Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan wordenquote:Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden.
Kan alleen als het een multisystem-ICE is, gezien de andere bovenleidingsspanning. En dat zijn ze lang niet allemaalquote:Op donderdag 2 december 2010 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
Hebben ze daar niet zo'n warmte paal? Niet dat die dingen gek veel verschil maken trouwens, de achterliggende gedachte van NS bij die dingen is volgens mij om de kudde reizigers zo dicht mogelijk bij elkaar te drijven opdat iedereen van elkaars lichaamswarmte profiteert.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:16 schreef Fixers het volgende:
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
Nee, hoe kom je daar nou bij? DB is wel van plan op termijn alle getrokken IC's door treinstellen te vervangen maar dat duurt nog wel even.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE?
Te duur (of je moet alle binnenlandse reizigers toeslag laten betalen), te weinig capaciteit (IC is nu al krap met 9 rijtuigen: een ICE heeft er maar 8) en DB wil het niet omdat een trein met zo veel stops niet in het ICE-concept past.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:30 schreef greavy het volgende:
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
Ze waren vrij snel 'op eigen kracht' weggehaald, en richting Rotterdam als LM gegaan met volle snelheid (een setje van 2 viertjes en een setje van een zesje en viertje). Stonden eerst op spoor 20 en ergens op 6/7/8quote:Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits
Intercity Hdr-Nm, vertrektijd 9:11 Sloterdijk, was zo vertraagd dat ik bij aankomst op Sloterdijk niet hoefde te wachten op de volgende van 9:41.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef greavy het volgende:
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
Die bronnen heb ik zeker. NS-medewerkers op Somda. Afgelopen 4 dagen stonden er 2 keer een I6/I10 stam klaar in Brussel voor de 9200 naar Amsterdam. Maar NS heeft de trein toen in Nederland geweigerd, waardoor deze trein in Brussel al opgeheven werd. Reden van weigering was vanwege de rijtuigen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
En vergeet ook het Duitse gedeelte niet hè. Daar gaat het pas snel vanaf dat de trein bij Löhne op de 'hoofdroute' komt. Het stuk tussen Löhne en de Nederlandse grens is nou ook niet bepaald ICE-waardig.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.
Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...
Mja tussen Assen en Groningen geen trein. Wat een gezellige sfeer zal dat zo zijn. Hutjemutje vanuit Assen de bus in naar Grunn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |