abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89445362
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:
Grunn? :D
Ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat Grunn, Gronings is voor Groningen. :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_89446635
Nee , echt niet ! :o
  donderdag 2 december 2010 @ 20:46:28 #153
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89447141
In het Limburgs zeg ik zelfs nog in het plat Grunn. :D :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 2 december 2010 @ 21:12:27 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89448727
quote:
Op donderdag 2 december 2010 19:44 schreef Yreal het volgende:
En weer een dooie in groningen, lala
Glimmen, da's Drenthe hè.

Toch Griens. :@
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 december 2010 @ 21:14:43 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89448879
Op het randje he, ziggy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89451157
Iemand nog naar Hoofddorp opstel?

pi_89452739
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:

Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
Net op Amsterdam vertrok rond 21:00 een trein naar Brussel, bestaande uit I6-/I10-rijtuigen.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:22:20 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89452923
Hmm. Is NS Hispeed soms weer tot bezinning gekomen? Een aantal NS Hispeed medewerkers konden mij vertellen dat I6-/I10 rijtuigen verbannen waren uit de 9200.
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:11:56 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89458426
Gezien op Railcolor, misschien interessant voor mensen hier:

quote:
Spoorwegen 2011
Richard Latten

Zojuist verschenen: editie 33 van het bekende spoorwegjaarboek dat met 576 bladzijden ten opzichte van de vorige editie 32 bladzijden dikker is geworden. Belangrijke ontwikkeling in 2010 was de liberalisering van het grensoverschrijdende reizigersvervoer in Europa en in sommige landen ook het binnenlandse reizigersvervoer over lange afstand. In diverse landen verschijnen nieuwe spelers op de markt van het (internationale) reizigersvervoer over lange afstand waaraan in Spoorwegen 2011 bijzondere aandacht is besteed. Na het voor het railgoederenvervoer catastrofaal verlopen jaar 2009 kwam in 2010 herstel op gang. Niettemin staakten diverse railgoederen- vervoerders hun activiteiten of gingen failliet. Anderen werden overgenomen in het voortgaande proces van consolidatie van railgoederenvervoerders. Weet u welke railgoederen-vervoerders in 2010 in bijvoorbeeld Duitsland actief waren? U vindt een overzicht in Spoorwegen 2011. In Spoorwegen 2011 wordt in full colour verslag gedaan van de belangrijkste ontwikkelingen op spoorweggebied het afgelopen jaar en met een blik vooruit in vrijwel geheel Europa. Het jaarboek is onderverdeeld in landenhoofdstukken met per hoofdstuk een beschrijving van algemene ontwikkelingen, investeringen in verbetering en uitbreiding van spoorweginfrastructuur, de reizigersdienst en het rollend materieel. Ontwikkelingen bij de leasemaatschappijen en bij de industrie-toeleveranciers worden in aparte hoofdstukken beschreven.

Aanbevolen voor iedereen die een up-to-date overzicht op prijs stelt van alle belangrijke ontwikkelingen op spoorweggebied binnen Europa.

Auteur: Richard Latten, Uitgever De Alk, Alkmaar
ISBN: 978 90 6013 364 4, Verkrijgbaar in de boekhandel
pi_89458946
Dat is dan ook wel echt wel net gebeurd; om 20:30 lag ie nog niet bij seleXYZ Scheltema Amsterdam.
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:30:14 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89459117
Bol.com heeft 'm al wel in de collectie, maar nog als "nog niet verschenen". Dit zal wel wijzigen denk ik.

bol.com
  Redactie Sport vrijdag 3 december 2010 @ 04:28:02 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_89462633
Heb hem al gereserveerd bij de bibliotheek :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_89463210
Greavy, er komen nu ook geen stoptreinen antwerpen -> roosendaal meer, kan dit ook iets te maken hebben met datzelfde geneuk van de NSH? :{
  vrijdag 3 december 2010 @ 08:25:04 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89463612
Heeft te maken met "logistieke redenen". Prognose is 4 december 2:00. Trein is opgeheven Roosendaal-Essen.
De Intercity Amsterdam-Brussel stopt hierdoor extra in Essen.
pi_89464094
iK ken ook lezen :P

maar ik dacht dat jij als somda insider misching wel wat sappige shit wist over rellen tussen NSH en nbms :P
pi_89467212
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 08:58 schreef Yreal het volgende:
sappige shit over rellen tussen NSH en nbms :P
_O-
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:27:04 #167
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89470335
Maar wat op somda staat klopt ook niet altijd, heb ik wel eens gemerkt. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:37:25 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_89470674
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.

Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar.
pi_89472194
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.

Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar.
Er zijn 44 van die stellen beschikbaar gebouwd, maar er zijn er nog niet zo veel uit dienst.

Het zal weer wat worden...
Die stellen die niet voorzien zijn van TBL1+ moeten ook op onderhoud, waardoor er dan een ander stel in de plaats komt dat dan wel kan uitgerust zijn met TBL1+, en dan komt het he..
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:27:27 #170
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_89483905
Jeej voor een ICM en ICMm in de 3557 Eindhoven -> Maastricht.

Boeh voor het feit dat ik Eindhoven nog niet heb verlaten. IJsvorming op de stroomafnemer. Men is druk bezig de trein te reanimeren. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_89484001
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:40:25 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_89484436
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 17:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_89485123
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:04:12 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89485238
Roosendaal-Essen moet wel onbeveiligd zijn aangezien:
HLE11,12,13 etc gewoon in Roosendaal mogen komen, terwijl die ook geen ATB enzo hebben.
En kan zo nog wel een lading materieel bedenken die zo de grens over kan.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:08:54 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_89485384
Vanmiddag de 12759 (Spitstrein Rotterdam-Leeuwarden) had in Amersfoort minimaal +15. Te Zwolle hadden we nog geen 2 minuten vertraging bij vertrek.. Hoe bedoel je, op de veluwe even de snelheid opkrikken :)
Er werd zeker goed doorgescheurd. Stopper naar Zwolle werd bij Amersfoort Schothorst wat langer opgehouden volgens mij. TRDL trad goed op dus

Leeuwarden, here I come :)

Edit: En met +8 te Heerenveen... :o

[ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 03-12-2010 18:38:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')