel ouderen en chronisch zieken de trein uit.. erg sociaal.
Hier ga ik niet eens op reageren.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:27 schreef Ireyon het volgende:
Als je geen uurtje zonder pissen kunt, heb je daar maar rekening mee te houden als je een reis plant.
Waarom hoor ik busreizigers van lijn 315 (Groningen-Lelystad) nooit zagen dat ze onderweg niet kunnen plassen of poepen zonder hun reis te onderbreken?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier ga ik niet eens op reageren.
Dus omdat er in een bus geen wc is, kunnen we hem er in de trein ook maar gelijk uittrekken? Dat is natuurlijk onzin, bovendien gaat niemand met de bus die hele lijn afleggen, dan neem je natuurlijk wel de trein.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom hoor ik busreizigers van lijn 315 (Groningen-Lelystad) nooit zagen dat ze onderweg niet kunnen plassen of poepen zonder hun reis te onderbreken?
Ik heb speciaal lijn 315 genomen, omdat deze de potentie van een treinverbinding heeft.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dus omdat er in een bus geen wc is, kunnen we hem er in de trein ook maar gelijk uittrekken? Dat is natuurlijk onzin, bovendien gaat niemand met de bus die hele lijn afleggen, dan neem je natuurlijk wel de trein.
Gelukkig is NS nog Nederlands, en niet in handen van Deutsche Bahn of SNCF.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ik wil dat NS weer teruggegeven wordt aan de reiziger en aan de lokale ondernemers. NIET aan (multi)nationals met bulkende portemonnees...
Hoe ga je dat op de snelweg in Frankrijk doen waar soms tientallen kilometers tussen een stopmogelijkheid zit? Even op de vluchtstrook in de bosjes? Je kan geen rekening gaan houden met elke uitzondering die nog niet 1% van de doelgroep uitmaakt, als het echt zo'n issue is dan moet het geen probleem zijn om daar zelf rekening mee te houden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat dus. Of kinderen, leer die maar een plannen wanneer ze moeten plassen. Dat duurt ff
Als je van Groningen naar Lelystad moetquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is natuurlijk onzin, bovendien gaat niemand met de bus die hele lijn afleggen, dan neem je natuurlijk wel de trein.
Kijk, daarom haal ik graag Dieter Nuhr aan.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:48 schreef Ireyon het volgende:
Als je van Groningen naar Lelystad moet?
quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:49 schreef James1988 het volgende:
Gaat lekker op het spoor, wat nou, 2300 verwarmde wissels die helemaal winterklaar zijn?
NS.nl meldt inmiddels:
De prognose is dat dit rond 17:00 uur is verholpen.
Waarom niet? In Nederland is het toegestaan in dat soort situaties.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoe ga je dat op de snelweg in Frankrijk doen waar soms tientallen kilometers tussen een stopmogelijkheid zit? Even op de vluchtstrook in de bosjes? Je kan geen rekening gaan houden met elke uitzondering die nog niet 1% van de doelgroep uitmaakt, als het echt zo'n issue is dan moet het geen probleem zijn om daar zelf rekening mee te houden.
Hoe komt het dan dat het reisadvies een stuk trein en een stuk bus bevat? Als de bus alleen sneller was geweest, hadden ze die toch wel aangedragen?quote:Als je van Groningen naar Lelystad moet?
Heb je je alleen blindgestaard op dat ene reisadvies? IK zie meerdere...quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe komt het dan dat het reisadvies een stuk trein en een stuk bus bevat? Als de bus alleen sneller was geweest, hadden ze die toch wel aangedragen?
En het is natuurlijk ook wat gebruikelijk is, he. (Daar is een heel mooi spreekwoord voor dat me even ontschoten is)quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waarom niet? In Nederland is het toegestaan in dat soort situaties.
Het is meer dan 1%. Denk ook aan chronisch zieke mensen, oude mensen, ongestelde dames enz enz enz. En waarom zou er geen rekening mee mogen worden gehouden. Ik vind dat zo vreemd... Toevallig heb ik geen behoefte aan, maar als ik zie hoe vaak die dingen gebruikt worden, is er dus blijkbaar wel behoefte aan. Ze worden in ieder geval door meer dan 1% van de trein gebruikt.
Verandering van spijs doet eten is wat mij tebinnen schiet, maar dat is vast niet van toepassing.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En het is natuurlijk ook wat gebruikelijk is, he. (Daar is een heel mooi spreekwoord voor dat me even ontschoten is)
In de trein zit al tientallen jaren (misschien wel langer) een toilet, tot aan het kleinste kutboemeltje aan toe. Dat schept gewoontes en verwachtingen. Een auto met een toilet heb ik nog nooit gezien.
Nou, da's juist het tegenovergestelde van wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Verandering van spijs doet eten is wat mij tebinnen schiet, maar dat is vast niet van toepassing.
Okee, wie noemt het spoorboekje even?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen die beweert dat er maar 1% van de treinreizigers gebruik maakt van het toilet en dat het DUS beter afgeschaft kan worden, mag van mij opgenomen worden in een zwakzinnigengesticht want dat is gewoon totale onzin. En verder kom ik hier wel weer terug als het over iets anders gaat
Misschien kun je een vastgevroren wissel nog een dienst bewijzenquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:10 schreef Yreal het volgende:
Je zou toch maar verdomt hard moeten pissen op zwollen -> assen
Mja, had ik dat al gemeld hier? Eigenlijk kwam ik erachter dat ik dat ding het afgelopen jaar dus nauwelijks in mn handen gehad hebquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Okee, wie noemt het spoorboekje even?
Heb je hem gemist of heb je er al afscheid van genomen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, had ik dat al gemeld hier? Eigenlijk kwam ik erachter dat ik dat ding het afgelopen jaar dus nauwelijks in mn handen gehad heb
Nee ik moest pas eens wat opzoeken en toen bedacht ik me dat hij er nog zo maagdelijk nieuw uitzagquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je hem gemist of heb je er al afscheid van genomen?
Nou dat dus inderdaad. De bezettingsgraad zou te laag zijn. Nou als ik op het balkon van een virm zit is het af- en aanlopen hoor, altijd. De bezettingsgraad van dat domme conducteurshokje of de achteroplopende cabine is nog veel lager. Sloop er maar uit.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:24 schreef Peter het volgende:
De meeste mensen gebruiken ook geen vangrail. Veeeel minder dan 1% wel. Afschaffen dus!
TOETquote:Op zaterdag 4 december 2010 18:44 schreef Peter het volgende:
En aandrijving!
Plaats trappers bij elke ZITPLAATS
Aparte wagons voor vrouwen en kinderen!quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Minder treinen laten rijden en proppers op het station die de trein grondig volpakken!
Top-ideequote:Op zaterdag 4 december 2010 19:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Aparte wagons voor vrouwen en kinderen!
Da's niet nieuw.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Aparte wagons voor vrouwen en kinderen!
bronquote:Indonesia is not the first Asian country to offer same-sex carriages. Neighboring Malaysia recently reserved several pink coaches for women. Japan has offered the service during morning rush hour for years. And in India, female passengers have entire trains to themselves.
Okee die was WEL nieuw voor mijquote:And in India, female passengers have entire trains to themselves.
Ik zie opeens hele rare beelden voor me bij de term 'roestrijden'.quote:
Oh ik dacht altijd dat het "roestglijden" was?quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie opeens hele rare beelden voor me bij de term 'roestrijden'.
Is ook een pimpel ja. Nog steeds wel erg vroeg voor mij hoorquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:23 schreef bork het volgende:
De trein morgen van 9.12 van Utrecht naar Deventer is toch ook een internationale? volgens ns een interciry maar het is nummer 143, ik ben niet zo goed in treinnummertjes![]()
Is dat een betere tijd Fles?
Railrunners en 65+ kaarten zijn ook maar onzin. Net zoals die invaliden-hellingen..quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Top-ideeUit reizigersonderzoek blijkt namelijk dat meer dan 90 % van de reizigers ouder dan 12 jaar is. Dus die kinderwagons schrappen we dan meteen weer natuurlijk
watje, mm fyra lukt niet meer dan, geen kippenlijn morgen, dan wordt het Utrecht - Deventer - Arnhem - Utrecht via Tielquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is ook een pimpel ja. Nog steeds wel erg vroeg voor mij hoor![]()
Laten we eerst eens kijken of er überhaupt wat rijdt morgen. In dit winterklare snertparadijs.
Ja het is niet dat ik niet wil hoor, ik heb ook nog een Kruidvatje wat morgen op MOET. En als ik 221 km of meer maak komt 5 december ook binnen in de top-4 van productiefste data over de afgelopen 5 jaar. Plaats 4 is nu in handen van 3 januari, die drijft op 1 absoluut dagrecord en 4 nuldagen. dat kan echt nietquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:05 schreef bork het volgende:
[..]
watje, mm fyra lukt niet meer dan, geen kippenlijn morgen, dan wordt het Utrecht - Deventer - Arnhem - Utrecht via TielDeo Volente
WE ZIJN ER KLAAR VOORquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:55 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of ze tegen maandagochtend alles weer recht hebben getrokken of dat dan alleen maar de nooddienstregeling rijdt.
morgen +2 en +4 graden.. zou knullig zijn als dat niet helpt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:55 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of ze tegen maandagochtend alles weer recht hebben getrokken of dat dan alleen maar de nooddienstregeling rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |