abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89353740
Het jubileumfeest is dan wel afgeblazen, maar de medewerkers van Prorail hebben wel een leuk kwartetspel gekregen :s) En laat ik nou net spoorweg-kwartetspellen verzamelen *O* Dus ik heb er via via via ook ééntje kunnen bemachtigen. Tof, is weer eens wat anders dan dat eindeloze stoomtreinengeneuzel wat je zo vaak ziet ^O^ Het spel bestaat goeddeels uit bedrijfsmomenten, zo zijn er kwartetten voor elk jaar tussen 2005 en 2010. Maar er zit ook een kwartet "Extreme Natuur" bij *O*









Tof :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89353806
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het wegsnijden van parallelle buslijnen
Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.

@fixer: Ik zeg ook niet dat het versnipperd moet worden, maar dat dat kamerlid stelt dat de NS het heel goed doet en alles aan pro-rail ligt is gewoon niet waar.
Daarnaast moet het hoofdnet en de zijlijnen wel felxibeler worden, zodat regionale vervoerders als wel delen van het hoofdnet mogen gebruiken. Zo kan bijvoorbeeld de 1900 over de HSL gaan en kan je ook situaties zoals in Duitsland creëeren, waar de BOB(bayerische oberlandsbahn) bijvoorbeeld aan het einde van zijn lijn ongestoord doortuft naar Munchen hbf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:21:47 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89353969
In Engeland is het netwerk destijds opgeknipt in allerlei verschillende lijnen, en is het materieel dat van British Rail was ondergebracht bij een paar leasemaatschappijen. Bij het verlenen van concessies leasen de maatschappijen het bij die ROSCOs, aan het einde van de levensduur van dat materieel wordt het vervangen en bij nieuwe lijnen wordt er indien nodig nieuw materieel gekocht (zie de Hitachi-HST's van Southeastern).

Daarnaast is er een nationaal tariefmodel en is alle reisinformatie ondergebracht bij National Rail Enquiries (NRE), waarbij National Rail een merknaam is van ATOC (de associatie waarbij alle treinexploiterende bedrijven zijn aangesloten) voor communicatie richting de reiziger.

De problemen in Engeland kwamen in grote mate door Railtrack, die het onderhoud zo ver lieten versloffen dat er serieus doden vielen. Nadat Railtrack eruit werd geknikkerd en Network Rail het overnam, is de kwaliteit best wel aanzienlijk verbeterd. Maar ook de overheid is schuldig te noemen, de privatisering aldaar werd nog snel doorgevoerd, voordat er een nieuwe regering zou worden gevormd, en werd met opzet zo gedaan dat het renationaliseren bijna onmogelijk zou zijn.

De geschiedenis van British Rail is best wel fascinerend, deels van hoe het toch echt niet moet: flink achterlopen met investeren (na de 2e wereldoorlog reden nog steeds stoomtreinen... en niet in museumdienst!), mismanagement, het sluiten van een overdadige hoeveelheid aan stations (Beeching Axe), mismanagement (Railtrack), maar ook van hoe het wel kan. De reizigersaantallen zijn daar flink toegenomen in de laatste jaren, net als hier in Nederland nadat partijen anders dan NS de boel overnamen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:29:50 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354384
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:

pi_89354450
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:

[ link | afbeelding ]
Woohoo :o

Nou nog een Taurus ipv een Traxx en het gaat echt ergens op lijken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89354614
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Woohoo :o

Nou nog een Taurus ipv een Traxx en het gaat echt ergens op lijken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan wel de rijtuigen er ook bij.. _O_
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:34:23 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354630
En de ÖBB ook alstublieft.
pi_89354848
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:34 schreef James1988 het volgende:
En de ÖBB ook alstublieft.
Oh alsjeblieft niet zeg. Wat een klantonvriendelijke eikels werken daar.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:39:17 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354883
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik ;)
pi_89355053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:08 schreef Fixers het volgende:
Mwah. Versnippering van het spoornet lijkt me niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit. Zoals in dat nieuwsbercit staat: de alternatieven voor de NS zijn staatsbedrijven uit buurlanden. Het lijkt mij ook nogal kapitaalvernietiging om een ander bedrijf vanaf het begin op te starten. Terwijl aan de andere kant een complete treinvloot de shredder in kan omdat de partijen het niet eens kunnen worden over een overname. Daarnaast moet er ook nog een compleet administratief apparaat uit de grond gestampt worden. Of neemt de nieuwe vervoerder de complete ns tot en met de voorraad paperclips en elastiekjs over?

Kortom vergunning van het hoofdspoor aan een of meer andere aanbieder kost alleen maar geld. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het opengooien van de markt geld bespaart, betere kwaliteit voor de reiziger geeft of de boel goedkoper danwel makkelijker maakt.

Sommige zaken moeten gewoon in staatshanden blijven.
Personeel en materieel overnemen en ik zie het probleem niet...
Als de spoorwegen / het hoofdnet zo belangrijk is, dan maken ze dat maar weer een staatsbedrijf. Alle nevenlijnen kunnen prima uitbesteed worden.
dag
pi_89355239
Als je al het personeel en materieel overneemt (inclusief de back-office) wat is dan het nut van marktwerking? Kan je dan niet beter gewoon de aandelen van de vennootschap verkopen?
pi_89356039
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:

[ link | afbeelding ]
V250 weer uitgesteld dus :') Zag er vanmiddag nog eentje in breukelen richting amsterdam rijden :P
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:04:07 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89356125
Ze hebben nu nog een maand om de V250 toegelaten te krijgen, daarna moet de tijdelijke toelating (voor de test- en afnameritten) verlengd worden.
pi_89356175
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik ;)
Ik heb het hier niet over paarse-krokodil-taferelen ofzo. Dat is nog tot daaraantoe. Maar het ÖBB-personeel geeft mij echt de indruk dat ze actief en opzettelijk proberen om niet met jou als klant mee te denken, om niet behulpzaam te zijn, en je ook niet te geven waar je juridisch recht op hebt. Bijvoorbeeld:

- Bij ruim 2 uur vertraging een formulier geven dat 119 minuten vertraging aantoont om een GtbV voor twee uur vertraging te verhinderen (gelukkig maakte dat voor mij niet uit :) ),
- Weigeren je inzage in de vervoersvoorwaarden te geven,
- Als je zelf de vervoersvoorwaarden uitprint en ze onder hun neus duwt, nog steeds weigeren te erkennen dat je bepaalde rechten hebt,
- De klant niet meer durven aan te kijken en ook niet meer met de klant durven te praten als die door je smoesjes en leugentjes heen prikt,
- Op de website het telefoonnummer van de klantenservice zo goed mogelijk verstoppen,
- De klantenservice opdelen over verschillende dochter-bv'tjes zodat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd,
- Belabberde kwaliteit van de telefoonverbinding van de klantenservice,
- Klantenservice-medewerkers die weigeren Hoogduits te spreken ipv. hun onverstaanbare dialect.

Toch knap, zo'n berg klantonvriendelijkheid. De DB heeft mij telkens wel vriendelijk te woord gestaan, zowel conducteurs, servicemedewerkers alsook aan de telefonische klantenservice. En uiteindelijk de zaak ook correct afgehandeld.

Edit: Bij de NS en NMBS heb ik (gelukkig ;) ) nog geen ervaring gehad. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 20:10:06 ]
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:06:02 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89356219
Ik heb geen kwartetspel gekregen. -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89356294
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb geen kwartetspel gekregen. -O-
Niet?? Wat raar :{ Alle prorailers die ik ken verder wel :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:09:35 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89356397
quote:
Verkeerde kaartje: conducteur slaat grootmoeder

den helder -

Een controleur in de trein vanuit Den Helder heeft maandag een 58-jarige grootmoeder een harde vuistslag gegeven en haar bagage op het perron gegooid. Reden: ze had geen eerste-klaskaartje.

Mevrouw P. van den Brand uit Den Helder stapte maandagmiddag, samen met haar driejarige kleinzoon en diens au-pair, op de trein. Het reisdoel was Den Haag, maar ze kwamen niet ver. In Schagen stonden de drie alweer op het ijskoude perron.

,,We hadden de verkeerde kaartjes'', geeft de Helderse direct toe. Aan haar loket had ze om eerste-klaskaartjes gevraagd, maar ze had niet goed opgelet of ze die wel kreeg. Ter hoogte van Anna Paulowna kwam de controleur. ,,Een Hollandse man van een jaar of veertig. Ik vond hem vanaf het begin erg belangrijk doen, vól ego.''

Zodra de man zag dat het drietal de verkeerde kaartjes had, verklaarde hij dat dit een boete van 90 euro betekende. Kon het niet bij een waarschuwing blijven? vroeg de Helderse. Nee, zei de man en vroeg haar paspoort, wat ze hem, samen met haar kortingkaart gaf. Wel protesteerde ze en zei dat ze een klacht zou indienen. ,,Ik zei dat hij discrimineerde. Want ik had de indruk dat hij zo streng was omdat hij hoorde dat ik niet Hollands ben'', zegt de geboren Chileense.

Wat later vroeg ze haar paspoort terug. Toen de conducteur het vast bleef houden, trok ze het uit zijn handen. Even later had ze een vuistslag in haar gezicht te pakken. Ze viel hard tegen de hoek van een stoel, waardoor ze een grote bult op haar achterhoofd opliep. De conducteur pakte de spullen van haar en haar kleinzoon, zei 'Jullie gaan nú mijn trein uit!'', en gooide de tassen op het perron van Schagen, waar de trein net was gearriveerd. De drie stapten geschrokken uit. En kochten noodgedwongen nieuwe kaartjes naar Den Haag. Zonder kortingkaart, want die had de controleur nog.

Mevrouw van den Brand heeft aangifte van mishandeling gedaan. ,,Wat bezielde die man'', vraagt ze zich af. ,,Ik vind het verschrikkelijk, alleen al voor mijn kleinzoon. Hij stond te huilen. Een conducteur die zijn oma slaat!?''

De controleur heeft ook aangifte gedaan, wegens belediging. De NS had dinsdag geen commentaar.
bron

Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 20:16:08 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89356726
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89356786
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

bron

Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
dag
pi_89356825
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
dag
pi_89357073
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
pi_89357168
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
Maar ze reist met kind en au-pair. dan moet je wel op stand reizen hoor..
dag
pi_89357246
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, het gaat erom dat mensen die vroeger een directe buslijn naar hun bestemming hadden, nu vaak halverwege op de trein moeten overstappen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 20:29:16 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89357342
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89357603
Meer vertramming en buurtspoorwegen _O_
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')