Ik neem aan dat je zelf ook wel wist dat Grunn, Gronings is voor Groningen.quote:
Glimmen, da's Drenthe hè.quote:
Net op Amsterdam vertrok rond 21:00 een trein naar Brussel, bestaande uit I6-/I10-rijtuigen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:01 schreef Eix het volgende:
Heb je een betrouwbare bron? Want hier kijk ik wel van op. In feite zeg je dat NS op deze wijze de NMBS dwars zit vanwege het feit dat de NMBS stelt dat zij haar eigen rijtuigen zelf nodig heeft. En dat daarom NS zoiets heeft van, als het zo moet dan hou die rijtuigen ook maar lekker in Belgie. Met andere woorden: Op een hoog (management) niveau zijn een aantal dames en heren blijkbaar niet helemaal happy met de wederzijdse samenwerking tussen NS en NMBS en frustreren daarom maar de dagelijkse bijsturing over de rug van de reiziger. Correct?
quote:Spoorwegen 2011
Richard Latten
Zojuist verschenen: editie 33 van het bekende spoorwegjaarboek dat met 576 bladzijden ten opzichte van de vorige editie 32 bladzijden dikker is geworden. Belangrijke ontwikkeling in 2010 was de liberalisering van het grensoverschrijdende reizigersvervoer in Europa en in sommige landen ook het binnenlandse reizigersvervoer over lange afstand. In diverse landen verschijnen nieuwe spelers op de markt van het (internationale) reizigersvervoer over lange afstand waaraan in Spoorwegen 2011 bijzondere aandacht is besteed. Na het voor het railgoederenvervoer catastrofaal verlopen jaar 2009 kwam in 2010 herstel op gang. Niettemin staakten diverse railgoederen- vervoerders hun activiteiten of gingen failliet. Anderen werden overgenomen in het voortgaande proces van consolidatie van railgoederenvervoerders. Weet u welke railgoederen-vervoerders in 2010 in bijvoorbeeld Duitsland actief waren? U vindt een overzicht in Spoorwegen 2011. In Spoorwegen 2011 wordt in full colour verslag gedaan van de belangrijkste ontwikkelingen op spoorweggebied het afgelopen jaar en met een blik vooruit in vrijwel geheel Europa. Het jaarboek is onderverdeeld in landenhoofdstukken met per hoofdstuk een beschrijving van algemene ontwikkelingen, investeringen in verbetering en uitbreiding van spoorweginfrastructuur, de reizigersdienst en het rollend materieel. Ontwikkelingen bij de leasemaatschappijen en bij de industrie-toeleveranciers worden in aparte hoofdstukken beschreven.
Aanbevolen voor iedereen die een up-to-date overzicht op prijs stelt van alle belangrijke ontwikkelingen op spoorweggebied binnen Europa.
Auteur: Richard Latten, Uitgever De Alk, Alkmaar
ISBN: 978 90 6013 364 4, Verkrijgbaar in de boekhandel
quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:58 schreef Yreal het volgende:
sappige shit over rellen tussen NSH en nbms
Er zijn 44 van die stellen beschikbaar gebouwd, maar er zijn er nog niet zo veel uit dienst.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Misschien zijn er te weinig van die stellen beschikbaar.
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:37 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is op dit moment hun vloot treinen aan het upgraden om ze te voorzien van TBL1+, waaronder ook de varkensneuzen vallen die op Antwerpen - Essen (- Roosendaal) rijden. Omdat de inbouw van TBL1+ een nieuwe test- en toelatingsronde zou vereisen in Nederland worden een aantal van die stellen niet omgebouwd zodat ze zonder meer naar Nederland kunnen blijven rijden.
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat maakt dat beveiligingssysteem wat uit, het traject tussen Roosendaal en Essen is toch onbeveiligd?
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mag het niet hopen. Volgens mij is daar gewoon good old dubbelspoorbeveiliging.
Dan hebben wij het over verschillende dingen. Met beveiliging bedoel ik een seinstelsel an sich. Jij hebt het over de beveiliging op de naleving daarvan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Er ligt geen ATB in ieder geval.. en krokodillen heb ik er ook niet zien liggen.
Uit het feit dat die locs er mogen komen kan je niets afleiden: misschien hebben die wel een ontheffing. Inderdaad ligt er geen ATB tussen Roosendaal en Essen, maar als het goed is zou het Belgische memor hier kort geleden geïnstalleerd moeten zijn (ik weet alleen niet of die planning gehaald is).quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:04 schreef greavy het volgende:
Roosendaal-Essen moet wel onbeveiligd zijn aangezien:
HLE11,12,13 etc gewoon in Roosendaal mogen komen, terwijl die ook geen ATB enzo hebben.
Vijf of zes minuten inhalen op de veluwe en de trein staat 10 minuten stil in Zwolle, dus dan kan +2 idd wel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:08 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag de 12759 (Spitstrein Rotterdam-Leeuwarden) had in Amersfoort minimaal +15. Te Zwolle hadden we nog geen 2 minuten vertraging bij vertrek.. Hoe bedoel je, op de veluwe even de snelheid opkrikken
Er werd zeker goed doorgescheurd. Stopper naar Zwolle werd bij Amersfoort Schothorst wat langer opgehouden volgens mij. TRDL trad goed op dus
Leeuwarden, here I come
Edit: En met +8 te Heerenveen...![]()
Ik zag laatst een inhaalactie op station Dr Ic (spoor 2) vs Sp (spoor 1), om nog wat tijd goed te maken richting zp en dv, het had de aansluitingen bij Zp al niet gehaald. Maar wel grappig om te zien, hoe men op allerlei manieren probeert toch nog op tijd te laten rijden, door stations over te slaan (3600) of een linksrijden etc...quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb vorige week met de stoptrein ook een vlotte rit gehad Amersfoort +5, Zwolle -3
Is niet echt heel erg nuttig volgens mij: tussen Dieren en Zutphen zit alleen station Brummen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik zag laatst een inhaalactie op station Dr Ic (spoor 2) vs Sp (spoor 1), om nog wat tijd goed te maken richting zp en dv, het had de aansluitingen bij Zp al niet gehaald. Maar wel grappig om te zien, hoe men op allerlei manieren probeert toch nog op tijd te laten rijden, door stations over te slaan (3600) of een linksrijden etc...
Zo onverwacht vind ik dat niet meer eigenlijkquote:Op zaterdag 4 december 2010 08:30 schreef Fixers het volgende:
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina
Dat ligt natuurlijk gewoon aan het zoekmechanisme van je browser. De site zelf doet het namelijk prima.quote:Op zaterdag 4 december 2010 08:30 schreef Fixers het volgende:
Als ik m.ns.nl intik dan is de eerste suggestie van de browser de url van de 'onverwachte fout' pagina
Niet heel nuttig maar de stoptrein duurt er wel wat langer over dan de IC tussen deze twee steden. Waarbij de IC in deventer misschien nog ergens kan op aansluiten?quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is niet echt heel erg nuttig volgens mij: tussen Dieren en Zutphen zit alleen station Brummen.
Mja, als je Groningen op de spoorkaart opzoekt, zijn de afkortingen op zich makkelijk verklaarbaar. Maar je hebt gelijk: ik moest gisteren ook even denken wat met Dr werd bedoeld.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom bij Cijfers en Letters, met uw presentator Robert ten Brink!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |