abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 11:17:46 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_89421847
Nee, zeker niet. Het is Lumpini Train Station, in Bangkok O+ Daar was ik vorig jaar rond deze tijd ;( Ik wil terug!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 december 2010 @ 11:49:58 #127
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89422930
Vind 't er heel oostblokkig uitzien, met die twee pompeuze witgele torens :D Mooi station!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_89423688
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden :').
pi_89424993
quote:
Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden :').
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
  donderdag 2 december 2010 @ 12:53:00 #130
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_89425142
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
Kan alleen als het een multisystem-ICE is, gezien de andere bovenleidingsspanning. En dat zijn ze lang niet allemaal ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:12:16 #131
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89425781
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:16 schreef Fixers het volgende:
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
Hebben ze daar niet zo'n warmte paal? Niet dat die dingen gek veel verschil maken trouwens, de achterliggende gedachte van NS bij die dingen is volgens mij om de kudde reizigers zo dicht mogelijk bij elkaar te drijven opdat iedereen van elkaars lichaamswarmte profiteert. :') Fatsoenlijk verwarmde wachtruimte met net toilet en degelijke zetel zou niet verkeerd zijn als je 25 minuten ergens strand. Of gewoon een cafe/restauratie op het station. :)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 13:38:31 #132
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_89426770
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE?
Nee, hoe kom je daar nou bij? DB is wel van plan op termijn alle getrokken IC's door treinstellen te vervangen maar dat duurt nog wel even.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Te duur (of je moet alle binnenlandse reizigers toeslag laten betalen), te weinig capaciteit (IC is nu al krap met 9 rijtuigen: een ICE heeft er maar 8) en DB wil het niet omdat een trein met zo veel stops niet in het ICE-concept past.
  donderdag 2 december 2010 @ 14:02:43 #133
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89427734
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89429453
mijn sprinter vanochtend om 8.19 van gouda naar amsterdam

Reed met + fucking 62 }:|
pi_89431462
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
  donderdag 2 december 2010 @ 16:30:37 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89434325
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
  donderdag 2 december 2010 @ 16:33:44 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89434559
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
pi_89434682
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89434830
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:30 schreef greavy het volgende:
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 2 december 2010 @ 16:52:54 #140
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89436312
quote:
Op donderdag 2 december 2010 15:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 2 december 2010 @ 17:22:45 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89437721
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits :r
Ze waren vrij snel 'op eigen kracht' weggehaald, en richting Rotterdam als LM gegaan met volle snelheid (een setje van 2 viertjes en een setje van een zesje en viertje). Stonden eerst op spoor 20 en ergens op 6/7/8
Heb ze zelf niet gezien te Dordrecht, maar van een Machinist gehoord.
Zag ze wel voorbij komen in Zwijndrecht. Geloofwaardig voor de reiziger: Trein defect, en gaat later per LM op hoge snelheid naar Rotterdam...
  donderdag 2 december 2010 @ 18:00:58 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_89439119
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Intercity Hdr-Nm, vertrektijd 9:11 Sloterdijk, was zo vertraagd dat ik bij aankomst op Sloterdijk niet hoefde te wachten op de volgende van 9:41.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:01:06 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89439124
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.

Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef greavy het volgende:
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?

[ Bericht 5% gewijzigd door Eix op 02-12-2010 18:08:08 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 18:15:02 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89439656
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]

Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
Die bronnen heb ik zeker. NS-medewerkers op Somda. Afgelopen 4 dagen stonden er 2 keer een I6/I10 stam klaar in Brussel voor de 9200 naar Amsterdam. Maar NS heeft de trein toen in Nederland geweigerd, waardoor deze trein in Brussel al opgeheven werd. Reden van weigering was vanwege de rijtuigen.

Kort samengevat: NMBS heeft HiSpeed te kennen gegeven de rijtuigen nodig te hebben om zelf de diensten in binnenland te rijden. HiSpeed huurt extra Prio-rijtuigen voor de BNL. Nu alle stammen teruggetrokken zijn, blijkt NMBS ze toch niet zo hard nodig te hebben.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:23:32 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89439956
De DB heeft het DBFahrplaninfo bestandje bijgewerkt (voor offline de DRGL van Hafas raadplegen): Voor te downloaden: http://updates.hafas.de/images/db/DBFahrplaninfo.exe
pi_89440188
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.

Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...
En vergeet ook het Duitse gedeelte niet hè. Daar gaat het pas snel vanaf dat de trein bij Löhne op de 'hoofdroute' komt. Het stuk tussen Löhne en de Nederlandse grens is nou ook niet bepaald ICE-waardig.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:08:50 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89441808
Bij Amsterdam Lelylaan is het spoor verzakt: Zeer beperkt treinverkeer mogelijk.
pi_89443660
En weer een dooie in groningen, lala
pi_89443818
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:44 schreef Yreal het volgende:
En weer een dooie in groningen, lala
Mja tussen Assen en Groningen geen trein. Wat een gezellige sfeer zal dat zo zijn. Hutjemutje vanuit Assen de bus in naar Grunn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89444380
Grunn? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')