En ja hoor, weer het aloude riedeltje:quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
Tweede Kamer wil hoofdspoor weer aan NS gunnen
Als ze het op deze manier doen zal het wel tot protesten gaan leiden ...
In Engeland lag het drama óók bij RailTrack, de Engelse ProRail.quote:"Kijk naar Engeland. Daar is de privatisering een drama geworden. Bij ons doet de NS het steeds beter, de problemen liggen vooral bij spoorbeheerder Prorail", aldus Monasch.
Dank u, het een en ander besteld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:55 schreef Crientj het volgende:
http://www.ns.nl/spoordeelweken/
Enzovoort.
Is dat de verdienste van Prorail dan of zo?quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:59 schreef Ascendancy het volgende:
Wat is dat toch allemaal met het huidige beeld dat de pro-rail alles fout doet, maar de NS niet. Op alle geprivatiseerde spoorlijnen is het vervoer nu veel beter dan voor de privatisering. Goede frequenties, goed materieel, minder vertraging en een grote reizigersgroei.
Nee, van die vervoerders. Het arrivapersoneel is naar mijn ervaring tenminste ook duidelijk aanwezig in de trein. Als ik om 11 uur 's avonds van Den haag naar Dordrecht reis in een SLT IV die overal stopt en geen enkele keer de conducteur zie, dan klopt er imo toch niet iets aan de veiligheid.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat de verdienste van Prorail dan of zo?
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, van die vervoerders. Het arrivapersoneel is naar mijn ervaring tenminste ook duidelijk aanwezig in de trein. Als ik om 11 uur 's avonds van Den haag naar Dordrecht reis in een SLT IV die overal stopt en geen enkele keer de conducteur zie, dan klopt er imo toch niet iets aan de veiligheid.
Ik kan ook prima beter doen dan de NS op den haag -> gouda zolang de subsidie goed isquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie?
Indirect wordt de NS daar ook mee gesubsidieerd, want zonder al die lijntjes waren de NS-treinen ook leger. Wat de kosten baten precies zijn weet ik niet, maar het feit is dat NS relatief gezien een veel lager serviceniveau hebbenquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk wel zo. Maar hadden we daarvan niet een paar jaar geleden al geconstateerd dat het niet aan de privatisering op zich lag, maar aan bakken met subsidie?
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:16 schreef Ascendancy het volgende:
het feit is dat NS relatief gezien een veel lager serviceniveau hebben
Iets op Roosendaal - Den Bosch - Arnhem - Zwolle.quote:
Waarom groeit het treinverkeer op de aanbestedingslijnen harder dan de regio? Omdat het serviceniveau als hoger wordt ervaren. Of heb jij een andere verklaring? Hier is de A15 bijvoorbeeld relatief goed bereikbaar dus de file gaat het niet om.quote:
Dat moet leuk zijn geweestquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iets op Roosendaal - Den Bosch - Arnhem - Zwolle.
Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het wegsnijden van parallelle buslijnen
Woohooquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Woohoo![]()
Nou nog een Taurus ipv een Traxx en het gaat echt ergens op lijken
Dan wel de rijtuigen er ook bij..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Personeel en materieel overnemen en ik zie het probleem niet...quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:08 schreef Fixers het volgende:
Mwah. Versnippering van het spoornet lijkt me niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit. Zoals in dat nieuwsbercit staat: de alternatieven voor de NS zijn staatsbedrijven uit buurlanden. Het lijkt mij ook nogal kapitaalvernietiging om een ander bedrijf vanaf het begin op te starten. Terwijl aan de andere kant een complete treinvloot de shredder in kan omdat de partijen het niet eens kunnen worden over een overname. Daarnaast moet er ook nog een compleet administratief apparaat uit de grond gestampt worden. Of neemt de nieuwe vervoerder de complete ns tot en met de voorraad paperclips en elastiekjs over?
Kortom vergunning van het hoofdspoor aan een of meer andere aanbieder kost alleen maar geld. Je kan mij echt niet wijsmaken dat het opengooien van de markt geld bespaart, betere kwaliteit voor de reiziger geeft of de boel goedkoper danwel makkelijker maakt.
Sommige zaken moeten gewoon in staatshanden blijven.
V250 weer uitgesteld dusquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:29 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de rode Traxx'en krijgen een kleine make-over:
[ link | afbeelding ]
Ik heb het hier niet over paarse-krokodil-taferelen ofzo. Dat is nog tot daaraantoe. Maar het ÖBB-personeel geeft mij echt de indruk dat ze actief en opzettelijk proberen om niet met jou als klant mee te denken, om niet behulpzaam te zijn, en je ook niet te geven waar je juridisch recht op hebt. Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:39 schreef James1988 het volgende:
Hetzelfde wordt ook gezegd over de NS en NMBS... da's best wel subjectief denk ik
Niet?? Wat raarquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb geen kwartetspel gekregen.
bronquote:Verkeerde kaartje: conducteur slaat grootmoeder
den helder -
Een controleur in de trein vanuit Den Helder heeft maandag een 58-jarige grootmoeder een harde vuistslag gegeven en haar bagage op het perron gegooid. Reden: ze had geen eerste-klaskaartje.
Mevrouw P. van den Brand uit Den Helder stapte maandagmiddag, samen met haar driejarige kleinzoon en diens au-pair, op de trein. Het reisdoel was Den Haag, maar ze kwamen niet ver. In Schagen stonden de drie alweer op het ijskoude perron.
,,We hadden de verkeerde kaartjes'', geeft de Helderse direct toe. Aan haar loket had ze om eerste-klaskaartjes gevraagd, maar ze had niet goed opgelet of ze die wel kreeg. Ter hoogte van Anna Paulowna kwam de controleur. ,,Een Hollandse man van een jaar of veertig. Ik vond hem vanaf het begin erg belangrijk doen, vól ego.''
Zodra de man zag dat het drietal de verkeerde kaartjes had, verklaarde hij dat dit een boete van 90 euro betekende. Kon het niet bij een waarschuwing blijven? vroeg de Helderse. Nee, zei de man en vroeg haar paspoort, wat ze hem, samen met haar kortingkaart gaf. Wel protesteerde ze en zei dat ze een klacht zou indienen. ,,Ik zei dat hij discrimineerde. Want ik had de indruk dat hij zo streng was omdat hij hoorde dat ik niet Hollands ben'', zegt de geboren Chileense.
Wat later vroeg ze haar paspoort terug. Toen de conducteur het vast bleef houden, trok ze het uit zijn handen. Even later had ze een vuistslag in haar gezicht te pakken. Ze viel hard tegen de hoek van een stoel, waardoor ze een grote bult op haar achterhoofd opliep. De conducteur pakte de spullen van haar en haar kleinzoon, zei 'Jullie gaan nú mijn trein uit!'', en gooide de tassen op het perron van Schagen, waar de trein net was gearriveerd. De drie stapten geschrokken uit. En kochten noodgedwongen nieuwe kaartjes naar Den Haag. Zonder kortingkaart, want die had de controleur nog.
Mevrouw van den Brand heeft aangifte van mishandeling gedaan. ,,Wat bezielde die man'', vraagt ze zich af. ,,Ik vind het verschrikkelijk, alleen al voor mijn kleinzoon. Hij stond te huilen. Een conducteur die zijn oma slaat!?''
De controleur heeft ook aangifte gedaan, wegens belediging. De NS had dinsdag geen commentaar.
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar is het daar slechter van geworden? Naast dat er hier nog regionale buslijnen tussen de belangrijkere stations rijden(er hebben nooit snelbussen gereden) is de trein gewoon vele malen sneller op de MLL. Zeker omdat de GTW itt Plan V de dienstregeling ruim haalt en plan V in de ochtendspits haast consequent z'n aansluiting op de 1900 mistte.
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
bron
Als dit waar is: per direct ontslaan. Zo hoor je niet met klanten om te gaan.
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Echt slechter niet geworden, maar het betekent voor sommige mensen wat meer overstappen.
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonenquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Oma was vast ook geen goed voorbeeld voor haar kleinkind.. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen..
Maar ze reist met kind en au-pair. dan moet je wel op stand reizen hoor..quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen.
Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopenJe reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50
Nee, het gaat erom dat mensen die vroeger een directe buslijn naar hun bestemming hadden, nu vaak halverwege op de trein moeten overstappen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is?. Als je dat nou eens vrijgeeft...
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat komt toch omdat het hoofdnet van een andere vervoerder is?. Als je dat nou eens vrijgeeft...
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoerquote:
Wat een groen idee!quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja leuk, streektrams met bijwagens voor goederenvervoer
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik had het over het vervoer van bus op trein en andersom en het rechtstreekse busvervoer wat wegbezuinigd is.
Wat maakt dat nou uit? Er zijn mensen die de eerste klas verkiezen vanwege de rust bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een gemiep altijd. Kan me opzich niet zo heel veel voorstellen bij dit voorgeval al kan ik er ergens wel inkomen dat je als conducteur wat fel bent als je ziet wat voor boeren er in den helder wonen.
Vind hem ook raar dat mevrouw dan maar weer gewoon 1ste klas kaartjes gaat kopenJe reist met een fucking kind van 3 ! Dan koop je toch een rail-runner van 2.50 en niet een kaartje van 33.50
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Overigens rijdt arriva nog steeds Gorinchem-Utrecht vv met de interliner terwijl dat toch een hoop reizigers die anders via Geldermalsen zouden gaan kost. En die bus stopt onderweg alleen in vianen, dus voor de reizigers onderweg hoeven ze het niet te laten.
Het is dat de Trdl op zit te letten. Dienstregeling technisch worden de extra sporen niet gebruikt. Dat zal pas goed gaan per DRGL 2011, wanneer alles ook in de systemen (ARIE enzo) verwerkt is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:53 schreef Fixers het volgende:
Oeh ze hebben door dat treinen elkaar bij houten kunnen inhalen.
Beetje jammer alleen dat ze de IC naar Maastricht net voor Houten Castellum stilzetten op het buitenste spoor en op het middenspoor laten inhalen door een stoptrein.
Hoezo? Er is toch geen concurrentie en die arrivatrein in de spits met 4x 50 man vullen is toch best rendabel? Nu zijn de extra stellen vooral nodig voor Dordrecht-Gorinchem en rijden ze in de spits continu leeg terug en halen ze in op Hardinxveld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze nemen ook reizigers bij de NS weg en dat telt denk ik wel zwaar.
Het is in gebruik. Maar wat mij laatst werd verteld door een Trdl word dit nu door het dagplan (?) gedaan. Later word het standaard opgenomen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef Fixers het volgende:
Nou de intercity's waar ik inzit gaan toch dagelijks netjes over de buitenste sporen terwijl de stoppers over de binnenste gaan om bij de perrons te komen. Gebruikt worden ze zeker wel dus.
Ik vond vanavond op mijn deurmat een grote envelop van de NS. Ik heb op een van mijn GTbV formulieren van laatst vergeten een tijd in te vullen. Krijg dus mijn ingevulde formulier, met aangeniet kopietje van vervoerbewijs terug gestuurd tezamen met een verst formulier en een begeleidende brief. Of ik even alles opnieuw wilde invullen en opsturen, zodat mijn aanvraag alsnog in behandeling kan worden genomen.
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.quote:
heNzelf denk ik dan eerderquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vond de spelling ook niet erg super. Maar het is wel door hemzelf geschreven. En niet een automatisch bericht lijkt mij zo.
Boeit ook lekker veel ja, die 2 kilometerquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Dat is wel heel treurig. Je zal hooguit moeten rennen voor de IC naar Venlo, maar voor de rest zijn er ook geen aansluitingen die korter dan 8 minuten ofzo zijn. En 3/4 keert toch op Dordrecht. En die kering is ruim zat.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:20 schreef greavy het volgende:
Jah. En in de meeste gevallen ging het om 2-3-4 minuten vertraging. Dat haal je er toch al bijna niet uit tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Mja, echt zoiets van "Why didn't I think of that?"quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:27 schreef Peter het volgende:
Even onder de aandacht brengen: FOK!kers Helpen FOK!kers!
Vergeet het filmpje niet van goed Limburgs commentaar te voorzien. Gegarandeerd een YouTube hit!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak de volgende keer gewoon een filmpje en zet het op youtube.
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en anders zeggen jullie dat maar. Ik kom volgende week dinsdag om 9.35 op Paris Nord aan en vertrek om 10.24 van Paris Est. Is dat een beetje haalbaar? Zal vast niet de enige zijn die die trip vaker heeft gedaan
En dan de trip van Paris est naar Zurich en van Zurich naar Milaan. Is er op die lijn normaliter veel vertraging?
Hmm. Dank voor de berichten tot dusver. Ik ben op dit moment een soort van plan B aan het maken mocht het mis gaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:07 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De Thalys heeft regelmatige grote vertragingen, maar mocht je daardoor je overstap missen wordt je reis naar Zurich omgeboekt.
Oh ja, onder mijn 'hey vul je formulier even opnieuw in'-brief staat een handtekening en naam van Ernst Japikse. Ze lijken bij elkaar te passen ook. Volgens de titel is 'ie Directeur Klantenservice.quote:
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?quote:Op woensdag 1 december 2010 12:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zit nu in een sgmm met led verlichting, is dat nieuw?
De frontseinen sowieso, sluitseinen niet op geletquote:Op woensdag 1 december 2010 14:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je de front- en sluitseinen, of de verlichting in de trein?
De front- en sluitseinen hebben een aantal met LED, volgens mij 2. DD-AR(1 stuk) heeft dat ook, en er zijn 3 V's die dat hebben.
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:54 schreef greavy het volgende:
Helleuw,
Ik ben van plan (na een weddenschap met een paar vrienden) om vrijdag 14 januari rond 22:00 in de trein te stappen. Ik moet eindigen rond 22:00 of later de volgende dag. Startplaats is Zwijndrecht, kan bij problemen qua tijd Dordrecht worden.
Wat de verdienste zijn met de weddenschap? Iedereen zet zeg maar ¤20,00 in. Haal ik de weddenschap, gaat het totaalbedrag naar een goed doel. Denk aan KiKa, of iets vergelijkends. Dit is een weddenschap met 14 man, dus kan best wat opbrengen.
Ja, dat is opzich makkelijk. Een paar stations een uur rondhangen. Maar dat is niet volgens deze weddenschap. De route moet aaneengesloten zijn, en (indien mogelijk) zo weinig mogelijk dezelfde stukken afleggen. Treinvervangend vervoer is zeker uitgesloten. Ook is het doel om zoveel mogelijk kilometers te maken. De 1.000 moet overschreden worden.
Heeft iemand ideeën?
Ik heb zelf wel wat zitten bedenken, maar toch nog even een vraag hier
Oftewel: 1000km in 24 uur.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik snap het niet , je moet om 22 uur de trein in en om 22 uur eindigen en zoveel mogelijk treinen en 1000km halen?
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.quote:Op woensdag 1 december 2010 00:20 schreef James1988 het volgende:
Cisalpino rijdt per 31/12/2009 niet meer, SBB en Trenitalia voeren de diensten nu onder eigen naam uit.
Word 'm niet. Zo weinig mogelijk hetzelfde stuk afleggen. Met nachtnet denk ik Zwijndrecht - Rotterdam - Amsterdam - Eindhoven - Rotterdam - Utrecht en dan weer zienquote:Op woensdag 1 december 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:
zwijndrecht -> dord -> haarlem -> Amsterdam -> dan het rondje nachtnet 2x maken tot aan tilburg ofzo, -> zwolle -> groningen -> leeuwarden -> zwolle -> eindhoven -> maastricht -> brussel -> Dord -> zwijndrecht?
zomaar een idee, geen idee hoeveel tijd of km het is maar je maakt volgens mij toch echt wel 1000 km en je ziet het hele land
Gelukkig heb ik er niet al te veel geld voor betaald. 39 euro voor ticket Parijs - Zurich en Zurich - Milaan. Als ik dus ergens vertraging heb of mis en het duurt ons te lang voordat we naar Milaan kunnen stap ik denk ik maar in het vliegtuig. Ook al las ik op de website dat er ook gewoon nacht treinen zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ze gebruiken nog steeds dezelfde fluttreinen die constant kapot zijn, en de website die ik noemde houdt ook nog steeds alle vertragingen bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |