abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 13:54:57 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89341743

Welkom in alweer deel 277 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

===================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

=================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
===================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 13:56:04 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89341786
Tweede Kamer wil hoofdspoor weer aan NS gunnen

Als ze het op deze manier doen zal het wel tot protesten gaan leiden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89341881
Ze zijn overduidelijk gewoon bang dat dit de ov chipkaart helemaal dood gaat maken. Want die gaat alleen maar goed werken op het spoor als er maar 1 vervoerder op het hoofdnet zit :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 14:04:27 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89342122
Maar ff een sneeuwplaatje :P

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89343700
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Tweede Kamer wil hoofdspoor weer aan NS gunnen

Als ze het op deze manier doen zal het wel tot protesten gaan leiden ...
En ja hoor, weer het aloude riedeltje:
quote:
"Kijk naar Engeland. Daar is de privatisering een drama geworden. Bij ons doet de NS het steeds beter, de problemen liggen vooral bij spoorbeheerder Prorail", aldus Monasch.
In Engeland lag het drama óók bij RailTrack, de Engelse ProRail. :X

En voor zover ik weet gaat het daar nu beter dan ooit, sinds RailTrack als for-profit-bedrijf is opgeheven en nu de overheid in de vorm van Network Rail het spoor weer in handen heeft.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:01:21 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_89344219
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:55 schreef Crientj het volgende:
http://www.ns.nl/spoordeelweken/

Enzovoort.
Dank u, het een en ander besteld.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_89346381
Wat is dat toch allemaal met het huidige beeld dat de pro-rail alles fout doet, maar de NS niet. Op alle geprivatiseerde spoorlijnen is het vervoer nu veel beter dan voor de privatisering. Goede frequenties, goed materieel, minder vertraging en een grote reizigersgroei.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89347617
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:59 schreef Ascendancy het volgende:
Wat is dat toch allemaal met het huidige beeld dat de pro-rail alles fout doet, maar de NS niet. Op alle geprivatiseerde spoorlijnen is het vervoer nu veel beter dan voor de privatisering. Goede frequenties, goed materieel, minder vertraging en een grote reizigersgroei.
Is dat de verdienste van Prorail dan of zo? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89347920
Een treinnummer dat nu (in een andere versie welliswaar [barbra streisand]) in de hitlijsten staat!
dag
pi_89348592
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat de verdienste van Prorail dan of zo? -O-
Nee, van die vervoerders. Het arrivapersoneel is naar mijn ervaring tenminste ook duidelijk aanwezig in de trein. Als ik om 11 uur 's avonds van Den haag naar Dordrecht reis in een SLT IV die overal stopt en geen enkele keer de conducteur zie, dan klopt er imo toch niet iets aan de veiligheid.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89350257
Haha geweldig. In een stampvolle td7-stam omroepen dat we nog even op de aansluiting uit Roermond wachten en 2 seconden later toch wegrijden. Eerst treintjes laten rijden, mensen daadwerkelijk vervoeren komt later wel ^O^
pi_89350288
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:57 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee, van die vervoerders. Het arrivapersoneel is naar mijn ervaring tenminste ook duidelijk aanwezig in de trein. Als ik om 11 uur 's avonds van Den haag naar Dordrecht reis in een SLT IV die overal stopt en geen enkele keer de conducteur zie, dan klopt er imo toch niet iets aan de veiligheid.
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89350524
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie? :?
Ik kan ook prima beter doen dan de NS op den haag -> gouda zolang de subsidie goed is :P
pi_89351150
Trein 3661 met 2x Plan V :')
pi_89351294
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:10 schreef Ireyon het volgende:
Trein 3661 met 2x Plan V :')
Knusse boel :D *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89351341
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie? :?
Indirect wordt de NS daar ook mee gesubsidieerd, want zonder al die lijntjes waren de NS-treinen ook leger. Wat de kosten baten precies zijn weet ik niet, maar het feit is dat NS relatief gezien een veel lager serviceniveau hebben
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89351637
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:16 schreef Ascendancy het volgende:
het feit is dat NS relatief gezien een veel lager serviceniveau hebben
Wat bedoel je hier precies mee? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89352755
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:10 schreef Ireyon het volgende:
Trein 3661 met 2x Plan V :')
zegt me niks, welke trein is dat
pi_89352792
Oeh ze hebben door dat treinen elkaar bij houten kunnen inhalen.

Beetje jammer alleen dat ze de IC naar Maastricht net voor Houten Castellum stilzetten op het buitenste spoor en op het middenspoor laten inhalen door een stoptrein.
pi_89352850
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

zegt me niks, welke trein is dat
Iets op Roosendaal - Den Bosch - Arnhem - Zwolle.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89352937
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? :?
Waarom groeit het treinverkeer op de aanbestedingslijnen harder dan de regio? Omdat het serviceniveau als hoger wordt ervaren. Of heb jij een andere verklaring? Hier is de A15 bijvoorbeeld relatief goed bereikbaar dus de file gaat het niet om.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 18:57:58 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89352982
Het wegsnijden van parallelle buslijnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89353065
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iets op Roosendaal - Den Bosch - Arnhem - Zwolle.
Dat moet leuk zijn geweest :o
pi_89353457
Mwah. Versnippering van het spoornet lijkt me niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit. Zoals in dat nieuwsbercit staat: de alternatieven voor de NS zijn staatsbedrijven uit buurlanden. Het lijkt mij ook nogal kapitaalvernietiging om een ander bedrijf vanaf het begin op te starten. Terwijl aan de andere kant een complete treinvloot de shredder in kan omdat de partijen het niet eens kunnen worden over een overname. Daarnaast moet er ook nog een compleet administratief apparaat uit de grond gestampt worden. Of neemt de nieuwe vervoerder de complete ns tot en met de voorraad paperclips en elastiekjs over?

Kortom vergunning van het hoofdspoor aan een of meer andere aanbieder kost alleen maar geld. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het opengooien van de markt geld bespaart, betere kwaliteit voor de reiziger geeft of de boel goedkoper danwel makkelijker maakt.

Sommige zaken moeten gewoon in staatshanden blijven.
pi_89353740
Het jubileumfeest is dan wel afgeblazen, maar de medewerkers van Prorail hebben wel een leuk kwartetspel gekregen :s) En laat ik nou net spoorweg-kwartetspellen verzamelen *O* Dus ik heb er via via via ook ééntje kunnen bemachtigen. Tof, is weer eens wat anders dan dat eindeloze stoomtreinengeneuzel wat je zo vaak ziet ^O^ Het spel bestaat goeddeels uit bedrijfsmomenten, zo zijn er kwartetten voor elk jaar tussen 2005 en 2010. Maar er zit ook een kwartet "Extreme Natuur" bij *O*









Tof :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89353806
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het wegsnijden van parallelle buslijnen
Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.

@fixer: Ik zeg ook niet dat het versnipperd moet worden, maar dat dat kamerlid stelt dat de NS het heel goed doet en alles aan pro-rail ligt is gewoon niet waar.
Daarnaast moet het hoofdnet en de zijlijnen wel felxibeler worden, zodat regionale vervoerders als wel delen van het hoofdnet mogen gebruiken. Zo kan bijvoorbeeld de 1900 over de HSL gaan en kan je ook situaties zoals in Duitsland creëeren, waar de BOB(bayerische oberlandsbahn) bijvoorbeeld aan het einde van zijn lijn ongestoord doortuft naar Munchen hbf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:21:47 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89353969
In Engeland is het netwerk destijds opgeknipt in allerlei verschillende lijnen, en is het materieel dat van British Rail was ondergebracht bij een paar leasemaatschappijen. Bij het verlenen van concessies leasen de maatschappijen het bij die ROSCOs, aan het einde van de levensduur van dat materieel wordt het vervangen en bij nieuwe lijnen wordt er indien nodig nieuw materieel gekocht (zie de Hitachi-HST's van Southeastern).

Daarnaast is er een nationaal tariefmodel en is alle reisinformatie ondergebracht bij National Rail Enquiries (NRE), waarbij National Rail een merknaam is van ATOC (de associatie waarbij alle treinexploiterende bedrijven zijn aangesloten) voor communicatie richting de reiziger.

De problemen in Engeland kwamen in grote mate door Railtrack, die het onderhoud zo ver lieten versloffen dat er serieus doden vielen. Nadat Railtrack eruit werd geknikkerd en Network Rail het overnam, is de kwaliteit best wel aanzienlijk verbeterd. Maar ook de overheid is schuldig te noemen, de privatisering aldaar werd nog snel doorgevoerd, voordat er een nieuwe regering zou worden gevormd, en werd met opzet zo gedaan dat het renationaliseren bijna onmogelijk zou zijn.

De geschiedenis van British Rail is best wel fascinerend, deels van hoe het toch echt niet moet: flink achterlopen met investeren (na de 2e wereldoorlog reden nog steeds stoomtreinen... en niet in museumdienst!), mismanagement, het sluiten van een overdadige hoeveelheid aan stations (Beeching Axe), mismanagement (Railtrack), maar ook van hoe het wel kan. De reizigersaantallen zijn daar flink toegenomen in de laatste jaren, net als hier in Nederland nadat partijen anders dan NS de boel overnamen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:29:50 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354384
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:

pi_89354450
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:

[ link | afbeelding ]
Woohoo :o

Nou nog een Taurus ipv een Traxx en het gaat echt ergens op lijken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89354614
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Woohoo :o

Nou nog een Taurus ipv een Traxx en het gaat echt ergens op lijken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan wel de rijtuigen er ook bij.. _O_
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:34:23 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354630
En de ÖBB ook alstublieft.
pi_89354848
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:34 schreef James1988 het volgende:
En de ÖBB ook alstublieft.
Oh alsjeblieft niet zeg. Wat een klantonvriendelijke eikels werken daar.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:39:17 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89354883
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik ;)
pi_89355053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:08 schreef Fixers het volgende:
Mwah. Versnippering van het spoornet lijkt me niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit. Zoals in dat nieuwsbercit staat: de alternatieven voor de NS zijn staatsbedrijven uit buurlanden. Het lijkt mij ook nogal kapitaalvernietiging om een ander bedrijf vanaf het begin op te starten. Terwijl aan de andere kant een complete treinvloot de shredder in kan omdat de partijen het niet eens kunnen worden over een overname. Daarnaast moet er ook nog een compleet administratief apparaat uit de grond gestampt worden. Of neemt de nieuwe vervoerder de complete ns tot en met de voorraad paperclips en elastiekjs over?

Kortom vergunning van het hoofdspoor aan een of meer andere aanbieder kost alleen maar geld. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het opengooien van de markt geld bespaart, betere kwaliteit voor de reiziger geeft of de boel goedkoper danwel makkelijker maakt.

Sommige zaken moeten gewoon in staatshanden blijven.
Personeel en materieel overnemen en ik zie het probleem niet...
Als de spoorwegen / het hoofdnet zo belangrijk is, dan maken ze dat maar weer een staatsbedrijf. Alle nevenlijnen kunnen prima uitbesteed worden.
dag
pi_89355239
Als je al het personeel en materieel overneemt (inclusief de back-office) wat is dan het nut van marktwerking? Kan je dan niet beter gewoon de aandelen van de vennootschap verkopen?
pi_89356039
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:

[ link | afbeelding ]
V250 weer uitgesteld dus :') Zag er vanmiddag nog eentje in breukelen richting amsterdam rijden :P
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:04:07 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89356125
Ze hebben nu nog een maand om de V250 toegelaten te krijgen, daarna moet de tijdelijke toelating (voor de test- en afnameritten) verlengd worden.
pi_89356175
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik ;)
Ik heb het hier niet over paarse-krokodil-taferelen ofzo. Dat is nog tot daaraantoe. Maar het ÖBB-personeel geeft mij echt de indruk dat ze actief en opzettelijk proberen om niet met jou als klant mee te denken, om niet behulpzaam te zijn, en je ook niet te geven waar je juridisch recht op hebt. Bijvoorbeeld:

- Bij ruim 2 uur vertraging een formulier geven dat 119 minuten vertraging aantoont om een GtbV voor twee uur vertraging te verhinderen (gelukkig maakte dat voor mij niet uit :) ),
- Weigeren je inzage in de vervoersvoorwaarden te geven,
- Als je zelf de vervoersvoorwaarden uitprint en ze onder hun neus duwt, nog steeds weigeren te erkennen dat je bepaalde rechten hebt,
- De klant niet meer durven aan te kijken en ook niet meer met de klant durven te praten als die door je smoesjes en leugentjes heen prikt,
- Op de website het telefoonnummer van de klantenservice zo goed mogelijk verstoppen,
- De klantenservice opdelen over verschillende dochter-bv'tjes zodat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd,
- Belabberde kwaliteit van de telefoonverbinding van de klantenservice,
- Klantenservice-medewerkers die weigeren Hoogduits te spreken ipv. hun onverstaanbare dialect.

Toch knap, zo'n berg klantonvriendelijkheid. De DB heeft mij telkens wel vriendelijk te woord gestaan, zowel conducteurs, servicemedewerkers alsook aan de telefonische klantenservice. En uiteindelijk de zaak ook correct afgehandeld.

Edit: Bij de NS en NMBS heb ik (gelukkig ;) ) nog geen ervaring gehad. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 20:10:06 ]
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:06:02 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89356219
Ik heb geen kwartetspel gekregen. -O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89356294
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb geen kwartetspel gekregen. -O-
Niet?? Wat raar :{ Alle prorailers die ik ken verder wel :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:09:35 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89356397
quote:
Verkeerde kaartje: conducteur slaat grootmoeder

den helder -

Een controleur in de trein vanuit Den Helder heeft maandag een 58-jarige grootmoeder een harde vuistslag gegeven en haar bagage op het perron gegooid. Reden: ze had geen eerste-klaskaartje.

Mevrouw P. van den Brand uit Den Helder stapte maandagmiddag, samen met haar driejarige kleinzoon en diens au-pair, op de trein. Het reisdoel was Den Haag, maar ze kwamen niet ver. In Schagen stonden de drie alweer op het ijskoude perron.

,,We hadden de verkeerde kaartjes'', geeft de Helderse direct toe. Aan haar loket had ze om eerste-klaskaartjes gevraagd, maar ze had niet goed opgelet of ze die wel kreeg. Ter hoogte van Anna Paulowna kwam de controleur. ,,Een Hollandse man van een jaar of veertig. Ik vond hem vanaf het begin erg belangrijk doen, vól ego.''

Zodra de man zag dat het drietal de verkeerde kaartjes had, verklaarde hij dat dit een boete van 90 euro betekende. Kon het niet bij een waarschuwing blijven? vroeg de Helderse. Nee, zei de man en vroeg haar paspoort, wat ze hem, samen met haar kortingkaart gaf. Wel protesteerde ze en zei dat ze een klacht zou indienen. ,,Ik zei dat hij discrimineerde. Want ik had de indruk dat hij zo streng was omdat hij hoorde dat ik niet Hollands ben'', zegt de geboren Chileense.

Wat later vroeg ze haar paspoort terug. Toen de conducteur het vast bleef houden, trok ze het uit zijn handen. Even later had ze een vuistslag in haar gezicht te pakken. Ze viel hard tegen de hoek van een stoel, waardoor ze een grote bult op haar achterhoofd opliep. De conducteur pakte de spullen van haar en haar kleinzoon, zei 'Jullie gaan nú mijn trein uit!'', en gooide de tassen op het perron van Schagen, waar de trein net was gearriveerd. De drie stapten geschrokken uit. En kochten noodgedwongen nieuwe kaartjes naar Den Haag. Zonder kortingkaart, want die had de controleur nog.

Mevrouw van den Brand heeft aangifte van mishandeling gedaan. ,,Wat bezielde die man'', vraagt ze zich af. ,,Ik vind het verschrikkelijk, alleen al voor mijn kleinzoon. Hij stond te huilen. Een conducteur die zijn oma slaat!?''

De controleur heeft ook aangifte gedaan, wegens belediging. De NS had dinsdag geen commentaar.
bron

Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 20:16:08 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89356726
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89356786
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

bron

Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
dag
pi_89356825
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
dag
pi_89357073
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
pi_89357168
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
Maar ze reist met kind en au-pair. dan moet je wel op stand reizen hoor..
dag
pi_89357246
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, het gaat erom dat mensen die vroeger een directe buslijn naar hun bestemming hadden, nu vaak halverwege op de trein moeten overstappen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 20:29:16 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89357342
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is? O-). Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89357603
Meer vertramming en buurtspoorwegen _O_
dag
pi_89357662
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:34 schreef Peter het volgende:
Meer vertramming en buurtspoorwegen _O_
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89358532
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer :X
Wat een groen idee! *O*
dag
pi_89359298
Je moet oppassen dat je ideeën niet te vroeg als ouderwets en achterhaald afdoet.



Zo viel mij dit weekend op dat het in Zwitserland nog heel normaal is, om met dit soort wagonnetjes stukgoederen naar bedrijven te brengen. In andere landen gebeurt dat allang niet meer omdat containers veel handiger zijn, maar blijkbaar kan zo'n afweging in bepaalde omstandigheden anders uitvallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2010 21:08:43 ]
pi_89360212
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:35:26 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89360732
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen :') .

Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopen :') Je reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50 :')
Wat maakt dat nou uit? Er zijn mensen die de eerste klas verkiezen vanwege de rust bijvoorbeeld.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 november 2010 @ 21:39:59 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89361003
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:43:14 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89361181
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef Fixers het volgende:
Oeh ze hebben door dat treinen elkaar bij houten kunnen inhalen.

Beetje jammer alleen dat ze de IC naar Maastricht net voor Houten Castellum stilzetten op het buitenste spoor en op het middenspoor laten inhalen door een stoptrein.
Het is dat de Trdl op zit te letten. Dienstregeling technisch worden de extra sporen niet gebruikt. Dat zal pas goed gaan per DRGL 2011, wanneer alles ook in de systemen (ARIE enzo) verwerkt is.
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:56:53 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89361964
Oja, bij NS werken wel meer van die kut HC's: De afgelopen weken regelmatig op Zwijndrecht gezien.

Trein 51xx (Stoptrein Den Haag-Dordrecht/Roosendaal) komt aan op Zwijndrecht, deuren gaan open, HC stapt naar buiten, fluit, sleutelt, deuren gaan dicht. En dat terwijl er nog mensen in- of uit moeten stappen.
Geregeld zie ik dan mensen de deur 'blokkeren' zodat hij niet sluit, en mensen alsnog hun gang kunnen gaan. Gevolg is dat de HC dan (vanaf de andere kant van de trein!) staat te roepen dat je de deur niet mag tegenhouden etc etc etc.

Nu sprak ik hier laatst een HC op aan die dat ook deed. Zijn reactie: "Bemoei je met je eigen zaken, we zijn al vertraagd. Moeten zij maar opschieten"

Heb ik er vorige week maandag een brief over geschreven naar de Spoorwegen. Het gebeurt té vaak. Krijg ik vandaag een brief in de brievenbus:

<knip>
Beste heer Houtsma,

Naar aanleiding van uw brief dd 22 November 2010 kan ik u het volgende mededelen:

Wij hebben het personeel aangesproken die die dag dienst deed in de treinen die u in uw brief aangaf. Hieruit blijkt ook dat de meeste Hoofdconducteuren die op die dag reden, een andere dag ook reed, op een trein die u aangaf. Waarschijnlijk dat u toeval heeft om dit veelvoudig mee te maken.

Dit vinden wij geen normale gang van zaken. Een Hoofdconducteur heeft zich aan een vertrekprocedure te houden, waarbij de door u genoemde feiten - die deze Hoofdconducteur steevast ontkend - niet toe behoren. Hierbij treden gevaarlijke situaties op.

Indien u een vergelijkende situatie opnieuw meemaakt, kunt u een brief naar ons schrijven, en het referentienummer vermelden. Hiermee kunnen wij eerdere correspondentie met u terugvinden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

<knip>

---> Handtekening was ook nog de naam :)
pi_89362032
Nou de intercity's waar ik inzit gaan toch dagelijks netjes over de buitenste sporen terwijl de stoppers over de binnenste gaan om bij de perrons te komen. Gebruikt worden ze zeker wel dus.

Ik vond vanavond op mijn deurmat een grote envelop van de NS. Ik heb op een van mijn GTbV formulieren van laatst vergeten een tijd in te vullen. Krijg dus mijn ingevulde formulier, met aangeniet kopietje van vervoerbewijs terug gestuurd tezamen met een verst formulier en een begeleidende brief. Of ik even alles opnieuw wilde invullen en opsturen, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen.
pi_89362086
Goed gedaan Durk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89362146
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.
Hoezo? Er is toch geen concurrentie en die arrivatrein in de spits met 4x 50 man vullen is toch best rendabel? Nu zijn de extra stellen vooral nodig voor Dordrecht-Gorinchem en rijden ze in de spits continu leeg terug en halen ze in op Hardinxveld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89362161
hij ontkend :')

't Was trouwens vanavond ook raak in de IC Ehv - Tb. Het was al een te kort treintje, dus stampvol. Uitstappen duurde lang want veel mensen die eruit wilden en een HC die al gaat fluiten voordat de laatste persoon überhaupt is uitgestapt. Ik snap dat je al 4 minuten vertraging hebt, maar dat kan ik dus ook echt niet hebben. Vooral niet als die 4 minuten vertraging het gevolg zijn van eerder gefaal van de HC.
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:00:11 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89362185
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef Fixers het volgende:
Nou de intercity's waar ik inzit gaan toch dagelijks netjes over de buitenste sporen terwijl de stoppers over de binnenste gaan om bij de perrons te komen. Gebruikt worden ze zeker wel dus.

Ik vond vanavond op mijn deurmat een grote envelop van de NS. Ik heb op een van mijn GTbV formulieren van laatst vergeten een tijd in te vullen. Krijg dus mijn ingevulde formulier, met aangeniet kopietje van vervoerbewijs terug gestuurd tezamen met een verst formulier en een begeleidende brief. Of ik even alles opnieuw wilde invullen en opsturen, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen.
Het is in gebruik. Maar wat mij laatst werd verteld door een Trdl word dit nu door het dagplan (?) gedaan. Later word het standaard opgenomen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:01:07 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89362239
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:59 schreef Ireyon het volgende:
hij ontkend :')
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.
pi_89362378
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.
heNzelf denk ik dan eerder :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89362406
Maak de volgende keer gewoon een filmpje en zet het op youtube.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89362585
Maar inderdaad Durk, goed dat je dit soort praktijken meldt. Zal best dat de trein vertraagd is, maar die reizigers betalen gewoon. En vertraging eruit rijden doen ze maar op de vrije baan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:20:28 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89363379
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
pi_89365646
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Boeit ook lekker veel ja, die 2 kilometer -O- Dan ga maar reizigers fijnmalen, dat is vast een beter plan idd 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89365817
Vanmiddag zat in in een ICMm die reed als intercity tussen Nijmegen en Schiphol :o
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_89366475
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Dat is wel heel treurig. Je zal hooguit moeten rennen voor de IC naar Venlo, maar voor de rest zijn er ook geen aansluitingen die korter dan 8 minuten ofzo zijn. En 3/4 keert toch op Dordrecht. En die kering is ruim zat.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89367270
Even onder de aandacht brengen: FOK!kers Helpen FOK!kers!
dag
pi_89368168
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:27 schreef Peter het volgende:
Even onder de aandacht brengen: FOK!kers Helpen FOK!kers!
Mja, echt zoiets van "Why didn't I think of that?"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_89368766
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak de volgende keer gewoon een filmpje en zet het op youtube.
Vergeet het filmpje niet van goed Limburgs commentaar te voorzien. Gegarandeerd een YouTube hit! ^O^
pi_89368825
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en anders zeggen jullie dat maar. Ik kom volgende week dinsdag om 9.35 op Paris Nord aan en vertrek om 10.24 van Paris Est. Is dat een beetje haalbaar? Zal vast niet de enige zijn die die trip vaker heeft gedaan :P

En dan de trip van Paris est naar Zurich en van Zurich naar Milaan. Is er op die lijn normaliter veel vertraging?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89369001
Van Paris Nord naar Paris Est is een paar minuten lopen. Dus ik zou op het eerste gezicht zo zeggen dat 50 minuten overstaptijd wel te doen moet zijn.

Op de lijn tussen Zürich en Milaan is heel vaak vertraging, kijk maar eens hier.

Dat is alles wat ik weet, verder kan ik niet helpen.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2010 00:07:39 ]
pi_89369054
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en anders zeggen jullie dat maar. Ik kom volgende week dinsdag om 9.35 op Paris Nord aan en vertrek om 10.24 van Paris Est. Is dat een beetje haalbaar? Zal vast niet de enige zijn die die trip vaker heeft gedaan :P

En dan de trip van Paris est naar Zurich en van Zurich naar Milaan. Is er op die lijn normaliter veel vertraging?
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.
pi_89369432
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:07 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.
Hmm. Dank voor de berichten tot dusver. Ik ben op dit moment een soort van plan B aan het maken mocht het mis gaan.

De planning volgende week dinsdag voor mij is.

Van Londen naar Parijs vertrek 05:25 aankomst 08:50

En een bekende van me komt over vanaf Nederland rond 9.35. Ik schat zelf ook qua weeromstandigheden dat ik een half uurtje vertraging heb vanuit Londen.

Dan van 10.24 Paris Est - 15.00 Zurich
En van 15.09 Zurich - 18.50 Milaan

(ik weet zo ook niet welke treinen dat zijn. Zijn dat beide cisalpino's? Of 1 tgv en de ander cisalpino?)

Die 9 minuten overstap tijd kun je dus eigenlijk wel shaken :P Maar het is dus zeker zo als je van de 10.24 (mits we die op tijd halen) omgeboekt worden naar de volgende trein naar Milaan?

En heb net even op die trein website gekeken wat betreft vertraging cisalpino
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:20:41 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89369586
Cisalpino rijdt per 31/12/2009 niet meer, SBB en Trenitalia voeren de diensten nu onder eigen naam uit.
pi_89370834
Even terugkomen op bericht in vorige topic.

Gaan met z'n 2-en, 18e heen vanaf breda naar keulen en 19e terug. een heeft OV studenten-kaart (week). zo'n 2 uur ticket lijkt me het gunstigste dan? voor nederlandse gedeelte valt er met de spoordeelweken wel iets te regelen denk ik ;)
pi_89372502
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

heNzelf denk ik dan eerder :D
Oh ja, onder mijn 'hey vul je formulier even opnieuw in'-brief staat een handtekening en naam van Ernst Japikse. Ze lijken bij elkaar te passen ook. Volgens de titel is 'ie Directeur Klantenservice.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 09:30:00 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_89374365
Ook een leuk omroepbericht vanmorgen:

"Door een overschot aan reizigers wordt u verzocht ter hoogte van 6a in te stappen"

:D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89379739
ik zit nu in een sgmm met led verlichting, is dat nieuw?
  woensdag 1 december 2010 @ 14:43:37 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89385851
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in een sgmm met led verlichting, is dat nieuw?
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?
De front- en sluitseinen hebben een aantal met LED, volgens mij 2. DD-AR(1 stuk) heeft dat ook, en er zijn 3 V's die dat hebben.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:54:17 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89386302
Helleuw,

Ik ben van plan (na een weddenschap met een paar vrienden) om vrijdag 14 januari rond 22:00 in de trein te stappen. Ik moet eindigen rond 22:00 of later de volgende dag. Startplaats is Zwijndrecht, kan bij problemen qua tijd Dordrecht worden.

Wat de verdienste zijn met de weddenschap? Iedereen zet zeg maar ¤20,00 in. Haal ik de weddenschap, gaat het totaalbedrag naar een goed doel. Denk aan KiKa, of iets vergelijkends. Dit is een weddenschap met 14 man, dus kan best wat opbrengen.

Ja, dat is opzich makkelijk. Een paar stations een uur rondhangen. Maar dat is niet volgens deze weddenschap. De route moet aaneengesloten zijn, en (indien mogelijk) zo weinig mogelijk dezelfde stukken afleggen. Treinvervangend vervoer is zeker uitgesloten. Ook is het doel om zoveel mogelijk kilometers te maken. De 1.000 moet overschreden worden.

Heeft iemand ideeën?
Ik heb zelf wel wat zitten bedenken, maar toch nog even een vraag hier
pi_89386605
Ik raad je aan dit niet in januari maar in maart of april te doen, dit ivm de weersomstandigheden ;)
  woensdag 1 december 2010 @ 15:07:14 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89386870
Dat snapte ik ook al. Maar het is juist de weddenschap om het dan te doen...
pi_89387118
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?
De front- en sluitseinen hebben een aantal met LED, volgens mij 2. DD-AR(1 stuk) heeft dat ook, en er zijn 3 V's die dat hebben.
De frontseinen sowieso, sluitseinen niet op gelet :)
pi_89387231
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:54 schreef greavy het volgende:
Helleuw,

Ik ben van plan (na een weddenschap met een paar vrienden) om vrijdag 14 januari rond 22:00 in de trein te stappen. Ik moet eindigen rond 22:00 of later de volgende dag. Startplaats is Zwijndrecht, kan bij problemen qua tijd Dordrecht worden.

Wat de verdienste zijn met de weddenschap? Iedereen zet zeg maar ¤20,00 in. Haal ik de weddenschap, gaat het totaalbedrag naar een goed doel. Denk aan KiKa, of iets vergelijkends. Dit is een weddenschap met 14 man, dus kan best wat opbrengen.

Ja, dat is opzich makkelijk. Een paar stations een uur rondhangen. Maar dat is niet volgens deze weddenschap. De route moet aaneengesloten zijn, en (indien mogelijk) zo weinig mogelijk dezelfde stukken afleggen. Treinvervangend vervoer is zeker uitgesloten. Ook is het doel om zoveel mogelijk kilometers te maken. De 1.000 moet overschreden worden.

Heeft iemand ideeën?
Ik heb zelf wel wat zitten bedenken, maar toch nog even een vraag hier
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen? :?
pi_89387276
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen? :?
Oftewel: 1000km in 24 uur.
pi_89387464
zwijndrecht -> dord -> haarlem -> Amsterdam -> dan het rondje nachtnet 2x maken tot aan tilburg ofzo, -> zwolle -> groningen -> leeuwarden -> zwolle -> eindhoven -> maastricht -> brussel -> Dord -> zwijndrecht?

zomaar een idee, geen idee hoeveel tijd of km het is maar je maakt volgens mij toch echt wel 1000 km en je ziet het hele land :P
pi_89387650
of beter nog, je eindigt met nachnetten in Amsterdam. Dan doe je Den helder, terug via hoorn naar Amsterdam. Dan naar lelystad -> almere Centrum naar utrecht en dan naar friesland. Dan heb je elke lijn wel gehad op de diesellijntjes na, maar dat gaat toch te langzaam als je kilometers wil vreten :)
pi_89387787
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:20 schreef James1988 het volgende:
Cisalpino rijdt per 31/12/2009 niet meer, SBB en Trenitalia voeren de diensten nu onder eigen naam uit.
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.
  woensdag 1 december 2010 @ 15:31:13 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89387902
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
zwijndrecht -> dord -> haarlem -> Amsterdam -> dan het rondje nachtnet 2x maken tot aan tilburg ofzo, -> zwolle -> groningen -> leeuwarden -> zwolle -> eindhoven -> maastricht -> brussel -> Dord -> zwijndrecht?

zomaar een idee, geen idee hoeveel tijd of km het is maar je maakt volgens mij toch echt wel 1000 km en je ziet het hele land :P
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien
pi_89387970
maar dan moet je dus nog wel iets anders doen voordat je het nachtnet doet, anders ben je al in utrecht voor de eerste treinen weer gaan?
pi_89388062
makkelijke

Dord -> nachtnet -> rotterdam -> parijs -> luxemburg -> brussel -> maastricht -> eindhoven -> dord.

Dan doe je het in 12 uur :P
  woensdag 1 december 2010 @ 15:53:49 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89388788
Binnenland :+
Maar ik houd het ongeveer zo, denk ik: Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht - Schiphol (Via Hilversum, met stoptrein) - Amersfoort - Leeuwarden - Groningen, en dan verder doorkruipen omhoog richting Maastricht enzo. Na Limburg door naar Roosendaal, misschien nog Vlissingen.
pi_89389523
Via Digitally Imported (muzieksite) kreeg ik een link van Youtube met filmpjes van de Bergensbanen in Noorwegen, gefilmd uit de cabine.. Voor mij was alleen de muziek interessant, maar kan me voorstellen dat hier mensen zijn die de footage ook wel mooi vinden? :)

Er zijn er 13 in totaal.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 1 december 2010 @ 16:14:05 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89389683
Ik heb inmiddels een planning: Zwijndrecht - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht - Schiphol (Via hilversum, stoptrein) - Amersfoort - Leeuwarden - Groningen - Zwolle.

Vanaf daar moet ik verder. Richting Maastricht of Heerlen in ieder geval.

Zie ook deze Excel spreadsheet:
www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011.xlsx

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 01-12-2010 16:19:34 ]
pi_89389738
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.
Gelukkig heb ik er niet al te veel geld voor betaald. 39 euro voor ticket Parijs - Zurich en Zurich - Milaan. Als ik dus ergens vertraging heb of mis en het duurt ons te lang voordat we naar Milaan kunnen stap ik denk ik maar in het vliegtuig. Ook al las ik op de website dat er ook gewoon nacht treinen zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89391288
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom...
Assassin stabs you in your back.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 december 2010 @ 16:53:10 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89391470
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89392068
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:49 schreef Assassin92 het volgende:
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom...
Van de nieuwe dienstregeling zul je vrijwel niks merken hoor.. dat tijden en overstappen hetzelfde zijn, klopt gewoon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2011
  woensdag 1 december 2010 @ 17:39:11 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89393702
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89395025
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
quote:
Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Woensdag 1 December 17:44
Oorzaak
Tussen Zwolle en Leeuwarden rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
dag
pi_89395729
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien
Ik zou op Rotterdam een slagje naar hvh doen, dan stel je de nachtnetrein uit en heb je korter de tijd tot de 1e gewone treinen weer rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89396066
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde. :{w
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn. :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89396888
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Huh, maar vorig jaar veranderde alles wel helemaal? Vrij klote iig, dat betekent dat de NS niets met de klachten heeft gedaan tussen het traject Gouda - Leiden, welke vrij veel en zeker niet ongegrond waren.
Assassin stabs you in your back.
pi_89397853
Kutzooi, ik wou vandaag met de eurostar van 12.57 van Londen naar Brussel. Was die trein gecanceled. Jammer maar helaas, gelukkig geen ticket geboekt, dus direct ticket geboekt voor de volgende ochtend 6.20. .. Zie ik net dat die OOK gecanceled is .. :r :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:25:12 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89398063
quote:
Op woensdag 1 december 2010 18:13 schreef Peter het volgende:

[..]



[..]

ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
Ik ben ook aan het werk, maar heb het lekker rustig, want vandaag heb ik ncbg (het rangeerwerk).

Overigens valt het hele baanvak naar Leeuwarden onder post Zwolle.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:31:26 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89401825
Even over het reisje:

Heb de planning even bekeken, en nu ik om 20:50 uit Dordrecht vertrek, ben ik met de route Zwijndrecht - Maastricht - Heerlen - Amsterdam CS - Rotterdam CS - Utrecht CS - Schiphol (via Hilversum) - Leeuwarden - Groningen - Zwolle(a. 11:38) al op 988 kilometer
Zie ook dit excel document (nu ook voor 2003 versies): http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls

Ik heb meerdere materieeltypen:
* SLT
* ICR
* VIRM
* E-GTW
* ICM(m)
* mDDM
* IC 14x-stam
* D-GTW

Nu moet ik na Zwolle nog door. Ik wil eigenlijk dan ook nog Lint, Plan V, SGM en Protos erbij pakken. ICE erbij zou ook wel tof zijn. Heeft iemand nog ideeën?
Voor Plan V en Lint zou ik Zwolle-Marienberg-Almelo kunnen doen.

Over de kaartjes: De kans is groot dat ik een Kruidvat kaart gebruik. De vrijdag(nacht) reis ik met mijn Studenten OV.
pi_89402291
Over Meppel-Zwolle; de storing was bij Herfte en de Emmerlijn ondervond ook de nodige problemen. Maar goed, sinds kort rept NS niet meer over de Emmerlijn. De sneltrein van 17:56 uit Zl reed ook niet, maar op de AV stond 'ie overal met +7. Gister een defecte trein Na-Emn, ook niets van gezien.
Hooray for beer.
pi_89411405
quote:
Op woensdag 1 december 2010 18:43 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde. :{w
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn. :r
Vannochtend gewoon ingecheckt met de bus, toen is er gelukkig niks afgeschreven. Toen ik vanmiddag weer met de bus ging, wist de buschauffeur niks van de problemen, maar gelukkig geloofde hij mij wel.

Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
  woensdag 1 december 2010 @ 23:14:57 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89411542
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:12 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
pi_89411613
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
pi_89411731
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
Dat wist ik niet :o

even OT: durk, is die RS al weg? Ik wil er opzich nog wel een keer op rijden :P
pi_89412076
Vandaag tussen Ah en Nm noodreparatie aan het spoor bij Elst. Ik moet zeggen, het was goed geregeld, station Nm uit snelbus stond klaar reed binnen vijf minuten weg en 20 minuten later arriveerde deze aan Sonsbeekzijde.
pi_89413428
quote:
Het treinstation Hengelo moet een aansluiting op het hogesnelheidsnet van Duitsland krijgen. De nieuwste ICE-treinen van de Duitse spoorwegen zouden dan vanuit Hengelo naar Duitsland kunnen rijden, bijvoorbeeld richting Berlijn, Hamburg of Frankfurt.
ICE-trein naar Hengelo

Dat heeft de Tweede Kamerfractie van het CDA woensdag bepleit in het debat over de begroting Infrastructuur en Milieu. Volgens CDA-Kamerlid Omtzigt is een goede verbinding met Duitsland essentieel en moet het nieuwe Centraal Station Twente in Hengelo ook internationaal gebruikt gaan worden. Dat kan door naast de 6 intercities naar Berlijn per dag, ook de hogesnelheidstreinen door te trekken naar Hengelo. De Duitse spoorwegen doen dat al in andere grenssteden van Duitsland zoals Straatsburg en Zurich. Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu gaat samen met haar Duitse collega kijken of en hoe dit mogelijk gemaakt kan worden.
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
pi_89413499
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
Word nou hengelo vergeleken met strassburg? :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2010 @ 00:02:22 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89413605
Hengelo Hbf jeweets 8-)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89414060
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Hengelo Hbf jeweets 8-)
Met die pleuris bende daar rond dat station? :D

Eerder Hengelo HFB. Huge fucking bende . (hahaha lollereinz :D )
pi_89414074
in mijn hoofd klonk ie leuker ;(
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 09:20:15 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_89418507
Kijk eens wat een mooi station O+


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89419592
Thailand (L)
  donderdag 2 december 2010 @ 11:04:39 #125
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89421437
Da's vast geen Hengelo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 11:17:46 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_89421847
Nee, zeker niet. Het is Lumpini Train Station, in Bangkok O+ Daar was ik vorig jaar rond deze tijd ;( Ik wil terug!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 december 2010 @ 11:49:58 #127
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89422930
Vind 't er heel oostblokkig uitzien, met die twee pompeuze witgele torens :D Mooi station!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_89423688
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden :').
pi_89424993
quote:
Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden :').
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
  donderdag 2 december 2010 @ 12:53:00 #130
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89425142
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
Kan alleen als het een multisystem-ICE is, gezien de andere bovenleidingsspanning. En dat zijn ze lang niet allemaal ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:12:16 #131
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89425781
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:16 schreef Fixers het volgende:
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
Hebben ze daar niet zo'n warmte paal? Niet dat die dingen gek veel verschil maken trouwens, de achterliggende gedachte van NS bij die dingen is volgens mij om de kudde reizigers zo dicht mogelijk bij elkaar te drijven opdat iedereen van elkaars lichaamswarmte profiteert. :') Fatsoenlijk verwarmde wachtruimte met net toilet en degelijke zetel zou niet verkeerd zijn als je 25 minuten ergens strand. Of gewoon een cafe/restauratie op het station. :)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 13:38:31 #132
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_89426770
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE?
Nee, hoe kom je daar nou bij? DB is wel van plan op termijn alle getrokken IC's door treinstellen te vervangen maar dat duurt nog wel even.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Te duur (of je moet alle binnenlandse reizigers toeslag laten betalen), te weinig capaciteit (IC is nu al krap met 9 rijtuigen: een ICE heeft er maar 8) en DB wil het niet omdat een trein met zo veel stops niet in het ICE-concept past.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:02:43 #133
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89427734
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89429453
mijn sprinter vanochtend om 8.19 van gouda naar amsterdam

Reed met + fucking 62 }:|
pi_89431462
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
  donderdag 2 december 2010 @ 16:30:37 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89434325
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
  donderdag 2 december 2010 @ 16:33:44 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89434559
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
pi_89434682
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89434830
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:30 schreef greavy het volgende:
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 2 december 2010 @ 16:52:54 #140
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89436312
quote:
Op donderdag 2 december 2010 15:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 2 december 2010 @ 17:22:45 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89437721
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits :r
Ze waren vrij snel 'op eigen kracht' weggehaald, en richting Rotterdam als LM gegaan met volle snelheid (een setje van 2 viertjes en een setje van een zesje en viertje). Stonden eerst op spoor 20 en ergens op 6/7/8
Heb ze zelf niet gezien te Dordrecht, maar van een Machinist gehoord.
Zag ze wel voorbij komen in Zwijndrecht. Geloofwaardig voor de reiziger: Trein defect, en gaat later per LM op hoge snelheid naar Rotterdam...
  donderdag 2 december 2010 @ 18:00:58 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_89439119
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Intercity Hdr-Nm, vertrektijd 9:11 Sloterdijk, was zo vertraagd dat ik bij aankomst op Sloterdijk niet hoefde te wachten op de volgende van 9:41.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:01:06 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89439124
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.

Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef greavy het volgende:
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?

[ Bericht 5% gewijzigd door Eix op 02-12-2010 18:08:08 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 18:15:02 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89439656
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]

Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
Die bronnen heb ik zeker. NS-medewerkers op Somda. Afgelopen 4 dagen stonden er 2 keer een I6/I10 stam klaar in Brussel voor de 9200 naar Amsterdam. Maar NS heeft de trein toen in Nederland geweigerd, waardoor deze trein in Brussel al opgeheven werd. Reden van weigering was vanwege de rijtuigen.

Kort samengevat: NMBS heeft HiSpeed te kennen gegeven de rijtuigen nodig te hebben om zelf de diensten in binnenland te rijden. HiSpeed huurt extra Prio-rijtuigen voor de BNL. Nu alle stammen teruggetrokken zijn, blijkt NMBS ze toch niet zo hard nodig te hebben.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:23:32 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89439956
De DB heeft het DBFahrplaninfo bestandje bijgewerkt (voor offline de DRGL van Hafas raadplegen): Voor te downloaden: http://updates.hafas.de/images/db/DBFahrplaninfo.exe
pi_89440188
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.

Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...
En vergeet ook het Duitse gedeelte niet hè. Daar gaat het pas snel vanaf dat de trein bij Löhne op de 'hoofdroute' komt. Het stuk tussen Löhne en de Nederlandse grens is nou ook niet bepaald ICE-waardig.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:08:50 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89441808
Bij Amsterdam Lelylaan is het spoor verzakt: Zeer beperkt treinverkeer mogelijk.
pi_89443660
En weer een dooie in groningen, lala
pi_89443818
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:44 schreef Yreal het volgende:
En weer een dooie in groningen, lala
Mja tussen Assen en Groningen geen trein. Wat een gezellige sfeer zal dat zo zijn. Hutjemutje vanuit Assen de bus in naar Grunn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89444380
Grunn? :D
pi_89445362
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:
Grunn? :D
Ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat Grunn, Gronings is voor Groningen. :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')