Van de nieuwe dienstregeling zul je vrijwel niks merken hoor.. dat tijden en overstappen hetzelfde zijn, klopt gewoon.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:49 schreef Assassin92 het volgende:
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom...
quote:Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)quote:Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Woensdag 1 December 17:44
Oorzaak
Tussen Zwolle en Leeuwarden rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
Ik zou op Rotterdam een slagje naar hvh doen, dan stel je de nachtnetrein uit en heb je korter de tijd tot de 1e gewone treinen weer rijdenquote:Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien
Huh, maar vorig jaar veranderde alles wel helemaal? Vrij klote iig, dat betekent dat de NS niets met de klachten heeft gedaan tussen het traject Gouda - Leiden, welke vrij veel en zeker niet ongegrond waren.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Ik ben ook aan het werk, maar heb het lekker rustig, want vandaag heb ik ncbg (het rangeerwerk).quote:Op woensdag 1 december 2010 18:13 schreef Peter het volgende:
[..]
[..]
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
Vannochtend gewoon ingecheckt met de bus, toen is er gelukkig niks afgeschreven. Toen ik vanmiddag weer met de bus ging, wist de buschauffeur niks van de problemen, maar gelukkig geloofde hij mij wel.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:43 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde.![]()
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn.
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:12 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
Dat wist ik nietquote:Op woensdag 1 december 2010 23:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwdquote:Het treinstation Hengelo moet een aansluiting op het hogesnelheidsnet van Duitsland krijgen. De nieuwste ICE-treinen van de Duitse spoorwegen zouden dan vanuit Hengelo naar Duitsland kunnen rijden, bijvoorbeeld richting Berlijn, Hamburg of Frankfurt.
ICE-trein naar Hengelo
Dat heeft de Tweede Kamerfractie van het CDA woensdag bepleit in het debat over de begroting Infrastructuur en Milieu. Volgens CDA-Kamerlid Omtzigt is een goede verbinding met Duitsland essentieel en moet het nieuwe Centraal Station Twente in Hengelo ook internationaal gebruikt gaan worden. Dat kan door naast de 6 intercities naar Berlijn per dag, ook de hogesnelheidstreinen door te trekken naar Hengelo. De Duitse spoorwegen doen dat al in andere grenssteden van Duitsland zoals Straatsburg en Zurich. Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu gaat samen met haar Duitse collega kijken of en hoe dit mogelijk gemaakt kan worden.
Word nou hengelo vergeleken met strassburg?quote:Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd
Met die pleuris bende daar rond dat station?quote:
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan wordenquote:Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?quote:Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE? Waarbij de NS behoorlijk baalt aangezien deze niet als binnenlandse IC ingezet kan worden.
Kan alleen als het een multisystem-ICE is, gezien de andere bovenleidingsspanning. En dat zijn ze lang niet allemaalquote:Op donderdag 2 december 2010 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
waarom zouden ze die niet met ice kunnen rijden ?
Hebben ze daar niet zo'n warmte paal? Niet dat die dingen gek veel verschil maken trouwens, de achterliggende gedachte van NS bij die dingen is volgens mij om de kudde reizigers zo dicht mogelijk bij elkaar te drijven opdat iedereen van elkaars lichaamswarmte profiteert.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:16 schreef Fixers het volgende:
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
Nee, hoe kom je daar nou bij? DB is wel van plan op termijn alle getrokken IC's door treinstellen te vervangen maar dat duurt nog wel even.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de huidige IC naar Berlijn een beetje op het einde van zijn leven zit en straks vervangen wordt door een ICE?
Te duur (of je moet alle binnenlandse reizigers toeslag laten betalen), te weinig capaciteit (IC is nu al krap met 9 rijtuigen: een ICE heeft er maar 8) en DB wil het niet omdat een trein met zo veel stops niet in het ICE-concept past.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:12 schreef Eix het volgende:
Mwah, maar dat geldt sowieso voor alle ICE's binnen Nederland. De vraag is waarom een ICE-treinstel niet als binnenlandse intercity kan rijden.
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:30 schreef greavy het volgende:
Best goed. Her en der defect materieel. SLeTjes laten het het meest afweten. Te Dordrecht stonden vandaag 4 SLeTjes defect, op Rotterdam 7...
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:34 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoe zijn de eerste echte sneeuwdagen verlopen? Best goed toch?
Ze waren vrij snel 'op eigen kracht' weggehaald, en richting Rotterdam als LM gegaan met volle snelheid (een setje van 2 viertjes en een setje van een zesje en viertje). Stonden eerst op spoor 20 en ergens op 6/7/8quote:Op donderdag 2 december 2010 16:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar stonden die dan? Ik heb ze op Dordrecht niet gezien.
En welke neukfout bij de NS bedenkt dat 7baks ICRm genoeg is voor de 1900. Zal lekker zijn in de spits
Intercity Hdr-Nm, vertrektijd 9:11 Sloterdijk, was zo vertraagd dat ik bij aankomst op Sloterdijk niet hoefde te wachten op de volgende van 9:41.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Paar wisselstorinkjes gehad, maar ik zou niet kunnen zeggen of dat door het weer kwam.
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kapitaalvernietiging. Een trein inzetten die 2x zo duur is als een VIRM en de helft van de capaciteit heeft, op een traject waar je niet boven de 120 gaat komen en met veel stops is niet interessant, omdat mensen er niet extra voor willen betalen.
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef greavy het volgende:
NS is tegenwoordig hard: NMBS heeft de I6/I10 rijtuigen teruggetrokken uit de rijdende dienst Brussel-Amsterdam. Hebben ze zelf nodig. Maar wanneer NMBS nu alsnog een I6/I10 stam wil inzetten weigert Nederland deze stam. Ze willen nu alleen nog maar de Prio's.... Ook al valt er daardoor een trein uit........
Die bronnen heb ik zeker. NS-medewerkers op Somda. Afgelopen 4 dagen stonden er 2 keer een I6/I10 stam klaar in Brussel voor de 9200 naar Amsterdam. Maar NS heeft de trein toen in Nederland geweigerd, waardoor deze trein in Brussel al opgeheven werd. Reden van weigering was vanwege de rijtuigen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
En vergeet ook het Duitse gedeelte niet hè. Daar gaat het pas snel vanaf dat de trein bij Löhne op de 'hoofdroute' komt. Het stuk tussen Löhne en de Nederlandse grens is nou ook niet bepaald ICE-waardig.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar als de DB inderdaad de Berlijn trein als ICE zou willen exploiteren dan maken die paar extra stops effectief ook geen bal uit.
Ik ben het eens met de argumentatie dat het überhaupt geen zinnig idee is om in Nederland een ICE trein in te zetten. Maar als je dat dan toch doet in het kader van weg met de klassiek getrokken trein dan vind ik het onzin om te stellen dat een extra intercity stop niet in het ICE concept past. Mij lijkt dat voor een commercieel spoorbedrijf als DB maar ook NS de keuze heel snel gemaakt is: Een half-vol ICE-concept Berlijn trein of,als het dan toch moet een ICE intercity trein die (over)vol zit...
Mja tussen Assen en Groningen geen trein. Wat een gezellige sfeer zal dat zo zijn. Hutjemutje vanuit Assen de bus in naar Grunn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |