Ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat Grunn, Gronings is voor Groningen.quote:
Glimmen, da's Drenthe hè.quote:
Net op Amsterdam vertrok rond 21:00 een trein naar Brussel, bestaande uit I6-/I10-rijtuigen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
quote:Spoorwegen 2011
Richard Latten
Zojuist verschenen: editie 33 van het bekende spoorwegjaarboek dat met 576 bladzijden ten opzichte van de vorige editie 32 bladzijden dikker is geworden. Belangrijke ontwikkeling in 2010 was de liberalisering van het grensoverschrijdende reizigersvervoer in Europa en in sommige landen ook het binnenlandse reizigersvervoer over lange afstand. In diverse landen verschijnen nieuwe spelers op de markt van het (internationale) reizigersvervoer over lange afstand waaraan in Spoorwegen 2011 bijzondere aandacht is besteed. Na het voor het railgoederenvervoer catastrofaal verlopen jaar 2009 kwam in 2010 herstel op gang. Niettemin staakten diverse railgoederen- vervoerders hun activiteiten of gingen failliet. Anderen werden overgenomen in het voortgaande proces van consolidatie van railgoederenvervoerders. Weet u welke railgoederen-vervoerders in 2010 in bijvoorbeeld Duitsland actief waren? U vindt een overzicht in Spoorwegen 2011. In Spoorwegen 2011 wordt in full colour verslag gedaan van de belangrijkste ontwikkelingen op spoorweggebied het afgelopen jaar en met een blik vooruit in vrijwel geheel Europa. Het jaarboek is onderverdeeld in landenhoofdstukken met per hoofdstuk een beschrijving van algemene ontwikkelingen, investeringen in verbetering en uitbreiding van spoorweginfrastructuur, de reizigersdienst en het rollend materieel. Ontwikkelingen bij de leasemaatschappijen en bij de industrie-toeleveranciers worden in aparte hoofdstukken beschreven.
Aanbevolen voor iedereen die een up-to-date overzicht op prijs stelt van alle belangrijke ontwikkelingen op spoorweggebied binnen Europa.
Auteur: Richard Latten, Uitgever De Alk, Alkmaar
ISBN: 978 90 6013 364 4, Verkrijgbaar in de boekhandel
quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:58 schreef Yreal het volgende:
sappige shit over rellen tussen NSH en nbms
Er zijn 44 van die stellen beschikbaar gebouwd, maar er zijn er nog niet zo veel uit dienst.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar.
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |