Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoerquote:
Wat een groen idee!quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Wat maakt dat nou uit? Er zijn mensen die de eerste klas verkiezen vanwege de rust bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen.
Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopenJe reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.
Het is dat de Trdl op zit te letten. Dienstregeling technisch worden de extra sporen niet gebruikt. Dat zal pas goed gaan per DRGL 2011, wanneer alles ook in de systemen (ARIE enzo) verwerkt is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef Fixers het volgende:
Oeh ze hebben door dat treinen elkaar bij houten kunnen inhalen.
Beetje jammer alleen dat ze de IC naar Maastricht net voor Houten Castellum stilzetten op het buitenste spoor en op het middenspoor laten inhalen door een stoptrein.
Hoezo? Er is toch geen concurrentie en die arrivatrein in de spits met 4x 50 man vullen is toch best rendabel? Nu zijn de extra stellen vooral nodig voor Dordrecht-Gorinchem en rijden ze in de spits continu leeg terug en halen ze in op Hardinxveld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.
Het is in gebruik. Maar wat mij laatst werd verteld door een Trdl word dit nu door het dagplan (?) gedaan. Later word het standaard opgenomen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef Fixers het volgende:
Nou de intercity's waar ik inzit gaan toch dagelijks netjes over de buitenste sporen terwijl de stoppers over de binnenste gaan om bij de perrons te komen. Gebruikt worden ze zeker wel dus.
Ik vond vanavond op mijn deurmat een grote envelop van de NS. Ik heb op een van mijn GTbV formulieren van laatst vergeten een tijd in te vullen. Krijg dus mijn ingevulde formulier, met aangeniet kopietje van vervoerbewijs terug gestuurd tezamen met een verst formulier en een begeleidende brief. Of ik even alles opnieuw wilde invullen en opsturen, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen.
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.quote:
heNzelf denk ik dan eerderquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.
Boeit ook lekker veel ja, die 2 kilometerquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Dat is wel heel treurig. Je zal hooguit moeten rennen voor de IC naar Venlo, maar voor de rest zijn er ook geen aansluitingen die korter dan 8 minuten ofzo zijn. En 3/4 keert toch op Dordrecht. En die kering is ruim zat.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Mja, echt zoiets van "Why didn't I think of that?"quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:27 schreef Peter het volgende:
Even onder de aandacht brengen: FOK!kers Helpen FOK!kers!
Vergeet het filmpje niet van goed Limburgs commentaar te voorzien. Gegarandeerd een YouTube hit!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak de volgende keer gewoon een filmpje en zet het op youtube.
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en anders zeggen jullie dat maar. Ik kom volgende week dinsdag om 9.35 op Paris Nord aan en vertrek om 10.24 van Paris Est. Is dat een beetje haalbaar? Zal vast niet de enige zijn die die trip vaker heeft gedaan
En dan de trip van Paris est naar Zurich en van Zurich naar Milaan. Is er op die lijn normaliter veel vertraging?
Hmm. Dank voor de berichten tot dusver. Ik ben op dit moment een soort van plan B aan het maken mocht het mis gaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:07 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.
Oh ja, onder mijn 'hey vul je formulier even opnieuw in'-brief staat een handtekening en naam van Ernst Japikse. Ze lijken bij elkaar te passen ook. Volgens de titel is 'ie Directeur Klantenservice.quote:
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?quote:Op woensdag 1 december 2010 12:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in een sgmm met led verlichting, is dat nieuw?
De frontseinen sowieso, sluitseinen niet op geletquote:Op woensdag 1 december 2010 14:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?
De front- en sluitseinen hebben een aantal met LED, volgens mij 2. DD-AR(1 stuk) heeft dat ook, en er zijn 3 V's die dat hebben.
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:54 schreef greavy het volgende:
Helleuw,
Ik ben van plan (na een weddenschap met een paar vrienden) om vrijdag 14 januari rond 22:00 in de trein te stappen. Ik moet eindigen rond 22:00 of later de volgende dag. Startplaats is Zwijndrecht, kan bij problemen qua tijd Dordrecht worden.
Wat de verdienste zijn met de weddenschap? Iedereen zet zeg maar ¤20,00 in. Haal ik de weddenschap, gaat het totaalbedrag naar een goed doel. Denk aan KiKa, of iets vergelijkends. Dit is een weddenschap met 14 man, dus kan best wat opbrengen.
Ja, dat is opzich makkelijk. Een paar stations een uur rondhangen. Maar dat is niet volgens deze weddenschap. De route moet aaneengesloten zijn, en (indien mogelijk) zo weinig mogelijk dezelfde stukken afleggen. Treinvervangend vervoer is zeker uitgesloten. Ook is het doel om zoveel mogelijk kilometers te maken. De 1.000 moet overschreden worden.
Heeft iemand ideeën?
Ik heb zelf wel wat zitten bedenken, maar toch nog even een vraag hier
Oftewel: 1000km in 24 uur.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen?
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:20 schreef James1988 het volgende:
Cisalpino rijdt per 31/12/2009 niet meer, SBB en Trenitalia voeren de diensten nu onder eigen naam uit.
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zienquote:Op woensdag 1 december 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
zwijndrecht -> dord -> haarlem -> Amsterdam -> dan het rondje nachtnet 2x maken tot aan tilburg ofzo, -> zwolle -> groningen -> leeuwarden -> zwolle -> eindhoven -> maastricht -> brussel -> Dord -> zwijndrecht?
zomaar een idee, geen idee hoeveel tijd of km het is maar je maakt volgens mij toch echt wel 1000 km en je ziet het hele land
Gelukkig heb ik er niet al te veel geld voor betaald. 39 euro voor ticket Parijs - Zurich en Zurich - Milaan. Als ik dus ergens vertraging heb of mis en het duurt ons te lang voordat we naar Milaan kunnen stap ik denk ik maar in het vliegtuig. Ook al las ik op de website dat er ook gewoon nacht treinen zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |