abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 december 2010 @ 15:31:13 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89387902
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
zwijndrecht -> dord -> haarlem -> Amsterdam -> dan het rondje nachtnet 2x maken tot aan tilburg ofzo, -> zwolle -> groningen -> leeuwarden -> zwolle -> eindhoven -> maastricht -> brussel -> Dord -> zwijndrecht?

zomaar een idee, geen idee hoeveel tijd of km het is maar je maakt volgens mij toch echt wel 1000 km en je ziet het hele land :P
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien
pi_89387970
maar dan moet je dus nog wel iets anders doen voordat je het nachtnet doet, anders ben je al in utrecht voor de eerste treinen weer gaan?
pi_89388062
makkelijke

Dord -> nachtnet -> rotterdam -> parijs -> luxemburg -> brussel -> maastricht -> eindhoven -> dord.

Dan doe je het in 12 uur :P
  woensdag 1 december 2010 @ 15:53:49 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89388788
Binnenland :+
Maar ik houd het ongeveer zo, denk ik: Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht - Schiphol (Via Hilversum, met stoptrein) - Amersfoort - Leeuwarden - Groningen, en dan verder doorkruipen omhoog richting Maastricht enzo. Na Limburg door naar Roosendaal, misschien nog Vlissingen.
pi_89389523
Via Digitally Imported (muzieksite) kreeg ik een link van Youtube met filmpjes van de Bergensbanen in Noorwegen, gefilmd uit de cabine.. Voor mij was alleen de muziek interessant, maar kan me voorstellen dat hier mensen zijn die de footage ook wel mooi vinden? :)

Er zijn er 13 in totaal.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 1 december 2010 @ 16:14:05 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89389683
Ik heb inmiddels een planning: Zwijndrecht - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht - Schiphol (Via hilversum, stoptrein) - Amersfoort - Leeuwarden - Groningen - Zwolle.

Vanaf daar moet ik verder. Richting Maastricht of Heerlen in ieder geval.

Zie ook deze Excel spreadsheet:
www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011.xlsx

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 01-12-2010 16:19:34 ]
pi_89389738
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.
Gelukkig heb ik er niet al te veel geld voor betaald. 39 euro voor ticket Parijs - Zurich en Zurich - Milaan. Als ik dus ergens vertraging heb of mis en het duurt ons te lang voordat we naar Milaan kunnen stap ik denk ik maar in het vliegtuig. Ook al las ik op de website dat er ook gewoon nacht treinen zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89391288
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom...
Assassin stabs you in your back.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 december 2010 @ 16:53:10 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89391470
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89392068
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:49 schreef Assassin92 het volgende:
Waarom kan ik via de ns.nl nergens nog de nieuwe dienstregeling vinden? Ook staat er nergens wanneer deze wel te vinden is op ns.nl. Wel is er een apart gedeelte op de site voor de nieuwe dienstregeling waarin staat dat de nieuwe dienstregeling in de "reisplanner" te vinden is, maar zodra ik deze gebruik en een datum vanaf 12 december invoer (de nieuwe dienstregeling dus), verandert er nog niets qua tijden. Lijkt me toch wel dat er íets gaat veranderen op mijn traject? Aangezien ik 2 keer over moet stappen en op Gouda, Utrecht én Amsterdam kom...
Van de nieuwe dienstregeling zul je vrijwel niks merken hoor.. dat tijden en overstappen hetzelfde zijn, klopt gewoon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2011
  woensdag 1 december 2010 @ 17:39:11 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89393702
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89395025
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Lekker. Meppel-Zwolle ligt eruit.
quote:
Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Woensdag 1 December 17:44
Oorzaak
Tussen Zwolle en Leeuwarden rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
dag
pi_89395729
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zien
Ik zou op Rotterdam een slagje naar hvh doen, dan stel je de nachtnetrein uit en heb je korter de tijd tot de 1e gewone treinen weer rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89396066
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde. :{w
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn. :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_89396888
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Meeste wijzigingen zijn wijzigingen van enkele minuten, meer niet.
Huh, maar vorig jaar veranderde alles wel helemaal? Vrij klote iig, dat betekent dat de NS niets met de klachten heeft gedaan tussen het traject Gouda - Leiden, welke vrij veel en zeker niet ongegrond waren.
Assassin stabs you in your back.
pi_89397853
Kutzooi, ik wou vandaag met de eurostar van 12.57 van Londen naar Brussel. Was die trein gecanceled. Jammer maar helaas, gelukkig geen ticket geboekt, dus direct ticket geboekt voor de volgende ochtend 6.20. .. Zie ik net dat die OOK gecanceled is .. :r :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 1 december 2010 @ 19:25:12 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89398063
quote:
Op woensdag 1 december 2010 18:13 schreef Peter het volgende:

[..]

[..]

ze zullen het wel druk hebben, je collega's ( of ben je zelf ook aan het werk?)
Ik ben ook aan het werk, maar heb het lekker rustig, want vandaag heb ik ncbg (het rangeerwerk).

Overigens valt het hele baanvak naar Leeuwarden onder post Zwolle.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:31:26 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89401825
Even over het reisje:

Heb de planning even bekeken, en nu ik om 20:50 uit Dordrecht vertrek, ben ik met de route Zwijndrecht - Maastricht - Heerlen - Amsterdam CS - Rotterdam CS - Utrecht CS - Schiphol (via Hilversum) - Leeuwarden - Groningen - Zwolle(a. 11:38) al op 988 kilometer
Zie ook dit excel document (nu ook voor 2003 versies): http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls

Ik heb meerdere materieeltypen:
* SLT
* ICR
* VIRM
* E-GTW
* ICM(m)
* mDDM
* IC 14x-stam
* D-GTW

Nu moet ik na Zwolle nog door. Ik wil eigenlijk dan ook nog Lint, Plan V, SGM en Protos erbij pakken. ICE erbij zou ook wel tof zijn. Heeft iemand nog ideeën?
Voor Plan V en Lint zou ik Zwolle-Marienberg-Almelo kunnen doen.

Over de kaartjes: De kans is groot dat ik een Kruidvat kaart gebruik. De vrijdag(nacht) reis ik met mijn Studenten OV.
pi_89402291
Over Meppel-Zwolle; de storing was bij Herfte en de Emmerlijn ondervond ook de nodige problemen. Maar goed, sinds kort rept NS niet meer over de Emmerlijn. De sneltrein van 17:56 uit Zl reed ook niet, maar op de AV stond 'ie overal met +7. Gister een defecte trein Na-Emn, ook niets van gezien.
Hooray for beer.
pi_89411405
quote:
Op woensdag 1 december 2010 18:43 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gigantische neukfout van connexxion vandaag. Door een foute firmwire werd er bij studenten afgeschreven en de buschauffeurs melden het gewoon niet eens voor het inchecken. Het is maar goed dat mijn saldo te laag was om in te checken.
Toen ik voor de 4e keer een bus in moest wilde de buschauffeur me eerst niet naar binnen laten, omdat ik niet incheckte. Krijg die informatievoorziening eens op orde. :{w
Voor die 1-2 euro geld terug te vragen is het gedoe niet eens waard, dus het zal wel lekker cashen zijn. :r
Vannochtend gewoon ingecheckt met de bus, toen is er gelukkig niks afgeschreven. Toen ik vanmiddag weer met de bus ging, wist de buschauffeur niks van de problemen, maar gelukkig geloofde hij mij wel.

Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
  woensdag 1 december 2010 @ 23:14:57 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89411542
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:12 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Maar goed, treinen. Hoe zit het met de meeting?
Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
pi_89411613
Godver als je in dit weer reizigers 25 minuten laat wachten, dan zorg je toch voor verwamde wachtplekken? Ik sta hier te bevriezen op die tochtige passeage te Den Bosch
pi_89411731
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik meende dat die voor 15 januari gepland stond?
Ik ben er dan in ieder geval toch niet bij. Een weddenschap met een paar vrienden voor het goede doel... Ik stap vrijdag avond 20:50 in de trein, en ben zaterdag 21:10 of 21:40 weer op Zwijndrecht...
Dat wist ik niet :o

even OT: durk, is die RS al weg? Ik wil er opzich nog wel een keer op rijden :P
pi_89412076
Vandaag tussen Ah en Nm noodreparatie aan het spoor bij Elst. Ik moet zeggen, het was goed geregeld, station Nm uit snelbus stond klaar reed binnen vijf minuten weg en 20 minuten later arriveerde deze aan Sonsbeekzijde.
pi_89413428
quote:
Het treinstation Hengelo moet een aansluiting op het hogesnelheidsnet van Duitsland krijgen. De nieuwste ICE-treinen van de Duitse spoorwegen zouden dan vanuit Hengelo naar Duitsland kunnen rijden, bijvoorbeeld richting Berlijn, Hamburg of Frankfurt.
ICE-trein naar Hengelo

Dat heeft de Tweede Kamerfractie van het CDA woensdag bepleit in het debat over de begroting Infrastructuur en Milieu. Volgens CDA-Kamerlid Omtzigt is een goede verbinding met Duitsland essentieel en moet het nieuwe Centraal Station Twente in Hengelo ook internationaal gebruikt gaan worden. Dat kan door naast de 6 intercities naar Berlijn per dag, ook de hogesnelheidstreinen door te trekken naar Hengelo. De Duitse spoorwegen doen dat al in andere grenssteden van Duitsland zoals Straatsburg en Zurich. Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu gaat samen met haar Duitse collega kijken of en hoe dit mogelijk gemaakt kan worden.
Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
pi_89413499
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat overdreven weer, ze hebben de stoptrein naar Bad bentheim straks, en ze hebben al de ic naar berlijn. En volgens mij mag er dan nog wel een extra perron bij worden gebouwd :')
Word nou hengelo vergeleken met strassburg? :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2010 @ 00:02:22 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89413605
Hengelo Hbf jeweets 8-)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89414060
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Hengelo Hbf jeweets 8-)
Met die pleuris bende daar rond dat station? :D

Eerder Hengelo HFB. Huge fucking bende . (hahaha lollereinz :D )
pi_89414074
in mijn hoofd klonk ie leuker ;(
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 09:20:15 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_89418507
Kijk eens wat een mooi station O+

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89419592
Thailand (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')